40 km/u waar 30 km/u mag... rijbewijs inleveren?quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:15 schreef kdijkstra het volgende:
Hufterbox is bedoelt om chauffeurs met alcohol op of echt veel harder (zeg 30% boven max snelheid) het rijden te ontnemen. We hebben het niet over een paar kilometer per uur te hard.
Ik denk dat dat helemaal geen probleem is en diegenen die daarmee gepakt worden mogen wat mij betreft het rijbewijs inleveren.
Lijkt me prima. Dan iedereen een puntenrijbewijs en bij 3 punten rijbewijs inleveren. Wel de mogelijkheid bieden om weer opnieuw af te rijden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
40 km/u waar 30 km/u mag... rijbewijs inleveren?
80 km/u waar 60 km/u mag... rijbewijs inleveren?
131 km/u waar 100 km/u mag... rijbewijs inleveren?
Dat zegt dan iets over jou.quote:
Wie weet. Als het de aantal verkeersdoden reduceerd heb ik er geen moeite mee.quote:
Als je iedereen het rijbewijs afneemt neemt het aantal verkeersdoden inderdaad af. Je krijgt wel een veelvoud aan hongerdoden, maar goed...quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:25 schreef kdijkstra het volgende:
Wie weet. Als het de aantal verkeersdoden reduceerd heb ik er geen moeite mee.
Als je dan nog het standpunt durft te verdedigen dat je bij 10 km/u te hard in een 30 km/u zone per definitie je rijbewijs kwijt moet raken leer je wel heel erg traag.quote:Denk dat ik meer km rij dan de meeste hier (voor mijn werk en nee geen chauffeur)
Dat doe ik ook, maar dat staat los van de discussie, nietwaar?quote:Racen doe je maar in je eigen tijd en op stukjes asfalt die daarvoor zijn aangelegd.
Ai, met dat laatste raak je me wel, want die opvatting bestrijd ik altijd stevig.quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iemand die af en toe harder rijdt dan toegestaan is meteen een hufter? Want dan hebben we toch erg veel hufters in NL...
Daarnaast merk ik op dat jouw redenatie lijkt op de bekende "als je niets te verbergen hebt, dan..." als het om inperking van privacy gaat.
Een punt is wel, dat de perceptie van 750 doden die in twee vliegtuigen neerstorten veel indringender is dan van uitgesmeerd 2 doden per dag.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:18 schreef Metatron het volgende:
[..]
Want andere begrafenissen c.q. redenen van overlijden zijn natuurlijk veeeeel minder erg.
Dit soort huillie statements zijn krokodillentranen. Hart van NL niveau.
Oh, ik overtreed dagelijks allerlei regels. En zoals ik al zei: DS4's opmerking doet pijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:03 schreef waht het volgende:
[..]
Ah, ik dacht al dat je die kant op wilde. Zoals DS4 al aangaf is dat van dezelfde strekking als 'als je niks te verbergen hebt....'. Op dezelfde manier wordt idiote antiterrorismewetgeving erdoor gedrukt en is in mijn ogen geen geldige redenering. Ik ben onschuldig totdat anders bewezen wordt en vrijheid is alleen vrijheid als ik de keuze heb het verkeerde te doen. De controle die de overheid anders over de burgers krijgt gaat veel en veel te ver.
Overigens betwijfel ik ten zeerste dat jij nog nooit een nietszeggende verkeersregel hebt overtreden. Conclusie: jij bent een hufter en moet 24/7 in de gaten worden gehouden.
edit: Maar dat neemt niet weg dat er zeker automobilisten zijn bij wie zo'n hufterbox geplaatst moet worden. Dan praat ik niet over een persoon die nog nooit een noemenswaardige boete heeft gehad () maar over het tuig dat met 80+ door woonwijken, stadscentra etc. scheuren. Lui die keer op keer grote verkeersovertredingen maken hebben hun recht op vrijheid deels verspeeld, en dan mogen ze nog blij zijn dat ze uberhaupt nog gebruik mogen maken van de auto.
De relatie rijbewijs ontnemen en hongerdoden ontgaat me.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je iedereen het rijbewijs afneemt neemt het aantal verkeersdoden inderdaad af. Je krijgt wel een veelvoud aan hongerdoden, maar goed...
Ik heb gezegd bij 3 strafpunten. En in een 30km zone is 40km veel en veel te hard. Ja daar mag je wat mij betreft een strafpunt voor krijgen. Bij 50km zou je theoretisch gezien mogen gaan uitleggen bij een officier van justitie. Dat laatste is nu al het geval. Anderen en jezelf proberen wijs te maken dat het ongevaarlijk is of wettelijk mag is jezelf en de anderen voorliegen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je dan nog het standpunt durft te verdedigen dat je bij 10 km/u te hard in een 30 km/u zone per definitie je rijbewijs kwijt moet raken leer je wel heel erg traag.
Heb ik dat gesteld? Leg geen woorden in de mond.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:41 schreef DS4 het volgende:
Voor de goede orde: ik rij ook veel, dus als je daar de discussie met mij op wil beslissen heb je een probleem.
Dat kun je echt niet bedenken? Dat onze economie richting derde wereld land gaat als niemand meer een rijbewijs heeft?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:38 schreef kdijkstra het volgende:
De relatie rijbewijs ontnemen en hongerdoden ontgaat me.
Ik ken meerdere 30 km/u zones waar je veilig 50 km/u mag en dat ook jarenlang mocht. Dat is de consequentie van eisen dat minimaal X% 30 km/u moet zijn...quote:Ik heb gezegd bij 3 strafpunten. En in een 30km zone is 40km veel en veel te hard. Ja daar mag je wat mij betreft een strafpunt voor krijgen.
Dat laatste is helemaal niet het geval, sterker nog, als de weginrichting niet is aangepast wordt niet zelden in beroep de boete vernietigd.quote:Bij 50km zou je theoretisch gezien mogen gaan uitleggen bij een officier van justitie. Dat laatste is nu al het geval.
O, rechters kennen de wet niet (gelet op voormelde jurisprudentie) en of het al dan niet gevaarlijk is hangt gewoon af van de situatie.quote:Anderen en jezelf proberen wijs te maken dat het ongevaarlijk is of wettelijk mag is jezelf en de anderen voorliegen.
Leuk deze reactie, maar misschien moet je het woordje "als" eens goed duiden... Leg je dan ook nog even uit waarom je dan wel deze opmerking plaatste?quote:Heb ik dat gesteld? Leg geen woorden in de mond.
Ik zie niet in hoe we richting derde wereld land gaan wanneer verkeersregels strenger worden gehandhaafd. Kennelijk weet jij iets wat ik niet weet. Laten we het daarop houden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat kun je echt niet bedenken? Dat onze economie richting derde wereld land gaat als niemand meer een rijbewijs heeft?
Daarom staat er ook theoretischquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ken meerdere 30 km/u zones waar je veilig 50 km/u mag en dat ook jarenlang mocht. Dat is de consequentie van eisen dat minimaal X% 30 km/u moet zijn...
[..]
Dat laatste is helemaal niet het geval, sterker nog, als de weginrichting niet is aangepast wordt niet zelden in beroep de boete vernietigd.
Geen idee waar je nu over zit te brabbelen. Maar goed was al bij de eerste opmerking van je tussen wat strenger handhaven van een rijbewijs en hongersnood al het spoor volledig bijster. Je hebt een levendige fantasie wat voor mijn gevoel heel erg weinig met de realiteit te maken heeft.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:56 schreef DS4 het volgende:
Leuk deze reactie, maar misschien moet je het woordje "als" eens goed duiden... Leg je dan ook nog even uit waarom je dan wel deze opmerking plaatste?
Jij wil rijbewijzen afnemen voor overtredingen die zo goed als iedereen maakt. Erg snel van begrip ben je niet...quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:13 schreef kdijkstra het volgende:
Ik zie niet in hoe we richting derde wereld land gaan wanneer verkeersregels strenger worden gehandhaafd. Kennelijk weet jij iets wat ik niet weet. Laten we het daarop houden.
Niet liegen. Er staat dat het nu al het geval is (uitleggen bij OvJ bij 50 in 30 zone). Je kent de regels niet eens.quote:Daarom staat er ook theoretisch
Dat jij de Nederlandse taal niet goed beheerst kun je mij niet verwijten.quote:Geen idee waar je nu over zit te brabbelen.
Nee, rijbewijzen afnemen als iemand 10 km/u harder rijdt dan toegestaan is realistisch. Weltrusten hoor!quote:Maar goed was al bij de eerste opmerking van je tussen wat strenger handhaven van een rijbewijs en hongersnood al het spoor volledig bijster. Je hebt een levendige fantasie wat voor mijn gevoel heel erg weinig met de realiteit te maken heeft.
Dan ben je ofwel slechtziend, of je rijdt helemaal niet zoveel als je eerder claimde.quote:In het dagelijks verkeer zie ik zelden mensen boven de 30% max snelheid gaan
Denk dat de overgrote meederheid die overtredingen niet maakt. Kan goed begrijpen dat als jij het doet dat dat gelijk voor iedereen geldt.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij wil rijbewijzen afnemen voor overtredingen die zo goed als iedereen maakt. Erg snel van begrip ben je niet...
Ik zou zeggen leer Nederlands. Het toverwoord zit in THEORETISCH.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet liegen. Er staat dat het nu al het geval is (uitleggen bij OvJ bij 50 in 30 zone). Je kent de regels niet eens.
Gezien de bovenstaande opmerking zou een cursus Nederlands je niet mistaan. Wat is je vooropleiding?quote:Op woensdag 29 april 2009 08:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat jij de Nederlandse taal niet goed beheerst kun je mij niet verwijten.
Ik heb geen 10km/u gezegd. Ik heb gezegd 30% boven max snelheid. Iets totaal anders. In een 30km zone is dat 10km/u meer maar op de snelweg bij 120km/u is het 36km/u meer. Lijkt me toch wel wat anders. Verder heb ik bij de 30km/u overtreding nog het woord theoretisch gebruikt al hoewel dat van mij best steviger aangepakt mag worden. Dan ontstaat vanzelf de discussie of een 30km zone ook 30km zone moet blijven. Lijkt me beter dan een 30km zone introduceren om vervolgens met 50+km/u erdoor heen racen en het gaan gedogen.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, rijbewijzen afnemen als iemand 10 km/u harder rijdt dan toegestaan is realistisch. Weltrusten hoor!
Tuurlijk. Zeer overtuigend. Jij hebt vast een functie van financieel directeur en een kandidaat premier met deze zeer intelligente opmerkingen. Je hebt vast heel veel lezers hier overtuigd.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan ben je ofwel slechtziend, of je rijdt helemaal niet zoveel als je eerder claimde.
Ik ken genoeg plekken waar dat wel gebeurt. Zoals wegen die ingericht zijn voor 80 en waar 50 geldt. Daar rijdt dan vrijwel iedereen gewoon 80. Als jij die plekken niet kent, dan twijfel ik dus gewoon aan jouw stelling dat je veel op de weg zit.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:56 schreef kdijkstra het volgende:
Denk dat de overgrote meederheid die overtredingen niet maakt.
Ik beschouw mijzelf niet als ijkpunt. Integendeel.quote:Kan goed begrijpen dat als jij het doet dat dat gelijk voor iedereen geldt.
Leuke anekdote. Ik weet niet wat ik er mee moet. Ik heb al ruim twee jaar geen boete gehad voor te hard rijden en de laatste is in hoger beroep geëindigd in een vrijspraak. Geloof me, ik rij dagelijks wel ergens te hard. Mijn vrouw maakt zich daar minder schuldig aan, maar heeft in 2008 iets van 5 boetes gehad. Waarom? We rijden niet over dezelfde wegen en de politie heeft nu eenmaal standaard punten.quote:Wel grappig om te zien dat binnen het bedrijf dat ik werk altijd 3 personen alle verkeersovertredingen krijgen. De rest helemaal niets. En dan ook overtredingen van 700+ euro. Diegene die al die overtredingen heeft gekregen heeft alle bonnen op de muur geplakt. Alleen dit jaar al voor 3000+ euro. Ik vind het niet iets om stoer over te doen. Bij wat steviger controle dan zou hij een goede kandidaat zijn om zijn rijbewijs in te leveren. Als hij dan niet al te ver over de bocht is gegaan mag hij dan opnieuw gaan lessen en weer opnieuw gaan afrijden.
Je probeert jezelf er uit te lullen, maar je schreef dat het nu al gebeurt en daarmee stel je dat wat jij als theoretisch beschouwde nu al gebeurt en dat is niet theoretisch. Maar zelfs al zou dat anders zijn - quod non - dan nog heb je een probleem, want ook theoretisch hoef je slechts een aflaat te betalen, daar het een mulder is.quote:Ik zou zeggen leer Nederlands. Het toverwoord zit in THEORETISCH.
Post-doc, drie universitaire studies, vaste auteur van losbladigen, heb universitair gedoceerd...quote:Gezien de bovenstaande opmerking zou een cursus Nederlands je niet mistaan. Wat is je vooropleiding?
Ja precies, dat had ik toch ook als expliciet voorbeeld genoemd? Maar nu doe je net alsof je dat niet had bedoeld...quote:Ik heb geen 10km/u gezegd. Ik heb gezegd 30% boven max snelheid. Iets totaal anders. In een 30km zone is dat 10km/u
156 km/u op een rustige snelweg is ook geen reden om een rijbewijs in te vorderen. Geen enkel gevaar.quote:meer maar op de snelweg bij 120km/u is het 36km/u meer. Lijkt me toch wel wat anders.
Nou sta je WEER te liegen! Ik zal je er even met je neus inwrijven. Dit was jouw reactie op mijn vraag:quote:Verder heb ik bij de 30km/u overtreding nog het woord theoretisch gebruikt
Je hebt het woord theoretisch niet gebruikt, sterker nog, je schreef "lijkt me prima". En dan zal ik wel weer geen Nederlands beheersen, maar ik vermoed dat je daarmee "ja, rijbewijs afnemen bij 40 km/u in een 30 km/u zone".quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:51 schreef kdijkstra het volgende:
Lijkt me prima. Dan iedereen een puntenrijbewijs en bij 3 punten rijbewijs inleveren. Wel de mogelijkheid bieden om weer opnieuw af te rijden.
Diegene die echt over de scheef gaan (dood door schuld of zeg 2x de max snelheid) permanent inleveren en geen mogelijkheid om opnieuw af te rijden.
Dan komt vanzelf de vraag of bepaalde snelheidslimieten ook echt noodzakelijk zijn en nu doet iedereen maar wat zonder te klagen.
50 km/u racen? Man, dat red je bijna te voet nog wel. Met de fiets zeker. Dat het voor jou een enorme snelheid is zal best, maar 50 km/u is niet racen. Er zijn best situaties dat minder snel verlangd wordt, maar dat is een ander verhaal.quote:om vervolgens met 50+km/u erdoor heen racen
Je krijgt er gewoon een boete voor. Alleen een boete die in verhouding staat tot de overtreding. Ok, in sommige gevallen ook wat lichter, maar dat komt omdat we niet wensen te toetsen. Ander verhaal...quote:en het gaan gedogen.
Je zou je nog eens verbazen. Maar dat is ook helemaal niet relevant in deze discussie.quote:Tuurlijk. Zeer overtuigend. Jij hebt vast een functie van financieel directeur en een kandidaat premier met deze zeer intelligente opmerkingen. Je hebt vast heel veel lezers hier overtuigd.
Ik ken ze ook (heb ook nooit ontkend dat ze niet bestaan) en hou ook aan de snelheid. Als alles beter wordt gecontroleerd komen dit soort punten eerder aan de orde en wordt dan ook sneller veranderd. Dat gedogen moeten we van af en de wegen beter qua snelheid aanpassen.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ken genoeg plekken waar dat wel gebeurt. Zoals wegen die ingericht zijn voor 80 en waar 50 geldt. Daar rijdt dan vrijwel iedereen gewoon 80. Als jij die plekken niet kent, dan twijfel ik dus gewoon aan jouw stelling dat je veel op de weg zit.
Ben ik niet mee eens. Aantal boetes en met name de hoogte zegt wel degelijk iets over het gedrag.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
Ergo: het aantal boetes zegt niet noodzakelijk iets over het gedrag.
Probeer nergens uit te lullen. Staat toch echt theoretisch. Verder denk ik dat als je een kind van 5 aanrijd met 50km/u in een 30km zone dat je dan best wel wat uit te leggen hebt. Dan is het opeens niet meer zo theoretisch.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
Je probeert jezelf er uit te lullen, maar je schreef dat het nu al gebeurt en daarmee stel je dat wat jij als theoretisch beschouwde nu al gebeurt en dat is niet theoretisch. Maar zelfs al zou dat anders zijn - quod non - dan nog heb je een probleem, want ook theoretisch hoef je slechts een aflaat te betalen, daar het een mulder is.
Als dit waar is dan laat je het niet merken.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
Post-doc, drie universitaire studies, vaste auteur van losbladigen, heb universitair gedoceerd...
156km/u op een snelweg in Nederland is NOOIT acceptabel. Ik heb het al vaak genoeg fout zien gaan midden in de nacht met een stel debielen die denken even over een lege snelweg te kunnen racen. Al een keer of 4-5 fout zien gaan bij het invoegen. Een invoeger die zeg met 90km/u komt invoegen op een lege snelweg ziet een 156km/u auto niet aankomen.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
156 km/u op een rustige snelweg is ook geen reden om een rijbewijs in te vorderen. Geen enkel gevaar.
Lezen en denken is kennelijk moeilijk voor je. Als je de hele lap tekst leest dan gaat het over strenger toezicht in het verkeer en het lijkt me prima om in een 30km zone bij 10+km/u te hard een strafpunt te geven. Bij 3 strafpunten het rijbewijs inleveren. Is dat nu het geval?quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
Nou sta je WEER te liegen! Ik zal je er even met je neus inwrijven. Dit was jouw reactie op mijn vraag:
[..]
Je hebt het woord theoretisch niet gebruikt, sterker nog, je schreef "lijkt me prima". En dan zal ik wel weer geen Nederlands beheersen, maar ik vermoed dat je daarmee "ja, rijbewijs afnemen bij 40 km/u in een 30 km/u zone".
Ga eens kijken wat er gebeurt met de remweg tussen 50 en 30km/u. Hoeveel afstand je extra hebt afgelegd met de reactie snelheid. Toevallig was je net even je pepermuntje aan het pakken. In een 30km zone is er vaak spraken van scholen, woonwijken, spelende kinderen, etc. Ik zou zeggen ga het eens uitleggen aan de ouders waarom jij met 50km/u in een 30km zone wilde rijden toen je hun kind aanreed.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
50 km/u racen? Man, dat red je bijna te voet nog wel. Met de fiets zeker. Dat het voor jou een enorme snelheid is zal best, maar 50 km/u is niet racen. Er zijn best situaties dat minder snel verlangd wordt, maar dat is een ander verhaal.
Ik weet wel zeker dat ik meer hard heb gereden en ook aanzienlijk harder dan de meeste lezers hier. Heb anderhalf jaar lang werkzaamheden verricht in Duitsland en wekelijks iets van 2400km afgelegd (heen en terug). Gemiddeld toch altijd boven de 200km/u met excessen van 275+km/u over de autobahn. Ik kan prima inschatten wat gevaarlijk is en wat niet. Ik heb in al die tijd geen enkele ongeluk veroorzaakt en aantal overtredingen is beperkt gebleven tot 3 (in 18 jaar tijd) waarvan de duurste nog geen 40 euro. Een tijd lang heb ik jaarlijks meer dan 120k per jaar afgelegd. Tegenwoordig zit ik ergens tussen de 60k-70k. Ik denk dat ik prima weet waar ik het over heb en ik eigenlijk alles wel eens gezien.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef DS4 het volgende:
Ik wil je nog wel iets meegeven: mensen die claimen dat hard rijden levensgevaar is zijn vaak mensen die inderdaad levensgevaarlijk zijn als ze harder rijden. Dus voor jou is het waarschijnlijk een heel goed idee om op je teller te rijden. Ik daarentegen pleeg op een wat ander niveau te rijden. Dat wil niet zeggen dat ik altijd harder rij (integendeel, ik merk ook vaak genoeg dat bij slechte omstandigheden velen mij weer inhalen), maar ik ben mij wel bewust van waar het echte gevaar zit in het autorijden. En dat is niet bij harder rijden dan toegestaan. Wel bij onaangepaste snelheid. Maar vooral bij niet opletten. Een verkeersfout die veel voorkomt bij EN de echte jakkeraars EN de slome donders. Alleen helpt daar geen begrenzer tegen...
Er geldt zero-tolerance ten aanzien van snelheidsovertredingen, dus hoe jij bij gedogen komt?quote:
De hoogte wel ja. Maar het overgrote deel van de boetes is gewoon laag. Als je meermaals voor het hekje moet komen is dat een ander verhaal...quote:Ben ik niet mee eens. Aantal boetes en met name de hoogte zegt wel degelijk iets over het gedrag.
Ik heb het over de zin daarna en die staat er dus haaks op.quote:Probeer nergens uit te lullen. Staat toch echt theoretisch.
Ook als je een kind aanrijdt met 20 km/u in een 30 km/u zone. Dat staat dus gewoon los van de snelheid. Per definitie vinden ze gewoon een stok om mee te slaan. Raak = niet goed genoeg opgelet. Zie de jurisprudentie ter zake.quote:Verder denk ik dat als je een kind van 5 aanrijd met 50km/u in een 30km zone dat je dan best wel wat uit te leggen hebt. Dan is het opeens niet meer zo theoretisch.
Wat jij wil, de discussie gaat niet over mij en ik ben sowieso buitengewoon oninteressant.quote:Als dit waar is dan laat je het niet merken.
Dat is toch gek. Ik zie dat eigenlijk nooit, terwijl ik toch echt vaak genoeg op de snelweg mijzelf begeef in de late uurtje met zelfs hogere snelheden. Ik heb nog nooit een bijna ongeval gehad. Ook ligt dat niet in de rede, want je ziet een invoeger ruim van te voren en dan kun je een baan opschuiven.quote:156km/u op een snelweg in Nederland is NOOIT acceptabel. Ik heb het al vaak genoeg fout zien gaan midden in de nacht met een stel debielen die denken even over een lege snelweg te kunnen racen.
Onjuist. Dat zie je zonder meer. Nog afgezien van het feit dat je niet met 90 km/u moet invoegen waar je 120 km/u mag. Tenzij je een vrachtwagen bent natuurlijk.quote:Een invoeger die zeg met 90km/u komt invoegen op een lege snelweg ziet een 156km/u auto niet aankomen.
Bekend verhaal, maar o zo onjuist, want ik ken stukken in Duitland met veel in- en uitvoegstroken en daar mag je gewoon je gang gaan vwb snelheid. Daarnaast hoef je niet constant hard te rijden. Als de situatie het niet toe laat moet je snelheid minderen.quote:Je ziet dat op de Duitse snelwegen er veel minder invoegstroken zijn en daar mag je dan veel harder rijden.
Nog nooit gezien dat ter hoogte van de invoegstrook tijdelijk wel een limiet geldt. Zou je even specifiek willen zijn? Want ik ben benieuwd.quote:Op de plekken waar invoegstroken zijn gelden er wel degelijk snelheidslimieten die vergelijkbaar zijn met die van Nederland.
Ook dit gedrag zie ik zelden tot nooit, terwijl ik toch vaak in Duitsland kom. Maarre, waarom zou je dat in NL niet kunnen doen ter hoogte van een invoegstrook?quote:De Duitsers houden er ook keurig aan met het andere uiterste dat ze direct op de rem trappen (dus van 175km/u in een keer remmen naar 100km/u).
Je kan lullen wat je wil, maar jij wil rijbewijzen afnemen voor 10 km/u te hard. Ook als je daar een 3 strikes verhaal aan koppelt is dat gewoon het geval, terwijl dat gewoon overkill is.quote:Lezen en denken is kennelijk moeilijk voor je. Als je de hele lap tekst leest dan gaat het over strenger toezicht in het verkeer en het lijkt me prima om in een 30km zone bij 10+km/u te hard een strafpunt te geven. Bij 3 strafpunten het rijbewijs inleveren. Is dat nu het geval?
Nee, bij 10 km/u te hard mag je een kleine boete betalen en je mag bezwaar maken. Uitleggen is niet aan de orde. Je probeert jezelf eruit te draaien, maar feitelijk is er geen strafrechtelijke procedure meer voor deze overtredingen.quote:Ik zal een kleine hint geven: iets willen en wat geld zijn twee totaal verschillende dingen.
Nu geld dat er theoretisch gezien bij 10+km/u te hard in een 30km zone je het mag komen uitleggen.
[Nu kun je makkelijk roepen ik probeer eruit te lullen. Denk dat de gros van de lezers het wel snappen dus ik laat het hierbij]
Ja, zo maar van 5 naar 10 meter. Poeh!quote:Ga eens kijken wat er gebeurt met de remweg tussen 50 en 30km/u. Hoeveel afstand je extra hebt afgelegd met de reactie snelheid.
Dan is dat natuurlijk het grote probleem en niet de snelheid. Voor iemand die hoog van de toren blaast over verkeersveilig gedrag mag je jezelf dat wel beseffen.quote:Toevallig was je net even je pepermuntje aan het pakken.
Nou, dan is die zone daar toch terecht? Ik pleit toch helemaal niet ervoor om overal maar hard te rijden?quote:In een 30km zone is er vaak spraken van scholen, woonwijken, spelende kinderen, etc.
Ach, het emo-argument. Ik denk dat die ouders net zo min begrip hebben voor de sukkel die met 20 km/u een pepermuntje pakte en daardoor over het kind heen reed zonder het te zien.quote:Ik zou zeggen ga het eens uitleggen aan de ouders waarom jij met 50km/u in een 30km zone wilde rijden toen je hun kind aanreed.
Dus nu ga je toch weer jouw ervaring als argument gebruiken? Nou, het spijt me voor je, maar als jij meent dat in NL 156 km/u veel te hard is en 275+ in Duitsland makkelijk kan, dan wil ik wel even de kwalificatie geven die hier past:quote:Ik weet wel zeker dat ik meer hard heb gereden en ook aanzienlijk harder dan de meeste lezers hier. Heb anderhalf jaar lang werkzaamheden verricht in Duitsland en wekelijks iets van 2400km afgelegd (heen en terug). Gemiddeld toch altijd boven de 200km/u met excessen van 275+km/u over de autobahn.
Sorry, maar als je bloedserieus wil beweren dat 275+ in Duitsland wel kan en 156 km/u in NL niet, dan toon je duidelijk aan dat dit niet klopt.quote:Ik kan prima inschatten wat gevaarlijk is en wat niet. Ik heb in al die tijd geen enkele ongeluk veroorzaakt en aantal overtredingen is beperkt gebleven tot 3 (in 18 jaar tijd) waarvan de duurste nog geen 40 euro. Een tijd lang heb ik jaarlijks meer dan 120k per jaar afgelegd. Tegenwoordig zit ik ergens tussen de 60k-70k. Ik denk dat ik prima weet waar ik het over heb en ik eigenlijk alles wel eens gezien.
Jij hebt er meerderen gezien? Dat is knap, want ze zijn extreem zeldzaam. Doe eens opnoemen met ongeveer de datum?quote:De grootste ongelukken die ik van dichtbij heb gezien zijn allemaal veroorzaakt door debielen die met 160km/u op de snelweg willen rijden.
Als jij denkt dat ik mij druk maak om jouw mening over mij moet ik je teleurstellen. Hou je eens gewoon bij argumenten. Daar heb je het al moeilijk genoeg mee.quote:Voor zo'n afgestudeerd persoon vind ik je niet zo slim.
Mooi zo. Ik maak me totaal niet druk om jouw mening. Teleurgesteld ben ik ook allerminst en ik blijf erbij dat je niet zo slim bent. Met name de wijze waarop je beargumenteerd en vooral ook complete onwaarheden loopt te verkondigen (verkeer Duitsland) en de wijze waarop je 2 van mijn stellingen door elkaar haalt. Dus conclusie: 2 heel tevreden personen hier.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:20 schreef DS4 het volgende:
Als jij denkt dat ik mij druk maak om jouw mening over mij moet ik je teleurstellen. Hou je eens gewoon bij argumenten. Daar heb je het al moeilijk genoeg mee.
Boetes zijn helemaal niet te laag. De gemiddelde Nederlander mag het laatste restant van zijn gespaarde geld van die maand inleveren als hij een keer per ongeluk door rood rijdt. En voor een student is het helemaal een rib uit zijn lijf.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:20 schreef DS4 het volgende:
De hoogte wel ja. Maar het overgrote deel van de boetes is gewoon laag.
De hele boetebeleid vind ik wat krom. Het heeft niet echt het effect dat er veiliger wordt gereden of dat mensen hun snelheid gaan aanpassen. In de huidige vorm is het vooral een methode om de staatskas te spekken. Als veiligheid echt een rol speelt zijn in mijn ogen veel rigoreuze stappen nodig. Misschien de boetes volledig afschaffen en voor in plaats een punten systeem. Bij X aantal punten rijbewijs weg. Dan weer opnieuw her-examen doen om rijbewijs te verkrijgen.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:43 schreef Picchia het volgende:
[..]
Boetes zijn helemaal niet te laag. De gemiddelde Nederlander mag het laatste restant van zijn gespaarde geld van die maand inleveren als hij een keer per ongeluk door rood rijdt.
Voor een student is het helemaal een rib uit zijn lijf.
Ik meen dat zo'n systeem al bestaat voor personen die net hun rijbewijs halen. Na een x tijd verjaard ook een punt. Ik zou dat dan voor alle personen invoeren. Zeker weten dat DS4 ook zijn rijgedrag gaat aanpassen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:05 schreef Picchia het volgende:
Dan moeten personen wel de mogelijkheid krijgen om hun gedrag te corrigeren. Zodat zij niet na 10 jaar en 500.000 kilometer opeens hun rijbewijs moeten inleveren vanwege oude boetes. Er kan bijvoorbeeld na x aantal kilometer veilig rijden een punt afgetrokken worden. Gewoon een redelijke foutmarge waar men in principe binnen dient te blijven.
Natuurlijk kan met daar misbruik van maken, maar in zeer beperkte mate. En het beperkt de overlast van dit systeem bij goedwillige personen.
Wat ik bedoel is dat de meeste boetes voor slechts enkele km/u te hard worden uitgedeeld. Dat gaat dan om ik meen 14 euro. Dat lijkt mij voor iedereen geen onoverkomelijke boete.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:43 schreef Picchia het volgende:
Boetes zijn helemaal niet te laag. De gemiddelde Nederlander mag het laatste restant van zijn gespaarde geld van die maand inleveren als hij een keer per ongeluk door rood rijdt. En voor een student is het helemaal een rib uit zijn lijf.
Misschien is het voor DS4 te laag.
Ik krijg nu al ruim twee jaar geen boetes, dus dat zijn 0 punten. Bovendien zou het voor mij gewoon de druppel zijn en zou ik die 4.000 euro voor de Stinger met toeters en bellen aftikken. En de auto natuurlijk leasen van een stichting oid, waardoor de punten niet op mijn naam komen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:10 schreef kdijkstra het volgende:
Ik meen dat zo'n systeem al bestaat voor personen die net hun rijbewijs halen. Na een x tijd verjaard ook een punt. Ik zou dat dan voor alle personen invoeren. Zeker weten dat DS4 ook zijn rijgedrag gaat aanpassen.
14 euro is voor jouw niet veel. Voor een student lijkt het me best een bedrag. Valt me keer op keer op dat afstudeerders en stagiarers allemaal met de auto komen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat de meeste boetes voor slechts enkele km/u te hard worden uitgedeeld. Dat gaat dan om ik meen 14 euro. Dat lijkt mij voor iedereen geen onoverkomelijke boete.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |