ja idd, ik neem yasminelle een 1-fase pilquote:Op donderdag 4 juni 2009 10:13 schreef loveli het volgende:
Ja hoor, al je maar minimaal 2 weken achter elkaar hebt geslikt is alles ok. Het geldt alleen voor een 1-fase pil, maar naar alle waarschijnlijkheid heb je die, net als het gros van de vrouwen.
Dankjewel, soms voel ik me zo stom dat ik dit niet gewoon uit de bijsluiter kan halen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:47 schreef loveli het volgende:
Volgens de nieuwe richtlijnen is 1 pil vergeten sowieso niet erg, naar de tabel onderaan doorscrollen:
http://nhg.artsennet.nl/s(...)ndaarden/M02/svk.htm
Zeker omdat het niet echt een andere pil is (zelfde hormonen, eenfasepil) maakt het weinig uit. En als je 2 weken aaneen hebt geslikt is 'ie ook veilig. Je kunt gerust stoppen.
de nieuwe richtlijnen zijn idd dat je 1 pil mag vergeten zonder dat je je zorgen hoeft te maken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:44 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik werd vanochtend ineens wakker met KUT ben de pil vergeten, De derde pil van de eerste week..
Maar heb hem als het goed is binnen 36 uur van de vorige genomen (of het is precies 36 uur en misschien wat minuutjes te laat, rond kwart voor 11 gaan slapen dinsdag, dus rond die tijd ook geslikt, en vanochtend om 10 over half 11) Maar nu lees ik dus overal dat de nieuwe richtlijnen sowieso zijn dat je best 1 pil mag vergeten? Ook in dit topicMaar ik wilde graag nog even bevestiging hebben want het is niet iets waar je mee wilt gaan kloten, aangezien ik dinsdag ook nog seks gehad heb.
Bedankt alvast
je zit idd net aan die 12u grens maar dit maakt niets uit want 1 vergeten pil kan volgens de nieuwe richtlijnen geen kwaad (ik denk dat je in week 2 en 3 zelfs 2 of 3 pillen mag vergeten zonder dat je minder beschermd bent)quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:54 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mja omdat ik echt precies rond de 12 uur grens zou zitten, zou het stel dat het als vergeten pil telt nog wel oke zijn dus
Maar meestal slik ik de pil één keer door en dan mijn stopweek.. Maar nu hebben vriendlief en ik zoiets van gewoon voor de zekerheid nu dus maar niet doorslikken, maar dan valt mijn stopweek precies in mijn vakantieMaar als het goed is kan ik dan ook 4 weken slikken en dan stopweek houden toch?
Of hebben jullie zoiets van je zat binnen die 12 uur grens, stel dat je toch net buiten die grens valt dan is één pil ook nog te overzien dus niet echt ergens voor nodig
Je mag wel langer doorgaan met slikken, maar nooit langer doorgaan met stoppen. Wat je kunt doen is aan jet eind van de strip een pil nemen uit je reservestrip (had je die nog niet, dan heb je die nu), zodat je gewoon op de normale dag ongesteld wordt.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:46 schreef lisettebooy het volgende:
Halloo.
Heb even een vraagje.
Ik neem mijn pil normaal altijd op donderdag en word dan zondag ongesteld.
Vanwege de vakantie en vele feesten heb ik me vergist en ben ik begonnen op woensdag.
Voorderest niks ergs aan. Alleen word ik nu dus ook ongesteld op zaterdag en dat wil ik niet.
Kan ik nu komende week mijn pil starten op de donderdag? Of wordt het dan onbetrouwbaar omdat er dan 8 dagen tussen zitten?
Ohja. Dus dat ik dan bij deze strip 22 pilletjes neem ipv 21.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Je mag wel langer doorgaan met slikken, maar nooit langer doorgaan met stoppen. Wat je kunt doen is aan jet eind van de strip een pil nemen uit je reservestrip (had je die nog niet, dan heb je die nu), zodat je gewoon op de normale dag ongesteld wordt.
nou, dat is een beetje onhandig. Op je gewone strip kun je namelijk precies bijhouden welke je geslikt hebt per dag... het maakt geen donder van welke strip je slikt maar je komt er niet meer achter of je 'm bent vergeten of niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:07 schreef lisettebooy het volgende:
[..]
Ohja. Dus dat ik dan bij deze strip 22 pilletjes neem ipv 21.
En dan misschien een noob vraagje. Maar de laatste tijd slaap ik vaak onverwachts bij mijn vriend. Kan ik die "reserve"strip dan daar laten?
Ik zei ook onverwachts. Dan neem ik natuurlijk geen toilettas mee.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:17 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik neem aan dat je spulletjes mee neemt als je naar je vriend gaat, dan zou ik gewoon de originele strip in mn toilettasje doen.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:31 schreef Goodbye het volgende:Even een vraagje: Ik kwam er zondagavond achter dat ik geen pilstrips meer had, maandag gebeld en ik kon vandaag een receptje ophalen. Op zondagavond en maandagavond dus geen pil geslikt. Kan ik dat nu 'inhalen' of kan ik beter een stopweek nemen? Ik heb de pil al twee maanden doorgeslikt.
Ik weet eigenlijk wel dat het slimmer is om te stoppen, maar ik heb er echt geen zin in met dit weer![]()
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:18 schreef loveli het volgende:
[..]
NHG richtlijnen :
Pil vergeten in week 3:
2 of meer vergeten: laatst vergeten pil alsnog innemen en strip afmaken en zonder pauze doorgaan met volgende strip, óf pauze van 7 dagen vanaf eerst vergeten pil.
Dus of vanaf nu braaf slikken incl. eentje extra voor gisteren, of een stopweek inlassen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |