abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69254123
Waarom niet?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69254183
Dat las ik in de chat. "Please keep this a secret!" De FIA-jongens halen alle F1-streams off-line.
  donderdag 21 mei 2009 @ 11:03:33 #258
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_69254202
ik heb hem al weggehaald
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_69254359
Toppie! Mensen die dus F1 willen kijken kunnen Schunckelstar of mij PM-en.
pi_69254451
Zou iemand mij de link kunnen toesturen op lockiepv@hotmail.com?
pretty please? ;-)
  donderdag 21 mei 2009 @ 11:15:21 #261
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_69254541
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 11:12 schreef mosselvrouw het volgende:
Zou iemand mij de link kunnen toesturen op lockiepv@hotmail.com?
pretty please? ;-)
You got mail
Drugs are good mkay?
pi_69254818
Je kan natuurlijk ook gewoon naar t topic over de race gaan, ipv nieuwtjestopic
Where facts are few, experts are many.
pi_69264051
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 01:07 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij is dat er inderdaad al door... ik ben er faliekant tegen .
Ik ben voor!

Nu zijn alle drie (bij een twee stopper) stints hetzelfde omdat de wagens in deze drie stints dezelfde balans hebben. Zonder bijtanken verschilt de balans van een volle wagen met een lichte wagen wat meer en wordt het lastiger om de wagen voor alle omstandigheden af te stellen. Zo kan het zijn dat een coureur zijn wagen beter heeft afgestemd op een volle wagen en een andere op een lichte wagen. Daar waar de een aan het begin uitloopt zal de ander aan het eind terugkomen en worden de races dus aan het eind spannender, waar ze dat nu vaak niet zijn. En de races van voor '94 vond ik nou niet minder dan de races van de afgelopen jaren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 21 mei 2009 @ 22:13:37 #264
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_69274454
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 16:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik ben voor!

Nu zijn alle drie (bij een twee stopper) stints hetzelfde omdat de wagens in deze drie stints dezelfde balans hebben. Zonder bijtanken verschilt de balans van een volle wagen met een lichte wagen wat meer en wordt het lastiger om de wagen voor alle omstandigheden af te stellen. Zo kan het zijn dat een coureur zijn wagen beter heeft afgestemd op een volle wagen en een andere op een lichte wagen. Daar waar de een aan het begin uitloopt zal de ander aan het eind terugkomen en worden de races dus aan het eind spannender, waar ze dat nu vaak niet zijn. En de races van voor '94 vond ik nou niet minder dan de races van de afgelopen jaren.
Mwoah. Ik ben tegen. Ik zeg: 4-stop Magny-Cours door Michael. De briljante strateeg: Ross Brawn.
In het seizoen dat de bandenwissel verboten was, verloor Kimi voor McLaren.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_69275594
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 00:47 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik schrik vooral hiervan, aangezien ik dat niet wist:
[..]

Zie je: het FIA = Ferrari was dus ergens toch waar...
Nou op dit moment is het meer FIA != Ferrari

Die twee liggen echt niet op een lijn en zoals het er nu uit ziet en alles zo door gaat is het volgend jaar niet een ferrari. Dus als de stelling ooit al eens iets van waarheid beval kan dat nu wel de prullemand in.
pi_69275960
quote:
Max en Bernie Buitenspel??
Door Olav Mol, donderdag 21 mei om 12 09

De geruchten zijn er.

Het is een gekkenhuis rondom de beslissingen van de FIA en de uitspraak van de rechter in het nadeel van Ferrari.
Wat wel boven is gekomen dat Ferrari dus een vetorecht heeft als het gaat om technische veranderingen.

Dat hebben ze in de directe meeting met de FOTA en FIA niet gebruikt en daardoor heeft de rechter ze in het ongelijk gesteld. Nu schijnt het zo te zijn dat de teams, FOTA dus, los willen van Bernie en daarmee ook Mosley buitenspel zetten. Als zij niet inschrijven voor het FIA F1 kampioenschap van 2010 is dat ook het enige wat ze missen. De naam Formula 1, en de buitenlandse vertalingen daarvan, zijn van Bernie. Maar als de huidige teams daar niet voor inschrijven is het niets waard.

Sleutel is of ze de race in Monaco op hun kalender kunnen krijgen en Ferrari aan hun kant kunnen krijgen. De fans gaan wel volgen veronderstellen ze, zijn hebben dan immers de auto's , de namen, de circuits en de rijders. Het grootste vraagstuk van de laatste jaren is altijd al geweest; Wie volgt Bernie op?. De teams lijken nu die vraag voor te willen zijn door los te breken.

Als ze een serie opzetten hoeft die niet per se een officieel FIA kampioenschap te zijn. Als zij aantonen dat ze een goede organisatiestructuur hebben en veilige auto's, en dat kunnen ze, moet FIA de serie sactioneren. Dat is al het geval bij GP2, dat geen officieel FIA kampioenschap is. De naam GP1 doet reeds de ronde.
Al met al een hoop politiek getrut om de macht.

grtz
Olav
Bron: Olav zelf

Ik ben benieuwd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69279458
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 22:44 schreef Giem het volgende:

[..]

Nou op dit moment is het meer FIA != Ferrari

Die twee liggen echt niet op een lijn en zoals het er nu uit ziet en alles zo door gaat is het volgend jaar niet een ferrari. Dus als de stelling ooit al eens iets van waarheid beval kan dat nu wel de prullemand in.
Daarom zei ik ook 'was' ergens waar.

Dat ze elkaar nu in de haren vliegen, is obvious
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:51:17 #268
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69279526
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 16:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik ben voor!

Nu zijn alle drie (bij een twee stopper) stints hetzelfde omdat de wagens in deze drie stints dezelfde balans hebben. Zonder bijtanken verschilt de balans van een volle wagen met een lichte wagen wat meer en wordt het lastiger om de wagen voor alle omstandigheden af te stellen. Zo kan het zijn dat een coureur zijn wagen beter heeft afgestemd op een volle wagen en een andere op een lichte wagen. Daar waar de een aan het begin uitloopt zal de ander aan het eind terugkomen en worden de races dus aan het eind spannender, waar ze dat nu vaak niet zijn. En de races van voor '94 vond ik nou niet minder dan de races van de afgelopen jaren.
Ja, voor 1994 kon je nog inhalen met een F1 auto. De tijden zijn inmiddels veranderd.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69282461
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 22:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Bron: Olav zelf

Ik ben benieuwd
Las vandaag ook in het AD dat een paar teams al aan Olav hebben gevraagd hoeveel ze precies voor de F1-rechten betalen. En wat ze eventueel bereid zijn te betalen. Kortom, het verbaasd me weinig als we komende week de aankondiging krijgen dat de teams hun eigen serie gaan oprichten.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:55:25 #270
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_69282492
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:53 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Las vandaag ook in het AD dat een paar teams al aan Olav hebben gevraagd hoeveel ze precies voor de F1-rechten betalen. En wat ze eventueel bereid zijn te betalen. Kortom, het verbaasd me weinig als we komende week de aankondiging krijgen dat de teams hun eigen serie gaan oprichten.
dat zou ik toch eigenlijk wel zeer matig vinden...
een splitsing zou voor alle partijen niet goed zijn.
ik denk (of mischien eigenlijk vooral hoop ) dat het uiteindelijk allemaal wel met een sisser afloopt
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_69282602
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:55 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

dat zou ik toch eigenlijk wel zeer matig vinden...
een splitsing zou voor alle partijen niet goed zijn.
ik denk (of mischien eigenlijk vooral hoop ) dat het uiteindelijk allemaal wel met een sisser afloopt
Misschien wel. Maar de teams hebben ook genoeg van Ecclestone die zo'n 50% van het geld toe-eigent en de vele regelwijzigingen van de afgelopen jaren. Dus het gaat misschien wel dieper dan alleen de budgetcap en de two-tier regels.

Verder las ik al ergens een gerucht dat Mercedes Brawn GP en Force India probeert mee te krijgen, dus ik begin steeds meer twijfelen of er wel een goede afloop komt. Wat ook al een hint is, is dat Williams voorlopig de enige is van de huidige teams die al getekend heeft. Dus een splitsing is wat mij betreft een zeer reële mogelijkheid.
pi_69282803
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:53 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Las vandaag ook in het AD dat een paar teams al aan Olav hebben gevraagd hoeveel ze precies voor de F1-rechten betalen. En wat ze eventueel bereid zijn te betalen. Kortom, het verbaasd me weinig als we komende week de aankondiging krijgen dat de teams hun eigen serie gaan oprichten.
Dat hebben ze een aantal jaar geleden al eerder geprobeerd, omdat ze het niet eens waren met de verdeling van de TV-gelden. Toen was het Ferrari die de boel opblies omdat ze werden omgekocht door Ecclestone met 80 miljoen euro om maar het nieuwe Concorde Agreement te tekenen. Daardoor zijn de anderen ook maar overgestapt. En nu zou Ferrari weer een nieuwe serie willen opstarten, omdat ze het niet eens zijn met de (hoogte van) de budgetcap? En dan wordt Ferrari straks weer omgekocht?

Verder zou zo'n serie half zo populair zijn als de F1 nu (en de F1 ook) , en zou het weer jaren duren voordat een van beide series de oorspronkelijke populariteit terug heeft gewonnen als dat al ooit gebeurt. een splitsing is slecht voor iedereen. Beter is het om tot een compromis te komen willen ze überhaupt overleven. Geen kostenbesparing is niet goed voor de F1, een splitsing is niet goed voor beide series.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69284169
Het draaide idd om geld en toen werden ze omgekocht. Nu draait het niet om geld, en Ferrari is de grootste tegenstander van de cap op dit moment (ze roepen iig het hardst in de media). Overigens denk ik dat er weinig bestaandsrecht is voor een klasse die F1 heet, maar met teams zoals USgp, Lola en iSport rijdt Die klasse is ook voor de nieuwe deelnemers weinig interessant meer als de grote namen er niet omheen rijden.

Ik denk dat het best realistisch is dat er een andere klassenaam komt met het grote deel van de huidige teams, die dan gewoon via FIA regels rijden. De ultieme actie om Bernie buitenspel te zetten en de bemoeizucht van de FIA over de regelementen af te kappen. Dat er dan een jaar of 2 overheen gaat eer dat het allemaal op rolletjes loopt lijkt me logisch, maar ik denk echt niet dat het gaat zoals in de champcar/IRL splitsing.
Where facts are few, experts are many.
pi_69284789
Zoals ik al vaker heb gezegd, het gebrul van een tandenloze leeuw. Straks bindt iedereen weer in en gaan we vrolijk verder. Deden ze maar eens wat.
pi_69287112
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:32 schreef Atreidez het volgende:
Het draaide idd om geld en toen werden ze omgekocht. Nu draait het niet om geld, en Ferrari is de grootste tegenstander van de cap op dit moment (ze roepen iig het hardst in de media). Overigens denk ik dat er weinig bestaandsrecht is voor een klasse die F1 heet, maar met teams zoals USgp, Lola en iSport rijdt Die klasse is ook voor de nieuwe deelnemers weinig interessant meer als de grote namen er niet omheen rijden.

Ik denk dat het best realistisch is dat er een andere klassenaam komt met het grote deel van de huidige teams, die dan gewoon via FIA regels rijden. De ultieme actie om Bernie buitenspel te zetten en de bemoeizucht van de FIA over de regelementen af te kappen. Dat er dan een jaar of 2 overheen gaat eer dat het allemaal op rolletjes loopt lijkt me logisch, maar ik denk echt niet dat het gaat zoals in de champcar/IRL splitsing.
Het gaat nog steeds om geld, want wat is de budgetcap anders. Het gaat erom hoeveel geld de teams mogen besteden en nergens anders over.

En wat het bestaansrecht van de F1 betreft, van de vijf teams die een break zouden willen (Ferrari, Renault, Toyota, Red Bull en STR) was alleen Ferrari 10 jaar geleden actief in de F1. Had de F1 toen geen bestaansrecht? Telden teams als Benetton, Jordan, Stewart, Prost en Arrows toen niet mee??

Williams, Force India en ook BMW hebben al aangegeven in de F1 te willen blijven, en Mercedes hoopt op een compromis, zodat iedereen in de F1 blijft.

Verder zullen de teams die vertrekken een flinke rechtszaak aan de broek krijgen van Ecclestone, want volgens het Concorde Agreement hebben ze een contract die ze tot 2012 aan de F1 bindt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 mei 2009 @ 12:26:04 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69287468
Is dat Concorde Agreement al wel getekend? Ik meende me te herinneren van niet namelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69288948
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
Is dat Concorde Agreement al wel getekend? Ik meende me te herinneren van niet namelijk.
Als het niet het Concorde Agreement is (waar ik in eerste instantie vanuit ging), dan heeft Ferrari een apart contract die ze tot aan 2012 aan de F1 bindt. Dit hebben ze getekend toen ze die 80 miljoen kregen om in de F1 te blijven en ze hun veto-recht kregen/verlengden (dat hadden ze blijkbaar al vanaf 1998). Dit contract werd tijdens de afgelopen rechtszaak rechtsgeldig bevonden volgens de Franse rechter.
quote:
It comes after a French court ruled this week that agreements in place between Ferrari, Ecclestone and the FIA, which locked the team into F1 until 2012, were valid.
Bron
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69289039
Welke teams hebben een veto recht?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:28:34 #279
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69289665
Alleen Ferrari voor zover bekend.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:35:11 #280
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69289908
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het gaat nog steeds om geld, want wat is de budgetcap anders. Het gaat erom hoeveel geld de teams mogen besteden en nergens anders over.

En wat het bestaansrecht van de F1 betreft, van de vijf teams die een break zouden willen (Ferrari, Renault, Toyota, Red Bull en STR) was alleen Ferrari 10 jaar geleden actief in de F1. Had de F1 toen geen bestaansrecht? Telden teams als Benetton, Jordan, Stewart, Prost en Arrows toen niet mee??

Williams, Force India en ook BMW hebben al aangegeven in de F1 te willen blijven, en Mercedes hoopt op een compromis, zodat iedereen in de F1 blijft.

Verder zullen de teams die vertrekken een flinke rechtszaak aan de broek krijgen van Ecclestone, want volgens het Concorde Agreement hebben ze een contract die ze tot 2012 aan de F1 bindt.
McLaren is bezig Brawn en Force India te strikken zich achter hen te scharen in deze zaak. Mercedes heeft ook reeds aangegeven (in diverse media) ook niet deel te willen nemen aan een competitie met twee reglementen.

Over de deelnemers toen en nu:
Benetton = Renault
Jordan = Force India
Steward = (volgens mij via Jaguar) Red Bull Racing
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 mei 2009 @ 13:37:01 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69289966
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:28 schreef sanger het volgende:
Alleen Ferrari voor zover bekend.
Ferrari is het nu volgens de Franse rechter kwijt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 mei 2009 @ 13:40:22 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69290064
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:35 schreef sanger het volgende:

[..]

McLaren is bezig Brawn en Force India te strikken zich achter hen te scharen in deze zaak. Mercedes heeft ook reeds aangegeven (in diverse media) ook niet deel te willen nemen aan een competitie met twee reglementen.

Over de deelnemers toen en nu:
Benetton = Renault
Jordan = Force India
Steward = (volgens mij via Jaguar) Red Bull Racing
Tyrell = Brawn GP
Minardi = Scuderia Toro Rosso
Sauber = BMW Sauber
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69290476
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:15 schreef sasquatsch het volgende:
Het gaat nog steeds om geld, want wat is de budgetcap anders. Het gaat erom hoeveel geld de teams mogen
besteden en nergens anders over.
Ja, zo simpel kan je t zien. Ik zelf zie een budgetcap meer als technologie beperking, waar het in het verleden om inkomstenderving ging. Niet echt vergelijkbaar. Overigens is het niet alleen de budgetcap, maar ook de vrijheidskeuze met beperkingen waardoor je 2 verschillende klasses binnen de F1 hebt..
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 mei 2009 @ 14:26:01 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69291612
Het is een echte soap nu, dus ik heb er even een klein stukje over geschreven

De soap genaamd Formule 1
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69292932
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:52 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ja, zo simpel kan je t zien. Ik zelf zie een budgetcap meer als technologie beperking, waar het in het verleden om inkomstenderving ging. Niet echt vergelijkbaar. Overigens is het niet alleen de budgetcap, maar ook de vrijheidskeuze met beperkingen waardoor je 2 verschillende klasses binnen de F1 hebt..
Ik zie die budgetcap niet als technologie beperking. Je moet nu naar creatievere (en goedkopere) oplossingen zoeken met minder geld. Je kan dus niet oeverloos gaan uitproberen. Juist datgene dat de technologische innovatie beperkt is de stabiele regelgeving waar Ferrari om roept. Ik heb de afgelopen jaren met dezelfde regels weinig innovaties gezien, terwijl ik nu met de veranderde regelgeving al dubbele diffusers en KERS gezien heb, waarvan ik de mechanische variant behoorlijk innovatief vind voor gebruik in de gewone auto's.

Stabiliteit is goed voor een korte (zeg ca. vijf jaar, de lengte van een Concorde Agreement) periode. Langer betekent dat er weinig innovatie meer gaat plaatsvinden en de rek uit de ontwikkelingen gaat. Teams die dan het meeste geld hebben om maar te blijven doorontwikkelen komen aan de top en blijven daar (zoals Ferrari en McLaren de afgelopen jaren) omdat de meeste anderen geen geld hebben om dit te blijven doen. Korter is niet goed omdat dit betekent dat teams elk jaar een volledig nieuwe auto moeten gaan ontwerpen en weer van voren af aan moeten beginnen.

Ik zeg niet dat de regels elke vijf jaar volledig anders moeten, maar ze zouden wel om de vijf jaar aangepast moeten kunnen worden. Bijvoorbeeld om de ontwikkeling van de auto's goedkoper en milieuvriendelijker te maken (ook hier hoort de F1 voorop te lopen in plaats van te volgen) of de show te verbeteren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:14:01 #286
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69293173
Elke vijf jaar, prima. Maar zoals nu elk jaar een aantal fundamentele regels compleet omgooien (kwalificatie, pitstops, en dit jaar zo'n beetje alle regels wat betreft ontwerp) gaat het nooit wat worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:27:46 #287
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69293667
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:52 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ja, zo simpel kan je t zien. Ik zelf zie een budgetcap meer als technologie beperking, waar het in het verleden om inkomstenderving ging. Niet echt vergelijkbaar. Overigens is het niet alleen de budgetcap, maar ook de vrijheidskeuze met beperkingen waardoor je 2 verschillende klasses binnen de F1 hebt..
Ik ben het wel met Max Mosley eens dat al die technische beperkingen de innovatie vreselijk beperken. Als je 400 miljoen te spenderen hebt en het is verboden om te werken aan de motor, de versnellingsbak, de electronica ga je vanzelf geld spenderen aan futiliteiten. Als je ook nog eens geen gebruik meer mag maken van je windtunnel(s), je test faciliteiten etc en je bent gebonden aan strikte regels voor aerodynamica dan krijg je dus teams die tien miljoen uitgeven aan een iets gladder asje of vijf miljoen aan een perfecte waterfles.

Budget plafonds maken het mogelijk de creativiteit weer vrij te geven. Het grootste probleem is hoe je teams van 400 naar 40 miljoen krijgt binnen een paar maanden. Als je negen van de tien man in de fabriek ontslaat is niet alleen de stemming beneden alle peil, maar is ook elke structuur in de organisatie zoek.

Een overgangstermijn van drie jaar zou beter zijn, maar dan moeten de nieuwe teams wel een kans hebben om te concurreren. Voor ieder miljoen dat je uitgeeft boven de veertig zouden de bestaande teams x kennis moeten overdragen aan de nieuwe teams om de verhoudingen op de baan te egaliseren.
Here we are now, entertain us.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:33:18 #288
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69293837
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef voyeur het volgende:

[..]


Een overgangstermijn van drie jaar zou beter zijn, maar dan moeten de nieuwe teams wel een kans hebben om te concurreren. Voor ieder miljoen dat je uitgeeft boven de veertig zouden de bestaande teams x kennis moeten overdragen aan de nieuwe teams om de verhoudingen op de baan te egaliseren.
Dat al helemaal niet. Met die budgetcap is iedereen gelijk en moeten de nieuwe teams maar zorgen dat ze het voor elkaar krijgen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69295624
quote:
Ecclestone dreigt Ferrari met rechtszaak

Formule 1-baas Bernie Ecclestone dreigt Ferrari voor de rechter te slepen als de Italiaanse autofabrikant daadwerkelijk besluit de Formule 1 verlaten. Ferrari liet onlangs weten zich niet in te schrijven voor volgend seizoen, als de internationale autosportbond FIA de nieuwe regels voor een budgetlimiet niet aanpast.

Ecclestone liet aan The Times weten dat Ferrari contractueel gezien verplicht is om zeker nog tot en met 2012 aan de Formule 1 mee te doen. De Brit is van plan om de renstal uit Maranello aan dat contract te houden. "We hebben met alle teams een contract en we gaan ervan uit dat alle teams zich daaraan houden, ook Ferrari", zei Ecclestone tegen de Britse krant. "Ferrari zegt dat ze mogelijk zal opstappen en wij zeggen dat zij zich aan de gemaakte afspraken moeten houden."

Ferrari probeerde eerder deze week de regelveranderingen via de Franse rechter tegen te houden door te zich beroepen op een vetorecht dat het team zou hebben inzake wijzigingen in het technisch reglement. Volgens de FIA was dat recht verlopen en de rechter in Parijs gaf de internationale autosportbond hierin gelijk.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:24:15 #290
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69295679
Net alsof het contract tussen Ferrari en de FOM geen ontsnappingsclausules zou kennen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69296001
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:24 schreef sanger het volgende:
Net alsof het contract tussen Ferrari en de FOM geen ontsnappingsclausules zou kennen
En misschien krijgt Bernie wel problemen met het CVC. Die zullen vast niet blij zijn als de commerciële waarde van de F1 gaat dalen.
pi_69296729
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:34 schreef ElmarO het volgende:

[..]

En misschien krijgt Bernie wel problemen met het CVC. Die zullen vast niet blij zijn als de commerciële waarde van de F1 gaat dalen.
Dat heeft het vertrek van Ferrari tot gevolg, vandaar de dreiging met de rechtszaak. Bernie heeft verder geen zeggenschap over de plannen van Mosley, dus dat kan de CVC hem niet op aanspreken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69298600
Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_69300840
quote:
Verder zullen de teams die vertrekken een flinke rechtszaak aan de broek krijgen van Ecclestone, want volgens het Concorde Agreement hebben ze een contract die ze tot 2012 aan de F1 bindt.
Ik denk dat Bernie geen enkele poot heeft om op te staan.
Ze hebben destijds wellicht iets getekend, amar als tussentijds de voorwaarden van een contract eenzijdig gewijzigd worden mag de andere partij zonder pardoes contractbreuk plegen.

Dat gaat die teams welgeteld nul euro kosten.

Als jouw baas tegen je zegt volgend jaar verdien je nog maar de helft, moet je dubbel zolang werken en je moet je lease auto inleveren en je hebt een contract getekend, dus als je stampij gaat lopen maken stap ik naar de rechter dan lach je zo iemand toch ook gewoon vierkant in zijn gezicht uit.

Ik hoop van de ene kant ook dat het met een sisser afloopt en dat de topteams gewoon erbij blijven volgend jaar.

Wat me wel duidelijk is, is dat de heren Mosley en Ecclestone zich op dit moment geen enkele raad meer weten. Die schijten 7 kleuren stront en angst is een slechte raadgever dacht ik zo.

Afgelopen 2 weken hebben ze al geroepen dat Ferrari blijft, dat iedereen blijft, dat iedereen maar weg moet als ze niet willen tekenen, dat er een hoop nieuwe aanmeldingen zijn en dat er ook F1 is zonder Ferrari en dat ze zich toch wel zorgen maken nu Ferrari zo volhardt en nu dan weer dat ze Ferrari en alle andere teams die niet tekenen voor de rechter slepen etc etc.

Die 2 weten het gewoon niet meer op dit moment
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69301497
quote:
Di Montezemolo: F1 teams are united

Ferrari president Luca di Montezemolo has said teams will present a united front in their showdown talks with FIA president Max Mosley later today to discuss the future of Formula 1.

Following several hours of discussions between team principals on Friday afternoon on board Flavio Briatore's yacht Blue Force to discuss their plan of action, di Montezemolo was positive that the teams had reached some 'constructive' conclusions.

"As always there's been a very good meeting, with a very good atmosphere and we are all together," said di Montezemolo.

"FOTA is now an organisation with a common view. We will not enter in the championship if with these rules and this governance. So we have to discuss about the possibility to change the situation in a constructive way, but in a very clear way.

"Because we want Formula 1, we don't want something different."

When asked if he was positive that an agreement could be reached to prevent a walkout by leading teams, di Montezemolo said: "We will see. It is important that our view of the future is absolutely shared."

Di Montezemolo's comments come after Mosley warned on Friday that F1 did not need Ferrari.

"Formula 1 would not be the same without Ferrari but no team is indispensable," he told Gazzetta dello Sport.

"Most of the teams understand that we cannot continue to spend at current levels. The real question is: do we control costs by restricting the work of the best engineers or do we control costs by restricting the amount of money available. To me, the answer is clear - hence the cost cap."

He added: "We have no desire to exclude Ferrari or any other team from Formula 1. Indeed quite the opposite. Our concern is to ensure the economic
sustainability of F1 as well as making conditions right for new teams to enter."

Mosley said he hoped that he would be greeted by 'constructive' talks from the teams in Monaco, following threats to walkout last week's talks at Heathrow.

"It's a pity that two teams did not want to discuss compromise last Friday in London," he said. "They kept trying to get the other teams to walk out. I hope that with Luca present things will be more constructive this time."
pi_69303102
Overigens gaat het nog lachen worden als inderdaad Ferrari, Toyota, Red Bull, Torro Rosso en Renault opstappen en Mercedes op een compromis blijft hopen dat er niet komt.

Dan zitten Williams en Force India zonder motor en kan alleen BMW nog mee doen en dat zie ik hun ook niet doen.

Die Ecclestone is gewoon zo dom geweest om zn complete vermogen op naam van dat wijf van hem te zetten en wil nu kosten wat kost geld geld GELD GELD GELD!!!


Ik hoop dattie van een koude kermis thuis komt en dat alle teams hem de rug toekeren en dat ie een eenzame armzalige dood sterft !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69303116
Ow, zei ik dat laatste hardop?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69303507
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:24 schreef vosss het volgende:
Overigens gaat het nog lachen worden als inderdaad Ferrari, Toyota, Red Bull, Torro Rosso en Renault opstappen en Mercedes op een compromis blijft hopen dat er niet komt.

Dan zitten Williams en Force India zonder motor en kan alleen BMW nog mee doen en dat zie ik hun ook niet doen.
Ze hebben Cosworth nog.
pi_69303744
Dan moet Cosworth eerst een motor ontwikkelen die aan de regels voldoet, want voor zover ik weet hebben ze die niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69303765
quote:
Teams fail to reach agreement with FIA

Formula 1 teams failed to reach an agreement with FIA president Max Mosley about the future of the sport on Friday, despite lengthy talks that ran into the early evening.

Following a series of discussions over the course of the day, the teams met with Mosley to try and find a resolution to their unhappiness about plans for a voluntary budget cap.

However, despite talking for almost three hours no agreement was reached meaning several teams remain poised to not lodge entries for 2010 by next weeks deadline.

Although most team principals refused to comment about the situation as they left the Automobile Club de Monaco, Ferrari president Luca di Montezemolo revealed that more talks were needed.

"It was a long and constructive meeting," he said. "FOTA will have another meeting tomorrow, and then there will be another meeting with Mosley.

"What we want is that Formula 1 stays as Formula 1, that it doesn't become something different and go towards constant changes which confuse the public and all the others, that there should be stability and that we work over the next two years to arrive at a way of further reducing costs."

Despite the failure to reach an agreement on Friday, and with next weeks entry deadline looming, Mosley said he remained optimistic a deal could be reached.

"It was a good constructive meeting. The discussions are ongoing," he said.

When asked what the issues were, Mosley said: "They are the same issues. But I am hopeful there will be an agreement."

Ferrari, Red Bull, Toyota and Renault have all said that they will not enter the 2010 championship unless the rules are chaged.

Teams have until May 29 to lodge their entries to the championship with those missing the deadline likely to face a fine if they want to get back, providing there is space left on the grid.
pi_69304519
Ik vraag me echt wat er dan inhoudelijk "constructive " aan die gesprekken is.

Heeft de FOTA water bij de wijn gedaan? Heeft Ecclestone water bij de wijn gedaan? Komen ze elkaar in het midden tegen tussen al die wijn? Hebben ze beiden geen water bij de wijn gedaan?

Ben ik de enige die zich afvraagt of die wijn dalijk nog wel te zuipen is door al dat water wat er maar bij gemikt wordt???
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')