abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 februari 2008 @ 00:09:24 #1
92409 Twinky
Little star.
pi_56783001
Voor al je Pilvragen
  Vis een optie? zondag 17 februari 2008 @ 00:14:06 #2
70532 loveli
N
pi_56783085
Mijn eerste tvp
crap in = crap out
pi_56783196
Beetje stomme vraag hoor maar komt er dus op neer dat een 19 jarige "vrouw" tegen een vriend zei dat ze de pil nam en dat ze daarom er vaak niet was op school en nu concludeerd die vriend dat ze dan automatisch "regelmatig" seks heeft .... Nou lijkt mij dat een beetje een voorbarige conclusie ....
Ze kan toch ook gewoon de pil nemen voor het geval dat of?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_56783351
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:20 schreef MouzurX het volgende:
Beetje stomme vraag hoor maar komt er dus op neer dat een 19 jarige "vrouw" tegen een vriend zei dat ze de pil nam en dat ze daarom er vaak niet was op school en nu concludeerd die vriend dat ze dan automatisch "regelmatig" seks heeft .... Nou lijkt mij dat een beetje een voorbarige conclusie ....
Waarom zou je niet op school komen als je de pil slikt?
Maar ik ben op m'n 16e met de pil begonnen omdat ik ruim 12 dagen non stop ongesteld was, en dan ook erg last had van migraine. Ik had toen geen vriendje, laat staan seks. Ik gebruik(te) de pil dus om m'n ongesteldheid te kunnen plannen en om te zorgen dat het dan wat korter duurde.
Beetje vreemde aanname van die vriend van je.
pi_56783431
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:28 schreef lienelien het volgende:

[..]

Waarom zou je niet op school komen als je de pil slikt?
Maar ik ben op m'n 16e met de pil begonnen omdat ik ruim 12 dagen non stop ongesteld was, en dan ook erg last had van migraine. Ik had toen geen vriendje, laat staan seks. Ik gebruik(te) de pil dus om m'n ongesteldheid te kunnen plannen en om te zorgen dat het dan wat korter duurde.
Beetje vreemde aanname van die vriend van je.
Nou sommige vrouwen krijgen toch erge last (allemaal klachten enz) van de pil?
Maarja ik vond het ook nogal raar ja die aanname.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_56783503
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:32 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nou sommige vrouwen krijgen toch erge last (allemaal klachten enz) van de pil?
Maarja ik vond het ook nogal raar ja die aanname.
hm. Nou, als je zó erg last van de pil zou hebben dat je niet naar school zou kunnen, dan neem ik aan dat je er dan zo snel mogelijk mee stopt. Maar tuurlijk kan je er last van krijgen, die hormonen zijn niet altijd even leuk voor je lichaam..
pi_56787669
Ik ben ook dood ziek geweest van de pil, barstende hoofdpijn, buikpijn etc. Maar zonder pil was ik doorlopend ongesteld, met gevolg bloedarmoede, vermoeidheid en elk half uur naar de wc. Spiraaltje 2x geprobeerd, werkte ook niet. Dus weer andere pil geprobeerd...echt verschrikkelijk. Zonder pil was geen optie, maar met eigenlijk ook niet.

Maar conclusie: ziek zijn kan echt wel.
Ik ben het misschien niet eens met jou, en jij bent het misschien niet eens met mij. Maar laten we het daar dan over eens zijn.
pi_56787963
ja, snap ik. Maar dan stop je er toch mee.. zoals jij dus een spiraaltje probeerde ed
Maar wat gebruik je nu dan?
pi_56788980
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:20 schreef MouzurX het volgende:
Heeft die vriend dus erg weinig vertrouwen in die vrouw, ligt er ook maar net aan welke pil je slikt,
bij de een kun je veel klachten krijgen, bij de ander helemaal niks of stukken minder
pi_56816694
Hallo allemaal!

Ik gebruik Yasmin. Ik denk dat ik er mee ga stoppen (heb alleen net voor een half jaar pillen gehaald ) en over ga op de Nuvaring. Heb een verdomd laag libido door de pil. En ik ben ook wel eens vergeetachtig....
pi_56818455
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:57 schreef lienelien het volgende:
ja, snap ik. Maar dan stop je er toch mee.. zoals jij dus een spiraaltje probeerde ed
Maar wat gebruik je nu dan?
Ik ben uiteindelijk helemaal gestopt met alles, kindje gekregen en nu weer aan de pil. Het lijkt nu iets beter te gaan dan voorheen, maar helemaal optimaal is het niet. Maar ik heb de hormonen nodig.
Ik ben het misschien niet eens met jou, en jij bent het misschien niet eens met mij. Maar laten we het daar dan over eens zijn.
pi_56965224
Mijn vriendin gebruikt de combinatiepil. Stel je neemt m normaal om 22 uur, vergeet hem 1x in de eerste week en 2x in de derde week. Alle drie de keren neem je hem ongeveer 10 uur te laat. Ben je dan nog beschermd?
  maandag 25 februari 2008 @ 16:12:18 #13
92409 Twinky
Little star.
pi_56966350
quote:
Op maandag 25 februari 2008 15:19 schreef DIR het volgende:
Mijn vriendin gebruikt de combinatiepil. Stel je neemt m normaal om 22 uur, vergeet hem 1x in de eerste week en 2x in de derde week. Alle drie de keren neem je hem ongeveer 10 uur te laat. Ben je dan nog beschermd?
ja. Zolang je hem maar binnen 12 uur slikt
pi_56966892
quote:
Op maandag 25 februari 2008 16:12 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja. Zolang je hem maar binnen 12 uur slikt
Hoe (zeker) weet je dat? In de bijsluiter staat namelijk volgens mij wat anders
We hebben geen in een kindje namelijk
  maandag 25 februari 2008 @ 16:42:06 #15
92409 Twinky
Little star.
pi_56966994
quote:
Op maandag 25 februari 2008 16:37 schreef DIR het volgende:

[..]

dan moet je de bijsluiter maar eens goed lezen en ik weet het gewoon 100% zeker.
  Vis een optie? maandag 25 februari 2008 @ 17:21:20 #16
70532 loveli
N
pi_56967715
quote:
Op maandag 25 februari 2008 16:37 schreef DIR het volgende:

[..]

De pil beschermt omdat de hormoonspiegel boven een bepaalde waarde blijft. Daardoor is er geen eisprong. Een deel van de hormonen van een pil komt in het bloed terecht, de rest gaat via het spijsverteringskanaal weer naar buiten.
De opname van hormonen in het bloed gebeurt niet direct, maar geleidelijk. Na ongeveer 4 uur (volgens mij was het 4 uur, als je het zeker wilt weten zoek je het op) is de concentratie hormonen in het bloed op het hoogste niveau, daarna wordt het geleidelijk minder. Na 36 uur is het niveau nog steeds voldoende om een eisprong te voorkomen. Als je dan een pil slikt stijgt de hormoonspiegel weer en blijft het veilig.
De minimale concentratie hormonen is niet elke dag vlak voor het slikken gelijk, omdat de hormonen een beetje ophopen. Na 10 dagen slikken is er een soort evenwicht bereikt, vanaf dat punt stijgt het gemiddelde niveau niet meer. Dat is een van de redenen (niet de voornaamste) dat een pil vergeten in de eerste week gevaarlijker is.
crap in = crap out
pi_57122742
Ik slik de pil nu een maand of 4 door, maar ik merk dat mijn lichaam dat niet meer zo tof vindt (doorbraakbloedingen, veel hoofdpijn), dus ik wilde graag een stopweek inlassen. Ik ben nu halverwege m'n huidige strip, kan ik nu een weekje stoppen, of moet ik deze strip gewoon afmaken? Ik dacht (en hoop) zelf het eerste, maar ik wil uiteraard geen risico's lopen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 3 maart 2008 @ 11:43:17 #18
92409 Twinky
Little star.
pi_57123158
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik slik de pil nu een maand of 4 door, maar ik merk dat mijn lichaam dat niet meer zo tof vindt (doorbraakbloedingen, veel hoofdpijn), dus ik wilde graag een stopweek inlassen. Ik ben nu halverwege m'n huidige strip, kan ik nu een weekje stoppen, of moet ik deze strip gewoon afmaken? Ik dacht (en hoop) zelf het eerste, maar ik wil uiteraard geen risico's lopen.
kan geen probleem. Zo lang je maar meer dan 14 pillen van een strip geslikt hebt en dat heb je zeker! Let er wel op dat als je weer begint niet alleen maar de halve strip van nu slikt. Suces!
pi_57173614
Hoe zorgen jullie ervoor dt je hem niet vergeet, Ik heb een onregelmatige baan, slaap regelmatig op het werk, bij mijn vriend. Dus ik heb er geen vaste plek voor. Vaste tijd is ook lastig. Soms werk ik tot 23.00 uur, soms lig ik om 9 uur al in bed omdat ik om 7 uur al begin.

Ik vergeet hem regelmatig. Slik hem ook door omdat het dan minder een ramp is als ik hem vergeet. Ik heb overal ook reerve strips slingeren.
Ik wordt er gek van. Prik pil wil ik niet ik ben panisch voor naalden en ben bang dat t niet werkt....

*even een toevoeging, ik slik de pil al jaren (op mijn 12e begonnen omdat ik heftig menstrueerde) tussendoor een poos gestopt omdat mijn relatie destijds uit was. nu weer een nieuwe relatie en weer begonnen met de pil*

[ Bericht 17% gewijzigd door kaatjejannie op 05-03-2008 14:37:44 ]
*poef* nu is het weg
  woensdag 5 maart 2008 @ 15:47:26 #20
92409 Twinky
Little star.
pi_57175731
nuvaring?
pi_57342016
Hey Twinky (en anderen),

Ik had even een vraagje...

Mn vriendin wilde gedurende 1 cyclus de pil niet slikken. Ze wilde kijken wat voor effect bepaalde huidbehandelingen hadden, zonder een pil die acne ed verminderde. Dus is ze gestopt na haar laatste stopweek, 1e week van februari was dit. Ongeveer 2.5 week later heeft ze 1 dagje kort gebloed. Ze dacht zelf dat ze ongesteld was, maar later zei ze dat ze dat toch niet was. Soort van doorbraakbloeding zonder pil dus. Maar goed, inmiddels is ze nog altijd niet normaal ongesteld geworden. Ze wil namelijk gewoon weer met de pil beginnen, want we worden de condooms wel een beetje zat En dat kan natuurlijk het veiligst op de dag van ongesteldheid...

Maar goed, die laat op zich wachten. Ik weet dat het na het slikken van de pil enige tijd kan duren voordat je weer normaal menstrueert, maar ze heeft 'slechts' 7/8 maanden de pil geslikt. We zijn niet bang dat ze zwanger is, maar het is wel vervelend dat ze zo niet kan beginnen aan de pil.

Enig idee hoe lang dat grofweg duurt? Want ook al zou ze nu gewoon spontaan beginnen met het slikken van de pil, ik heb zelf niet het idee dat je dan na 7 dagen zou zijn beschermd. Voordat ze begon met de pil had ze overigens een regelmatige cyclus (28)
  donderdag 13 maart 2008 @ 07:25:30 #22
92409 Twinky
Little star.
pi_57344521
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 00:03 schreef Shelloz het volgende:
Hey Twinky (en anderen),

Ik had even een vraagje...

Mn vriendin wilde gedurende 1 cyclus de pil niet slikken. Ze wilde kijken wat voor effect bepaalde huidbehandelingen hadden, zonder een pil die acne ed verminderde. Dus is ze gestopt na haar laatste stopweek, 1e week van februari was dit. Ongeveer 2.5 week later heeft ze 1 dagje kort gebloed. Ze dacht zelf dat ze ongesteld was, maar later zei ze dat ze dat toch niet was. Soort van doorbraakbloeding zonder pil dus. Maar goed, inmiddels is ze nog altijd niet normaal ongesteld geworden. Ze wil namelijk gewoon weer met de pil beginnen, want we worden de condooms wel een beetje zat En dat kan natuurlijk het veiligst op de dag van ongesteldheid...

Maar goed, die laat op zich wachten. Ik weet dat het na het slikken van de pil enige tijd kan duren voordat je weer normaal menstrueert, maar ze heeft 'slechts' 7/8 maanden de pil geslikt. We zijn niet bang dat ze zwanger is, maar het is wel vervelend dat ze zo niet kan beginnen aan de pil.

Enig idee hoe lang dat grofweg duurt? Want ook al zou ze nu gewoon spontaan beginnen met het slikken van de pil, ik heb zelf niet het idee dat je dan na 7 dagen zou zijn beschermd. Voordat ze begon met de pil had ze overigens een regelmatige cyclus (28)
Ja toch, je bent na zeven dagen veilig Ik vind die zeven dagen aanhouden ook altijd slimmer dan beginnen op de eerste dag van de menstruatie, is toch een extra buffer. Na zeven dagen pilgebruik heb je altijd genoeg hormonen in je lijf
pi_57344879
Ja, maar is die 7 dagen regel niet alleen in de eerste 5 dagen na je menstruatie ofzo? Want anders zou je bij wijze van, tijdens een normale cyclus halverwege kunnen beginnen, en wordt je niet meer ongesteld, pas na 3 weken? Is in zulke gevallen een maand niet van toepassing? Korter is natuurlijk altijd beter, ga haar dnek ik de huisarts laten bellen, maar die verkondigt ook weleens onzin...dus goed.
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:15:55 #24
92409 Twinky
Little star.
pi_57352476
je moet even het verschil zien tussen ongesteld en de onttrekkingsbloedingen van de pil. En ook de werking van de pil zal je helpen het te begrijpen.

werking:
De pil heeft als werking het eitje tegenhouden (1), zorgen dat het sperma niet bij de baarmoeder kan komen (2) en zorgen dat er in de baarmoeder niks kan innestelen mocht het toch gebeuren (3). Misschien wel de belangrijkste manier dat dit gebeurt is het lichaam voorhouden dat het zwanger is, zodat het niet nog een keer zwanger kan worden. Het duurt een week voordat je genoeg hormonen hebt om deze werking te garanderen.

Ongesteld zijn: er komt een eitje los, dat wil graag een zaadje. De baarmoeder maakt vast een bedje zodat het eitje samen met het zaadje daar een baby kunnen worden. Er is geen zaadje dus kan er geen baby komen, dus moet het bedje weer opgeruimd.
Onttrekkingsbloeding (pil): In de baarmoeder is een bedje want het lichaam denkt dat het zwanger is (en dat er dus een baby inligt). De hormonen blijven de schijn ophouden dat het zwanger is. In de stopweek vallen die hormonen weg en komt het lichaam erachter dat het niet zwanger is. Dus hup, het bedje kan weg want er lígt helemaal geen baby in!

Nu moet ik rennen naar de huisarts, straks verder!
pi_57356183
Vraagje: Hoe zit dat als je voor de eerste keer, de eerste dag (en op de eerste menstruatiedag) de pil neemt? Hoe snel 'stopt' het ongesteld zijn dan? En ben je 100% zeker vanaf het eerste moment beschermd?

En nog wat: Valt er iets (wat?) te nemen tegen de misselijkheid? Of is dit geen goed idee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')