Geen last van puistjes, en voor zover ik weet ook geen trombose..quote:Op donderdag 23 april 2009 23:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb je snel last van puistjes? Dan moet je de Microgynon/Rigevidon/Stediril mijden en is de Yasmin of bv. Marvelon beter geschikt. Zit er trombose in de familie of ben je nog erg jong, dan zijn de laatste 2 weer minder geschikt. Niet aan de Diane beginnen als je geen ernstige acne hebt.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:00 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik wil hem er ook wel even inslaan hoor.
De Lovette is qua hoeveelheden hormonen hetzelfde als de Microgynon 20, dus een derde minder hormonen dan de 'normale' Microgynon.quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:57 schreef PluisigNijntje het volgende:
Vorig topic: [Centraal]De Pil deel 9
Laatste post:
[..]
Geen last van puistjes, en voor zover ik weet ook geen trombose..
Zat zelf te denken aan Lovette.
Als je last hebt van de hormonen kan het zijn dat je minder last hebt van de 20-variant. De misselijkheid zou in de loop van de tijd moeten verswijnen. Als dat bij de volgende strip nog steeds zo is, gewoon even met de HA overleggen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:04 schreef PluisigNijntje het volgende:
Het is microgynon 30 geworden.. Wat merk je nou voor wezenlijk verschil tussen 20 en 30 dan?
Denk je dat je zwanger bent dat je twee keer getest hebt? Dit zit wel goed hoor.quote:Op maandag 27 april 2009 11:12 schreef tientje84 het volgende:
Hoi.
Ik heb even een vraag. Ik slik de pil, maar ik heb toch voor de zekerheid twee maal een zwangerschapstest van ClearBlue gedaan. 1 was een week na menstruatie en de 2e twee weken erna. Beide testen waren negatief.
Mijn vraag: hoe betrouwbaar zijn die zwangerschapstesten van tegenwoordig?
Groetjes,
Tientje84
pff, das dom. Heb je seks gehad in de stopweek? zo ja: bezoekje aan de huisarts. Zo nee: twee weken met condoom.quote:Op zondag 17 mei 2009 22:57 schreef Christiaan het volgende:
Wat te doen bij een 4 dagen te lange stopwerk?
Oei, dan wordt het even huisarts.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:19 schreef Twinky het volgende:
[..]
pff, das dom. Heb je seks gehad in de stopweek? zo ja: bezoekje aan de huisarts. Zo nee: twee weken met condoom.
Vorige week zaterdag, dit is nu de vierde dag, maar ze heeft wel de pil geslikt hoor ik net, dus eigenlijk is haar stopweek maar drie dagen te lang.quote:
mja het is echt niet handig.. hoe ik het ook wend of keer. Door na de stopweek weer te beginnen zorg je ervoor dat een eventueel gesprongen eitje weer afsterft, en als je dit niet doet kan het eitje gewoon rijpen en zeker als jij er dan fijne zaadjes bij hebt gespoten zou er wel eens kunnen gebeuren wat je niet wil.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:25 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Vorige week zaterdag, dit is nu de vierde dag, maar ze heeft wel de pil geslikt hoor ik net, dus eigenlijk is haar stopweek maar drie dagen te lang.
Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken of je direct van femodeen bent overgestapt naar de merkloze variant, of dat er een periode tussen heeft gezeten.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:06 schreef Aventura het volgende:
Ik herinner me dat hier iemand over de merkloze Femodeen postte. Niet veel goeds...Ik heb deze ook gekregen, al een paar maanden geleden. Ik heb een heel nare week achter de rug, waarin ik helemaal mezelf niet was. Woest worden om niks, algehele neerslachtigheid. Bokkig zijn en nergens aan mee willen doen. Zo ken ik mezelf niet. Ik vraag me toch af of het iets met de pil te maken kan hebben. Sowieso is mijn oude bekende kwaal ook weer terug: hoofdpijn in de stopweek. Dit had ik toen ik net met Femodeen begon, ook. Is het mss zo dat ik weer helemaal moet wennen aan deze (zogenaamd dezelfde) pil?
Heb je ook absoluut gelijk in hoor. Ze gaat vanmiddag langs de dokter. Bedankt!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:34 schreef Twinky het volgende:
[..]
mja het is echt niet handig.. hoe ik het ook wend of keer. Door na de stopweek weer te beginnen zorg je ervoor dat een eventueel gesprongen eitje weer afsterft, en als je dit niet doet kan het eitje gewoon rijpen en zeker als jij er dan fijne zaadjes bij hebt gespoten zou er wel eens kunnen gebeuren wat je niet wil.
Wel erg dom van haar.
Qua hormonen zijn ze exact hetzelfde, dus je kunt gewoon doen alsof je dezelfde pil slikt. Zijn er ook andere factoren die meespelen waardoor je een doorbraakbloeding kunt hebben? Hoe lang heb je Microgynon geslikt en hoe lang slik je nu Stediril?quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:54 schreef Miss_S het volgende:
Vandaag weer ongesteld geworden gewoon door de pil heen![]()
Slik nu de Stediril en wil toch weer om de Microgynon vragen eigenlijk....
Als ik die nu eventueel al krijg van de HA hoe kort kan ik dan de stopweek maken?
Morgen is de eerste dag maar is het erg als het maar 2 dagen is bijvoorbeeld?
Nee, meteen na de stopweek begonnen met een nieuwe strip.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken of je direct van femodeen bent overgestapt naar de merkloze variant, of dat er een periode tussen heeft gezeten.
De microgynon ongeveer 5 jaar denk ik en nu de Stediril iets meer dan een half jaar zou ik zeggen....weet niet precies wanneer ze begonnen met die allemaal om te ruilen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 02:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Qua hormonen zijn ze exact hetzelfde, dus je kunt gewoon doen alsof je dezelfde pil slikt. Zijn er ook andere factoren die meespelen waardoor je een doorbraakbloeding kunt hebben? Hoe lang heb je Microgynon geslikt en hoe lang slik je nu Stediril?
De verschillen tussen generieken zitten in de hulpmiddelen, waardoor de hormonen sneller of langzamer kunnen worden opgenomen. Ik maak vaak de vergelijking met King en Faam pepermunt, op een King pepermuntje kun je 20 minuten zuigen en komt er langzaam mintsmaak vrij, een Faam-pepermuntje valt binnen een paar minuten uit elkaar en je krijgt in een keer alle munt binnen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:58 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nee, meteen na de stopweek begonnen met een nieuwe strip.
Vind het overigens best brutaal van apothekers dat ze je ongevraagd iets anders geven dan dat je gewend bent.
Maar goed, ik ga het wel een tijdje aanzien nog. En in een dagboek stemmingen, hoofdpijn etc. bijhouden.
Zie m'n vorige post waarin ik het meest waarschijnlijke verschil uitleg tussen 2 ogenschijnlijk gelijke pillen. Met omruilen zijn ze een jaar of 3 geleden al begonnen, als het niet langer is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
De microgynon ongeveer 5 jaar denk ik en nu de Stediril iets meer dan een half jaar zou ik zeggen....weet niet precies wanneer ze begonnen met die allemaal om te ruilen?
Bedankt voor je heldere omschrijving. De pepermuntjes-vergelijking klinkt erg logisch.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:13 schreef loveli het volgende:
De verschillen tussen generieken zitten in de hulpmiddelen, waardoor de hormonen sneller of langzamer kunnen worden opgenomen. Ik maak vaak de vergelijking met King en Faam pepermunt, op een King pepermuntje kun je 20 minuten zuigen en komt er langzaam mintsmaak vrij, een Faam-pepermuntje valt binnen een paar minuten uit elkaar en je krijgt in een keer alle munt binnen.
Door hoe het tablet de hormonen vrijgeeft, kan het zijn dat je meer, minder of sneller de hormonen binnenkrijgt. De een reageert daar sterker op dan de ander.
Gespannen borsten, misselijkheid en vocht vasthouden zijn 'beginnersklachten', o.a. onregelmatige bloedingen en depressieve gevoelens zijn gevolgen van langere termijn. Hoofdpijn wordt veroorzaakt door de oestrogeen-dip in de stopweek, misschien dat de stopweek inkorten kan helpen, zoals ze bij de Yaz 24+4 doen?
http://www.anticonceptie-online.nl/http://www.anticonceptie-online.nl/
Dankjewel voor de info. Het omruilen is bij zeker nog geen jaar geleden.....quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Zie m'n vorige post waarin ik het meest waarschijnlijke verschil uitleg tussen 2 ogenschijnlijk gelijke pillen. Met omruilen zijn ze een jaar of 3 geleden al begonnen, als het niet langer is.
Stediril bestaat al (?ongeveer, dacht ik) 40 jaar. Microgynon is een stuk nieuwer, maar was veel goedkoper dan de Stediril. Rigevidon kwam op de markt als goedkopere variant, toenmoest iedereen daarop overstappen. Op zich begrijpelijk, als 1 miljoen vrouwen een middel slikken met dezelfde hormonen en het scheelt meer dan 5 euro per strip. Dat is 60 miljoen per jaar voor de verzekeraars!
Toen is de prijs van Stediril omlaag gegaan, die was opeens de goedkoopste. Ook is er een (misschien zelfs meerdere) naamloos generiek op de markt gekomen, ook goedkoop.
De hormonen die erin zitten zijn echt gelijk, hoe jouw lichaam de pillen verwerkt kan verschillen. Maar het kan ook zijn dat je na een aantal jaar opeens anders reageert op dezelfde pil. Dus merk je na het slikken van een andere pil echt verschil of merk je veranderingen en koppel je die aan de pil met de andere naam omdat dat logisch lijkt? In het eerste geval moet je weer Microgynon gaan slikken, in het tweede geval kan het een idee zijn om een pil met andere hormonen te slikken.
Stress heeft ook invloed op je spijsvertering, kan heel goed zijn dat het invloed heeft op hoe je de pil opneemt. Build-up van hormonen zal het niet zijn, ik geloof dat na ongeveer 11 dagen slikken de hormoonspiegel vrij constant blijft. Maar dat is afhankelijk van het soort hormoon dat je slikt, niet alle hormonen hebben dezelfde halfwaardetijd.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:25 schreef Aventura het volgende:
[..]
Bedankt voor je heldere omschrijving. De pepermuntjes-vergelijking klinkt erg logisch.
Ik heb wel het idee dat mijn klachten voor de helft aan deze nieuwe pil te wijten zijn, en voor de andere helft toch ook aan de omstandigheden (stress, een onzekere situatie). Ik denk dat het elkaar verergert: als ik onder druk sta of dingen gaan niet helemaal lekker, dan geeft de pil me een extra zetje. Als ik 'mezelf' zou zijn dan kon ik nare dingen prima relativeren of opzij zetten. Dit keer kon ik dat niet: ik zonk helemaal weg terwijl er welbeschouwd niet eens zo heel veel aan de hand was. Ook vermoed ik dat doorslikken ik mijn geval ook niet altijd even goed gaat. Doorgaans slik ik 2-3 strips achter elkaar. Die rotweek waarover ik het eerder had, was de laatste week van een drietal strips. Misschien een soort build-up van hormonen?
Stopweek inkorten, dat is iets wat ik weleens zou kunnen proberen!
Maar is het dan wel veilig als er wel een paar stopdagen tussen zitten?quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:48 schreef Twinky het volgende:
Nee hoor, minder mag altijd. Als het maar niet langer is dan 7 dagen. En beter nog met een nieuwe pil dat je helemaal geen stopweek houdt
ja loveli zei iets hierboven dat er dezelfde werkzame stoffen (hormonen) inzitten. Dan kan je dus rustig wel een stopweek(je) houden...quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:19 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar is het dan wel veilig als er wel een paar stopdagen tussen zitten?
Toen ik voor het eerst Stediril kreeg heb ik hier geen eens over nagedacht omdat het toch 'dezelfde' pil was volgens de apotheek.
Hmm.. In de derde week zijn er voorschriften zodat je vergeten pil een 'stopweek' wordt. Je kunt dan kiezen of je meteen na de vergeten pil een stopweek houdt (vergeten pil is dag 1 van stopweek), of of je de stopweek overslaat en doorslikt. Dan heb je dus één dag geen pil geslikt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:45 schreef Miss_S het volgende:
Maar wat is dan precies het verschil tussen een kleine stopweek en de pil vergeten?
Want bij dat laatste is hij dan niet meer veilig....of is dat niet in de 3e/4e week
Volgens de nieuwe richtlijnen maakt 1 pil niet uit, zeker als het niet de eerste week was of vlak voor de stopweek. Wel is het beter om 'em alsnog te nemen, als het binnen die 36 uur is. Waarom heb je 'em eigenlijk niet geslikt?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:40 schreef Miss_S het volgende:
Vandaag gelukkig weer de Microgynon gekregendus vandaag gewoon weer de pil geslikt.
Dat betekent dat ik alleen donderdag geen pil heb ingenomen....is het nu slimmer om die pil als nog in te nemen of moet dat niet uitmaken?
(sorry voor veel dezelfde soort vragen maar had niet verwacht zo snel de pil weer te krijgen)
Omdat ik dacht dat ik een stopweek ging houden.....quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Volgens de nieuwe richtlijnen maakt 1 pil niet uit, zeker als het niet de eerste week was of vlak voor de stopweek. Wel is het beter om 'em alsnog te nemen, als het binnen die 36 uur is. Waarom heb je 'em eigenlijk niet geslikt?
Je kunt twee dingen doen: eerder stopweek houden (kan goed, als je maar 14 pillen hebt geslikt)quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:38 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik ben nu aan mn tweede strip en heb meteen doorgeslikt zonder stopweek.
Nou heb ik een vraag, ik ben nl op vrijdag begonnen met de pil, maar het liefst zou ik maandag of dinsdag mijn stopweek beginnen zodat de ongesteldheid in het weekend misschien weer over is.
Kan ik de laatste 4/5 pillen zomaar weglaten, of moet ik het in twee stappen doen?
Overigens heb ik ontzettend last van gespannen borsten, ze doen eigenlijk gewoon píjn altijd.
Gelukkig nog niet aangekomen ervan.
Oke.. maar bij de tweede optie betekent dat dus dat ik wel 1 stopweek in het weekend heb..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:47 schreef Twinky het volgende:
[..]
Je kunt twee dingen doen: eerder stopweek houden (kan goed, als je maar 14 pillen hebt geslikt)
of je houdt je stopweek korter dus begint een paar dagen eerder met je volgende strip...
In principe duurt een cyclus ongeveer 4 weken. Duurt het veel langer, dan lijkt het me een goed idee om na te gaan hoe dat komt. Kun je er de klok op gelijk zetten of is het onregelmatig? Het beste kan ze naar de huisarts gaan om te kijken wat de oorzaak is. Ze kan evt. ook zelf een paar ovulatietesten halen en kijken of ze een eisprong heeft.quote:Op zondag 24 mei 2009 23:24 schreef Whooz het volgende:
Kort vraagje: m'n vriendin is dus 1x om de 2 maanden ongesteld. Als man maak ik me natuurlijk erge zorgen. (M'n hele wereld staat op z'n kop, ''het is toch altijd om de maand?:O'')
Is dit nou ernstig? en zo ja: kan de pil daar enige hormoonbalans in brengen? Of ben ik maar gezegend met een dame die maar 1x per 2 maanden schreeuwt om chocola en chagerijnig is?;)
ja idd, ik neem yasminelle een 1-fase pilquote:Op donderdag 4 juni 2009 10:13 schreef loveli het volgende:
Ja hoor, al je maar minimaal 2 weken achter elkaar hebt geslikt is alles ok. Het geldt alleen voor een 1-fase pil, maar naar alle waarschijnlijkheid heb je die, net als het gros van de vrouwen.
Dankjewel, soms voel ik me zo stom dat ik dit niet gewoon uit de bijsluiter kan halen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:47 schreef loveli het volgende:
Volgens de nieuwe richtlijnen is 1 pil vergeten sowieso niet erg, naar de tabel onderaan doorscrollen:
http://nhg.artsennet.nl/s(...)ndaarden/M02/svk.htm
Zeker omdat het niet echt een andere pil is (zelfde hormonen, eenfasepil) maakt het weinig uit. En als je 2 weken aaneen hebt geslikt is 'ie ook veilig. Je kunt gerust stoppen.
de nieuwe richtlijnen zijn idd dat je 1 pil mag vergeten zonder dat je je zorgen hoeft te maken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:44 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik werd vanochtend ineens wakker met KUT ben de pil vergeten, De derde pil van de eerste week..
Maar heb hem als het goed is binnen 36 uur van de vorige genomen (of het is precies 36 uur en misschien wat minuutjes te laat, rond kwart voor 11 gaan slapen dinsdag, dus rond die tijd ook geslikt, en vanochtend om 10 over half 11) Maar nu lees ik dus overal dat de nieuwe richtlijnen sowieso zijn dat je best 1 pil mag vergeten? Ook in dit topicMaar ik wilde graag nog even bevestiging hebben want het is niet iets waar je mee wilt gaan kloten, aangezien ik dinsdag ook nog seks gehad heb.
Bedankt alvast
je zit idd net aan die 12u grens maar dit maakt niets uit want 1 vergeten pil kan volgens de nieuwe richtlijnen geen kwaad (ik denk dat je in week 2 en 3 zelfs 2 of 3 pillen mag vergeten zonder dat je minder beschermd bent)quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:54 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mja omdat ik echt precies rond de 12 uur grens zou zitten, zou het stel dat het als vergeten pil telt nog wel oke zijn dus
Maar meestal slik ik de pil één keer door en dan mijn stopweek.. Maar nu hebben vriendlief en ik zoiets van gewoon voor de zekerheid nu dus maar niet doorslikken, maar dan valt mijn stopweek precies in mijn vakantieMaar als het goed is kan ik dan ook 4 weken slikken en dan stopweek houden toch?
Of hebben jullie zoiets van je zat binnen die 12 uur grens, stel dat je toch net buiten die grens valt dan is één pil ook nog te overzien dus niet echt ergens voor nodig
Je mag wel langer doorgaan met slikken, maar nooit langer doorgaan met stoppen. Wat je kunt doen is aan jet eind van de strip een pil nemen uit je reservestrip (had je die nog niet, dan heb je die nu), zodat je gewoon op de normale dag ongesteld wordt.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:46 schreef lisettebooy het volgende:
Halloo.
Heb even een vraagje.
Ik neem mijn pil normaal altijd op donderdag en word dan zondag ongesteld.
Vanwege de vakantie en vele feesten heb ik me vergist en ben ik begonnen op woensdag.
Voorderest niks ergs aan. Alleen word ik nu dus ook ongesteld op zaterdag en dat wil ik niet.
Kan ik nu komende week mijn pil starten op de donderdag? Of wordt het dan onbetrouwbaar omdat er dan 8 dagen tussen zitten?
Ohja. Dus dat ik dan bij deze strip 22 pilletjes neem ipv 21.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Je mag wel langer doorgaan met slikken, maar nooit langer doorgaan met stoppen. Wat je kunt doen is aan jet eind van de strip een pil nemen uit je reservestrip (had je die nog niet, dan heb je die nu), zodat je gewoon op de normale dag ongesteld wordt.
nou, dat is een beetje onhandig. Op je gewone strip kun je namelijk precies bijhouden welke je geslikt hebt per dag... het maakt geen donder van welke strip je slikt maar je komt er niet meer achter of je 'm bent vergeten of niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:07 schreef lisettebooy het volgende:
[..]
Ohja. Dus dat ik dan bij deze strip 22 pilletjes neem ipv 21.
En dan misschien een noob vraagje. Maar de laatste tijd slaap ik vaak onverwachts bij mijn vriend. Kan ik die "reserve"strip dan daar laten?
Ik zei ook onverwachts. Dan neem ik natuurlijk geen toilettas mee.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:17 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik neem aan dat je spulletjes mee neemt als je naar je vriend gaat, dan zou ik gewoon de originele strip in mn toilettasje doen.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:31 schreef Goodbye het volgende:Even een vraagje: Ik kwam er zondagavond achter dat ik geen pilstrips meer had, maandag gebeld en ik kon vandaag een receptje ophalen. Op zondagavond en maandagavond dus geen pil geslikt. Kan ik dat nu 'inhalen' of kan ik beter een stopweek nemen? Ik heb de pil al twee maanden doorgeslikt.
Ik weet eigenlijk wel dat het slimmer is om te stoppen, maar ik heb er echt geen zin in met dit weer![]()
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:18 schreef loveli het volgende:
[..]
NHG richtlijnen :
Pil vergeten in week 3:
2 of meer vergeten: laatst vergeten pil alsnog innemen en strip afmaken en zonder pauze doorgaan met volgende strip, óf pauze van 7 dagen vanaf eerst vergeten pil.
Dus of vanaf nu braaf slikken incl. eentje extra voor gisteren, of een stopweek inlassen.
als je zoveel bijwerkingen hebt van de yasmin kan je mss beter de yasminelle proberen?quote:Op zondag 12 juli 2009 19:40 schreef Noek het volgende:
Een vraagje. Ik zit sinds anderhalve maand aan de Yasmin en behalve 2 cupmaten erbij inmiddels, doen ze me ontzettend zeer. Ik hou van op mijn buik slapen, sterker nog, het was mijn favoriete hobby maar dit kan ik dus niet meer uitoefenen. Gaan mijn meisjes op een dag weer pijnloos door het leven of blijft deze warme strakke pijn want anders stop ik ermee. Ik heb hem voor mijn huid gekregen overigens, qua anticonceptie heb ik niks nodig. En komt mijn libido ook ooit nog terug want ik denk alleen aan boodschappen en eten als ik in bed lig.
Aangezien ik het écht alleen voor mijn huid slik, heeft de Yasminelle dan wel dezelfde eigenschappen?quote:Op zondag 12 juli 2009 21:08 schreef _LotT het volgende:
[..]
als je zoveel bijwerkingen hebt van de yasmin kan je mss beter de yasminelle proberen?
dit is een lichtere versie van die pil
ik neem hem zelf ook en heb er persoonlijke helemaal geen bijwerkingen van
Zou iemand mijn vraag nog willen beantwoorden alsjeblieft?quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:04 schreef Niara het volgende:
ehm @Elckiebone antibiotica kan inderdaad de werking van de pil vermidneren.
Je kan het beste de bijsluiter van de pil en de kuur lezen
Ehm nu heb ik een vraag
Mijn pil is helaas helemaal plat en verkruimeld en ik heb hem gewoon geslikt. (of tja, opgelikt)
Is dit nog steeds veilig? Ik denk eigenlijk van wel omdat het om de stoffen gaat en niet om de vorm..
Maar heeft iemand hier ervaring mee? Of een duidelijk antwoord?
volgens mij wel hoor.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:14 schreef Niara het volgende:
[..]
Zou iemand mijn vraag nog willen beantwoorden alsjeblieft?
de yasminelle is minder 'sterk', de hormonen zijn in kleinere hoeveelheid aanwezig dusquote:Op maandag 13 juli 2009 22:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Aangezien ik het écht alleen voor mijn huid slik, heeft de Yasminelle dan wel dezelfde eigenschappen?
Kan natuurlijk ook even zelf googlen hoor.![]()
Oh ja en ik was vergeten te zeggen dat ik behalve veel tiet ook een stuk heup en buik erbij heb gekregen. Mijn buik was helemaal plat!Zomaar binnen 2 weken en dat heb ik er niet aangegeten. Was het maar waar. Ik heb graag eer van mijn eetgedrag. Ik wil best heupen hebben maar dan wil ik ook genoten hebben van veel patat en chocolade en dat is niet zo.
Heb je er wel eens bij nagedacht dat je borsten nog kunnen groeien op jouw leeftijd en dat die cupmaatgroei misschien niets met de pil van doen heeft?quote:
Welk effect?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:00 schreef appelsjap het volgende:
Ik gebruik nu ongeveer 6-7 maanden de pil. Maar het effect is nog niet merkbaar, hoe kan dat?
Onvruchtbaarheid enzulks.quote:
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:56 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Onvruchtbaarheid enzulks.![]()
Want het meisje werd gewoon zwanger
aangezien ze die vergeten pil toch nog genomen heeft moet ze blijven doornemenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:36 schreef Party_P het volgende:
Hmm, ff een vraagje...
Mijn vriendin slikt de pil nu al aantal weken achter elkaar, oftewel na de 3wkn geen stopweek gedaan vanwege rijexamen. Nadat de eerste strip op was (3wkn) is ze dus meteen begonnen aan de 2de strip.
Afgelopen week zat ze in laatste week van die 2de strip, en heeft ze donderdagavond de pil geslikt en is ze 'm vrijdagavond vergeten en heeft ze die pil pas vanmiddag genomen (meer dan die 12 uur extra te laat), maar...ze is vandaag wel ongesteld geworden, een paar dagen te vroeg dus.
Wat moet ze nu doen? Meteen stopweek inlassen of toch nog strip opmaken?
Ah dankje, ongesteldheid was enigzins loos alarm, want er kwam eenmalig een klein beetje bloed (meer snotachtige meuk) uit en verder helemaal niks. Bij haar normale ongesteldheid gaat het wel een paar dagen door. Ze slikt dus gewoon weer de pil, voor zekerheid weer 7dgn.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:44 schreef _LotT het volgende:
[..]
aangezien ze die vergeten pil toch nog genomen heeft moet ze blijven doornemen
anders had ze ook kunnen stoppen en haar stopweek onmiddellijk inlassen (mag vanaf het moment je 14 pillen genomen hebt dus mocht zeker in dit geval)
nu zegt mijn bijsluiter dit: Pil alsnog innemen en nog 7 dagen de pil doorslikken (gebruik hiervoor de tabletten van een nieuwe strip). Na die 7 dagen moet je een stopweek inlassen. Op die manier ben je beschermd tegen een zwangerschap.
zelfs al is ze ongesteld geworden dus
mijn dokter zei dat ze rond mijn 17e niet meer zouden groeien, iig niet dramatisch (vroeg in de puberteit.. )quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:01 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Heb je er wel eens bij nagedacht dat je borsten nog kunnen groeien op jouw leeftijd en dat die cupmaatgroei misschien niets met de pil van doen heeft?
Ik hou me netjes aan de regels, 7dagen stop week. Vergeet nooit eentje, en meestal rond dezelfde tijdstip. (tussen 10 en 12, soms wat later).quote:Op zondag 19 juli 2009 18:27 schreef PluisigNijntje het volgende:
De pil is de volle 100% betrouwbaar, de enige reden dat er soms zwangerschap ontstaat is door verkeerd gebruik zoals vergeten of te lange stopweek.
yasmin is niet de lichtste, yasminelle is dit welquote:Op zondag 19 juli 2009 18:33 schreef ioor het volgende:
Ik slik al jaren de yasmin pil, was nu een half jaartje gestopt en was gelijk 5 kilo afgevallen, nu weer een nieuwe relatie dus weer begonnen en binnen 2 weken ben ik weer 5 kg aangekomen![]()
Heeft iemand een idee of er nog een lichtere pil dan de yasmin bestaat, want volgens mij is dit al de lichtste!
In de eerste tijd dat je begint met slikken kun je vocht vasthouden en last krijgen van gespannen borsten. Dat wordt voornamelijk veroorzaakt door het oestrogeen, en dat is in vrijwel alle pillen hetzelfde. Als dit na een paar strips niet over gaat, kun je overwegen over te stappen op een pil met minder hormonen.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:33 schreef ioor het volgende:
Ik slik al jaren de yasmin pil, was nu een half jaartje gestopt en was gelijk 5 kilo afgevallen, nu weer een nieuwe relatie dus weer begonnen en binnen 2 weken ben ik weer 5 kg aangekomen![]()
Heeft iemand een idee of er nog een lichtere pil dan de yasmin bestaat, want volgens mij is dit al de lichtste!
Haar lichaam trekt he overslaan van een stopweek wel, maar onregelmatig slikken is het probleem.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:48 schreef Party_P het volgende:
haar lichaam trekt een stopweek overslaan dus schijnbaar niet.
hmm maar ze was inmiddels al met de tweede strip bezig hequote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Haar lichaam trekt he overslaan van een stopweek wel, maar onregelmatig slikken is het probleem.
Omdat ze maar 1 pil is vergeten, maakt dat niet zoveel uit voor de betrouwbaarheid (nieuwe richtlijnen), pas bij 2 of meer vergeten pillen moet je ingrijpen. Ze kan kiezen, doorslikken of een stopweek inlassen. In beide gevallen is ze gewoon beschermd.
In jouw linkje staat ook: Slik je de pil niet door, dan moet je de strip gewoon afmaken, omdat hij anders niet meer betrouwbaar is.
Als ze meer pillen was vergeten, dan was dat jullie situatie geweest.
Dat betekent toch dat als ze met 2de strip (of 3de, 4de enz) bezig is dat ze dan toch gewoon kan stoppen, ze is immers al langer dan 3wkn bezig met de pil.quote:Als je een doorbraakbloeding krijgt terwijl je de pil hebt doorgeslikt (dus langer dan 3 weken achter elkaar) is het raadzaam om meteen te stoppen met de strip. Je lichaam geeft aan dat het tijd is om ongesteld te worden, dus het is het beste om daaraan toe te geven.
Slik je de pil niet door, dan moet je de strip gewoon afmaken, omdat hij anders niet meer betrouwbaar is.
ik denk dat het met de geen stopweek te maken heeft... ik heb dat namelijk ook als k een tweede strip slik..quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:18 schreef Miss_S het volgende:
Over gespannen borsten gesproken, daar heb ik nu ook weer last van.
Er zit kennelijk toch meer verschil tussen mijn oude pil en nieuwe pil dan dat ze willen doen geloven.
Hopelijk gaat het wel weer over![]()
Of kan het er ook mee te maken hebben dat ik geen stopweek heb gehouden?
Gespanen borsten worden veroorzaakt door het oestrogeen en in principe is dat in alle combinatiepillen hetzelfde hormoon (etninylestradiol). De hormonen in je oude en nieuwe pil zijn absoluut gelijk, het enige wat anders kan zijn is de snelheid waarmee je de hormonen in je bloed opneemt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:18 schreef Miss_S het volgende:
Over gespannen borsten gesproken, daar heb ik nu ook weer last van.
Er zit kennelijk toch meer verschil tussen mijn oude pil en nieuwe pil dan dat ze willen doen geloven.
Hopelijk gaat het wel weer over![]()
Of kan het er ook mee te maken hebben dat ik geen stopweek heb gehouden?
Dank je:-)quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:51 schreef loveli het volgende:
http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm
Doorscrollen naar pil en huidaandoeningen. M30 en z'n (merkloze) varianten zijn niet aan te raden bij acne en het is jammer dat je voor de door de pil veroorzaakte acne moest overstappen naar de Diane. Als ik jou was zou ik het deel van http://www.anticonceptie-online.nl voor professionals goed doorlezen. PM-en met vragen mag altijd, heb het alleen nogal druk de laatste tijd.
De Diane is een anti-acne medicijn en is niet als anti-conceptiemiddel geregistreerd. In de voorschriften staat dat het alleen bij zware acne mag worden voorgeschreven als andere middelen niet werken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:20 schreef Zolcon het volgende:
Mijn vriendin gebruikt de diane-35 pil al een aantal jaar, begonnen vanwege jeugdpuistjes.
Ze heeft echter wel eens hoofdpijn en andere klachten die volgens mij wel met de pil te maken hebben.
Ook klaagt ze zelf dat ze zich dikker geworden vindt, merk ik zelf niet tho.
Volgens mij waren er andere pillen met veel minder bijwerkingen of die in iedergeval minder zwaar zijn, weten jullie misschien welke dat zijn?
dankkquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:07 schreef loveli het volgende:
[..]
De Diane is een anti-acne medicijn en is niet als anti-conceptiemiddel geregistreerd. In de voorschriften staat dat het alleen bij zware acne mag worden voorgeschreven als andere middelen niet werken.
Het is niet echt een zware pil, wat 'men' een zware pil noemt, is een pil met veel oestrogeen, die hebben '50' in de naam (50 microgram oestrogeen). De Diane heeft 35 microgram, wat niet echt veel meer is dan een 'standaard' ac-pil met 30 mcg oestrogeen.
Gewichtstoename kan veroorzaakt zijn door de pil maar ook gewoon door ouder worden. Er is niet te voorspellen welke pil goed aanslaat, de ene vrouw doet het goed met de Microgynon (meest geslikte pil, maar ongeschilt bij puistjes) terwijl de ander daar last van heeft. De Yasmin of Mercilon/Marvelon zijn beter bij acne.
misschien moet je even de bijsluiter lezen want blijkbaar weet je vrij weinig van de werking van de pil af. Wanneer je voor het eerst begint met de pil moet je 7 dagen lang een condoom gebruiken, en na die 7 dagen ben je altijd bescherm, dus ook in je stopweek. Als je op de eerste dag van je menstruatie begint met je allereerste strip dan ben je zelfs direct beschermd. Dus zo lang jij iedere dag op ongeveer dezelfde tijd je pil slikt en je stopweek niet langer is dan 7 dagen dan ben je continue beschermd, de hele maand door, en daarbij maakt het tijdstip waarop je de pil slikt helemaal niet uitquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:44 schreef letitia het volgende:
hallo!
ik heb misschien een raar vraagje,maar toch loop ik er al een tijdje mee rond
ik neem sinds 3 weken al de pil, deze neem ik elke dag om 19u in
ben ik om 20u dan al veilig,of heeft dit veel meer tijd nodig?
alvast bedankt!
oke en bedankt voor de tipquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:59 schreef lienelien het volgende:
Ach je merkt snel genoeg hoe je lichaam erop reageert. En anders kan je nog altijd je dokter bellen met vragen
Kan zijn dat het iets eenmalig is maar het kan ook zijn dat het meer voorkomt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:26 schreef Xie_je het volgende:
Even een vraagje...
Ik slik ongeveer al 10 jaar de pil (microgynon30).
Vorige week ongesteld geweest, en zit dus nu weer in mijn eerste week van de pil (6 dagen geslikt)
Nu had ik vanmorgen opeens een bloeding.
Ik ben de pil niet vergeten de afgelopen week en periode's.
Wat zou dit kunnen zijn? Moet ik opeens aan een zwaardere pil?
Dit is nog nooit eerder voorgekomen in die 10 jaar....
Of een pil met andere hormonen. Het is niet ongebruikelijk dat na jaren probleemloos slikken er opeend veranderingen optreden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:46 schreef _LotT het volgende:
[..]
Kan zijn dat het iets eenmalig is maar het kan ook zijn dat het meer voorkomt.
Als het eenmalig is zou ik niets doen, als je het meerdere keren hebt zou ik naar de dokter gaan en meestal krijg je dan een andere (zwaardere) pil.
Want het kan zijn dat de pil na al die jaren niet zwaar genoeg meer is
Oke! Dank je wel voor jullie reactie's!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:33 schreef loveli het volgende:
[..]
Of een pil met andere hormonen. Het is niet ongebruikelijk dat na jaren probleemloos slikken er opeend veranderingen optreden.
Nee, ik rook niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:05 schreef loveli het volgende:
Een bloeding verandert niets aan de betrouwbaarheid van de pil. Ik zou het zeker nog een strip afwachten. Rook je of slik je de pil soms wat minder regelmatig? Dus wel elke dag, maar niet op hetzelfde tijdstip? Dat zou effect kunnen hebben op het krijgen van een doorbraakbloeding. Darmwerking en leverwerking hebben invloed op hoe snel je de pil afbreekt, dus ok die factoren kunnen een rol spelen.
Yasmin is zwaarder, of niet? Ik lees op een ander forum dat als je overschakelt op een lichtere pil je door de wisseling van de hormoonsamenstelling toch een eisprong kan krijgen, dus dan is 'ie misschien niet even betrouwbaar meer... Zou toch voor de zekerheid ff de dokter bellen als ik jou wasquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:37 schreef Bastognekoekje het volgende:
Ik heb een vraagje. En het heeft een beetje haast, kan alleen morgen nog de dokter bellen en anders houdt het op. Vandaar.
Ik had eerst de merkloze microgynon pil, daarna overgestapt op de Yasmin. Die bevalt ook niet dus ik ga weer terug naar de vorige. Mag ik dan meteen doorslikken met die andere pil? Of moet de stopweek er per se tussen bij overschakeling van pil (na een hele strip)?
Ik wil niet zo graag ongesteld worden nu namelijk![]()
Dankjullie
Dan ben ik vast in de war met de Diane35 of een ander ofzoquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:48 schreef Bastognekoekje het volgende:
Het staat niet in de bijsluiter. Van beide pillen niet.
De Yasmin is volgens mij juist lichter dan de andere (vandaar ook de doorbraakbloedingen).
Volgens mij is het bij overschakeling naar een lichtere pil minder veilig dan andersom, maar dat weet ik niet zeker. Anders gewoon ff de eerste week met condoom erbij voor de zekerheid?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:12 schreef Bastognekoekje het volgende:
Als ze de pil gewoon normaal slikt is elke week veilig! Wat jij bedoelt denk ik is als ze een pil vergeet is dat in de ene week gevaarlijker dan de andere. Dat is vooral aan het begin van een strip (dus na een stopweek). Als ze meer dan 1 strip achter elkaar slikt wordt de hoeveelheid hormonen steeds groter dus na de eerste strip is het niet erg een pil te vergeten omdat je dan op elk moment een stopweek mag inlassen want de hoeveelheid hormonen in haar lichaam is genoeg om haar te beschermen tegen zwangerschap.
Nog even over mijn verhaal:
Ik heb gebeld. Je kunt het allebei doen: met stopweek en zonder stopweek. Zonder stopweek werd geadviseerd.
Maar nu is me ook verteld dat het misschien niet veilig is bij overschakeling . Is de vorige keer helemaal niks over gezegd! Vind ik wel een beetje kwalijk. Maar is dat nou echt zo of hoe zit dit? Want de mevrouw aan de telefoon wist het niet zeker.
Bij mijn pil is het zo dat als je hem binnen 12 uur inneemt na het tijdstip dat je hem normaal inneemt, hij nog evengoed werkt als normaal. Staat het niet in je bijsluiter toevallig?quote:Op woensdag 9 september 2009 15:37 schreef Lauwzj het volgende:
Hoi,
Ik zou vandaag weer moeten beginnen met mijn pil.
Alleen ik kan ze pas vannacht/morgen ochtend in nemen.
Maakt dit uit? Of moet ik het de eerste 7 dagen met condoom doen?
Na het weekend bel ik ffquote:Op zaterdag 19 september 2009 21:09 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik zou 't eerlijk gezegd niet weten. Huisarts al eens gevraagd?
Welke pil heb jij dan?quote:Op zondag 20 september 2009 19:45 schreef PluisigNijntje het volgende:
Yay, m'n pil heeft het eindelijk opgegeven.. Na een stuk of 4 maanden doorslikken ben ik nu bij de 2e pil van de nieuwe strip spontaan ongesteld geworden.
Ach, het werd wel weer eens tijd.
Microgynon 30quote:
Ja, ze blijft het maar uitstellen, en ik heb er echt last van dus ik wil gewoon een normale cyclus.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:41 schreef Twinky het volgende:
weet je zeker dat je zonder je moeder wíl gaan?
Hoezo uitstellen? Dit moet je zeggen tegen je moeder: Ik heb er echt last van dus ik wil gewoon een normale cyclus of ik nou met jou of zonder jou naar de dokter moet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:41 schreef Daniane het volgende:
[..]
Ja, ze blijft het maar uitstellen, en ik heb er echt last van dus ik wil gewoon een normale cyclus.
of het nou met of zonder haar moet... hoezo?
Elke keer van die kut smoesjes, eerst zouden we het in de zomer vakantie doen, kom ik erop terug in de vakantie, "ja je slaapt 's ochtends toch" hallo maak me wakker dan bel ikquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:44 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hoezo uitstellen? Dit moet je zeggen tegen je moeder: Ik heb er echt last van dus ik wil gewoon een normale cyclus of ik nou met jou of zonder jou naar de dokter moet.
Dankje.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:45 schreef Jojoortje het volgende:
Oh en je kunt natuurlijk wel alleen gaan. De dokter vraagt of je de pil wil vanwege menstruatieklachten etc en hij legt je uit hoe de pil werkt en wat het met je lichaam doet. Heel normaal gesprek dus...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Striving to be more than average.
Okeee. dankjewel.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:53 schreef Jojoortje het volgende:
WeheheGewoon bellen dus en aangeven dat je cyclus een beetje apart is. De dokter weet dan precies welke pil je nodig hebt. Ik moet morgen naar de dokter, ik krijg een andere
moooi haha.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:55 schreef Twinky het volgende:
onee hoor, er wordt geen inwendig onderzoek gedaan
okeee. bij haar was het iets met dr baarmoeder ofzoo.. kan ook bullshit zijn om mij te van weerhouden, maar zo is ze niet dus daar ga ik maar niet vanuit.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:57 schreef Twinky het volgende:
echt niet. is nergens voor nodig ook.
Komt goedquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:56 schreef Daniane het volgende:
[..]
Okeee. dankjewel.
succes morgen
[..]
moooi haha.
Zal ik ook doenquote:Op dinsdag 22 september 2009 22:03 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Komt goedHou jullie wel op de hoogte
Als je alleen voor de pil gaat, is het geen big deal en wordt er niet oveel besproken. Ga je om je klachten met je cyclus te bespreken, dan is het misschien toch wel handig om je moeder mee te nemen. Voordat je aan de pil gaat om een kunstmatige (!) cyclus te krijgen, is het misschien verstandig om te onderzoeken waarom je cyclus van slag is.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:39 schreef Daniane het volgende:
Heee,
na lang wachten krijg ik als het goed is eindelijk de pil.
Ik ben nu 15, en sinds een tijdje nu ook echt regelmatig ongesteld (ben het vanaf mijn 12e), mijn probleem is nu dat ik het om de 2 weken wordt, en het dan ook hevig ben.
Om een 'normale' menstruatiecyclus te krijgen, die ook minder hevig is, wil ik dus aan de pil.
Ik ga morgen dus naar de dokter bellen, of ik een afspraak kan maken, maar ik heb vragen.
- Kan ik dit ook doen zonder mijn moeder? Als we pas 's middags terecht kunnen is ze werken en kan ze dus niet mee..
- Wat wordt er allemaal besproken?
Alvast bedankt.
De dokter zal niet meer en niet minder vertellen als haar moeder er bij zit, dus dat is onzin. Daniane moet gewoon vertellen aan de dokter wat er is en dan zal de dokter wel evt. doorvragen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je alleen voor de pil gaat, is het geen big deal en wordt er niet oveel besproken. Ga je om je klachten met je cyclus te bespreken, dan is het misschien toch wel handig om je moeder mee te nemen. Voordat je aan de pil gaat om een kunstmatige (!) cyclus te krijgen, is het misschien verstandig om te onderzoeken waarom je cyclus van slag is.
Omdat je moeder verantwoordelijk is voor je erfelijk materiaal en zij dezelfde klachten had, kan het juist handig zijn als zij erbij is als je met de dokter bespreekt wat er aan de hand kan zijn. Denk er even goed over na.
Waarom niet allebei?quote:Wil je alleen de pil hebben of wil je weten waarom je lijf van slag is?
Uhm nou, ik heb het er al vaker met mijn moeder over gehad, en er is niet echt een reden waarom onze cyclus zo is.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je alleen voor de pil gaat, is het geen big deal en wordt er niet oveel besproken. Ga je om je klachten met je cyclus te bespreken, dan is het misschien toch wel handig om je moeder mee te nemen. Voordat je aan de pil gaat om een kunstmatige (!) cyclus te krijgen, is het misschien verstandig om te onderzoeken waarom je cyclus van slag is.
Omdat je moeder verantwoordelijk is voor je erfelijk materiaal en zij dezelfde klachten had, kan het juist handig zijn als zij erbij is als je met de dokter bespreekt wat er aan de hand kan zijn. Denk er even goed over na. Wil je alleen de pil hebben of wil je weten waarom je lijf van slag is?
Misschien heeft mams juist meer info voor de huisarts. Zij heeft hetzelfde probleem (gehad), dat soort dingen zijn erfelijk. Mams mee kan zeker een meerwaarde hebben.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:45 schreef Jojoortje het volgende:
De dokter zal niet meer en niet minder vertellen als haar moeder er bij zit, dus dat is onzin. Daniane moet gewoon vertellen aan de dokter wat er is en dan zal de dokter wel evt. doorvragen.
Als er een oorzaak wordt gevonden die opgelost kan worden, is het niet nodig om voor de cyclus aan de pil te gaan. Toch?quote:Waarom niet allebei?
Een cyclus van 2 weken is een redelijk onvruchtbare cyclus. Misschien maak je je daar nu nog niet druk om, in de toekomst kan het wel een groot punt worden. Heb het er maar eens met de huisarts over in plaats van aan te nemen dat het 'gewoon zo is'.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:54 schreef Daniane het volgende:
Uhm nou, ik heb het er al vaker met mijn moeder over gehad, en er is niet echt een reden waarom onze cyclus zo is.Ik wil gewoon uit deze cyclus.
Tuurlijk mag je in je eentje naar de huisarts. Voor kinderen onder de 12 jaar moeten de ouders beslissen, tussen de 12 en 16 moeten de ouders volgens mij in principe wel toestemming geven. Mochten er redenen zijn om deze stap over te slaan, dan is dat aan de huisarts om te beslissen. Voor de zekerheid kun je het best even zelf nazoeken hoe dat geregeld is voor iemand van jonger dan 16.quote:O en mijn ouders zaten net te zeiken dat ik toch niet in mn eentje zal mogen komenZe zullen versteld staan
Het gaat niet om haar moeder, het gaat om haar. Zij kan ook wel vertellen dat haar moeder dezelfde cyclus heeft gehad, zij heeft ook een mond.quote:Op woensdag 23 september 2009 00:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Misschien heeft mams juist meer info voor de huisarts. Zij heeft hetzelfde probleem (gehad), dat soort dingen zijn erfelijk. Mams mee kan zeker een meerwaarde hebben.
[..]
Als er een oorzaak wordt gevonden die opgelost kan worden, is het niet nodig om voor de cyclus aan de pil te gaan. Toch?
Een redelijk onvruchtbare cyclus? Ook met de pil, als de eisprong dan geregeld is? Ja, het heeft bij mijn ouders wel lang geduurd voor dat mijn moeder eindelijk zwanger was.quote:Op woensdag 23 september 2009 00:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Een cyclus van 2 weken is een redelijk onvruchtbare cyclus. Misschien maak je je daar nu nog niet druk om, in de toekomst kan het wel een groot punt worden. Heb het er maar eens met de huisarts over in plaats van aan te nemen dat het 'gewoon zo is'.
[..]
Tuurlijk mag je in je eentje naar de huisarts. Voor kinderen onder de 12 jaar moeten de ouders beslissen, tussen de 12 en 16 moeten de ouders volgens mij in principe wel toestemming geven. Mochten er redenen zijn om deze stap over te slaan, dan is dat aan de huisarts om te beslissen. Voor de zekerheid kun je het best even zelf nazoeken hoe dat geregeld is voor iemand van jonger dan 16.
Ik kan de pil 3 tot 4 maanden doorslikken voordat er een doorbraakbloeding komt, maar ik weet natuurlijk niet of dat voor jou ook geldt.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:14 schreef Jojoortje het volgende:
[ afbeelding ]
V = Vakantie
O = Ongesteld
P = Pil geslikt
Goed ben dus bij de dokter geweest heb nu Microgynon 30
Mijn vraag aan jullie is het volgende:
Of ik begin zondag met Micro 30 en dan slik ik gewoon door in mijn vakantie. Hopen dat ik dan niet ongesteld word dan...
OF ik begin vandaag/morgen gewoon nog even met Micro 20, zodat ik rond de 18e ongesteld word. Dus dan maak ik mijn stopweek wat korter.
Welke kans is groter dat het werkt?![]()
Ik wil dus niet ongesteld worden als ik op vakantie ben.
![]()
Ja, maar bij de Microgynon 20 kon dat dus absoluut niet en dit is de eerste keer dat ik dan Microgynon 30 gebruik. Dilemma dus!quote:Op woensdag 23 september 2009 13:59 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik kan de pil 3 tot 4 maanden doorslikken voordat er een doorbraakbloeding komt, maar ik weet natuurlijk niet of dat voor jou ook geldt.
Maar jij hoeft hem maar een week langer door te slikken om op vakantie niet ongesteld te worden? Dan zou het wel goed moeten gaan.
Ik heb dit niet meer kunnen lezen, dus heb niet meer over PCOS gevraagd.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:32 schreef loveli het volgende:
Tof dat je moeder meegaat en succes!
De eisprong wordt juist niet geregeld met de pil, de pil voorkomt de eisprong!!! Bij een gemiddelde cyclus is er 2 weken voor de menstruatie een eisprong. Als de eicel bevrucht wordt, houdt het lichaam het slijmvlies in stand en treedt er geen bloeding op. In jouw geval lijkt het systeem ontregeld, vraag ook naar PCOS, dat is een veel voorkomend sydroom waarbij veel eitjes tegelijk rijpen en vaak geen eisprong is. 5 tot 10% van de vrouwen heeft er last van. In dat geval zul je zeker aan de pil gaan.
Nogmaals succes!
Dat maakt het inderdaad veel lastiger! Ehm... even denken (krijg zulke dingen ook wel eens aan de telefoon).quote:Op woensdag 23 september 2009 14:02 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja, maar bij de Microgynon 20 kon dat dus absoluut niet en dit is de eerste keer dat ik dan Microgynon 30 gebruik. Dilemma dus!
Dat is Microgynon dusquote:Op woensdag 23 september 2009 16:23 schreef Daniane het volgende:
[..]
Ik heb dit niet meer kunnen lezen, dus heb niet meer over PCOS gevraagd.Hij zei dat het iets hormonaals was dat ik dus om de 2 weken ben, en ik heb de Pil.
Ethinylestradiol/Levonorgestrel staat op t doosje.
Vanavond beginnen
Heb nog genoeg strippen over, maar als ik eerder met de stopweek begin, ben ik geloof ik niet meer veilig..quote:Op woensdag 23 september 2009 17:03 schreef miss-piggy het volgende:
[..]
Dat maakt het inderdaad veel lastiger! Ehm... even denken (krijg zulke dingen ook wel eens aan de telefoon).
Zou je niet eerder met de microgynon20 kunnen stoppen? Zodat je je stopweek eerder krijgt? (heb geen idee hoeveel strippen je daar nog van hebt). Ik weet ook niet hoelang je cyclussen zijn met mg20, maar dit lijkt mij het logischt. Of zeg ik nu iets doms![]()
Ik had met de anticonceptiepil 'cyclussen' van 7 dagenZegt de gynaecoloog ook nog: je moet de pil doorslikken tot je een doorbraakbloeding krijgt. Tja, dat gaat heel handig als je niet eens 1 pilcyclus kunt afmaken.
Heb de 20 net geslikt... Denk niet dat de 30 me over de vakantie heen tilt... Nu ben ik rond de 16/17e ongesteld (hoop ik) Daarna begin ik gewoon met de 30quote:Op woensdag 23 september 2009 17:19 schreef miss-piggy het volgende:
volgens mij ben je de complete stopweek nog beschermd?En als je daarna gewoon verder gaat met mg30
Haha ja, Merkvrije Microgynon staat erop. Verschilt die met de Microgynon 20 & 30 waar jullie het over hebben?quote:Op woensdag 23 september 2009 17:10 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dat is Microgynon dusMooi joh!!
[..]
Heb nog genoeg strippen over, maar als ik eerder met de stopweek begin, ben ik geloof ik niet meer veilig..Maar heb wel een besluit genomen. Ik ga gewoon vandaag beginnen met 20 en dan zie ik wel waar het schip strandt. Nu hopen dat ik dus weer geen strip af kan maken en dat ik eerder ongesteld word.
Ja klopt, die bedoelen we idd.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:35 schreef Daniane het volgende:
[..]
Haha ja, Merkvrije Microgynon staat erop. Verschilt die met de Microgynon 20 & 30 waar jullie het over hebben?
Nee ik heb dezelfde, maar ik noem het nog Microgynon.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:35 schreef Daniane het volgende:
[..]
Haha ja, Merkvrije Microgynon staat erop. Verschilt die met de Microgynon 20 & 30 waar jullie het over hebben?
Aha, oke.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:21 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Nee ik heb dezelfde, maar ik noem het nog Microgynon.
20 is lichterquote:Op woensdag 23 september 2009 18:44 schreef Daniane het volgende:
[..]
30.
Wat is het verschil tussen beide?
Oooh. Maar als het lichter is, wat houdt dat dan in voor je menstruatie enzo?quote:Op woensdag 23 september 2009 18:45 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
20 is lichterMaar ontzettend veel vrouwen hebben 30.
Dat is voor iedere vrouw verschillend. Het is in het begin nog een beetje zoeken naar de juiste pil, maar veel vrouwen zitten bij Micro 30 al meteen goed.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:46 schreef Daniane het volgende:
[..]
Oooh. Maar als het lichter is, wat houdt dat dan in voor je menstruatie enzo?
(ik heb er nog niet veel verstand van)
Ooooh ik snap.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:49 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dat is voor iedere vrouw verschillend. Het is in het begin nog een beetje zoeken naar de juiste pil, maar veel vrouwen zitten bij Micro 30 al meteen goed.
Ik wilde vandaag misschien ook wel Micro 50, maar de dokter zei dat dat zonde zou zijn, want stel je voor dat dat wel zou werken die Micro 50, dan kom je er nooit achter of ik ook eigenlijk Micro 30 aan zou kunnen.
Hoe zwaarder de pil, hoe meer kans op bijwerkingen, maar ook dat verschilt per vrouw
Je had eigenlijk moeten wachten tot je echt ongesteld zou worden. Nu gewoon doorslikken en dan word je waarschijnlijk in de stopweek ongesteld.quote:Op zondag 27 september 2009 14:02 schreef Daniane het volgende:
Ik heb weer een vraag.
Ik moest van mijn dokter woensdag al beginnen (de dag dat ik ongesteld zou worden), dus nu ben ik ook nog niet ongesteld.
Hoort dat zo en word ik het dan pas in mijn stopweek?
Maar mijn dokter adviseerde mij dezelfde dag te beginnen. Maar bedankt.quote:Op maandag 28 september 2009 00:23 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Je had eigenlijk moeten wachten tot je echt ongesteld zou worden. Nu gewoon doorslikken en dan word je waarschijnlijk in de stopweek ongesteld.
Als je op de eerste dag van je menstruatie begint, ben je WEL beschermd. Anders lees je de bijsluiter even wat beter.quote:Op maandag 28 september 2009 20:40 schreef loveli het volgende:
Denk dat je arts het niet duidelijk heeft gezegd. Als je op de eerste dag van je menstruatie begint, ben je onbeschermd en de kans dat je doorbraakbloedingen krijgt is klein. Nu is die kans wel aanwezig.
Soms wordt aangeraden op de vijfde dag van de menstruatie te beginnen, omdat dat het beste aansluit op je eigen hormoonspiegel. In dat laatste geval ben je de eerste week niet beschermd.
Niks aan de hand, gewoon strip afmaken dus.. Je lichaam moet er toch sowieso eerst aan wennenquote:Op maandag 28 september 2009 19:51 schreef Daniane het volgende:
[..]
Maar mijn dokter adviseerde mij dezelfde dag te beginnen. Maar bedankt.
Waarom ga je van pil wisselen, als ik vragen mag?quote:Op maandag 28 september 2009 21:09 schreef Goodbye het volgende:![]()
Morgen belt mijn huisarts mij even terug omdat ik graag van pil wil wisselen. Ik zit alleen nog te twijfelen op welke ik zal overstappen. Ik slik op dit moment de zoveelste vervanger van de microgynon 30.
Ik zit nu te twijfelen tussen yasmin of yaz, kan iemand me daar tips over geven? Kan je met yaz ook gewoon 'doorslikken' zodat je niet menstrueert (de placebo pillen overslaan, zegmaar)
Alvast bedankt!
Omdat ik vrij veel last heb van hoofdpijn en volgensmij ook wel stemmingswisselingenquote:Op maandag 28 september 2009 21:15 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Waarom ga je van pil wisselen, als ik vragen mag?
Doe even rustig aan, zeg. Tijdens het aanpassen van m'n reactie ben ik een stuk vergeten te wijzigen. Vijfde dag van de menstruatie sluit aan op de hormoonhuishouding, maar niet beschermd de eerste week. Eerste dag sluit niet aan, maar is wel beschermd. Ik pas 'em aan.quote:Op maandag 28 september 2009 20:50 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Als je op de eerste dag van je menstruatie begint, ben je WEL beschermd. Anders lees je de bijsluiter even wat beter.
quote:Op maandag 28 september 2009 21:19 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Omdat ik vrij veel last heb van hoofdpijn en volgensmij ook wel stemmingswisselingen![]()
Ik wil wel eens kijken of dat aan de pil ligt of dat ik gewoon zo ben
Ja, wil er mee zeggen dat er serieus meisjes zijn die klakkeloos dingen van een forum aannemen, zonder een huisarts te vragen ofzoquote:Op maandag 28 september 2009 22:02 schreef loveli het volgende:
[..]
Doe even rustig aan, zeg. Tijdens het aanpassen van m'n reactie ben ik een stuk vergeten te wijzigen. Vijfde dag van de menstruatie sluit aan op de hormoonhuishouding, maar niet beschermd de eerste week. Eerste dag sluit niet aan, maar is wel beschermd. Ik pas 'em aan.
wat een reactie zegquote:Op maandag 28 september 2009 20:50 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Als je op de eerste dag van je menstruatie begint, ben je WEL beschermd. Anders lees je de bijsluiter even wat beter.
ik heb beide geslikt een tijdje. Yasmin is net zoals de microgynon 30 een sub50 pil. Dit betekent dat er minder dan 50microgram aan oestrogenen inzit. Yaz is een sub30 pil, dus minder dan 30 microgram aan oestrogenen. De yaz wordt ook wel 'yaz 24+4' genoemd. De normale anticonceptiepil bevat 21 pillen op een strip. Yaz heeft 24 pillen met hormonen en 4 placebo.quote:Op maandag 28 september 2009 21:09 schreef Goodbye het volgende:![]()
Morgen belt mijn huisarts mij even terug omdat ik graag van pil wil wisselen. Ik zit alleen nog te twijfelen op welke ik zal overstappen. Ik slik op dit moment de zoveelste vervanger van de microgynon 30.
Ik zit nu te twijfelen tussen yasmin of yaz, kan iemand me daar tips over geven? Kan je met yaz ook gewoon 'doorslikken' zodat je niet menstrueert (de placebo pillen overslaan, zegmaar)
Alvast bedankt!
Nope, geen stopweek ingelast, heb gewoon verder geslikt. Heb nu de yasmin afgemaakt en heb nu al drie dagen een stopweek. Ik weet niet hoe lang een stopweek normaal duurt? 7 dagen? Dan moet ik nog 4 dagen en dan begin ik met de yaz 24 + 4.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:53 schreef loveli het volgende:
Het enige verschil tussen de yaz 24+4 en de yasmin is dat je bij yaz 3 dagen langer hormonen slikt en daarmee de stopweek inkort. Als je wilt kun je de resterende yasminstrips gewoon op die manier slikken. Heb je een stopweek ingelast toen je begon te bloeden? Je hoeft die tweede strip niet af te maken voor de betrouwbaarheid.
Een week is idd 7 dagenquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:35 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nope, geen stopweek ingelast, heb gewoon verder geslikt. Heb nu de yasmin afgemaakt en heb nu al drie dagen een stopweek. Ik weet niet hoe lang een stopweek normaal duurt? 7 dagen? Dan moet ik nog 4 dagen en dan begin ik met de yaz 24 + 4.
Helemaal prima. Alleen moet je rekenen dat donderdag de eerste dag van je stopweek is, omdat je op die dag de pil bent vergeten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:32 schreef tientje84 het volgende:
Hoi Fokkers,
Effe een vraagje. Was bezig met doorslikken Pil + kwam er vrijdagavond achter dat ik pil van donderdagavond was vergeten. Heb vrijdag meteen stopweek ingelast (kwam me wel gunstig uit) + seks gehad op zaterdagavond.
Heb ik nu juist gehandeld of niet (geen kans op zwangerschap)? Even voor de zekerheid.
Groetjes,
Tientje84
Lolz. Ik haat ongesteld zijn en ben er nooit mee bezig want vind het kei vervelend. Maar goed. Thanks.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Een week is idd 7 dagenJe mag ook na 4 dagen met de Yaz 24+4 beginnen, dan zit je meteen in het nieuwe ritme.
Je moet me helpen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Een week is idd 7 dagenJe mag ook na 4 dagen met de Yaz 24+4 beginnen, dan zit je meteen in het nieuwe ritme.
Hoe lang duurt de bloeding normaal als je een stopweek inlast? Is de bloeding erger dan normaal?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:25 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Je moet me helpen.Kijk, ik ben nu al weer sinds gister aan de Yaz en ik bloed nog steeds als een rund. :/ Moet ik doorgaan met de nieuwe pil? Of weer stoppen. Of :|
Kijk hier: [Centraal] Kans op zwangerschap, wat te doen? ook eens. Tips en links.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dank je, zal het verder vertellen
Het was 3 dagen ongeveer, zaterdag, zondag, maandag. Was overdag en neem de pil de avond ervoor in. Dus een uur of 8 - 10 later.quote:Op maandag 28 december 2009 11:35 schreef loveli het volgende:
Hoe erg was je diarree en hoe snel na het innemen van de pil was dat?
Thanks voor de snelle infoquote:Op maandag 28 december 2009 12:42 schreef loveli het volgende:
Je neemt de hormonen uit de pil in de eerste 3 uur op, dus als je 8 uur na innemen van de pil pas diarree kreeg, is dat geen reden toe ongerustheid, iig niet voor die eerste pil. Maar het duurde 3 dagen, als je echt heel waterige diarree had, is dat een teken dat wat in je darmen zit niet goed kan worden opgenomen.
Als het fout is gegaan met de diarree (3 dagen hormonen niet opgenomen), dan is het vrijen van zaterdag mogelijk niet veilig geweest. Maar die bruinige afscheiding heeft volgens mij weer weinig te maken met een eventuele zwangerschap. Bespreek het anders even met de huisarts, die kan ook inschatten of je de pil wel of niet hebt opgenomen.
De fabrikant van de test verzekert dat 'ie vanaf een bepaalde dag betrouwbaar is, dat betekent niet dat 'ie neit eerder een positieve waarde zou kunnen meten als je daadwerkelijk zwanger bent.
Linkje voor goedkope zwangerschapstesten en linkje over wanneer je kunt testen:
http://www.babyboomshop.nl/
http://mens-en-gezondheid(...)ondere-gevallen.html
O nee zo bedoel ik 't niet.quote:
Als het qua dagen niet uitkomt, moet je je stopweek verkorten, dan word je op een andere dag ongesteld.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:43 schreef Daniane het volgende:
[..]
O nee zo bedoel ik 't niet.
Ik stop op woensdag. Word ongesteld op zaterdag. En slik mijn volgende pil weer op woensdag. (donderdag erna is t dus over)
Maar zal ik het nooit eerder worden dan zaterdag of blijft dit voor altijd zo?
Aah mooi, want ik ben stiekem toch altijd wel bang dat het dan opeens eerder komt ofzo.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:46 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Als het qua dagen niet uitkomt, moet je je stopweek verkorten, dan word je op een andere dag ongesteld.
Ik snap wat je bedoelt, meestal blijft het dan die 3/4 dagen dat je moet wachten totdat je ongesteld wordt.Is bij mij niet veranderd iig.
Heb ik in al die jaren dat ik de pil slik nog nooit gehad. Heel af en toe misschien de avond voor de dag dat ik 't zou worden, maar zelfs dat bijna nooitquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:01 schreef Daniane het volgende:
Aah mooi, want ik ben stiekem toch altijd wel bang dat het dan opeens eerder komt ofzo.
Bedankt.
Ow oke dankjequote:Op zondag 10 januari 2010 18:49 schreef Twinky het volgende:
Ik zou doen zoals je beschreven hebt: morgen zsm die van vandaag slikken en dan 's avonds die van morgen. Dan maak je nog een goede kans ook dat je niet gaat bloeden (behalve doorbraakbloedingen).
En of dat beter is, het maakt bijzonder weinig uit allemaal
Bij mijn pil is het zo dat als je hem binnen 12 uur slikt er niks aan het handje is. Normaal neem ik hem tussen 10 en 12 uur 's avonds voor het slapen gaan, dus dan heb ik in principe nog ruim de tijd tot 10 uur de volgende ochtend. Lijkt mij bij jou ook 't gevalquote:Op zondag 10 januari 2010 18:52 schreef Esmerallda17 het volgende:
Ow oke dankjeIk vergeet ook wel eens de pil van bijv Maandag en dan neem ik hem dinsdag ochtend en dan die vna dinsdag gwn rond 11 uur:) doe ik dat wel gewoon,
Dankjee!
Nog 7 dagen? Weet het ook niet eigenlijk.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:22 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb ook een vraag. Door een ontsteking heb ik amoxiciline moeten stikken, een week lang. Ik heb gister avond de laatste ingenomen. Hoe lang moet ik nu nog met condoom vrijen voordat de veiligheid van mijn Stediril (orale anti conceptie) weer werkt?
Ik heb de bijsluiter gevonden. Tot 2 weken na afloop van de kuurquote:Op maandag 18 januari 2010 10:52 schreef -Trinity- het volgende:
Nog 7 dagen? Weet het ook niet eigenlijk.
ok dankjequote:Op donderdag 21 januari 2010 22:42 schreef loveli het volgende:
Het gaat om de werkzame stof, alle dingen waar dat in zit moeten op recept. Een gewone anti-conceptiepil hoeft niet per se op recept en daarvan krijg je meer dan 3 strippen tegelijk mee. Kan zijn dat de regels in de afgelopen tijd aangepast zijn.
Volgens mij klopt dit wel. Ik kan er zelfs voor kiezen om voor een jaar klaar te zijn en dan opnieuw te bestellen. En via internet, en zonder herhalingsrecept briefje oid.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:42 schreef loveli het volgende:
Het gaat om de werkzame stof, alle dingen waar dat in zit moeten op recept. Een gewone anti-conceptiepil hoeft niet per se op recept en daarvan krijg je meer dan 3 strippen tegelijk mee. Kan zijn dat de regels in de afgelopen tijd aangepast zijn.
De hoeveelheid oestrogeen is gelijk, maar het progestageen is een heel ander verhaal. Als je puistjes hebt gehad, kun je beter niet de Microgynon nemen, omdat dat progestageen een androgeen effect heeft, waardoor je juist weer puistjes kunt krijgen. Het progestageen in de Diane is anti-androgeen, heeft meer nare bijwerkingen (o.a. depressiviteit en gewichtstoename). De Diane is geregistreerd als medicijn tegen acne, niet als anti-conceptiemiddel.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:33 schreef Breathtaking het volgende:
Pfff, ik kom net bij de dokter vandaan.. Ik slik nu de Diane en ik wilde eigenlijk een wat lichtere pil omdat ik geen acné heb oid maar hij zegt dat het weinig verschil maakt of je nou de Diane slikt of de Microgynon 30 qua hoeveelheid hormonen.
Ja zie dit vind ik dan dus weer kut, want ik zei dat ik liever niet de Diane slikte vanwege stemmingswisselingen etc die ik ervan krijg.. En hij zei dat het qua hormonen weinig verschil maakte met de Microgynon 30 en dat ik anders maar een spiraaltje moest nemen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:57 schreef loveli het volgende:
[..]
De hoeveelheid oestrogeen is gelijk, maar het progestageen is een heel ander verhaal. Als je puistjes hebt gehad, kun je beter niet de Microgynon nemen, omdat dat progestageen een androgeen effect heeft, waardoor je juist weer puistjes kunt krijgen. Het progestageen in de Diane is anti-androgeen, heeft meer nare bijwerkingen (o.a. depressiviteit en gewichtstoename). De Diane is geregistreerd als medicijn tegen acne, niet als anti-conceptiemiddel.
Mijn idee: verstandig om de Diane niet te slikken als je 'em niet nodig hebt. Als je naar een andere pil overstapt, dan zijn de Mercilon/Marvelon (zelfde hormonen, eentje is lichter dan de andere) of de Yasmin ook geschikt voor iemand met aanleg voor puistjes. Het is van te voren niet te voorspellen hoe je op een pil reageert, elk lichaam is anders. Als je trombose in de familie hebt of aanleg voor migraine, moet je oppassen met welke pil je neemt.
Vanwege het tromboserisico wordt de Microgynon zo vaak voorgeschreven, ding bestaat al een jaar of 50 (Stediril is de merknaam van de eerste pil met dezelfde hormonn als de Microgynon) en het tromboserisico is lager dan van de generatie hormonen erna.
Kortom, je huisarts hoeft zelf geen hormonen te slikken en snapt er de ballen van.
Dankje !quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:05 schreef loveli het volgende:
Is helemaal veilig zo, hoeft niet eens de stopweek te skippen.
Ik heb een hele hoop vriendinnen die aan de pil zijn en geen van hen klaagt over overmatige gewichtstoename door de pil. Het komt wel voor, maar lang niet bij iedereen. Het enige wat je vriendin kan doen is proberen, mocht ze dikker worden en denken dat het door de pil komt kan ze er ook zo weer vanaf natuurlijk. Volgens mij zijn in dit topic ook al pilvarianten besproken waarbij er minder of geen gewichtstoename is bij mensen die daar bij andere varianten wel last van hebben, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ze kan natuurlijk ook altijd even aan de huisarts vragen als ze erheen gaat om hem te halen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:04 schreef Moonsik het volgende:
M'n vriendin wil niet aan de pil omdat ze bang is dat ze teveel gaat verdikken ervan ? Is dit zo ? of is dit eerder 'van horen zeggen ? ' ?
Of ze wil nog geen seks.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:04 schreef Moonsik het volgende:
M'n vriendin wil niet aan de pil omdat ze bang is dat ze teveel gaat verdikken ervan ? Is dit zo ? of is dit eerder 'van horen zeggen ? ' ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |