40 km/u waar 30 km/u mag... rijbewijs inleveren?quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:15 schreef kdijkstra het volgende:
Hufterbox is bedoelt om chauffeurs met alcohol op of echt veel harder (zeg 30% boven max snelheid) het rijden te ontnemen. We hebben het niet over een paar kilometer per uur te hard.
Ik denk dat dat helemaal geen probleem is en diegenen die daarmee gepakt worden mogen wat mij betreft het rijbewijs inleveren.
Lijkt me prima. Dan iedereen een puntenrijbewijs en bij 3 punten rijbewijs inleveren. Wel de mogelijkheid bieden om weer opnieuw af te rijden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
40 km/u waar 30 km/u mag... rijbewijs inleveren?
80 km/u waar 60 km/u mag... rijbewijs inleveren?
131 km/u waar 100 km/u mag... rijbewijs inleveren?
Dat zegt dan iets over jou.quote:
Wie weet. Als het de aantal verkeersdoden reduceerd heb ik er geen moeite mee.quote:
Als je iedereen het rijbewijs afneemt neemt het aantal verkeersdoden inderdaad af. Je krijgt wel een veelvoud aan hongerdoden, maar goed...quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:25 schreef kdijkstra het volgende:
Wie weet. Als het de aantal verkeersdoden reduceerd heb ik er geen moeite mee.
Als je dan nog het standpunt durft te verdedigen dat je bij 10 km/u te hard in een 30 km/u zone per definitie je rijbewijs kwijt moet raken leer je wel heel erg traag.quote:Denk dat ik meer km rij dan de meeste hier (voor mijn werk en nee geen chauffeur)
Dat doe ik ook, maar dat staat los van de discussie, nietwaar?quote:Racen doe je maar in je eigen tijd en op stukjes asfalt die daarvoor zijn aangelegd.
Ai, met dat laatste raak je me wel, want die opvatting bestrijd ik altijd stevig.quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iemand die af en toe harder rijdt dan toegestaan is meteen een hufter? Want dan hebben we toch erg veel hufters in NL...
Daarnaast merk ik op dat jouw redenatie lijkt op de bekende "als je niets te verbergen hebt, dan..." als het om inperking van privacy gaat.
Een punt is wel, dat de perceptie van 750 doden die in twee vliegtuigen neerstorten veel indringender is dan van uitgesmeerd 2 doden per dag.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:18 schreef Metatron het volgende:
[..]
Want andere begrafenissen c.q. redenen van overlijden zijn natuurlijk veeeeel minder erg.
Dit soort huillie statements zijn krokodillentranen. Hart van NL niveau.
Oh, ik overtreed dagelijks allerlei regels. En zoals ik al zei: DS4's opmerking doet pijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:03 schreef waht het volgende:
[..]
Ah, ik dacht al dat je die kant op wilde. Zoals DS4 al aangaf is dat van dezelfde strekking als 'als je niks te verbergen hebt....'. Op dezelfde manier wordt idiote antiterrorismewetgeving erdoor gedrukt en is in mijn ogen geen geldige redenering. Ik ben onschuldig totdat anders bewezen wordt en vrijheid is alleen vrijheid als ik de keuze heb het verkeerde te doen. De controle die de overheid anders over de burgers krijgt gaat veel en veel te ver.
Overigens betwijfel ik ten zeerste dat jij nog nooit een nietszeggende verkeersregel hebt overtreden. Conclusie: jij bent een hufter en moet 24/7 in de gaten worden gehouden.
edit: Maar dat neemt niet weg dat er zeker automobilisten zijn bij wie zo'n hufterbox geplaatst moet worden. Dan praat ik niet over een persoon die nog nooit een noemenswaardige boete heeft gehad () maar over het tuig dat met 80+ door woonwijken, stadscentra etc. scheuren. Lui die keer op keer grote verkeersovertredingen maken hebben hun recht op vrijheid deels verspeeld, en dan mogen ze nog blij zijn dat ze uberhaupt nog gebruik mogen maken van de auto.
De relatie rijbewijs ontnemen en hongerdoden ontgaat me.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je iedereen het rijbewijs afneemt neemt het aantal verkeersdoden inderdaad af. Je krijgt wel een veelvoud aan hongerdoden, maar goed...
Ik heb gezegd bij 3 strafpunten. En in een 30km zone is 40km veel en veel te hard. Ja daar mag je wat mij betreft een strafpunt voor krijgen. Bij 50km zou je theoretisch gezien mogen gaan uitleggen bij een officier van justitie. Dat laatste is nu al het geval. Anderen en jezelf proberen wijs te maken dat het ongevaarlijk is of wettelijk mag is jezelf en de anderen voorliegen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je dan nog het standpunt durft te verdedigen dat je bij 10 km/u te hard in een 30 km/u zone per definitie je rijbewijs kwijt moet raken leer je wel heel erg traag.
Heb ik dat gesteld? Leg geen woorden in de mond.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:41 schreef DS4 het volgende:
Voor de goede orde: ik rij ook veel, dus als je daar de discussie met mij op wil beslissen heb je een probleem.
Dat kun je echt niet bedenken? Dat onze economie richting derde wereld land gaat als niemand meer een rijbewijs heeft?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:38 schreef kdijkstra het volgende:
De relatie rijbewijs ontnemen en hongerdoden ontgaat me.
Ik ken meerdere 30 km/u zones waar je veilig 50 km/u mag en dat ook jarenlang mocht. Dat is de consequentie van eisen dat minimaal X% 30 km/u moet zijn...quote:Ik heb gezegd bij 3 strafpunten. En in een 30km zone is 40km veel en veel te hard. Ja daar mag je wat mij betreft een strafpunt voor krijgen.
Dat laatste is helemaal niet het geval, sterker nog, als de weginrichting niet is aangepast wordt niet zelden in beroep de boete vernietigd.quote:Bij 50km zou je theoretisch gezien mogen gaan uitleggen bij een officier van justitie. Dat laatste is nu al het geval.
O, rechters kennen de wet niet (gelet op voormelde jurisprudentie) en of het al dan niet gevaarlijk is hangt gewoon af van de situatie.quote:Anderen en jezelf proberen wijs te maken dat het ongevaarlijk is of wettelijk mag is jezelf en de anderen voorliegen.
Leuk deze reactie, maar misschien moet je het woordje "als" eens goed duiden... Leg je dan ook nog even uit waarom je dan wel deze opmerking plaatste?quote:Heb ik dat gesteld? Leg geen woorden in de mond.
Ik zie niet in hoe we richting derde wereld land gaan wanneer verkeersregels strenger worden gehandhaafd. Kennelijk weet jij iets wat ik niet weet. Laten we het daarop houden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat kun je echt niet bedenken? Dat onze economie richting derde wereld land gaat als niemand meer een rijbewijs heeft?
Daarom staat er ook theoretischquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ken meerdere 30 km/u zones waar je veilig 50 km/u mag en dat ook jarenlang mocht. Dat is de consequentie van eisen dat minimaal X% 30 km/u moet zijn...
[..]
Dat laatste is helemaal niet het geval, sterker nog, als de weginrichting niet is aangepast wordt niet zelden in beroep de boete vernietigd.
Geen idee waar je nu over zit te brabbelen. Maar goed was al bij de eerste opmerking van je tussen wat strenger handhaven van een rijbewijs en hongersnood al het spoor volledig bijster. Je hebt een levendige fantasie wat voor mijn gevoel heel erg weinig met de realiteit te maken heeft.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:56 schreef DS4 het volgende:
Leuk deze reactie, maar misschien moet je het woordje "als" eens goed duiden... Leg je dan ook nog even uit waarom je dan wel deze opmerking plaatste?
Jij wil rijbewijzen afnemen voor overtredingen die zo goed als iedereen maakt. Erg snel van begrip ben je niet...quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:13 schreef kdijkstra het volgende:
Ik zie niet in hoe we richting derde wereld land gaan wanneer verkeersregels strenger worden gehandhaafd. Kennelijk weet jij iets wat ik niet weet. Laten we het daarop houden.
Niet liegen. Er staat dat het nu al het geval is (uitleggen bij OvJ bij 50 in 30 zone). Je kent de regels niet eens.quote:Daarom staat er ook theoretisch
Dat jij de Nederlandse taal niet goed beheerst kun je mij niet verwijten.quote:Geen idee waar je nu over zit te brabbelen.
Nee, rijbewijzen afnemen als iemand 10 km/u harder rijdt dan toegestaan is realistisch. Weltrusten hoor!quote:Maar goed was al bij de eerste opmerking van je tussen wat strenger handhaven van een rijbewijs en hongersnood al het spoor volledig bijster. Je hebt een levendige fantasie wat voor mijn gevoel heel erg weinig met de realiteit te maken heeft.
Dan ben je ofwel slechtziend, of je rijdt helemaal niet zoveel als je eerder claimde.quote:In het dagelijks verkeer zie ik zelden mensen boven de 30% max snelheid gaan
Denk dat de overgrote meederheid die overtredingen niet maakt. Kan goed begrijpen dat als jij het doet dat dat gelijk voor iedereen geldt.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij wil rijbewijzen afnemen voor overtredingen die zo goed als iedereen maakt. Erg snel van begrip ben je niet...
Ik zou zeggen leer Nederlands. Het toverwoord zit in THEORETISCH.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet liegen. Er staat dat het nu al het geval is (uitleggen bij OvJ bij 50 in 30 zone). Je kent de regels niet eens.
Gezien de bovenstaande opmerking zou een cursus Nederlands je niet mistaan. Wat is je vooropleiding?quote:Op woensdag 29 april 2009 08:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat jij de Nederlandse taal niet goed beheerst kun je mij niet verwijten.
Ik heb geen 10km/u gezegd. Ik heb gezegd 30% boven max snelheid. Iets totaal anders. In een 30km zone is dat 10km/u meer maar op de snelweg bij 120km/u is het 36km/u meer. Lijkt me toch wel wat anders. Verder heb ik bij de 30km/u overtreding nog het woord theoretisch gebruikt al hoewel dat van mij best steviger aangepakt mag worden. Dan ontstaat vanzelf de discussie of een 30km zone ook 30km zone moet blijven. Lijkt me beter dan een 30km zone introduceren om vervolgens met 50+km/u erdoor heen racen en het gaan gedogen.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, rijbewijzen afnemen als iemand 10 km/u harder rijdt dan toegestaan is realistisch. Weltrusten hoor!
Tuurlijk. Zeer overtuigend. Jij hebt vast een functie van financieel directeur en een kandidaat premier met deze zeer intelligente opmerkingen. Je hebt vast heel veel lezers hier overtuigd.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan ben je ofwel slechtziend, of je rijdt helemaal niet zoveel als je eerder claimde.
Ik ken genoeg plekken waar dat wel gebeurt. Zoals wegen die ingericht zijn voor 80 en waar 50 geldt. Daar rijdt dan vrijwel iedereen gewoon 80. Als jij die plekken niet kent, dan twijfel ik dus gewoon aan jouw stelling dat je veel op de weg zit.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:56 schreef kdijkstra het volgende:
Denk dat de overgrote meederheid die overtredingen niet maakt.
Ik beschouw mijzelf niet als ijkpunt. Integendeel.quote:Kan goed begrijpen dat als jij het doet dat dat gelijk voor iedereen geldt.
Leuke anekdote. Ik weet niet wat ik er mee moet. Ik heb al ruim twee jaar geen boete gehad voor te hard rijden en de laatste is in hoger beroep geëindigd in een vrijspraak. Geloof me, ik rij dagelijks wel ergens te hard. Mijn vrouw maakt zich daar minder schuldig aan, maar heeft in 2008 iets van 5 boetes gehad. Waarom? We rijden niet over dezelfde wegen en de politie heeft nu eenmaal standaard punten.quote:Wel grappig om te zien dat binnen het bedrijf dat ik werk altijd 3 personen alle verkeersovertredingen krijgen. De rest helemaal niets. En dan ook overtredingen van 700+ euro. Diegene die al die overtredingen heeft gekregen heeft alle bonnen op de muur geplakt. Alleen dit jaar al voor 3000+ euro. Ik vind het niet iets om stoer over te doen. Bij wat steviger controle dan zou hij een goede kandidaat zijn om zijn rijbewijs in te leveren. Als hij dan niet al te ver over de bocht is gegaan mag hij dan opnieuw gaan lessen en weer opnieuw gaan afrijden.
Je probeert jezelf er uit te lullen, maar je schreef dat het nu al gebeurt en daarmee stel je dat wat jij als theoretisch beschouwde nu al gebeurt en dat is niet theoretisch. Maar zelfs al zou dat anders zijn - quod non - dan nog heb je een probleem, want ook theoretisch hoef je slechts een aflaat te betalen, daar het een mulder is.quote:Ik zou zeggen leer Nederlands. Het toverwoord zit in THEORETISCH.
Post-doc, drie universitaire studies, vaste auteur van losbladigen, heb universitair gedoceerd...quote:Gezien de bovenstaande opmerking zou een cursus Nederlands je niet mistaan. Wat is je vooropleiding?
Ja precies, dat had ik toch ook als expliciet voorbeeld genoemd? Maar nu doe je net alsof je dat niet had bedoeld...quote:Ik heb geen 10km/u gezegd. Ik heb gezegd 30% boven max snelheid. Iets totaal anders. In een 30km zone is dat 10km/u
156 km/u op een rustige snelweg is ook geen reden om een rijbewijs in te vorderen. Geen enkel gevaar.quote:meer maar op de snelweg bij 120km/u is het 36km/u meer. Lijkt me toch wel wat anders.
Nou sta je WEER te liegen! Ik zal je er even met je neus inwrijven. Dit was jouw reactie op mijn vraag:quote:Verder heb ik bij de 30km/u overtreding nog het woord theoretisch gebruikt
Je hebt het woord theoretisch niet gebruikt, sterker nog, je schreef "lijkt me prima". En dan zal ik wel weer geen Nederlands beheersen, maar ik vermoed dat je daarmee "ja, rijbewijs afnemen bij 40 km/u in een 30 km/u zone".quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:51 schreef kdijkstra het volgende:
Lijkt me prima. Dan iedereen een puntenrijbewijs en bij 3 punten rijbewijs inleveren. Wel de mogelijkheid bieden om weer opnieuw af te rijden.
Diegene die echt over de scheef gaan (dood door schuld of zeg 2x de max snelheid) permanent inleveren en geen mogelijkheid om opnieuw af te rijden.
Dan komt vanzelf de vraag of bepaalde snelheidslimieten ook echt noodzakelijk zijn en nu doet iedereen maar wat zonder te klagen.
50 km/u racen? Man, dat red je bijna te voet nog wel. Met de fiets zeker. Dat het voor jou een enorme snelheid is zal best, maar 50 km/u is niet racen. Er zijn best situaties dat minder snel verlangd wordt, maar dat is een ander verhaal.quote:om vervolgens met 50+km/u erdoor heen racen
Je krijgt er gewoon een boete voor. Alleen een boete die in verhouding staat tot de overtreding. Ok, in sommige gevallen ook wat lichter, maar dat komt omdat we niet wensen te toetsen. Ander verhaal...quote:en het gaan gedogen.
Je zou je nog eens verbazen. Maar dat is ook helemaal niet relevant in deze discussie.quote:Tuurlijk. Zeer overtuigend. Jij hebt vast een functie van financieel directeur en een kandidaat premier met deze zeer intelligente opmerkingen. Je hebt vast heel veel lezers hier overtuigd.
Ik ken ze ook (heb ook nooit ontkend dat ze niet bestaan) en hou ook aan de snelheid. Als alles beter wordt gecontroleerd komen dit soort punten eerder aan de orde en wordt dan ook sneller veranderd. Dat gedogen moeten we van af en de wegen beter qua snelheid aanpassen.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ken genoeg plekken waar dat wel gebeurt. Zoals wegen die ingericht zijn voor 80 en waar 50 geldt. Daar rijdt dan vrijwel iedereen gewoon 80. Als jij die plekken niet kent, dan twijfel ik dus gewoon aan jouw stelling dat je veel op de weg zit.
Ben ik niet mee eens. Aantal boetes en met name de hoogte zegt wel degelijk iets over het gedrag.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
Ergo: het aantal boetes zegt niet noodzakelijk iets over het gedrag.
Probeer nergens uit te lullen. Staat toch echt theoretisch. Verder denk ik dat als je een kind van 5 aanrijd met 50km/u in een 30km zone dat je dan best wel wat uit te leggen hebt. Dan is het opeens niet meer zo theoretisch.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
Je probeert jezelf er uit te lullen, maar je schreef dat het nu al gebeurt en daarmee stel je dat wat jij als theoretisch beschouwde nu al gebeurt en dat is niet theoretisch. Maar zelfs al zou dat anders zijn - quod non - dan nog heb je een probleem, want ook theoretisch hoef je slechts een aflaat te betalen, daar het een mulder is.
Als dit waar is dan laat je het niet merken.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
Post-doc, drie universitaire studies, vaste auteur van losbladigen, heb universitair gedoceerd...
156km/u op een snelweg in Nederland is NOOIT acceptabel. Ik heb het al vaak genoeg fout zien gaan midden in de nacht met een stel debielen die denken even over een lege snelweg te kunnen racen. Al een keer of 4-5 fout zien gaan bij het invoegen. Een invoeger die zeg met 90km/u komt invoegen op een lege snelweg ziet een 156km/u auto niet aankomen.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
156 km/u op een rustige snelweg is ook geen reden om een rijbewijs in te vorderen. Geen enkel gevaar.
Lezen en denken is kennelijk moeilijk voor je. Als je de hele lap tekst leest dan gaat het over strenger toezicht in het verkeer en het lijkt me prima om in een 30km zone bij 10+km/u te hard een strafpunt te geven. Bij 3 strafpunten het rijbewijs inleveren. Is dat nu het geval?quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
Nou sta je WEER te liegen! Ik zal je er even met je neus inwrijven. Dit was jouw reactie op mijn vraag:
[..]
Je hebt het woord theoretisch niet gebruikt, sterker nog, je schreef "lijkt me prima". En dan zal ik wel weer geen Nederlands beheersen, maar ik vermoed dat je daarmee "ja, rijbewijs afnemen bij 40 km/u in een 30 km/u zone".
Ga eens kijken wat er gebeurt met de remweg tussen 50 en 30km/u. Hoeveel afstand je extra hebt afgelegd met de reactie snelheid. Toevallig was je net even je pepermuntje aan het pakken. In een 30km zone is er vaak spraken van scholen, woonwijken, spelende kinderen, etc. Ik zou zeggen ga het eens uitleggen aan de ouders waarom jij met 50km/u in een 30km zone wilde rijden toen je hun kind aanreed.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
50 km/u racen? Man, dat red je bijna te voet nog wel. Met de fiets zeker. Dat het voor jou een enorme snelheid is zal best, maar 50 km/u is niet racen. Er zijn best situaties dat minder snel verlangd wordt, maar dat is een ander verhaal.
Ik weet wel zeker dat ik meer hard heb gereden en ook aanzienlijk harder dan de meeste lezers hier. Heb anderhalf jaar lang werkzaamheden verricht in Duitsland en wekelijks iets van 2400km afgelegd (heen en terug). Gemiddeld toch altijd boven de 200km/u met excessen van 275+km/u over de autobahn. Ik kan prima inschatten wat gevaarlijk is en wat niet. Ik heb in al die tijd geen enkele ongeluk veroorzaakt en aantal overtredingen is beperkt gebleven tot 3 (in 18 jaar tijd) waarvan de duurste nog geen 40 euro. Een tijd lang heb ik jaarlijks meer dan 120k per jaar afgelegd. Tegenwoordig zit ik ergens tussen de 60k-70k. Ik denk dat ik prima weet waar ik het over heb en ik eigenlijk alles wel eens gezien.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
Ik wil je nog wel iets meegeven: mensen die claimen dat hard rijden levensgevaar is zijn vaak mensen die inderdaad levensgevaarlijk zijn als ze harder rijden. Dus voor jou is het waarschijnlijk een heel goed idee om op je teller te rijden. Ik daarentegen pleeg op een wat ander niveau te rijden. Dat wil niet zeggen dat ik altijd harder rij (integendeel, ik merk ook vaak genoeg dat bij slechte omstandigheden velen mij weer inhalen), maar ik ben mij wel bewust van waar het echte gevaar zit in het autorijden. En dat is niet bij harder rijden dan toegestaan. Wel bij onaangepaste snelheid. Maar vooral bij niet opletten. Een verkeersfout die veel voorkomt bij EN de echte jakkeraars EN de slome donders. Alleen helpt daar geen begrenzer tegen...
Er geldt zero-tolerance ten aanzien van snelheidsovertredingen, dus hoe jij bij gedogen komt?quote:
De hoogte wel ja. Maar het overgrote deel van de boetes is gewoon laag. Als je meermaals voor het hekje moet komen is dat een ander verhaal...quote:Ben ik niet mee eens. Aantal boetes en met name de hoogte zegt wel degelijk iets over het gedrag.
Ik heb het over de zin daarna en die staat er dus haaks op.quote:Probeer nergens uit te lullen. Staat toch echt theoretisch.
Ook als je een kind aanrijdt met 20 km/u in een 30 km/u zone. Dat staat dus gewoon los van de snelheid. Per definitie vinden ze gewoon een stok om mee te slaan. Raak = niet goed genoeg opgelet. Zie de jurisprudentie ter zake.quote:Verder denk ik dat als je een kind van 5 aanrijd met 50km/u in een 30km zone dat je dan best wel wat uit te leggen hebt. Dan is het opeens niet meer zo theoretisch.
Wat jij wil, de discussie gaat niet over mij en ik ben sowieso buitengewoon oninteressant.quote:Als dit waar is dan laat je het niet merken.
Dat is toch gek. Ik zie dat eigenlijk nooit, terwijl ik toch echt vaak genoeg op de snelweg mijzelf begeef in de late uurtje met zelfs hogere snelheden. Ik heb nog nooit een bijna ongeval gehad. Ook ligt dat niet in de rede, want je ziet een invoeger ruim van te voren en dan kun je een baan opschuiven.quote:156km/u op een snelweg in Nederland is NOOIT acceptabel. Ik heb het al vaak genoeg fout zien gaan midden in de nacht met een stel debielen die denken even over een lege snelweg te kunnen racen.
Onjuist. Dat zie je zonder meer. Nog afgezien van het feit dat je niet met 90 km/u moet invoegen waar je 120 km/u mag. Tenzij je een vrachtwagen bent natuurlijk.quote:Een invoeger die zeg met 90km/u komt invoegen op een lege snelweg ziet een 156km/u auto niet aankomen.
Bekend verhaal, maar o zo onjuist, want ik ken stukken in Duitland met veel in- en uitvoegstroken en daar mag je gewoon je gang gaan vwb snelheid. Daarnaast hoef je niet constant hard te rijden. Als de situatie het niet toe laat moet je snelheid minderen.quote:Je ziet dat op de Duitse snelwegen er veel minder invoegstroken zijn en daar mag je dan veel harder rijden.
Nog nooit gezien dat ter hoogte van de invoegstrook tijdelijk wel een limiet geldt. Zou je even specifiek willen zijn? Want ik ben benieuwd.quote:Op de plekken waar invoegstroken zijn gelden er wel degelijk snelheidslimieten die vergelijkbaar zijn met die van Nederland.
Ook dit gedrag zie ik zelden tot nooit, terwijl ik toch vaak in Duitsland kom. Maarre, waarom zou je dat in NL niet kunnen doen ter hoogte van een invoegstrook?quote:De Duitsers houden er ook keurig aan met het andere uiterste dat ze direct op de rem trappen (dus van 175km/u in een keer remmen naar 100km/u).
Je kan lullen wat je wil, maar jij wil rijbewijzen afnemen voor 10 km/u te hard. Ook als je daar een 3 strikes verhaal aan koppelt is dat gewoon het geval, terwijl dat gewoon overkill is.quote:Lezen en denken is kennelijk moeilijk voor je. Als je de hele lap tekst leest dan gaat het over strenger toezicht in het verkeer en het lijkt me prima om in een 30km zone bij 10+km/u te hard een strafpunt te geven. Bij 3 strafpunten het rijbewijs inleveren. Is dat nu het geval?
Nee, bij 10 km/u te hard mag je een kleine boete betalen en je mag bezwaar maken. Uitleggen is niet aan de orde. Je probeert jezelf eruit te draaien, maar feitelijk is er geen strafrechtelijke procedure meer voor deze overtredingen.quote:Ik zal een kleine hint geven: iets willen en wat geld zijn twee totaal verschillende dingen.
Nu geld dat er theoretisch gezien bij 10+km/u te hard in een 30km zone je het mag komen uitleggen.
[Nu kun je makkelijk roepen ik probeer eruit te lullen. Denk dat de gros van de lezers het wel snappen dus ik laat het hierbij]
Ja, zo maar van 5 naar 10 meter. Poeh!quote:Ga eens kijken wat er gebeurt met de remweg tussen 50 en 30km/u. Hoeveel afstand je extra hebt afgelegd met de reactie snelheid.
Dan is dat natuurlijk het grote probleem en niet de snelheid. Voor iemand die hoog van de toren blaast over verkeersveilig gedrag mag je jezelf dat wel beseffen.quote:Toevallig was je net even je pepermuntje aan het pakken.
Nou, dan is die zone daar toch terecht? Ik pleit toch helemaal niet ervoor om overal maar hard te rijden?quote:In een 30km zone is er vaak spraken van scholen, woonwijken, spelende kinderen, etc.
Ach, het emo-argument. Ik denk dat die ouders net zo min begrip hebben voor de sukkel die met 20 km/u een pepermuntje pakte en daardoor over het kind heen reed zonder het te zien.quote:Ik zou zeggen ga het eens uitleggen aan de ouders waarom jij met 50km/u in een 30km zone wilde rijden toen je hun kind aanreed.
Dus nu ga je toch weer jouw ervaring als argument gebruiken? Nou, het spijt me voor je, maar als jij meent dat in NL 156 km/u veel te hard is en 275+ in Duitsland makkelijk kan, dan wil ik wel even de kwalificatie geven die hier past:quote:Ik weet wel zeker dat ik meer hard heb gereden en ook aanzienlijk harder dan de meeste lezers hier. Heb anderhalf jaar lang werkzaamheden verricht in Duitsland en wekelijks iets van 2400km afgelegd (heen en terug). Gemiddeld toch altijd boven de 200km/u met excessen van 275+km/u over de autobahn.
Sorry, maar als je bloedserieus wil beweren dat 275+ in Duitsland wel kan en 156 km/u in NL niet, dan toon je duidelijk aan dat dit niet klopt.quote:Ik kan prima inschatten wat gevaarlijk is en wat niet. Ik heb in al die tijd geen enkele ongeluk veroorzaakt en aantal overtredingen is beperkt gebleven tot 3 (in 18 jaar tijd) waarvan de duurste nog geen 40 euro. Een tijd lang heb ik jaarlijks meer dan 120k per jaar afgelegd. Tegenwoordig zit ik ergens tussen de 60k-70k. Ik denk dat ik prima weet waar ik het over heb en ik eigenlijk alles wel eens gezien.
Jij hebt er meerderen gezien? Dat is knap, want ze zijn extreem zeldzaam. Doe eens opnoemen met ongeveer de datum?quote:De grootste ongelukken die ik van dichtbij heb gezien zijn allemaal veroorzaakt door debielen die met 160km/u op de snelweg willen rijden.
Als jij denkt dat ik mij druk maak om jouw mening over mij moet ik je teleurstellen. Hou je eens gewoon bij argumenten. Daar heb je het al moeilijk genoeg mee.quote:Voor zo'n afgestudeerd persoon vind ik je niet zo slim.
Mooi zo. Ik maak me totaal niet druk om jouw mening. Teleurgesteld ben ik ook allerminst en ik blijf erbij dat je niet zo slim bent. Met name de wijze waarop je beargumenteerd en vooral ook complete onwaarheden loopt te verkondigen (verkeer Duitsland) en de wijze waarop je 2 van mijn stellingen door elkaar haalt. Dus conclusie: 2 heel tevreden personen hier.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:20 schreef DS4 het volgende:
Als jij denkt dat ik mij druk maak om jouw mening over mij moet ik je teleurstellen. Hou je eens gewoon bij argumenten. Daar heb je het al moeilijk genoeg mee.
Boetes zijn helemaal niet te laag. De gemiddelde Nederlander mag het laatste restant van zijn gespaarde geld van die maand inleveren als hij een keer per ongeluk door rood rijdt. En voor een student is het helemaal een rib uit zijn lijf.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:20 schreef DS4 het volgende:
De hoogte wel ja. Maar het overgrote deel van de boetes is gewoon laag.
De hele boetebeleid vind ik wat krom. Het heeft niet echt het effect dat er veiliger wordt gereden of dat mensen hun snelheid gaan aanpassen. In de huidige vorm is het vooral een methode om de staatskas te spekken. Als veiligheid echt een rol speelt zijn in mijn ogen veel rigoreuze stappen nodig. Misschien de boetes volledig afschaffen en voor in plaats een punten systeem. Bij X aantal punten rijbewijs weg. Dan weer opnieuw her-examen doen om rijbewijs te verkrijgen.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:43 schreef Picchia het volgende:
[..]
Boetes zijn helemaal niet te laag. De gemiddelde Nederlander mag het laatste restant van zijn gespaarde geld van die maand inleveren als hij een keer per ongeluk door rood rijdt.
Voor een student is het helemaal een rib uit zijn lijf.
Ik meen dat zo'n systeem al bestaat voor personen die net hun rijbewijs halen. Na een x tijd verjaard ook een punt. Ik zou dat dan voor alle personen invoeren. Zeker weten dat DS4 ook zijn rijgedrag gaat aanpassen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:05 schreef Picchia het volgende:
Dan moeten personen wel de mogelijkheid krijgen om hun gedrag te corrigeren. Zodat zij niet na 10 jaar en 500.000 kilometer opeens hun rijbewijs moeten inleveren vanwege oude boetes. Er kan bijvoorbeeld na x aantal kilometer veilig rijden een punt afgetrokken worden. Gewoon een redelijke foutmarge waar men in principe binnen dient te blijven.
Natuurlijk kan met daar misbruik van maken, maar in zeer beperkte mate. En het beperkt de overlast van dit systeem bij goedwillige personen.
Wat ik bedoel is dat de meeste boetes voor slechts enkele km/u te hard worden uitgedeeld. Dat gaat dan om ik meen 14 euro. Dat lijkt mij voor iedereen geen onoverkomelijke boete.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:43 schreef Picchia het volgende:
Boetes zijn helemaal niet te laag. De gemiddelde Nederlander mag het laatste restant van zijn gespaarde geld van die maand inleveren als hij een keer per ongeluk door rood rijdt. En voor een student is het helemaal een rib uit zijn lijf.
Misschien is het voor DS4 te laag.
Ik krijg nu al ruim twee jaar geen boetes, dus dat zijn 0 punten. Bovendien zou het voor mij gewoon de druppel zijn en zou ik die 4.000 euro voor de Stinger met toeters en bellen aftikken. En de auto natuurlijk leasen van een stichting oid, waardoor de punten niet op mijn naam komen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:10 schreef kdijkstra het volgende:
Ik meen dat zo'n systeem al bestaat voor personen die net hun rijbewijs halen. Na een x tijd verjaard ook een punt. Ik zou dat dan voor alle personen invoeren. Zeker weten dat DS4 ook zijn rijgedrag gaat aanpassen.
14 euro is voor jouw niet veel. Voor een student lijkt het me best een bedrag. Valt me keer op keer op dat afstudeerders en stagiarers allemaal met de auto komen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat de meeste boetes voor slechts enkele km/u te hard worden uitgedeeld. Dat gaat dan om ik meen 14 euro. Dat lijkt mij voor iedereen geen onoverkomelijke boete.
14 euro is voor een student die een auto rijdt gewoon te doen lijkt mij, anders heeft deze toch echt de verkeerde vervoerskeuze gemaakt. Op de totale autokosten maakt 1 a 2 keer 14 euro niet uit.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:16 schreef kdijkstra het volgende:
14 euro is voor jouw niet veel. Voor een student lijkt het me best een bedrag. Valt me keer op keer op dat afstudeerders en stagiarers allemaal met de auto komen.
quote:Verder hebben we het niet over de 14 euro boetes. Die vallen allemaal binnen de 30% van max snelheid marge.
Reeds daarom ben ik een enorm voorstander om op te houden met al die geautomatiseerde flitsboetes en over te gaan op oom agent die iemand aanspreekt over zijn gedrag. Dat is iets wat bewezen helpt.quote:Ik heb net even gekeken maar mijn collega heeft in de maand april 7 boetes gekregen. In de maand ervoor 6. Lijkt me dan niet dat boetes hun gewenste effect hebben. Hij kan het ook betalen (ik overigens ook) maar lijkt mij beter dat een boete het effect moet hebben dat het rijgedrag verandert en niet dat iemand die laconiek in ontvangst neemt en gewoon door blijft gaan. Dan ben je naar mening fout bezig.
De genoemde indekking is makkelijk te omzeilen. Ik denk aan een kastje die bij de startonderbreker zit waar je je rijbewijs in moet doen. Zet een leuke chip op de rijbewijs en de chauffeur moet altijd zijn rijbewijs gebruiken om te kunnen rijden. Gebruik de huidige meetpunten en lees indien nodig de chip uit en je hebt de verantwoordelijke chauffeur + snelheidsovertreding te pakken.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:14 schreef DS4 het volgende:
Nu pleeg ik mij iha gewoon aan de Muldernormen te houden. Zonder rijbewijs moet ik een chauffeur gaan nemen en dat vind ik niet zo leuk natuurlijk, dus ik zou mij wel indekken.
quote:Op woensdag 29 april 2009 12:41 schreef kdijkstra het volgende:
Ik ga niet uitvoerig copy + pasten. Ik denk niet dat we elkaar ooit kunnen overtuigen maar denk dat de meeste lezers hier het wel begrijpen.
Klopt die heb je maar ik krijg nu niet het idee dat jij veel in Duitsland geweest bent, zelf kom ik er gemiddeld een keer of 10 per jaar en DS4 heeft wel zeker gelijk wat betreft op en afritten, zo vergelijk ik altijd graag de A31 in Duitsland met de A6, A7 en A28 in Nederland. Hier mag je max 120 en de A31 is vrij (behalve dan de eerste paar km net als je net de grens oversteekt bij Nieuweschans maar dat is vanwege slecht wegdek) terwijl het aantal op en afritten vergelijkbaar zijn met de 3 eerder genoemde snelwegen in Nederland.quote:Kennelijk rij je erg weinig in Duitsland want wat je stelt klopt totaal niet. Er is op Duitse snelwegen erg veel snelheidlimieten. Ook limieten die op bepaalde tijdstippen gelden (dus zeg 23:00-06:00 of in het weekend).
Dat het geoorloofd is maakt het nog niet slim, anticiperen is het toverwoord en dat geldt ook voor de automobilist die 156 rijdt.quote:Verder is invoegen met 90km/u op een 120km/u snelweg volkomen veroorloofd. Een 156km/u auto kun je niet altijd zien aankomen.
Dit vind ik gezien je reacties hier niet echt geloofwaardig moet ik eerlijk zeggen, zeker niet als je stelt dat je 120000 KM zegt te hebben gereden op jaarbasis, dat is namelijk elke dag bijna 330 km per dag (en dat 365 dagen per jaar), wellicht is rondrijden je beroep maar anders zou je geen tijd over houden om nog fatsoenlijk te werken en te ontspannen en ja ik spreek uit ervaring maar dan met 60/70000 km per jaar (met een 5 daagse werkweek) en dan kom je al aardig in de problemen qua tijd.quote:Ik heb denk ik meer gezien onderweg omdat ik denk ik wel meer op de weg ben dan jij. Kennelijk is ook dat moeilijk om te begrijpen. Overigens ben ik zelf nooit in de ongelukken betrokken geweest maar heb wel een aantal keren mijn auto langs de snelweg gezet om te kijken of er hulp nodig was.
Prima. Zet ik de auto op de GmbH. Nog afgezien van de mogelijkheid om de chip te vervalsen. Misschien dat je het debacle van de OV chipkaart kent...quote:Op woensdag 29 april 2009 13:32 schreef kdijkstra het volgende:
De genoemde indekking is makkelijk te omzeilen. Ik denk aan een kastje die bij de startonderbreker zit waar je je rijbewijs in moet doen. Zet een leuke chip op de rijbewijs en de chauffeur moet altijd zijn rijbewijs gebruiken om te kunnen rijden. Gebruik de huidige meetpunten en lees indien nodig de chip uit en je hebt de verantwoordelijke chauffeur + snelheidsovertreding te pakken.
Dat toont de flauwekul met de OV chipkaart aan en nogmaals: Duits kenteken en de problemen zijn opgelost.quote:Technisch niet zo heel erg moeilijk om uit te voeren en redelijk waterdicht te maken.
En weer minder privacy. En waarom? Om zo'n beetje het meest veilige land als het om verkeer gaat nog veiliger te maken. En dat ten koste van vele miljarden. En in de zorg ben je nog geen 80.000 waard... Wat zal een bespaard leven kosten zo? 10 mio?quote:Misschien een mooi moment om samen met de km rijden in te voeren. Dan komen er zo en zo al meer digitale meetpunten. Techniek die daar gebruikt wordt kan prima ook hiervoor gebruikt worden.
Je pakt dan maximaal 3% en niet oplettende bestuurders blijven rustig hun gang gaan. Onzinnig dus.quote:Dus als je een chauffeur neemt dan loopt hij/zij de risico om rijbewijs in te leveren bij forse overtredingen. Het resultaat wordt dan dat de snelheid wordt aangepast en dat is uiteindelijk de bedoeling.
2400km per week enkel om van huis naar het plaatje in Duitsland te komen. Vliegen was niet veel sneller en duurde ook langer. Hadden daar een auto nodig.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:35 schreef Chewie het volgende:
Dit vind ik gezien je reacties hier niet echt geloofwaardig moet ik eerlijk zeggen, zeker niet als je stelt dat je 120000 KM zegt te hebben gereden op jaarbasis, dat is namelijk elke dag bijna 330 km per dag (en dat 365 dagen per jaar), wellicht is rondrijden je beroep maar anders zou je geen tijd over houden om nog fatsoenlijk te werken en te ontspannen en ja ik spreek uit ervaring maar dan met 60/70000 km per jaar (met een 5 daagse werkweek) en dan kom je al aardig in de problemen qua tijd.
Deze uitspraak vind ik lastig te rijmen met zelf 275+ rijden bij de oosterburen. Niets is onmogelijk, maar de mensen die ik ken die dit soort snelheden halen (incl. mijzelf) zijn in NL niet op hun teller aan het rijden.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:43 schreef kdijkstra het volgende:
Denk dat als er iets fout gaat liever met 120km dan bij 156km/u.
Zover ik weet functioneerd de OV kaart prima. Schijnt dat er aanzienlijk minder zwart rijders zijn en diegenen die het gebruiken vinden het vooral positief.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Prima. Zet ik de auto op de GmbH. Nog afgezien van de mogelijkheid om de chip te vervalsen. Misschien dat je het debacle van de OV chipkaart kent...
Ik heb de auto op Duits kenteken gezet, dus ik hoef dat helemaal niet. Ben je die zeer eenvoudige omweg nu al weer vergeten?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:51 schreef kdijkstra het volgende:
Denk dat als jij wilt rijden heus wel je rijbewijs in je startonderbreker doet.
Net zoals ik nu in Duitsland geen strafpunten krijg, krijg ik die in NL ook niet als ik wordt geflitst....quote:En als je weet dat je strafpunten krijgt bij misdragingen je dan ook keurig gaat gedragen.
Ben jij nou degene die mij zit te vertellen dat ik geen Nederlands beheers...quote:Ome agent kan dan bezig houden met echte criminelen aan te houden en een electronisch systeem registreerd wel wanneer een chauffeur denkt het beter te weten.
KM heffing is ook onzalig. Ook een prima reden om over te gaan op Duits kenteken.quote:Wat betreft privacy. Als km rijden kan dan maakt dit systeem ook niet meer inbreuk op je privacy. Dus het kan en uiteindelijk ook niet duurder dan wat we nu hebben.
Dan heb je het toch snel over 4 a 5 per dag in de auto in Nederland, tel daarbij een gemiddelde werkdag van 8 uur bij + uurtje pauze, 7 uur slapen en je houdt verdomd weinig tijd over.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:43 schreef kdijkstra het volgende:
60-70k haal ik nu zeker en ook niet zo heel erg moeilijk. Denk dat er ook wel meer zijn.
Dat ontken ik dan ook nergens dat ze er zijn maar ga eens in op mijn vergelijking? Als je Duitsland goed kent dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om te beantwoorden? Overigens gebruik ik de A31 ook als ik in oost of zuid-Nederland moet zijn en bij mijn 1 na laatste project was dat dus een dagelijkse route.quote:Voor de rest kom ik wel meer dan 10x per jaar in Duitsland. Maar goed jij als Duitsland kenner (minder dan 1x per maand op de Autobahn) zal het beter weten. Ik zou zeggen tour eens wat rond bij onze oosterburen en je zult zien dat er behoorlijk wat snelheidslimieten zijn.
En hoe gaat een hufterbox dat verhelpen? En ik denk dat het weinig uit maakt of je nu 120 km/u of 156 km/u rijdt en in zo'n ongeluk terecht komt. En waarom was de snelheid de oorzaak van dat ongeluk wat je gezien hebt?quote:De meeste die rijden op 156km/u anticiperen prima. Maar de keren dat het fout is gegaan (5-6 keer) is het ook goed fout gegaan. Ook de enige keer dat ik een auto echt over kop heb zien rollen. Ik heb het over die ene keer. Denk dat als er iets fout gaat liever met 120km dan bij 156km/u.
Mijn werkgever leasde auto's en leverde weer in wanneer ze 120km op de teller hadden staan. Altijd ook een duurder merk dus denk aan Audi's met een redelijk krachtige motor. Op eigen kracht haalden ze iets van 240km/u maar helling af gaan ze aanzienlijk sneller. Daarom zei ik ook gemiddeld zeg 200km/u met excessen van 275km/u. Dat laatste is een vermoeden omdat de teller bij 260km/u ophield en de wijzer voorbij dat punt ging en tegen een 'palletje' aan.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Deze uitspraak vind ik lastig te rijmen met zelf 275+ rijden bij de oosterburen. Niets is onmogelijk, maar de mensen die ik ken die dit soort snelheden halen (incl. mijzelf) zijn in NL niet op hun teller aan het rijden.
En als het dan klopt verneem ik graag van jou waarom jij in NL hard rijden een enorm probleem vindt en in Duitsland doodnormaal. Echt, ik ben razend benieuwd. Sowieso zijn er al niet eens zoveel auto's die deze snelheden halen... En die dat wel kunnen... wat moet je daarmee als tellerrijder?
Je verhaal wordt er niet geloofwaardiger op. Ik zeg het voorzichtig.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:03 schreef kdijkstra het volgende:
Mijn werkgever leasde auto's en leverde weer in wanneer ze 120km op de teller hadden staan. Altijd ook een duurder merk dus denk aan Audi's met een redelijk krachtige motor. Op eigen kracht haalden ze iets van 240km/u maar helling af gaan ze aanzienlijk sneller. Daarom zei ik ook gemiddeld zeg 200km/u met excessen van 275km/u. Dat laatste is een vermoeden omdat de teller bij 260km/u ophield en de wijzer voorbij dat punt ging en tegen een 'palletje' aan.
Nou heb ik afgelopen week nog in Duitsland met deze snelheden gereden en net als alle voorgaande keren merk ik op dat helemaal niet iedereen makkelijk aan de kant gaat.quote:Op de Duitse autobahn gaat het ook best aardig. Mensen gaan keurig opzij wanneer ze een snellere bestuurder zien en zijn zich van bewust dat er sneller verkeer rond kan rijden. In Nederland heb je altijd chauffeurs tussen zitten die aan de linker kant blijven kleven met 90km/u. In Duitsland heb je dat niet en op die plekken waar je hard mag rijden daar kan het vaak ook. Verder is gezond verstand wel noodzakelijk.
Met km heffing zul je toch echt iets moeten aanschaffen. Anders krijg je te maken met een heffing achteraf. Oftewel foto maken, kenteken opzoeken en rekening sturen. Ik meen dat Nederlandse transporteurs al te maken hebben met een elektronisch km registratie bij onze oosterburen. Die hebben ook het nodige moeten investeren dus er zijn altijd mogelijkheden. Voor elke omweg valt wel iets te verzinnen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb de auto op Duits kenteken gezet, dus ik hoef dat helemaal niet. Ben je die zeer eenvoudige omweg nu al weer vergeten?
Valt vast wel iets voor te verzinnen. Voor elke maas is uiteindelijk wel iets te verzinnen maar dat hoeft niet gelijk vanaf het begin. Bij de OV chipkaart had men ook allerlei doembeelden maar in de praktijk is het erg meegevallen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Net zoals ik nu in Duitsland geen strafpunten krijg, krijg ik die in NL ook niet als ik wordt geflitst....
Ijzersterk argument. Ik ben gezwicht. Overigens spreek ik tegenwoordig meer Engels/Duits dan Nederlands. Groot deel van mijn middelbaar onderwijs en deel van mijn studie ook in het Engels. Gaat erom dat we kunnen communiceren. Correctie op mijn taalgebruik heb ik totaal geen moeite mee. Heb vooral moeite met de en het en de daarbij behorende verwijswoorden.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ben jij nou degene die mij zit te vertellen dat ik geen Nederlands beheers...![]()
Ach Oslo en London hebben duidelijk de meerwaarde aangetoond. Duits kenteken helpt niet want dan krijg je een naheffing achteraf. Foto maken, kenteken opzoeken en rekening versturen en dat wordt waarschijnlijk duurder dan als je je netjes geregistreerd had. Voor buitenlanders wil men (als ik het goed begrepen heb) een prepaid kaart invoeren waarbij je zeg 25 euro op zet en dan automatisch het bedrag wordt afgeboekt.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
KM heffing is ook onzalig. Ook een prima reden om over te gaan op Duits kenteken.
Ach toon jij maar aan dat hoge snelheid rijden in een verkeer die niet berekend is op die snelheden wel veilig is. Voorlopig heb ik de verkeersregels mee en jij mag gaan overtuigen dat het beter is om hogere snelheden toe te laten. Ik zie geen enkele reden om te bewijzen aangezien ik door de wet al in gelijkheid ben gesteld. Te hard rijden is strafbaar en wordt beboet. 156km/u waar je 120km/u mag staat keurig een boete op alleen zou de pakkans groter mogen zijn.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:17 schreef DS4 het volgende:
Maar goed, misschien zijn er anderen die het wel willen geloven. Het is ook niet zo bijster interessant. Wat wel interessant zou zijn is een goede onderbouwing waar Chewie ook om vraagt. Ik zou zeggen: succes!
Als ik daarmee meer privacy krijg: prima.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:20 schreef kdijkstra het volgende:
en dat wordt waarschijnlijk duurder dan als je je netjes geregistreerd had.
Men kan alles willen. Ik weet wel dat het verdomd lastig is en er ook nog geen panklare oplossing voorhanden was.quote:Voor buitenlanders wil men (als ik het goed begrepen heb) een prepaid kaart invoeren waarbij je zeg 25 euro op zet en dan automatisch het bedrag wordt afgeboekt.
Nou, juridisch is dat helemaal niet mogelijk en dat zou men binnen de EU kunnen veranderen, maar ik geloof niet dat NL dat voor elkaar zal krijgen zonder fatsoenlijke onderbouwing.quote:Zoiets kun je natuurlijk prima doen met het rijbewijs. Buitenlands rijbewijs koppelen aan een soort prepaid kaart. Teveel strafpunten en niet meer rijden in Nederland. Probleem opgelost.
Dat doe ik niet, integendeel, ik heb al eerder gesteld dat onaangepaste snelheid een probleem is. Statische maxima zijn per definitie niet te allen tijde het juiste maximum.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:24 schreef kdijkstra het volgende:
Ach toon jij maar aan dat hoge snelheid rijden in een verkeer die niet berekend is op die snelheden wel veilig is.
Ja, als je 100 mag ik 101 onveilig en als je 120 mag is 120 nog steeds veilig, ook al is het dezelfde weg en situatie. Je moet het maar verzinnen.quote:Voorlopig heb ik de verkeersregels mee
Dan sluiten we af met: hufterbox hoeft niet, want deze is wettelijk niet verplicht.quote:en jij mag gaan overtuigen dat het beter is om hogere snelheden toe te laten. Ik zie geen enkele reden om te bewijzen aangezien ik door de wet al in gelijkheid ben gesteld.
Zal ik dan ook liegen over mijn ervaring in het verkeer, of zou dat alleen maar lachsalvo's opleveren bij Eurlings?quote:Te hard rijden is strafbaar en wordt beboet. 156km/u waar je 120km/u mag staat keurig een boete op alleen zou de pakkans groter mogen zijn.
Ik zou zeggen gaan jullie tweeen maar bewijzen dat die hoge snelheden wel toelaatbaar zouden moeten zijn en ga vooral dhr Eurlings overtuigen.
Ik hoef jou ook niet te overtuigen. Jij hebt al in een aantal gesprekken eerder al dusdanig geprofileerd dat je ongeloofwaardig bent geworden. Het handhaven van snelheidslimieten koppelen met hongersdoden. En vervolgens doen alsof je zo slim bent.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je verhaal wordt er niet geloofwaardiger op. Ik zeg het voorzichtig.
Ik heb er nooit zoveel problemen mee gehad. Mensen gaan keurig opzij en in Duitsland zie je ook regelmatig dat snelrijdend verkeer met hun lampen knipperen. Daar reageren bestuurders ook goed op. Hoef je in Nederland niet te proberen.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:17 schreef DS4 het volgende:
Nou heb ik afgelopen week nog in Duitsland met deze snelheden gereden en net als alle voorgaande keren merk ik op dat helemaal niet iedereen makkelijk aan de kant gaat.
Lees verhaal nog eens zou ik. Denkbeeld dan eens een snelheids meter. Denkbeeld nu eens een palletje wat de uiterste grens van de wijzer (ligt voorbij de 260). Denkbeeld nu eens een wijzer die voorbij de 260 en tegen het palletje aankomt. Jaja het is moeilijk. Ik heb dit ook enkel bereikt met de helling af en waarschijnlijk wind mee. En hoe hard het precies was mag joost weten. In ieder geval harder dan de 260 en de positie van het palletje zou 275km/u zijn. Continu is dit niet haalbaar.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:17 schreef DS4 het volgende:
En dan nog: 275+ (nu ineens 260+ op de teller) is niet te rijmen met jouw tellerfetisjisme als je in NL bent.
Met alle respect, maar je hebt zojuist met je "ik heb de wet mee" argument gepoogd een niet door mij gebezigd punt onderuit te halen en tegelijkertijd daarmee je eigen punt keihard onderuit geschoffeld.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:36 schreef kdijkstra het volgende:
En vervolgens doen alsof je zo slim bent.
Klopt helemaal. Topic is enkel begonnen met hufterboxen. Wat mij betreft komen ze (zeg samen met km heffing) en worden de snelheden veel vaker gecontroleerd en ook op een andere manier bestraft. Doel is verkeersveiligeheid en niet het spekken van de staatskas.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:32 schreef DS4 het volgende:
En ik wil wel terugkaatsen: voorlopig heb ik de wet mee als het gaat om rijbewijzen afnemen, hufterboxen, enz.
Wie weet. Ik denk dat je best kans hebt dat dhr Eurlings er serieus op ingaat zolang je het maar onderbouwd. Hij gaf laatst nog aan om mogelijkheden te onderzoeken om in de avonduren harder te laten rijden en snelheidslimiet op plekken waar nu 80 gelden meer afhankelijk te maken van luchtkwaliteit.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:32 schreef DS4 het volgende:
Zal ik dan ook liegen over mijn ervaring in het verkeer, of zou dat alleen maar lachsalvo's opleveren bij Eurlings?
Ik ben niet begonnen met het koppelen van hongersdood en controle op snelheidslimieten. Laat ik het dan anders zeggen. Het was buitengewoon slim om die koppeling te maken en ik ben gewoon ontzettend dom dat ik het niet begrijp.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar je hebt zojuist met je "ik heb de wet mee" argument gepoogd een niet door mij gebezigd punt onderuit te halen en tegelijkertijd daarmee je eigen punt keihard onderuit geschoffeld.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zou op zo'n moment niets zeggen over andermans intelligentie. Dag hoor!
Hoho! Staat niet in de wet.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:42 schreef kdijkstra het volgende:
Klopt helemaal. Topic is enkel begonnen met hufterboxen. Wat mij betreft komen ze (zeg samen met km heffing) en worden de snelheden veel vaker gecontroleerd en ook op een andere manier bestraft.
De Tweede Kamer niet. Gewoon politiek geen draagvlak voor. En dat staat los van de veiligheid.quote:Wie weet. Ik denk dat je best kans hebt dat dhr Eurlings er serieus op ingaat
Dat laatste, want het stond duidelijk uitgelegd. Jij wilde bij de kleinste overtredingen al rijbewijzen gaan afnemen. Nou, als je dat handhaaft is er al snel niemand meer met een rijbewijs. Dat is toch problematisch.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:45 schreef kdijkstra het volgende:
Ik ben niet begonnen met het koppelen van hongersdood en controle op snelheidslimieten. Laat ik het dan anders zeggen. Het was buitengewoon slim om die koppeling te maken en ik ben gewoon ontzettend dom dat ik het niet begrijp.
Staat toch duidelijk. Bij 30% max snelheid een strafpunt. Lijkt me dat dat niet een kleine overtreding is. Denk eerder een persoon met een zeer grote fantasie. Daarnaast heb je wat meer dingen voor mijn gevoel 'bewust' door elkaar gehaald om zo een punt te maken.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat laatste, want het stond duidelijk uitgelegd. Jij wilde bij de kleinste overtredingen al rijbewijzen gaan afnemen. Nou, als je dat handhaaft is er al snel niemand meer met een rijbewijs. Dat is toch problematisch.
Sta je weer te liegen. Ik heb je rechtstreeks gevraagd of 40 waar je 30 mag er onder valt. En jij hebt dat bevestigd.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:55 schreef kdijkstra het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat bij kleine overtredingen de rijbewijzen moeten worden ingenomen.
Wie zit hier te liegen.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sta je weer te liegen. Ik heb je rechtstreeks gevraagd of 40 waar je 30 mag er onder valt. En jij hebt dat bevestigd.
Kennelijk zie je zelf ook in dat je wat te makkelijk daar mee bent geweest, maar het staat wel gewoon terug te lezen, dus om het nu steeds botweg te ontkennen...
Wat lul je nou? Het gaat erom dat je bij een kleine overtreding een rijbewijs wil innemen. Of je dat nu bij de eerste keer doet of bij de derde keer, het blijft een kleine overtreding.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:30 schreef kdijkstra het volgende:
Copy + paste maar waar ik letterlijk zeg dat bij 40 waar je 30 mag de rijbewijs moet inleveren ZONDER een referentie naar een puntenrijbewijs.
Eerst verkeerd citeren. Woorden in de mond te leggen. En nu een excuus dat 1 of 3 keer niets uitmaakt.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Het gaat erom dat je bij een kleine overtreding een rijbewijs wil innemen. Of je dat nu bij de eerste keer doet of bij de derde keer, het blijft een kleine overtreding.
Het is gewoon overkill. Punt.
Waar?quote:Op woensdag 29 april 2009 16:40 schreef kdijkstra het volgende:
Eerst verkeerd citeren.
quote:Woorden in de mond te leggen.
Exact. Het argument tegen 3 strikes wetgeving was altijd dat je voor het stelen van een mars langdurig in de cel terecht kon komen. Nou was dat feitelijk onwaar, maar het gaat er dus om dat je een hele kleine overtreding begaat en daarmee je rijbewijs wordt afgenomen. Ook als je in het jaar daarvoor 2x die overtreding hebt begaan is dat overkill.quote:En nu een excuus dat 1 of 3 keer niets uitmaakt.
Dat mag.quote:Ik zie een klein verschil.
De wet geeft jou daarin helemaal geen gelijk. De boetes staan los van percentages, draaien juist om aantallen km/u te hard.quote:Daarnaast vind ik 30% helemaal niet klein maar een hele grote overtreding. Daarin geeft de wet mij ook nog eens gelijk.
Ik wil die definitie helemaal niet in percentages of getallen. Ik wil rijbewijzen afnemen van mensen die dat verdienen. Dat kan 10 km/u te hard zijn langs een school die net uit gaat en waardoor jouw rijgedrag daadwerkelijk gevaarzetting inhoudt, dat zou ook in moeten houden dat 200 km/u op een lege snelweg niet tot intrekking van een rijbewijs leidt.quote:Waar leg je dan de grens? Bij 50%? 45 waar 30 mag? Dan mag je 180 bij 120.
30% hoeft niet veel te zijn. Bij een 60 km/u zone is dat al het geval bij 80 km/u. Dat noem ik op veel stukken geen zware overtreding. Het gaat niet om getallen, het gaat om de situatie. Zo vind ik 130 km/u op een snelweg waar je 100 km/u mag ook geen zware overtreding.quote:Dus ga geen onzin kramen 30% is veel en anders heb jij een heel andere definitie van wat klein is en wat ook niet wordt ondersteund.
Dat mag jij denken. Zo denk ik dat jij een verdomd slechte kloon bent en ik heb al zaken gezien waarbij je jezelf in de ene draad tegenspreekt van wat je hier claimt. Dat is ook verder helemaal niet interessant, want:quote:Denk dat we nu met zijn allen wel weten wie de echte leugenaar is.
quote:Op woensdag 15 april 2009 11:58 schreef BasEnAad het volgende:
Tegen, de overheid zit al vuistdiep in ons privéleven.
Is goed hoor. Smiley is trouwens top net als je vorige.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:59 schreef DS4 het volgende:
je hebt al lang en breed aangegeven dat jij ongelijk hebt met je puntenrijbewijs, want de wet staat hier aan mijn kant. Ik vond dat geniaal, dat begrijp je wel...
Zijn al genoeg landen die het puntenrijbewijs kennen. Nederland zou zeker niet de enige zijn. Als het even doorgaat kunnen we het Europees invoeren. En zo te zien is er in Nederland meer dan genoeg draagkracht.quote:Waarom wordt het puntenrijbewijs dan toch ingevoerd?
De Tweede Kamer en minister Peijs van Verkeer vinden verkeersveiligheid erg belangrijk. Daarbij komt dat het draagvlak groot is: 85 procent van de Nederlanders is voorstander van een puntenrijbewijs, blijkt uit enquętes.
En de rest van Europa?
Frankrijk, Duitsland, Engeland, Ierland en Italië kennen inmiddels een puntenrijbewijs. Oostenrijk is van plan het binnenkort in te voeren. België maakt ook aanstalten, maar aarzelt omdat de effecten in heel Europa tegenvallen.
Waarom reageer je dan? Als het je toch niet interesseert?quote:Op woensdag 29 april 2009 17:22 schreef kdijkstra het volgende:
Alleen jammer dat jouw mening mij totaal niets doet.
Ja, maar de wet staat nu aan mijn kant en dus heb ik nu gelijk. Toch? Dat komt uit jouw koker... Gelukkig maar, kan ik er tzt afstand van nemen als het mij uit komt.quote:Onderstaande komt uit de volkskrant:
Zijn al genoeg landen die het puntenrijbewijs kennen. Nederland zou zeker niet de enige zijn. Als het even doorgaat kunnen we het Europees invoeren. En zo te zien is er in Nederland meer dan genoeg draagkracht.
Discusseren heb ik geen problemen mee. Jouw mening daarentegen doet me niets. Je hebt al je credibiliteit verspeeld op het moment dat je hongersdood en strenger controleren met elkaar ging verbinden. Die twee hebben niets en werkelijk niets met elkaar te maken en laat duidelijk zien hoever je van de werkelijkheid bent.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:34 schreef DS4 het volgende:
Waarom reageer je dan? Als het je toch niet interesseert?
Daarin geef ik je geen gelijk. Elke boete is een straf. Ik heb enkel gezegd dat het punten rijbewijs nu nog niet ingevoerd is (met niet dan bedoel ik alle bestuurders). Daarin geef ik je gelijk en verder ga ik niet. Als jij meer bedoelde zit je me weer verkeerd te citeren maar dat zijn we tussentijd wel van je gewend.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:34 schreef DS4 het volgende:
Ja, maar de wet staat nu aan mijn kant en dus heb ik nu gelijk. Toch? Dat komt uit jouw koker... Gelukkig maar, kan ik er tzt afstand van nemen als het mij uit komt.
Waarom reageer je dan nog op mij? Dat is niet verplicht hoor.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:41 schreef kdijkstra het volgende:
Je hebt al je credibiliteit verspeeld op het moment dat je hongersdood en strenger controleren met elkaar ging verbinden.
Ik weet niet wat je bedoelt te zeggen, maar ik ben niet tegen boetes voor te hard rijden, dus daar zit onze discussie niet. Die zit toch echt bij het puntenrijbewijs en volgens jouw eigen norm heb ik dienaangaande gelijk.quote:Daarin geef ik je geen gelijk. Elke boete is een straf. Ik heb enkel gezegd dat het punten rijbewijs nu nog niet ingevoerd is (met niet dan bedoel ik alle bestuurders). Daarin geef ik je gelijk en verder ga ik niet.
Waarom spreek je steeds in meervoud als je het over jezelf hebt? Je bent de koningin niet.quote:Als jij meer bedoelde zit je me weer verkeerd te citeren maar dat zijn we tussentijd wel van je gewend.
Is goed. Als jij er gelukkig wordt vooral zo denken.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:46 schreef DS4 het volgende:
Ik weet niet wat je bedoelt te zeggen, maar ik ben niet tegen boetes voor te hard rijden, dus daar zit onze discussie niet. Die zit toch echt bij het puntenrijbewijs en volgens jouw eigen norm heb ik dienaangaande gelijk.
Ga maar eens over nadenken waar 'we' op slaat. Wel moeilijk natuurlijk. En nee ben niet de koningin. Tweede poging.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom spreek je steeds in meervoud als je het over jezelf hebt? Je bent de koningin niet.
Nee, maar ik heb je gevraagd te onderbouwen en daar komt niets van terecht... Dus dan blijven we hier maar staan. Ook goed.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:49 schreef kdijkstra het volgende:
Is goed. Als jij er gelukkig wordt vooral zo denken.
O, je meent voor anderen te moeten praten, zelfs nu je op dat punt door Chewie al op je vingers bent getikt? Zo!quote:Ga maar eens over nadenken waar 'we' op slaat. Wel moeilijk natuurlijk. En nee ben niet de koningin. Tweede poging.
Ik ga niets onderbouwen. Jij onderbouwt ook helemaal niets. Verder zit je vooral veel injezelf te brabbelen.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb je gevraagd te onderbouwen en daar komt niets van terecht... Dus dan blijven we hier maar staan. Ook goed.
[..]
O, je meent voor anderen te moeten praten, zelfs nu je op dat punt door Chewie al op je vingers bent getikt? Zo!
Ook goed.quote:
Bij transport en logistiek gekopieerd:quote:Op woensdag 29 april 2009 18:16 schreef DS4 het volgende:
Overigens, nog een klein detail: 40 waar je 30 mag in Duitsland = 0 punten. Dus ook bij 3x geen rijbewijs innemen. Kennelijk denkt de wetgever in Duitsland ook dat je niet zo maar rijbewijzen moet innemen voor kleine overtredingen.
Je krijgt bij alle overtredingen een boete + x aantal strafpunten.quote:In Duitsland werken ze al ruim 30 jaar met het puntenrijbewijs. Wanneer je in Duitsland een verkeersovertreding begaat kun je naast een geldboete ook strafpunten op je rijbewijs krijgen. Wanneer je een lichte overtreding begaat kun je tussen de 1 en de 4 strafpunten krijgen. Bij een zware overtreding kan dit vari�ren van 5 tot 7 strafpunten. De strafpunten worden in Duitsland bijgehouden in het Verkehrszentralregister des Kraftfahrtbundesamts in Flensburg. Als uit dit register blijkt dat je meerdere strafpunten hebt gekregen dan kunnen er maatregelen opgelegd worden. Wanneer je in totaal tussen de 8 en de 13 strafpunten hebt kan er een waarschuwing volgen. Wanneer je in totaal tussen de 13 en 17 strafpunten hebt kan het zo zijn dat je een verplichte cursus moet volgen of dat je psychologische begeleiding moet krijgen. Wanneer je 18 strafpunten of meer hebt zal het rijbewijs ingenomen worden. De punten blijven je niet eeuwig achtervolgen. De termijn waarna de strafpunten komen te vervallen kan echter vari�ren tussen de 2 jaar en de 10 jaar. Deze termijn is wederom afhankelijk van de zwaarte van de overtreding(en). Echter, een probleem bij deze zogenaamde algemene vraag is dat deze eigenlijk niet zo algemeen is.
Uit de zogenaamde �Bu�geld-Katalog� blijkt dat het nog al wat uitmaakt, waar iemand voor geverbaliseerd wordt. In sommige gevallen kan namelijk verzocht worden om schrapping of opschoning.
Nee hoor, pas vanaf 21 km/u te hard gaan er punten lopen.quote:Op woensdag 29 april 2009 20:41 schreef kdijkstra het volgende:
Je krijgt bij alle overtredingen een boete + x aantal strafpunten.
(...)
Dus antwoord op je opmerking. Ja je kan theoretisch gezien bij 10km te hard in een 30km zone je rijbewijs inleveren als je bijvoorbeeld al 17 punten hebt.
Ik zou de bedragen maar eens vergelijken met de boetebase van het OM.quote:Voor de rest zijn de boetes in Duitsland aanzienlijk hoger dan in Nederland al denk ik niet dat dat echt zoveel invloedt heeft. Buitenlanders zijn niet gevrijwaard van dit systeem en kunnen ook punten krijgen net als de Duitsers.
Ik had het net gezien. Stond op het punt te corrigeren. Kon bij transport en logistiek geen goede tabel krijgen en werd een soortgelijke vraag foutief beantwoord.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:22 schreef DS4 het volgende:
Nee hoor, pas vanaf 21 km/u te hard gaan er punten lopen.
Zeer terecht overigens.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:37 schreef kdijkstra het volgende:
Bij teveel alcohol altijd een rij ontzegging
Punten verkregen via alcohol controle blijven ook 10 jaar staan. Alleen wel jammer dat je pas na 5x betrapt worden bij een alcohol controle je rijbewijs mag inleveren.quote:
Niet alleen is de pakkans te klein, de pakkans voor de echte wegmisbruikers is te klein. Men richt zich op de makkelijke overtredingen, zoals "te hard" rijden en niet op het corrigeren van slecht rijgedrag. Denk hierbij aan linksplakken, bumperklevers, meerdere rijstroken tegelijk pakken, gevaarlijke inhaalmaneuvres en ga zo maar door.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:42 schreef ouderejongere het volgende:
Dat strafpuntensysteem zou goed zijn voor Nederland, maar helaas is de pakkans hier veel te klein en wordt degene die toevallig tegen de lamp loopt onredelijk zwaar gestraft. Eerst veel meer rijdende controles op de weg, daarna ook hier een puntensysteem.
Paar dingen.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:42 schreef ouderejongere het volgende:
Dat strafpuntensysteem zou goed zijn voor Nederland, maar helaas is de pakkans hier veel te klein en wordt degene die toevallig tegen de lamp loopt onredelijk zwaar gestraft. Eerst veel meer rijdende controles op de weg, daarna ook hier een puntensysteem.
Ik ben van mening dat alcomobilisme per definitie een vorm van gevaarzetting is en dus ook per definitie voor een rijontzegging dient te zorgen. 5x betrapt worden in 10 jaar.... Ik hoef niet eens 5x per 10 jaar te blazen... Dan weet je wel hoe lastig het is om daar je rijbewijs voor kwijt te raken.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:53 schreef kdijkstra het volgende:
Punten verkregen via alcohol controle blijven ook 10 jaar staan. Alleen wel jammer dat je pas na 5x betrapt worden bij een alcohol controle je rijbewijs mag inleveren.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:54 schreef drexciya het volgende:
Niet alleen is de pakkans te klein, de pakkans voor de echte wegmisbruikers is te klein. Men richt zich op de makkelijke overtredingen, zoals "te hard" rijden en niet op het corrigeren van slecht rijgedrag. Denk hierbij aan linksplakken, bumperklevers, meerdere rijstroken tegelijk pakken, gevaarlijke inhaalmaneuvres en ga zo maar door.
Sowieso moet in Nederland niet overdrijven, we hebben, zeker gezien de intensiteit van het verkeer, naar verhouding heel weinig verkeersslachtoffers.
Ach alles kan beter. Het huidige systeem is vooral een methode om geld in de staatskas te krijgen. Een rijontzegging of een xx aantal strafpunten zet een bestuurder veel meer aan het denken. Gaat er uiteindelijk om dat de verkeersveiligheid toeneemt.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:54 schreef drexciya het volgende:
Sowieso moet in Nederland niet overdrijven, we hebben, zeker gezien de intensiteit van het verkeer, naar verhouding heel weinig verkeersslachtoffers.
Waarom concentreren we ons dan op de 3% en laten we de 97% redelijk ongemoeid?quote:Op woensdag 29 april 2009 22:59 schreef kdijkstra het volgende:
Gaat er uiteindelijk om dat de verkeersveiligheid toeneemt.
Wie heeft het over 3% en hoe kom je aan die percentage?quote:Op woensdag 29 april 2009 23:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom concentreren we ons dan op de 3% en laten we de 97% redelijk ongemoeid?
Dat is het percentage ongevallen ten gevolge van te hoge snelheid en die cijfers komen van de Adviesdienst verkeer en vervoer, onderdeel van Min. Verkeer en Waterstaat.quote:Op woensdag 29 april 2009 23:19 schreef kdijkstra het volgende:
Wie heeft het over 3% en hoe kom je aan die percentage?
Bron? Klinkt overigens wel aannemelijk.quote:Op woensdag 29 april 2009 23:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is het percentage ongevallen ten gevolge van te hoge snelheid en die cijfers komen van de Adviesdienst verkeer en vervoer, onderdeel van Min. Verkeer en Waterstaat.
Overigens, in Australië: 2%, Duitsland 3%, VK 2%, Denemarken 4%... Even uit mijn hoofd, dus pin me er niet op vast, maar ook in andere landen komen vergelijkbare cijfers ter zake naar voren. De hoogste mij bekend is 4%, laagste 2%. Dat is dan de bandbreedte.
Adviesdienst verkeer en vervoer. Stond erbij overigens.quote:
Het staat er niet bij maar de 3% komt uit het onderzoek verkeersdoden naar toedracht. 3% van de verkeersdoden was dus te relateren aan te hoge snelheid. Dat is niet helemaal hetzelfde als het aantal ongevallen, maar gelet op het feit dat bij hogere snelheid de gevolgen inderdaad ernstiger zijn zou dat inhouden dat snelheid bij "ongevallen" nog lager scoort.quote:Procentueel mag de ongelukken met hoge snelheden laag zijn maar het effect erna is wel erg groot. Groter dan wanneer er een ongeluk gebeurt in een woonwijk.
Ach 3% zegt ook niet zo heel veel.quote:Op woensdag 29 april 2009 23:46 schreef DS4 het volgende:
Het staat er niet bij maar de 3% komt uit het onderzoek verkeersdoden naar toedracht. 3% van de verkeersdoden was dus te relateren aan te hoge snelheid. Dat is niet helemaal hetzelfde als het aantal ongevallen, maar gelet op het feit dat bij hogere snelheid de gevolgen inderdaad ernstiger zijn zou dat inhouden dat snelheid bij "ongevallen" nog lager scoort.
Hoe ga je in hemelsnaam van 3% naar 67%?quote:Op donderdag 30 april 2009 00:01 schreef kdijkstra het volgende:
Ach 3% zegt ook niet zo heel veel.
Dagelijks hoor je dat er 2-3 ongelukken zijn geweest op de snelweg met het gevolg dat er weer ~60km extra file staat rondom de ongelukken. Als dat gereduceerd kan worden naar 1 door bijvoorbeeld de snelheid te reduceren is het alleen maar winst.
De autoindustrie heeft de milieudoelen keer op keer overtroffen. Kunnen we eens ophouden met steeds naar de auto te kijken op dit punt?quote:Verder is een lagere snelheid beter voor het millieu en smogvorming.
Ik zie nergens 67%. Ongeval hoeft niet een verkeersdode of een gewonde op te leveren. Flinke blikschade kan zonder dat er mensen gewond raken. Elke werkdag is er ergens wel 1-3 ongelukken op de snelweg. Een werkdag zonder ongelukken op de snelweg zijn zeer zeldzaam.quote:
Hier ben ik mee oneens. Ik heb het niet over CO2. Ik heb het met name over fijnstof waarvan het aandeel wat door verkeer komt 9% is.quote:Op donderdag 30 april 2009 00:30 schreef DS4 het volgende:
De autoindustrie heeft de milieudoelen keer op keer overtroffen. Kunnen we eens ophouden met steeds naar de auto te kijken op dit punt?
Als je van 3 naar 1 wil, wil je 2 vd 3 gaan voorkomen. Dat is 67%.quote:
Bijna altijd kop-staart botsing en dat heeft vrijwel altijd niet opletten als oorzaak.quote:Ongeval hoeft niet een verkeersdode of een gewonde op te leveren. Flinke blikschade kan zonder dat er mensen gewond raken. Elke werkdag is er ergens wel 1-3 ongelukken op de snelweg. Een werkdag zonder ongelukken op de snelweg zijn zeer zeldzaam.
Het nadeel is alleen dat fijnstof door verkeer ook enorm is teruggedrongen en we vwb fijnstof ongeveer terug zijn op het niveau 17e eeuw, dus zo schoon als de lucht nu is, dat hebben we eeuwen niet meer meegemaakt...quote:Hier ben ik mee oneens. Ik heb het niet over CO2. Ik heb het met name over fijnstof waarvan het aandeel wat door verkeer komt 9% is.
Dat verhaal klopt wel deels, maar speelt eigenlijk alleen als de woningen tot aan de snelweg zijn gebouwd. Maar dan vraag ik op mijn beurt, als het dan zo gevaarlijk is als men claimt, waarom wordt er dan de laatste tijd zoveel gesproken over bouwen naast de snelweg?quote:Er is al vaak genoeg aangetoond dat direct naast de snelwegen de luchtkwaliteit (met name veroorzaakt door fijnstof) van mindere kwaliteit is. Om die reden zijn er op diverse plekken 80km gebieden op snelwegen.
Ik heb mij door een van DE deskundigen in NL helemaal bij laten praten en het valt allemaal danig mee. Het is alleen slecht voor mensen die al long- en hartklachten hebben.quote:De effecten van fijnstof staat op de wiki (link) wel beschreven overigens verschilt het wel weer met andere bronnen maar gemeenschappelijk hebben ze dat fijnstof niet goed is voor de mens.
Randstad is vol. We moeten ergens bouwen. Op zich hoeft wonen naast de snelweg helemaal geen probleem te zijn. Je kan ervoor zorgen dat transport geen fijnstof meer uitstoot. Dit kan verwezenlijkt worden door andere brandstoffen te gaan gebruiken: LPG, aardgas, electriciteit, waterstof, etc. Het heeft allemaal wat tijd nodig maar op den duur is fijnstof in transport geen issue meer.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Bijna altijd kop-staart botsing en dat heeft vrijwel altijd niet opletten als oorzaak.
[..]
Is niet het enige wat ik zie.
Het nadeel is alleen dat fijnstof door verkeer ook enorm is teruggedrongen en we vwb fijnstof ongeveer terug zijn op het niveau 17e eeuw, dus zo schoon als de lucht nu is, dat hebben we eeuwen niet meer meegemaakt...
[..]
Dat verhaal klopt wel deels, maar speelt eigenlijk alleen als de woningen tot aan de snelweg zijn gebouwd. Maar dan vraag ik op mijn beurt, als het dan zo gevaarlijk is als men claimt, waarom wordt er dan de laatste tijd zoveel gesproken over bouwen naast de snelweg?
Ik heb begrepen dat er op veel meer plekken de snelheid teruggeschroeft gaat worden naar de 80.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Overigens, tot mijn grote schrik zie ik dat mijn voorspelling dat als de woningen er staan de snelheid terug naar 80 wordt gedraaid uit is gekomen bij Tilburg. Weliswaar momenteel niet permanent, maar dat is ook een kwestie van tijd.
Bizar.
Dan wil ik die DE deskundige wel eens spreken. Ik heb in mijn werk veel met fijnstof te maken en dan uit industruele processen. Afzuigen van de vervuilde lucht en vervolgens het filteren ervan kom ik met enig regelmaat tegen. Ik heb ook met specialisten gesproken over de reductie van fijnstof en met name over de gevolgen. Die zijn helemaal niet zo positief (eerder negatief). Niet alle fijnstof deeltjes zijn even gevaarlijk. Als het opwaaiend zout is (wat het gros vormt van fijnstof in Nederland) dan zal het vast niet zo schadelijk zijn als een fijnstof deel wat kankerverwekkend is. Diesel stoot met name roet uit als fijnstof en lijkt me dat roet niet zo heel erg gezond is. Vraag is wat het doet als je zeg 30-40 jaar aan bent blootgesteld en dat is precies wat een diesel de lucht in blaast.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Ik heb mij door een van DE deskundigen in NL helemaal bij laten praten en het valt allemaal danig mee. Het is alleen slecht voor mensen die al long- en hartklachten hebben.
Als je de 5.000 fijnstofdoden ontleedt dan zie je ook dat het 2 dagen eerder sterven is. Nou, wie dat merkt...
Kortom: fijnstof is een opgeklopt probleem en als de overheid werkelijk meent dat het allemaal gevaarlijk is moet je niet als overheid naast de snelweg gaan bouwen om vervolgens tegen de automobilist aldaar te gaan zeggen dat deze 80 km/u moet rijden. Dat is natuurlijk een belachelijke snelheid op een autosnelweg.
Pardon? Vormt zout het gros van het fijnstof in Nederland? Of in Holland?quote:Op donderdag 30 april 2009 09:43 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Niet alle fijnstof deeltjes zijn even gevaarlijk. Als het opwaaiend zout is (wat het gros vormt van fijnstof in Nederland) dan zal het vast niet zo schadelijk zijn als een fijnstof deel wdat kankerverwekkend is. Diesel stoot met name roet uit als fijnstof en lijkt me dat roet niet zo heel erg gezond is. Vraag is wat het doet als je zeg 30-40 jaar aan bent blootgesteld en dat is precies wat een diesel de lucht in blaast.
RIVM spreekt over 18000 doden en 10 jaar eerder. De verschillen zijn erg groot en het probleem is om het verband ook echt te leggen.
Echt Nederland hoor. Fijnstof kan wanneer de condities goed zijn enorme afstanden leggen. Zo is bekend dat woestijnzand uit de Sahara helemaal naar West Europa komt.quote:Op maandag 4 mei 2009 01:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Pardon? Vormt zout het gros van het fijnstof in Nederland? Of in Holland?
Ik kan me niet voorstellen dat zout hier in Gelderland het gros van het fijnstof vormt.
Op naar de Big Brother-Staat!!quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Met de komst van de kilometerheffing komt de hufterbox een grote stap dichterbij
Het kastje werkt met GPS. Nu nog het kastje verbinden met het gaspedaal en snelheidsmeter en Porcherijders kunnen dan ook niet meer te hard rijden
Kastje saboteren of kapot laten? De bak in als het aan Eurlings ligt !
![]()
Ah, afgunst.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Het kastje werkt met GPS. Nu nog het kastje verbinden met het gaspedaal en snelheidsmeter en Porcherijders kunnen dan ook niet meer te hard rijden
Wat is een Porche?quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Porcherijders
quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Met de komst van de kilometerheffing komt de hufterbox een grote stap dichterbij
![]()
Het punt is niet jaloezie. Iedereen, ook Porsche rijders moeten zich aan de wet houden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is een Porche?
Maarre: jaloezie is een van de zeven doodzonden... dat weet je toch? Zou je daar eens niet wat aan gaan doen?
Ow, dat hebben we allang hoor. Wat dacht je van onze mobiele telefoons? En allerlei bonuskaarten?quote:
GPS-jammer installeren, hoef je niets aan het kastje te doen. Ik ben alleen benieuwd naar de gevolgen...quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:
![]()
Gevangenisstraf......wellicht.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
GPS-jammer installeren, hoef je niets aan het kastje te doen. Ik ben alleen benieuwd naar de gevolgen...
En dat vind jij niet gek? Dat vind jij niet een bizarre straf gelet op de overtreding?quote:
Waarom is het nodig expliciet Porsche rijders te vermelden?quote:Op woensdag 18 november 2009 10:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het punt is niet jaloezie. Iedereen, ook Porsche rijders moeten zich aan de wet houden.
Was een plaagstootje naar iemandquote:Op woensdag 18 november 2009 13:32 schreef waht het volgende:
[..]
Waarom is het nodig expliciet Porsche rijders te vermelden?
Volgens mij wil Eurlings een gevangenisstraf als mensen hun kastje saboteren of bewust kapot laten.....quote:Op woensdag 18 november 2009 13:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dat vind jij niet gek? Dat vind jij niet een bizarre straf gelet op de overtreding?
Het gaat id een zeer enge en onwenselijke kant op. Nog even en we worden allemaal verplicht om een 'zender' en 'blackbox' ten aller tijden bij ons te hebben, en zo niet, dan heb je overduidelijk 'iets te verbergen', ben je 'staatsgevaarlijk', en geeft onze overheid zichzelf het recht jou preventief op te sluiten, alles in 'landsbelang' uiteraard(!)quote:Op donderdag 19 november 2009 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Volgens mij wil Eurlings een gevangenisstraf als mensen hun kastje saboteren of bewust kapot laten.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |