SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
Ja hoor, nette prijs. Vergewis je er wel even van dat het een kruiskeper is. Want volgens mij heette Amazonas vroeger anders (El Zuruz?), waren het toen nog geen kruiskepers, was de kwaliteit veel minder maar hadden ze al wel de kleurstelling Laguna.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:22 schreef Zweefvliegje het volgende:
Kent iemand ook doeken van Amazonas? Hoe dragen die?
Geschikt voor de zomer?
Ik heb al even gegoogeled maar word er niet erg veel wijzer van.
Edit, even beter gezocht nog en erachter gekomen dat het dus een erg dunne doek is.
Wie heeft er ervaringen met deze doek?
Heb een Amazonas Laguna (lengte 4 meter, voor de kanguru draagmanier) voor 25 euro gevonden, dat is toch een nette prijs?
Ja, handig, zet 'm erbij!quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:22 schreef TearSong het volgende:
Misschien leuk/handig om ergens in de wiki ook dat lijstje te plaatsen van wat je je kindje in de doek aan kunt trekken bij welke temperaturen? Het is een vraag die regelmatig terug keer hier. Of niet?
Er komt een linnen doek mijn kant op
Bedankt voor je reactie! Maar ik snap hem nog niet helemaalquote:Op dinsdag 28 april 2009 20:22 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ja hoor, nette prijs. Vergewis je er wel even van dat het een kruiskeper is. Want volgens mij heette Amazonas vroeger anders (El Zuruz?), waren het toen nog geen kruiskepers, was de kwaliteit veel minder maar hadden ze al wel de kleurstelling Laguna.
wacht, ik zoek even in mijn archiefje...
El Comal, niet El Zuruz. Maar als het een nieuwe Amazonas is dan is 'ie in orde.
Wat Macka ook zegt: welke linnen doekquote:Op dinsdag 28 april 2009 20:22 schreef TearSong het volgende:
Misschien leuk/handig om ergens in de wiki ook dat lijstje te plaatsen van wat je je kindje in de doek aan kunt trekken bij welke temperaturen? Het is een vraag die regelmatig terug keer hier. Of niet?
Er komt een linnen doek mijn kant op
Kruiskeper is een weving, en wel de weving die het meeste ondersteuning geeft door een beetje rek op twee diagonalen. En aan de foto te zien is de jouwe een kruiskeperquote:Op dinsdag 28 april 2009 20:41 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie! Maar ik snap hem nog niet helemaal
Sorry, ik ben nog helemaal groen in het draagdoekengebeuren. Wat is een kruiskeper? Of eigenlijk, waarom is het belangrijk om te weten dat ie zo geweven is? Heeft dat met de draagmethoden te maken?
En het gaat om deze Amazonas Laguna, heb een deal voor 22 euro gedaan ipv de gevraagde 24,50.
Dus nu heb ik wel een goede aankoop gedaan begrijp ik?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:11 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Kruiskeper is een weving, en wel de weving die het meeste ondersteuning geeft door een beetje rek op twee diagonalen. En aan de foto te zien is de jouwe een kruiskeper
(De oude Laguna's waren linnenbinding, hebben geen rek, kunnen uitzakken en waren bovendien met schadelijke stoffen geverfd (volgens een Duits onderzoek dat ik heb liggen). )
Wat goed! Misschien moet ik mijn geverfde leaves shorty maar een tijdje op vakantie sturen, mèèèèèn wat is dat one tough cookie gewordenquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:02 schreef Webkim het volgende:
Zara Red is weer thuis en is in twee weken tijd tien keer zachter geworden.
Soms is er een draagdoekconsulente op familiebezoek in Friesland, in Leeuwarden ook wel zelfsquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:26 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Dus nu heb ik wel een goede aankoop gedaan begrijp ik?
Wat ik ook wel een idee vind voor in de Wiki is hoe je (nieuwe) draagdoeken het best kan behandelen!
Hoe krijg je ze zacht? Wel eerst wassen of juist niet? Vingerhaken? Erop zitten?
Ik heb het antwoord niet![]()
Wat ik wel weet is dat degene van wie ik m'n Indio heb overgekocht hem heeft gewassen voor het versturen en dat hij toen best stug was. Nu heb ik hem een paar keer gedragen en tig keer gevingerhaakt en er 2 nachten op geslapen en nu is hij al best zacht, maar heb nog steeds het idee dat het zachter kan.
Heb helaas nog nooit een doek van een ander gevoeld, volgens mij zijn er hier in Leeuwarden geen draagdoekmoeders/vaders in het wild behalve ikzelf dan.
Er is namelijk ook (nog) geen draagdoekconsulente in Friesland.
Diaan gaat volgende week een Ringsling proberen en ik heb haar beloofd 'm nog even vast te houdenquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:17 schreef oeke het volgende:
[..]
Hey Icicle, Als Diaan hem niet wil dan ben ik wel geinteresseerd. Ik zal je even Pmen, ehm, eerst even aanzetten
Bijkomend voordeel daarvan is dat hij meteen voor allerhande kinderspel gebruikt wordt, wat hem alleen maar weer zachter maaktquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:36 schreef Macka66 het volgende:
Ik ben zelf meer voor gebruiken dan voor vingerhaken. Wat bij mij ook goed werkt is de doek over een stoel met hoge rugleuning hangen en daar dan veel in gaan zitten
Hee dat is lief, mocht je een keer deze kant op komen zou dat heel gaaf zijn! Lianne is pas 9 weken dus tijd zatquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:36 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Soms is er een draagdoekconsulente op familiebezoek in Friesland, in Leeuwarden ook wel zelfs
Dus ik wil best een keertje voor de gezelligheid langs komen met een stapeltje doeken.
Ik ben zelf meer voor gebruiken dan voor vingerhaken. Wat bij mij ook goed werkt is de doek over een stoel met hoge rugleuning hangen en daar dan veel in gaan zitten
Voor iedereen die hier net nieuw is: cattie heeft een schitterende Didymos Millefiori groen-wit doek te koop!quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:29 schreef cattie het volgende:
Is je leaves maat 2? Hij mag namelijk wel even hier "logeren".
Zolang ik millie niet heb verkocht mag ik van mezelf nog geen andere doek kopen, maar ik wil er graag nog een maat 2 bij.
Euj!quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:26 schreef Zweefvliegje het volgende:
Heb helaas nog nooit een doek van een ander gevoeld, volgens mij zijn er hier in Leeuwarden geen draagdoekmoeders/vaders in het wild behalve ikzelf dan.
Er is namelijk ook (nog) geen draagdoekconsulente in Friesland.
Vorlijke kleuren... Neobulle manon rougequote:Op dinsdag 28 april 2009 20:36 schreef Gwennert het volgende:
een regenboog vind ik prachtig, maar welke? geen idee. vrolijke kleuren houd ik wel van... maar hier schieten jullie niks mee op he?
Sorry Noli!quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:43 schreef Noli. het volgende:
[..]
Euj!![]()
Beter rond kijken dan hoor!![]()
Ik weet dat er ook een dragende moeder in Ferwert te zit, die komt vast ook wel 's in L'warden.
Ik ben laatst bij Joop Kok zelfs gevraagd waarom ik niet consulente in Friesland was of wou worden.
Oehquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
k_i_m je Mei Tai is helemaal goedgekeurd door de commissie hoor
[ afbeelding ]
Voor een volgende keer:quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:41 schreef LovelyLady het volgende:
terugvinddoek. Ticootje leuke post![]()
Ik ben bezig met mijn eigen MT te maken (ik ben net al een uur bezig geweest om de schouderbanden te knippen (oink)
Ik vraag me echt af of ik dit ga kunnen, zo makkelijk is het niet als je nog nooit met stof en naaimachien hebt gewerkt.
Ik heb niet iets tegen vingerhaken op zich. Maar je versnelt wel het slijtageproces er mee (daardoor wordt de doek zacht, vergelijk het met hoe zacht een spijkerbroek wordt als 'ie verslijt), en voor sommige vezels is het gewoon niet slim omdat je ze zo beschadigt of breekt en de bijzondere eigenschappen te niet doet. (Wol kan sneller vervilten, zijde kan wat glans verliezen, linnen kan aan stevigheid inboeten bijvoorbeeld) Dan is touwtrekken met een doek een beter ideequote:Op dinsdag 28 april 2009 21:40 schreef owlet het volgende:
[..]
Bijkomend voordeel daarvan is dat hij meteen voor allerhande kinderspel gebruikt wordt, wat hem alleen maar weer zachter maakt![]()
Ulli was vandaag tent, boot, prinsessenjurk, hondenriem, geknoeid-sap-opveegdoek![]()
en dekentje.
Wat heb je tegen vingerhaken, Macka? Ik probeer mijn doeken altijd na gebruik even snel te vingerhaken en ik heb het idee dat dat wel helpt.
Ja dat zei Owlet net ookquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:52 schreef Webkim het volgende:
[..]
Voor een volgende keer:
de meeste stof laat zich ook scheuren. Kwestie van een klein stukje inknippen en dan *RATS*
Je weet dan zeker dat je recht gaat en het is ook nog eens veel sneller.
Mooi hoor, maar heb je er ook meteen een nieuw kind bij gekregen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
[ afbeelding ]
Je speld de goede kanten tegen elkaar en je laat een stukje open om de boel binnenstebuiten te keren.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:55 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ja dat zei Owlet net ookvia pm
*zucht*
hoe krijg ik ze dan nu recht onder de naaimachien? hoe speld ik dat af?
ik denk dat ik me moeder na de vakantie maar weer moet gaan bellen
isser binnekort nie een Fok!naaien voor beginners meet?
Ik wist wel dat ie bij jou een goed tehuis zou vindenquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
[ afbeelding ]
Met die hormonen ben ik momenteel wel prinsesje ongeduld, maar even wachten lukt wel hoor!quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:39 schreef lcicle het volgende:
[..]
Diaan gaat volgende week een Ringsling proberen en ik heb haar beloofd 'm nog even vast te houdenHopelijk kun je nog even wachten
da`s bep met wild haarquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:56 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Mooi hoor, maar heb je er ook meteen een nieuw kind bij gekregen?
Over de prijs kan onderhandeld worden!quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:42 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Voor iedereen die hier net nieuw is: cattie heeft een schitterende Didymos Millefiori groen-wit doek te koop!
(lentegroen met mooie witte bloemen)
Dankje Noli, ik heb ze allemaal gebookmarked, het zijn de kleine dingetjes die ik niet weet (zoals dat afscheuren etc.) Maar het gaat goedkomenquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:14 schreef Noli. het volgende:
LL misschien heb je hier iets aan?
Beth's Mei Tai
Staan veel stap voor stap foto's. Misschien maak je een ander model maar de basis is meestal wel aardig hetzelfde toch?
Neen. Ik bof nog dat het dvdtje nog in mijn laptop zat en dat ik het niet netjes terug heb gestopt in het hoesje (wat niet in de doos zat maar ook weg is) of in de doosquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:10 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
da`s bep met wild haar
Ze is een beetje gegroeid lately
Oh kim da`s zonde..doos kwijt
Zit hij niet bij het oud papier?
Lampo!quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:26 schreef Ticootje het volgende:
ik denk erover om lampo weg te doen. Zijn er hier geintresseerde?
Ik vind een Lampo heel mooi, maar weet niet of die stevig genoeg is voor Isis, die heeft nl. wel veel steun nodig. En hoe lang is ie?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:26 schreef Ticootje het volgende:
ik denk erover om lampo weg te doen. Zijn er hier geintresseerde?
Kun je 'm een paar dagen missen Ticootje? Dan neem je 'm vrijdag mee naar mij toe, en neem ik 'm zondag mee naar Davinia zodat Jojogirl 'm zelf even kan bekijken. Ik kan er toch niks zinnigs over zeggen tot ik Isis zelf gezien heb.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:26 schreef Ticootje het volgende:
oh jojo, vraag macka even of lampo geschikt is voor jou. Ik draag jen er ook nog in.
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:43 schreef Reinhilde het volgende:
Mooi maneek! Pics?![]()
Weet je wat daar goed bij zou staan? Kort rood haar!
*weg duikt*
Oh dat is lief! Ik heb alleen al een ander aanbod aangenomen, dus het komt goedquote:Op woensdag 29 april 2009 08:27 schreef owlet het volgende:
K_I_M, ik heb nog een aantal van die boekjes. Zal ik er een naar je opsturen?
waarom denk je dat ik je eerst gePM'd heb om te ruilen?quote:Op woensdag 29 april 2009 14:04 schreef Reinhilde het volgende:
Ehm Davinia? Als Mokka eruit gaat, dan denk je aan mij he?![]()
Oftewel: DIBS!!!!!
Ik probeer het, maar de op zich mooie Manduca is geleverd zonder gebruiksaanwijzing en het is zo'n beetje de minst intuïtieve drager die ik ooit ben tegengekomenquote:
De Manduca is ivm de consultancy ('t is de meest verstelbare ssc ), en daarom gaan we 'm zelf goed uitproberen met het hele gezin incl.draagpoppenquote:Op woensdag 29 april 2009 14:57 schreef Noli. het volgende:
Oeh is de Manduca voor jezelf of als demomateriaal voor bedrijfje Macka?
* Noli. heeft vanmorgen net een paar erg mooie Manduca's bekeken via een andere site..
(wel erg handig als er een handleiding bij zit!)
Ik had mazzel, de laatste in nightblue en hij was afgeprijsd tot ¤133,- bij Tragemaus.de. Zij hebben er nog een in hazelnootbruin, en Babygerecht.de heeft die zelfs voor ¤119,-. 't Is model Aiska van MaM.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:41 schreef cattie het volgende:
Mag ik vragen hoeveel zo'n poncho kost? Ik vind hem ook mooi en lijkt me zo handig.
Nee. Maar m'n eerste tricotdoek is via nog wat mensen beland bij DJMO, en m'n eerste geweven doek is door Maneki overgenomen. Dus ze zijn nog wel in de extended OUDdraagfamilie, en ik vind het altijd weer leuk om ze op de foto te zien met JJ en Bep d'r inquote:Op woensdag 29 april 2009 21:14 schreef DaviniaHR het volgende:
macka, mooir poncho!
cattie, gefeli dat millie verkocht is!
hebben jullie eigenlijk nog jullie allereerste doek nog?
Ja, ikke!quote:Op woensdag 29 april 2009 21:52 schreef Floria het volgende:
Er staat trouwens op Gbay een nieuwe Hopp Florenz voor 50 euro sofort. Anyone?!
dittoquote:Op donderdag 30 april 2009 15:21 schreef mrien het volgende:
Heerlijk met de doek op de rommelmarkt geweest![]()
Geen gedoe met kinderwagen/buggy, ideaal. Moest alleen opletten voor struikelobjecten als stroomkabels die over de grond lagen, mensen met een boodschappen karretje die opeens stopten voor m'n neus, mensen met kinderwagens die niet doorliepen en ouderen met rollators die niet doorliepen..
Doek![]()
![]()
Lotte vond het volgens mij ook erg leuk, ze kon alles bekijken (zat op m'n buik) en keek echt alle kanten op. Armen af en toe gespreid en regelmatig papa even vastpakkendie naast me liep. En ondertussen een heleboel praatjes houden
mooi!quote:
moet je r iets lager hangen..heb ik van tevoren gedaan en mevrouw snokte zich zo vastquote:Op donderdag 30 april 2009 16:08 schreef texelonia het volgende:
Heb trouwens ook aardig wat baby björns gezien. En mijn moeder kwam nog een collega tegen die 3 dagen na mij is bevallen. Ook met draagdoek. Kind was wel 2 keer zo groot als Hannah zo ongeveer
Voeden in de doek lukt mij nog niet, dus dat heb ik gewoon open en bloot gedaan
Niks om je voor te schamen, Tex!quote:Op donderdag 30 april 2009 16:08 schreef texelonia het volgende:
Heb trouwens ook aardig wat baby björns gezien. En mijn moeder kwam nog een collega tegen die 3 dagen na mij is bevallen. Ook met draagdoek. Kind was wel 2 keer zo groot als Hannah zo ongeveer
Voeden in de doek lukt mij nog niet, dus dat heb ik gewoon open en bloot gedaan
dat weet ik pas als ie af is, maar ben trots op wat ik al bereikt heb, eerste keer achter de naaimachien en dan meteen een MT maken is toch wel uniek.quote:
mooie kleuren zijn dat tochquote:
is dat een gewone indio, of een limited edition?quote:Op donderdag 30 april 2009 17:42 schreef Dakota het volgende:
[ afbeelding ]
voor vertrek (al moest ik r daarna wat strakker knopenkan het kwaad als ik r iets lager hang? zoals op de foto (makkelijk met voeden onderweg)
En bedankt hequote:Op donderdag 30 april 2009 19:26 schreef Dakota het volgende:
[..]
mooie kleuren zijn dat toch
vooral bij heel donker haar denk ik
een hele oudequote:Op donderdag 30 april 2009 20:07 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
is dat een gewone indio, of een limited edition?
volgens mij maakt het niet uit of je dr wat later knoopt. wordt alleen zwaarder op je rug, denk ik.
maar dat merk je dan vanzelf
wanneer heb jij de jouwe besteld? ik kreeg vorige week donderdag een mail dat hij verzonden was. heb nog geen fluffy mail gehadquote:Op donderdag 30 april 2009 20:18 schreef Macka66 het volgende:
[..]
En bedankt he![]()
ik zal een fotootje plaatsen als de mijne is aangekomen, morgen of overmorgen of zo![]()
of knalrood!quote:Op donderdag 30 april 2009 20:18 schreef Macka66 het volgende:
[..]
En bedankt he![]()
ik zal een fotootje plaatsen als de mijne is aangekomen, morgen of overmorgen of zo![]()
Ohquote:Op donderdag 30 april 2009 20:20 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
wanneer heb jij de jouwe besteld? ik kreeg vorige week donderdag een mail dat hij verzonden was. heb nog geen fluffy mail gehad
Er hoeft helemaal niks verzacht, behalve de Zara zelf misschienquote:Op donderdag 30 april 2009 20:22 schreef Dakota het volgende:
misschien verzacht het je pijn..ik zou mn indio zo ruilen tegen die Zara en ik ben blond
quote:Op donderdag 30 april 2009 21:03 schreef oeke het volgende:
Ik vind die Turkis jullie zo mooi staan!
Ik wil graag een rode doek, maar door die foto's van jou ging ik op ebay toch ook naar smaragd blauw enzo kijken. Nog hebberiger worden!
quote:Op donderdag 30 april 2009 21:06 schreef Dakota het volgende:
[..]ik moet mn verslaving ook hebben van actiepics..dus ik loer altijd bij webkim of ik iets mooi vind of niet
En juist dat vind ik zo mooi aan een doek in tegenstelling tot een BB, dat zo'n babietje de kans heeft om als een klein diertje tegen je aan te kruipen! het heeft zoiets oersquote:Op donderdag 30 april 2009 21:26 schreef owlet het volgende:
Maar biologisch gezien (en wat weten babies nou van maatschappelijke normen, babies zijn gewoon klein prehistoriërs) weten ze niet beter dan dat ze zo dicht mogelijk op de ouder moeten zitten, daardoor overleven ze
quote:Op donderdag 30 april 2009 21:37 schreef Dakota het volgende:
jaaa elin 'schurkt' zich altijd tegen me aan..en sinds ik lopend kan voeden ben ik helemaal verkocht
Als ik Marlien optil, probeert ze vaak 'in me te kruipen'. Zo heerlijk tegen me aan en eigenlijk nog verder als ze kon. Wat nou 'personal space'quote:Op donderdag 30 april 2009 21:37 schreef Dakota het volgende:
jaaa elin 'schurkt' zich altijd tegen me aan..en sinds ik lopend kan voeden ben ik helemaal verkocht
jep en de rand van de doek moet er ook aan gelovenquote:Op donderdag 30 april 2009 21:53 schreef cattie het volgende:
Die zuigplekjes heb ik ook! En als Ik Fee dan van me af haal heb ik een zeiknat decollete, helemaal ondergesabbeld...![]()
![]()
Da's waar!quote:Op donderdag 30 april 2009 21:46 schreef owlet het volgende:
En als je nou eens een lijstje gaat maken van doeken die je echt vreselijk mooi vind. Dus niet deze-is-een-beetje-mooi-want-vooral-erg-goedkoop maar echt ik-wil-er-mee-trouwen-mooi. Ongeacht prijs of materiaal of lengte.
Als je niet perse op zoek bent naar een bepaalde eigenschap dan is dit misschien een manier om een beetje helder te krijgen wat je écht graag wilt
maar als je een rekbare wil..quote:Op donderdag 30 april 2009 21:56 schreef mrien het volgende:
[..]
Da's waar!
Heel veel doeken zijn wel mooi, maar ik vind ze ook vaak erg druk.
Ik ben wel voor de wat rustigere types denk ik
Ik ga eens kijken wat ik kan vinden
Een rekbare wil ik zelf niet meer omdat Lotte al 10 maanden is. Daarvoor is ze echt te zwaar!quote:Op donderdag 30 april 2009 21:58 schreef Dakota het volgende:
[..]
maar als je een rekbare wil..
bykay?
of die hoppedizjes van ebay?
maar deze zijn toch ook rekbaar?quote:Op donderdag 30 april 2009 21:08 schreef mrien het volgende:
Haha, ik vind deze erg mooi
[ afbeelding ]
maar deze ook
[ afbeelding ]
alleen is die echt te roze voor mij..
en deze ook
[ afbeelding ]
maar die vind ik echt te druk denk ik
mag ze dat al?quote:Op donderdag 30 april 2009 22:05 schreef cattie het volgende:
[ afbeelding ]
Voor Koninginnedag volgend jaar.
Met een 2.5 m kun je Elin op je heup laten zitten.
[ afbeelding ]
check! Elin gaat morgen op de heupquote:Op donderdag 30 april 2009 22:08 schreef cattie het volgende:
Volgens de didymos handleiding mag het vanaf 12 weken!
Over één schouder met een platte of een schuifknoop en dan het kind er liggend in. Dat kan ook prima met een doek van 2.5 meterquote:Op donderdag 30 april 2009 22:02 schreef Dakota het volgende:
wiegehouding mt 2? hoe knoop je dat?
ik heb ook een 2.50 doekk.wat zou ik daarmee kunnen knopen?
JA ik ben tevreden!!quote:Op donderdag 30 april 2009 22:16 schreef Webkim het volgende:
Jaaa, een LovelyTai. Goed gedaan!![]()
![]()
Heb je al getest?
Manlief ziet nu al niet in waarom er nog 1 moet komen. 1 is toch genoeg? (na verkoop Juliet dan). Hij vergeet gelukkig de Mei Tai evenquote:Op donderdag 30 april 2009 22:28 schreef Reinhilde het volgende:
Als de tweede een jongen is, koop je dan toch een jongensdoek?
Mrien,ik vind ze op de foto er eerlijkgezegd wel uitzien of ze veel meer rek hebben dan andere geweven doeken.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:16 schreef mrien het volgende:
[..]
Nee, dit zijn niet rekbare doeken (heb het nagevraagd)
Mooi LL!
Ben je tevreden?
als t aan jou lag , kocht je nu alvast een voorraad voor je over-2-jaar-meisje he?quote:Op donderdag 30 april 2009 22:28 schreef Reinhilde het volgende:
Als de tweede een jongen is, koop je dan toch een jongensdoek?
quote:Op donderdag 30 april 2009 22:52 schreef Reinhilde het volgende:Wie heeft het over 2 jaar?
![]()
Eerlijk gezegd denk ik dat we eerst nog een jongentje krijgen.![]()
En de enige echt heel erg roze-meisjes-doek die ik heeeeeel erg mooi vind is de indio hibiscus. En die koop ik misschien nog wel gewoon!
Ik denk eerder dat ik failliet zal gaan aan meisjeskleertjes.![]()
(Dat truitje van LadyS dat ik overkoop, is omdat ik herinneringen heb aan dat shirtje, toen ik nanny was in Londen had het meisje waar ik voor zorgde dat shirtje).
quote:Op donderdag 30 april 2009 21:08 schreef mrien het volgende:
maar deze ook
[ afbeelding ]
alleen is die echt te roze voor mij..
Dat is ook mijn bedoeling om daarvan een nieuwe te kopenquote:Op donderdag 30 april 2009 22:32 schreef Reinhilde het volgende:
Het maakt m.i. niet uit of je man het nodig vindt of niet, als jij er graag nog 1 wilt, om wat voor reden dan ook, dan is het ok toch? Kijk als je er al 7 (ahum) hebt, waarvan 6 in 1 maand gekocht, snap ik dat je man een beetje gaat tegenstribbelen. Maar van het geld van Juliet, kan je daar dan niet een nieuwe van kopen?
Dat vond ik eigenlijk ook, vandaar dat ik het ook nog aan Hathor had gevraagd (op D&V).quote:Op donderdag 30 april 2009 22:44 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Mrien,ik vind ze op de foto er eerlijkgezegd wel uitzien of ze veel meer rek hebben dan andere geweven doeken.
En fraaie doeken in je lijstje. Die Nati Bamboe lijkt me zo fijn, licht en zacht en sterk en koeldragend en een mooie kleur ook nog!
quote:Op donderdag 30 april 2009 23:14 schreef texelonia het volgende:
[..]
Roze en hij heet Hannah, die moet haast wel voor mij ontworpen zijn!
Ik heb een hele brede doek (bijna 90, oude Hop) en dat knoopt wat lastiger, je knoop wordt dikker zeg maar. Maar het geeft wel lekker veel steun voor een groter kind en als je doek lang genoeg is, is dat knopen geen probleem.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 09:50 schreef mrien het volgende:
[..]
Dat is ook mijn bedoeling om daarvan een nieuwe te kopen
[..]
Dat vond ik eigenlijk ook, vandaar dat ik het ook nog aan Hathor had gevraagd (op D&V).
En dat is ook een beetje de reden dat ik deze denk ik maar niet neem.
De Nati Bamboe vind ik ook erg mooi, misschien wordt die het wel
Wat is eigenlijk het verschil van een doek van 60 cm en een van 70 cm?
Ik heb gisteravond even gemeten en Mojito is 70 cm. Juliet is 80 cm.
Heeft een minder brede doek voordelen?
Die Wrap 'n Wear is van crincle gauze met een extra lap katoen over het middenstuk. Misschien is die extra lap wel tricot?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 09:50 schreef mrien het volgende:
[..]
Dat is ook mijn bedoeling om daarvan een nieuwe te kopen
[..]
Dat vond ik eigenlijk ook, vandaar dat ik het ook nog aan Hathor had gevraagd (op D&V).
En dat is ook een beetje de reden dat ik deze denk ik maar niet neem.
De Nati Bamboe vind ik ook erg mooi, misschien wordt die het wel
Wat is eigenlijk het verschil van een doek van 60 cm en een van 70 cm?
Ik heb gisteravond even gemeten en Mojito is 70 cm. Juliet is 80 cm.
Heeft een minder brede doek voordelen?
Help! Ik heb geklikt!quote:Op woensdag 29 april 2009 21:52 schreef Floria het volgende:
Er staat trouwens op Gbay een nieuwe Hopp Florenz voor 50 euro sofort. Anyone?!
hijs erg mooiquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:24 schreef Llewella het volgende:
Dat ziet er prima uit zo op de heup dakota! Dat is zeker een mooie doek; want ik heb er ook even over zitten twijfelen toen ik hem aangeboden zag staan
rock on!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:30 schreef mrien het volgende:
Mooi Dakota!
Ziet er goed uit!
Ik vind jouw foto's ook altijd erg mooi gelukt, coole mam
Ik laat altijd verzenden met DPD, kost 8,60 en werkt gewoon goed vind ikquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:01 schreef Noli. het volgende:
[..]
Help! Ik heb geklikt!
(er stonden er nu 2 een 4.7 en een 5.20)
En nu? Ik las dat Maneki iets zei over DPD? Is dat goedkoper dan DHL?
Ah, DHL kost als het goed is hetzelfde dus dat zal niet heel veel uitmaken.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:09 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Ik laat altijd verzenden met DPD, kost 8,60 en werkt gewoon goed vind ik
Ziet er goed uit Koot! Komt die van klaproosje?
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:59 schreef owlet het volgende:
Je zou voedingskleding.nl of een van de andere webwinkels kunnen mailen, of misschien heeft Macka nog een mooie BäraBarn die vandaag verstuurd kan worden.
Die is ook mooiquote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:11 schreef Macka66 het volgende:
[..]
, heb nog één lotusblomma liggen.
en svartpeppar, zwart met een blauwe rail, maar dat is niet zo hannah denk ik![]()
Kangoeroe kan ik alleeen in de uiterste punten knopen.. Ik zal hem zo eens even meten!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:47 schreef owlet het volgende:
He mijn doek om een ander kindjeKort is ie he? Hij zal nog wel weer wat lengte er bij krijgen door gebruik maar hij was al vreselijk veel korter dan mijn lelies.
Misschien zat hij daarom wel in een paasei, al stodn er niet bij aangegeven dat het een second is.
Tex, als je een korte doek echt vooral voor het heupdragen wilt dan zou ik een 2 nemen![]()
* owlet gaat nu even lelies opmeten. Is dat nou zo'n lange 2 of is blaadjes zo kort...
Linnen is heel draagkrachtig: fijn met grotere kindjes. En het is koel materiaal, dus ook nog eens erg fijn in de zomer. Ik heb een 50% linnen indio en die zit als een huis. Het is niet mijn kleur, maar hij draagt zo goed dat ik -em toch houdquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:31 schreef Zweefvliegje het volgende:
Reinhilde, heb jij niet een indio met linnen? Is dat een prettige doek? Wat is het voordeel van een doek waar linnen in verwerkt zit?
Weet niet welke kleur je hebt, Maar kan je hem niet verven dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:47 schreef Webkim het volgende:
[..]
Linnen is heel draagkrachtig: fijn met grotere kindjes. En het is koel materiaal, dus ook nog eens erg fijn in de zomer. Ik heb een 50% linnen indio en die zit als een huis. Het is niet mijn kleur, maar hij draagt zo goed dat ik -em toch houd
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:27 schreef cattie het volgende:
[..]
Kangoeroe kan ik alleeen in de uiterste punten knopen.. Ik zal hem zo eens even meten!
edit: krap 2,6 meter!![]()
Groen. En dat laat zich moeilijk verven helaas.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:49 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Weet niet welke kleur je hebt, Maar kan je hem niet verven dan?
Lekker zonnig en vrolijk Freecell. En wat is er zo anders dan bij de Hopp?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:32 schreef freecell het volgende:
Hopla!
Zit prima!
[ afbeelding ]
Draagt wel anders dan mijn hop zeg
En heb je gewoon wasmiddel gebruikt?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:29 schreef mrien het volgende:
Ik heb mijne gisteren gewassen, kort programma en op 30 graden. Volgens het label zou hij zelfs op 60 graden kunnen, dat vond ik een beetje veel
Ik heb hem niet in de droger gedaan, kun je volgens mij beter niet doen (had ik eens van Macka begrepen) omdat ze dan sneller slijten (dacht ik). Op een wasrekje ophangen of over een deur werkt ook goed!
Ik heb vandaag een Indio Natur met linnen uitgeprobeerd, 40% linnen en 60% katoen. De doek was nog maar drie weken in gebruik maar zaaaaaacht! Zo heerlijk zacht en sterk dat ik meteen ben gaan speuren naar een Indio met 40% linnen in een kleurstelling die ik leuk vond. En nu komt er een Ficus aanquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:31 schreef Zweefvliegje het volgende:
Reinhilde, heb jij niet een indio met linnen? Is dat een prettige doek? Wat is het voordeel van een doek waar linnen in verwerkt zit?
Ficus is groen met groen, (laag contrast) Amazonas is groen met blauw (hoog contrast).quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:26 schreef owlet het volgende:
Sinds ik heb gezien hoe leuk groen Ronja staat wil ik een van de laatste groene linnen indio's, ooit als ik er een tegen kom. Maar welke is nou de meest knalgroene?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
Die heb ik vandaag per ongeluk gewonnen op Ebay voor weinigquote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:08 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een Indio Natur met linnen uitgeprobeerd, 40% linnen en 60% katoen. De doek was nog maar drie weken in gebruik maar zaaaaaacht!
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:46 schreef Floria het volgende:
Oeh heb je die maat 3 voor 40 euro gewonnen Zweefvliegje?! Die was ik vergeten anders had ik ook nog wel geboden.
Zijde is iig in de rode vogels erg fijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:44 schreef Floria het volgende:
Goede keuze Macka, hij is ook echt yummie yummie yummie. Als ik al mijn doeken in een linnen uitvoering zou kunnen krijgen dan zou ik het doen. Need.more.Linnen.
(en zijde is ook niet mis)
Ik weet niet of ik dat wel durfquote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:08 schreef Floria het volgende:
Yup dat was hem, nog goedkoper dan ik dacht dus. Goed gedaan! Ga je verven?
Ik zal aan je denken, wie weetquote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:40 schreef Floria het volgende:
Nee joh als ie je niet staat dan verkoop je hem aan mij en ga ík verven
tennisballen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:26 schreef Macka66 het volgende:
Precies, ik neem een mooie meiden Girasol mee en een mooie jongens Girasol, allebei heerlijk zacht en ook te gebruiken voor het andere geslacht. En dat terwijl ik zelf niet zo'n Girasol mens ben
Oh, en Ticootjes Vicky heeft sinds ik de doek voor het laatst voelde een wonderbaarlijke transformatie ondergaan van stugste laken tot soepelste Storch ooit. Lang leve de drogers en de tennisballen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |