abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 mei 2009 @ 16:17:30 #201
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69154575
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 18 mei 2009 @ 16:26:18 #202
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_69154912
tvp
pi_69160031
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:17 schreef Szura het volgende:
Post het maar eventjes hier:

Hartstikke mooi, maar WTF heeft dat met F1 te maken?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:51:59 #204
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69185824
Zal Brawn wederom de meeste kans maken in Monaco? Aangezien ze de beste/meeste downforce hebben/hadden de afgelopen races en in Monaco hebben ze al aangegeven met zoveel mogelijk downforce te gaan racen, wat daar uiteraard nodig is.

Of zal Red Bull nu niet meer te kloppen zijn sinds zij nu ook de beschikking hebben over een dubbeldeksdiffuser? (ja, het blijf gissen , maar wat denken jullie?)
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_69186156
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:51 schreef Jezza het volgende:
Zal Brawn wederom de meeste kans maken in Monaco? Aangezien ze de beste/meeste downforce hebben/hadden de afgelopen races en in Monaco hebben ze al aangegeven met zoveel mogelijk downforce te gaan racen, wat daar uiteraard nodig is.

Of zal Red Bull nu niet meer te kloppen zijn sinds zij nu ook de beschikking hebben over een dubbeldeksdiffuser? (ja, het blijf gissen , maar wat denken jullie?)
Ik denk dat Red Bull de afgelopen race al een van de snelste was en met de dubbele diffuser (meer downforce zonder extra drag) nog een stap voorwaarts maken. Dus ik zet mijn geld op Red Bull.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69186503
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:50 schreef kepler het volgende:

[..]

Waarom zou dat verplicht gesteld moeten worden? Als de autofabrikanten het niet kunnen veroorloven, dan gaat het budget vanzelf omlaag lijkt me

De F1 heeft al meerdere (economische) crisissen (is dat een woord? ), meegemaakt dus daar kan deze ook wel bij
Omdat andere teams (zoals Ferrari) niet hoeven te bezuinigen. En om competitief te zijn tegen dat soort teams zul je dus veel moeten uitgeven. Meer dan dat je eigenlijk zou willen. En zelfs dat is geen garantie voor succes.

Ik las net dat Toyota afgelopen kwartaal 7.7 miljard dollar verlies geleden heeft en ernstig gaat snijden in het senior management. Deelname aan F1 staat op dit moment niet ter discussie maar kan elk moment veranderen, gezien de huidige situatie in de auto industrie. Bron GrandPrix.com
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:05:50 #207
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69190229
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik denk dat Red Bull de afgelopen race al een van de snelste was en met de dubbele diffuser (meer downforce zonder extra drag) nog een stap voorwaarts maken. Dus ik zet mijn geld op Red Bull.
met de huidige onderlinge verschillen zal het aankomen op de kwalificatie. Ik hoop dat Trulli zijn overwinning van 2004 kan herhalen
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:24:28 #208
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69190767
Veel teams zullen dus zeer licht gaan kwalificeren... Is er in het verleden nog veel gewonnen met pitstopstrategieën? Ik hoop wel dat er wat meer finishen als in 2004
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_69191062
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:24 schreef Jezza het volgende:
Veel teams zullen dus zeer licht gaan kwalificeren... Is er in het verleden nog veel gewonnen met pitstopstrategieën? Ik hoop wel dat er wat meer finishen als in 2004
Heeft ferrari niet een keertje een 4 stopper gedaan? Kan er helemaal naast zitten hoor.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:34:17 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69191109
In Frankrijk, ja.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 mei 2009 @ 15:35:23 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69191142
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:32 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Heeft ferrari niet een keertje een 4 stopper gedaan? Kan er helemaal naast zitten hoor.
Klopt. Dat was in Frankrijk in 2004
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:42:42 #212
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69191391
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:32 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Heeft ferrari niet een keertje een 4 stopper gedaan? Kan er helemaal naast zitten hoor.
In Monaco is het meestal 2. Soms 1
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69193439
Top 10 gaat bij gezond verstand toch wel voor 2. Stint 1 zo'n 20 rondes, stint 2 en 3 rond de 30 rondes. Geloof dat t 84 rondes zijn in totaal?
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:53:43 #214
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69194022
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:36 schreef Atreidez het volgende:
Top 10 gaat bij gezond verstand toch wel voor 2. Stint 1 zo'n 20 rondes, stint 2 en 3 rond de 30 rondes. Geloof dat t 84 rondes zijn in totaal?
met een één-stopper ontloop je wel het verkeer, maar dan moet je wel vooraan starten
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69194437
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:53 schreef bodylotion het volgende:

[..]

met een één-stopper ontloop je wel het verkeer, maar dan moet je wel vooraan starten
Een van de weinige die dat zou kunnen is Trulli
Lijkt wel of zijn auto een stuk breder is dan de rest
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 mei 2009 @ 17:15:06 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69194865
Moet ie alleen niet weer gaan proberen om bij de bocht na Mirabeau in te gaan halen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69195352
Toch ben ik altijd bang dat dit ook kan gebeuren in de F1:

<>
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:36:49 #218
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69195696
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
Moet ie alleen niet weer gaan proberen om bij de bocht na Mirabeau in te gaan halen
Trulli haalt toch nooit in
Please, make yourself uncomfortable.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 mei 2009 @ 17:39:10 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69195768
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69195858
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:36 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Trulli haalt toch nooit in

<>
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:47:21 #221
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69196008
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:53 schreef bodylotion het volgende:

[..]

met een één-stopper ontloop je wel het verkeer, maar dan moet je wel vooraan starten
Licht kwalificeren en een hele lange stop

Als je verwacht dat de concurrentie in verkeer komt te rijden wellicht een goede optie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69198824
Zozo, dat is een heftige flirt.
quote:
Alonso over Ferrari
Tue 19-05 2009

Fernando Alonso heeft vandaag op een sponsor-event van de bank Santander gesproken over Ferrari. De tweevoudig wereldkampioen liet zich opnieuw opvallend positief uit over de Scuderia.

"Ik hou van winnen en het hebben van de beste auto, en Ferrari heeft bewezen altijd een van de beste auto⤙s te hebben" aldus Alonso. "Wanneer je een team bent dat al meer dan 10 titels heeft gewonnen dan ben je een team dat coureurs zekerheid kan bieden. Dat is iets wat niet alle teams kunnen doen."

"Racen voor Ferrari betekent meer dan racen in de Formule 1. Elk kind dat met een rode auto speelt weet het; het is een Ferrari. Het betekent wat meer. Je wordt nooit meer vergeten als je voor Ferrari gereden hebt."
http://www.f1news.nl/news/6229-Alonso+over+Ferrari.html
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_69199482
Watnou heftige flirt? Hij zegt gewoon wat hij altijd al gezegd heeft en wat iedereen eik ook wel met hem eens is.

Ferrari is gewoon het meest legendarische team op de grid en of ze nou winnen of niet, ik kan me goed voorstellen dat je er als coureur liever zou rijden dan bij Renault
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69199980
Ik zou het niet erg vinden wanneer massa zou weggaan bij ferrari. Hij heeft altijd zo'n huilhoofd.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69202290
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:39 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik zou het niet erg vinden wanneer massa zou weggaan bij ferrari. Hij heeft altijd zo'n huilhoofd.
Persoonlijk zie ik liever Raikkonen vertrekken..
Hoe dan ook, Alonso bij Ferrari zou ik wel tof vinden
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:54:26 #226
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69202855
Als Raikkonen straks stopt heb ik geen problemen met een overstap van Alonso.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69203125
Was ene J.Verstappen niet record-houder voor het inhalen op Monaco tijdens een race? Iets van 7 of 8 keer meen ik?

Kan het helaas nergens vinden op Google.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 mei 2009 @ 21:06:35 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69203363
Dat moet deze zijn:

Coulthard vs. Bernoldi.

Toen reed Verstappen zo ver naar voren in Monaco
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69203806
quote:
Court to rule on Ferrari case tomorrow

French legal authorities will announce on Wednesday the verdict of the case in which Ferrari is seeking an injunction to prevent the FIA from introducing a budget cap in Formula 1 in 2010.

Representatives from both the Italian squad and the governing body appeared in a Paris court on Tuesday for an hour-long hearing, as the Maranello-based team pushed ahead with its bid to try and force the FIA to backtrack on its decision to introduce the voluntary £40 million cap from next season.

A French court representative said on Tuesday afternoon that its decision will be announced tomorrow at 2pm local time.

The FIA has already stated its intention to appeal the verdict if Ferrari wins the case, meaning the issue could prolong for some time.
pi_69206253
Jeej.
pi_69217174
Morgen al weer vrije trainingen, heerlijk. Ben erg benieuwd hoe de verhoudingen dit weekend liggen, ik verwacht een sterk Ferrari en een sterke Hamilton. Uiteraard zullen de RBR's en Brawns ook weer meedoen.

Vanavond een topic voor Monaco?
's Avonds een man, overdags rustig an
  woensdag 20 mei 2009 @ 10:57:23 #232
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69218805
Ferrari en McLaren zijn ook de enige teams die met KERS gaan rijden.. ben benieuwd of dit ze nou echt wat op gaat leveren... Mss knalt Raikkonen door zijn extra snelheid in de tunnel wel weer achterop iemand
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  woensdag 20 mei 2009 @ 11:20:25 #233
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69219786
Denk niet dat ze voordeel hebben met KERS. Qua acceleratie helpt het niet omdat ze daar al op de limiet zitten qua grip, je zag ze het in barcelona bij de start ook pas vanaf de 6e versnelling gebruiken.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69219797
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 10:57 schreef Jezza het volgende:
Ferrari en McLaren zijn ook de enige teams die met KERS gaan rijden.. ben benieuwd of dit ze nou echt wat op gaat leveren... Mss knalt Raikkonen door zijn extra snelheid in de tunnel wel weer achterop iemand
zou zomaar iets zijn voor hem. hij heeft altijd al een slaperig gevoel en dit zou kunnen. zou echt flink balen indien het gebeurt
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_69225597
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
Dat moet deze zijn:

Coulthard vs. Bernoldi.

Toen reed Verstappen zo ver naar voren in Monaco
Dat was echt fucking briljant!! Coulthard werd daar gewoon voor de gek gehouden, en moest zelfs pogingen gaan doen mee te liften op blauwe vlag kandidaten. En dat lukte hem ook al niet. Hoe die Bernoldi hem er elke keer weer voor zet, echt geweldig
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:47:51 #236
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69228916
quote:
Ferrari verliest rechtszaak tegen FIA
20 mei 2009

De rechter in Parijs heeft de aanklacht van Ferrari tegen de FIA afgewezen. Ferrari probeerde langs de juridische weg de invoering van het budgetplafond tegen te houden door zich te beroepen op een vetorecht dat de Italiaanse autofabrikant zou hebben inzake veranderingen in het technisch reglement.

Volgens de FIA is dat recht verlopen en de Franse rechter heeft de internationale autosportfederatie hierin gelijk gegeven. Vorige week vrijdag kwamen FIA-president Max Mosley en de teams nog bij elkaar op vliegveld Heathrow om met elkaar te vergaderen over de regels voor 2010. Enkele teams, waaronder Ferrari, hebben aangegeven zich niet in te schrijven voor volgend jaar wanneer de regels voor de budgetlimiet die de FIA wil invoeren, niet drastisch worden aangepast.

Het resultaat van deze vergadering was dat de dubbele reglementen waarmee volgend jaar zou worden gewerkt, worden geschrapt. De FIA wilde nieuwe teams enkele technische voordelen geven, zodat zij mee zouden kunnen komen met de bestaande teams, maar zij had daarbij niet voorzien dat enkele bestaande teams zich ook aan het plafond van 44 miljoen euro wilden gaan houden. Die laatste groep teams zou daarmee onredelijk veel voordeel verkrijgen. Ferrari lijkt echter in zijn geheel af te willen van de budgetlimiet, maar op dit punt houdt Mosley voet bij stuk. Ook van een verhoging van het plafond wil de Brit niets weten.

De teams werken naar verluidt nog aan een alternatief plan, maar hier is nog niets over bekend. De klok begint inmiddels wel te tikken, want de deadline voor de inschrijvingen voor 2010 is op 29 mei. Mocht er voor die datum geen akkoord zijn bereikt tussen de teams en de FIA, dan dreigen Ferrari, Renault, Toyota en Red Bull zich niet in te schrijven voor volgend jaar. Teams kunnen zich overigens ook na deze datum nog aanmelden voor 2010, maar zij kunnen dan wel rekenen op een boete en lopen bovendien het risico dat de grid dan reeds volledig gevuld is met nieuwe teams. Zo hebben USF1, Prodrive, Litespeed GP, Lola en nog enkele andere partijen al laten weten een gang naar de Formule 1 serieus te overwegen.

En er mogen in 2010 maximaal 'maar' dertien teams op de grid staan.

GpUpdate.nl
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:54:34 #237
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69229179
Ik ben op zich ook tegen een budgetlimiet, maar met een compromis van hoog beginnen (100 miljoen of zoiets, in ieder geval dicht bij wat ze nu spenderen) en dan langzaam afbouwen kan ik prima leven.

Ik hoop echt dat de FOTA dat voor elkaar weet te krijgen.

En niet vergeten dat bijtanken niet verboden mag worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69230109
quote:
Frustratie bij Ferrari – “Noem F1 voortaan maar GP3”

Na de uitspraak van een Franse rechter, die de aanklacht van Ferrari rond de budgetbeperking als ongegrond verklaarde, heeft Maranello furieus gereageerd. Niet alleen de motivatie van de rechter stak de Scuderia recht in het hart, ook de vandaag bekend gemaakte lijst met mogelijke deelnemers aan het Formule 1 kampioenschap 2010 lijkt Ferrari een doorn in het oog. In een verklaring op de officiële website van Ferrari is te lezen dat de Formule 1 beter het GP3 kampioenschap genoemd kan worden.

De gisteren in Parijs uitgelekte lijst van mogelijke deelnemers aan het F1 kampioenschap 2010 toont namen van teams die volgend jaar aan de Formule 1 willen deelnemen. Tot dusver gaat het om de volgende namen. Wirth Research, Lola, USF1, Epsilon Euskadi, RML, Formtech, Campos en iSport.

Ferrari liet in een eerste reactie weten “geschokt te zijn door de inschrijvingen van teams die het predicaat Formule 1 team niet waardig zijn”. Ook is Maranello van mening dat geen dezer teams een toegevoegde waarde zal hebben en het imago van de Formule 1 alleen maar zal schaden.

“Niemand kon zijn ogen geloven toen men vanmorgen de kranten las en de namen van de teams zag die aan het wereldkampioenschap Formule 1 2010 willen deelnemen. De lijst bekijkend is een conclusie snel gemaakt. Beroemde namen zijn er niet op te vinden, alleen de namen van diegenen die ¤ 400 hebben uitgegeven voor een plekje op de tribune om een Grand Prix te kunnen bekijken”.

Verder was in het statement van Ferrari te lezen: “Kan een wereldkampioenschap Formule 1 met deze teams, met alle respect, dezelfde waarde hebben als de huidige deelnemers aan de Formule 1, zoals Ferrari, de merkenfabrikanten en teams, die de grondleggers van deze sport zijn geweest en historie hebben geschreven? De meest voor de hand liggende optie is om de Formule 1 vanaf volgend jaar om te dopen in Formule GP3”, luidde het bittere en cynische commentaar op de Ferrari website.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_69230857
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:54 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben op zich ook tegen een budgetlimiet, maar met een compromis van hoog beginnen (100 miljoen of zoiets, in ieder geval dicht bij wat ze nu spenderen) en dan langzaam afbouwen kan ik prima leven.

Ik hoop echt dat de FOTA dat voor elkaar weet te krijgen.

En niet vergeten dat bijtanken niet verboden mag worden.
X 2
pi_69231683
Ik vind het wel een stel omhoog gevallen huilebalken bij Ferrari. Weg met dat kutteam! Goodbyyee!
pi_69231912
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:06 schreef kriele het volgende:
Ik vind het wel een stel omhoog gevallen huilebalken bij Ferrari. Weg met dat kutteam! Goodbyyee!
Ondanks dat ik 100% anti ferrari ben hoop ik dat echt niet , het hoort er gewoon bij , zonder ferrari is er voor mij ook niks meer aan.
<>
pi_69232461
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 16:20 schreef -Jean- het volgende:

[..]


pi_69236898
Hopelijk spendeert Ferrari zijn geld aan andere dingen als de formule 1. het degadeert een beetje tot een zeepkisten race met de regels die ze in willen gaan voeren en de teams die een aanvraag voor een plek hebben gedaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_69239624
quote:
Ferrari herhaalt dreiging om Formule 1 te verlaten

Ferrari heeft na de uitspraak van de rechter dat de budgetlimiet niet tegen de regels is, nogmaals gedreigd de Formule 1 te zullen verlaten als de FIA haar plannen doorzet. Bovendien liet de Italiaanse renstal weten verdere juridische stappen niet uit te sluiten.

"Ferrari onderzoekt nu of er verdere juridische stappen moeten worden gezet. Terwijl dat gebeurt, zal Ferrari er samen met de FOTA, de FIA en de houder van de commerciële rechten voor zorgen dat de regels in de Formule 1 voor iedereen gelijk zijn, en dat er stabiliteit in de regelvorming is", aldus Ferrari in een verklaring. "Wij willen doorgaan met het methodisch verminderen van de kosten, net als we de afgelopen maanden hebben gedaan. Mocht er geen overeenstemming worden bereikt, zal Ferrari, zoals is besloten op 12 mei, geen auto's inschrijven voor een competitie die niets te maken heeft met de karakteristieken van de meest belangrijke autosportklasse. Ferrari zal dan racen in een andere klasse, waar innovatie en technologie een belangrijke rol spelen."

Over de beslissing van de rechter, dat Ferrari gebruik had moeten maken van haar veto-recht op 17 maart, en daar niet mee had moeten wachten, zei het team: "Die beslissing heeft er voor gezorgd dat de FIA in 2010 regels kan invoeren zonder zich aan de juiste procedures te houden."
  woensdag 20 mei 2009 @ 21:28:57 #245
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_69240970
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 20 mei 2009 @ 22:02:58 #246
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_69242213
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:06 schreef kriele het volgende:
Ik vind het wel een stel omhoog gevallen huilebalken bij Ferrari. Weg met dat kutteam! Goodbyyee!
Het is volgens mij niet alleen Ferrari dat dreigt de Formule 1 te verlaten. Juich dus maar niet te vroeg.
pi_69245362
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het is volgens mij niet alleen Ferrari dat dreigt de Formule 1 te verlaten. Juich dus maar niet te vroeg.
Nou en? Als er geen kostenbesparing komt zijn er over een paar jaar nog maar een paar teams over. En ik zit echt niet te wachten op een F1 met maar een zestal auto's (Amerika 2005??). Verder waren er 10 jaar geleden slechts 3 van de huidige 10 teams in d eF1, waarvan een autofabrikant (toen was Mercedes nog geen aandeelhouder van McLaren).

Autofabrikanten lijden op dit moment miljarden verliezen en kunnen het zich binnenkort niet meer veroorloven om honderden miljoenen per jaar in de F1 te pompen. Waarschijnlijk stapt Toyota ook uit de F1, en misschien is een budgetcap het enige wat ze er nog in kan houden, maar dat hangt af van de nieuwe baas op 1 juni, die al heeft aangekondigd flink in de fabrikant te snijden. 40 % van het management moet weg.

Dus als ik moet kiezen tussen een F1 met maar een paar teams of een F1 met 13 teams, kies ik voor dat laatste. Ook al betekend dat dat er veel van de huidige teams verdwijnen. Ik zou dat wel jammer vinden, maar over een paar jaar weet je niet beter. Dat had ik ook toen Lotus en Brabham, toch ook gerespecteerde namen, uit de F1 verdwenen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69245637
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:48 schreef vipergts het volgende:
Hopelijk spendeert Ferrari zijn geld aan andere dingen als de formule 1. het degadeert een beetje tot een zeepkisten race met de regels die ze in willen gaan voeren en de teams die een aanvraag voor een plek hebben gedaan.
Wat was de F1 10 jaar geleden dan? Ook een zeepkisten race? Toen was er maar 1 autofabrikant, nl. Ferrari. Voor de rest waren het allemaal privateers, en waren Ford, Ferrari, Mercedes en Peugeot de enige fabrikanten die een motor leverden. Naar enkele andere leveranciers die een besaand blok hadden omgebouwd of getuned (zoals Mugen, Playlife of Supertec).

Met de nieuwe teams en de nieuwe voorgestelde regels wordt de F1 niet anders dan nu, of 10 of 15 jaar geleden wat mij betreft.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69247898
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Hartstikke mooi, maar WTF heeft dat met F1 te maken?
Net zo min als jouw bericht van het ongeluk van die jongen op de Superbikes dat ergens in dit topic stond. Daar is een topic van in AMS, Superbikes. Goed zoeken in het verleden

En wellicht is er ook wel een Red Bull Air Race topic.


Oh mèn, ik lig gewoon twee dagen achter met bijlezen Sorry bij voorbaat dat het zo'n late reactie is.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_69248645
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:47 schreef Jezza het volgende:

[..]

Ik schrik vooral hiervan, aangezien ik dat niet wist:
quote:
Ferrari verliest rechtszaak tegen FIA
20 mei 2009

De rechter in Parijs heeft de aanklacht van Ferrari tegen de FIA afgewezen. Ferrari probeerde langs de juridische weg de invoering van het budgetplafond tegen te houden door zich te beroepen op een vetorecht dat de Italiaanse autofabrikant zou hebben inzake veranderingen in het technisch reglement.
Zie je: het FIA = Ferrari was dus ergens toch waar...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')