abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 20:15:53 #1
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68473035
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Draagdoeken deel 43

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 20:17:20 #2
141844 Macka66
pi_68473110
Jaaaaa, de OP uit de wiki kopieer methode werkt
sorry Guuzewuus, ik kon het niet laten
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_68473196
Wat is die wiki leuk! Echt handig die lijstjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_68473235
WiW topic
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 20:22:03 #5
141844 Macka66
pi_68473344
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:22 schreef Zweefvliegje het volgende:
Kent iemand ook doeken van Amazonas? Hoe dragen die?
Geschikt voor de zomer?
Ik heb al even gegoogeled maar word er niet erg veel wijzer van.

Edit, even beter gezocht nog en erachter gekomen dat het dus een erg dunne doek is.
Wie heeft er ervaringen met deze doek?
Heb een Amazonas Laguna (lengte 4 meter, voor de kanguru draagmanier) voor 25 euro gevonden, dat is toch een nette prijs?
Ja hoor, nette prijs. Vergewis je er wel even van dat het een kruiskeper is. Want volgens mij heette Amazonas vroeger anders (El Zuruz?), waren het toen nog geen kruiskepers, was de kwaliteit veel minder maar hadden ze al wel de kleurstelling Laguna.
wacht, ik zoek even in mijn archiefje...
El Comal, niet El Zuruz. Maar als het een nieuwe Amazonas is dan is 'ie in orde.

[ Bericht 4% gewijzigd door Macka66 op 28-04-2009 20:29:55 ]
pi_68473369
Misschien leuk/handig om ergens in de wiki ook dat lijstje te plaatsen van wat je je kindje in de doek aan kunt trekken bij welke temperaturen? Het is een vraag die regelmatig terug keer hier. Of niet?

Er komt een linnen doek mijn kant op
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_68473630
macka, dankjewel. Ik vind het nog lastig hoor, heb de mislukte pogingen maar niet allemaal gefotografeerd dit was de beste. Maar ik blijf zoeken naar een fijne knoop.

*zwaait even terug, samen met Sophie en Mila, naar k_i_m en haar meisje *

Jullie geven niet alleen davinia tips over welke doek voor een dreumes/peuter, ik neem ze gelijk mee... maar pfff wat is t moeilijk zeg! Ik zie door alle doeken DE doek niet meer, ik weet echt niet meer wat, hoe en welke... wat zal ik doen, 1 voor de oudste, en 1 voor de jongste? of eentje die voor beide kan... denk dat manlief het met dat laatste meer eens is

Is er evt ook iemand die hier in t oosten een meet kan organiseren? ik zou het best fijn en leuk vinden, en volgens mij was er nog iemand die dat vroeg toch?

handig al die lijstjes in de op, heb er al veel aan gehad, en pak het er steeds weer bij.

spannend tearsong!
pi_68473800
Volgens mij werkt het nog het beste om rond te kijken naar welke doek je het leukst lijkt en dan hier even te peilen wat de ervaringen er mee zijn
Heb je al wat op het oog?
pi_68474018
ik vind alles mooi! ben verliefd op pfau al heel lang, maar die vind mn manlief niks... maar ik hoop dat er ooit eentje komt.

een regenboog vind ik prachtig, maar welke? geen idee. vrolijke kleuren houd ik wel van... maar hier schieten jullie niks mee op he?
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 20:36:58 #10
141844 Macka66
pi_68474053
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:22 schreef TearSong het volgende:
Misschien leuk/handig om ergens in de wiki ook dat lijstje te plaatsen van wat je je kindje in de doek aan kunt trekken bij welke temperaturen? Het is een vraag die regelmatig terug keer hier. Of niet?

Ja, handig, zet 'm erbij!
En wat voor een linnen doek?
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:41:37 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68474235
Meiden, echt helemaal top die wiki!
We hebben wel eens vaker pogingen gedaan, maar dit topic leent zich er bij uitstek voor!
pi_68474242
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:22 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ja hoor, nette prijs. Vergewis je er wel even van dat het een kruiskeper is. Want volgens mij heette Amazonas vroeger anders (El Zuruz?), waren het toen nog geen kruiskepers, was de kwaliteit veel minder maar hadden ze al wel de kleurstelling Laguna.
wacht, ik zoek even in mijn archiefje...
El Comal, niet El Zuruz. Maar als het een nieuwe Amazonas is dan is 'ie in orde.
Bedankt voor je reactie! Maar ik snap hem nog niet helemaal
Sorry, ik ben nog helemaal groen in het draagdoekengebeuren. Wat is een kruiskeper? Of eigenlijk, waarom is het belangrijk om te weten dat ie zo geweven is? Heeft dat met de draagmethoden te maken?
En het gaat om deze Amazonas Laguna, heb een deal voor 22 euro gedaan ipv de gevraagde 24,50.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zweefvliegje op 28-04-2009 20:56:39 ]
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:54:33 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_68474823
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:22 schreef TearSong het volgende:

Wat Macka ook zegt: welke linnen doek
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_68475138
Zara Red is weer thuis en is in twee weken tijd tien keer zachter geworden.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 21:11:38 #15
141844 Macka66
pi_68475573
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:41 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Maar ik snap hem nog niet helemaal
Sorry, ik ben nog helemaal groen in het draagdoekengebeuren. Wat is een kruiskeper? Of eigenlijk, waarom is het belangrijk om te weten dat ie zo geweven is? Heeft dat met de draagmethoden te maken?
En het gaat om deze Amazonas Laguna, heb een deal voor 22 euro gedaan ipv de gevraagde 24,50.
Kruiskeper is een weving, en wel de weving die het meeste ondersteuning geeft door een beetje rek op twee diagonalen. En aan de foto te zien is de jouwe een kruiskeper
(De oude Laguna's waren linnenbinding, hebben geen rek, kunnen uitzakken en waren bovendien met schadelijke stoffen geverfd (volgens een Duits onderzoek dat ik heb liggen). )
pi_68476085
Ik ben een ellipsen, lll en een ks rijker. De post bracht mijn kadootjes. Die ks is lekker! Draagt echt goed. Jen heeft er al heerlijk in geslapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 21:25:32 #17
141844 Macka66
pi_68476257
Fijn Ticootje! Ben benieuwd naar Jen in d'r Kleinsmekker
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:26:23 #18
108648 cattie
lieve moeder
pi_68476296
Dat zijn mooie kadootjes Ticootje!
pi_68476301
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:11 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Kruiskeper is een weving, en wel de weving die het meeste ondersteuning geeft door een beetje rek op twee diagonalen. En aan de foto te zien is de jouwe een kruiskeper
(De oude Laguna's waren linnenbinding, hebben geen rek, kunnen uitzakken en waren bovendien met schadelijke stoffen geverfd (volgens een Duits onderzoek dat ik heb liggen). )
Dus nu heb ik wel een goede aankoop gedaan begrijp ik?

Wat ik ook wel een idee vind voor in de Wiki is hoe je (nieuwe) draagdoeken het best kan behandelen!
Hoe krijg je ze zacht? Wel eerst wassen of juist niet? Vingerhaken? Erop zitten?

Ik heb het antwoord niet
Wat ik wel weet is dat degene van wie ik m'n Indio heb overgekocht hem heeft gewassen voor het versturen en dat hij toen best stug was. Nu heb ik hem een paar keer gedragen en tig keer gevingerhaakt en er 2 nachten op geslapen en nu is hij al best zacht, maar heb nog steeds het idee dat het zachter kan.
Heb helaas nog nooit een doek van een ander gevoeld, volgens mij zijn er hier in Leeuwarden geen draagdoekmoeders/vaders in het wild behalve ikzelf dan.
Er is namelijk ook (nog) geen draagdoekconsulente in Friesland.
pi_68476319
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:02 schreef Webkim het volgende:
Zara Red is weer thuis en is in twee weken tijd tien keer zachter geworden.
Wat goed! Misschien moet ik mijn geverfde leaves shorty maar een tijdje op vakantie sturen, mčččččn wat is dat one tough cookie geworden

Leuke pakjes, Ticootje! Waar blijven de foto's?
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:29:59 #21
108648 cattie
lieve moeder
pi_68476476
Is je leaves maat 2? Hij mag namelijk wel even hier "logeren".
Zolang ik millie niet heb verkocht mag ik van mezelf nog geen andere doek kopen, maar ik wil er graag nog een maat 2 bij.
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 21:36:44 #22
141844 Macka66
pi_68476814
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:26 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Dus nu heb ik wel een goede aankoop gedaan begrijp ik?

Wat ik ook wel een idee vind voor in de Wiki is hoe je (nieuwe) draagdoeken het best kan behandelen!
Hoe krijg je ze zacht? Wel eerst wassen of juist niet? Vingerhaken? Erop zitten?

Ik heb het antwoord niet
Wat ik wel weet is dat degene van wie ik m'n Indio heb overgekocht hem heeft gewassen voor het versturen en dat hij toen best stug was. Nu heb ik hem een paar keer gedragen en tig keer gevingerhaakt en er 2 nachten op geslapen en nu is hij al best zacht, maar heb nog steeds het idee dat het zachter kan.
Heb helaas nog nooit een doek van een ander gevoeld, volgens mij zijn er hier in Leeuwarden geen draagdoekmoeders/vaders in het wild behalve ikzelf dan.
Soms is er een draagdoekconsulente op familiebezoek in Friesland, in Leeuwarden ook wel zelfs
Dus ik wil best een keertje voor de gezelligheid langs komen met een stapeltje doeken.

Ik ben zelf meer voor gebruiken dan voor vingerhaken. Wat bij mij ook goed werkt is de doek over een stoel met hoge rugleuning hangen en daar dan veel in gaan zitten
pi_68476835
ja, een 2 Ik ga hem naar je opsturen, hij kan wel wat liefdevolle mishandeling gebruiken en ik ben zo verwend met mijn zalige lelies dat blaadjes steeds maar weer laat liggen. Leuk!
pi_68476925
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:17 schreef oeke het volgende:

[..]

Hey Icicle, Als Diaan hem niet wil dan ben ik wel geinteresseerd. Ik zal je even Pmen, ehm, eerst even aanzetten
Diaan gaat volgende week een Ringsling proberen en ik heb haar beloofd 'm nog even vast te houden Hopelijk kun je nog even wachten
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_68476978
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:36 schreef Macka66 het volgende:

Ik ben zelf meer voor gebruiken dan voor vingerhaken. Wat bij mij ook goed werkt is de doek over een stoel met hoge rugleuning hangen en daar dan veel in gaan zitten
Bijkomend voordeel daarvan is dat hij meteen voor allerhande kinderspel gebruikt wordt, wat hem alleen maar weer zachter maakt
Ulli was vandaag tent, boot, prinsessenjurk, hondenriem, geknoeid-sap-opveegdoek en dekentje.

Wat heb je tegen vingerhaken, Macka? Ik probeer mijn doeken altijd na gebruik even snel te vingerhaken en ik heb het idee dat dat wel helpt.
pi_68477047
terugvinddoek. Ticootje leuke post

Ik ben bezig met mijn eigen MT te maken (ik ben net al een uur bezig geweest om de schouderbanden te knippen (oink)
Ik vraag me echt af of ik dit ga kunnen, zo makkelijk is het niet als je nog nooit met stof en naaimachien hebt gewerkt.
pi_68477067
k_i_m je Mei Tai is helemaal goedgekeurd door de commissie hoor
Saartje
pi_68477081
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:36 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Soms is er een draagdoekconsulente op familiebezoek in Friesland, in Leeuwarden ook wel zelfs
Dus ik wil best een keertje voor de gezelligheid langs komen met een stapeltje doeken.

Hee dat is lief, mocht je een keer deze kant op komen zou dat heel gaaf zijn! Lianne is pas 9 weken dus tijd zat
Ah, een stoel met hoge leuning, ook nog even proberen!

Mooie Mei Tai Maneki!
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 21:42:49 #29
141844 Macka66
pi_68477098
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:29 schreef cattie het volgende:
Is je leaves maat 2? Hij mag namelijk wel even hier "logeren".
Zolang ik millie niet heb verkocht mag ik van mezelf nog geen andere doek kopen, maar ik wil er graag nog een maat 2 bij.
Voor iedereen die hier net nieuw is: cattie heeft een schitterende Didymos Millefiori groen-wit doek te koop!
(lentegroen met mooie witte bloemen)
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:43:35 #30
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68477140
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:26 schreef Zweefvliegje het volgende:

Euj!
Beter rond kijken dan hoor!
Ik weet dat er ook een dragende moeder in Ferwert te zit, die komt vast ook wel 's in L'warden.

Ik ben laatst bij Joop Kok zelfs gevraagd waarom ik niet consulente in Friesland was of wou worden.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_68477169
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:36 schreef Gwennert het volgende:

een regenboog vind ik prachtig, maar welke? geen idee. vrolijke kleuren houd ik wel van... maar hier schieten jullie niks mee op he?
Vorlijke kleuren... Neobulle manon rouge
Fake it till you make it...
pi_68477249
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:43 schreef Noli. het volgende:

[..]

Euj!
Beter rond kijken dan hoor!
Ik weet dat er ook een dragende moeder in Ferwert te zit, die komt vast ook wel 's in L'warden.

Ik ben laatst bij Joop Kok zelfs gevraagd waarom ik niet consulente in Friesland was of wou worden.
Sorry Noli!
Ik zal voortaan beter om me heen kijken

Wat ik grappig vind, zijn reacties van sommige mensen over het dragen. Vandaag moest ik wel lachen, ik was met Lianne in de Tricot Slen en de hond aan het wandelen, over het fietspad, stopt er een fietser, en ego als ik ben, dacht ik dat diegene wat over Lianne in de doek ging zeggen.
"Owhhhhh wat schattig! Is dat een **insert hondesoort**?!" Ik zo, geen flauw idee, m'n hond komt aan een boom vandaan en heeft me niet verteld wat voor soort het is.
Vervolgens ziet ze Lianne in de doek "Owhhhhh wat schattig! Je weet natuurlijk wel wat dit is!" Ik: ja een meisje.

Hahahah wat een gesprek
pi_68477406
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh
pi_68477582
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:41 schreef LovelyLady het volgende:
terugvinddoek. Ticootje leuke post

Ik ben bezig met mijn eigen MT te maken (ik ben net al een uur bezig geweest om de schouderbanden te knippen (oink)
Ik vraag me echt af of ik dit ga kunnen, zo makkelijk is het niet als je nog nooit met stof en naaimachien hebt gewerkt.
Voor een volgende keer:
de meeste stof laat zich ook scheuren. Kwestie van een klein stukje inknippen en dan *RATS*
Je weet dan zeker dat je recht gaat en het is ook nog eens veel sneller.
Hardloper.
IG @webkim
pi_68477685
foto's lukten vandaag niet meer. Jen ligt al een tijd te maffen. Ik kan wel een foto maken van priscil die nu op ellipsen zit.
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 21:55:09 #36
141844 Macka66
pi_68477703
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:40 schreef owlet het volgende:

[..]

Bijkomend voordeel daarvan is dat hij meteen voor allerhande kinderspel gebruikt wordt, wat hem alleen maar weer zachter maakt
Ulli was vandaag tent, boot, prinsessenjurk, hondenriem, geknoeid-sap-opveegdoek en dekentje.

Wat heb je tegen vingerhaken, Macka? Ik probeer mijn doeken altijd na gebruik even snel te vingerhaken en ik heb het idee dat dat wel helpt.
Ik heb niet iets tegen vingerhaken op zich. Maar je versnelt wel het slijtageproces er mee (daardoor wordt de doek zacht, vergelijk het met hoe zacht een spijkerbroek wordt als 'ie verslijt), en voor sommige vezels is het gewoon niet slim omdat je ze zo beschadigt of breekt en de bijzondere eigenschappen te niet doet. (Wol kan sneller vervilten, zijde kan wat glans verliezen, linnen kan aan stevigheid inboeten bijvoorbeeld) Dan is touwtrekken met een doek een beter idee Katoen kan over het algemeen wel goed tegen vingerhaken.
pi_68477706
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:52 schreef Webkim het volgende:

[..]

Voor een volgende keer:
de meeste stof laat zich ook scheuren. Kwestie van een klein stukje inknippen en dan *RATS*
Je weet dan zeker dat je recht gaat en het is ook nog eens veel sneller.
Ja dat zei Owlet net ook via pm
*zucht*
hoe krijg ik ze dan nu recht onder de naaimachien? hoe speld ik dat af?
ik denk dat ik me moeder na de vakantie maar weer moet gaan bellen

isser binnekort nie een Fok!naaien voor beginners meet?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2009 21:56:42 ]
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2009 @ 21:56:56 #38
141844 Macka66
pi_68477799
quote:
[ afbeelding ]
Mooi hoor, maar heb je er ook meteen een nieuw kind bij gekregen?
pi_68477975
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:55 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ja dat zei Owlet net ook via pm
*zucht*
hoe krijg ik ze dan nu recht onder de naaimachien? hoe speld ik dat af?
ik denk dat ik me moeder na de vakantie maar weer moet gaan bellen

isser binnekort nie een Fok!naaien voor beginners meet?
Je speld de goede kanten tegen elkaar en je laat een stukje open om de boel binnenstebuiten te keren.
Maak je de banden van rib? Dat heeft de neiging te gaan 'lopen' onder de naaimachine, dus naai dan vooral langzaam. Vanuit het midden naar de ene kant werken en dan ook vanuit het midden naar de andere kant kan ook: dan zorgt ervoor dat niet alles een kant op werkt. Oh, en let erop dat je ze in dezelfde richting legt, want de vleug (die ribbeltjes) bepalen de lichtval en als ze niet hetzelfde liggen lijk je op het oog kleurverschil te hebben.

*einde naaigeneuzel*
Hardloper.
IG @webkim
pi_68477983
*sorry, dubbel*

[ Bericht 98% gewijzigd door Webkim op 28-04-2009 22:15:58 ]
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:02:35 #41
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_68478023
quote:
[ afbeelding ]
Ik wist wel dat ie bij jou een goed tehuis zou vinden . Wel raar om er een ander kindje dan Lilah in te zien trouwens!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_68478068
Fuuuu &%^#%$%@% Ik zie nu pas dat de Juliet er uit ging
En nu ben ik te laat

Nuja, misschien krijg ik wel verjaardagsgeld!
pi_68478077
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:39 schreef lcicle het volgende:

[..]

Diaan gaat volgende week een Ringsling proberen en ik heb haar beloofd 'm nog even vast te houden Hopelijk kun je nog even wachten
Met die hormonen ben ik momenteel wel prinsesje ongeduld, maar even wachten lukt wel hoor!
Het zou leuk zijn als het Diaan zou bevallen. Ik hoor het wel.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_68478095
Zelfs Jodokus vond hem wel mooi
Misschien dat ik hem nog eens zo ver krijg dat hij ook gaat dragen
Saartje
pi_68478186
@Maneki Wat een lekker ondeugend snoetje komt er boven die mooie mei tai uit! Staat jullie goed!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:08:28 #46
14746 k_i_m
pi_68478229
Ik wilde Violala net weer in d'r doos stoppen, is mijn hele mooie originele Didymos doos verdwenen. Ondanks dat hij hevig ontkent verdenk ik mijn wederhelft ervan. Ik heb het hele huis al omgekeerd, ik baal als een stekker .
In my life
Why do I smile
pi_68478297
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:56 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Mooi hoor, maar heb je er ook meteen een nieuw kind bij gekregen?
da`s bep met wild haar
Ze is een beetje gegroeid lately

Oh kim da`s zonde..doos kwijt
Zit hij niet bij het oud papier?
Saartje
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:11:44 #48
108648 cattie
lieve moeder
pi_68478360
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:42 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Voor iedereen die hier net nieuw is: cattie heeft een schitterende Didymos Millefiori groen-wit doek te koop!
(lentegroen met mooie witte bloemen)
Over de prijs kan onderhandeld worden!

Wat rot KIM. (Heeft mijn man ook gedaan bij mijn eerste didy...)

Owlet, leuk! Ik zal hem goed gebruiken.
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:14:18 #49
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68478456
LL misschien heb je hier iets aan?
Beth's Mei Tai
Staan veel stap voor stap foto's. Misschien maak je een ander model maar de basis is meestal wel aardig hetzelfde toch?
Maxi, Midi & Mini
pi_68478786
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:14 schreef Noli. het volgende:
LL misschien heb je hier iets aan?
Beth's Mei Tai
Staan veel stap voor stap foto's. Misschien maak je een ander model maar de basis is meestal wel aardig hetzelfde toch?
Dankje Noli, ik heb ze allemaal gebookmarked, het zijn de kleine dingetjes die ik niet weet (zoals dat afscheuren etc.) Maar het gaat goedkomen

Wel lastig, ben je net lekker bezig, is het al weer tijd om naar bed te gaan

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2009 22:32:27 ]
pi_68479026
ik denk erover om lampo weg te doen. Zijn er hier geintresseerde?
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:26:38 #52
14746 k_i_m
pi_68479039
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:10 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

da`s bep met wild haar
Ze is een beetje gegroeid lately

Oh kim da`s zonde..doos kwijt
Zit hij niet bij het oud papier?
Neen. Ik bof nog dat het dvdtje nog in mijn laptop zat en dat ik het niet netjes terug heb gestopt in het hoesje (wat niet in de doos zat maar ook weg is) of in de doos .
In my life
Why do I smile
pi_68479135
Is die doos zo belangrijk? Ik heb er ook 1, maar ik zie de waarde er niet van.
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:35:09 #54
14746 k_i_m
pi_68479468
Ik bewaar mijn doek liever in een doos dan dat ik hem op de kast slinger. Daarbij zat er een aardig instructieboekje in met handige knopen wat ik nog maar voor de helft gelezen had .
In my life
Why do I smile
pi_68479750
oh, ik leg ze op de kapstok. Netjes gevouwen. Knopen leer ik het best van filmpjes. Die doe ik vaak in 1x na. Even oefenen en weer een knoop onder de knie.
pi_68486346
Ik heb 2 kapstokken met 2 haken in de slaapkamer, één voor badjassen en één voor doeken Gewoon netjes ophangen
  woensdag 29 april 2009 @ 08:06:06 #57
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68486538
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:26 schreef Ticootje het volgende:
Lampo!
mij te roze, maar die is zooooo lekker zacht!

enneh, tico, actiepics met je nieuwe aanwinsten!

zara curry is er nog steeds niet...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_68486777
K_I_M, ik heb nog een aantal van die boekjes. Zal ik er een naar je opsturen?
  woensdag 29 april 2009 @ 08:40:09 #59
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_68486964
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:26 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind een Lampo heel mooi, maar weet niet of die stevig genoeg is voor Isis, die heeft nl. wel veel steun nodig. En hoe lang is ie?

Edit: 4.6 dus, dat zou goed zijn

[ Bericht 9% gewijzigd door Jojogirl op 29-04-2009 08:45:45 ]
pi_68487008
Ik heb alle dozen (5 stuks) netjes opgestapeld staan; ik wil graag een mooie kast halen bij de ikea voor m'n doeken; kunnen daar de dozen ook in.
Ik bewaar de dozen zodat de doeken daar weer in kunnen voor als ik ze niet meer gebruik of voor eventuele verkoop.

Pfau hang te drogen, die gaat morgen mee op pad denk ik!

En nog 2 fotootjs van de laatste 2 nieuwe aanwinsten

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_68487164
Pfau staat prachtig, kleurt mooi bij Amber d'r oogjes
pi_68487531
vanmorgen wilde ik foto's maken, maar Jen dacht daar anders over. Die zag mn mobiel: bumba!!!!!
pi_68487872
oh jojo, vraag macka even of lampo geschikt is voor jou. Ik draag jen er ook nog in.
  woensdag 29 april 2009 @ 09:43:47 #64
4177 Jojogirl
pi_68488339
Ja, dat was ik al van plan want ik vind 'm echt supermooi. Lekkere meisjeskleurtjes.

En ik heb hier een heerlijk slapend meiske op m'n buik. Ze was wat mopperig toen we oud papier weg gingen brengen, maar binnen een paar minuten was ze vertrokken en hoorde ik een snurkje uit de doek komen Toen heb ik er nog maar even een wandelrondje aan vast geplakt
  † In Memoriam † woensdag 29 april 2009 @ 10:04:48 #65
141844 Macka66
pi_68488968
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:26 schreef Ticootje het volgende:
oh jojo, vraag macka even of lampo geschikt is voor jou. Ik draag jen er ook nog in.
Kun je 'm een paar dagen missen Ticootje? Dan neem je 'm vrijdag mee naar mij toe, en neem ik 'm zondag mee naar Davinia zodat Jojogirl 'm zelf even kan bekijken. Ik kan er toch niks zinnigs over zeggen tot ik Isis zelf gezien heb.
en er zijn vast wel meer Lampo nieuwsgierigen bij de meet
pi_68489904
Nora, beertjes, pfau, zara, Ellaroo en nu dit..

April was een goede (en dśre) maand
Saartje
pi_68490126
Ja macka dat zat ik al te denken. Ik neem m vrijdag mee.
pi_68490226
Mooi maneek! Pics?

Weet je wat daar goed bij zou staan? Kort rood haar!

*weg duikt*
  woensdag 29 april 2009 @ 10:46:11 #69
4177 Jojogirl
pi_68490334

Super dat je de Lampo aan Macka wil meegeven Ticootje
pi_68490514
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:43 schreef Reinhilde het volgende:
Mooi maneek! Pics?

Weet je wat daar goed bij zou staan? Kort rood haar!

*weg duikt*
Saartje
  woensdag 29 april 2009 @ 12:51:54 #71
14746 k_i_m
pi_68494721
quote:
Op woensdag 29 april 2009 08:27 schreef owlet het volgende:
K_I_M, ik heb nog een aantal van die boekjes. Zal ik er een naar je opsturen?
Oh dat is lief! Ik heb alleen al een ander aanbod aangenomen, dus het komt goed . Maar wel heel erg bedankt! .
In my life
Why do I smile
  woensdag 29 april 2009 @ 13:04:22 #72
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68495137
maneki, wat voor 1 is dat?
toch fijn dat beertjes je maand niet helemaal vernaggeld heeft
pi_68495316
Girasol 06 ofwel Riemu
Saartje
pi_68495419
wauw, ik zag mooie foto's voorbijkomen.

Nijna, dat is idd een prachtige doek! ik vind juliet ook al zo mooi! hebben we dezelfde smaak nu ga ik denk ik maar direct een afspraak maken in terborg ik word hebberig
  † In Memoriam † woensdag 29 april 2009 @ 13:59:37 #75
141844 Macka66
pi_68497299
Ik ben voorlopig even niet meer aanspreekbaar want de DPD heeft zojuist maar liefst drie dozen afgeleverd: draagponcho, Manduca, nieuwe draagpop.
  woensdag 29 april 2009 @ 14:02:39 #76
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68497414
ik heb een nieuwe liefde!

amazonas gaat weer terug naar lovely, dus ik heb weer ruimte in mijn stash
naast zara curry, die er nog niet is, ga ik denk ik een didymos tobi kopen
is veel mooier dan de gele doeken

dan heb ik groen, oranje, en blauw. mooie verdeling, toch?

en dan gaat girasol mokka er toch maar uit (of misschien bewaren voor sentimentele waarde...)
tijdens de beginnersmeet ook ff een MT proberen, en dan wellicht een MT in de auto gooien ipv girasol.
oeh, voorpret is leuk!
pi_68497487
Ehm Davinia? Als Mokka eruit gaat, dan denk je aan mij he?

Oftewel: DIBS!!!!!
pi_68497536
Macka! Have fun!
  woensdag 29 april 2009 @ 14:06:38 #79
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68497569
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:04 schreef Reinhilde het volgende:
Ehm Davinia? Als Mokka eruit gaat, dan denk je aan mij he?

Oftewel: DIBS!!!!!
waarom denk je dat ik je eerst gePM'd heb om te ruilen?
wat betekent DIBS?

Macka, stuiter ze!
  † In Memoriam † woensdag 29 april 2009 @ 14:40:43 #80
141844 Macka66
pi_68498836
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:05 schreef Reinhilde het volgende:
Macka! Have fun!
Ik probeer het, maar de op zich mooie Manduca is geleverd zonder gebruiksaanwijzing en het is zo'n beetje de minst intuļtieve drager die ik ooit ben tegengekomen
ik heb wel een handleiding kunnen downloaden, maar ik vind dat er voor ¤111,- toch echt wel een papieren handleiding bij hoort te zitten
  woensdag 29 april 2009 @ 14:57:27 #81
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68499411
Oeh is de Manduca voor jezelf of als demomateriaal voor bedrijfje Macka?

* Noli. heeft vanmorgen net een paar erg mooie Manduca's bekeken via een andere site..

(wel erg handig als er een handleiding bij zit! )
Maxi, Midi & Mini
pi_68499734
Gwennert, Juliet is ook mooi inderdaad . Als je nog niet hebberig was dan werd je het wel met al die doeken die je om de oren vligen hier... .

Macka, veel plezier met uitpakken, kwijlen, zwijmelen enzovoort .

Wat is DIBS dames?
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † woensdag 29 april 2009 @ 15:26:30 #83
141844 Macka66
pi_68500447
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:57 schreef Noli. het volgende:
Oeh is de Manduca voor jezelf of als demomateriaal voor bedrijfje Macka?

* Noli. heeft vanmorgen net een paar erg mooie Manduca's bekeken via een andere site..

(wel erg handig als er een handleiding bij zit! )
De Manduca is ivm de consultancy ('t is de meest verstelbare ssc ), en daarom gaan we 'm zelf goed uitproberen met het hele gezin incl.draagpoppen
Vriendlief mocht van me kiezen welke het zou worden, en hij koos voor de Violas Spring.
Met paars accent! Terwijl ik toch een hele stoere vent heb
  woensdag 29 april 2009 @ 15:56:29 #84
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68501597
Paars is toch ook best stoer?
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 29 april 2009 @ 18:13:52 #85
108648 cattie
lieve moeder
pi_68506240
Ik kom even binnenwalsen, millie is verkocht!! En nu bedenken wat voor shortie ik wil.
  † In Memoriam † woensdag 29 april 2009 @ 18:15:20 #86
141844 Macka66
pi_68506277
Uitgepakt en uitgestuiterd. Met dank aan die lui van "leuker kunnen we het niet maken": Tadaaaa!

En wat zit daar dan onder?
Een Manduca,die eindelijk goed afgesteld is.

En een draagpop. Zie hier Les DraagPoppies: rechts mijn trouwe Mikki, links nieuwe aanwinst Renee (genoemd naar een tante van lief die altijd roept dat ze zo graag vernoemd had willen worden, wat zal ze blij zijn ).

[ Bericht 5% gewijzigd door Macka66 op 29-04-2009 18:24:45 ]
pi_68507203
'Dibs' btekend zo veel als 'ik ben de eerste die geroepen heeft!'

Dus.

Dibs voor Mokka!

Macka, ik vind die draagponcho echt heeeeeel erg mooi! Staat je fantastisch!

Ik begin trouwens zomaar ineens te wennen aan primula, heb er mee geslapen en loop er al de hele dag mee rond. (Behalve dan het wandelen met Pfau ).
  woensdag 29 april 2009 @ 19:14:24 #88
108648 cattie
lieve moeder
pi_68507911
Mooie aanwinsten Macka!

Fijn dat je aan Primula gaat wennen, Reinhilde.

Ik zit nu te kijken naar een indio shortie. Uit de huidige collectie ga ik voor een indio Rubin-Mandarine. Omdat die in de standaard collectie zit, ga ik eerst ook maar eens rondkijken op ebay enz. Op ebay staan nu een indio wildrose en een indio gold, beiden mooi. Wel maat 6, maar korter maken kan. Welke indio vinden jullie het mooist?
  woensdag 29 april 2009 @ 19:24:28 #89
186094 Floria
Ghost of shark
pi_68508212
Gold! Die gaat echt prachtig staan bij je haar en huid. Doen!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  † In Memoriam † woensdag 29 april 2009 @ 19:27:49 #90
141844 Macka66
pi_68508296
Rubin-Mandarine, cattie! Al is Gold ook heel mooi. Maar de allermooiste Indios voor mij zijn denk ik wel Zimt-Kobalt, en Sonne-Rot met wol. Ik hou van sterke contrasten. (Al ben ik nu wel gehecht aan Zinnober)
  † In Memoriam † woensdag 29 april 2009 @ 19:34:05 #91
141844 Macka66
pi_68508449
Reinhilde, dank voor het compliment. 't Is een merinowollen cape en ik wil 'm eigenlijk helemaal niet meer uit doen, zo lekker zit 'ie. (MaM design, daar heb ik ook m'n winterdraagjas al van. Ik hou van Scandinavische vormgeving.)
En fijn dat je vriendjes wordt met Primula, want dat is een te mooie sterk contrast Indio om te laten gaan. Ik denk dat 'ie over een paar weken heerlijk zacht is En ik denk dat 'ie ook heel mooi staat bij Thomas met z'n donkerbruine haartjes.
  woensdag 29 april 2009 @ 19:40:44 #92
108648 cattie
lieve moeder
pi_68508648
Hmmm, Macka, je hebt ongeveer dezelfde smaak als ik, ik hou ook van de sterkere kleuren. Wildrose valt nu wel een beetje af, ik heb plaatjes gezien en die vind ik wat flauw qua kleur. Maar gold is wel mooi (maar zal wel voor veel geld weggaan). Ik hlou jullie op de hoogte (of jullie nou willen of niet! )
  woensdag 29 april 2009 @ 19:41:35 #93
108648 cattie
lieve moeder
pi_68508685
Mag ik vragen hoeveel zo'n poncho kost? Ik vind hem ook mooi en lijkt me zo handig.
pi_68509087
Cattie, ik neem iig mn primula ook mee naar Davinia. Daar kom jij ook toch?
Macka, you're welcome, maar het staat je gewoon echt heel erg goed!

Ik wou nog wat zeggen, maar Thomas heef tduidelijk honger. ZO dan maar.
  † In Memoriam † woensdag 29 april 2009 @ 20:11:04 #95
141844 Macka66
pi_68509582
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:41 schreef cattie het volgende:
Mag ik vragen hoeveel zo'n poncho kost? Ik vind hem ook mooi en lijkt me zo handig.
Ik had mazzel, de laatste in nightblue en hij was afgeprijsd tot ¤133,- bij Tragemaus.de. Zij hebben er nog een in hazelnootbruin, en Babygerecht.de heeft die zelfs voor ¤119,-. 't Is model Aiska van MaM.
pi_68509851
Wat een olijke poppentweeling heb je Macka
En de poncho staat je goed
cattie, ik zou ook voor rubin-mandarine gaan. Vind ik mooi
Saartje
pi_68510513
ik heb echt een klik met ellipsen. Hij is groen en gewoon de perfecte maat ik kan er alles mee knopen en dan heb ik geen meters staart over. Ik ben er zo blij mee.
  woensdag 29 april 2009 @ 21:12:38 #98
108648 cattie
lieve moeder
pi_68511772
Wat fijn Ticootje!
Macka, dank je voor de info. helaas heb ik op dit moment er niet zoveel geld voor over (al valt ¤119 me nog wel mee!).

Reinhilde, ik wil graag je primula zien! Maar ik kom niet naar Davinia, maar we zien elkaar einde van de maand wel.
  woensdag 29 april 2009 @ 21:14:47 #99
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68511866
macka, mooir poncho!
cattie, gefeli dat millie verkocht is!
hebben jullie eigenlijk nog jullie allereerste doek nog?
  woensdag 29 april 2009 @ 21:17:05 #100
108648 cattie
lieve moeder
pi_68511945
Nee, ik heb niet de eerste doek meer. Ik heb meer een band met mijn zinnober. Daar heb ik fee in het begin ook veel in gedragen en dat is echt een heerlijke doek! En de Eva, omdat die zo zacht is.

Hoe verhoudt een zijden indio zich eigenlijk met babyspuug? Want die rode zijden indio vind ik erg mooi, maar Fee spuugt nog veel en wassen van zijde lijkt me zo lastig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')