Eerst verkeerd citeren. Woorden in de mond te leggen. En nu een excuus dat 1 of 3 keer niets uitmaakt.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Het gaat erom dat je bij een kleine overtreding een rijbewijs wil innemen. Of je dat nu bij de eerste keer doet of bij de derde keer, het blijft een kleine overtreding.
Het is gewoon overkill. Punt.
Waar?quote:Op woensdag 29 april 2009 16:40 schreef kdijkstra het volgende:
Eerst verkeerd citeren.
quote:Woorden in de mond te leggen.
Exact. Het argument tegen 3 strikes wetgeving was altijd dat je voor het stelen van een mars langdurig in de cel terecht kon komen. Nou was dat feitelijk onwaar, maar het gaat er dus om dat je een hele kleine overtreding begaat en daarmee je rijbewijs wordt afgenomen. Ook als je in het jaar daarvoor 2x die overtreding hebt begaan is dat overkill.quote:En nu een excuus dat 1 of 3 keer niets uitmaakt.
Dat mag.quote:Ik zie een klein verschil.
De wet geeft jou daarin helemaal geen gelijk. De boetes staan los van percentages, draaien juist om aantallen km/u te hard.quote:Daarnaast vind ik 30% helemaal niet klein maar een hele grote overtreding. Daarin geeft de wet mij ook nog eens gelijk.
Ik wil die definitie helemaal niet in percentages of getallen. Ik wil rijbewijzen afnemen van mensen die dat verdienen. Dat kan 10 km/u te hard zijn langs een school die net uit gaat en waardoor jouw rijgedrag daadwerkelijk gevaarzetting inhoudt, dat zou ook in moeten houden dat 200 km/u op een lege snelweg niet tot intrekking van een rijbewijs leidt.quote:Waar leg je dan de grens? Bij 50%? 45 waar 30 mag? Dan mag je 180 bij 120.
30% hoeft niet veel te zijn. Bij een 60 km/u zone is dat al het geval bij 80 km/u. Dat noem ik op veel stukken geen zware overtreding. Het gaat niet om getallen, het gaat om de situatie. Zo vind ik 130 km/u op een snelweg waar je 100 km/u mag ook geen zware overtreding.quote:Dus ga geen onzin kramen 30% is veel en anders heb jij een heel andere definitie van wat klein is en wat ook niet wordt ondersteund.
Dat mag jij denken. Zo denk ik dat jij een verdomd slechte kloon bent en ik heb al zaken gezien waarbij je jezelf in de ene draad tegenspreekt van wat je hier claimt. Dat is ook verder helemaal niet interessant, want:quote:Denk dat we nu met zijn allen wel weten wie de echte leugenaar is.
quote:Op woensdag 15 april 2009 11:58 schreef BasEnAad het volgende:
Tegen, de overheid zit al vuistdiep in ons privéleven.
Is goed hoor. Smiley is trouwens top net als je vorige.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:59 schreef DS4 het volgende:
je hebt al lang en breed aangegeven dat jij ongelijk hebt met je puntenrijbewijs, want de wet staat hier aan mijn kant. Ik vond dat geniaal, dat begrijp je wel...
Zijn al genoeg landen die het puntenrijbewijs kennen. Nederland zou zeker niet de enige zijn. Als het even doorgaat kunnen we het Europees invoeren. En zo te zien is er in Nederland meer dan genoeg draagkracht.quote:Waarom wordt het puntenrijbewijs dan toch ingevoerd?
De Tweede Kamer en minister Peijs van Verkeer vinden verkeersveiligheid erg belangrijk. Daarbij komt dat het draagvlak groot is: 85 procent van de Nederlanders is voorstander van een puntenrijbewijs, blijkt uit enquêtes.
En de rest van Europa?
Frankrijk, Duitsland, Engeland, Ierland en Italië kennen inmiddels een puntenrijbewijs. Oostenrijk is van plan het binnenkort in te voeren. België maakt ook aanstalten, maar aarzelt omdat de effecten in heel Europa tegenvallen.
Waarom reageer je dan? Als het je toch niet interesseert?quote:Op woensdag 29 april 2009 17:22 schreef kdijkstra het volgende:
Alleen jammer dat jouw mening mij totaal niets doet.
Ja, maar de wet staat nu aan mijn kant en dus heb ik nu gelijk. Toch? Dat komt uit jouw koker... Gelukkig maar, kan ik er tzt afstand van nemen als het mij uit komt.quote:Onderstaande komt uit de volkskrant:
Zijn al genoeg landen die het puntenrijbewijs kennen. Nederland zou zeker niet de enige zijn. Als het even doorgaat kunnen we het Europees invoeren. En zo te zien is er in Nederland meer dan genoeg draagkracht.
Discusseren heb ik geen problemen mee. Jouw mening daarentegen doet me niets. Je hebt al je credibiliteit verspeeld op het moment dat je hongersdood en strenger controleren met elkaar ging verbinden. Die twee hebben niets en werkelijk niets met elkaar te maken en laat duidelijk zien hoever je van de werkelijkheid bent.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:34 schreef DS4 het volgende:
Waarom reageer je dan? Als het je toch niet interesseert?
Daarin geef ik je geen gelijk. Elke boete is een straf. Ik heb enkel gezegd dat het punten rijbewijs nu nog niet ingevoerd is (met niet dan bedoel ik alle bestuurders). Daarin geef ik je gelijk en verder ga ik niet. Als jij meer bedoelde zit je me weer verkeerd te citeren maar dat zijn we tussentijd wel van je gewend.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:34 schreef DS4 het volgende:
Ja, maar de wet staat nu aan mijn kant en dus heb ik nu gelijk. Toch? Dat komt uit jouw koker... Gelukkig maar, kan ik er tzt afstand van nemen als het mij uit komt.
Waarom reageer je dan nog op mij? Dat is niet verplicht hoor.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:41 schreef kdijkstra het volgende:
Je hebt al je credibiliteit verspeeld op het moment dat je hongersdood en strenger controleren met elkaar ging verbinden.
Ik weet niet wat je bedoelt te zeggen, maar ik ben niet tegen boetes voor te hard rijden, dus daar zit onze discussie niet. Die zit toch echt bij het puntenrijbewijs en volgens jouw eigen norm heb ik dienaangaande gelijk.quote:Daarin geef ik je geen gelijk. Elke boete is een straf. Ik heb enkel gezegd dat het punten rijbewijs nu nog niet ingevoerd is (met niet dan bedoel ik alle bestuurders). Daarin geef ik je gelijk en verder ga ik niet.
Waarom spreek je steeds in meervoud als je het over jezelf hebt? Je bent de koningin niet.quote:Als jij meer bedoelde zit je me weer verkeerd te citeren maar dat zijn we tussentijd wel van je gewend.
Is goed. Als jij er gelukkig wordt vooral zo denken.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:46 schreef DS4 het volgende:
Ik weet niet wat je bedoelt te zeggen, maar ik ben niet tegen boetes voor te hard rijden, dus daar zit onze discussie niet. Die zit toch echt bij het puntenrijbewijs en volgens jouw eigen norm heb ik dienaangaande gelijk.
Ga maar eens over nadenken waar 'we' op slaat. Wel moeilijk natuurlijk. En nee ben niet de koningin. Tweede poging.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom spreek je steeds in meervoud als je het over jezelf hebt? Je bent de koningin niet.
Nee, maar ik heb je gevraagd te onderbouwen en daar komt niets van terecht... Dus dan blijven we hier maar staan. Ook goed.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:49 schreef kdijkstra het volgende:
Is goed. Als jij er gelukkig wordt vooral zo denken.
O, je meent voor anderen te moeten praten, zelfs nu je op dat punt door Chewie al op je vingers bent getikt? Zo!quote:Ga maar eens over nadenken waar 'we' op slaat. Wel moeilijk natuurlijk. En nee ben niet de koningin. Tweede poging.
Ik ga niets onderbouwen. Jij onderbouwt ook helemaal niets. Verder zit je vooral veel injezelf te brabbelen.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb je gevraagd te onderbouwen en daar komt niets van terecht... Dus dan blijven we hier maar staan. Ook goed.
[..]
O, je meent voor anderen te moeten praten, zelfs nu je op dat punt door Chewie al op je vingers bent getikt? Zo!
Ook goed.quote:
Bij transport en logistiek gekopieerd:quote:Op woensdag 29 april 2009 18:16 schreef DS4 het volgende:
Overigens, nog een klein detail: 40 waar je 30 mag in Duitsland = 0 punten. Dus ook bij 3x geen rijbewijs innemen. Kennelijk denkt de wetgever in Duitsland ook dat je niet zo maar rijbewijzen moet innemen voor kleine overtredingen.
Je krijgt bij alle overtredingen een boete + x aantal strafpunten.quote:In Duitsland werken ze al ruim 30 jaar met het puntenrijbewijs. Wanneer je in Duitsland een verkeersovertreding begaat kun je naast een geldboete ook strafpunten op je rijbewijs krijgen. Wanneer je een lichte overtreding begaat kun je tussen de 1 en de 4 strafpunten krijgen. Bij een zware overtreding kan dit vari�ren van 5 tot 7 strafpunten. De strafpunten worden in Duitsland bijgehouden in het Verkehrszentralregister des Kraftfahrtbundesamts in Flensburg. Als uit dit register blijkt dat je meerdere strafpunten hebt gekregen dan kunnen er maatregelen opgelegd worden. Wanneer je in totaal tussen de 8 en de 13 strafpunten hebt kan er een waarschuwing volgen. Wanneer je in totaal tussen de 13 en 17 strafpunten hebt kan het zo zijn dat je een verplichte cursus moet volgen of dat je psychologische begeleiding moet krijgen. Wanneer je 18 strafpunten of meer hebt zal het rijbewijs ingenomen worden. De punten blijven je niet eeuwig achtervolgen. De termijn waarna de strafpunten komen te vervallen kan echter vari�ren tussen de 2 jaar en de 10 jaar. Deze termijn is wederom afhankelijk van de zwaarte van de overtreding(en). Echter, een probleem bij deze zogenaamde algemene vraag is dat deze eigenlijk niet zo algemeen is.
Uit de zogenaamde �Bu�geld-Katalog� blijkt dat het nog al wat uitmaakt, waar iemand voor geverbaliseerd wordt. In sommige gevallen kan namelijk verzocht worden om schrapping of opschoning.
Nee hoor, pas vanaf 21 km/u te hard gaan er punten lopen.quote:Op woensdag 29 april 2009 20:41 schreef kdijkstra het volgende:
Je krijgt bij alle overtredingen een boete + x aantal strafpunten.
(...)
Dus antwoord op je opmerking. Ja je kan theoretisch gezien bij 10km te hard in een 30km zone je rijbewijs inleveren als je bijvoorbeeld al 17 punten hebt.
Ik zou de bedragen maar eens vergelijken met de boetebase van het OM.quote:Voor de rest zijn de boetes in Duitsland aanzienlijk hoger dan in Nederland al denk ik niet dat dat echt zoveel invloedt heeft. Buitenlanders zijn niet gevrijwaard van dit systeem en kunnen ook punten krijgen net als de Duitsers.
Ik had het net gezien. Stond op het punt te corrigeren. Kon bij transport en logistiek geen goede tabel krijgen en werd een soortgelijke vraag foutief beantwoord.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:22 schreef DS4 het volgende:
Nee hoor, pas vanaf 21 km/u te hard gaan er punten lopen.
Zeer terecht overigens.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:37 schreef kdijkstra het volgende:
Bij teveel alcohol altijd een rij ontzegging
Punten verkregen via alcohol controle blijven ook 10 jaar staan. Alleen wel jammer dat je pas na 5x betrapt worden bij een alcohol controle je rijbewijs mag inleveren.quote:
Niet alleen is de pakkans te klein, de pakkans voor de echte wegmisbruikers is te klein. Men richt zich op de makkelijke overtredingen, zoals "te hard" rijden en niet op het corrigeren van slecht rijgedrag. Denk hierbij aan linksplakken, bumperklevers, meerdere rijstroken tegelijk pakken, gevaarlijke inhaalmaneuvres en ga zo maar door.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:42 schreef ouderejongere het volgende:
Dat strafpuntensysteem zou goed zijn voor Nederland, maar helaas is de pakkans hier veel te klein en wordt degene die toevallig tegen de lamp loopt onredelijk zwaar gestraft. Eerst veel meer rijdende controles op de weg, daarna ook hier een puntensysteem.
Paar dingen.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:42 schreef ouderejongere het volgende:
Dat strafpuntensysteem zou goed zijn voor Nederland, maar helaas is de pakkans hier veel te klein en wordt degene die toevallig tegen de lamp loopt onredelijk zwaar gestraft. Eerst veel meer rijdende controles op de weg, daarna ook hier een puntensysteem.
Ik ben van mening dat alcomobilisme per definitie een vorm van gevaarzetting is en dus ook per definitie voor een rijontzegging dient te zorgen. 5x betrapt worden in 10 jaar.... Ik hoef niet eens 5x per 10 jaar te blazen... Dan weet je wel hoe lastig het is om daar je rijbewijs voor kwijt te raken.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:53 schreef kdijkstra het volgende:
Punten verkregen via alcohol controle blijven ook 10 jaar staan. Alleen wel jammer dat je pas na 5x betrapt worden bij een alcohol controle je rijbewijs mag inleveren.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:54 schreef drexciya het volgende:
Niet alleen is de pakkans te klein, de pakkans voor de echte wegmisbruikers is te klein. Men richt zich op de makkelijke overtredingen, zoals "te hard" rijden en niet op het corrigeren van slecht rijgedrag. Denk hierbij aan linksplakken, bumperklevers, meerdere rijstroken tegelijk pakken, gevaarlijke inhaalmaneuvres en ga zo maar door.
Sowieso moet in Nederland niet overdrijven, we hebben, zeker gezien de intensiteit van het verkeer, naar verhouding heel weinig verkeersslachtoffers.
Ach alles kan beter. Het huidige systeem is vooral een methode om geld in de staatskas te krijgen. Een rijontzegging of een xx aantal strafpunten zet een bestuurder veel meer aan het denken. Gaat er uiteindelijk om dat de verkeersveiligheid toeneemt.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:54 schreef drexciya het volgende:
Sowieso moet in Nederland niet overdrijven, we hebben, zeker gezien de intensiteit van het verkeer, naar verhouding heel weinig verkeersslachtoffers.
Waarom concentreren we ons dan op de 3% en laten we de 97% redelijk ongemoeid?quote:Op woensdag 29 april 2009 22:59 schreef kdijkstra het volgende:
Gaat er uiteindelijk om dat de verkeersveiligheid toeneemt.
Wie heeft het over 3% en hoe kom je aan die percentage?quote:Op woensdag 29 april 2009 23:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom concentreren we ons dan op de 3% en laten we de 97% redelijk ongemoeid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |