abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68232279
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je kunt je beweringen niet staven door cijfers? Niet weerleggen dat niet de hardrijders maar de onoplettende, asociale automobilisten de schuldige zijn als het om ongevallen gaat m.b.v. bronnen?
Ik vroeg iets aan DS4.

En verder: ik heb nergens gesteld dat alleen hardrijders veroorzakers van ongelukken zijn. Politie zal moeten blijven surveilleren voor het overige ongewenst verkeersgedrag.
pi_68232588
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vroeg iets aan DS4.
En ik vroeg opnieuw iets aan jou omdat je op eerdere vragen niet ingaat.
quote:
En verder: ik heb nergens gesteld dat alleen hardrijders veroorzakers van ongelukken zijn. Politie zal moeten blijven surveilleren voor het overige ongewenst verkeersgedrag.
Als harder dan de maximumsnelheid rijden niet het probleem is, waarom zou je dan in vredesnaam een zogenaamde hufterbox willen invoeren?
pi_68253692
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat meer input
Wat denk je voor input via je ogen te krijgen? Je vraagt naar de bekende weg...

Als jij tussen auto's rijdt die allemaal even snel gaan verslapt de concentratie. Als je door het verkeer heen rijdt verscherpt de concentratie.

Het is ook allemaal vrij logisch...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_68256197
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat denk je voor input via je ogen te krijgen? Je vraagt naar de bekende weg...
Nee, ik wilde weten wat je er precies onder verstaat.
quote:
Als jij tussen auto's rijdt die allemaal even snel gaan verslapt de concentratie. Als je door het verkeer heen rijdt verscherpt de concentratie.

Het is ook allemaal vrij logisch...
Nee, niks logisch. Je simplificeert.

Kortstondig hard rijden, dan heb je een punt, de aandacht zal scherper worden. Maar langdurig 180 rijden.......dan gaat die vlieger niet meer op. Want de verhoogde concentratie zal de vermoeidheid versnellen waardoor de kan op ongelukken weer toeneemt.

Maar je kan nog zo geconcentreerd hard rijden. Maar je hebt echt geen kans als een opa met 110 km/h gaat inhalen op de snelweg als jij op 10 meter daarachter met 160 km/h rijdt en opa had jou niet tijdig opgemerkt....

Feit is dat je statistisch veel meer kans op een incident maakt naarmate de snelheidsverschillen toenemen. Om over de impact van het incident maar te zwijgen .
pi_68267668
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:01 schreef EchtGaaf het volgende:

Kortstondig hard rijden, dan heb je een punt, de aandacht zal scherper worden. Maar langdurig 180 rijden.......dan gaat die vlieger niet meer op. Want de verhoogde concentratie zal de vermoeidheid versnellen waardoor de kan op ongelukken weer toeneemt.
Die vermoeidheid treed pas boven de 250 km/u op.
quote:
Maar je kan nog zo geconcentreerd hard rijden. Maar je hebt echt geen kans als een opa met 110 km/h gaat inhalen op de snelweg als jij op 10 meter daarachter met 160 km/h rijdt en opa had jou niet tijdig opgemerkt....
Gek genoeg zie ik die situaties wel van te voren (dat is natuurlijk niet gek...) en niet opletten maakt deze situatie, waarmee je mijn punt bewijst.
quote:
Feit is dat je statistisch veel meer kans op een incident maakt naarmate de snelheidsverschillen toenemen. Om over de impact van het incident maar te zwijgen .
Niet op de snelweg.
pi_68268242
'Jongeren niet 's nachts of met leeftijdgenoten in auto'
quote:
AMSTERDAM – Een rijverbod voor jongeren tot 24 jaar in de nachtelijke uren en het verbod om met leeftijdgenoten in een auto te rijden kan veel verkeersslachtoffers besparen.

Dat zegt Fred Wegman, directeur van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid, in het AD.

Hij baseert zich op ervaringen en onderzoek in het buitenland. Wegman is een fervent voorstander van verregaande spelregels voor jonge, beginnende bestuurders.

“Het zijn disproportionele maatregelen, maar als je goed uitlegt waarom je dit zou willen doen, dan maakt dat zeker een kans van slagen,'' aldus Wegman.[..]
En wat vinden we hiervan?

Ik vind het uiteraard onzin omdat ze mij bedoelen met 'beginnende bestuurder dat klaarblijkelijk gelijk staat aan 'slechte bestuurder'.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_68268389
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:03 schreef waht het volgende:

Idioot. Je zal maar ploegendiensten moeten draaien op je 21e...

Verkeer in NL is extreem veilig. Dit soort maatregelen zijn dus niet nodig.
pi_68268531
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:08 schreef DS4 het volgende:
Verkeer in NL is extreem veilig. Dit soort maatregelen zijn dus niet nodig.
Correct: Flinke daling aantal verkeersdoden
"In 2008 kwamen in het Nederlandse verkeer 750 mensen om."
"Nederland behoort binnen de Europese Unie tot de landen met het laagste aantal verkeersdoden per miljoen inwoners."
pi_68319354
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
De hufterbox kan bestaan uit:

- alcoholslot: voor onverbeterlijke drinkers

- Voor de grove snelheidsovertreders : GPS systeem dat snelheid maximeert aan plaatselijke snelheid. Eenvoudig te implementeren via navigatie en cruisecontrol. Kosten uiteraard voor de gebruiker zelf.

Wie is voor?
Die drinkers hoeven niet eens onverbeterlijk te zijn: gewoon een alcoholslot. Punt.
En een ding dat een stevige stroomstoot uitdeelt bij onnodig toeteren. Hoe heet dat nieuwe ding van de politie ook alweer? Zoiets!
En bij bumperkleven een airbag af laten gaan.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 23 april 2009 @ 22:32:29 #170
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_68320599
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:03 schreef waht het volgende:
'Jongeren niet 's nachts of met leeftijdgenoten in auto'
[..]

Ik vind het uiteraard onzin omdat ze mij bedoelen met 'beginnende bestuurder dat klaarblijkelijk gelijk staat aan 'slechte bestuurder'.
Te belachelijk voor woorden. Eigenlijk ongelooflijk dat iemand dat uberhaubt al durft te opperen, maar goed, dan weet je meteen goed wat voor idioot zo'n persoon is...
pi_68320675
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Die drinkers hoeven niet eens onverbeterlijk te zijn: gewoon een alcoholslot. Punt.
En een ding dat een stevige stroomstoot uitdeelt bij onnodig toeteren. Hoe heet dat nieuwe ding van de politie ook alweer? Zoiets!
En bij bumperkleven een airbag af laten gaan.
Geweldig. Dan hebben we alleen maar meer ongelukken.

Denk voordat er weer iets nieuws wordt ingevoerd er veel gekeken moet worden om bestaande regelingen uit te voeren. Het puntenrijbewijs blijkt in de praktijk niet altijd even netjes gehandhaafd te worden en daar kan beter wat energie worden gestoken om die waterdicht te maken. Dan vervolgens het puntenrijbewijs voor iedereen invoeren. Lijkt me een veel goedkoper systeem en diegenen die weigeren te gedragen in het verkeer worden dan op termijn vanzelf uitgefilterd.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_68320795
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:32 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Te belachelijk voor woorden. Eigenlijk ongelooflijk dat iemand dat uberhaubt al durft te opperen, maar goed, dan weet je meteen goed wat voor idioot zo'n persoon is...
Niet zonder reden hoor. Meeste dodelijke ongelukken vinden plaats in die periode. Dan te bedenken dat de meeste dodelijke ongelukking betrekking hebben op vooral mannelijke bestuurders onder de 25 jaar. Denk dat die maatregel mits het ook scherp wordt gehandhaafd een enorme reductie in aantal verkeersdoden kan betekenen.

Voordat er weer onnodig gemiept gaat worden: niet al die doden zijn de bestuurders maar ook mensen die niets met de bestuurder te maken hebben kunnen slachtoffer worden.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_68446019
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:32 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

ik snap niet goed wat je nou belachelijk vindt. Ben je het met Waht eens of niet?

Mijn mening is, dat Waht onterecht moeilijk doet en zijn onkunde goedpraat en bovendien slecht is in Nederlands.
En wat jou betreft: überhaupt spel je met een p.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_68446208
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:46 schreef Kees22 het volgende:
Mijn mening is, dat Waht onterecht moeilijk doet en zijn onkunde goedpraat en bovendien slecht is in Nederlands.
Jij hebt ooit bij mij in de auto gezeten?

Verder is het inderdaad heel raar dat ik een voorstel dat mij in mijn vrijheid beperkt niet steun.
pi_68446321
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:54 schreef waht het volgende:

[..]

Verder is het inderdaad heel raar dat ik een voorstel dat mij in mijn vrijheid beperkt niet steun.
Waarmee je erkent, dat je een hufter bent.
pi_68446457
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waarmee je erkent, dat je een hufter bent.
Het spijt me, Kees, maar dat is gewoon niet waar. Nu kan ik hier wel gaan uitleggen waarom dat niet zo is, maar dat heeft natuurlijk geen zin.
pi_68446889
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:54 schreef waht het volgende:

[..]

De hufterbox is gericht tegen automobilisten die zich hufterig gedragen.
Als de vrijheid om je hufterig ter gedragen ingeperkt wordt, ben ik daar blij mee.
Als jij die vrijheid wilt behouden, wil je je dus hufterig bljiven gedragen.

Dus is mijn conclusie niet onterecht.
pi_68446938
De constante handhaving van discutabele snelheidslimieten is hufterig. Daarom heet het ook de hufterbox of niet? Er zijn gewoon een stelletje hufters die niet willen dat mensen fatsoenlijk door kunnen rijden en alles doen om dat te voorkomen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Picchia op 28-04-2009 02:14:57 ]
pi_68447296
Als de hufterbox de overige functies van mijn wagen ook overneemt mag je hem overigens best in mijn auto installeren.
pi_68449183
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 01:37 schreef Kees22 het volgende:

De hufterbox is gericht tegen automobilisten die zich hufterig gedragen.
Als de vrijheid om je hufterig ter gedragen ingeperkt wordt, ben ik daar blij mee.
Als jij die vrijheid wilt behouden, wil je je dus hufterig bljiven gedragen.

Dus is mijn conclusie niet onterecht.
Iemand die af en toe harder rijdt dan toegestaan is meteen een hufter? Want dan hebben we toch erg veel hufters in NL...

Daarnaast merk ik op dat jouw redenatie lijkt op de bekende "als je niets te verbergen hebt, dan..." als het om inperking van privacy gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')