abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71563271
dank pluisignijntje en lienelien voor de geruststelling
ik ga het dan toch maar proberen maar ik blijf huiverig want ik blijf het chemische rommel vinden wat ik in me lichaam ga stoppen
pi_71563462
Ach je merkt snel genoeg hoe je lichaam erop reageert. En anders kan je nog altijd je dokter bellen met vragen
pi_71563813
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:59 schreef lienelien het volgende:
Ach je merkt snel genoeg hoe je lichaam erop reageert. En anders kan je nog altijd je dokter bellen met vragen
oke en bedankt voor de tip
pi_71645005
Even een vraagje...
Ik slik ongeveer al 10 jaar de pil (microgynon30).
Vorige week ongesteld geweest, en zit dus nu weer in mijn eerste week van de pil (6 dagen geslikt)
Nu had ik vanmorgen opeens een bloeding.
Ik ben de pil niet vergeten de afgelopen week en periode's.
Wat zou dit kunnen zijn? Moet ik opeens aan een zwaardere pil?
Dit is nog nooit eerder voorgekomen in die 10 jaar....
pi_71645493
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:26 schreef Xie_je het volgende:
Even een vraagje...
Ik slik ongeveer al 10 jaar de pil (microgynon30).
Vorige week ongesteld geweest, en zit dus nu weer in mijn eerste week van de pil (6 dagen geslikt)
Nu had ik vanmorgen opeens een bloeding.
Ik ben de pil niet vergeten de afgelopen week en periode's.
Wat zou dit kunnen zijn? Moet ik opeens aan een zwaardere pil?
Dit is nog nooit eerder voorgekomen in die 10 jaar....
Kan zijn dat het iets eenmalig is maar het kan ook zijn dat het meer voorkomt.
Als het eenmalig is zou ik niets doen, als je het meerdere keren hebt zou ik naar de dokter gaan en meestal krijg je dan een andere (zwaardere) pil.
Want het kan zijn dat de pil na al die jaren niet zwaar genoeg meer is
pi_71645819
Ik was hem gisteravond vergeten maar nog wel ruim binnen de 12 uur weer genomen..

Maar even iets stoms; Ik ga dadelijk voor 10 maanden naar Italië, dus ik laatst al in de apotheek of ik er meerdere tegelijk kon afhalen zodat ik een voorraad heb daar.. Nee dat kon niet blablabla moest ik via de doktor regelen.. Nu belde ze pas dat er nog een doosje pil voor mij lag, (heb ooit doosje bij de dokter ingeleverd voor nieuw recept, maar moest het toen snel hebben dus kreeg het daar zonder recept mee, en die ander is daar dus altijd blijven liggen) en is mijn moeder dat gaan ophalen, en die was er ook zo over begonnen, en eerst deed degene een beetje moeilijk, zo van ja die kan ze ook daar halen, maar mijn moeder zei ook al van krijgt ze dan wel de juiste mee.
Toen ging mevrouw het even aan iemand vragen en die zei van geef maar mee, dus nu gewoon zonder recept of weet ik veel wat.. Rare mensen daar

Maar goed ik heb nu dus een voorraadje voor 12 maanden
  Vis een optie? donderdag 6 augustus 2009 @ 11:33:17 #132
70532 loveli
N
pi_71646824
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:46 schreef _LotT het volgende:

[..]

Kan zijn dat het iets eenmalig is maar het kan ook zijn dat het meer voorkomt.
Als het eenmalig is zou ik niets doen, als je het meerdere keren hebt zou ik naar de dokter gaan en meestal krijg je dan een andere (zwaardere) pil.
Want het kan zijn dat de pil na al die jaren niet zwaar genoeg meer is
Of een pil met andere hormonen. Het is niet ongebruikelijk dat na jaren probleemloos slikken er opeend veranderingen optreden.
crap in = crap out
pi_71648370
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Of een pil met andere hormonen. Het is niet ongebruikelijk dat na jaren probleemloos slikken er opeend veranderingen optreden.
Oke! Dank je wel voor jullie reactie's!

Is het verstandig om dan maar direct contact met de huisarts op te nemen of maar even afwachten hoe het verder verloopt?
Want ik kan me voorstellen dat mijn huidige pil dan misschien nu ook niet voldoende beschermd tegen zwangerschap. Of is dat onzin?
  Vis een optie? donderdag 6 augustus 2009 @ 13:05:55 #134
70532 loveli
N
pi_71649352
Een bloeding verandert niets aan de betrouwbaarheid van de pil. Ik zou het zeker nog een strip afwachten. Rook je of slik je de pil soms wat minder regelmatig? Dus wel elke dag, maar niet op hetzelfde tijdstip? Dat zou effect kunnen hebben op het krijgen van een doorbraakbloeding. Darmwerking en leverwerking hebben invloed op hoe snel je de pil afbreekt, dus ok die factoren kunnen een rol spelen.
crap in = crap out
pi_71649702
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:05 schreef loveli het volgende:
Een bloeding verandert niets aan de betrouwbaarheid van de pil. Ik zou het zeker nog een strip afwachten. Rook je of slik je de pil soms wat minder regelmatig? Dus wel elke dag, maar niet op hetzelfde tijdstip? Dat zou effect kunnen hebben op het krijgen van een doorbraakbloeding. Darmwerking en leverwerking hebben invloed op hoe snel je de pil afbreekt, dus ok die factoren kunnen een rol spelen.
Nee, ik rook niet.
Het klopt inderdaad wel dat ik niet altijd precies op hetzelfde tijdstip de pil neem. Dat kan wel eens een paar uur schelen, bijvoorbeeld door uitgaan. Maar nooit meer dan 12 uur verschil.
Ik zal het nog een strip afwachten, misschien is het gewoon iets eenmalig geweest!
  Vis een optie? donderdag 6 augustus 2009 @ 13:29:21 #136
70532 loveli
N
pi_71650040
Als je de pil slikt, krijg je een hormoonspiegel. Neem je minstens elke 36 uur een pil, dan is die spiegel hoog genoeg om betrouwbaar te zijn als anti-conceptivum. Het kan wel effect hebben op het in stand houden van het baarmoederslijmvlies. Slik je 'em op hetzelfde tijdstip en heb je dan nog steeds problemen, dan is de huisarts de volgende stap.
crap in = crap out
pi_71651353
Dank je wel!
Een hele duidelijk uitleg!
Ik wacht gewoon nog even af!
pi_71703142
Ik ben blij dat ik dit topic zie, Ik heb namelijk ook een "pilprobleem"en hier zie ik allemaal goede en duidelijke antwoorden.

Ik ben twee maanden geleden begonnen met de pil (Steridril 30) en heb nu één strip doorgeslikt (ivm vakantie).
Normaal word ik altijd de 1e van de maand ongesteld.(heb vandaag de laatste pil van de tweede strip genomen)

1 augustus had ik wat last van bloedverlies.Het is geen ongesteldheid,Het is lichtroze en word ook niet donkerrood.Het is nu al 8 augustus en het is nog steeds lichtroze.Tampons hoef ik niet te gebruiken (Te droog, te weinig) maar het blijft wel constant.Normaal had ik er (bij een normale ongesteldheid) al vanaf moeten zijn.

Het was mijn bedoeling nog één keer door te slikken en dan de ongesteldheid te laten komen (Ik heb altijd HEEL erg last van mijn ongesteldheid, ben dan echt vier dagen helemaal ziek ervan,Misselijk,krampen en echt heel veel bloed).Maar nu dus al acht dagen dat lichtroze bloedverlies.

als ik nu die laatste strip neem, Is er een kans dat dit nog snel overgaat of kan ik beter die strip helemaal niet meer nemen en nu mijn ongesteldheid maar laten "komen"? Vakantie is over bijna twee weken was op tijd begonnen zodat ik zeker wist niet ongesteld te zijn op vakantie en evt al te "wennen"maar ja, als ik nu acht dagen bloed,Heb ik er ook weinig aan als het blijft.

En is hij wel betrouwbaar?
Want in mijn achterhoofd denk ik toch dat het niet goed kan zijn dat bloed,en ik moet er niet aan denken dat ie niet betrouwbaar is daardoor en ik dat niet weet.

Wat raden jullie aan? Die laatste strip nog nemen in de hoop dat het over gaat binnen een paar dagen (en is dit wel normaal?) of nu stoppen, op de koop toe nemen dat ik na acht dagen bloed nog een keer een hele week ongesteld word (en dan wél heftig)?

ik kan nergens vinden hoe lang dat spotting/doorbraakbloeding of hoe het heet doorgaat!
  Vis een optie? zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:01:17 #139
70532 loveli
N
pi_71711695
Is dit voor het eerst dat je hormonen slikt of ben je net van een andere pil overgestapt op de Stediril?

Spotting doet niet af aan de betrouwbaarheid van de pil, het is wel lastig. Waarschijnlijk kun je het beste een sopweek inlassen. Als je net bent begonnen met de pil zal je slijmvlies minder dik zijn dan normaal, dus de bloeding is dan ook minder.

Als een stopweek te lang is, kun je die evt ook wat inkorten. De Yaz 24+4 heeft een pilstrip met 24 dagen hormonen en 4 dagen zonder, dat schijnt voor sommigen beter te verdragen te zijn.

Met je vakantie over 2 weken zou ik gewoon nu de stopweek inlassen. Je hoeft trouwens niet per se de tweede of derde strip op te maken, je slikt al lang genoeg hormonen om beschermd te zijn. Dus stoppen halverwege een strip zolang het niet de eerste is, is ok.
crap in = crap out
pi_71726904
Hoi Loveli.
Nee het is niet de eerste keer ,maar wel de eerste keer in zeven jaar .Ben voor mijn zoontje ook jaren aan de pil geweest en hier echt nooit last van gehad.Na deze strip (die ik nog heb) stop ik ook weer helemaal, Ik dacht dat ik er beter tegen zou kunnen maar heb toch veel bijwerkingen.

Ik denk zelfs dat ik deze laatste strip helemaal niet meer neem.Dan maar ongesteld worden,maar raak ik wel de rest kwijt.Voor de vakantie is het nu goed, waarschijnlijk is het over voor ik ga en de volgende keer komt pas als ik terugkom....

Wel bedankt voor je antwoorden,Dan weet ik in elk geval dat ik me over de veiligheid geen zorgen hoef te maken ( en dat hoef ik sowieso niet want mijn libido is ook pleite!)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:45:46 #141
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_71971918
Nou jongens meisjes, feestje
18 augustus 1959 werd de eerste pil gepresenteerd.
18 augustus 1960 was hij openlijk beschikbaar

50 jaar de pil
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_72090359
Ik ben nu inmiddels al een paar dagen gestopt,maar ik bloed nog steeds, inmiddels al dag 22.
Hoe lang "kan"dit nog doorgaan?
  Vis een optie? zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:47:34 #143
70532 loveli
N
pi_72094044
Er zijn 2 mogelijke redenen voor een bloeding. Als er slijmvlies is opgebouwd en hormonen de slijmvlieslaag niet in stand kunnen houden is de ene (die leek mij in eerste instantie het meest logisch). De andere is, dat er juist een te dunne laag slijmvlies wordt opgebouwd waardoor er continu wat bloedverlies plaatsvindt. Het zou ook heel goed kunnen dat je daar last van hebt.

Oestrogeen zorgt voor de opbouw en het in stand houden van het slijmvlies, het progestageen zorgt er juist voor dat er minder wordt opgebouwd dan normaal.

Als je weer begint met slikken bouw je weer meer slijmvlies op en in principe zou het oestrogeen ervoor moeten (kunnen) zorgen dat er weer nieuw slijmvlies wordt opgebouwd en dat het bloeden stopt. Ik zou de komende strips gewoon met stopweek slikken en zoveel mogelijk de pillen op hetzelfde tijdstip proberen te slikken. Gaat dat zonder problemen, dan weer proberen of een strip doorslikken een optie is.

Misschien weet je huisarts je hier beter mee te helpen, wat ik weet over doorbraakbloedingen is ook maar van papier en internet afgekeken.
crap in = crap out
pi_72107128
Hoi Loveli
ik ga helemaal stoppen ermee.Ik merk nu al verschil met toen ik m wel slikte,Ik doe de hele dag niks anders dan huilen zonder reden,ik heb zo ontzettend last van mijn hormonen.

Ik ben nu wel "gewoon"ongesteld.Dus zoveel als normaal en veel meer dan de afgelopen dagen.Ik denk dat het nu gewoon net zolang duurt als de "normale"ongesteldheid en dat het dan over is (Hoop ik echt) na 24 dagen voel ik me net een vaatdoek

Bedankt voor je uitgebreide antwoord,en géén pillen meer voor mij!
pi_72119372
Vraagje voor de dames met verstand ervan hier: Wat is betrouwbaarder: de gewone pil of de prikpil? Ervanuitgaand dat je de pil gewoon trouw slikt en nooit echt last hebt van overgeven of acute diarree-aanvallen, antibiotica etc.. En: is dit verschil significant of eigenlijk verwaarloosbaar?
Ik slik al een hele tijd de pil, maar ik overweeg nu andere opties. Een implanon of nuvaring lijkt me eigenlijk niks en mijn moeder is jaren aan de prikpil geweest en werd toen niet eens meer ongesteld (lijkt me niet onaangenaam, weet alleen niet of mijn lichaam óók zo reageert). Plus een injectie lijkt me meer betrouwbaar dan een pil die via je maag wordt opgenomen, vooral als je ziek wordt bijvoorbeeld.
pi_72119630
Ik heb een vraagje. En het heeft een beetje haast, kan alleen morgen nog de dokter bellen en anders houdt het op. Vandaar.
Ik had eerst de merkloze microgynon pil, daarna overgestapt op de Yasmin. Die bevalt ook niet dus ik ga weer terug naar de vorige. Mag ik dan meteen doorslikken met die andere pil? Of moet de stopweek er per se tussen bij overschakeling van pil (na een hele strip)?
Ik wil niet zo graag ongesteld worden nu namelijk

Dankjullie
pi_72119891
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:37 schreef Bastognekoekje het volgende:
Ik heb een vraagje. En het heeft een beetje haast, kan alleen morgen nog de dokter bellen en anders houdt het op. Vandaar.
Ik had eerst de merkloze microgynon pil, daarna overgestapt op de Yasmin. Die bevalt ook niet dus ik ga weer terug naar de vorige. Mag ik dan meteen doorslikken met die andere pil? Of moet de stopweek er per se tussen bij overschakeling van pil (na een hele strip)?
Ik wil niet zo graag ongesteld worden nu namelijk

Dankjullie
Yasmin is zwaarder, of niet? Ik lees op een ander forum dat als je overschakelt op een lichtere pil je door de wisseling van de hormoonsamenstelling toch een eisprong kan krijgen, dus dan is 'ie misschien niet even betrouwbaar meer... Zou toch voor de zekerheid ff de dokter bellen als ik jou was .
pi_72119934
Staat dat niet in je bijsluiter?
Bij de Microgynon staat volgens mij dat je bij de Yasmin niet meteen over kan schakelen.....maar weet ik niet zeker
pi_72119985
Het staat niet in de bijsluiter. Van beide pillen niet.

De Yasmin is volgens mij juist lichter dan de andere (vandaar ook de doorbraakbloedingen).
pi_72120045
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:48 schreef Bastognekoekje het volgende:
Het staat niet in de bijsluiter. Van beide pillen niet.

De Yasmin is volgens mij juist lichter dan de andere (vandaar ook de doorbraakbloedingen).
Dan ben ik vast in de war met de Diane35 of een ander ofzo .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')