Volgens mij is het bij overschakeling naar een lichtere pil minder veilig dan andersom, maar dat weet ik niet zeker. Anders gewoon ff de eerste week met condoom erbij voor de zekerheid?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:12 schreef Bastognekoekje het volgende:
Als ze de pil gewoon normaal slikt is elke week veilig! Wat jij bedoelt denk ik is als ze een pil vergeet is dat in de ene week gevaarlijker dan de andere. Dat is vooral aan het begin van een strip (dus na een stopweek). Als ze meer dan 1 strip achter elkaar slikt wordt de hoeveelheid hormonen steeds groter dus na de eerste strip is het niet erg een pil te vergeten omdat je dan op elk moment een stopweek mag inlassen want de hoeveelheid hormonen in haar lichaam is genoeg om haar te beschermen tegen zwangerschap.
Nog even over mijn verhaal:
Ik heb gebeld. Je kunt het allebei doen: met stopweek en zonder stopweek. Zonder stopweek werd geadviseerd.
Maar nu is me ook verteld dat het misschien niet veilig is bij overschakeling . Is de vorige keer helemaal niks over gezegd! Vind ik wel een beetje kwalijk. Maar is dat nou echt zo of hoe zit dit? Want de mevrouw aan de telefoon wist het niet zeker.
Bij mijn pil is het zo dat als je hem binnen 12 uur inneemt na het tijdstip dat je hem normaal inneemt, hij nog evengoed werkt als normaal. Staat het niet in je bijsluiter toevallig?quote:Op woensdag 9 september 2009 15:37 schreef Lauwzj het volgende:
Hoi,
Ik zou vandaag weer moeten beginnen met mijn pil.
Alleen ik kan ze pas vannacht/morgen ochtend in nemen.
Maakt dit uit? Of moet ik het de eerste 7 dagen met condoom doen?
Na het weekend bel ik ffquote:Op zaterdag 19 september 2009 21:09 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik zou 't eerlijk gezegd niet weten. Huisarts al eens gevraagd?
Welke pil heb jij dan?quote:Op zondag 20 september 2009 19:45 schreef PluisigNijntje het volgende:
Yay, m'n pil heeft het eindelijk opgegeven.. Na een stuk of 4 maanden doorslikken ben ik nu bij de 2e pil van de nieuwe strip spontaan ongesteld geworden.
Ach, het werd wel weer eens tijd.
Microgynon 30quote:
Ja, ze blijft het maar uitstellen, en ik heb er echt last van dus ik wil gewoon een normale cyclus.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:41 schreef Twinky het volgende:
weet je zeker dat je zonder je moeder wíl gaan?
Hoezo uitstellen? Dit moet je zeggen tegen je moeder: Ik heb er echt last van dus ik wil gewoon een normale cyclus of ik nou met jou of zonder jou naar de dokter moet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:41 schreef Daniane het volgende:
[..]
Ja, ze blijft het maar uitstellen, en ik heb er echt last van dus ik wil gewoon een normale cyclus.
of het nou met of zonder haar moet... hoezo?
Elke keer van die kut smoesjes, eerst zouden we het in de zomer vakantie doen, kom ik erop terug in de vakantie, "ja je slaapt 's ochtends toch" hallo maak me wakker dan bel ikquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:44 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hoezo uitstellen? Dit moet je zeggen tegen je moeder: Ik heb er echt last van dus ik wil gewoon een normale cyclus of ik nou met jou of zonder jou naar de dokter moet.
Dankje.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:45 schreef Jojoortje het volgende:
Oh en je kunt natuurlijk wel alleen gaan. De dokter vraagt of je de pil wil vanwege menstruatieklachten etc en hij legt je uit hoe de pil werkt en wat het met je lichaam doet. Heel normaal gesprek dus...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Striving to be more than average.
Okeee. dankjewel.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:53 schreef Jojoortje het volgende:
WeheheGewoon bellen dus en aangeven dat je cyclus een beetje apart is. De dokter weet dan precies welke pil je nodig hebt. Ik moet morgen naar de dokter, ik krijg een andere
moooi haha.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:55 schreef Twinky het volgende:
onee hoor, er wordt geen inwendig onderzoek gedaan
okeee. bij haar was het iets met dr baarmoeder ofzoo.. kan ook bullshit zijn om mij te van weerhouden, maar zo is ze niet dus daar ga ik maar niet vanuit.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:57 schreef Twinky het volgende:
echt niet. is nergens voor nodig ook.
Komt goedquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:56 schreef Daniane het volgende:
[..]
Okeee. dankjewel.
succes morgen
[..]
moooi haha.
Zal ik ook doenquote:Op dinsdag 22 september 2009 22:03 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Komt goedHou jullie wel op de hoogte
Als je alleen voor de pil gaat, is het geen big deal en wordt er niet oveel besproken. Ga je om je klachten met je cyclus te bespreken, dan is het misschien toch wel handig om je moeder mee te nemen. Voordat je aan de pil gaat om een kunstmatige (!) cyclus te krijgen, is het misschien verstandig om te onderzoeken waarom je cyclus van slag is.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:39 schreef Daniane het volgende:
Heee,
na lang wachten krijg ik als het goed is eindelijk de pil.
Ik ben nu 15, en sinds een tijdje nu ook echt regelmatig ongesteld (ben het vanaf mijn 12e), mijn probleem is nu dat ik het om de 2 weken wordt, en het dan ook hevig ben.
Om een 'normale' menstruatiecyclus te krijgen, die ook minder hevig is, wil ik dus aan de pil.
Ik ga morgen dus naar de dokter bellen, of ik een afspraak kan maken, maar ik heb vragen.
- Kan ik dit ook doen zonder mijn moeder? Als we pas 's middags terecht kunnen is ze werken en kan ze dus niet mee..
- Wat wordt er allemaal besproken?
Alvast bedankt.
De dokter zal niet meer en niet minder vertellen als haar moeder er bij zit, dus dat is onzin. Daniane moet gewoon vertellen aan de dokter wat er is en dan zal de dokter wel evt. doorvragen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je alleen voor de pil gaat, is het geen big deal en wordt er niet oveel besproken. Ga je om je klachten met je cyclus te bespreken, dan is het misschien toch wel handig om je moeder mee te nemen. Voordat je aan de pil gaat om een kunstmatige (!) cyclus te krijgen, is het misschien verstandig om te onderzoeken waarom je cyclus van slag is.
Omdat je moeder verantwoordelijk is voor je erfelijk materiaal en zij dezelfde klachten had, kan het juist handig zijn als zij erbij is als je met de dokter bespreekt wat er aan de hand kan zijn. Denk er even goed over na.
Waarom niet allebei?quote:Wil je alleen de pil hebben of wil je weten waarom je lijf van slag is?
Uhm nou, ik heb het er al vaker met mijn moeder over gehad, en er is niet echt een reden waarom onze cyclus zo is.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je alleen voor de pil gaat, is het geen big deal en wordt er niet oveel besproken. Ga je om je klachten met je cyclus te bespreken, dan is het misschien toch wel handig om je moeder mee te nemen. Voordat je aan de pil gaat om een kunstmatige (!) cyclus te krijgen, is het misschien verstandig om te onderzoeken waarom je cyclus van slag is.
Omdat je moeder verantwoordelijk is voor je erfelijk materiaal en zij dezelfde klachten had, kan het juist handig zijn als zij erbij is als je met de dokter bespreekt wat er aan de hand kan zijn. Denk er even goed over na. Wil je alleen de pil hebben of wil je weten waarom je lijf van slag is?
Misschien heeft mams juist meer info voor de huisarts. Zij heeft hetzelfde probleem (gehad), dat soort dingen zijn erfelijk. Mams mee kan zeker een meerwaarde hebben.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:45 schreef Jojoortje het volgende:
De dokter zal niet meer en niet minder vertellen als haar moeder er bij zit, dus dat is onzin. Daniane moet gewoon vertellen aan de dokter wat er is en dan zal de dokter wel evt. doorvragen.
Als er een oorzaak wordt gevonden die opgelost kan worden, is het niet nodig om voor de cyclus aan de pil te gaan. Toch?quote:Waarom niet allebei?
Een cyclus van 2 weken is een redelijk onvruchtbare cyclus. Misschien maak je je daar nu nog niet druk om, in de toekomst kan het wel een groot punt worden. Heb het er maar eens met de huisarts over in plaats van aan te nemen dat het 'gewoon zo is'.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:54 schreef Daniane het volgende:
Uhm nou, ik heb het er al vaker met mijn moeder over gehad, en er is niet echt een reden waarom onze cyclus zo is.Ik wil gewoon uit deze cyclus.
Tuurlijk mag je in je eentje naar de huisarts. Voor kinderen onder de 12 jaar moeten de ouders beslissen, tussen de 12 en 16 moeten de ouders volgens mij in principe wel toestemming geven. Mochten er redenen zijn om deze stap over te slaan, dan is dat aan de huisarts om te beslissen. Voor de zekerheid kun je het best even zelf nazoeken hoe dat geregeld is voor iemand van jonger dan 16.quote:O en mijn ouders zaten net te zeiken dat ik toch niet in mn eentje zal mogen komenZe zullen versteld staan
Het gaat niet om haar moeder, het gaat om haar. Zij kan ook wel vertellen dat haar moeder dezelfde cyclus heeft gehad, zij heeft ook een mond.quote:Op woensdag 23 september 2009 00:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Misschien heeft mams juist meer info voor de huisarts. Zij heeft hetzelfde probleem (gehad), dat soort dingen zijn erfelijk. Mams mee kan zeker een meerwaarde hebben.
[..]
Als er een oorzaak wordt gevonden die opgelost kan worden, is het niet nodig om voor de cyclus aan de pil te gaan. Toch?
Een redelijk onvruchtbare cyclus? Ook met de pil, als de eisprong dan geregeld is? Ja, het heeft bij mijn ouders wel lang geduurd voor dat mijn moeder eindelijk zwanger was.quote:Op woensdag 23 september 2009 00:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Een cyclus van 2 weken is een redelijk onvruchtbare cyclus. Misschien maak je je daar nu nog niet druk om, in de toekomst kan het wel een groot punt worden. Heb het er maar eens met de huisarts over in plaats van aan te nemen dat het 'gewoon zo is'.
[..]
Tuurlijk mag je in je eentje naar de huisarts. Voor kinderen onder de 12 jaar moeten de ouders beslissen, tussen de 12 en 16 moeten de ouders volgens mij in principe wel toestemming geven. Mochten er redenen zijn om deze stap over te slaan, dan is dat aan de huisarts om te beslissen. Voor de zekerheid kun je het best even zelf nazoeken hoe dat geregeld is voor iemand van jonger dan 16.
Ik kan de pil 3 tot 4 maanden doorslikken voordat er een doorbraakbloeding komt, maar ik weet natuurlijk niet of dat voor jou ook geldt.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:14 schreef Jojoortje het volgende:
[ afbeelding ]
V = Vakantie
O = Ongesteld
P = Pil geslikt
Goed ben dus bij de dokter geweest heb nu Microgynon 30
Mijn vraag aan jullie is het volgende:
Of ik begin zondag met Micro 30 en dan slik ik gewoon door in mijn vakantie. Hopen dat ik dan niet ongesteld word dan...
OF ik begin vandaag/morgen gewoon nog even met Micro 20, zodat ik rond de 18e ongesteld word. Dus dan maak ik mijn stopweek wat korter.
Welke kans is groter dat het werkt?![]()
Ik wil dus niet ongesteld worden als ik op vakantie ben.
![]()
Ja, maar bij de Microgynon 20 kon dat dus absoluut niet en dit is de eerste keer dat ik dan Microgynon 30 gebruik. Dilemma dus!quote:Op woensdag 23 september 2009 13:59 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik kan de pil 3 tot 4 maanden doorslikken voordat er een doorbraakbloeding komt, maar ik weet natuurlijk niet of dat voor jou ook geldt.
Maar jij hoeft hem maar een week langer door te slikken om op vakantie niet ongesteld te worden? Dan zou het wel goed moeten gaan.
Ik heb dit niet meer kunnen lezen, dus heb niet meer over PCOS gevraagd.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:32 schreef loveli het volgende:
Tof dat je moeder meegaat en succes!
De eisprong wordt juist niet geregeld met de pil, de pil voorkomt de eisprong!!! Bij een gemiddelde cyclus is er 2 weken voor de menstruatie een eisprong. Als de eicel bevrucht wordt, houdt het lichaam het slijmvlies in stand en treedt er geen bloeding op. In jouw geval lijkt het systeem ontregeld, vraag ook naar PCOS, dat is een veel voorkomend sydroom waarbij veel eitjes tegelijk rijpen en vaak geen eisprong is. 5 tot 10% van de vrouwen heeft er last van. In dat geval zul je zeker aan de pil gaan.
Nogmaals succes!
Dat maakt het inderdaad veel lastiger! Ehm... even denken (krijg zulke dingen ook wel eens aan de telefoon).quote:Op woensdag 23 september 2009 14:02 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja, maar bij de Microgynon 20 kon dat dus absoluut niet en dit is de eerste keer dat ik dan Microgynon 30 gebruik. Dilemma dus!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |