Dat dacht ik ook, het ding kwam me totaal niet bekend voor. Het was absoluut geen Nederlands ding aangezien de taal op de interface zeer slecht vertaald was en de helft nog engels was.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:34 schreef LastRequest het volgende:
In Engeland is de pincode in de winkel ook vaak niet nodig.. Aangezien Primark uit Engeland komt zullen ze dat systeem wel aangehouden hebben ofzo?
Alsof je daar voor je lol heen gaatquote:Op donderdag 23 april 2009 16:35 schreef wallofdolls het volgende:
Nog nooit in Frankrijk of Polen ofzo geweest denk?
Werd idd. naar gevraagd, maar geen handtekening op bankpasje is skipquote:Op donderdag 23 april 2009 16:36 schreef Bill_E het volgende:
zonder code moet je toch een handtekening zetten?
Giropas kan nu ook chippen wil je zeggen?quote:Op donderdag 23 april 2009 16:36 schreef Zapato het volgende:
Je was zeker niet toevallig aan chippen toch he of wel soms?
Si.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:38 schreef Forum-Monster het volgende:
Dus stel je steelt een pinpas, dan kan je lekker gratis shoppen ?
En als er een handtekening op staat, moet je die goed leren natekenen.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:38 schreef Forum-Monster het volgende:
niet iedereen hier op fok is 16 hoorquote:
Mijn oude kon dat ja, mijn nieuwe idd niet meer. Leipe shit ouwequote:Op donderdag 23 april 2009 16:37 schreef Cahir het volgende:
[..]
Giropas kan nu ook chippen wil je zeggen?
Let toch niemand op en de handtekening zet je toch pas na de betalingquote:Op donderdag 23 april 2009 16:39 schreef Cahir het volgende:
[..]
En als er een handtekening op staat, moet je die goed leren natekenen.
Hightech? Weinig hightech aan hoor.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:42 schreef Smart_ass het volgende:
Jeutje. En die skimmers maar al die hightech apparatuur installeren terwijl dat heul niet hoeft!
En als je niet met een zwakzinnige te maken hebt, is tegen die tijd de pas allang geblokkeerd.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:39 schreef Cahir het volgende:
[..]
En als er een handtekening op staat, moet je die goed leren natekenen.
Nee, dat is een sterk plan. Ik geef toch wel eens meer dan 500.- op een dag uit. Dan ben ik zeker verplicht zo'n kut creditcard te nemen? Flikker op man. Ik wil gewoon pinnen met code, kost mij 1 seconde meer dan zonder. Handtekening zetten kost meer tijd.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:49 schreef Gerrit1986 het volgende:
Is in frankrijk ook overal ook zo inderdaad, niet heel veilig maar je kan natuurlijk je daglimiet niet hoger maken dan 500 euro. Dan kunnen ze 500 jatten. Hopen dat je er dezelfde dag dan achterkomt want anders wordt het de volgende dag natuurlijk weer
Zou wel beter voor het forum zijn.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:42 schreef genakt het volgende:
[..]
niet iedereen hier op fok is 16 hoor
Om maximaal van je daglimiet te profiteren wordt er dus vaak rond 2355 en 0005 gebruikt gemaakt van een gestolen/gekopieerde kaartquote:Op donderdag 23 april 2009 16:49 schreef Gerrit1986 het volgende:
Is in frankrijk ook overal ook zo inderdaad, niet heel veilig maar je kan natuurlijk je daglimiet niet hoger maken dan 500 euro. Dan kunnen ze 500 jatten. Hopen dat je er dezelfde dag dan achterkomt want anders wordt het de volgende dag natuurlijk weer
Met de nieuwe oranje Postbank-pinpas kan je ook chippen hoor? Staat op die pas zelf ook een Chipknip-logo.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:42 schreef Zapato het volgende:
[..]
Mijn oude kon dat ja, mijn nieuwe idd niet meer. Leipe shit ouwe
Afhankelijk van het type transactie en de gebruikte betaalkaart kan dit mogelijk zijn. Een transactie op basis van PIN zal echter nooit op deze manier mogen omdat hier simpelweg altijd online PIN verificatie en autorisatie voor het bedrag van de rekeninghoudende/kaartuitgevende bank voor nodig is.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:31 schreef Cahir het volgende:
Ik was vandaag bij de Primark, leuk. Afrekenen? Ja pin graag.
Hebben ze zo'n nieuw pin-ding, okee leuk. Wat nu? Ja je moet hem aan de onderkant erin doen. Okee is te doen. En dan langs z'n gleuf halen okee... en nu? Bonnetje komt eruit en klaar. Ik had echt van 'wtf'. Geen pincode invoeren? 'Nee is nieuw, handig he?'.
ONTZETTEND fraudegevoelig!! Dit kan toch niet?Gewoon zonder pincode kunnen pinnen.
klacht: elke pinpas kan nu misbruikt worden zonder pincode
Wat voor droeftoeter moet die eigenaar wel niet zijn als ie dat pasje nog niet geblokkeerd heeftquote:Op donderdag 23 april 2009 16:37 schreef Breathtaking het volgende:
Oeh, die ga ik onthouden, heb hier nog een pasje liggen waarvan ik de code niet weet maar die volgens mij prima werkt!
Woon ik ook vlakbijquote:Op donderdag 23 april 2009 18:29 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Is het niet de Alexandrium.![]()
Ik woon er vlakbij, cool ben ik he.![]()
Verkort te wachtrij.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:00 schreef La_Vita het volgende:
Maar WAAROM? Wat is de meerwaarde van zo'n systeem? Kan iemand mij dat uitleggen?
Je hoeft je pincode niet meer te onthoudenquote:Op donderdag 23 april 2009 19:00 schreef La_Vita het volgende:
Maar WAAROM? Wat is de meerwaarde van zo'n systeem? Kan iemand mij dat uitleggen?
Zelfs in de Middeleeuwen konden ze al zonder pincode betalen.quote:Op donderdag 23 april 2009 17:21 schreef miodzio het volgende:
Kon jáááren geleden (misschien zelfs vorige eeuw) al in grote franse supermarkten.Welkom in 2009.
quote:Op donderdag 23 april 2009 16:42 schreef beverton het volgende:
ik kom regelmatig op het Alexandrium, wie wil mij aanraken
quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:56 schreef Omniej het volgende:
[..]
Zelfs in de Middeleeuwen konden ze al zonder pincode betalen.
Vind het weinig onterecht. Als dit standaard gaat worden word fraude wel heel makkelijk om uit te voeren.quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:43 schreef Rasher het volgende:
Deed ik 10 jaar geleden in Euro Disney. Niks raars aan.
Onterechte klacht.
Neemt niet weg dat iemand dan gewoon met je pas ff lekker uit eten kan gaan waar jij vervolgens voor moet betalen.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:47 schreef PallominnoX het volgende:
Het is dan ook niet pinnen, het word niet meteen afgeschreven van je rekening.. zie het meer als een acceptgiro.
een maand of twee geleden had ik dat ook. ik had mn pas erin gestoken, maar toen gebeurde er niks, dus ik drukte maar eens op een knopje, en toen was het ineens al betaald.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:31 schreef Cahir het volgende:
Ik was vandaag bij de Primark, leuk. Afrekenen? Ja pin graag.
Hebben ze zo'n nieuw pin-ding, okee leuk. Wat nu? Ja je moet hem aan de onderkant erin doen. Okee is te doen. En dan langs z'n gleuf halen okee... en nu? Bonnetje komt eruit en klaar. Ik had echt van 'wtf'. Geen pincode invoeren? 'Nee is nieuw, handig he?'.
ONTZETTEND fraudegevoelig!! Dit kan toch niet?Gewoon zonder pincode kunnen pinnen.
klacht: elke pinpas kan nu misbruikt worden zonder pincode
hoax, postbank is failliet en betaalpas is inclusief chipquote:Op donderdag 23 april 2009 16:40 schreef Cahir het volgende:
Waarom gelooft niemand het?
De enige theorie is dat ze aan het chippen was, maar het is geen chipkaart maar een giropas van de Postbank?
note: overkwam een vriendin overigens, die vond het niet vreemd
ehhh 99% van de bevolking heeft ze chipknip gewoon op ze pinpas zitten hoor.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:40 schreef Cahir het volgende:
De enige theorie is dat ze aan het chippen was, maar het is geen chipkaart maar een giropas van de Postbank?
Dat vind ik nog wel het ergste. Dat zij dan jouw kaart pakken en er dingen mee gaan doen, en als je dan mazzel hebt leggen ze hem ook nog terug op de beveiligings-demagnetizeerder.quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:37 schreef FCZwolleZuid het volgende:
In Frankrijk is dit normaal. Daar geef je zelfs je pas even af zodat de miep achter de kasse al jouw werk doetEn in de Eiffeltoren staan kaartautomaten voor de 3e verdieping. Pas erin. Oui drukken en kaartje komt eruit
Postbank = ING en die hebben een chip en pinpas in 1quote:Op donderdag 23 april 2009 16:40 schreef Cahir het volgende:
quote:Op donderdag 23 april 2009 16:42 schreef Smart_ass het volgende:
Jeutje. En die skimmers maar al die hightech apparatuur installeren terwijl dat heul niet hoeft!
Omdat nigeria.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:00 schreef La_Vita het volgende:
Daar komt het wel op neer ja. Dat een winkel dat systeem invoert. Ze maken dus indirect fraude mogelijk, want pinnen is juist betalen met een PIN.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:38 schreef Forum-Monster het volgende:
ik heb anders in een seconde m'n pincode ingetoetst en dan duurt het nog een seconde vordat ie klaar is. zo lang duurt dat dus nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |