Dat was er toch al door of heb ik iets gemist?quote:En niet vergeten dat bijtanken niet verboden mag worden.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:55 schreef FriescheHengst het volgende:
Ondertussen probeer ik, op deze vrije dag, via Justin.tv de vrije trainingen te volgen. Ik heb helaas Digitenne en dus geen BBC. Maar daar wordt de ene na de andere stream geblokt. Geen beeld meer, dus.
Maar ondertussen is Hamilton echt supersnel geweest.
You got mailquote:Op donderdag 21 mei 2009 11:12 schreef mosselvrouw het volgende:
Zou iemand mij de link kunnen toesturen op lockiepv@hotmail.com?
pretty please? ;-)
Ik ben voor!quote:Op donderdag 21 mei 2009 01:07 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij is dat er inderdaad al door... ik ben er faliekant tegen.
Mwoah. Ik ben tegen. Ik zeg: 4-stop Magny-Cours door Michael. De briljante strateeg: Ross Brawn.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik ben voor!
Nu zijn alle drie (bij een twee stopper) stints hetzelfde omdat de wagens in deze drie stints dezelfde balans hebben. Zonder bijtanken verschilt de balans van een volle wagen met een lichte wagen wat meer en wordt het lastiger om de wagen voor alle omstandigheden af te stellen. Zo kan het zijn dat een coureur zijn wagen beter heeft afgestemd op een volle wagen en een andere op een lichte wagen. Daar waar de een aan het begin uitloopt zal de ander aan het eind terugkomen en worden de races dus aan het eind spannender, waar ze dat nu vaak niet zijn. En de races van voor '94 vond ik nou niet minder dan de races van de afgelopen jaren.
Nou op dit moment is het meer FIA != Ferrariquote:Op donderdag 21 mei 2009 00:47 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik schrik vooral hiervan, aangezien ik dat niet wist:
[..]
Zie je: het FIA = Ferrari was dus ergens toch waar...
Bron: Olav zelfquote:Max en Bernie Buitenspel??
Door Olav Mol, donderdag 21 mei om 12 09
De geruchten zijn er.
Het is een gekkenhuis rondom de beslissingen van de FIA en de uitspraak van de rechter in het nadeel van Ferrari.
Wat wel boven is gekomen dat Ferrari dus een vetorecht heeft als het gaat om technische veranderingen.
Dat hebben ze in de directe meeting met de FOTA en FIA niet gebruikt en daardoor heeft de rechter ze in het ongelijk gesteld. Nu schijnt het zo te zijn dat de teams, FOTA dus, los willen van Bernie en daarmee ook Mosley buitenspel zetten. Als zij niet inschrijven voor het FIA F1 kampioenschap van 2010 is dat ook het enige wat ze missen. De naam Formula 1, en de buitenlandse vertalingen daarvan, zijn van Bernie. Maar als de huidige teams daar niet voor inschrijven is het niets waard.
Sleutel is of ze de race in Monaco op hun kalender kunnen krijgen en Ferrari aan hun kant kunnen krijgen. De fans gaan wel volgen veronderstellen ze, zijn hebben dan immers de auto's , de namen, de circuits en de rijders. Het grootste vraagstuk van de laatste jaren is altijd al geweest; Wie volgt Bernie op?. De teams lijken nu die vraag voor te willen zijn door los te breken.
Als ze een serie opzetten hoeft die niet per se een officieel FIA kampioenschap te zijn. Als zij aantonen dat ze een goede organisatiestructuur hebben en veilige auto's, en dat kunnen ze, moet FIA de serie sactioneren. Dat is al het geval bij GP2, dat geen officieel FIA kampioenschap is. De naam GP1 doet reeds de ronde.
Al met al een hoop politiek getrut om de macht.
grtz
Olav
Daarom zei ik ook 'was' ergens waar.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:44 schreef Giem het volgende:
[..]
Nou op dit moment is het meer FIA != Ferrari
Die twee liggen echt niet op een lijn en zoals het er nu uit ziet en alles zo door gaat is het volgend jaar niet een ferrari. Dus als de stelling ooit al eens iets van waarheid beval kan dat nu wel de prullemand in.
Ja, voor 1994 kon je nog inhalen met een F1 auto. De tijden zijn inmiddels veranderd.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik ben voor!
Nu zijn alle drie (bij een twee stopper) stints hetzelfde omdat de wagens in deze drie stints dezelfde balans hebben. Zonder bijtanken verschilt de balans van een volle wagen met een lichte wagen wat meer en wordt het lastiger om de wagen voor alle omstandigheden af te stellen. Zo kan het zijn dat een coureur zijn wagen beter heeft afgestemd op een volle wagen en een andere op een lichte wagen. Daar waar de een aan het begin uitloopt zal de ander aan het eind terugkomen en worden de races dus aan het eind spannender, waar ze dat nu vaak niet zijn. En de races van voor '94 vond ik nou niet minder dan de races van de afgelopen jaren.
Las vandaag ook in het AD dat een paar teams al aan Olav hebben gevraagd hoeveel ze precies voor de F1-rechten betalen. En wat ze eventueel bereid zijn te betalen. Kortom, het verbaasd me weinig als we komende week de aankondiging krijgen dat de teams hun eigen serie gaan oprichten.quote:
dat zou ik toch eigenlijk wel zeer matig vinden...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 08:53 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Las vandaag ook in het AD dat een paar teams al aan Olav hebben gevraagd hoeveel ze precies voor de F1-rechten betalen. En wat ze eventueel bereid zijn te betalen. Kortom, het verbaasd me weinig als we komende week de aankondiging krijgen dat de teams hun eigen serie gaan oprichten.
Misschien wel. Maar de teams hebben ook genoeg van Ecclestone die zo'n 50% van het geld toe-eigent en de vele regelwijzigingen van de afgelopen jaren. Dus het gaat misschien wel dieper dan alleen de budgetcap en de two-tier regels.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 08:55 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat zou ik toch eigenlijk wel zeer matig vinden...
een splitsing zou voor alle partijen niet goed zijn.
ik denk (of mischien eigenlijk vooral hoop) dat het uiteindelijk allemaal wel met een sisser afloopt
Dat hebben ze een aantal jaar geleden al eerder geprobeerd, omdat ze het niet eens waren met de verdeling van de TV-gelden. Toen was het Ferrari die de boel opblies omdat ze werden omgekocht door Ecclestone met 80 miljoen euro om maar het nieuwe Concorde Agreement te tekenen. Daardoor zijn de anderen ook maar overgestapt. En nu zou Ferrari weer een nieuwe serie willen opstarten, omdat ze het niet eens zijn met de (hoogte van) de budgetcap? En dan wordt Ferrari straks weer omgekocht?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 08:53 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Las vandaag ook in het AD dat een paar teams al aan Olav hebben gevraagd hoeveel ze precies voor de F1-rechten betalen. En wat ze eventueel bereid zijn te betalen. Kortom, het verbaasd me weinig als we komende week de aankondiging krijgen dat de teams hun eigen serie gaan oprichten.
Het gaat nog steeds om geld, want wat is de budgetcap anders. Het gaat erom hoeveel geld de teams mogen besteden en nergens anders over.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:32 schreef Atreidez het volgende:
Het draaide idd om geld en toen werden ze omgekocht. Nu draait het niet om geld, en Ferrari is de grootste tegenstander van de cap op dit moment (ze roepen iig het hardst in de media). Overigens denk ik dat er weinig bestaandsrecht is voor een klasse die F1 heet, maar met teams zoals USgp, Lola en iSport rijdtDie klasse is ook voor de nieuwe deelnemers weinig interessant meer als de grote namen er niet omheen rijden.
Ik denk dat het best realistisch is dat er een andere klassenaam komt met het grote deel van de huidige teams, die dan gewoon via FIA regels rijden. De ultieme actie om Bernie buitenspel te zetten en de bemoeizucht van de FIA over de regelementen af te kappen. Dat er dan een jaar of 2 overheen gaat eer dat het allemaal op rolletjes loopt lijkt me logisch, maar ik denk echt niet dat het gaat zoals in de champcar/IRL splitsing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |