Hier in Argentinië is het niet gebruikelijk dat je je hond in huis hebt. De meeste mensen hebben een grote tuin en daar leeft de hond dus ook. Nu ben ik onlangs verhuisd naar een leuk huisje met een flinke lap grond erbij en omdat het redelijk afgelegen is vind ik het, naast gezellig, ook wel een veilig idee om weer eens een hond te hebben. Vriendin is wel akkoord, mits:
de hond mag niet naar binnen, onder geen beding (dus afdakje en een slaapplek zorgen we wel voor)
De hond mag de tuin niet verruïneren. Hm, dat zal toch wel lukken? Het is niet een piekfijn verzorgd gazon, gewoon gras en wat bomen en struiken hier en daar
Belangrijkste: de hond mag niet overal zijn behoefte doen. Daar wringt de schoen een beetje vrees ik. De tuin is opgedeeld in een gazon en daarachter een flink stuk onverzorgd. Het zou handig zijn als de hond weet dat hij in dat onverzorgde stuk zijn gang kan gaan. Kan je dit aanleren?
Nu hoor ik net dat er een nestje is met labrador pups. Dat is uiteraard een optie, maar nu denk ik ook gelijk om 2 pups te nemen, wel zo gezellig toch? Ik ben overigens de hele dag thuis, maar wel binnen terwijl de hond(en) dus buiten zijn... TIPS graag en dat het zielig is voor de honden om altijd buiten te zijn is geen tip, dat is een mening (waar ze in Argentinië dubbel van liggen als ze het horen).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.