abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68539682
Haha, ik vind deze erg mooi

maar deze ook

alleen is die echt te roze voor mij..
en deze ook

maar die vind ik echt te druk denk ik
pi_68539733
Trouwens ik hoorde laatst een nieuw argument om niet te dragen, nl Ik gun mijn baby zijn eigen personal space (in de wagen). En ook ik wil de baby niet de hele tijd tegen mijn lichaam aan. Vind ik eerlijker dan dat eerste argument.

Tor nu toe zei ik niet echt tegen mensen dat ik de baby straks in een doek wil gaan dragen maar nu steeds meer wel, en dan krijg je dus allerlei van dit soort halfslachtige ervaringsverhalen...
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_68539834
bullcrap Oeke.. Elin wil de hele dag door aandacht..kleine miep piepzak is t.. maar in de doek is ze dolgelukkig of ze slaapt 80% van tijd dat ik r draag.
En Mrien, Roze
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 30 april 2009 @ 21:14:59 #154
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68539874
mrien, welk merk is dat?

oeke, omtrent zwangerschap, bevallen, kleine kinders, heeft iedereen altijd een mening. of twee. en als je je kindje wil dragen, betekent niet dat het kind continue aan je vastgeplakt zit (bahelve als je dat zelf wil).
en ik geloof dat er hier voldoende mensen zijn die erg blij zijn met het dragen.
en ja, elk voordeel hep zn nadeel. eli op mijn rug slapend was hartstikke lief, maar heel erg warm. soit.
hij heeft wel heerlijk getukt en dat vind ik dan weer belangrijker
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_68539911
Dat zijn de nieuwe doeken van Slingomama, de Wrap 'n Wear. Een dunne en koele draagdoek volgens de site

Anderzijds twijfel ik of ik niet voor een "merk" doek moet gaan, een andere Girasol of Didymos ofzo
Maar de aqua kleur vind ik wel heel mooi!
pi_68539921
quote:
Op donderdag 30 april 2009 21:06 schreef Dakota het volgende:

[..]

ik moet mn verslaving ook hebben van actiepics..dus ik loer altijd bij webkim of ik iets mooi vind of niet

Al die mooie en ontroerende foto's en dan ook nog al die koop/ruilverhalen hier! Ik moet me echt inhouden wat betreft kopen, en het kind is er nog niet eens!

Ik heb vandaag op de vrijmarkt wel een oefen teddy beer gescoord
pi_68539992
Mrien, die zijn mooi *kwijl*
Fake it till you make it...
pi_68540035

Ik trek me er ook niks van aan hoor, ik zie hier genoeg voorbeelden van hoe ik het zelf wil, en ik ben vrij eigenwijs Dus ik luister gewoon met klapperende oren naar die verhalen en dan thuis lekker bij jullie meelezen en lieve slapende kindjes in doeken zien!
pi_68540214
Mooi zijn die, Mrien!
Wil je er graag een zo koel mogelijke doek bij of wil je er graag een doek bij die niet perse heel koel hoeft te zijn?

Als je er voor kiest vanwege het koele: een kind tegen je aan geeft de grootste warmte, jezelf en je kind passend kleden werkt denk ik nog het allerbeste tegen de warmte. Maar een heeel dunne doek zoals deze zal wel helpen.
Met dunheid komt een vermindering in knoopgemakt dus als je het vervelend vind om op je knopen te letten of, zoals ik, snel last krijgt van drukplekjes op je huid dan is een "normale" doek misschien fijner.

Andere doeken zijn niet per definitie vreselijk warm. Ik denk dat een girasol wel warmer is dan de meeste didy's. Zeker een jaquard zoals een indio of nino zal met de juiste knoop en kleding best koel te dragen zijn.

En over die personal space:

Babies willen nog helemaal geen personal space joh. Die moeten huid-tegen-huid, zo veel mogelijk. En dat geef je als ouder zo veel als je zelf wilt en dan als dat bijna niets is dan is dat prima omdat het je eigen keuze is. De een zal bijna 24/7 met kind in doek lopen en de ander gebruikt het alleen af en toe als vervoersmiddel.

Maar biologisch gezien (en wat weten babies nou van maatschappelijke normen, babies zijn gewoon klein prehistoriërs ) weten ze niet beter dan dat ze zo dicht mogelijk op de ouder moeten zitten, daardoor overleven ze
pi_68540339
Ik wil er graag een doek bij die niet perse heel koel hoeft te zijn, het leek me wel een mooi extra iets zeg maar. Maar ik wil de nieuwe aankoop ook zeker in de herfst en winter gebruiken.
Ik vind Indio's best mooi, maar begreep dat daar heel snel haaltjes in zitten (en daar ben ik te onhandig voor denk ik).
pi_68540343
Ik dacht dat ik eruit was voor een extra doek voor baby op komst... de ellaroo maija. Maar nu zit ik toch weer een beetje te twijfelen... Vind die binana doeken ook erg mooi en nu zie ik Mrien net die wrap n wear dingen posten, ziet er ook goed uit.
Misschien moet ik eerst maar eens besluiten of ik er nog een niet rekkende doek bij wil of dat ik ga voor een rekkende doek. Dat laatste lijkt me met zo'n klein humpie wel weer lekker eigenlijk...

Overigens moet ik ook lief nog zien te overtuigen van de noodzaak van nog een doek "joh, je hebt er al 2... ". Heb 'em op mn verlanglijstje gezet, hahaha.
Fake it till you make it...
pi_68540444
Ik vind alleen mijn wollen indio haaltjesgevoelig. Die is vrij los geweven. De katoenen indio (en linnie toen hij hier aan het logeren was) hebben bij mij nog nooit een haltje gehad. Ondanks mijn achteloze manier van met draagdoeken omgaan en een peuter die er geregeld mee speelt

Nijna, misschien is er een Binana die je kan lenen straks? Dan kan je hem de eerste weken gebruiken en daarna over gaan op een geweven doek.

Aan de andere kant: ik denk dat je een Binana zonder meer kwijt kan na gebruik dus dan kan je als nog daarna een geweven doek kopen
pi_68540477
quote:
Op donderdag 30 april 2009 21:26 schreef owlet het volgende:
Maar biologisch gezien (en wat weten babies nou van maatschappelijke normen, babies zijn gewoon klein prehistoriërs ) weten ze niet beter dan dat ze zo dicht mogelijk op de ouder moeten zitten, daardoor overleven ze
En juist dat vind ik zo mooi aan een doek in tegenstelling tot een BB, dat zo'n babietje de kans heeft om als een klein diertje tegen je aan te kruipen! het heeft zoiets oers
pi_68540560
jaaa elin 'schurkt' zich altijd tegen me aan..en sinds ik lopend kan voeden ben ik helemaal verkocht
wanna rub mah puppeh?!
pi_68540652
Lastig he Nijna!
Ik vind het ook een lastige overweging omdat er toch wel wat prijsverschil zit in alle doeken
Ik vind Mister X overigens ook nog steeds echt super mooi!
pi_68540789
SchurkDiertje
Vandaag nog. Vrijmarkt, rondstruinen en intussen hoor he af en toe *snUUUUUUUURK!* van je rug
Of *urmpf, urpf, urm* terwijl hij half wakker zijn hoofd van de ene naar de andere kant doet
pi_68540818
quote:
Op donderdag 30 april 2009 21:37 schreef Dakota het volgende:
jaaa elin 'schurkt' zich altijd tegen me aan..en sinds ik lopend kan voeden ben ik helemaal verkocht
geweldig dat je dat kan! lijkt me heel bijzonder.
pi_68540847
En als je nou eens een lijstje gaat maken van doeken die je echt vreselijk mooi vind. Dus niet deze-is-een-beetje-mooi-want-vooral-erg-goedkoop maar echt ik-wil-er-mee-trouwen-mooi. Ongeacht prijs of materiaal of lengte.

Als je niet perse op zoek bent naar een bepaalde eigenschap dan is dit misschien een manier om een beetje helder te krijgen wat je écht graag wilt
  donderdag 30 april 2009 @ 21:49:55 #169
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_68540951
quote:
Op donderdag 30 april 2009 21:37 schreef Dakota het volgende:
Als ik Marlien optil, probeert ze vaak 'in me te kruipen'. Zo heerlijk tegen me aan en eigenlijk nog verder als ze kon. Wat nou 'personal space'
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_68541023
idd ik voel me eerder aangetast dan mn baby

ze heeft er wel t handje van om r zuignap op elke vrije plek van mn borst/nek te zetten..waardoor ik nu overal kleine zuigplekjes heb
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 30 april 2009 @ 21:52:31 #171
108648 cattie
lieve moeder
pi_68541058
Een lijstje maken en dan met foto's en al hier plaatsen, dan kunnen wij er misschien nog wel wat bij bedenken! (En leuke foto's kijken.)

Ik heb weer een plannetje. Mijn eva is 2,9 m, dus een ruime 2. En kleiner moet echt niet. Dus een maat 2 kopen is risico vol. Ik kan ook een indio primula maat 4 kopen en die dan (laten) inkorten! (Is goedkoper dan een maat 2 rubin mandarine trouwens.) Ik droom nog even verder.
  donderdag 30 april 2009 @ 21:53:43 #172
108648 cattie
lieve moeder
pi_68541095
Die zuigplekjes heb ik ook! En als Ik Fee dan van me af haal heb ik een zeiknat decollete, helemaal ondergesabbeld...
pi_68541176
quote:
Op donderdag 30 april 2009 21:53 schreef cattie het volgende:
Die zuigplekjes heb ik ook! En als Ik Fee dan van me af haal heb ik een zeiknat decollete, helemaal ondergesabbeld...
jep en de rand van de doek moet er ook aan geloven
wanna rub mah puppeh?!
pi_68541204
quote:
Op donderdag 30 april 2009 21:46 schreef owlet het volgende:
En als je nou eens een lijstje gaat maken van doeken die je echt vreselijk mooi vind. Dus niet deze-is-een-beetje-mooi-want-vooral-erg-goedkoop maar echt ik-wil-er-mee-trouwen-mooi. Ongeacht prijs of materiaal of lengte.

Als je niet perse op zoek bent naar een bepaalde eigenschap dan is dit misschien een manier om een beetje helder te krijgen wat je écht graag wilt
Da's waar!
Heel veel doeken zijn wel mooi, maar ik vind ze ook vaak erg druk.
Ik ben wel voor de wat rustigere types denk ik
Ik ga eens kijken wat ik kan vinden
pi_68541266
quote:
Op donderdag 30 april 2009 21:56 schreef mrien het volgende:

[..]

Da's waar!
Heel veel doeken zijn wel mooi, maar ik vind ze ook vaak erg druk.
Ik ben wel voor de wat rustigere types denk ik
Ik ga eens kijken wat ik kan vinden
maar als je een rekbare wil..
bykay?
of die hoppedizjes van ebay?
wanna rub mah puppeh?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')