Waarschijnlijk wel, hij moest achterlijk vroeg op en hij lijkt me niet echt een persoon die extra vroeg naar Schiphol gaat om daar uitgebreid de tax-free in te gaan.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:37 schreef DutchTrain het volgende:
En is UIO al veilig geland in Porto
quote:Op donderdag 16 april 2009 13:02 schreef Thetallguy het volgende:
[ afbeelding ]
Deze zijn veeeel mooier dan die brakke Norwegian bakken
Pas dan gewoon de foto aan en zet er een KLM vliegtuig neer ofzoquote:
Met special features uiteraard, zo geeft de linkerhoogtemeter 6000 foot minder aan dan de rechterhoogtemeterquote:Op donderdag 16 april 2009 10:56 schreef Fogel het volgende:
Norwegian heeft een jubileumsvliegtuig van Boeing gekocht, een 737-800 nummer 6000 in de reeks.
Is best mogelijk hoor, gaat je alleen wat kostenquote:
Ze zoeken het maar uit, ik vlieg niet met zequote:Op donderdag 16 april 2009 15:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Met special features uiteraard, zo geeft de linkerhoogtemeter 6000 foot minder aan dan de rechterhoogtemeter
Ow...quote:Op donderdag 16 april 2009 14:32 schreef Fogel het volgende:
Pas dan gewoon de foto aan en zet er een KLM vliegtuig neer ofzo
quote:Op donderdag 16 april 2009 20:29 schreef Fogel het volgende:
Verdien je al je reizen met online poker?
baggerfoto, Machu Picchu is onscherpquote:Op vrijdag 17 april 2009 10:24 schreef bluesparkle het volgende:
Wat een leuke foto.
Gefeliciteerd met je prijs
Ik denk dat zijn volgende trip naar China, Laos en Thailand gaat.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:52 schreef Traveling_Skippy het volgende:
Zo das wel vet!!
Gratis vakanties
waar ga je volgende keer heen??
het was of de tekst scherp of MP scherpquote:
het zijn geen gratis vakanties, moet er "hard" voor werken. Maar het blijft leuk met letterlijk een paar muisklikken genoeg geld te verdienen om de wereld rond te reizen. Met deze reis erbij zit ik weer netjes op mijn gemiddelde van 1 reis per 2,1 maand sinds 2004quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:52 schreef Traveling_Skippy het volgende:
Zo das wel vet!!
Gratis vakanties
waar ga je volgende keer heen??
Ik zit het hele weekend en maandag incluis zonder stroomquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:56 schreef Thetallguy het volgende:
Gefeliciteerd![]()
Ik heb ook een mooie mededelingweekend
Een asado heeft geen stroom nodig, je komt het weekend vast wel doorquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zit het hele weekend en maandag incluis zonder stroom
Op dat moment dus niet.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:37 schreef DutchTrain het volgende:
Er staat geen plaatje in de OP
En is UIO al veilig geland in Porto
Uiteindelijk dus wel.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:42 schreef Fogel het volgende:
Waarschijnlijk wel, hij moest achterlijk vroeg op en hij lijkt me niet echt een persoon die extra vroeg naar Schiphol gaat om daar uitgebreid de tax-free in te gaan.
Verdomd, niet aan gedacht dat de diepvries ook leeg moet vanavond! Thanksquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:12 schreef Fogel het volgende:
Of natuurlijk zo'n ding aanschaffen en je koelkast erin pluggen om je bier en mayo koud te houden:
[ afbeelding ]
Burgertrutje.quote:
quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:42 schreef Fogel het volgende:
Hebben jullie nog een compensatie ontvangen voor de geannuleerde vlucht en dat vervolgens in bier geinvesteerd?
Wijn of thee zijn ook mogelijke opties, of het epileertangetje wat zo warm aanbevolen werd door k_man.quote:
En... is ze al zwanger? (je aanstaande, niet de pupquote:
Ieder kreeg een lunch / diner bon ter waarde van ¤ 14,95. Daar kom je op Schiphol lekker ver mee.quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:42 schreef Fogel het volgende:
Hebben jullie nog een compensatie ontvangen voor de geannuleerde vlucht en dat vervolgens in bier geinvesteerd?
Waar haal je dat schema vandaan? Wel interessantquote:Op zondag 19 april 2009 08:53 schreef DutchTrain het volgende:
Bij een vertraging van 2 - 4 uur is het normaal dat je alleen wat te eten / drinken krijgt. En van die 15 euro kun je best wel wat krijgen bij de wok / pizza / BK corner.
Officieel zou je ook nog een voucher moeten krijgen
[ afbeelding ]
Alle info die je nodig hebt: http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/air_en.htmquote:Op zondag 19 april 2009 18:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Waar haal je dat schema vandaan? Wel interessant
http://www.cms-dsb.com/ju(...)ering_en_overboekingquote:Op zondag 19 april 2009 18:46 schreef Blik het volgende:
Waar haal je dat schema vandaan? Wel interessant
Ligt aan je ticketvoorwaarden. Boek je het goedkoopste ticket, dan heb je Zügbindung, ofwel je moet met die trein mee (tenzij die uitvalt, de aansluitende trein vertraging heeft etc.) Als je boekt via bahn.de zie je dat vanzelf. Je kan kiezen uit verschillende tarieven. Een normaal ticket is geldig op alle treinen, en daar kun je een (gratis?) reservering bij krijgen.quote:
Als je een ticket koopt van 29 of 39 euro heb je een actieticket met daarbij bepaalde voorwaarden. Anders staat het als 'normalpreis'quote:Op maandag 20 april 2009 00:15 schreef Fogel het volgende:
Plaatsreservering kost 2¤ op de ICE, maar ik zie verder niks staan over de flexibiliteit van een 2e klas ticket (ik reis normaal 1e klas, deze keer is er veel gezeik met het budget helaas).
Dus op de dag zelf kost het 15¤?quote:EINFACHE FAHRT, 1 Erw., 2. Klasse, Berlin - Jena
Normalpreis
Volle Flexibilität (keine Zugbindung). Umtausch und Erstattung vor dem 1. Geltungstag kostenfrei, ab dem 1. Geltungstag 15 EUR.
Ja, maar dat is wat het kost als je je ticket weer inlevert.quote:
Heb je een datum ingevuld na 7 dagen van nu? En dan moet je ook nog bij Sparangebote in het dienstregelingschema op 'Verfugbarheit prüfen' klikken.quote:
Als het technisch personeel lang genoeg staakt welquote:Op maandag 20 april 2009 20:31 schreef Fogel het volgende:
Zijn stakingen tegenwoordig ook al een technisch mankement? Apart...
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:03 schreef Fogel het volgende:![]()
![]()
Mijn vrouw heeft vanaf volgende week een baan!
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 21 april 2009 00:20 schreef Vogue het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
![]()
![]()
Vogue heeft ook een baan
![]()
![]()
![]()
Over 2 weken begin ik. In de omgeving van Rotterdam.
Dus: Wie weet of heeft er woonruimte in Rotterdam? Tijdelijk mag ook. Degene die me kan helpen trakteer ik op een etentje en een avondje uit
Ik ben juist net kleiner gaan wonen.Van de 150m2 die ik had, heb ik er toch wel ruim 50 ingeleverd bij de laatste verhuizing. Maar ik kan m'n kelderbox wel verhuren natuurlijk... gebeurt wel vaker in Rotterdam ;')quote:
Vast op de dag zelf 'due to technical problems ... 'quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:43 schreef Thetallguy het volgende:
goedzo Vogue
Nieuwsbericht van Air Asia dat ze vanaf juli dagelijks Londen - Kuala Lumpur gaan vliegen, allemaal leuk en aardig, dus ik kijken hoe ze dit gaan doen aangezien ze maar 1 vliegtuig hebben voor deze route: schedulechanges.
Heenreis van 0930 vervroegd naar 0125 (niet zo'n probleem, scheelt opzich weer een hotelovernachting op Stansted, komen de avond ervoor om 2045 aan)
Terugreis geeft nu een "Sorry, there are no fares available on this date." oftwel er wordt niet op die dag gevlogen, wat het 'dagelijks' gedeelte ook weer vreemd maakt
Maargoed, eens afwachten of er vanuit AirAsia zelf een reactie komt.
Wel goedkoop, nog geen 700 pond voor 2 personen op een willekeurige datum in oktober heen, november terug.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:43 schreef Thetallguy het volgende:
goedzo Vogue
Nieuwsbericht van Air Asia dat ze vanaf juli dagelijks Londen - Kuala Lumpur gaan vliegen, allemaal leuk en aardig, dus ik kijken hoe ze dit gaan doen aangezien ze maar 1 vliegtuig hebben voor deze route: schedulechanges.
Heenreis van 0930 vervroegd naar 0125 (niet zo'n probleem, scheelt opzich weer een hotelovernachting op Stansted, komen de avond ervoor om 2045 aan)
Terugreis geeft nu een "Sorry, there are no fares available on this date." oftwel er wordt niet op die dag gevlogen, wat het 'dagelijks' gedeelte ook weer vreemd maakt
Maargoed, eens afwachten of er vanuit AirAsia zelf een reactie komt.
Zo groot is Vogue niet, DT. Zo'n 100m2 is ruim voldoende voor julliequote:Op dinsdag 21 april 2009 10:32 schreef DutchTrain het volgende:
Ik ben juist net kleiner gaan wonen.Van de 150m2 die ik had, heb ik er toch wel ruim 50 ingeleverd bij de laatste verhuizing.
Zag inderdaad ook prijzen staan van rond de 200 pond als je de goede data uitzoekt. Dat is echt geen geld natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:58 schreef Thetallguy het volgende:
@Blik, wij hadden voor 460 pond (2 pers, incl. bagage/maaltijden/ASR)
Zou leuk zijn, maar nee...quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:00 schreef Fogel het volgende:
Hik, heb je je gold status alweer bijna terug?
Via de telefoon omgeboekt, no problems.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vast op de dag zelf 'due to technical problems ... '
quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:35 schreef UIO_AMS het volgende:
Zo groot is Vogue niet, DT. Zo'n 100m2 is ruim voldoende
En touchscreenbediening zodat je weet wanneer diegene achter je aan het Patiencen isquote:Op woensdag 22 april 2009 18:18 schreef DutchTrain het volgende:
Bij Finnair net een nooduitgangplek in een A340 en een zitje op rij 3 economy in een A320 online kunnen vastleggen zonder extra kosten
Die A340 is nog maar een jaartje oud, dus ben benieuwd of er nog mooiere features opzitten dan de neuswielcamera, uitgebreid spellenpakket en stopcontacten...
OK. Jij wint. Ik mag maar 12 uur in het vliegtuig zitten. En 2 uur overstaptijd.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:40 schreef Hik het volgende:
Ik stap zo weer op het vliegtuig, maar heb echt even geen zin... (15 uur).
Was dat helemaal vergeten! Best onmogelijk met alle spandoeken, stickers, posters etc etc hierquote:Op woensdag 22 april 2009 20:40 schreef Hik het volgende:
Ik stap zo weer op het vliegtuig, maar heb echt even geen zin... (15 uur).
Heb net wel geregeld dat ik van het weekend lekker mee ga lopen met een van mijn media projecten. Zij verslaan zondag de verkiezingen daar!Leuk!
quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:35 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zo groot is Vogue niet, DT. Zo'n 100m2 is ruim voldoende voor jullie2
.
Kunnen we morgen op Schiphol ruilen ?quote:Op woensdag 22 april 2009 22:11 schreef k_man het volgende:
Ik ben juist van allebei m'n wereldstekkers het Engelse stukje kwijt.
Ja, een relatie met een crewlid van FOK! lijkt me echt het einde.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:14 schreef Vogue het volgende:
Volgens mij is UIO een beetje jaloers en wil híj graag met DT een appartementje delen
quote:
Vlieg je soms met TAP?quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:36 schreef Blik het volgende:
Hoe muf is dit, ben al 2 uur aant wachten totdat ik eens een keer richting Schiphol kan gaan vertrekken
Altijd Quito eigenlijk. OP één na alle NGOs waar ik mee werk zitten daar (of hebben hun hoofdkwartier daar), Guayaquil is toch meer een commercieel centrum.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:46 schreef MarkaD het volgende:
[..]
Was dat helemaal vergeten! Best onmogelijk met alle spandoeken, stickers, posters etc etc hierGa je ook wel eens naar Guayaquil (waar ik nog steeds ben) of altijd naar Quito?
Spelbreker...quote:
8 man politie voor 5 demonstrantenquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:46 schreef ETA het volgende:
pfff, groot drama voor Chinese ambassade vandaag. Ik kom braaf op tijd aan om mijn paspoort met hopelijk een visum op te halen. Staat er een grote groep mensen voor de hekken, samen met enkele politie autos en bijbehorende agenten.... Blijkt dat paar Falun Gong mensen aan het demonstreren zijn, 5 om precies te zijn. Daarvoor zijn 8 agenten opgetrommeld om hen te bewaken/in de gaten te houden.
Gevolg is dat de ambassade dicht isDe grote groep mensen die voor de hekken staat zijn dus boze mensen die dit weekend moet vliegen, 1 man moet zelfs over enkele uren op Schiphol zijn. Chaos natuurlijk. Een bewaker aan de andere kant van het hek probeert iedereens gegevens te noteren, misschien dat de ambassade vanmiddag nog open gaat, men is binnen nog aan het overleggen.
Het duurt een uur voordat er duidelijkheid is, de ambassade gaat waarschijnlijk open vanmiddag voor 1 uurtje, maar dan mogen we 1 voor 1 naar binnenEr staan meer dan 40 mensen op de lijst, dus dat gaat echt niet lukken. Uiteindelijk moet het MIBUZA er aan te pas komen om de ambassade op tijd open te gooien en iedereen binnen te laten.
Een dagje met frustraties, maar toch mijn visum gekregen
Het tweede gesprek aangaan, zonder meer, en (nog) geen open kaart spelen. Proeftijd gaat twee kanten op. Wellicht ben je er na twee weken al achter dat je sowieso in baan 1 wilt blijven, misschien ook niet.quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:23 schreef Vogue het volgende:
Even een klein dilemma... Ik heb dus een baan en die heb ik geaccepteerd. Ik begin maandag over een week (4 mei) en heb 2 maanden proeftijd. Nu had ik ook een andere, minstens zo interessante zo niet misschien wel interessantere sollicitatie, en die hebben me laten weten dat ik uit ben genodigd voor een 2e gesprek. Dat 2e gesprek kan op 18 mei plaatsvinden.
Wat zouden jullie doen? Het 2e gesprek aangaan of open kaart spelen en zeggen dat ik baan 1 heb geaccepteerd?
Ik ook!quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:00 schreef UIO_AMS het volgende:
Eens met Hik.
Nee, was ook mijn eigen stomme schuld. Was al veel te vroeg wakker en hoefde pas om 11:30 te vertrekken naar Schiphol.quote:
Het is vast weer een conspiracy van de farmaceutische industrie.quote:Op zondag 26 april 2009 09:23 schreef Fogel het volgende:
Ach, de financiele crisis begint een beetje oud nieuws te worden, dus ze moeten over naar de nieuwe hype.
SARS zou de halve wereld uitmoorden, de vogelgriep evenzo, maar het viel allemaal best wel mee. Ik reken erop dat dit een nieuwe variant op dit is zodat we de augurkentijd met virusnieuws door kunnen komen.
Laatst was in het nieuws dat die Tamiflu pillen die de meeste regeringen ter wereld in zeer grote volumes hadden afgenomen niet werken tegen een mutatie van het vogelgriepvirus. Gister het wondere nieuws dat de pillen wel werken tegen dit nieuwe virus uit Mexico. Vast toeval...
Je moet toch wel heel veel fantasie hebben om alle letters als zodanig te herkennen... De b en de g bijvoorbeeld vind ik niet echt geslaagdquote:Op zondag 26 april 2009 19:00 schreef Fogel het volgende:
Iemand met tijd teveel heeft het alfabet gezocht op Google Earth, kijk hier voor de fotos: http://www.nettavisen.no/it/article2612258.ece
De æøå ontbreken
Nou, start google earth en doe je bestquote:Op maandag 27 april 2009 14:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je moet toch wel heel veel fantasie hebben om alle letters als zodanig te herkennen... De b en de g bijvoorbeeld vind ik niet echt geslaagd
Nummer 6001?quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:39 schreef Thetallguy het volgende:
Morgen krijgen we een gloednieuwe Boeing rechtstreeks uit de fabriek
Heel de Alitalia-crew zat bij mij in het vliegtuig naar Vacnouverquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:39 schreef Thetallguy het volgende:
Je bent aan het doemdenken. Maar je bent de enige nietquote:Op zondag 26 april 2009 06:30 schreef flipsen het volgende:
Wie maakt zich intussen al zorgen over de griepvariant die in Mexico is begonnen? Als ik heel eerlijk ben, ik zweet peentjes! Een pandemie zit er sowieso weer eens aan te komen en dit lijkt alle vormen aan te nemen van een niet zo gezellig tijdperkMeer mensen angstig, of ben ik een doemdenker vandaag?
moeders blijven moeders... die van mij wil dat ik perse mondkapjes ga meenemen naar Azie volgende weekquote:Op dinsdag 28 april 2009 16:42 schreef Gaoxing het volgende:
Vogue, gefeliciteerd met je baan! Fijn!
[..]
Je bent aan het doemdenken. Maar je bent de enige nietMjn moeder vindt het nog altijd moeilijk te bepalen wanneer ze nou beter haar mond kan dichthouden: m'n dochter is nogal behoorlijk ziek op het moment, en na een dagje ziekenhuis bleef mams zich maar afvragen of ik zeker wist dat het geen varkensgriep was
Rechtstreeks of met een tussenstopje om bij te tanken?quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:39 schreef Thetallguy het volgende:
SkyEurope heeft er eentje non stop laten vliegen van Seattle naar Budapestquote:Op dinsdag 28 april 2009 16:57 schreef Thetallguy het volgende:
Tussenstop in Reykjavik, maar dat klinkt minder stoer
een -800 series, met 186 stoelen.
Bratislava, is toch alweer 140km minder indrukwekkendquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:16 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
SkyEurope heeft er eentje non stop laten vliegen van Seattle naar Budapest![]()
Bij Ryanair zitten er 189 stoelen inquote:186 is dan ook wel het maximum wat er in past... hopelijk hebben ze dit keer gekozen voor de dunne stoelen.
In de A320 van Finnair zaten de tijdschriftvakken boven in de stoel, dat scheelt ook weer een stuk beenruimte
Hebben ze eerst 31159 prototypes gebouwd?quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:56 schreef Thetallguy het volgende:
Ik denk dat je nog gelijk hebt ook!
Die van Norwegian had serienummer 37159, de onze is 37160.
Ouwe bakken daar bij Norwegian
Het is het totaal van door Boeing gebouwde vliegtuigenquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hebben ze eerst 31159 prototypes gebouwd?
Bij jullie ook al?!!!quote:Op zondag 26 april 2009 09:23 schreef Fogel het volgende:
Ach, de financiele crisis begint een beetje oud nieuws te worden, dus ze moeten over naar de nieuwe hype.
SARS zou de halve wereld uitmoorden, de vogelgriep evenzo, maar het viel allemaal best wel mee. Ik reken erop dat dit een nieuwe variant op dit is zodat we de augurkentijd met virusnieuws door kunnen komen.
Laatst was in het nieuws dat die Tamiflu pillen die de meeste regeringen ter wereld in zeer grote volumes hadden afgenomen niet werken tegen een mutatie van het vogelgriepvirus. Gister het wondere nieuws dat de pillen wel werken tegen dit nieuwe virus uit Mexico. Vast toeval...
Mooi hè?!quote:Op donderdag 30 april 2009 04:14 schreef flipsen het volgende:
Maar hij is wel oranje...
Genoeg nuquote:Op donderdag 30 april 2009 08:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Nou vooruit, dan kan een f@$#ing kwartetpost ook wel.
Het is nu ca 17-20 graden in Trondheim, geheel wolken- en varkensgriepvrijquote:Op donderdag 30 april 2009 04:25 schreef Bora-Bora het volgende:
Iemand nog een leuke suggestie elders?
quote:Op donderdag 30 april 2009 08:40 schreef UIO_AMS het volgende:
Die oranje kleur op FOK! doet me gelijk realiseren dat dit jaar niet één TRV-er op mijn jaarlijkse brunch ter ere van onze koningin aanwezig zal zijn en daarmee gelijk costadibalkoni en mij zal uitzwaaien op ons dobbelsteenavontuur.
Fijne Koninginnedag allemaal.
Hier ook...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 02:21 schreef DutchTrain het volgende:
En de gebeurtenissen in Apeldoorn waren hier ook op het nieuws.
Hier ook. Wereldnieuws dus.quote:
Bedankt.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:47 schreef DutchTrain het volgende:
Goede reis dobbelsteenkoning
en veel plezier met zonder de TRV'ers
Whehehe. Het zal wel vol zitten als we voor de deur staan. Of zo.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:48 schreef Thetallguy het volgende:
Ik heb even gedobbeld om UIO een goede reis te wensen
1-2 was een geweldige reis zonder problemen
3-4 autopech onderweg
5 het restaurant waar ze gingen eten is gesloten als ze er zijn
6 iemand wordt ziek
ik gooide 5, succes
Jij ook bedankt!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 03:49 schreef Bora-Bora het volgende:
Goede reis, UIO!!En Costa-dinges natuurlijk!!
Vandaag was het zelfs bijzonder uitgebreid in het nieuws; inclusief vertaalde interviews met ooggetuigen; het is vrij zeldzaam dat er zoveel aandacht aan Nederlandse gebeurtenissen wordt besteed! De vorige keer die ik me herinner was de moord op Theo van Gogh. (De donorshow werd bijv. slechts vrij kort behandeld.)quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:54 schreef UIO_AMS het volgende:
De BBC was gisteravond nog niet geheel op de hoogte. Die hadden het over 2 doden en dat het in Amsterdam was gebeurd.
Jakkie Hik! Da's zeker minder!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:13 schreef Hik het volgende:
Ik ben weer terug!
De terugreis was weer een avontuur.Heb de eerste 15 min van de vlucht met mijn adem ingehouden gezeten omdat de man in de stoel naast mij... ver-schrik-ke-lijk stonk!
![]()
Bemanning had het ook al geroken en heeft me tot Bonaire op een andere plek gezet, alleen was vanaf Bonaire het vliegtuig vol! Purser heeft toen de man vriendelijk doch dringend een paar natte lappen, een deostick en een trui van de crew overhandigd...Heb nog een poosje staan kletsen met die purser... ook een beroep hoor...
![]()
Zij hadden trouwens nog niets gehoord van wat er in Apeldoorn was voorgevallen, dus ik stond gelijk met 5 geschrokken stewardessen om me heen.
'k Dach' 't nie'!!quote:Op donderdag 30 april 2009 09:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Goede reis dobbelsteenkoning
en veel plezier met zonder de TRV'ers
op CNN hadden ze het over dat de Denen het tot de bodem gaan uitzoekenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:54 schreef UIO_AMS het volgende:
De BBC was gisteravond nog niet geheel op de hoogte. Die hadden het over 2 doden en dat het in Amsterdam was gebeurd.
Beide katten zijn van huisquote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:36 schreef Bora-Bora het volgende:
Als de kat van huis is, dansen de muizen! [ afbeelding ]
Kwartetje?!!
Mijn eerste post ooit op het weblog is nu een feit!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:36 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
'k Dach' 't nie'!!![]()
Weblogje:
Dobbelsteenavontuur (#1)
ruim 3 weken lange rondreis door ZO Azie. 2 weken door China, 1 week Laos en 3 dagen Bangkok met GAP Adventures. Even een impulsieve last minute, exact 11 dagen geleden geboektquote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:55 schreef Bora-Bora het volgende:
Gaaf ETA; waar ga je precies naartoe? En voor hoelang?
Tof man! Goeie reis!!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:20 schreef ETA het volgende:
[..]
ruim 3 weken lange rondreis door ZO Azie. 2 weken door China, 1 week Laos en 3 dagen Bangkok met GAP Adventures. Even een impulsieve last minute, exact 11 dagen geleden geboekt![]()
Voelt nu beetje raar, alles al ingepakt en alle voorbereidingen zo goed als klaar maar heb echt het gevoel dat ik dingen vergeet. Normaal ben ik de laatste nacht nog druk bezig met inpakken, dingen uitzoeken etc, maar nu niet. Misschien komt dat omdat ik nog niet helemaal uitgepakt was na mijn laatste tripMisschien komt de pre-trip stress straks nog
Goeie tip van Fogel.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:20 schreef ETA het volgende:oh ja, ik zou mijn peru reisverslag nog moeten afmaken. Als ik terug kom uit Azie, heb ik geen zin aan een verslag te werken van een oudere reis. In die reisverslag ben ik aan de een na laatste dag aangekomen, echter is dit wel een van de langste dagen met vele gebeurtenissen...
Mie toe;quote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:06 schreef Fogel het volgende:
Mijn eerste post ooit op het weblog is nu een feit!
quote:
Dat waren ook mijn eerste posts daar.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:06 schreef Fogel het volgende:
Mijn eerste post ooit op het weblog is nu een feit!
Ik heb geen echte problemen, dus moet wel wat natuurlijk.quote:
Wat errug voor je...quote:Op maandag 4 mei 2009 15:08 schreef Hik het volgende:
Ik zie net dat ik 15.033 posts heb. Helemaal vergeten stil te staan bij mijn jubileumpost...![]()
Dan maar in september mijn 10-jarig (!) Fok-jubileum groots vieren...
Bora-bora, de emoticon-koninginquote:
Platano kun je bijna overal kopen tegenwoordig. Sowieso in Surinaamse winkels natuurlijk, maar zelfs grotere AH hebben tegenwoordig platano ("bakbanaan").quote:Op maandag 4 mei 2009 18:45 schreef MarkaD het volgende:
Weten jullie of (en zo ja; waar) je yerba en plátano (voor patacones) kan kopen in nederland? na 1.5 jaar hier in Zuid-Amerika ben ik behoorlijk verslaafd geraakt aan die 2 dingen
Mhhh, iets voor het dobbelsteentopic... "ga op de foto zoals deze smiley er uitziet".quote:
gracias! en ik bedoelde inderdaad yerba voor matequote:Op woensdag 6 mei 2009 09:52 schreef Hik het volgende:
[..]
Platano kun je bijna overal kopen tegenwoordig. Sowieso in Surinaamse winkels natuurlijk, maar zelfs grotere AH hebben tegenwoordig platano ("bakbanaan").
Met Yerba bedoel je -neem ik aan- yerba voor maté ("yerba" is gewoon "kruid" en is buiten Argentinië alles van cocabladeren, tot munt, tot kamille)?
Ik heb wel eens van Argentijnse vrienden gehoord dat het verkrijgbaar is in winkels in Amsterdam. Geen idee waar. Kan het eens voor je navragen.
Ja, met tanden en al!quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mhhh, iets voor het dobbelsteentopic... "ga op de foto zoals deze smiley er uitziet".
Ik ben d'r indd pas nog geweest, en in juni waarschijnlijk weer, dus dat wordt wel een beetje teveel van het goede...quote:
Noorwegen staat er niet bijquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:23 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik ben d'r indd pas nog geweest, en in juni waarschijnlijk weer, dus dat wordt wel een beetje teveel van het goede...
Ik zat over IJsland te piekeren...
....maar misschien wordt het ook wel "gewoon" Las Vegas en 'omstreken' om ons jubileum te vieren...![]()
Maar andere suggesties sta ik ook open voor.Japan zou ik dolgraag een keer willen bezoeken, maar Chéri kan ik niet naar Azië krijgen. Alleen Hong Kong is voorlopig een optie in die hoek, denk ik.
Tsssssssquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:23 schreef Bora-Bora het volgende:
...maar Chéri kan ik niet naar Azië krijgen. Alleen Hong Kong is voorlopig een optie in die hoek, denk ik.
Leuk, ik ben benieuwd.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:45 schreef UIO_AMS het volgende:
De middag maar vrij genomen om m'n troep thuis op te ruimen en een begin te maken met het verslag van het dobbelsteenavontuur. Veel leuke dingen meegemaakt.
Er staat al een filmpje in het derde topic.quote:
Lekker rustig toch?quote:
Ik ben al aan het twijfelen of ik een Samsonite moet kopen voor 150 euro...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:24 schreef Fogel het volgende:
Wie heeft er al een Henk gekocht (aangezien we toch schijt hebben aan de crisis)? http://www.henk.com/
Deze koffers waren hier in het nieuws, maar vooral vanwege de prijs ervan...
Je moet niksquote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben al aan het twijfelen of ik een Samsonite moet kopen voor 150 euro...
Hangt van de data af, van de vertrekplaats, van de maatschappij etc... Een gemiddelde vakantie voor klanten van Típica Reizen kost (incl. hotels, binnenlandse vluchten, transfers en excursies) zo tussen de 2000 en 2500 euro. Daar komt dan de internationale vlucht bij waar je moet rekenen op een bedrag rond de 900 euro. Tis geen goedkope bestemming...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:25 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Lekker rustig toch?
Maar Flipsen, vertel eens. Wat kost een ticket naar Argentinie ongeveer?
Ik wil in het najaar een week of 4 op vakantie en dat wordt, denk ik nu, òf Argentinië of China.
Ok, zo'n 900 euro dus. Dat is goed te overzien.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:31 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hangt van de data af, van de vertrekplaats, van de maatschappij etc... Een gemiddelde vakantie voor klanten van Típica Reizen kost (incl. hotels, binnenlandse vluchten, transfers en excursies) zo tussen de 2000 en 2500 euro. Daar komt dan de internationale vlucht bij waar je moet rekenen op een bedrag rond de 900 euro. Tis geen goedkope bestemming...
Aan de andere kant kan je ´s avonds wel lekker uit eten met een goeie wijn en lekker vlees of pasta (nogal wat Italiaanse invloeden hier), wat weer lekker goedkoop is. Hou er ook rekening mee dat Patagonië een stuk duurder is dan het noorden. Als je het kan plannen, dan moet je uiteraard op 5 december in Bariloche zijn he!
ga?quote:
Koop dan een American Traveller van V&D. Die zijn identiek aan Samsonite van een jaar terug. Met als voordeel dat daar de reserve-onderdelen wel voor verkrijgbaar zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:37 schreef Blik het volgende:
Ik ben al aan het twijfelen of ik een Samsonite moet kopen voor 150 euro...
Ik word werkelijk overal ter wereld aangesproken voor de meest uiteenlopende onderwerpen. Zelfs in Tokyo ging iemand mij vragen hoe ze met de metro van de ene naar de andere plek moest komen, terwijl ze er zelf woonde.quote:Op maandag 11 mei 2009 17:03 schreef Liejannuh het volgende:
Maar afijn, ik word zelden aangesproken op straat als ik op vakantie ben. Heeft vast iets te maken met mijn imponerende voorkomen ofzo.
In Japan ben ik geloof ik 1 keer aangesproken door een japanner terwijl ik over straat liep.
Ik heb gekozen voor 3x een uurtje in de avond, dat was een stuk effectiever, omdat je dan tussendoor wat informatie kan opvragen en de spullen lezen als je dat zelf uitkomt. Maar goed, een huis kopen vraagt een aardige tijdinvestering. Een goede aankoopmakelaar kan je wel veel dingen uit handen nemen, maar met je hypotheek is het toch goed om er zelf veel tijd in te stoppen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 10:18 schreef Hik het volgende:
Ik heb gisteren 3,5 uur met een hypotheekmeneer zitten praten op mijn vrije dag.![]()
Nu weet ik weer waarom ik zo dol was op huren.
True, maar ik vind 150 euro voor een koffer nog steeds erg veel geld. Gezien in een outletshop in Amerika. Normale prijs in Nederland is 250 euro...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 08:14 schreef Fogel het volgende:
Ah ok
150¤ valt toch wel mee voor een degelijke koffer?
Het is dan ook: konnichi wa, al is een ohayoo goizaimasu in de vroege ochtend nog veel beter.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:24 schreef DutchTrain het volgende:
Als je hun 'Hello goodmorning' beantwoordt met een 'Kinichiwa' lopen ze snel giechelend door...![]()
Ik weet niet precies waar je woont, maar in Amsterdam heb je op de Albert Cuyp het servicepunt van Samsonite in Amsterdam zitten. Daar verkopen ze ook veel modellen van het vorige jaar tegen een lage prijs.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:26 schreef Blik het volgende:
True, maar ik vind 150 euro voor een koffer nog steeds erg veel geld. Gezien in een outletshop in Amerika. Normale prijs in Nederland is 250 euro...
'konnichiwa' bedoelde ik inderdaad (maar typte ik niet). Ohayoo (uitgesproken als Ohio) is makkelijk om te gebruiken, maar schijnt weer erg stads te zijn. Net als domo, onaki en dat soort informele woorden. Iedereen lijk hiervoor ook weer andere woorden aan te raden, terwijl ik op straat en in winkel vrijwel iedereen hetzelfde hoor zeggen, of helemaal niets... Japanners kunnen elkaar ook erg goed negeren zo lijkt het.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:39 schreef UIO_AMS het volgende:
Het is dan ook: konnichi wa, al is een ohayoo goizaimasu in de vroege ochtend nog veel beter.
Ik nog serieus zoeken ook tot ik opeens besef dat het in Mexico ligt.quote:Op zondag 17 mei 2009 00:15 schreef flipsen het volgende:
In Cancun en omstreken heb je toch ook lekker veel all-in resorts? Zal nu ook vast lekker goedkoop zijn
quote:Op zondag 17 mei 2009 01:04 schreef Coastertommm het volgende:
Ik nog serieus zoeken ook tot ik opeens besef dat het in Mexico ligt.
Ja maf hequote:Op maandag 18 mei 2009 16:36 schreef Liejannuh het volgende:
Stom hoe dat soms loopt Vogue! Maar wel tof dat je een baan hebt en binnenkort er zelfs 2 hebt!
Is baan 2 ook wat meer in de regio waar je wilt wonen?
Had je een date, UIO?quote:Op maandag 18 mei 2009 17:14 schreef UIO_AMS het volgende:
Hmm, plannen voor vanavond gaan niet door. Jammer.
Dan maar een volgend deel van het verslag schrijven.
Klopt, maar ik was eind februari een paar dagen in Tilburg en ondanks dat ik er veel leuke mensen ken, werd ik echt niet blij van de stad. Van Eindhoven ook niet. Dus dat Brabant heb ik snel opgegeven. Hoewel Breda nog wel een optie wasquote:Op maandag 18 mei 2009 16:49 schreef Liejannuh het volgende:
Ok, ik meende me te herinneren dat je het liefste richting Brabant wilde.![]()
Maar Rotterdam is best ok! Leuke musea daar.
tss, sla je gewoon de mooiste stad van Brabant over. Den Bosch!!quote:Op maandag 18 mei 2009 17:33 schreef Vogue het volgende:
[..]
Klopt, maar ik was eind februari een paar dagen in Tilburg en ondanks dat ik er veel leuke mensen ken, werd ik echt niet blij van de stad. Van Eindhoven ook niet. Dus dat Brabant heb ik snel opgegeven. Hoewel Breda nog wel een optie wasIk ben uiteindelijk blij met Rotterdam, ligt ook wat centraler tov veel andere steden!
Zeg liever sorry dat ik het leed heb moeten ondergaan om in dezelfde ruimte te zitten waar een TV aanstond met dat gezeur aan...quote:Op maandag 18 mei 2009 16:32 schreef Vogue het volgende:
Fogel en BB, sorry, maar ik vond zowel Patricia Kaas als die Noorse dude geen succes, hoewel uiteraard altijd nog beter als onze toppers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |