Ow oke dankjequote:Op zondag 10 januari 2010 18:49 schreef Twinky het volgende:
Ik zou doen zoals je beschreven hebt: morgen zsm die van vandaag slikken en dan 's avonds die van morgen. Dan maak je nog een goede kans ook dat je niet gaat bloeden (behalve doorbraakbloedingen).
En of dat beter is, het maakt bijzonder weinig uit allemaal
Bij mijn pil is het zo dat als je hem binnen 12 uur slikt er niks aan het handje is. Normaal neem ik hem tussen 10 en 12 uur 's avonds voor het slapen gaan, dus dan heb ik in principe nog ruim de tijd tot 10 uur de volgende ochtend. Lijkt mij bij jou ook 't gevalquote:Op zondag 10 januari 2010 18:52 schreef Esmerallda17 het volgende:
Ow oke dankjeIk vergeet ook wel eens de pil van bijv Maandag en dan neem ik hem dinsdag ochtend en dan die vna dinsdag gwn rond 11 uur:) doe ik dat wel gewoon,
Dankjee!
Nog 7 dagen? Weet het ook niet eigenlijk.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:22 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb ook een vraag. Door een ontsteking heb ik amoxiciline moeten stikken, een week lang. Ik heb gister avond de laatste ingenomen. Hoe lang moet ik nu nog met condoom vrijen voordat de veiligheid van mijn Stediril (orale anti conceptie) weer werkt?
Ik heb de bijsluiter gevonden. Tot 2 weken na afloop van de kuurquote:Op maandag 18 januari 2010 10:52 schreef -Trinity- het volgende:
Nog 7 dagen? Weet het ook niet eigenlijk.
ok dankjequote:Op donderdag 21 januari 2010 22:42 schreef loveli het volgende:
Het gaat om de werkzame stof, alle dingen waar dat in zit moeten op recept. Een gewone anti-conceptiepil hoeft niet per se op recept en daarvan krijg je meer dan 3 strippen tegelijk mee. Kan zijn dat de regels in de afgelopen tijd aangepast zijn.
Volgens mij klopt dit wel. Ik kan er zelfs voor kiezen om voor een jaar klaar te zijn en dan opnieuw te bestellen. En via internet, en zonder herhalingsrecept briefje oid.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:42 schreef loveli het volgende:
Het gaat om de werkzame stof, alle dingen waar dat in zit moeten op recept. Een gewone anti-conceptiepil hoeft niet per se op recept en daarvan krijg je meer dan 3 strippen tegelijk mee. Kan zijn dat de regels in de afgelopen tijd aangepast zijn.
De hoeveelheid oestrogeen is gelijk, maar het progestageen is een heel ander verhaal. Als je puistjes hebt gehad, kun je beter niet de Microgynon nemen, omdat dat progestageen een androgeen effect heeft, waardoor je juist weer puistjes kunt krijgen. Het progestageen in de Diane is anti-androgeen, heeft meer nare bijwerkingen (o.a. depressiviteit en gewichtstoename). De Diane is geregistreerd als medicijn tegen acne, niet als anti-conceptiemiddel.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:33 schreef Breathtaking het volgende:
Pfff, ik kom net bij de dokter vandaan.. Ik slik nu de Diane en ik wilde eigenlijk een wat lichtere pil omdat ik geen acné heb oid maar hij zegt dat het weinig verschil maakt of je nou de Diane slikt of de Microgynon 30 qua hoeveelheid hormonen.
Ja zie dit vind ik dan dus weer kut, want ik zei dat ik liever niet de Diane slikte vanwege stemmingswisselingen etc die ik ervan krijg.. En hij zei dat het qua hormonen weinig verschil maakte met de Microgynon 30 en dat ik anders maar een spiraaltje moest nemen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:57 schreef loveli het volgende:
[..]
De hoeveelheid oestrogeen is gelijk, maar het progestageen is een heel ander verhaal. Als je puistjes hebt gehad, kun je beter niet de Microgynon nemen, omdat dat progestageen een androgeen effect heeft, waardoor je juist weer puistjes kunt krijgen. Het progestageen in de Diane is anti-androgeen, heeft meer nare bijwerkingen (o.a. depressiviteit en gewichtstoename). De Diane is geregistreerd als medicijn tegen acne, niet als anti-conceptiemiddel.
Mijn idee: verstandig om de Diane niet te slikken als je 'em niet nodig hebt. Als je naar een andere pil overstapt, dan zijn de Mercilon/Marvelon (zelfde hormonen, eentje is lichter dan de andere) of de Yasmin ook geschikt voor iemand met aanleg voor puistjes. Het is van te voren niet te voorspellen hoe je op een pil reageert, elk lichaam is anders. Als je trombose in de familie hebt of aanleg voor migraine, moet je oppassen met welke pil je neemt.
Vanwege het tromboserisico wordt de Microgynon zo vaak voorgeschreven, ding bestaat al een jaar of 50 (Stediril is de merknaam van de eerste pil met dezelfde hormonn als de Microgynon) en het tromboserisico is lager dan van de generatie hormonen erna.
Kortom, je huisarts hoeft zelf geen hormonen te slikken en snapt er de ballen van.
Dankje !quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:05 schreef loveli het volgende:
Is helemaal veilig zo, hoeft niet eens de stopweek te skippen.
Ik heb een hele hoop vriendinnen die aan de pil zijn en geen van hen klaagt over overmatige gewichtstoename door de pil. Het komt wel voor, maar lang niet bij iedereen. Het enige wat je vriendin kan doen is proberen, mocht ze dikker worden en denken dat het door de pil komt kan ze er ook zo weer vanaf natuurlijk. Volgens mij zijn in dit topic ook al pilvarianten besproken waarbij er minder of geen gewichtstoename is bij mensen die daar bij andere varianten wel last van hebben, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ze kan natuurlijk ook altijd even aan de huisarts vragen als ze erheen gaat om hem te halen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:04 schreef Moonsik het volgende:
M'n vriendin wil niet aan de pil omdat ze bang is dat ze teveel gaat verdikken ervan ? Is dit zo ? of is dit eerder 'van horen zeggen ? ' ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |