Hartstikke mooi, maar WTF heeft dat met F1 te maken?quote:
Ik denk dat Red Bull de afgelopen race al een van de snelste was en met de dubbele diffuser (meer downforce zonder extra drag) nog een stap voorwaarts maken. Dus ik zet mijn geld op Red Bull.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:51 schreef Jezza het volgende:
Zal Brawn wederom de meeste kans maken in Monaco? Aangezien ze de beste/meeste downforce hebben/hadden de afgelopen races en in Monaco hebben ze al aangegeven met zoveel mogelijk downforce te gaan racen, wat daar uiteraard nodig is.
Of zal Red Bull nu niet meer te kloppen zijn sinds zij nu ook de beschikking hebben over een dubbeldeksdiffuser? (ja, het blijf gissen, maar wat denken jullie?)
Omdat andere teams (zoals Ferrari) niet hoeven te bezuinigen. En om competitief te zijn tegen dat soort teams zul je dus veel moeten uitgeven. Meer dan dat je eigenlijk zou willen. En zelfs dat is geen garantie voor succes.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:50 schreef kepler het volgende:
[..]
Waarom zou dat verplicht gesteld moeten worden? Als de autofabrikanten het niet kunnen veroorloven, dan gaat het budget vanzelf omlaag lijkt me
De F1 heeft al meerdere (economische) crisissen (is dat een woord?), meegemaakt dus daar kan deze ook wel bij
met de huidige onderlinge verschillen zal het aankomen op de kwalificatie. Ik hoop dat Trulli zijn overwinning van 2004 kan herhalenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk dat Red Bull de afgelopen race al een van de snelste was en met de dubbele diffuser (meer downforce zonder extra drag) nog een stap voorwaarts maken. Dus ik zet mijn geld op Red Bull.
Heeft ferrari niet een keertje een 4 stopper gedaan? Kan er helemaal naast zitten hoor.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:24 schreef Jezza het volgende:
Veel teams zullen dus zeer licht gaan kwalificeren... Is er in het verleden nog veel gewonnen met pitstopstrategieën? Ik hoop wel dat er wat meer finishen als in 2004
Klopt. Dat was in Frankrijk in 2004quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:32 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Heeft ferrari niet een keertje een 4 stopper gedaan? Kan er helemaal naast zitten hoor.
In Monaco is het meestal 2. Soms 1quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:32 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Heeft ferrari niet een keertje een 4 stopper gedaan? Kan er helemaal naast zitten hoor.
met een één-stopper ontloop je wel het verkeer, maar dan moet je wel vooraan startenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:36 schreef Atreidez het volgende:
Top 10 gaat bij gezond verstand toch wel voor 2. Stint 1 zo'n 20 rondes, stint 2 en 3 rond de 30 rondes. Geloof dat t 84 rondes zijn in totaal?
Een van de weinige die dat zou kunnen is Trulliquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:53 schreef bodylotion het volgende:
[..]
met een één-stopper ontloop je wel het verkeer, maar dan moet je wel vooraan starten
Trulli haalt toch nooit inquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
Moet ie alleen niet weer gaan proberen om bij de bocht na Mirabeau in te gaan halen
Licht kwalificeren en een hele lange stopquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:53 schreef bodylotion het volgende:
[..]
met een één-stopper ontloop je wel het verkeer, maar dan moet je wel vooraan starten
http://www.f1news.nl/news/6229-Alonso+over+Ferrari.htmlquote:Alonso over Ferrari
Tue 19-05 2009
Fernando Alonso heeft vandaag op een sponsor-event van de bank Santander gesproken over Ferrari. De tweevoudig wereldkampioen liet zich opnieuw opvallend positief uit over de Scuderia.
"Ik hou van winnen en het hebben van de beste auto, en Ferrari heeft bewezen altijd een van de beste auto⤙s te hebben" aldus Alonso. "Wanneer je een team bent dat al meer dan 10 titels heeft gewonnen dan ben je een team dat coureurs zekerheid kan bieden. Dat is iets wat niet alle teams kunnen doen."
"Racen voor Ferrari betekent meer dan racen in de Formule 1. Elk kind dat met een rode auto speelt weet het; het is een Ferrari. Het betekent wat meer. Je wordt nooit meer vergeten als je voor Ferrari gereden hebt."
Persoonlijk zie ik liever Raikkonen vertrekken..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:39 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik zou het niet erg vinden wanneer massa zou weggaan bij ferrari. Hij heeft altijd zo'n huilhoofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |