Duvel | woensdag 22 april 2009 @ 14:35 |
Class 158![]() quote:Game on. | |
#ANONIEM | woensdag 22 april 2009 @ 14:38 |
tvp | |
TommyGun | woensdag 22 april 2009 @ 14:40 |
![]() | |
James1988 | woensdag 22 april 2009 @ 14:45 |
Engels treinentopic zo te zien? | |
sander89 | woensdag 22 april 2009 @ 14:46 |
quote:Die ken ik nog niet ![]() Gekke Aziaten ![]() | |
Guppy | woensdag 22 april 2009 @ 14:50 |
![]() waar is de OP? ![]() | |
Sj0rSz | woensdag 22 april 2009 @ 14:50 |
quote:Het ziet er inderdaad vrij apart uit ![]() | |
TommyGun | woensdag 22 april 2009 @ 14:51 |
quote: ![]() ![]() ![]() http://www.railroadforums.com/forum/showthread.php?p=212524 http://en.wikipedia.org/wiki/Rapit | |
Duvel | woensdag 22 april 2009 @ 14:51 |
quote:Die ken je toch wel uit je hoofd zo langzamerhand? | |
Duvel | woensdag 22 april 2009 @ 14:53 |
quote:Tering! Wat een ding! | |
James1988 | woensdag 22 april 2009 @ 14:55 |
![]() "This Eurostar achieved the UK Rail Speed Record of 208mph/334.7kmh on the Channel Tunnel Rail Link. 30 July 2003" | |
TommyGun | woensdag 22 april 2009 @ 14:55 |
quote:Ik vind 'm sexy ![]() | |
bork | woensdag 22 april 2009 @ 14:57 |
quote:Nee hoor, Wo ist der Bahnhof? ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 22 april 2009 @ 15:00 |
quote:Wat een gedrocht zeg ![]() | |
dennistd | woensdag 22 april 2009 @ 15:00 |
Deze trein doet mee voor het record 'hoe veel verschillende locs kunnen er voor een trein':![]() | |
De_Hertog | woensdag 22 april 2009 @ 15:00 |
quote:Dat is pas een Bullet Train ![]() | |
dennistd | woensdag 22 april 2009 @ 15:01 |
quote:Hmm, dan toch liever een vogelbekdier... | |
NikkelCobalt | woensdag 22 april 2009 @ 15:03 |
quote:Well, it is not here chaps. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 22 april 2009 @ 15:04 |
quote:Bij de opening van de Betuweroute hebben er ook veel verschillende loctypes voor de eerste trein gezeten. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 april 2009 @ 15:06 |
quote:Die foto doet me denken aan het ACTS filmpje van Fles ![]() | |
Boschkabouter | woensdag 22 april 2009 @ 15:08 |
In station Heerlen kan de OV chipfaal niet eens meer de "Buiten gebruik" foutmelding weergeven.![]() | |
Peterselieman | woensdag 22 april 2009 @ 15:08 |
Deze? ![]() | |
Guard | woensdag 22 april 2009 @ 15:14 |
![]() FindAgainPost | |
Ireyon | woensdag 22 april 2009 @ 15:20 |
Willen jullie vanaf nu weer mooie treinen posten aub ![]() Ik begin wel: ![]() ![]() | |
TommyGun | woensdag 22 april 2009 @ 15:21 |
quote:Deze is ook mooi ja! ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 april 2009 @ 15:23 |
quote:Mogelijkerwijs... ![]() | |
dennistd | woensdag 22 april 2009 @ 15:24 |
![]() Loc 1251 Samen met een 6700-loc als Leeuwarden-Shuttle te Akkrum (31 juli 2008) | |
dennistd | woensdag 22 april 2009 @ 15:34 |
quote: | |
Guard | woensdag 22 april 2009 @ 15:55 |
quote:sorry hebben we een welstandscommissie voor deze topicreeks? Ik vind de Southern Crescent mooi ![]() | |
ghizzer | woensdag 22 april 2009 @ 16:25 |
tvp | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 april 2009 @ 18:07 |
![]() Klassiekje 227 staat op 16 Augustus 2008 in het avondzonnetje te wachten voor een ritje naar Luik op Maastricht. | |
James1988 | woensdag 22 april 2009 @ 18:32 |
quote:Ik zie iets staan over een falende DHCP-server. In het Frans. Toch grappig, dat een product wat bedoeld is voor de Nederlandse markt, Franstalige foutmeldingen vertoont. Thales is Frans, volgens mij... zal wel door hun ontwikkeld zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 22 april 2009 @ 19:04 |
quote:dat is de 6703. Die vormen altijd samen een koppeltje. Onlangs gingen ze zelfs samen naar de werkplaats in Tilburg ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 april 2009 @ 19:06 |
quote:Lange perrons hebben ze daar in Japan ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 april 2009 @ 19:13 |
quote:Zelfs de tekst "buiten" klopt niet. Ding staat duidelijk "binnen" ![]() | |
dennistd | woensdag 22 april 2009 @ 19:16 |
quote:ik heb het even opgezocht, maar het is toch echt de 6705 volgens de spots op somda | |
Ireyon | woensdag 22 april 2009 @ 19:17 |
quote:'k Kwam laatst nog dit (ruim 2 jaar geleden gepload ![]() Vanaf 3:38.. Die snelheid ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 april 2009 @ 19:18 |
quote:Iig hebben die paaltjes exact het zelfde euvel als de kaartautomaten: Bij volle zon erop worden de schermpjes zwart, gisteren gezien op Horst... Bij beide apparaten | |
Dr_Flash | woensdag 22 april 2009 @ 20:57 |
quote:Vet hip ![]() Koppelbaar ![]() Botsveiligheid is ook goed naar gekeken ![]() | |
TeringHenkie | woensdag 22 april 2009 @ 21:00 |
Waarom werd Duvel nou geband? Doodsverwensing richting de gozers in de filmpjes die ik postte? | |
De_Hertog | woensdag 22 april 2009 @ 21:02 |
quote:Waar lees jij dat ie geband werd? In Forum banmeldtopic. staat ie niet in ieder geval. | |
sander89 | woensdag 22 april 2009 @ 21:22 |
quote:Dat die conducteur zijn pet niet verliest @ 4.06. ![]() | |
TommyGun | woensdag 22 april 2009 @ 21:38 |
quote:OMG, Fles vind mijn geposte trein geil ![]() ![]() ![]() | |
Socios | woensdag 22 april 2009 @ 21:46 |
Treintjes. ![]() | |
De_Hertog | woensdag 22 april 2009 @ 22:04 |
Overigens. Wat is nu de laatste status in de IC4/albatros soap? Kunnen we er al onderuit? ![]() | |
Duvel | woensdag 22 april 2009 @ 22:27 |
quote:WTF? Ben ik geband? Test...test... Nope. | |
Dr_Flash | woensdag 22 april 2009 @ 22:52 |
quote:eoa naab ![]() | |
Duvel | woensdag 22 april 2009 @ 23:04 |
yo lol, mofo ![]() | |
Nightshadow | woensdag 22 april 2009 @ 23:33 |
quote:Weet je dat niet dan? ![]() | |
TeringHenkie | woensdag 22 april 2009 @ 23:37 |
Ow wacht Treintopic 157 Dag ICK Nu begrijp ik er niks van. | |
Duvel | woensdag 22 april 2009 @ 23:42 |
quote:Geeft niet. ![]() Eet smakelijk. | |
TeringHenkie | woensdag 22 april 2009 @ 23:48 |
quote: ![]() | |
Nightshadow | woensdag 22 april 2009 @ 23:52 |
ban aanvraag banaan vraag ![]() | |
James1988 | woensdag 22 april 2009 @ 23:56 |
![]() Voor de liefhebber ![]() | |
its_me_ | donderdag 23 april 2009 @ 01:00 |
Als foto voor mijn tvp een tweetal "rijtuigen" *kuch* die gebruikt werden om mijnwerkers naar hun werkplek te brengen. Foto is gemaakt bij een oude mijn in de buurt van Als, Frankrijk. ![]() | |
Charango | donderdag 23 april 2009 @ 02:33 |
quote:Hogesnelheidsnachttreinen FTW! ![]() 's Avonds in Amsterdam instappen, 's Ochtends ontwaken in Rome ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 23 april 2009 @ 15:03 |
Wedden dat er zo een melding komt dat er een defecte trein bij rotterdam noord staat? Ik zit erin ![]() | |
Sj0rSz | donderdag 23 april 2009 @ 15:11 |
Hoppaaa, de derde springer in een maand tijd in Oisterwijk. Vannacht was het weer raak ![]() | |
Duvel | donderdag 23 april 2009 @ 15:53 |
quote:Ik zie niks, of rijdt de boel alweer? | |
Wadloper | donderdag 23 april 2009 @ 16:40 |
Aanrijding tussen Rsd en Bd, volgens mij met een goederentrein. Dan ben je zeker wel dood ja ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 april 2009 @ 16:43 |
quote:Het zuidwesten hangt lekker in de prijzen? Rotterdam Noord, Etten-Leur EN Oisterwijk? ![]() | |
Sj0rSz | donderdag 23 april 2009 @ 16:46 |
quote:Ik denk dat het bij elke trein wel zo is ![]() | |
Socios | donderdag 23 april 2009 @ 16:46 |
![]() | |
Wadloper | donderdag 23 april 2009 @ 17:02 |
quote:Volgens mij wel ja, gaat weer lekker in die omstreken ![]() Weet het fijne er niet precies van ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 23 april 2009 @ 17:28 |
quote:Na 25 minuten weggereden zonder reizigers met een hoop treintjes erachteraan dus het viel mee ![]() | |
Duvel | donderdag 23 april 2009 @ 17:29 |
quote:Dat scheelt dan! ![]() | |
De_Hertog | donderdag 23 april 2009 @ 18:18 |
A propos de opmerkingen van een paar topics geleden: vandaag (op de heenweg) langs Molenhoek gereisd toen ik naar Maastricht moest, en ze zijn al aardig ver met het station. Perrons, wachthokjes, fietsenstalling en zo staan er allemaal al. Hoeft dus niet lang meer te duren voor het open kan daar. Op de terugweg was er overigens een wolk gas ontsnapt in de buurt van Venlo waardoor er geen treinen meer mochten rijden, dus ben ik maar via Eindhoven/Den Bosch gegaan. | |
daanski82 | donderdag 23 april 2009 @ 21:29 |
* daanski82 zit in de treinstel 4240 (kop loper) Den haag/Rotterdam ---> Enschede. we vertrokken op tijd vanuit AMersfoot (21.10) en wat mij op viel is dat wij van spoor 1 naar spoor 4 a 5 werden gerangeerd en toen op het andere spoor terecht kwamen naar apeldoorn. en na de brug achter AMersfoort ging de trein op kruissnelheid rijden (130KM/h) en ter hoogte van stroe verwisselde we weer van spoor(hier uiteraard met een lage snelheid). ik vraag me af of de NS dit nu altijd gaat doen omdat je namelijk bij barneveld met de blauwe vallei lijn zit. | |
dennistd | donderdag 23 april 2009 @ 22:23 |
Het laatste gerucht: AnsaldoBreda bijna failliet, NS Hispeed heeft geannuleerd en Siemens levert nog dit najaar ICE-3M's voor de HSL-zuid. | |
Peterselieman | donderdag 23 april 2009 @ 22:23 |
Als dat waar is ![]() | |
dennistd | donderdag 23 april 2009 @ 22:27 |
quote:Het hele stuk Amersfoort-Barneveld aansluiting is dus linkerspoor gereden? Dan moeten er wel treinen rechts gepasseerd zijn, anders red je dat nooit | |
Ofyles2 | donderdag 23 april 2009 @ 22:44 |
quote:Ik hoop dat het waar is. | |
Dr_Flash | donderdag 23 april 2009 @ 23:17 |
quote:Ja, kwam elders ook langs. Daar reageerde ik met: Mja, op een of andere manier geloof ik ook hier niet veel van. Het klinkt gewoon TE voorspelbaar. HSA had geen ontsnappingsclausule met AnsaldoKropswolde, hoe gaat dat verder? Waarvan worden die 10 velaro's betaald? Het zijn nou niet direct dingen die Smuller's in de muur heeft liggen dacht ik. Tenminste niet in Utrecht. Leuk verhaal, wishful thinking, eerst zien, dan geloven. | |
Guard | donderdag 23 april 2009 @ 23:25 |
quote:klinkt leuk natuurlijk, maar laten we niet te vroeg de vlag uithangen. Ik wil wel eens weten wat dat voor consequenties zou hebben voor NS Highspeed, een faillisement van AnsoloBreda. Ik weet niet hoeveel er inmiddels is (aan)betaald voor die stofzuigers, maar dat lijkt me geld dat je nooit meer terugziet bij een faillisement of een annulering. Dan maar "zomaar" even wat ander materieel aanschaffen, dat zou me bijzonder verbazen. | |
knars | donderdag 23 april 2009 @ 23:29 |
Ach, als AnsaldoNogwat echt failliet gaat, nemen we toch ook gewoon zo'n Rapit? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 april 2009 @ 23:34 |
quote:Al het aanbetaalde geld (ik weet niet hoeveel dat is) is dan weg idd. Maar gezien het ontbreken van een ontsnappingsclausule is een faillissement van AnsaldoKuttekoppenogwat de enige kans voor HSA om er onderuit te komen. Welke debiel op zo'n manier met een paar miljard belastinggeld omgaat mag ook wel tegen de muur van mij, maar dat is een ander verhaal. en uiteindelijk is de Velaro natuurlijk de Opgelegde keuze, want allang gehomologeerd in zowel NL, B als F, bewezen techniek, binnen afzienbare tijd te leveren, en bovendien veel sneller (330 vs 250). laten we gewoon ophouden met het NOG langer weggooien van belastinggeld in eoa quasi hip prestigeprojectje. Dat doe je maar in Botswana of zo. | |
Guard | donderdag 23 april 2009 @ 23:48 |
quote:helemaal eensch, laten we eens ophouden met geld te gooien. Als er dan toch met geld gegooid moet worden, prima, maar dan wel mijn kant op. Ik kan ook een trein tekenen, en als ze genoeg betalen, kleur ik hem ook roze in ![]() | |
James1988 | donderdag 23 april 2009 @ 23:56 |
Luccus meldt op GoT:quote:Hij is een redelijke insider in het spoorwereldje, dus ik ben benieuwd. Bron van de geruchten: http://www.spoortechniek.nl/Railcam/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=2826 Ik hoop overigens dat het waar is... als eind 2009 de eerste zuurstokvelaro op de HSL-Zuid zou karren, zou natuurlijk tof zijn. Komt er nog eens wat HSL-materieel wat niet foeilelijk is, in Breda ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 april 2009 @ 00:01 |
quote:Dat blijkt uit wat? En waarom horen we daar nu ineens vor het eerst van? ![]() Zal best waar kunnen zijn hoor, maar reken het me eerst maar even voor. | |
knars | vrijdag 24 april 2009 @ 00:19 |
Ach, vlak voor 1 april hoorden we er ook al van. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 24 april 2009 @ 00:25 |
Die GTW'z zijn er toch plenty van? Koppel gewoon 4 3ledige GTW'stjes aan elkaar, turbopowerpack ertussen en gaan op die HSL-zuid | |
James1988 | vrijdag 24 april 2009 @ 00:26 |
Luccus weet op GoT altijd wel redelijk kloppende informatie te melden, ook over bijvoorbeeld afleveringen van nieuwe VIRM-4'tjes of SLeTjes, en ook een hoop andere dingen die hij weet te melden. Daarom beschouw ik (en anderen) hem toch wel als een insider. Ik hoop natuurlijk dat hij ongelijk heeft, een Velaro in zuurstokkleuren is veel toffer dan zo'n opengewerkte stofzuiger. | |
Peterselieman | vrijdag 24 april 2009 @ 00:27 |
quote:Kun je veel beter de FLIRT nemen. Die is meer voor dat werk gemaakt dan de GTW | |
Darkwing_Duck | vrijdag 24 april 2009 @ 00:28 |
quote: quote:Eh ik volg het niet? | |
Ofyles2 | vrijdag 24 april 2009 @ 00:29 |
quote:Dat is ook een mogelijkheid. Normaliter kunnen de FLIRT's 140 of 160 km/h, maar de NSB had voertuigen besteld die opgewaardeerd werden naar 200 km/h. | |
RealZeus | vrijdag 24 april 2009 @ 00:39 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 april 2009 @ 00:42 |
Zat gister in GTW'tje 10307 waarvan een deurtje niet te lang open wilde blijven. De betreffende deur sloot gewoon op het moment dat er nog reizigers aan het in- en uitstappen waren. Sensor een beetje defect? ![]() | |
James1988 | vrijdag 24 april 2009 @ 00:44 |
quote:Ik hoop dat het gerucht waar is, en dat Luccus ongelijk heeft. Dan klopt wat ik schrijf toch? Goed, repeat: ik hoop dat AnsaldoBreda inderdaad failliet gaat, en dat we mooie zuurstokVelaro's op onze HSL-Zuid krijgen die ook in Breda zullen komen. | |
Ofyles2 | vrijdag 24 april 2009 @ 00:46 |
quote:Bij de IRM heb je dat ook als je tijdens het openen aan de deuren begint te duwen. | |
Peterselieman | vrijdag 24 april 2009 @ 00:52 |
quote:Dit zijn deuren vergelijkbaar met SGMm en SLT die automatisch sluiten als er zoveel seconden niemand in de buurt is geweest. | |
Ofyles2 | vrijdag 24 april 2009 @ 00:53 |
quote:Ik begrijp het, ik sneed een verkeerd onderwerp aan. | |
Boschkabouter | vrijdag 24 april 2009 @ 00:56 |
quote:Ik hoop ook dat het waar is, maar de HSL kennende kan zelfs de ICE lelijk gemaakt worden. | |
James1988 | vrijdag 24 april 2009 @ 10:07 |
Luccus meldt over de eerste V250:quote: | |
Darkwing_Duck | vrijdag 24 april 2009 @ 10:11 |
Ik krijg net te horen dat ter hoogte van Dordrecht spotters met verrekijkers zijn gesignaleerd, waarom edit: Roosendaal ook.. | |
knars | vrijdag 24 april 2009 @ 10:56 |
vanochtend voor het eerst een ritje in de SLT gemaakt. Beviel me prima, al vertrouw ik de informatie op de schermen nog niet zo. Met 142 km/h door de bocht onder de flyover bij Harmelen, terwijl de binnentempeartuur 127 graden Celsius was... ![]() | |
Duvel | vrijdag 24 april 2009 @ 11:41 |
quote:Die snelheid kan wel kloppen. Die temperatuur kan zelfs in Fahrenheit niet kloppen. ![]() | |
Charango | vrijdag 24 april 2009 @ 12:15 |
Wishful thinking:![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Charango op 24-04-2009 12:29:18 ] | |
knars | vrijdag 24 april 2009 @ 12:21 |
Ja, even wennen - ik zat nog met 125 in mn hoofd ![]() En wat die temperatuur betreft; stiekem is die SLeT best wel een geil treintje. Maar zo warm werd ik er nou ook weer niet van. Jammer trouwens dat de machinist geen zin had in pottenkijkers en de cabine dus van binnenuit gebliondeerd had, ik had wel graag over z'n schouder meegekeken. | |
Duvel | vrijdag 24 april 2009 @ 13:11 |
quote:Ik stond laatst iets te vroeg op Gd en besloot toen ook de SLT te nemen. Het ging best, maar vanaf mijn plek geen zicht op de schermen. quote:Ja, krijg je dat weer. Het werkt niet, van die open wanden. | |
De_Hertog | vrijdag 24 april 2009 @ 13:17 |
quote:Ik moet zeggen dat ik dat nu niet echt mooi vind... | |
Duvel | vrijdag 24 april 2009 @ 13:32 |
quote:Het is het soort vale geel dat je ook op DD-AR vindt... | |
Dr_Flash | vrijdag 24 april 2009 @ 14:15 |
quote:Volgens Prorail.nl. Daaruit mogen we concluderen dat de kippenlijnsmurf het wel gewoon doet, neem ik aan ![]() | |
Duvel | vrijdag 24 april 2009 @ 14:20 |
De aftakking bij Barneveld ligt voor Stroe als ik me niet vergis. Dus. Toch? Maar misschien dat sommige treindienstleiders zo panieken dat ze gewoon alles platleggen? | |
De_Hertog | vrijdag 24 april 2009 @ 14:37 |
quote:'Op last van de brandweer' is niet van de TDL. Gisteren ook gehad tussen Venray en Venlo, toen was bij DSM ergens een wolk giftig gas ontsnapt. Kan me voorstellen dat hier ook zo iets is, dat kan natuurlijk alle kanten op drijven dan. | |
Guppy | vrijdag 24 april 2009 @ 14:38 |
en de eerste heibrand van het seizoen is een feit... | |
Dr_Flash | vrijdag 24 april 2009 @ 14:55 |
quote:Nee, maar het is heul niet onvoorstelbaar dat als de brandweer Amf - Apd laat stilleggen, dat de Trdl dan meteen de kippensmurf erbij de nek omdraait. Dat zou zomaar kunnen. | |
Dr_Flash | vrijdag 24 april 2009 @ 14:58 |
quote:Maar iets kleins is het dus niet ![]() | |
thats-me | vrijdag 24 april 2009 @ 15:14 |
Nieuwbericht![]() | |
Duvel | vrijdag 24 april 2009 @ 15:26 |
quote:Dat dus. | |
Dr_Flash | vrijdag 24 april 2009 @ 15:28 |
quote:prorail.nl | |
Nightshadow | vrijdag 24 april 2009 @ 20:08 |
quote: ![]() ![]() | |
thats-me | vrijdag 24 april 2009 @ 20:37 |
Wie kan mij helpen ik wil zondag mijn kruidvatkaartje door Nederland reizen, en ook stuk door Belgi, daar ben ik dus een ander kaartje voor nodig.. Mijn vraag wat is het goedkoopst, makkelijkst, en wat is er mogelijk.. ![]() ![]() | |
ReisT | vrijdag 24 april 2009 @ 23:26 |
Met een via-kaartje mag je je reis wel gewoon onderbreken hoor. Een enkeltje Roosendaal-Maastricht via Brussel zou dus kunnen maar is best duur (dat je in het weekend voor bijna half geld een retourtje krijgt heb je helaas weinig aan in dit geval). hier kan je opzoeken wat een treinkaartje in Belgi kost. Staan helaas alleen Belgische stations in. Dus zoek een kaartautomaat op ofzo als je de prijs wil weten. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 24 april 2009 @ 23:52 |
Was deze al bekend? http://www.durchzug.info/ | |
Darkwing_Duck | zaterdag 25 april 2009 @ 00:08 |
Ook leuk ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 25 april 2009 @ 02:06 |
quote:Gelukkig kwam ik vanuit Ede-Wageningen. | |
Ofyles2 | zaterdag 25 april 2009 @ 02:08 |
quote:Geef mij maar de originele Velaro. | |
MetalMike | zaterdag 25 april 2009 @ 13:53 |
Vandaag om 11:30 uur op station Zandvoort aan Zee:![]() (brakke telefoonpics ftw) Iemand enig idee wat 7 bakken frambozenlollie met een Traxx E186 aan beide zijden op Zvt doet? Na een half uur gestaan te hebben (waarschijnlijk langer, ik was er pas om 11:30), reed hij om 12 uur ledig weer weg richting Hlm, zonder mededeling op de CTA. | |
dennistd | zaterdag 25 april 2009 @ 14:03 |
Afgelopen week is er getest met dubbeltractie, dus dat de achterste loc ook meedoet. Op die manier kan er sneller gekeerd worden (omlopen is nu nog sneller dan loc opbouwen). Maandag zijn de testritten niet doorgegaan, en die zijn vandaag ingehaald. | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2009 @ 14:41 |
Okee cool, wist ik niet. Maar waarom Zandvoort dan? ![]() | |
Socios | zaterdag 25 april 2009 @ 14:43 |
Rijtuigen in Zandvoort aan Zee. ![]() | |
James1988 | zaterdag 25 april 2009 @ 15:33 |
Frambozenlollies ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2009 @ 15:39 |
Aardige lineup gisteren in Utrecht Centraal. Het SLeTje rijdt net weg richting Den Haag en de Virm komt binnen uit Amsterdam terwijl op spoor 13 een SGMm voor de rooie staat ![]() ![]() | |
dennistd | zaterdag 25 april 2009 @ 16:19 |
quote:omdat ze toch ergens heen moesten met dat ding ![]() | |
Sj0rSz | zaterdag 25 april 2009 @ 16:31 |
quote:Nice picture ![]() | |
Wadloper | zaterdag 25 april 2009 @ 16:36 |
Vandaag plan V in de 9100 (stoptrein Groningen - Zwolle v.v.). Normaal gesproken hoort dat er niet meer in te rijden. Om 13.45 uur stonden er 4 DM'90 stellen als Geen Dienst in Groningen (normaal gesproken zijn dit er maar twee). Twee setjes DM'90 zaten alsnog in de 9100 en 1x ICM(m) en 1x dus plan V. Ik weet niet of deze er nog uit gehaald worden in Zwolle of dat ze ergens uitlopen (in Groningen bijvoorbeeld). | |
Wadloper | zaterdag 25 april 2009 @ 16:36 |
quote:Leuk plaatje ![]() ![]() | |
Wadloper | zaterdag 25 april 2009 @ 16:41 |
Nog twee plaatjes van een tijdje terug. Vanwege omleidingen ben ik naar Venlo gegaan, alleen heb ik niet zoveel cargo's gezien dan verwacht. Wel stonden er twee Taurus locs in Venlo: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2009 @ 17:06 |
Blijven mooie dingen, die Taurussen ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 25 april 2009 @ 17:09 |
quote:Bij de NMBS/SNCB komen die locs nu de belangrijkste IC-diensten overnemen, de Bombardier 1300's verschuiven naar L- en cargo-treinen. | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2009 @ 17:33 |
een 1300 voor een L-trein ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 25 april 2009 @ 17:46 |
Belgen zijn goed in onzinnige dingen... een L-trein lijkt mij veel beter geschikt voor sprinter/Plan V/T dan voor getrokken materieel, vanwege de optrektijden enzo. Maarja, ik ben geen directeur van de Belgische spoorwegen (helaas niet, anders zou het er wel anders aan toegaan dan nu ![]() Taurus vind ik ook erg mooi, en daarna de 189 en Traxx ![]() | |
De_Hertog | zaterdag 25 april 2009 @ 18:05 |
quote:Gaat het daar zo slecht dan? Ik vond laatst die Am 96 echt geweldig rijden eigenlijk.. Erg modern, heeft vast ook een hoop gekost ![]() quote:De Belgische Tuarussen gaan er wel anders uit zien: ![]() | |
James1988 | zaterdag 25 april 2009 @ 18:22 |
quote:Als je 6 miljard subsidie krijgt en nog steeds verlies draait, vind ik dat het slecht gaat ja. quote:Best netjes, alleen dat rare grijze vlak op de zijkant... bij de andere locs zit daar ventilatie, maar bij deze niet. Waarom dan toch zo'n vlak? Dunno... ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 25 april 2009 @ 18:58 |
Voorproefje voor wat later komt. Woensdag t/m vrijdag langs de Rijn in Duitsland geweest. ![]() De mooiste stek die we bezochten is in de wijnbergen nabij het stadje Braubach aan de Rechter Rheinstrecke. Met uitzicht op de voormalige Keltische Marksburg passeert DB 143 947 met RegionalBahn 15525 Koblenz - Wiesbaden. Vanaf medio december verdwijnt ook hier DB Regio. ![]() Langzaam trekt de mist weg en krijgt de zon meer ruimte, als in de vroege ochtend de City Night Line uit Wenen en Milaan langs de Linker Rheinstrecke rijdt. De zoals elke vrijdag met dubbeltractie rijdende CNL400 (189 090 en 189 092) heeft zojuist het stadje Boppard verlaten en is op weg naar Koblenz om uiteindelijk rond het middaguur in Amsterdam te arriveren. Links in beeld een imposante kilometerpaal welke langs de Rijn meer te vinden zijn. Meer volgt later. | |
De_Hertog | zaterdag 25 april 2009 @ 18:59 |
quote:Omdat het zo meer in stijl is met de rest. Dat is geen gok of grap, dat is serieus de reden. | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2009 @ 19:03 |
quote:Nou ja, hij wordt er iig niet NOG lelijker van ![]() | |
De_Hertog | zaterdag 25 april 2009 @ 19:04 |
Zug, schitterend! De Mittelrhein, een van mijn favoriete stukken. Kijk uit naar de rest! | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2009 @ 19:04 |
quote:Kon slechter idd Zug ![]() | |
Palmboom313 | zaterdag 25 april 2009 @ 20:18 |
quote:Cool ![]() Virm ook maar wit maken ![]() | |
Eix | zaterdag 25 april 2009 @ 20:21 |
quote:Ik denk dat dat nog heel erg meevalt hoor. Een loc met slechts enkele rijtuigen kan best even snel zijn als een sprinter... | |
Peterselieman | zaterdag 25 april 2009 @ 20:34 |
De 7300 met de loc voorop ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2009 @ 20:36 |
Weet iemand in welke ritten de sletjes in het weekend rijden? Heb wel ff zin in een slagje Ut - Gd bijv. (al zijn er vandaag en morgen werkzaamheden ![]() | |
James1988 | zaterdag 25 april 2009 @ 21:58 |
quote:Nouja, valt op zich iets voor te zeggen. Een beetje een uniformiteit is wel fijn natuurlijk, voor je klanten, maar je kunt ook doorslaan. Stel je voor dat NS de DD-AR's zo gaat aanpassen dat het op VIRM lijkt, of dat alle rijdende SGMm's worden omgebouwd om (nog) meer op SLT te lijken. De NMBS slaat een beetje door, vind ik... n kleurstelling en consequent logo's zou genoeg moeten zijn. | |
De_Hertog | zaterdag 25 april 2009 @ 22:01 |
quote:Ik moet zeggen dat ik de NMBS wel een mooie stijl vind hebben. En anders was de zijkant een geheel lichtgrijs vlak geweest, in Verkehrsrot kan dat nog wel maar met zo'n lichte kleur lijkt me dat ook prima. Ik heb iig liever het schema van de NMBS en de DB dan het zooitje dat de NS nu is. Zelfs als je de zuurstokken niet mee telt ![]() | |
James1988 | zaterdag 25 april 2009 @ 22:29 |
Ik vind het kleurenschema van de NS wel mooi, lekker fel geel (zeker bij de nieuwe VIRMs, je hebt bijna een zonnebril nodig), met daarop een mooi blauw kleurenspel en een NS-logo. In other news: een Het begin van de reis. Station Breda, van hieraf met de intercity naar Rotterdam om aldaar over te stappen op de Thalys die me naar Parijs brengt. ![]() Tijdens het wachten kwam de stoptrein Utrecht - Breda binnen op spoor 4, dus daar heb ik foto's van gemaakt. Met behulp van Windows Live Photo Gallery heb ik er deze panoramafoto van gemaakt. En daar is de trein die mij naar Rotterdam brengt: een VIRM ![]() Een wiel Gloednieuwe VIRM 9587, binnengekomen in het begin van april Eenmaal in de trein, bleek hij stampvol te zitten. Volgens de conducteur hadden heel veel mensen Kruidvatkaartjes bij zich, en ging men en masse richting Randstad om aldaar iets te gaan doen. Wat weet ik niet, wat ik wel weet is dat ik geen zitplaats had. Ik moest blijven staan. Vanaf het balkon in de richting van de A16 over het Hollands diep. Op de voorgrond de brug die de HSL-Zuid van Zuid-Holland naar Noord-Brabant brengt. Sprintertje (SGMm) te Rotterdam Centraal De Sprinter in de verte koppelde aan de wachtende Sprinters +10. Gelukkig had ik een reservering ![]() Mijn trein naar Parijs: een Thalys. Parijs metrostel Parijse leukigheid: metro's op banden ipv stalen wielen Een RER-trein, uitgevoerd door RATP. Niet alle RER-treinen in Parijs worden door de RATP gedaan, enkele lijnen worden door de SNCF uitgevoerd. Station La Dfense Dit stopt allemaal te La Dfense Weer een metrostel, ditmaal van een andere lijn (M1, dacht ik) RER-station Neuilly Porte Maillot. Zoals te zien is, is dit een SNCF-station. SNCF voert de RER-diensten uit onder de naam "Transilien", wat een verbastering is van "Francilien", een inwoner van de Il-de-France-regio, waar Parijs onder valt. Een dubbeldekstreinstel Een eenvoudig, open interieur. Een Eurostar te Gare du Nord. Om bij deze trein te komen, moet je omlopen en door controles heen, dit i.v.m. regels van Eurostar en het Verenigd Koninkrijk Een Frans rijtuig naast een Thalys Drukte Een 1700? Nee! Dit is het Franse broertje waar de 16/17/1800-locs van zijn afgeleid Een andere Franse loc Wat het verschil is tussen een 'gewone' InterCity en een Corail-InterCity weet ik niet... Een TGV met een gele neus komt binnenrijden Deze trein heeft een snelheidsrecord gevestigd in het VK 2x Thalys. De rechter heeft mij naar Brussel-Zuid gebracht Thalys Kijk eens wat ik gevonden heb? Mag ik 'm houden? Ah toe, ah toe, ah toe, mag het? En dit is de frambozenlollie die mij naar Nederland heeft gebracht. | |
NikkelCobalt | zaterdag 25 april 2009 @ 22:36 |
quote: quote::S? | |
Duvel | zaterdag 25 april 2009 @ 22:37 |
quote:Net nu ze die dingen een beetje betrouwbaar hebben of zo? Of hebben ze nog steeds veel storingen? | |
Peterselieman | zaterdag 25 april 2009 @ 22:37 |
quote:Klopt helemaal. Je kunt dat in Parijs zien aan de eerste twee cijfers. De andere twee zouden wel eens de dienst kunnen zijn waarin het metrostel rijdt. Leuke foto's trouwens ![]() | |
De_Hertog | zaterdag 25 april 2009 @ 22:46 |
quote:Klopt, maar op zo'n beetje iedere andere trein heb je andere kleuren. Op de oude stoptreinen is het geel/lichtblauw, de Buffels zijn alleen geel, de sprinters en de SLTs zijn die vlaflip-kleuren.. Bij de NMBS hebben ze zelfs (een deel ?) van die oude Klassiekers nog overgeschilderd. | |
James1988 | zaterdag 25 april 2009 @ 23:02 |
quote:De RER is helemaal leuk, die hebben namen. Dan heb je dus treinen als GOTA, ROMI en NORA. De eerste letter geeft de bestemming aan, de tweede het soort trein, en de andere twee zijn om de naam uitspreekbaar te maken. (Dacht ik?) quote:Dank je quote:Reservering verplicht - zie m'n eerdere foto over een stampvolle VIRM ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 25 april 2009 @ 23:08 |
Ik heb nog nooit met de stadstreinen die onder de RER vallen gereisd. Kom niet verder dan de metro en de Thalys, dus ik zou niet weten hoe ze die beestjes een naam geven ![]() | |
James1988 | zaterdag 25 april 2009 @ 23:09 |
Van Wikipedia:quote: | |
NikkelCobalt | zaterdag 25 april 2009 @ 23:25 |
quote:Maar als jij geen reservering had, mocht je niet eens mee. Wat er dan gelukkig aan is dat je er een had ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2009 @ 23:30 |
quote:Ook maar relatief hoor. Ik heb al eens een uur en drie kwartier gestaan in het gangpad van een rijtuig waar ik een reservering had. Kon gewoon niet bij m'n plek komen. Okee, dat was in Roemeni, maar och ![]() | |
James1988 | zaterdag 25 april 2009 @ 23:35 |
quote:In Thalys roep je dan de HC erbij die degene die jouw plek bezet houdt maant die plaats te verlaten. Of je krijgt een andere plaats. | |
NikkelCobalt | zaterdag 25 april 2009 @ 23:39 |
quote:Reservering is dus niet verplicht. Waarom zetten ze dat op zo'n bord dan ![]() | |
James1988 | zaterdag 25 april 2009 @ 23:42 |
quote:Het is wl verplicht. Maar je kan moeilijk iemand eruitzetten met 300 km/h (ok, het kan wel, maar klantvriendelijk is het niet). | |
Ofyles2 | zaterdag 25 april 2009 @ 23:45 |
quote:Die locs zijn in ieder geval nog steeds niet winterbestendig. Meestal worden de gestrande 13-locs opgehaald door 27-locs. Nu geeft dat geen problemen op het oude spoornet, maar je zou een 13 hebben die tussen Leuven en Ans in de panne geraakt. ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 25 april 2009 @ 23:46 |
quote:Roemeni verbaast me niets. Daar gebeuren wel vaker rare dingen (en dan heb ik het niet over voetbal). | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2009 @ 23:58 |
quote:Da's een eind omrijden ![]() Maar bedoel je niet tussen Luik en Ans? Daar is een nogal steile helling waar je tegenop KUNT komen, als je goed weet wat je doet..... | |
Peterselieman | zondag 26 april 2009 @ 00:07 |
Ik lees net dat de NS de mogelijkheid wil hebben om op Dijksgracht nieuw ingestroomd SLT tijdelijk terzijde te stellen totdat de stellen ingepland kunnen worden in de diensten ![]() | |
thats-me | zondag 26 april 2009 @ 00:09 |
oeh ik ga morgen Luik - Ans doen:D.. Ik vertrek 's ochtend uit Wierden, ga beetje door Nl rondreizen met Kruidvat kaartje, om daara via Maastricht naar Luik en vervolgens Ans te gaan. En 's avond weer het hele eind terug:D.. | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2009 @ 00:16 |
quote:Waar slaat dat dan weer op? ![]() Oh jee, nieuw ijzer ![]() ![]() ![]() episch gefaal. | |
Ofyles2 | zondag 26 april 2009 @ 00:24 |
quote:Nee, Luik-Ans behoort tot het oude spoornetwerk, Leuven-Ans werkt met een andere spanning. | |
Espabilado | zondag 26 april 2009 @ 00:25 |
> klik < Is een 'Intercity (NS Hispeed)' trein volgens ns.nl Is dat beter dan de gemiddelde intercity? Ofwel beetje comfortabel? Want voor 16.5 euro meer kan ik een ICE pakken. | |
Ofyles2 | zondag 26 april 2009 @ 00:28 |
quote:Comfortabel wel, maar van de snelheid moet je het niet hebben. Keulen-Frankfurt en Bussel-Parijs uitgezonderd. | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2009 @ 00:28 |
quote:Ze zitten water beter, en stopcontact naast je bij sommige plekken ![]() ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2009 00:29:07 ] | |
Espabilado | zondag 26 april 2009 @ 00:37 |
Oke dan pak ik de IC, in het kader van mijzelf wat meer aan een budget houden ![]() | |
James1988 | zondag 26 april 2009 @ 00:44 |
IC Berlijn is prima te doen! Sowieso heb je een directe verbinding waar je met de ICE moet overstappen, wat ik toch wel een voordeel noem. 't zit verder gewoon prima ![]() | |
Espabilado | zondag 26 april 2009 @ 00:52 |
quote:Oke, kan trouwens ook van mijn stationnetje direct naar Deventer (moet in NL dus wel overstappen).. dus totale reis is slechts kwartier langer zelfs. Kan opzich half uur korter, maar overstaptijd is maar 2 min dan op Deventer, en hoewel het op hetzelfde parron is, heb je altijd kans dat je 5 minuten vertraging hebt. Altijd zo jammerlijk als het niet lekker aansluit! | |
James1988 | zondag 26 april 2009 @ 01:18 |
Vraag of iemand je weg kan brengen, ga eerder op reis, of volg een alternatieve route naar Almelo of Hengelo. 2 minuten in Deventer is te krap, vind ik. | |
Zug-Chef | zondag 26 april 2009 @ 08:51 |
Die overstap van 2 minuten zou ik dus niet op gokken. Neem een trein eerder en haal in Deventer bij de AH to Go wat te eten voor in de trein of ga even ontbijten/lunchen in de lunchroom op het perron. Gestress aan het begin van je vakantie moet je niet hebben, plus als je die trein mist, heb je wel een probleem. | |
Socios | zondag 26 april 2009 @ 11:26 |
Lap die 16,50. en ga lekker met de ICE. ![]() | |
James1988 | zondag 26 april 2009 @ 12:06 |
quote:Dan kun je 2 uur later de volgende pakken. Reserveren wordt aangeraden, maar is niet verplicht. 't probleem wat je dan wel hebt, is dat je misschien 3x van plek moet wisselen tijdens je reis. Kom dus gewoon op tijd, en gok niet op 2 minuten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2009 @ 12:08 |
quote:Of je verschanst je in de BordBistro natuurlijk ![]() | |
Nightshadow | zondag 26 april 2009 @ 12:20 |
Gisteren zag ik rond 14 uur twee stoomlocs met een hele sleep rijtuigen erachter aan rijden vanaf Zutphen richting Deventer (van de VSM denk ik). Wat deed die daar? Kan er verder niks over vinden.. Staat ook niet op Somda. Kon helaas geen foto's maken, ik stond er toch wel een kilometer vanaf en had alleen een mobiel bij me. Anders zou het een mooi plaatje geworden zijn! | |
dennistd | zondag 26 april 2009 @ 12:41 |
http://somda.nl/www/forum/6708/ | |
ReisT | zondag 26 april 2009 @ 12:53 |
quote:Dat heeft NS allang voorgesteld. Eind 2010 moet de eerste DDAR in VIRM-look klaar zijn. quote:Gebeurt wel vaker daar ![]() | |
Dichterbijer | zondag 26 april 2009 @ 17:10 |
Dit topic begon al goed met een echte Engelse trein. Mijn vriendin en ik willen deze zomer gaan toeren in het zuiden van Engeland. Voorlopige planning: 7 juli vertrek per Eurostar naar London waar we dan 1 dag zullen blijven om daarna door te tuffen naar het zuiden. De precieze rit is nog niet zeker vanwege een aantal factoren. Maar ik zit nog maar een vraag: zo werd het mij al snel duidelijk dat het reserveren van een treinkaartje vele malen goedkoper is, dan op de bonnefooi een trein pakken. Maar waar kan ik nu de prijzen vinden wat een kaartje aan het loket/automaat kost? | |
Zug-Chef | zondag 26 april 2009 @ 18:24 |
Afgelopen week zijn drie dagen doorgebracht langs de linker en rechter Rheinstrecke, om precies te zijn tussen Koblenz en Mainz. De streek staat bekend om de mooie steile bergen en vooral de vele burchten en kastelen. Uitgangspunt was de Jeugdherberg in St. Goar. Gedurende de drie dagen werd per auto op diverse locaties gefotografeerd. In deze post is gegarandeerd elke foto op een andere plek gemaakt! Veel kijkplezier! ![]() Met op de achtergrond de pittoreske huisjes van Oberwesel, passeert Railion's 145 056 met een fraaie tankcontainertrein. Op de achtergrond zijn de markante wijnbergen te zien, welke in grote getalen te vinden zijn in deze omgeving. ![]() Vanuit de Loreleytunnel raast SBB Cargo 482 031 met een tankcontainertrein zuidwaarts richting Zwitserland. ![]() Op het stationnetje van Kaub is sinds enkele jaren een nieuw perron aangelegd, welke in schril contrast staat met het veel meer gebruikte oude eilandperron. De omgeving waarin Railion's 151 011 en 151 012 met een Kolentrein rijden, wordt vooral gekenmerkt door de 13e eeuwse Burg Gutenfels, waarin tegenwoordig een hotel is gevestigd. ![]() In de binnenbocht van het stationnetje Lorch(Rhein) zien we allereerst DB Regio 143 269 als RB 15527 Koblenz Hbf - Wiesbaden Hbf. ![]() Door een stremming op de NBS Frankfurt-Kln worden alle ICE-3 treinen omgeleid via de Linker en Rechter Rheinstrecke, waardoor de extra reistijd oploopt tot meer dan 2 uur. NS Hispeed is met stel 4652 "Arnhem" als ICE 122 op weg van Frankfurt(Main) Hauptbahnhof naar Amsterdam Centraal, als de Ochsenturm in het stadje Oberwesel gepasseerd wordt. Rechts op de berg zien we het uit de 12e eeuw stammende kasteel de Schnburg. ![]() Nabij de Jeugdherberg in St. Goar is ITL's zilveren 185 148 met een al even mooie zilveren beladen autotransport op weg van Bremerhaven naar Illingen (Wrttemberg), alwaar de firma Mosolf de auto's op wacht. ![]() Vanuit de wijnbergen in Assmannshausen is het genieten van een prachtige blik in het Rijndal. Aan de rechterzijde van de Rijn is RD 185 315 met een keteltrein op weg richting het zuiden. Op de achtergrond het dorpje Trechtingshausen met de burcht Reichenstein, welke tevens als hotel dient. ![]() Eind 2009 neemt DB Regio afscheid van het regionale treinverkeer op de Rechter Rheinstrecke. Tot die tijd rijden de van oorsprong oost-Duitse Baureihe 143 met enkele gemoderniseerde rijtuigen heen en weer tussen Frankfurt/Wiesbaden en Koblenz. Op de foto passeert in een doorbrekend zonnetje de 143 133 met RB 15530 vanaf Wiesbaden naar Koblenz, ter hoogte van Im Bchergrund. ![]() Net voorbij de Loreley snelt DB 143 644 met Regionalbahn 15537 vanuit Koblenz langs ons, eindstation is Wiesbaden Hauptbahnhof. ![]() Even buiten het Loreleystadje St. Goarshausen ligt het stadsdeel Wellmich, waar onder andere de 14e eeuwse St. Martin kerk te bezichtigen is. Grootste toeristentrekker is de eveneens 14e eeuwse Burg Maus, te zien aan de bovenzijde van de foto. Daaronder loopt de Rechter Rheinstrecke waarop DB Regio 143 653 met RB 15418 Wiesbaden - Koblenz onderweg is. ![]() Langzaam trekt de mist weg en krijgt de zon meer ruimte, als in de vroege ochtend de City Night Line uit Wenen en Milaan langs de Linker Rheinstrecke rijdt. De zoals elke vrijdag met dubbeltractie rijdende CNL400 (189 090 en 189 092) heeft zojuist het stadje Boppard verlaten en is op weg naar Koblenz om uiteindelijk rond het middaguur in Amsterdam te arriveren. Links in beeld een imposante kilometerpaal welke langs de Rijn meer te vinden zijn. ![]() Vanuit Stuttgart Hbf is vroeg op pad de IC 2310 met stuurstand voorop en achterop duwend de 101 105 van de DB. Eindbestemming is Westerland op het schiereiland Sylt. ![]() De lokserie 155 is van oorsprong in de voormalige DDR groot geworden en wordt sinds de eenwording in 1990 in heel Duitsland ingezet. Enkele loks hebben hun fraaie oude rode kleur behouden en enkele daar weer van hebben ook hun witte slabbetje behouden. De RD 155 214 hier met een gemengde goederentrein ter hoogte van Osterspai aan de Rechter Rheinstrecke. ![]() De mooiste stek die we bezochten is in de wijnbergen nabij het stadje Braubach aan de Rechter Rheinstrecke. Met uitzicht op de voormalige Keltische Marksburg passeert RD 185 047 met een bont gekleurde containertrein. ![]() Op de middagstek net buiten Osterspai is de Wiener Lokalbahn met de uit de Rotterdamse Maasvlakte komende Linz-shuttle onderweg vanuit Emmerich naar Oostenrijk, waarbij de tractie verleend wordt door de Siemens Taurus ES64-U2-020. ![]() Vanuit het Italiaanse Brescia is trein 40028 onderweg naar Ede-Wageningen en de Waalhaven Zuid. Vanaf de Zwitsers-Duitse grens verzorgd Rail4Chem de tractie met de 185 532 tot aan Emmerich, waar een G2000 de trein verder naar Nederland rijdt. Aan de lok bevinden zich hier de bekende zwarte VOS Hupac's welke in Ede-Wageningen van de trein gehaald zullen worden. Het achterste deel van de trein heeft de Waalhaven als bestemming. In een prachtig namiddag zonnetje passeert de trein hier ter hoogte van Kamp Bornhofen. Meer foto's staan op mijn www. Onder het kopje Foto's 2009 -> week 17. | |
Palmboom313 | zondag 26 april 2009 @ 18:28 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Charango | zondag 26 april 2009 @ 18:30 |
@ ZugChef: Zware respect voor deze foto's ![]() Ik blijf ook genieten van de mooie achtergrondverhalen bij jouw foto's Het Rijndal is zeker een van de mooiste railcorridors in de wereld. Het lijkt overigens wel dat de Rijn erg laag staat. | |
Sj0rSz | zondag 26 april 2009 @ 18:43 |
Zug-Chef ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2009 @ 18:54 |
Kudo's maatje | |
Dichterbijer | zondag 26 april 2009 @ 18:55 |
Op deze manier sneeuwt mijn vraag wel onder met zulke geweldige foto's ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2009 @ 18:56 |
www.rail.co.uk | |
De_Hertog | zondag 26 april 2009 @ 18:57 |
Mooie foto's Zug! Toennet op het nieuws dat vandag de Diesel-3 uit Tilburg is overgebracht naar Utrecht, toevallig mensen daar foto's van gemaakt? Heb het zelf gemist helaas.. | |
Zug-Chef | zondag 26 april 2009 @ 19:06 |
Bedankt voor de fijne reacties allemaal! @ De Hertog: zie hier en hier | |
dennistd | zondag 26 april 2009 @ 19:10 |
De treindienstleider heeft trouwens lekker zitten te slapen vanmiddag: hij heeft dat transport linkerspoor de Maliebaan opgestuurd (wat de museumpendel doet), maar om in het museum zelf te komen moet je via het rechterspoor. Er is weer teruggestoken het spoor Utrecht-Arnhem op, en vervolgens is ie alsnog het rechterspoor opgegaan. | |
De_Hertog | zondag 26 april 2009 @ 19:19 |
quote:Dank je. Ik heb het op tv ook al gezien hoor, wilde gewoon weten of iemand van hier toevallig nog langs het spoor was gaan staan ![]() | |
Ireyon | zondag 26 april 2009 @ 19:23 |
quote:Zou iemand mij willen uitleggen waarom dat ding tussen ogenschijnlijk willekeurige goederenwagons is gekoppeld? ![]() | |
Peterselieman | zondag 26 april 2009 @ 19:31 |
Nice Zug-Chef ![]() | |
Dichterbijer | zondag 26 april 2009 @ 19:44 |
Leuke website met links naar webcam's gericht op diverse trein projecten. http://www.nsesoftware.nl/erikbaas/webcams/ | |
dennistd | zondag 26 april 2009 @ 19:46 |
quote:Die zullen wel dienen als remwagens, meestal zit de remleiding van een treinstel niet doorverbonden als er een loc voor hangt. | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2009 @ 19:55 |
quote:Dat idd. Dat is gebruikelijk bij overbrengingsritten van museummat ![]() | |
Jeroen_L | zondag 26 april 2009 @ 20:14 |
Het is weer te merken dat de ICE omgeleid wordt via Venlo. Al verschillende spotters gespot ( ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 26 april 2009 @ 20:19 |
![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 26 april 2009 @ 20:23 |
ZO kan het ook... | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2009 @ 20:26 |
quote:je hebt mensen die zich verbazen over elk klavertje-drie he ![]() | |
ghizzer | zondag 26 april 2009 @ 21:47 |
quote:inderdaad! ik zie ze zeer zelden in Duitsland, maar wat zijn ze vet! | |
bork | zondag 26 april 2009 @ 22:28 |
Ik was vandaag in Groningen (in een Hondekop) ![]() ![]() | |
knars | zondag 26 april 2009 @ 22:29 |
Deze zomer 15 jaar geleden maakte ik een treinreis naar Zwitserland, Man man man, wat heb ik mijn ogen uitgekeken langs de Rijn. Mooie platen! | |
Peterselieman | zondag 26 april 2009 @ 22:30 |
quote:Oeh, de DE3 27 is teruggekeerd in het spoorwegmuseum. Teruggebracht door Museumloc 2225 ![]() | |
knars | zondag 26 april 2009 @ 22:31 |
Dat ene lijkt op een DE3 ![]() | |
Peterselieman | zondag 26 april 2009 @ 22:34 |
De 2225 is trouwens van Stichting Museum Materieel Railion | |
Darkwing_Duck | zondag 26 april 2009 @ 22:40 |
http://gallery.alexvanherwijnen.nl/d/6640-1/CIMG3085.JPG Chatelet les Halles als ik me niet vergis? ![]() | |
bork | zondag 26 april 2009 @ 22:52 |
Die rare grijze stond later binnen![]() ![]() | |
SpeedyRich | zondag 26 april 2009 @ 22:57 |
quote:was je erbij ? | |
bork | zondag 26 april 2009 @ 23:00 |
Deze rare bracht hem binnen![]() ![]() ![]() | |
knars | maandag 27 april 2009 @ 00:07 |
vergeef me m;n uitspraak over groninger veenklodders, want dit is best een aardig machientje. Het is nu eenmaal moeilijk om Groningen niet af te zeiken omdat het o.a. zo godsgruwelijk saai is. Eegalief moet binnenkort naar Roosendaal, dus heeft een marktplaatsdagkaart gescoord. Ik zit er aan te denken die te confisceren en een gewoon retourtje zonder datum voor haar neer te leggen. Ik bedoel, kom op - wat stelt Gouda - Roosendaal vv nou voor tov Gouda - Den Haag - Eindhoven - Maastricht - Kerkrade - Nijmegen - Winterswijk - Zutphen - Hengeloooh - Pimpel - Haarlem - Rotterdam - Gouda? ![]() | |
James1988 | maandag 27 april 2009 @ 00:10 |
quote:Geen idee ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 27 april 2009 @ 00:11 |
quote:Ga, ik het anders vragen ![]() Moest je er overstappen? | |
knars | maandag 27 april 2009 @ 00:12 |
Nog specifieker: Moest je er overstappen en was zo'n beetje elke denkbare metrolijn van Parijs aanwezig? ![]() | |
knars | maandag 27 april 2009 @ 00:14 |
DD, hoe vaak per maand ga jij eigenlijk naar Parijs? Het lijkt wel alsof je bij elke oneven treinentopic weer een Parijsreisje doet ![]() | |
James1988 | maandag 27 april 2009 @ 00:50 |
knars: geen idee, niet echt op gelet... de trein stond er iig lang stil dus volgens mij is het een eindpunt. Even op Wikipedia gekeken, en volgens mij was het bij La Dfense. | |
Ofyles2 | maandag 27 april 2009 @ 01:15 |
Kon je niet direct een plattegrond kopen? ![]() | |
James1988 | maandag 27 april 2009 @ 01:19 |
Daar had ik weinig zin in... ik stap altijd gewoon in, reis, kijk ergens rond, loop naar een station en prik de volgende bestemming op de kaart die daar hangt, en dan plan ik de bijbehorende route erbij ![]() | |
Ofyles2 | maandag 27 april 2009 @ 01:22 |
Afgelopen vrijdag heb ik de Valleilijn bereden, eerst naar Wageningen per lijn 88 (en terug), daarna met de trein naar Amersfoort. | |
Socios | maandag 27 april 2009 @ 02:24 |
Dus dat. ![]() | |
Duvel | maandag 27 april 2009 @ 08:23 |
quote:Dat laatste is gelukt, bedankt voor je interessante reportage! | |
Duvel | maandag 27 april 2009 @ 08:24 |
quote:Stad is wel leuk! quote:Mag je met zo'n MP kaartje ook met Syntus, Veolia en dat soort verhikels mee? | |
Wadloper | maandag 27 april 2009 @ 11:52 |
quote: ![]() | |
Sj0rSz | maandag 27 april 2009 @ 11:54 |
quote:Volgens de instructies mag je met NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia mee ![]() | |
Socios | maandag 27 april 2009 @ 12:15 |
quote: ![]() | |
thatsme | maandag 27 april 2009 @ 12:17 |
quote:Die kan je bij elk loket gratis afhalen, en ja daar zijn de loketten nog wel open! Het mooiste metro station in Parijs kwa stijl waar ik uit/ingestapt ben: ![]() | |
Charango | maandag 27 april 2009 @ 13:03 |
quote: ![]() nu doet hij het ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Charango op 27-04-2009 13:11:27 ] | |
Darkwing_Duck | maandag 27 april 2009 @ 13:12 |
quote:Wel, als je je er gaat werken en wonen, dan moet je weleens ter voorbereiding even heen en weer eh ![]() | |
RealZeus | maandag 27 april 2009 @ 13:21 |
quote: ![]() | |
bork | maandag 27 april 2009 @ 14:46 |
En ook nog 386 ftw!![]() ![]() | |
dennistd | maandag 27 april 2009 @ 14:56 |
Heeft er nog iemand interesse in een (groen) kruidvatkaartje die geldig is tot en met 10 mei? Te koop voor 12,50 incl verzenden, of ruilen tegen een blauwe, die geldig is van 16 mei t/m 12 juli. Stuur me een pm als je interesse hebt! | |
RubenK | maandag 27 april 2009 @ 15:40 |
je hebt pm ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2009 @ 16:05 |
Gevalletje tempodwang Dennis? ![]() Ik moet er ook nog steeds 2 opmaken ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 27 april 2009 @ 16:12 |
quote:Ik ben mijn 2 kaartjes gewoon kwijt ![]() | |
Sj0rSz | maandag 27 april 2009 @ 16:19 |
Ik ga binnenkort mijn eerste MP-kaartje eens gebruiken. Ben al bezig om een leuke route uit te stippelen. En uiteraard gaat het fototoestel dan ook mee. | |
Socios | maandag 27 april 2009 @ 17:22 |
Post t.z.t. even je reisschema. Altijd interessant. ![]() | |
James1988 | maandag 27 april 2009 @ 17:37 |
quote:Aldus Luccus op GoT. Nu maar hopen dat 't ding nog voor de grens door z'n assen zakt ofzo... | |
Darkwing_Duck | maandag 27 april 2009 @ 17:47 |
quote:Gevonden in de lectuurbak op het toilet ![]() | |
Guard | maandag 27 april 2009 @ 17:52 |
quote: ![]() ![]() | |
Sj0rSz | maandag 27 april 2009 @ 18:21 |
quote:Dat zal ik zeker doen. | |
Peterselieman | maandag 27 april 2009 @ 18:23 |
quote:Zoiets. Nieuwe gedrochten hoeven we hier in Nederland niet op het spoor | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2009 @ 19:01 |
quote:Of dat ie onderweg finaal total loss crasht op de laatste DSB-IC4 die ze nog nodig hadden om het ultimatum te halen. | |
Charango | maandag 27 april 2009 @ 20:03 |
quote:Link? ![]() | |
dennistd | maandag 27 april 2009 @ 20:13 |
quote:http://gathering.tweakers(...)ge/31861756#31861756 je moet wel een bepaald aantal posts op GoT hebben om het te kunnen lezen, hier de quote: quote: | |
Charango | maandag 27 april 2009 @ 20:17 |
quote:Waar slaat dat nou weer op ![]() Thanx in ieder geval | |
dennistd | maandag 27 april 2009 @ 20:20 |
quote:GoT is eigenlijk een computerforum natuurlijk he, dit is een extra iets voor vaste bezoekers zeg maar | |
Peterselieman | maandag 27 april 2009 @ 21:01 |
Is niet erg handig | |
dennistd | maandag 27 april 2009 @ 21:07 |
De TC Tubantia heeft een artikel over de nachttrein van Enschede naar Schiphol. Samenvatting: - Vanaf 29 juni twee maanden lang - Alle nachten behalve van zondag op maandag - 01.00u vertrek Enschede, aankomst 03.15u Schiphol - 03.30u vertrek Schiphol, aankomsttijd niet bekend - "De nieuwe nachttrein, waarop de kaartjes van de NS geldig zijn", oftewel geen besloten trein - Stopt niet in Hilversum Volledig artikel: http://www.tctubantia.nl/(...)es-keer-per-week.ece | |
dennistd | maandag 27 april 2009 @ 21:10 |
Over de V250:quote:Aldus broek53 op somda | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2009 @ 21:20 |
Kijk kijk kijk, nachttreinen in Deventer ![]() Aangenomen dat 2:15 heen ook 2:15 terug betekent qua reisduur, kom je dan dus om 5:45 aan in Enschede. En om 5:56 gaat de eerste PEG richting Dortmund. Dit opent serieuze mogelijkheden ![]() | |
Zug-Chef | maandag 27 april 2009 @ 21:25 |
Oh dat is interessant inderdaad. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2009 @ 21:28 |
Zaterdag 6:26, maar dan nog: 7:44 in Mnster en dan kan je ook alles ![]() | |
dennistd | maandag 27 april 2009 @ 21:30 |
Om 17.30u kwam de V250 door Dresden: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4246186 | |
Palmboom313 | maandag 27 april 2009 @ 21:33 |
Nou ik ga dus zo maar even naar zevenaar ![]() | |
dennistd | maandag 27 april 2009 @ 21:35 |
quote:mja, 2.00u gepland en 3,5 uur vertraging, dus wacht nog maar ff ![]() | |
Palmboom313 | maandag 27 april 2009 @ 21:37 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2009 @ 21:37 |
quote:Na ja, aggemar leut het ![]() Wie weet overigens zo zeker dat hij over Zv binnenkomt? ![]() | |
dennistd | maandag 27 april 2009 @ 21:39 |
quote:broek53 op somda verteld over een locwissel te Em om 2.00u, en hij heeft het vaak bij het rechte eind | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2009 @ 21:40 |
Em - Hgl is niet echt heel waarschijnlijk nee ![]() | |
sander89 | maandag 27 april 2009 @ 21:51 |
Ik gooi nog liever eieren naar de V250 dan ik er een foto van maak ![]() | |
dennistd | maandag 27 april 2009 @ 21:52 |
quote:morgenvroeg gewoon op tijd op arnhem-utrecht gaan staan en je bent de eerste die het stel met eieren bekogelt denk ik ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2009 @ 21:54 |
quote:Hmm ik virm rond 7:23 oostwaarts... Ik maak kans op een eitje van Sander? ![]() | |
Dichterbijer | maandag 27 april 2009 @ 22:01 |
Voor wie een ei wil gooien: BLUF! EN ik zie graag het bewijs ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2009 @ 22:04 |
quote: ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 27 april 2009 @ 22:06 |
Alleen in verwerkte vorm ![]() Niet in een doosje zoals je ze in een normale supermarkt kunt kopen | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2009 @ 22:13 |
quote:Balen ![]() | |
Peterselieman | maandag 27 april 2009 @ 22:14 |
winkelwagentje moet genoeg zijn hoor ![]() | |
Palmboom313 | maandag 27 april 2009 @ 22:15 |
quote:foto is ook wel genoeg ![]() | |
De_Hertog | maandag 27 april 2009 @ 22:21 |
quote:Zij kunnen er om lachen, er komt daar de komende tien jaar eentje paar jaar langs en dan zijn ze er weer van af. Wij moeten er tegen aan kijken.. ![]() | |
Guard | maandag 27 april 2009 @ 22:27 |
quote:In Duitsland hebben ze toch veel ervaring met het tegenhouden van transporten per spoor.... ![]() | |
bork | maandag 27 april 2009 @ 23:23 |
iew!![]() Daar hoop ik half juli om 7 uur 's ochtends aan te komen ![]() | |
James1988 | maandag 27 april 2009 @ 23:24 |
En inmiddels staan er een paar foto's van de V250 in Dresden online op Drehscheibe: klik | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2009 @ 23:27 |
godverdeknetter die dweilkar gaat echt deze kant op komen ![]() | |
De_Hertog | maandag 27 april 2009 @ 23:28 |
quote:Ik ga er volgende week heen ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 27 april 2009 @ 23:30 |
Kom op lelijke kuttrein die je daar bent, zak door je assen. Val uit elkaar! | |
Darkwing_Duck | maandag 27 april 2009 @ 23:34 |
Dat ding rijd op eigen kracht door al die landen heen begrijp ik? | |
Peterselieman | maandag 27 april 2009 @ 23:38 |
nee, getrokken door een loc | |
De_Hertog | maandag 27 april 2009 @ 23:39 |
quote:Je ziet continu alleen de achterkant, met een koppelwagen er aan vast (voor als er kop gemaakt moet worden neem ik aan). | |
thats-me | maandag 27 april 2009 @ 23:40 |
Nee getrokken, kun je op de foto's ook zien ![]() | |
bork | maandag 27 april 2009 @ 23:43 |
quote:Met de n8trein? | |
De_Hertog | maandag 27 april 2009 @ 23:44 |
quote:Nee, met de daglada. | |
Guard | maandag 27 april 2009 @ 23:48 |
quote:Station: ![]() Barbie trein: ![]() | |
knars | maandag 27 april 2009 @ 23:52 |
Sinds er op m'n werk niet meer geFOK!t kan worden loop ik een beetje achter geloof ik, maar: * tsja, ik heb nou eenmaal weinig op met Groningen (al is stad Grunn best te pruimen, zo eens in de 4-5-6 jaar). * Parijs, nice! Of nee, da's weer een andere stad. * Albatros, oh fuck. | |
De_Hertog | maandag 27 april 2009 @ 23:52 |
quote:Dresden is (weer) een erg mooie stad (geworden) | |
bork | maandag 27 april 2009 @ 23:54 |
quote:mmmmm ![]() | |
Palmboom313 | maandag 27 april 2009 @ 23:57 |
![]() ![]() ![]() Bron: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4246186 | |
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 00:00 |
quote:Het is in ieder geval imposant: ![]() Ik ga dus niet per trein, dus ik zal er niet veel van zien. Al zal het met de nachttrein ook wel meevallen. Waar zitten jullie precies? | |
thats-me | dinsdag 28 april 2009 @ 00:01 |
Hmm benieuwd of die morgen daadwerkelijk Nederland binnenkomt, en ook bij dag licht:D.. Zal wel leuk zijn voor foto's:) ik neem in elk geval camera mee richting Oldenzaal, de kans na eerder verschenen dat ik hem tegen kom acht ik Nihil, uit gesloten eigenlijk:-p maar je weet maar nooit ![]() | |
bork | dinsdag 28 april 2009 @ 00:10 |
quote:dresden vakantie 2009 Aan de prijs maar dit is wel het allerduurste tijdens onze vakantie, je hebt ook echt veel mogelijkheden in Dresden voor elke budget, Prinz Eugen (hotel) schijnt ook een aanrader te zijn. | |
Palmboom313 | dinsdag 28 april 2009 @ 00:15 |
hmm zou hij om 6:44 door zevenaar rijden ![]() ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 28 april 2009 @ 02:28 |
quote:Wie gaat er nog even cesium tegenaan gooien? | |
Guppy | dinsdag 28 april 2009 @ 06:35 |
Dresden ![]() | |
TommyGun | dinsdag 28 april 2009 @ 08:00 |
quote: ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 april 2009 @ 08:16 |
Is hij al gespot? | |
James1988 | dinsdag 28 april 2009 @ 08:32 |
quote:danleejon, 10:05 AM Apr 24th Ok, wie was dat? ![]() | |
TommyGun | dinsdag 28 april 2009 @ 09:00 |
quote: [ Bericht 2% gewijzigd door TommyGun op 28-04-2009 09:38:02 ] | |
thats-me | dinsdag 28 april 2009 @ 09:30 |
quote:- 3 min ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 april 2009 @ 09:38 |
Toch wel spannend zo. Hij's net gespot bij Veenendaal-De Klomp btw. | |
Guppy | dinsdag 28 april 2009 @ 09:41 |
quote:Bron Lekker is dat ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 april 2009 @ 09:42 |
![]() V250 op Nederlands grondgebied. Credits: Markrail op Flickr | |
James1988 | dinsdag 28 april 2009 @ 09:42 |
En vol ![]() |