Mooi zijn die, Mrien!
Wil je er graag een zo koel mogelijke doek bij of wil je er graag een doek bij die niet perse heel koel hoeft te zijn?
Als je er voor kiest vanwege het koele: een kind tegen je aan geeft de grootste warmte, jezelf en je kind passend kleden werkt denk ik nog het allerbeste tegen de warmte. Maar een heeel dunne doek zoals deze zal wel helpen.
Met dunheid komt een vermindering in knoopgemakt dus als je het vervelend vind om op je knopen te letten of, zoals ik, snel last krijgt van drukplekjes op je huid dan is een "normale" doek misschien fijner.
Andere doeken zijn niet per definitie vreselijk warm. Ik denk dat een girasol wel warmer is dan de meeste didy's. Zeker een jaquard zoals een indio of nino zal met de juiste knoop en kleding best koel te dragen zijn.
En over die personal space:
Babies willen nog helemaal geen personal space joh. Die moeten huid-tegen-huid, zo veel mogelijk. En dat geef je als ouder zo veel als je zelf wilt en dan als dat bijna niets is dan is dat prima omdat het je eigen keuze is. De een zal bijna 24/7 met kind in doek lopen en de ander gebruikt het alleen af en toe als vervoersmiddel.
Maar biologisch gezien (en wat weten babies nou van maatschappelijke normen, babies zijn gewoon klein prehistoriërs

) weten ze niet beter dan dat ze zo dicht mogelijk op de ouder moeten zitten, daardoor overleven ze