Waarom zou je niet op school komen als je de pil slikt?quote:Op zondag 17 februari 2008 00:20 schreef MouzurX het volgende:
Beetje stomme vraag hoor maar komt er dus op neer dat een 19 jarige "vrouw" tegen een vriend zei dat ze de pil nam en dat ze daarom er vaak niet was op school en nu concludeerd die vriend dat ze dan automatisch "regelmatig" seks heeft .... Nou lijkt mij dat een beetje een voorbarige conclusie ....
Ze kan toch ook gewoon de pil nemen voor het geval dat of?
Nou sommige vrouwen krijgen toch erge last (allemaal klachten enz) van de pil?quote:Op zondag 17 februari 2008 00:28 schreef lienelien het volgende:
[..]
Waarom zou je niet op school komen als je de pil slikt?![]()
Maar ik ben op m'n 16e met de pil begonnen omdat ik ruim 12 dagen non stop ongesteld was, en dan ook erg last had van migraine. Ik had toen geen vriendje, laat staan seks. Ik gebruik(te) de pil dus om m'n ongesteldheid te kunnen plannen en om te zorgen dat het dan wat korter duurde.
Beetje vreemde aanname van die vriend van je.
hm. Nou, als je zó erg last van de pil zou hebben dat je niet naar school zou kunnen, dan neem ik aan dat je er dan zo snel mogelijk mee stopt. Maar tuurlijk kan je er last van krijgen, die hormonen zijn niet altijd even leuk voor je lichaam..quote:Op zondag 17 februari 2008 00:32 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nou sommige vrouwen krijgen toch erge last (allemaal klachten enz) van de pil?
Maarja ik vond het ook nogal raar ja die aanname.
Heeft die vriend dus erg weinig vertrouwen in die vrouw, ligt er ook maar net aan welke pil je slikt,quote:Op zondag 17 februari 2008 00:20 schreef MouzurX het volgende:
Beetje stomme vraag hoor maar komt er dus op neer dat een 19 jarige "vrouw" tegen een vriend zei dat ze de pil nam en dat ze daarom er vaak niet was op school en nu concludeerd die vriend dat ze dan automatisch "regelmatig" seks heeft .... Nou lijkt mij dat een beetje een voorbarige conclusie ....
Ze kan toch ook gewoon de pil nemen voor het geval dat of?
Ik ben uiteindelijk helemaal gestopt met alles, kindje gekregen en nu weer aan de pil. Het lijkt nu iets beter te gaan dan voorheen, maar helemaal optimaal is het niet. Maar ik heb de hormonen nodig.quote:Op zondag 17 februari 2008 11:57 schreef lienelien het volgende:
ja, snap ik. Maar dan stop je er toch mee.. zoals jij dus een spiraaltje probeerde ed
Maar wat gebruik je nu dan?
ja. Zolang je hem maar binnen 12 uur sliktquote:Op maandag 25 februari 2008 15:19 schreef DIR het volgende:
Mijn vriendin gebruikt de combinatiepil. Stel je neemt m normaal om 22 uur, vergeet hem 1x in de eerste week en 2x in de derde week. Alle drie de keren neem je hem ongeveer 10 uur te laat. Ben je dan nog beschermd?
Hoe (zeker) weet je dat? In de bijsluiter staat namelijk volgens mij wat andersquote:Op maandag 25 februari 2008 16:12 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja. Zolang je hem maar binnen 12 uur slikt
dan moet je de bijsluiter maar eens goed lezenquote:Op maandag 25 februari 2008 16:37 schreef DIR het volgende:
[..]
Hoe (zeker) weet je dat? In de bijsluiter staat namelijk volgens mij wat anders![]()
We hebben geen in een kindje namelijk
De pil beschermt omdat de hormoonspiegel boven een bepaalde waarde blijft. Daardoor is er geen eisprong. Een deel van de hormonen van een pil komt in het bloed terecht, de rest gaat via het spijsverteringskanaal weer naar buiten.quote:Op maandag 25 februari 2008 16:37 schreef DIR het volgende:
[..]
Hoe (zeker) weet je dat? In de bijsluiter staat namelijk volgens mij wat anders![]()
We hebben geen in een kindje namelijk
kanquote:Op maandag 3 maart 2008 11:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik slik de pil nu een maand of 4 door, maar ik merk dat mijn lichaam dat niet meer zo tof vindt (doorbraakbloedingen, veel hoofdpijn), dus ik wilde graag een stopweek inlassen. Ik ben nu halverwege m'n huidige strip, kan ik nu een weekje stoppen, of moet ik deze strip gewoon afmaken? Ik dacht (en hoop) zelf het eerste, maar ik wil uiteraard geen risico's lopen.
Ja toch, je bent na zeven dagen veiligquote:Op donderdag 13 maart 2008 00:03 schreef Shelloz het volgende:
Hey Twinky (en anderen),
Ik had even een vraagje...
Mn vriendin wilde gedurende 1 cyclus de pil niet slikken. Ze wilde kijken wat voor effect bepaalde huidbehandelingen hadden, zonder een pil die acne ed verminderde. Dus is ze gestopt na haar laatste stopweek, 1e week van februari was dit. Ongeveer 2.5 week later heeft ze 1 dagje kort gebloed. Ze dacht zelf dat ze ongesteld was, maar later zei ze dat ze dat toch niet was. Soort van doorbraakbloeding zonder pil dus. Maar goed, inmiddels is ze nog altijd niet normaal ongesteld geworden. Ze wil namelijk gewoon weer met de pil beginnen, want we worden de condooms wel een beetje zatEn dat kan natuurlijk het veiligst op de dag van ongesteldheid...
Maar goed, die laat op zich wachten. Ik weet dat het na het slikken van de pil enige tijd kan duren voordat je weer normaal menstrueert, maar ze heeft 'slechts' 7/8 maanden de pil geslikt. We zijn niet bang dat ze zwanger is, maar het is wel vervelend dat ze zo niet kan beginnen aan de pil.
Enig idee hoe lang dat grofweg duurt? Want ook al zou ze nu gewoon spontaan beginnen met het slikken van de pil, ik heb zelf niet het idee dat je dan na 7 dagen zou zijn beschermd. Voordat ze begon met de pil had ze overigens een regelmatige cyclus (28)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |