abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68496083
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:16 schreef kdijkstra het volgende:

14 euro is voor jouw niet veel. Voor een student lijkt het me best een bedrag. Valt me keer op keer op dat afstudeerders en stagiarers allemaal met de auto komen.
14 euro is voor een student die een auto rijdt gewoon te doen lijkt mij, anders heeft deze toch echt de verkeerde vervoerskeuze gemaakt. Op de totale autokosten maakt 1 a 2 keer 14 euro niet uit.
quote:
Verder hebben we het niet over de 14 euro boetes. Die vallen allemaal binnen de 30% van max snelheid marge.

Ik weet echt precies wat ik bedoelde toen ik het had over aantal boetes. Dan bedoel ik alle boetes. Punt.
quote:
Ik heb net even gekeken maar mijn collega heeft in de maand april 7 boetes gekregen. In de maand ervoor 6. Lijkt me dan niet dat boetes hun gewenste effect hebben. Hij kan het ook betalen (ik overigens ook) maar lijkt mij beter dat een boete het effect moet hebben dat het rijgedrag verandert en niet dat iemand die laconiek in ontvangst neemt en gewoon door blijft gaan. Dan ben je naar mening fout bezig.
Reeds daarom ben ik een enorm voorstander om op te houden met al die geautomatiseerde flitsboetes en over te gaan op oom agent die iemand aanspreekt over zijn gedrag. Dat is iets wat bewezen helpt.

Ik weet wel dat die zeldzame keer dat ik ben aangehouden dat meer indruk op mij heeft gemaakt dan de boete van 1.200 euro die ik ooit kreeg. En niet omdat ik die 1.200 euro makkelijk af tik, maar gewoon omdat ik toen in alle redelijkheid moest toegeven dat ik fout zat. Die 1.200 euro leidde alleen maar tot langskomen bij de rechter en uiteindelijk pissig zijn op de rechter (wat weer ergens anders mee te maken had) en niet bepaald tot overwegingen tav mijn gedrag. Daar ging de rechtzaak ook helemaal niet over. Best vreemd eigenlijk...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_68496226
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:14 schreef DS4 het volgende:

Nu pleeg ik mij iha gewoon aan de Muldernormen te houden. Zonder rijbewijs moet ik een chauffeur gaan nemen en dat vind ik niet zo leuk natuurlijk, dus ik zou mij wel indekken.
De genoemde indekking is makkelijk te omzeilen. Ik denk aan een kastje die bij de startonderbreker zit waar je je rijbewijs in moet doen. Zet een leuke chip op de rijbewijs en de chauffeur moet altijd zijn rijbewijs gebruiken om te kunnen rijden. Gebruik de huidige meetpunten en lees indien nodig de chip uit en je hebt de verantwoordelijke chauffeur + snelheidsovertreding te pakken.

Technisch niet zo heel erg moeilijk om uit te voeren en redelijk waterdicht te maken. Misschien een mooi moment om samen met de km rijden in te voeren. Dan komen er zo en zo al meer digitale meetpunten. Techniek die daar gebruikt wordt kan prima ook hiervoor gebruikt worden.

Dus als je een chauffeur neemt dan loopt hij/zij de risico om rijbewijs in te leveren bij forse overtredingen. Het resultaat wordt dan dat de snelheid wordt aangepast en dat is uiteindelijk de bedoeling.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_68496338
quote:
Op woensdag 29 april 2009 12:41 schreef kdijkstra het volgende:
Ik ga niet uitvoerig copy + pasten. Ik denk niet dat we elkaar ooit kunnen overtuigen maar denk dat de meeste lezers hier het wel begrijpen.

Nee hoor, DS4 begrijp ik wel maar jou totaal niet en dat zal ook niet gebeuren zolang niemand aantoont dat hard rijden de hoofdoorzaak is van de meeste ongevallen.
quote:
Kennelijk rij je erg weinig in Duitsland want wat je stelt klopt totaal niet. Er is op Duitse snelwegen erg veel snelheidlimieten. Ook limieten die op bepaalde tijdstippen gelden (dus zeg 23:00-06:00 of in het weekend).
Klopt die heb je maar ik krijg nu niet het idee dat jij veel in Duitsland geweest bent, zelf kom ik er gemiddeld een keer of 10 per jaar en DS4 heeft wel zeker gelijk wat betreft op en afritten, zo vergelijk ik altijd graag de A31 in Duitsland met de A6, A7 en A28 in Nederland. Hier mag je max 120 en de A31 is vrij (behalve dan de eerste paar km net als je net de grens oversteekt bij Nieuweschans maar dat is vanwege slecht wegdek) terwijl het aantal op en afritten vergelijkbaar zijn met de 3 eerder genoemde snelwegen in Nederland.

De limieten op bepaalde tijdstippen hebben trouwens geen bal te maken met veiligheid maar met nachtrust en je ziet die limieten dan ook pas als je door druk bewoonde gebieden rijd
quote:
Verder is invoegen met 90km/u op een 120km/u snelweg volkomen veroorloofd. Een 156km/u auto kun je niet altijd zien aankomen.
Dat het geoorloofd is maakt het nog niet slim, anticiperen is het toverwoord en dat geldt ook voor de automobilist die 156 rijdt.
quote:
Ik heb denk ik meer gezien onderweg omdat ik denk ik wel meer op de weg ben dan jij. Kennelijk is ook dat moeilijk om te begrijpen. Overigens ben ik zelf nooit in de ongelukken betrokken geweest maar heb wel een aantal keren mijn auto langs de snelweg gezet om te kijken of er hulp nodig was.
Dit vind ik gezien je reacties hier niet echt geloofwaardig moet ik eerlijk zeggen, zeker niet als je stelt dat je 120000 KM zegt te hebben gereden op jaarbasis, dat is namelijk elke dag bijna 330 km per dag (en dat 365 dagen per jaar), wellicht is rondrijden je beroep maar anders zou je geen tijd over houden om nog fatsoenlijk te werken en te ontspannen en ja ik spreek uit ervaring maar dan met 60/70000 km per jaar (met een 5 daagse werkweek) en dan kom je al aardig in de problemen qua tijd.
pi_68496560
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:32 schreef kdijkstra het volgende:

De genoemde indekking is makkelijk te omzeilen. Ik denk aan een kastje die bij de startonderbreker zit waar je je rijbewijs in moet doen. Zet een leuke chip op de rijbewijs en de chauffeur moet altijd zijn rijbewijs gebruiken om te kunnen rijden. Gebruik de huidige meetpunten en lees indien nodig de chip uit en je hebt de verantwoordelijke chauffeur + snelheidsovertreding te pakken.
Prima. Zet ik de auto op de GmbH. Nog afgezien van de mogelijkheid om de chip te vervalsen. Misschien dat je het debacle van de OV chipkaart kent...

Met dit soort maatregelen pak je niet de mensen die je wil pakken. Punt.
quote:
Technisch niet zo heel erg moeilijk om uit te voeren en redelijk waterdicht te maken.
Dat toont de flauwekul met de OV chipkaart aan en nogmaals: Duits kenteken en de problemen zijn opgelost.
quote:
Misschien een mooi moment om samen met de km rijden in te voeren. Dan komen er zo en zo al meer digitale meetpunten. Techniek die daar gebruikt wordt kan prima ook hiervoor gebruikt worden.
En weer minder privacy. En waarom? Om zo'n beetje het meest veilige land als het om verkeer gaat nog veiliger te maken. En dat ten koste van vele miljarden. En in de zorg ben je nog geen 80.000 waard... Wat zal een bespaard leven kosten zo? 10 mio?

Ergo: overkill.
quote:
Dus als je een chauffeur neemt dan loopt hij/zij de risico om rijbewijs in te leveren bij forse overtredingen. Het resultaat wordt dan dat de snelheid wordt aangepast en dat is uiteindelijk de bedoeling.
Je pakt dan maximaal 3% en niet oplettende bestuurders blijven rustig hun gang gaan. Onzinnig dus.
pi_68496692
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:35 schreef Chewie het volgende:

Dit vind ik gezien je reacties hier niet echt geloofwaardig moet ik eerlijk zeggen, zeker niet als je stelt dat je 120000 KM zegt te hebben gereden op jaarbasis, dat is namelijk elke dag bijna 330 km per dag (en dat 365 dagen per jaar), wellicht is rondrijden je beroep maar anders zou je geen tijd over houden om nog fatsoenlijk te werken en te ontspannen en ja ik spreek uit ervaring maar dan met 60/70000 km per jaar (met een 5 daagse werkweek) en dan kom je al aardig in de problemen qua tijd.
2400km per week enkel om van huis naar het plaatje in Duitsland te komen. Vliegen was niet veel sneller en duurde ook langer. Hadden daar een auto nodig.

45 x 2400 = 108.000km. Dan ook nog wat ritten hotel + werkplek, etc. 120k is echt wat er gereden is.

60-70k haal ik nu zeker en ook niet zo heel erg moeilijk. Denk dat er ook wel meer zijn.

Voor de rest kom ik wel meer dan 10x per jaar in Duitsland. Maar goed jij als Duitsland kenner (minder dan 1x per maand op de Autobahn) zal het beter weten. Ik zou zeggen tour eens wat rond bij onze oosterburen en je zult zien dat er behoorlijk wat snelheidslimieten zijn.

De meeste die rijden op 156km/u anticiperen prima. Maar de keren dat het fout is gegaan (5-6 keer) is het ook goed fout gegaan. Ook de enige keer dat ik een auto echt over kop heb zien rollen. Ik heb het over die ene keer. Denk dat als er iets fout gaat liever met 120km dan bij 156km/u.
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_68496913
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:43 schreef kdijkstra het volgende:

Denk dat als er iets fout gaat liever met 120km dan bij 156km/u.
Deze uitspraak vind ik lastig te rijmen met zelf 275+ rijden bij de oosterburen. Niets is onmogelijk, maar de mensen die ik ken die dit soort snelheden halen (incl. mijzelf) zijn in NL niet op hun teller aan het rijden.

En als het dan klopt verneem ik graag van jou waarom jij in NL hard rijden een enorm probleem vindt en in Duitsland doodnormaal. Echt, ik ben razend benieuwd. Sowieso zijn er al niet eens zoveel auto's die deze snelheden halen... En die dat wel kunnen... wat moet je daarmee als tellerrijder?
pi_68497001
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Prima. Zet ik de auto op de GmbH. Nog afgezien van de mogelijkheid om de chip te vervalsen. Misschien dat je het debacle van de OV chipkaart kent...
Zover ik weet functioneerd de OV kaart prima. Schijnt dat er aanzienlijk minder zwart rijders zijn en diegenen die het gebruiken vinden het vooral positief.

Poblieke opinie kan snel draaien wanneer men de positieve effecten ervan zien. Neem London en Oslo waar spitstoeslag al is geintroduceerd. Beiden hebben er een blijvend resultaat uit gehaald en aan het begin zeer sceptisch. Er zijn altijd dingen te bedenken om het systeem te saboteren maar je kan het systeem ook zo flexibel te maken om zich aan te passen.

Met eindeloos praten kun je alles onderuit halen. Denk dat OV chipkaart laat zien dat het invoeren helemaal zo slecht niet is en ik denk dat de grootste critici nu ook langzaam aan het draaien zijn. De cijfers die komen van RET zijn uitstekend en een prima reden om het landelijk te gaan invoeren.

Denk dat als jij wilt rijden heus wel je rijbewijs in je startonderbreker doet. En als je weet dat je strafpunten krijgt bij misdragingen je dan ook keurig gaat gedragen. Ome agent kan dan bezig houden met echte criminelen aan te houden en een electronisch systeem registreerd wel wanneer een chauffeur denkt het beter te weten. Lijkt me een prima oplossing.

Wat betreft privacy. Als km rijden kan dan maakt dit systeem ook niet meer inbreuk op je privacy. Dus het kan en uiteindelijk ook niet duurder dan wat we nu hebben.
pi_68497258
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:51 schreef kdijkstra het volgende:

Denk dat als jij wilt rijden heus wel je rijbewijs in je startonderbreker doet.
Ik heb de auto op Duits kenteken gezet, dus ik hoef dat helemaal niet. Ben je die zeer eenvoudige omweg nu al weer vergeten?
quote:
En als je weet dat je strafpunten krijgt bij misdragingen je dan ook keurig gaat gedragen.
Net zoals ik nu in Duitsland geen strafpunten krijg, krijg ik die in NL ook niet als ik wordt geflitst....
quote:
Ome agent kan dan bezig houden met echte criminelen aan te houden en een electronisch systeem registreerd wel wanneer een chauffeur denkt het beter te weten.
Ben jij nou degene die mij zit te vertellen dat ik geen Nederlands beheers...
quote:
Wat betreft privacy. Als km rijden kan dan maakt dit systeem ook niet meer inbreuk op je privacy. Dus het kan en uiteindelijk ook niet duurder dan wat we nu hebben.
KM heffing is ook onzalig. Ook een prima reden om over te gaan op Duits kenteken.
pi_68497292
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:43 schreef kdijkstra het volgende:

60-70k haal ik nu zeker en ook niet zo heel erg moeilijk. Denk dat er ook wel meer zijn.
Dan heb je het toch snel over 4 a 5 per dag in de auto in Nederland, tel daarbij een gemiddelde werkdag van 8 uur bij + uurtje pauze, 7 uur slapen en je houdt verdomd weinig tijd over.

En welke plaats in Duitsland ligt op 1200 (of is het 2400 km) afstand? Vanuit Groningen moet ik namelijk wel erg veel moeite doen om bij zulke afstanden Duitsland al niet uit te rijden.

Krijg nog steeds niet het idee dat jij op welke snelweg dan ook hebt gereden trouwens.
quote:
Voor de rest kom ik wel meer dan 10x per jaar in Duitsland. Maar goed jij als Duitsland kenner (minder dan 1x per maand op de Autobahn) zal het beter weten. Ik zou zeggen tour eens wat rond bij onze oosterburen en je zult zien dat er behoorlijk wat snelheidslimieten zijn.
Dat ontken ik dan ook nergens dat ze er zijn maar ga eens in op mijn vergelijking? Als je Duitsland goed kent dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om te beantwoorden? Overigens gebruik ik de A31 ook als ik in oost of zuid-Nederland moet zijn en bij mijn 1 na laatste project was dat dus een dagelijkse route.
quote:
De meeste die rijden op 156km/u anticiperen prima. Maar de keren dat het fout is gegaan (5-6 keer) is het ook goed fout gegaan. Ook de enige keer dat ik een auto echt over kop heb zien rollen. Ik heb het over die ene keer. Denk dat als er iets fout gaat liever met 120km dan bij 156km/u.
En hoe gaat een hufterbox dat verhelpen? En ik denk dat het weinig uit maakt of je nu 120 km/u of 156 km/u rijdt en in zo'n ongeluk terecht komt. En waarom was de snelheid de oorzaak van dat ongeluk wat je gezien hebt?

Kom eerst maar eens terug met goede argumentatie waarom de snelheid begrenst moet worden, graag met cijfers dat snelheid het grootste probleem is. Als zeer ervaren automobilist wat je beweerd te zijn moet dat toch een kleine moeite zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2009 14:00:42 ]
pi_68497426
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Deze uitspraak vind ik lastig te rijmen met zelf 275+ rijden bij de oosterburen. Niets is onmogelijk, maar de mensen die ik ken die dit soort snelheden halen (incl. mijzelf) zijn in NL niet op hun teller aan het rijden.

En als het dan klopt verneem ik graag van jou waarom jij in NL hard rijden een enorm probleem vindt en in Duitsland doodnormaal. Echt, ik ben razend benieuwd. Sowieso zijn er al niet eens zoveel auto's die deze snelheden halen... En die dat wel kunnen... wat moet je daarmee als tellerrijder?
Mijn werkgever leasde auto's en leverde weer in wanneer ze 120km op de teller hadden staan. Altijd ook een duurder merk dus denk aan Audi's met een redelijk krachtige motor. Op eigen kracht haalden ze iets van 240km/u maar helling af gaan ze aanzienlijk sneller. Daarom zei ik ook gemiddeld zeg 200km/u met excessen van 275km/u. Dat laatste is een vermoeden omdat de teller bij 260km/u ophield en de wijzer voorbij dat punt ging en tegen een 'palletje' aan.

Op de Duitse autobahn gaat het ook best aardig. Mensen gaan keurig opzij wanneer ze een snellere bestuurder zien en zijn zich van bewust dat er sneller verkeer rond kan rijden. In Nederland heb je altijd chauffeurs tussen zitten die aan de linker kant blijven kleven met 90km/u. In Duitsland heb je dat niet en op die plekken waar je hard mag rijden daar kan het vaak ook. Verder is gezond verstand wel noodzakelijk.

Bergen zijn trouwens wel veradelijk. Ik kan me nog goed herinneren hoe een collega van me met hoge snelheid net over de heuveltop rijdt om vervolgens vol op de rem te gaan staan. Direct na de heuveltop stond een enorme file. We hebben daar een hele dikke laag rubber achtergelaten en konden echt op de cm nog net op tijd remmen.

Wat ik enkel wil aangeven is dat ik ook niet heilig ben. Iedereen heeft momenten dat hij/zij iets te hard rijdt. Dat moet ook kunnen. Maar denk dat 30% boven max snelheid best een mooie marge is waar iedereen zich aan kan houden.
pi_68497995
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:03 schreef kdijkstra het volgende:

Mijn werkgever leasde auto's en leverde weer in wanneer ze 120km op de teller hadden staan. Altijd ook een duurder merk dus denk aan Audi's met een redelijk krachtige motor. Op eigen kracht haalden ze iets van 240km/u maar helling af gaan ze aanzienlijk sneller. Daarom zei ik ook gemiddeld zeg 200km/u met excessen van 275km/u. Dat laatste is een vermoeden omdat de teller bij 260km/u ophield en de wijzer voorbij dat punt ging en tegen een 'palletje' aan.
Je verhaal wordt er niet geloofwaardiger op. Ik zeg het voorzichtig.
quote:
Op de Duitse autobahn gaat het ook best aardig. Mensen gaan keurig opzij wanneer ze een snellere bestuurder zien en zijn zich van bewust dat er sneller verkeer rond kan rijden. In Nederland heb je altijd chauffeurs tussen zitten die aan de linker kant blijven kleven met 90km/u. In Duitsland heb je dat niet en op die plekken waar je hard mag rijden daar kan het vaak ook. Verder is gezond verstand wel noodzakelijk.
Nou heb ik afgelopen week nog in Duitsland met deze snelheden gereden en net als alle voorgaande keren merk ik op dat helemaal niet iedereen makkelijk aan de kant gaat.

En dan nog: 275+ (nu ineens 260+ op de teller) is niet te rijmen met jouw tellerfetisjisme als je in NL bent.

Maar goed, misschien zijn er anderen die het wel willen geloven. Het is ook niet zo bijster interessant. Wat wel interessant zou zijn is een goede onderbouwing waar Chewie ook om vraagt. Ik zou zeggen: succes!
pi_68498089
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb de auto op Duits kenteken gezet, dus ik hoef dat helemaal niet. Ben je die zeer eenvoudige omweg nu al weer vergeten?
Met km heffing zul je toch echt iets moeten aanschaffen. Anders krijg je te maken met een heffing achteraf. Oftewel foto maken, kenteken opzoeken en rekening sturen. Ik meen dat Nederlandse transporteurs al te maken hebben met een elektronisch km registratie bij onze oosterburen. Die hebben ook het nodige moeten investeren dus er zijn altijd mogelijkheden. Voor elke omweg valt wel iets te verzinnen.
quote:
[..]

Net zoals ik nu in Duitsland geen strafpunten krijg, krijg ik die in NL ook niet als ik wordt geflitst....
Valt vast wel iets voor te verzinnen. Voor elke maas is uiteindelijk wel iets te verzinnen maar dat hoeft niet gelijk vanaf het begin. Bij de OV chipkaart had men ook allerlei doembeelden maar in de praktijk is het erg meegevallen.
quote:
[..]

Ben jij nou degene die mij zit te vertellen dat ik geen Nederlands beheers...
Ijzersterk argument. Ik ben gezwicht. Overigens spreek ik tegenwoordig meer Engels/Duits dan Nederlands. Groot deel van mijn middelbaar onderwijs en deel van mijn studie ook in het Engels. Gaat erom dat we kunnen communiceren. Correctie op mijn taalgebruik heb ik totaal geen moeite mee. Heb vooral moeite met de en het en de daarbij behorende verwijswoorden.
quote:
[..]
KM heffing is ook onzalig. Ook een prima reden om over te gaan op Duits kenteken.
Ach Oslo en London hebben duidelijk de meerwaarde aangetoond. Duits kenteken helpt niet want dan krijg je een naheffing achteraf. Foto maken, kenteken opzoeken en rekening versturen en dat wordt waarschijnlijk duurder dan als je je netjes geregistreerd had. Voor buitenlanders wil men (als ik het goed begrepen heb) een prepaid kaart invoeren waarbij je zeg 25 euro op zet en dan automatisch het bedrag wordt afgeboekt.

Zoiets kun je natuurlijk prima doen met het rijbewijs. Buitenlands rijbewijs koppelen aan een soort prepaid kaart. Teveel strafpunten en niet meer rijden in Nederland. Probleem opgelost.
pi_68498237
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:17 schreef DS4 het volgende:
Maar goed, misschien zijn er anderen die het wel willen geloven. Het is ook niet zo bijster interessant. Wat wel interessant zou zijn is een goede onderbouwing waar Chewie ook om vraagt. Ik zou zeggen: succes!
Ach toon jij maar aan dat hoge snelheid rijden in een verkeer die niet berekend is op die snelheden wel veilig is. Voorlopig heb ik de verkeersregels mee en jij mag gaan overtuigen dat het beter is om hogere snelheden toe te laten. Ik zie geen enkele reden om te bewijzen aangezien ik door de wet al in gelijkheid ben gesteld. Te hard rijden is strafbaar en wordt beboet. 156km/u waar je 120km/u mag staat keurig een boete op alleen zou de pakkans groter mogen zijn.

Ik zou zeggen gaan jullie tweeen maar bewijzen dat die hoge snelheden wel toelaatbaar zouden moeten zijn en ga vooral dhr Eurlings overtuigen.
pi_68498360
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:20 schreef kdijkstra het volgende:
en dat wordt waarschijnlijk duurder dan als je je netjes geregistreerd had.
Als ik daarmee meer privacy krijg: prima.
quote:
Voor buitenlanders wil men (als ik het goed begrepen heb) een prepaid kaart invoeren waarbij je zeg 25 euro op zet en dan automatisch het bedrag wordt afgeboekt.
Men kan alles willen. Ik weet wel dat het verdomd lastig is en er ook nog geen panklare oplossing voorhanden was.
quote:
Zoiets kun je natuurlijk prima doen met het rijbewijs. Buitenlands rijbewijs koppelen aan een soort prepaid kaart. Teveel strafpunten en niet meer rijden in Nederland. Probleem opgelost.
Nou, juridisch is dat helemaal niet mogelijk en dat zou men binnen de EU kunnen veranderen, maar ik geloof niet dat NL dat voor elkaar zal krijgen zonder fatsoenlijke onderbouwing.

Speaking of which: waar blijft die onderbouwing?
pi_68498532
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:24 schreef kdijkstra het volgende:

Ach toon jij maar aan dat hoge snelheid rijden in een verkeer die niet berekend is op die snelheden wel veilig is.
Dat doe ik niet, integendeel, ik heb al eerder gesteld dat onaangepaste snelheid een probleem is. Statische maxima zijn per definitie niet te allen tijde het juiste maximum.
quote:
Voorlopig heb ik de verkeersregels mee
Ja, als je 100 mag ik 101 onveilig en als je 120 mag is 120 nog steeds veilig, ook al is het dezelfde weg en situatie. Je moet het maar verzinnen.

En ik wil wel terugkaatsen: voorlopig heb ik de wet mee als het gaat om rijbewijzen afnemen, hufterboxen, enz.
quote:
en jij mag gaan overtuigen dat het beter is om hogere snelheden toe te laten. Ik zie geen enkele reden om te bewijzen aangezien ik door de wet al in gelijkheid ben gesteld.
Dan sluiten we af met: hufterbox hoeft niet, want deze is wettelijk niet verplicht.

Kan. Of het sterk is, is een tweede.
quote:
Te hard rijden is strafbaar en wordt beboet. 156km/u waar je 120km/u mag staat keurig een boete op alleen zou de pakkans groter mogen zijn.

Ik zou zeggen gaan jullie tweeen maar bewijzen dat die hoge snelheden wel toelaatbaar zouden moeten zijn en ga vooral dhr Eurlings overtuigen.
Zal ik dan ook liegen over mijn ervaring in het verkeer, of zou dat alleen maar lachsalvo's opleveren bij Eurlings?
pi_68498679
quote:

[..]

Je verhaal wordt er niet geloofwaardiger op. Ik zeg het voorzichtig.
Ik hoef jou ook niet te overtuigen. Jij hebt al in een aantal gesprekken eerder al dusdanig geprofileerd dat je ongeloofwaardig bent geworden. Het handhaven van snelheidslimieten koppelen met hongersdoden. En vervolgens doen alsof je zo slim bent.
quote:
Nou heb ik afgelopen week nog in Duitsland met deze snelheden gereden en net als alle voorgaande keren merk ik op dat helemaal niet iedereen makkelijk aan de kant gaat.
Ik heb er nooit zoveel problemen mee gehad. Mensen gaan keurig opzij en in Duitsland zie je ook regelmatig dat snelrijdend verkeer met hun lampen knipperen. Daar reageren bestuurders ook goed op. Hoef je in Nederland niet te proberen.
quote:
En dan nog: 275+ (nu ineens 260+ op de teller) is niet te rijmen met jouw tellerfetisjisme als je in NL bent.
Lees verhaal nog eens zou ik. Denkbeeld dan eens een snelheids meter. Denkbeeld nu eens een palletje wat de uiterste grens van de wijzer (ligt voorbij de 260). Denkbeeld nu eens een wijzer die voorbij de 260 en tegen het palletje aankomt. Jaja het is moeilijk. Ik heb dit ook enkel bereikt met de helling af en waarschijnlijk wind mee. En hoe hard het precies was mag joost weten. In ieder geval harder dan de 260 en de positie van het palletje zou 275km/u zijn. Continu is dit niet haalbaar.
pi_68498885
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:36 schreef kdijkstra het volgende:

En vervolgens doen alsof je zo slim bent.
Met alle respect, maar je hebt zojuist met je "ik heb de wet mee" argument gepoogd een niet door mij gebezigd punt onderuit te halen en tegelijkertijd daarmee je eigen punt keihard onderuit geschoffeld.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zou op zo'n moment niets zeggen over andermans intelligentie. Dag hoor!
pi_68498906
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:32 schreef DS4 het volgende:
En ik wil wel terugkaatsen: voorlopig heb ik de wet mee als het gaat om rijbewijzen afnemen, hufterboxen, enz.
Klopt helemaal. Topic is enkel begonnen met hufterboxen. Wat mij betreft komen ze (zeg samen met km heffing) en worden de snelheden veel vaker gecontroleerd en ook op een andere manier bestraft. Doel is verkeersveiligeheid en niet het spekken van de staatskas.
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:32 schreef DS4 het volgende:
Zal ik dan ook liegen over mijn ervaring in het verkeer, of zou dat alleen maar lachsalvo's opleveren bij Eurlings?
Wie weet. Ik denk dat je best kans hebt dat dhr Eurlings er serieus op ingaat zolang je het maar onderbouwd. Hij gaf laatst nog aan om mogelijkheden te onderzoeken om in de avonduren harder te laten rijden en snelheidslimiet op plekken waar nu 80 gelden meer afhankelijk te maken van luchtkwaliteit.
pi_68498976
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met alle respect, maar je hebt zojuist met je "ik heb de wet mee" argument gepoogd een niet door mij gebezigd punt onderuit te halen en tegelijkertijd daarmee je eigen punt keihard onderuit geschoffeld.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zou op zo'n moment niets zeggen over andermans intelligentie. Dag hoor!
Ik ben niet begonnen met het koppelen van hongersdood en controle op snelheidslimieten. Laat ik het dan anders zeggen. Het was buitengewoon slim om die koppeling te maken en ik ben gewoon ontzettend dom dat ik het niet begrijp.

Dus de landen waar nu hongersnoden gelden moeten ze enkel de snelheidscontrole opheffen. Viva DS4 for president!!
pi_68499038
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:42 schreef kdijkstra het volgende:

Klopt helemaal. Topic is enkel begonnen met hufterboxen. Wat mij betreft komen ze (zeg samen met km heffing) en worden de snelheden veel vaker gecontroleerd en ook op een andere manier bestraft.
Hoho! Staat niet in de wet.
quote:
Wie weet. Ik denk dat je best kans hebt dat dhr Eurlings er serieus op ingaat
De Tweede Kamer niet. Gewoon politiek geen draagvlak voor. En dat staat los van de veiligheid.
pi_68499128
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:45 schreef kdijkstra het volgende:

Ik ben niet begonnen met het koppelen van hongersdood en controle op snelheidslimieten. Laat ik het dan anders zeggen. Het was buitengewoon slim om die koppeling te maken en ik ben gewoon ontzettend dom dat ik het niet begrijp.
Dat laatste, want het stond duidelijk uitgelegd. Jij wilde bij de kleinste overtredingen al rijbewijzen gaan afnemen. Nou, als je dat handhaaft is er al snel niemand meer met een rijbewijs. Dat is toch problematisch.

En nee, dat dat problematisch is ga ik niet uitleggen aangezien het punt was dat iedereen dan snel zonder rijbewijs zou komen te zitten.
pi_68501562
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat laatste, want het stond duidelijk uitgelegd. Jij wilde bij de kleinste overtredingen al rijbewijzen gaan afnemen. Nou, als je dat handhaaft is er al snel niemand meer met een rijbewijs. Dat is toch problematisch.
Staat toch duidelijk. Bij 30% max snelheid een strafpunt. Lijkt me dat dat niet een kleine overtreding is. Denk eerder een persoon met een zeer grote fantasie. Daarnaast heb je wat meer dingen voor mijn gevoel 'bewust' door elkaar gehaald om zo een punt te maken.

Je zit nu weer informatie te verdraaien. Ik heb nergens gezegd dat bij kleine overtredingen de rijbewijzen moeten worden ingenomen. Inname in mijn redenering altijd bij 3 strafpunten. Een snelheidsovertreding van 30% boven maxsnelheid is 1 strafpunt. Dus gaarne mij goed citeren of erbij zetten dat je zit te brabbelen want tot die categorie behoort je laatste opmerking.
pi_68502619
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:55 schreef kdijkstra het volgende:

Ik heb nergens gezegd dat bij kleine overtredingen de rijbewijzen moeten worden ingenomen.
Sta je weer te liegen. Ik heb je rechtstreeks gevraagd of 40 waar je 30 mag er onder valt. En jij hebt dat bevestigd.

Kennelijk zie je zelf ook in dat je wat te makkelijk daar mee bent geweest, maar het staat wel gewoon terug te lezen, dus om het nu steeds botweg te ontkennen...
pi_68502895
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sta je weer te liegen. Ik heb je rechtstreeks gevraagd of 40 waar je 30 mag er onder valt. En jij hebt dat bevestigd.

Kennelijk zie je zelf ook in dat je wat te makkelijk daar mee bent geweest, maar het staat wel gewoon terug te lezen, dus om het nu steeds botweg te ontkennen...
Wie zit hier te liegen.

Copy + paste maar waar ik letterlijk zeg dat bij 40 waar je 30 mag de rijbewijs moet inleveren ZONDER een referentie naar een puntenrijbewijs.

Een klein puntje halen uit een betoog om zo je voordeel te halen kan elk kind.

Dus copy + paste nu volledig en anders ben je zelf precies datgene waarvan je mij beschuldigd.
pi_68503033
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:30 schreef kdijkstra het volgende:

Copy + paste maar waar ik letterlijk zeg dat bij 40 waar je 30 mag de rijbewijs moet inleveren ZONDER een referentie naar een puntenrijbewijs.
Wat lul je nou? Het gaat erom dat je bij een kleine overtreding een rijbewijs wil innemen. Of je dat nu bij de eerste keer doet of bij de derde keer, het blijft een kleine overtreding.

Het is gewoon overkill. Punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')