abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68452205
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:13 schreef waht het volgende:

[..]

Correct: Flinke daling aantal verkeersdoden
"In 2008 kwamen in het Nederlandse verkeer 750 mensen om."
"Nederland behoort binnen de Europese Unie tot de landen met het laagste aantal verkeersdoden per miljoen inwoners."
750 doden per jaar ............

Als je ze in twee vliegtuigen stopt die je op dezelfde dag laat neerstorten, denk ik dat we anders zullen reageren....

Het zijn nog steeds 750 begrafenis- en crematieplechtigheden per jaar met hartverscheurende taferelen.
pi_68452303
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 01:42 schreef Picchia het volgende:
De constante handhaving van discutabele snelheidslimieten is hufterig. Daarom heet het ook de hufterbox of niet? Er zijn gewoon een stelletje hufters die niet willen dat mensen fatsoenlijk door kunnen rijden en alles doen om dat te voorkomen.
Het is gek dat niemand inziet dat die box geweldige voordelen kan hebben.

nl. dat de limiet variabel is en omhoog kan als het niet druk is.

Vb 140 's-avonds en 's-nachts.

Jullie zouden me moeten bedanken voor dit geweldige idee.
pi_68452323
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 02:24 schreef Picchia het volgende:
Als de hufterbox de overige functies van mijn wagen ook overneemt mag je hem overigens best in mijn auto installeren.
Wat doe je nog allemaal meer met dat ding?
pi_68452357
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 01:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De hufterbox is gericht tegen automobilisten die zich hufterig gedragen.
Als de vrijheid om je hufterig ter gedragen ingeperkt wordt, ben ik daar blij mee.
Als jij die vrijheid wilt behouden, wil je je dus hufterig bljiven gedragen.

Dus is mijn conclusie niet onterecht.
Scherp.
pi_68452395
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 08:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Iemand die af en toe harder rijdt dan toegestaan is meteen een hufter? Want dan hebben we toch erg veel hufters in NL...

Daarnaast merk ik op dat jouw redenatie lijkt op de bekende "als je niets te verbergen hebt, dan..." als het om inperking van privacy gaat.
De regels overtreden is nu eenmaal een vorm van geweld.
pi_68452397
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Als je ze in twee vliegtuigen stopt die je op dezelfde dag laat neerstorten, denk ik dat we anders zullen reageren....

Het zijn nog steeds 750 begrafenis- en crematieplechtigheden per jaar met hartverscheurende taferelen.
5.000 ouderen per jaar die de dood vinden door ongevallen op de trap. Traplopen verbieden?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_68452449
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:

De regels overtreden is nu eenmaal een vorm van geweld.
Als jij het eigendomsrecht wil bruskeren met geweld vind je het geen geweld als de meerderheid er achter zou staan...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_68452486
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

5.000 ouderen per jaar die de dood vinden door ongevallen op de trap.
Bron?
quote:
Traplopen verbieden?
Nee. Een oudere die van de trap valt neemt hoogzelden iemand mee in z'n val.
pi_68452540
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als jij het eigendomsrecht wil bruskeren met geweld vind je het geen geweld als de meerderheid er achter zou staan...
Klopt. Want het feit dat de meerderheid er achterstaat, voert door "staan" nu eenmaal geen geweld uit.
pi_68452646
Sorry , verkeerd gelezen. kom ik op terug.
pi_68452754
quote:

[..]

En dat komt alleen maar door hufters?

Waarom ben jij eigenlijk zo naïef om te denken dat meer regelgeving tot meer veiligheid zal leiden? De afgelopen 20/30 jaar hebben al aangetoond dat verbeterde techniek meer levens redt dan regeltjes.

En leg alsjeblieft nog eens uit waarom een land als Duitsland minder verkeersdoden heeft (per capita) dan Belgie, als ik jou gedachtegang volg zou dat namelijk onmogelijk moeten zijn?
pi_68452902
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

En dat komt alleen maar door hufters?
Nee, natuurlijk niet. Maar voor een deel wel. En die wil ik aanpakken.
quote:
Waarom ben jij eigenlijk zo naïef om te denken dat meer regelgeving tot meer veiligheid zal leiden? De afgelopen 20/30 jaar hebben al aangetoond dat verbeterde techniek meer levens redt dan regeltjes.

Mijn boxje is techniek.
quote:
En leg alsjeblieft nog eens uit waarom een land als Duitsland minder verkeersdoden heeft (per capita) dan Belgie, als ik jou gedachtegang volg zou dat namelijk onmogelijk moeten zijn?
Meer hufters is België dan in Duitsland.

Duitsers rijden gewoon beter dan Belgen. Die rijden echt asociaal. Merk ik steeds weer. Niks vreemd dus.
pi_68452992
quote:
Want andere begrafenissen c.q. redenen van overlijden zijn natuurlijk veeeeel minder erg.

Dit soort huillie statements zijn krokodillentranen. Hart van NL niveau.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_68453121
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:18 schreef Metatron het volgende:

[..]

Want andere begrafenissen c.q. redenen van overlijden zijn natuurlijk veeeeel minder erg.

Dit soort huillie statements zijn krokodillentranen. Hart van NL niveau.
wat een rare redenatie dit.
pi_68453219
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Maar voor een deel wel. En die wil ik aanpakken.

[..]
quote:
Mijn boxje is techniek.

Alleen niet echt goed doordachte techniek, huftergedrag is gelukkig nu bij jou ook eindelijk meer dan alleen hard rijden blijkbaar maar hoe wil je eigenlijk zorgen met zo'n stukje techniek dat mensen niet nodeloos links blijven hangen, niet meer door rood/oranje rijden, niet meer op een invalideplek gaan parkeren, niet meer gaan spookrijden enz enz?

[..]
quote:
Meer hufters is België dan in Duitsland.
Zou kunnen maar je hebt nu wel je eigen OP de das omgedaan, snelheid was toch 1 van de 2 problemen en rijden ze in Duitsland niet veel harder dan in Belgie?
pi_68453601
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

wat een rare redenatie dit.
Hallo, jij komt aan met verhalen over tranentrekkende begrafenissen. Ik zeg enkel dat de begrafenissen van verkeersdoden qua persoonlijk drama niet onderdoen voor een willekeurige andere begrafenis.

Deze gevallen er uit lichten, en tot iets vreselijks bombarderen is een HvNL niveau, en staat gelijk met een item van 5 minuten over een doodgereden puppy op de oprit van een slachthuis.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_68454615
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat doe je nog allemaal meer met dat ding?
Mijn auto gaat op elke gekozen snelheid volledig veilig van locatie A naar locatie B, terwijl ik een muziekje zit te luisteren.
pi_68455165
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is gek dat niemand inziet dat die box geweldige voordelen kan hebben.

nl. dat de limiet variabel is en omhoog kan als het niet druk is.

Vb 140 's-avonds en 's-nachts.

Jullie zouden me moeten bedanken voor dit geweldige idee.
Het limiet is ook variabel zonder een hufterbox die de snelheden beperkt.

Als je in de spits in de file rijdt dan zouden de borden ook de auto's volgen, met enige vertraging, en niet andersom. Wanneer iedereen 30 rijdt mag je plotseling 70. Kan iedereen doorrijden, dan wordt eerst je snelheid beperkt door een bord en een file veroorzakende bosjesman, waarna iedereen uiteindelijk iets harder 'mag'. Het klinkt allemaal wel leuk, maar het heeft weinig toegevoegde waarde.

Het lijkt me dat er overigens vrij weinig kan gebeuren als iedereen dezelfde kant op moet en gewoon rechtdoor gaat. Als iemand fanatiek probeert in te halen terwijl alle banen vol zitten en ongeveer even hard gaan, dan kan dat wel gevaarlijk zijn ja. En het zorgt dat mensen moeten afremmen, hetgeen wat ongelukken en files veroorzaakt. Er mag van mij wel bevorderd worden dat mensen niet constant van baan wisselen in de spits. Met name personen die zojuist op de snelweg zijn ingevoegd mogen best beperkt worden in hun bewegingsvrijheid door een dubbele doorgetrokken streep.

[ Bericht 1% gewijzigd door Picchia op 28-04-2009 12:35:34 ]
pi_68455284
Nog een leuk - niet volledig gerelateerd - artikel. Ik dacht dat ze nu ook vaak de snelheden beperken met het verminderen van uitstoot als excuus, maar niet per se om de verkeersveiligheid te vergroten of files op te lossen.
quote:
Proef lagere snelheid tegen files A2 mislukt

DEN BOSCH (ANP) - Een lagere maximumsnelheid leidt op de A2 tussen Oudenrijn en Vught niet tot minder files. Op de drukste momenten is de vertraging zelfs groter dan normaal. Rijkswaterstaat en het Korps landelijke politiediensten hebben dat donderdag gezegd over een proef die in juni werd gehouden.

Tussen de knooppunten Oudenrijn en Deil werd de snelheid verlaagd naar zeventig kilometer per uur, tussen Deil en Vught was de maximumsnelheid negentig kilometer per uur. Bij Zaltbommel werd weggebruikers gevraagd eerder in te voegen. Met politiewagens werden automobilisten tot blokrijden gedwongen.

Uit metingen blijkt dat de files gelijk bleven of langer werden. Over het hele traject nam de reistijd op het drukste moment met acht minuten toe. Het weggedeelte tussen Deil en Zaltbommel bleek de grootste flessenhals.

Vorig jaar mislukte een vergelijkbare proef op de A27 (Hooipolder-Merwedebrug). Ook daar nam de file toe. Rijkswaterstaat gaat op zoek naar andere maatregelen om de files op de A2 te bestrijden. Dynamische snelheidsverlaging en toeritdosering zijn enkele genoemde alternatieven.

Bron: Trouw
pi_68463541
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 01:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De hufterbox is gericht tegen automobilisten die zich hufterig gedragen.
Als de vrijheid om je hufterig ter gedragen ingeperkt wordt, ben ik daar blij mee.
Als jij die vrijheid wilt behouden, wil je je dus hufterig bljiven gedragen.

Dus is mijn conclusie niet onterecht.
Ah, ik dacht al dat je die kant op wilde. Zoals DS4 al aangaf is dat van dezelfde strekking als 'als je niks te verbergen hebt....'. Op dezelfde manier wordt idiote antiterrorismewetgeving erdoor gedrukt en is in mijn ogen geen geldige redenering. Ik ben onschuldig totdat anders bewezen wordt en vrijheid is alleen vrijheid als ik de keuze heb het verkeerde te doen. De controle die de overheid anders over de burgers krijgt gaat veel en veel te ver.

Overigens betwijfel ik ten zeerste dat jij nog nooit een nietszeggende verkeersregel hebt overtreden. Conclusie: jij bent een hufter en moet 24/7 in de gaten worden gehouden.

edit: Maar dat neemt niet weg dat er zeker automobilisten zijn bij wie zo'n hufterbox geplaatst moet worden. Dan praat ik niet over een persoon die nog nooit een noemenswaardige boete heeft gehad ( ) maar over het tuig dat met 80+ door woonwijken, stadscentra etc. scheuren. Lui die keer op keer grote verkeersovertredingen maken hebben hun recht op vrijheid deels verspeeld, en dan mogen ze nog blij zijn dat ze uberhaupt nog gebruik mogen maken van de auto.

[ Bericht 19% gewijzigd door waht op 28-04-2009 16:09:04 ]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')