abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68034148
De hufterbox kan bestaan uit:

- alcoholslot: voor onverbeterlijke drinkers

- Voor de grove snelheidsovertreders : GPS systeem dat snelheid maximeert aan plaatselijke snelheid. Eenvoudig te implementeren via navigatie en cruisecontrol. Kosten uiteraard voor de gebruiker zelf.

Wie is voor?
  woensdag 15 april 2009 @ 11:26:11 #2
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_68034244
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
De hufterbox kan bestaan uit:

- alcoholslot: voor onverbeterlijke drinkers

- Voor de grove snelheidsovertreders : GPS systeem dat snelheid maximeert aan plaatselijke snelheid. Eenvoudig te implementeren via navigatie en cruisecontrol. Kosten uiteraard voor de gebruiker zelf.

Wie is voor?
Mits snelheden realistisch worden. Ik ga niet 100 rijden op een snelweg zonder auto's alleen maar omdat er een bordje staat met 100 kmh
pi_68034326
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:26 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Mits snelheden realistisch worden. Ik ga niet 100 rijden op een snelweg zonder auto's alleen maar omdat er een bordje staat met 100 kmh
Kan ook adaptief via een verkeerscentrum.

Houdt rekening met drukte enzo.
  woensdag 15 april 2009 @ 11:31:02 #4
39631 GoeRoe86
pi_68034402
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kan ook adaptief via een verkeerscentrum.

Houdt rekening met drukte enzo.
Wat kan adaptief via een verkeerscentrum? Ik snap je niet echt....
pi_68034467
Mag tegen ook?

Alcohol slot kan een oplossing zijn, echter "lenen" van een andere auto ligt dan weer voor de hand.

Wat zijn grove snelheidsovertredingen?
Laat de politie eerst eens gaan controleren op plaatsen waar het ECHT van belang is in plaats van een 3 baans snelweg waar je 120 mag.
Als ze dat gaan doen, in combinatie met een puntenrijbewijs, zijn ze zo van de weg af
  woensdag 15 april 2009 @ 11:35:13 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_68034512
Ik ben tegen, want je weet nu al dat de volgende stap zal zijn dat het voor iedereen verplicht wordt ingevoerd.

Hufters moet je gewoon veel eerder en veel harder aanpakken.
Iedereen is er natuurlijk 'voor' om dus 'hufters' een alcoholslot te geven en een GPS-systeem dat hun snelheid maximeert, OMDAT IEDEREEN WEET DAT HET NIET OVER HUNZELF GAAT (ja dat zal vast een foutje zijn).

Tegen dit plan. Hufters op andere manieren veel harder aanpakken.
pi_68034635
In dit land wordt alles toch al kapotgeregeld, laten we vooral de regels nòg meer aanscherpen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_68034685
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:35 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ben tegen, want je weet nu al dat de volgende stap zal zijn dat het voor iedereen verplicht wordt ingevoerd.

Hufters moet je gewoon veel eerder en veel harder aanpakken.
Iedereen is er natuurlijk 'voor' om dus 'hufters' een alcoholslot te geven en een GPS-systeem dat hun snelheid maximeert, OMDAT IEDEREEN WEET DAT HET NIET OVER HUNZELF GAAT (ja dat zal vast een foutje zijn).

Tegen dit plan. Hufters op andere manieren veel harder aanpakken.
Dat zal nooit gebeuren. Zo brengt de overheid een begroting in gevaar...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_68034725
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:31 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Wat kan adaptief via een verkeerscentrum? Ik snap je niet echt....
Hebben nu via camera's ook inzicht in drukte. Wordt thans ook gebruik gemaakt om matrix borden aan te sturen.
  woensdag 15 april 2009 @ 11:46:38 #10
39631 GoeRoe86
pi_68034848
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hebben nu via camera's ook inzicht in drukte. Wordt thans ook gebruik gemaakt om matrix borden aan te sturen.
I know maar het aanpakken van zogenaamde hufters kan ook pas rechtvaardig zijn als de regels goed zijn. Naar mijn mening is er geen rechtvaardiging voor een snelheidslimiet van 100 km/h op een lege snelweg zonder bijzonderheden op de desbetreffende snelweg. Dus als ik dan met 130 op die desbetreffende snelweg rijdt en ik word bestempeld als hufter door dat rijgedrag, dan ben ik er niet mee eens. Dan wil ik ook niet dat zo'n systeem er komt. Maar ik kan me voorstellen dat er wel voorwaarden zijn waaronder dit voorstel interessant is.

Dus ik zeg: de overtreders idd harder aanpakken maar de mensen die nu onterecht als overtreder worden gezien tegemoet komen
  woensdag 15 april 2009 @ 11:49:10 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_68034933
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat zal nooit gebeuren. Zo brengt de overheid een begroting in gevaar...
Dat stelen ze gewoon weer op een andere manier bij ons vandaan, maak je daar maar geen zorgen over.
  woensdag 15 april 2009 @ 11:58:30 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_68035236
Tegen, de overheid zit al vuistdiep in ons privéleven.
pi_68035473
Ik ben voor een alcoholslot, maar tegen systemen die de snelheid reguleren. Ik maak als automobilist vaak genoeg situaties mee waarbij het nodig is om een stoot gas bij te geven, om goed uit te komen voor het uitvoegen op de snelweg, bijvoorbeeld.

Liever pak ik asociale autorijders een tijdje hun rijbevoegdheid af, of ik stuur ze verplicht naar een cursus. je moet als bestuurder controle over je voertuig kunnen houden.
pi_68035598
Snelheid maximeren is een goed idee. Maximeren op 140/150 zou ik zeggen.

Gaat er alleen af als je je op een circuit bevindt.

Lekker puh voor de Ferraribezitters. Met een Nissan GT-R trek je ze zo er uit.
pi_68036311
Wanneer ze iemand voor de tweede keer pakken met meer dan de toegestane hoeveelheid drank, ben ik van mening dat dat moet leiden tot levenslange rijontzegging. Wordt persoon dan alsnog gepakt achter het stuur, zet daar rustig een boete op van ¤ 10.000. Een beetje het zelfde verhaal met handsfree bellen. Doe je dat niet, dan moet dat niet een lullig bekeuringetje zijn van ¤ 140 of iets van die strekking, maar gewoon ¤ 2.500. Moet je eens kijken hoe weinig mensen opeens nog durven bellen achter het stuur. Het is de gok nu nog waard om geen carkit te nemen. En daar zit gewoon het grote probleem. Het kan wel uit om het gokje te wagen... met alle overtredingen in dit land...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_68037566
Verleidelijk, maar nee. Hufters moeten dood c.q. bestraft worden, maar vrijheid is een groot goed. Als je de vrijheid om fout te doen niet meer hebt, kan je het geen vrijheid noemen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_68047750
Ik ben tegen want TS. En al mijn echte argumenten zijn al door anderen gegeven hier.
What Would Goku Do
  woensdag 15 april 2009 @ 21:23:29 #18
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_68053172
Alcoholslot: tegen. Schijnveiligheid, die veel te makkelijk te omzeilen is.
Automatische begrenzer: voor, niet alleen bij verkeershufters, als fouten kunnen worden uitgesloten meteen samen met het rekeningrijden invoeren.
Natuurlijk gaat die begrenzer er nooit komen, snelheidscontroles zijn er ECHT NIET voor onze veiligheid, maar om de staatskas te vullen met boetes.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_68085286
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:10 schreef Klopkoek het volgende:
Waardoor je dus wel langs een school extreem gevaarlijk kan doen, maar op een lege snelweg je beknot wordt.

Dom idee, maar de reden blijkt verderop...
quote:
Lekker puh voor de Ferraribezitters.
Pure jaloezie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_68085363
En verder gewoon tegen, zowel tav alcoholslot als tav snelheidsbegrenzer. Beiden zullen door de hufter natuurlijk omzeild worden en dus is het WEER veel kosten en 0 resultaat.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_68085857
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waardoor je dus wel langs een school extreem gevaarlijk kan doen, maar op een lege snelweg je beknot wordt.

Dom idee, maar de reden blijkt verderop...
[..]

Pure jaloezie.
Geen jaloezie, maar een techneut die vind dat het allemaal veel te traag gaat met de toepassing van technologie.

Het bevordert de veiligheid. Het scheelt veel mensenlevens en gewonden.

Verder mogelijkheid voor chainriding, fileprobleem daarmee ook opgelost.
pi_68085898
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:37 schreef DS4 het volgende:
En verder gewoon tegen, zowel tav alcoholslot als tav snelheidsbegrenzer. Beiden zullen door de hufter natuurlijk omzeild worden en dus is het WEER veel kosten en 0 resultaat.
Alles is te fucken. Maar doe jij nachts de deur van je huis ook daarom niet meer op slot?
pi_68085966
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:23 schreef ouderejongere het volgende:
Alcoholslot: tegen. Schijnveiligheid, die veel te makkelijk te omzeilen is.
Automatische begrenzer: voor, niet alleen bij verkeershufters, als fouten kunnen worden uitgesloten meteen samen met het rekeningrijden invoeren.
Alcoholslot is deels te omzeilen. De snelheidsbegrenzer daarentegen is lastiger...
quote:
Natuurlijk gaat die begrenzer er nooit komen, snelheidscontroles zijn er ECHT NIET voor onze veiligheid, maar om de staatskas te vullen met boetes.
Dat laatste is een dubieuze aangelegenheid. En juist extra reden voor integere politici om er juist voor te pleiten.
pi_68086009
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:16 schreef waht het volgende:
Verleidelijk, maar nee. Hufters moeten dood c.q. bestraft worden, maar vrijheid is een groot goed. Als je de vrijheid om fout te doen niet meer hebt, kan je het geen vrijheid noemen.
Waarom zou iemand 140 rijden, als het toch nooit mag?
pi_68086079
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:10 schreef Klopkoek het volgende:
Zou een handige tussenstap zijn. Nee ik pleit voor snelheidsmaxima dat door verkeercentrale wordt opgelegd en ingesteld.

Maxima afhankelijk van drukte etc.
quote:
Gaat er alleen af als je je op een circuit bevindt.
Nou vooruit dan, voor de DS4-en onder ons.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')