http://www.telegraaf.nl/b(...)_lastig__.html?p=1,1quote:HILVERSUM - Tussen de tien en vijftien jongeren hebben maandag een reportageploeg van het televisieprogramma Netwerk lastiggevallen. De ploeg was in de Utrecht bezig met het draaien van een reportage. Toen de jongeren de camera zagen, werden ze even vervelend. Ze duwden een paar journalisten en gooiden met snoepjes.
Dat hebben een woordvoerder van Netwerk en de politie dinsdag bevestigd. De politie maakte echter al snel een einde aan het opstootje, waarna de ploeg door kon gaan met filmen. „Laten we het vooral niet groter maken dan het was”, stelt de redacteur, die deel uitmaakte van het reportageteam. „Er is niemand gewond geraakt, er is geen apparaat vernield. Ik heb het wel erger meegemaakt.”
De beelden worden woensdag in het actualiteitenprogramma uitgezonden. Netwerk besloot tot een filmportret van Zuilen vanwege een aantal incidenten in de wijk. Zo werden er diverse mensen weggepest vanwege hun seksuele geaardheid. Het programma doet geen aangifte tegen de baldadige jongeren.
Ja want dingen gooien en mensen duwen is doodnormaal.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:49 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_lastig__.html?p=1,1
Woow wat een nieuws zeg
overal worden er baldadige acties gehouden, en Netwerk tv gaat huilen omdat er snoepjes gegooid worden naar ze ??
Het nieuws wordt enkel van een mug een olifant gemaakt meer niet.
Sinterklaas?quote:Op woensdag 15 april 2009 00:52 schreef __Saviour__ het volgende:
die turkse snoepjes zijn keihard, kan pijnlijk aankomen hoor
Je wordt overal geduwdquote:Op woensdag 15 april 2009 00:53 schreef cerror het volgende:
[..]
Ja want dingen gooien en mensen duwen is doodnormaal.
Als de journalisten gewoon hun werk komen doen is het ok. maar als ze een mug een olifant gaan maken dan vindt ik het wel relevant dat een paar bewoners zich hun wijken gaan schoonhouden van eenzijdige journalistiek.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:54 schreef Zienswijze het volgende:
Het gaat toch om het principe: journalisten opzettelijk lastig vallen terwijl ze aan het werk zijn.
Er is ook geduwd tegen de journalisten, daaruit kan je al opmaken dat dat soort jongens geen respect hebben voor andere mensen.
Dat principe (journalisten zopzettelijk lastig vallen terwijl ze aan het werk zijn) mag gewoon niet getolereerd worden. Tolereer je dat wel, zoals de Nederlandse overheid al tig jaren doet, zullen dit soort jongens alleen maar brutaler en en brutaler worden.
Ik voel me betrokken met alle tuig die geen tuig zijn.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:51 schreef Sjonnjoop het volgende:waren zeker geen bakstenen voor handen.
De Zuilense medelanders hebben zich al geprofileerd als een stel mongolen dus wat wil je er nog van maken Meki? Beetje vreemd ook dat je je blijkbaar toch verbonden voelt met marok tuig.
Vraag me af of je het ook normaal zou vinden als moskeegangers buiten bij de uitgang geduwd zouden worden door Nederlandse jongeren en bekogeld zouden worden.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Je wordt overal geduwd
als je in de rij staat wordt je geduwd
als je in de metro zit wordt je geduwd en wordt je gepropt
als je in een demonstratie loopt wordt je geduwd
Er is een verschil tussen onbeschoft wringen en een aggeresief duwenquote:Op woensdag 15 april 2009 00:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Je wordt overal geduwd
Appels met peren vergelijken !quote:Op woensdag 15 april 2009 00:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vraag me af of je het ook normaal zou vinden als moskeegangers buiten bij de uitgang geduwd zouden worden door Nederlandse jongeren en bekogeld zouden worden.
Dat is gewoon niet normaal en moet niet getolereerd worden.
Ze deden gewoon hun werkquote:Op woensdag 15 april 2009 00:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Als de journalisten gewoon hun werk komen doen is het ok. maar als ze een mug een olifant gaan maken dan vindt ik het wel relevant dat een paar bewoners zich hun wijken gaan schoonhouden van eenzijdige journalistiek.
dat 't gebeurt, betekend dat dat het normaal is?quote:Op woensdag 15 april 2009 00:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Je wordt overal geduwd
Is een zeer makkelijke redenatie om te gevenquote:
Dat maakt het nog niet normaal. De tering zeg...quote:Op woensdag 15 april 2009 00:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Je wordt overal geduwd
er is iemand het huis uit gepest...quote:Op woensdag 15 april 2009 00:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Is een zeer makkelijke redenatie om te geven
Mensen die een bank beroven zeggen ook dat ze enkel hun werk uitvoeren. Maar is dat wel de echte werkwijze ?? of speelt er onderbuikgevoelens erbij ?
Spreek eens voor je zelfquote:Op woensdag 15 april 2009 01:00 schreef cerror het volgende:
[..]
Dat maakt het nog niet normaal. De tering zeg
Veel journalisten mag je best lastig vallen, dat zijn ratjes van de bovenste plank, vooral die stemmingmakers van Netwerk en consorten.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:54 schreef Zienswijze het volgende:
Het gaat toch om het principe: journalisten opzettelijk lastig vallen terwijl ze aan het werk zijn.
Er is ook geduwd tegen de journalisten, daaruit kan je al opmaken dat dat soort jongens geen respect hebben voor andere mensen.
Dat principe (journalisten zopzettelijk lastig vallen terwijl ze aan het werk zijn) mag gewoon niet getolereerd worden. Tolereer je dat wel, zoals de Nederlandse overheid al tig jaren doet, zullen dit soort jongens alleen maar brutaler en en brutaler worden.
We kennen op dit moment niet het hele verhaal ervanquote:Op woensdag 15 april 2009 01:01 schreef qonmann het volgende:
[..]
er is iemand het huis uit gepest ..
..marokkanen ...quote:Op woensdag 15 april 2009 01:04 schreef Meki het volgende:
[..]
We kennen op dit moment niet het hele verhaal ervan
de politie is ermee aan de slag en de instanties zijn nu aan het onderzoeken wat er mis is gegaan. de onderzoek is in verre geslaagd dat de woningbouwvereniging haar heeft geplaast in een risicogebied.
je gaat ook geen schapen plaatsen bij een wolfboederij
In een derde-wereld-land jaquote:Op woensdag 15 april 2009 01:02 schreef Meki het volgende:
[..]
En dit hoort eenmaal bij journalistiek !
Nogmaals het onderzoek loopt nogquote:Op woensdag 15 april 2009 01:05 schreef qonmann het volgende:
[..]
..marokkanen ...
"Weggepeste transsexueel woonde goed"
Hey maar dit betekent dan dus dat NL-ers ook marocjes de wijk uit mogen tieften als we ze niet zo tof vindenquote:Op woensdag 15 april 2009 01:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Nogmaals het onderzoek loopt nog
we kunnen nu niet eenzijdig gaan oordelen. laten we ons oordeel afwachten na een afgerond onderzoek.
We gaan ook niet oordelen over een nieuwe medewerker die op zijn eerste dag begint ? of wel !
lees het topic even wil je ?quote:Op woensdag 15 april 2009 01:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Nogmaals het onderzoek loopt nog
we kunnen nu niet eenzijdig gaan oordelen. laten we ons oordeel afwachten na een afgerond onderzoek.
We gaan ook niet oordelen over een nieuwe medewerker die op zijn eerste dag begint ? of wel !
Als je eens je ogen opent heb je gezien dat er vorige maand Peter r de vries is geduwd door een Nederlander en een paar dagen daarna is een undercover journalist van SBS 6 geslagen door een Nederlander.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:09 schreef Wheelgunner het volgende:
In die gevallen gingen journalisten achter mensen aan. In dit geval stond de ploeg er gewoon.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je eens je ogen opent heb je gezien dat er vorige maand Peter r de vries is geduwd door een Nederlander en een paar dagen daarna is een undercover journalist van SBS 6 geslagen door een Nederlander.
De Journalistiek gaat de confontratie aan en dat kan soms averechts werken !
Dat zijn incidentenquote:Op woensdag 15 april 2009 01:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je eens je ogen opent heb je gezien dat er vorige maand Peter r de vries is geduwd door een Nederlander en een paar dagen daarna is een undercover journalist van SBS 6 geslagen door een Nederlander.
Dat is jouw oordeel en jou kennis daarover.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:09 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Hey maar dit betekent dan dus dat NL-ers ook marocjes de wijk uit mogen tieften als we ze niet zo tof vinden![]()
of is dat dan racistisch en discriminatie enzo
Oow dus dan mag je wel duwen en slaan ?quote:Op woensdag 15 april 2009 01:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
In die gevallen gingen journalisten achter mensen aan. In dit geval stond de ploeg er gewoon.
Dat A steelt wil nog niet zeggen dat B het daarom ook mag ..quote:Op woensdag 15 april 2009 01:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Meki. Jij bent baas.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt, en we hebben er instanties die hierover kunnen buigen.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:14 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat A steelt wil nog niet zeggen dat B het daarom ook mag ..
mja je had het toch echt zelf over schapen en wolven. Verder is het gewoon duidelijk dat het weer de kut marocjes zijn die het verzieken, snap niet dat je je daar als niet kut marocje zo betrokken bij voelt verderquote:Op woensdag 15 april 2009 01:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat is jouw oordeel en jou kennis daarover.
Mijn oordeel is dat je met iedereen MOET kunnen SAMEN leven. ongeacht het VORM en AFKOMST en GEAARDHEID heeft.
Verder hebben we in Nederland instanties die hierover kunnen buigen en deze problementiek kunnen aanpakken !.
Natuurlijk niet, en ook niemand vindt dat normaal. Jij bent degene die hier dat soort gedrag probeert te bagatelliseren. Mijn punt is alleen dat het in deze situatie nog belachelijker is.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Oow dus dan mag je wel duwen en slaan ?
Nee hoor.. Ik heb slechts een voorbeeld gegeven, want zoals je zelf kan weten zijn wolven ook zeer aardig en slechts enkelingen zijn agressief en die kan je dus niet kwijt bij een kudde schapen.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:16 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
mja je had het toch echt zelf over schapen en wolven. Verder is het gewoon duidelijk dat het weer de kut marocjes zijn die het verzieken, snap niet dat je je daar als niet kut marocje zo betrokken bij voelt verder
Aan deze soort beschuldiging komen we nergens en kunnen we niet beschaafd met elkaar om.!quote:
Blijkbaar weten gemeenteambtenaren en woningtoezichthouders niet dat vervelende Marokkaanse jongetjes met apengedrag een tikkende tijdbom zijn in zo'n wijk.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:19 schreef Meki het volgende:
Als gemeenteambtenaar en als woningtoezichthouder weet je dan dat een transexueel een tikkende bom is in zo'n wijk.
Helaas, het word tijd dat kut marocjes leren dat je hier niemand een buurt uitjaagd. Ik zeg lik op stuk beleid en alle maroc gezinnen die mede schuldig zijn ook deporteren naar een andere wijk, ergens in Delfzijl.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor.. Ik heb slechts een voorbeeld gegeven, want zoals je zelf kan weten zijn wolven ook zeer aardig en slechts enkelingen zijn agressief en die kan je dus niet kwijt bij een kudde schapen.
Als gemeenteambtenaar en als woningtoezichthouder weet je dan dat een transexueel een tikkende bom is in zo'n wijk.
Mijn inziens eerder andersom. Netwerk maakt een filmportret, doen dus hun werk en die kinderen gaan daarom de confrontatie aan.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:11 schreef Meki het volgende:
De PVV kan zich geen betere stemmentrekker wensen dan Meki.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:18 schreef Zienswijze het volgende:
Meki begrijpt niet dat door het gedrag van zulke Marokkaanse jongens en doordat er mensen zijn die dat gedrag niet erg vinden, een groot deel van Nederland een ruk naar rechts maakt. En soms bij de PVV uitkomt.
quote:
Meki help Wilders aan extra zetelsquote:Op woensdag 15 april 2009 01:22 schreef qonmann het volgende:
[..]
De PVV kan zich geen betere stemmentrekker wensen dan Meki.
Die verdedigt alles wat welke Marokkaan dan ook doet en bevestigt daarmee alle vooroordelen
Dat begrijp ik maar al te goed, Maar dat is enkel bij onwetenheid en onderbuikgevoelens en recessie en angst en riooljournalistiek en komkommertijdquote:Op woensdag 15 april 2009 01:18 schreef Zienswijze het volgende:
Meki begrijpt niet dat door het gedrag van zulke Marokkaanse jongens en doordat er mensen zijn die dat gedrag niet erg vinden, een groot deel van Nederland een ruk naar rechts maakt. En soms bij de PVV uitkomt.
mm idd, Meki = Geertquote:Op woensdag 15 april 2009 01:22 schreef qonmann het volgende:
[..]
Die verdedigt alles wat welke Marokkaan dan ook doet en bevestigt daarmee alle vooroordelen
Daar verdenk ik hem ook al heel lang van....quote:Op woensdag 15 april 2009 01:22 schreef qonmann het volgende:
[..]
Meki verdedigt alles wat welke Marokkaan dan ook doet en bevestigt daarmee alle vooroordelen
Als je die transexueel bij een beschaafde wijk had neergezet was ze ook weggepest, niet publiekelijk maar wel afwijzend.!.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:21 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Helaas, het word tijd dat kut marocjes leren dat je hier niemand een buurt uitjaagd. Ik zeg lik op stuk beleid en alle maroc gezinnen die mede schuldig zijn ook deporteren naar een andere wijk, ergens in Delfzijl.
Oow wat fijn.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:25 schreef Zienswijze het volgende:
Meki, misschien kan je een salarisvergoeding vragen bij Wilders. Immers, mensen zoals jij en van die vervelende Marokkaanse jongetjes zijn het grootste promotiemateriaal voor de PVV wat Wilders in huis heeft.
Al die kutmarokkantjes kunnen in dienst bij wilders. Hoeven ze ook niet te klagen dat niemand ze wilt aannemen op werk. Marokkaanse werkloosheid wordt dan ook een stuk minder.
Voor mij niet hoor. Het komt van beide kanten. Zowel racisme als die kutmarokkaantjes zijn fout en die moet je keihard aanpakken.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Oow wat fijn.
wat gezellig in een samenleving te wonen dan waarin wordt gereageerd met onderbuikgevoelens haat angst discriminerend en racisme en met eenzijdige one-isseu Wilders.
Mischien is dat voor jou wel ideaal maar voor mij niet.
Ten eerste wil ik eerst vermelden dat het om enkelingen gaat en niet om een hele groep.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Voor mij niet hoor. Het komt van beide kanten. Zowel racisme als die kutmarokkaantjes zijn fout en die moet je keihard aanpakken.
Hoe komt het eigenlijk dat de meeste van die kutmarokkantjes thuis wel poeslief zijn maar als ze eenmaal buiten komen ze meteen dat onbeschofte gedrag van ze gaan vertonen?
Dat is gangster.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:33 schreef Zienswijze het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat de meeste van die kutmarokkantjes thuis wel poeslief zijn maar als ze eenmaal buiten komen ze meteen dat onbeschofte gedrag van ze gaan vertonen?
Precies. Al die stigmatisatie over Marokkanen toch. Er zijn wel een paar vervelende Marokkaantjes maar het is echt niet een hele groep. Door het te benadrukken breng je polarisatie in de samenleving en juist in tijden van een recessie is dat niet slim te noemen.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Ten eerste wil ik eerst vermelden dat het om enkelingen gaat en niet om een hele groep.
Ik spreek Nederlanders toch niet als groep aan over de kredietcrisis ? ofwel
dat zijn de banken die het hebben veroorzaakt
Zoals de oorzaken van de bankencrisis is heb je ook met problementiek van criminele groeperingen.
En laat het duidelijk zijn. In Utrecht is het nu mischien mocro's maar in Uden zijn het weer tokkies en in Amsterdam bijlmer weer de Suri's en in Rotterdam de Antillianen !
Jep. Dat weet ik, dat weet jij, maar dat weet de Nederlandse overheid niet. En hoppa weer een paar taakstraffen en straatcoaches er tegen aan.quote:
Je zegt dus eindelijk dat alle baldadige Marokkanen ordinaire criminelen zijn.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:11 schreef Meki het volgende:
[..]
In zijn geval betekent dat dat zijn IQ stijgende isquote:
Meki, je gaat nu weer eens geheel offtopic. Dit topic gaat over een groepje kutmarokkanen dat mensen lastig valt. Waarom verdedig je hun acties? Omdat er andere groepen mensen zijn die het ook doen? Wat dan nog, dat betekent niet dat ze een vrijkaart hebben om zich ook als kutmongolen te gedragen. Hilarisch hoe jij beweert dat iedereen in vrede bij elkaar moet kunnen wonen, terwijl jij aan de andere kant dit soort gedrag jegens mensen met een andere geaardheid goedkeurt.quote:
Ophef als in berichtgeving hierover had niet gemoeten?quote:Op woensdag 15 april 2009 08:25 schreef teamlead het volgende:ik ben het gedeeltelijk met Meki eens........ Ophef over snoepjes gooien is wel heel erg spijkers op laag water zoeken. Als je de problemen met die jongeren daar onder de aandacht wilt brengen, zijn er toch wel betere voorbeelden te vinden dan een vervroegde zwarte piet?
Ze hebben wel snoep in overvloed daar. Laatste nieuws over die brandweerlieden ging toch ook over het bekogelen met snoep?quote:Op woensdag 15 april 2009 08:25 schreef teamlead het volgende:
ik ben het gedeeltelijk met Meki eens........ Ophef over snoepjes gooien is wel heel erg spijkers op laag water zoeken. Als je de problemen met die jongeren daar onder de aandacht wilt brengen, zijn er toch wel betere voorbeelden te vinden dan een vervroegde zwarte piet?
Het bleef niet alleen bij snoepjes gooien maar er werd ook geduwd. je hebt gewoon van anderen af te blijven. Hoe zouden ze het vinden als ik hun moeder eens een duw zou geven en een lolly tegen haar kop zou gooien zodra ze buiten kwam.quote:Op woensdag 15 april 2009 08:25 schreef teamlead het volgende:ik ben het gedeeltelijk met Meki eens........ Ophef over snoepjes gooien is wel heel erg spijkers op laag water zoeken. Als je de problemen met die jongeren daar onder de aandacht wilt brengen, zijn er toch wel betere voorbeelden te vinden dan een vervroegde zwarte piet?
Teveel aan suiker, hier is de verklaring voor dat ongewenste gedrag. Oplossing: zet Marokkaanse jongeren op een suikervrij dieet en het hele probleem, inclusief Wilders, is verdwenen.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze hebben wel snoep in overvloed daar. Laatste nieuws over die brandweerlieden ging toch ook over het bekogelen met snoep?
preciesquote:Op woensdag 15 april 2009 08:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ophef als in berichtgeving hierover had niet gemoeten?
Ah come on, ben je echt geen (goed gelukte) relkloon?quote:Op woensdag 15 april 2009 01:04 schreef Meki het volgende:
je gaat ook geen schapen plaatsen bij een wolfboederij
Waaromquote:Op woensdag 15 april 2009 01:19 schreef Meki het volgende:
.
En jij bevestigd weer op jouw beurt de vooroordelen over de PVV-aanhang.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:22 schreef qonmann het volgende:
[..]
Meki verdedigt alles wat welke Marokkaan dan ook doet en bevestigt daarmee alle vooroordelen
Omdat ze daar klappen krijgen die in de buitenwereld onder de categorie kindermishandeling vallen.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:33 schreef Zienswijze het volgende:
Omdat het gros van de mensen in zo'n wijk intolerant is (of mag ik dat ook niet zeggen Frutselquote:
En zo hoort hetquote:Op woensdag 15 april 2009 10:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat ze daar klappen krijgen die in de buitenwereld onder de categorie kindermishandeling vallen.
Maar moeten ze die in de buitenwereld dan ook krijgen? Of juist thuis niet meer?quote:Op woensdag 15 april 2009 10:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat ze daar klappen krijgen die in de buitenwereld onder de categorie kindermishandeling vallen.
Is dat werk wel zo normaal dan? Ik ben me ervan bewust dat je overal op de openbare weg mag filmen, maar om de haverklap trekt er weer een leger van cameraploegen een wijk in om plaatjes te schieten die op zich ook niks met het nieuws te maken hebben. Dat lijkt me best irritant en het heeft ook iets voyeuristisch. Ik kan me best voorstellen dat je daar niet zo van gediend bent en dat je die een beetje gaat pesten.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:14 schreef Elfletterig het volgende:
Netwerk maakt er juist geen ophef van. Het is natuurlijk ook de normaalste zaak van de wereld dat groepen jongeren ervoor zorgen dat cameraploegen niet normaal hun werk kunnen doen. Zoals de Netwerk-redacteur al zegt: je moet het niet groter maken dan het is. Het is heel normaal.
Waarom doe je feitelijke gebeurtenissen dan af als "riooljournalistiek" en geef je de komkommertijd de schuld?quote:Op woensdag 22 maart 2007 06:01 schreef Meki het volgende:
"Mezelf in steekwoorden? Volhardend in de zin van feitelijke gebeurtenissen, doorgaand op inhoudelijke reacties die te maken hebben met zowel politieke als algemene onderwerpen, maar ik ben ook iemand die niet afwijkt van zijn ingenomen standpunt, waar veel leden zich aan storen."
Snap het dan, snoepjes---> kiezelstenen--->stoeptegels.. Tuig in wording, afknuppelen die ventjes!quote:Op woensdag 15 april 2009 00:49 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_lastig__.html?p=1,1
Woow wat een nieuws zeg
overal worden er baldadige acties gehouden, en Netwerk tv gaat huilen omdat er snoepjes gegooid worden naar ze ??
Het nieuws wordt enkel van een mug een olifant gemaakt meer niet.
Eens met ditquote:Op woensdag 15 april 2009 15:03 schreef Hathor het volgende:
De moraal van dit verhaal is dat Marokkanen zich in groepsverband domweg niet kunnen gedragen, ongeacht de leeftijd, en dat Meki dat op zijn beurt ook nog eensdenkt dit alles goed te kunnen praten is op zich al lachwekkend genoeg. Waardeloos volk met een even waardeloze mentaliteit, dumpen die meuk.
Precies. Je moet ze buiten ook klappen geven. Gewoon helemaal afranselen. Ze voelen zich te groot op straat. Je moet ze klein maken. Je moet hun onaantastbaarheid raken. Gewoon neerslaan die vervelende jongens. Het zijn geen mietjes. Gewoon helemaal afranselen. NIet zo erg dat ze in het ziekenhuis 100 operaties moeten ondergaan. Maar raak ze wel volop op het lichaam. Gewoon 10 setjes van 50 harde stoten in de maag. Laat ze lijden. Weten ze meteen waar de grens ligt van normaal gedrag.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja. Maar die lijden onder het imago dat door de slechte Marokkanen is gevormd. En omdat de overheid de slechte Marokkanen niet aanpakt, blijft dat slechte imago van Marokkanen bestaan en wordt bovendien steeds maar erger. Waardoor er dus ook goede Marokkanen zich gaan afzetten tegen de maatschappij, omdat zij constant worden aangekeken op het gedrag van die slechte Marokkanen. Op die manier raak je dus ook een deel v/d goede Marokkanen kwijt en wordt het Marokkanen-probleem dus groter.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:06 schreef Slappy het volgende:
Wat ik me afvraag (ik woon gelukkig in een klein stadje)zijn er wel goeie Marokkanen ?
Als je ze gedwongen in een dorp gaat zetten, gaan ze zich juist meer afzetten tegen de maatschappij.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:13 schreef Slappy het volgende:
Of gewoon Marokkanen in verschillende dorpen/gebieden plaatsen zonder dat hun mede Marokkanen in de buurt zijn.Dan moeten ze wel integreren.
Nee.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:06 schreef Slappy het volgende:
Wat ik me afvraag (ik woon gelukkig in een klein stadje)zijn er wel goeie Marokkanen ?
Gewoon een iteratieve strafmaat, 1e keer taakstraf (publiekelijk en goed herkenbaar kauwgom krabben oid) + boete & schadevergoeding voor het slachtoffer indien van toepassing, 2e keer 5x zo lange taakstraf, hogere boete & schadevergoeding + 5 jaar proeftijd, 3e keer= resterende tijd van proeftijd uitzitten zonder goed gedrag regeling etc, met nóg hogere boete & schadevergoeding + levenslange proeftijd/ onherroepelijke uitzetting naar eigen land bij 4e overtreding. (Dit laatste in plaats van levenslange proeftijd als het om een allochtoon gaat.)quote:Op woensdag 15 april 2009 15:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Precies. Je moet ze buiten ook klappen geven. Gewoon helemaal afranselen. Ze voelen zich te groot op straat. Je moet ze klein maken. Je moet hun onaantastbaarheid raken. Gewoon neerslaan die vervelende jongens. Het zijn geen mietjes. Gewoon helemaal afranselen. NIet zo erg dat ze in het ziekenhuis 100 operaties moeten ondergaan. Maar raak ze wel volop op het lichaam. Gewoon 10 setjes van 50 harde stoten in de maag. Laat ze lijden. Weten ze meteen waar de grens ligt van normaal gedrag.
Uitlokking! ik zeg het jequote:Op woensdag 15 april 2009 01:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor.. Ik heb slechts een voorbeeld gegeven, want zoals je zelf kan weten zijn wolven ook zeer aardig en slechts enkelingen zijn agressief en die kan je dus niet kwijt bij een kudde schapen.
Zit wel wat in. Alleen ben ik geen voorstander van boete's want ze gaan echt niet werken voor dat geld hoor. Dat geld gaan ze bij elkaar stelen.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Gewoon een iteratieve strafmaat, 1e keer taakstraf (publiekelijk en goed herkenbaar kauwgom krabben oid) + boete & schadevergoeding voor het slachtoffer indien van toepassing, 2e keer 5x zo lange taakstraf, hogere boete & schadevergoeding + 5 jaar proeftijd, 3e keer= resterende tijd van proeftijd uitzitten zonder goed gedrag regeling etc, met nóg hogere boete & schadevergoeding + levenslange proeftijd/ onherroepelijke uitzetting naar eigen land bij 4e overtreding. (Dit laatste in plaats van levenslange proeftijd als het om een allochtoon gaat.)
Dus geen onderscheid tussen huidskleur/ras/geloof of wat dan ook, is nergens goed voor en alleen maar voer voor onnodige discussie.
Uiteraard. Je kan ze wel gewoon in de Noordzee dumpen of ergens in de Achterhoek.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:45 schreef wikwakka2 het volgende:
Zienswijze, je begrijpt uiteraard dat (massaal) uitzetten en dat soort dingen onmogelijk zijn om te implementeren. Het zou mooi zijn als reltuig terug kon worden gestuurd, maar daar zal het bij blijven.
Beide methodes zorgen er toch voor dat het sujet in kwestie permanent van straat is? Alleen terugsturen kost de Nederlandse maatschappij minder, en we hebben natuurlijk nog wel wat te verrekenen met Marokko voor het opsturen van die radicale imam, het spioneren en sjoemelen met de kinderbijslag..quote:Op woensdag 15 april 2009 15:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zit wel wat in. Alleen ben ik geen voorstander van boete's want ze gaan echt niet werken voor dat geld hoor. Dat geld gaan ze bij elkaar stelen.
Wat betreft de straatjongens met de straat- en gangstercultuur die in de criminaliteit vallen: geef ze gewoon harde klappen want dat is de taal die zij verstaan. Taakstraf is voor mietjes.
En je zegt allochtoon uitzetten naar eigen land? Verder zeg je geen onderscheid maken tussen ras...Trap die autochtoon dan gewoon de Noordzee in zonder zwemvest om.
En dan? Gaan ze alle Achterhoekers lastig vallen? Als je ze allemaal op een kluitje gooit vererger je het probleem alleen maar, zie de Nederlandse 'ghetto's'.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Uiteraard. Je kan ze wel gewoon in de Noordzee dumpen of ergens in de Achterhoek.
Alleen voor de mensen die zich stelselmatig misdragen he. Na al enkele keren in de fout zijn gegaan. En niet in de buurt van andere rmensen zetetn. Stop ze ergens in de bosjes bij elkaar en laat ze daar maar verotten.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:52 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
En dan? Gaan ze alle Achterhoekers lastig vallen? Als je ze allemaal op een kluitje gooit vererger je het probleem alleen maar, zie de Nederlandse 'ghetto's'.
Ik denk dat de EU het niet op prijs zou stellen.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Alleen voor de mensen die zich stelselmatig misdragen he. Na al enkele keren in de fout zijn gegaan. En niet in de buurt van andere rmensen zetetn. Stop ze ergens in de bosjes bij elkaar en laat ze daar maar verotten.
Komt omdat West-Europa niet om weet te gaan met de thema's integratie, migratie en criminaliteit.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:05 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik denk dat de EU het niet op prijs zou stellen.
Slaan uiteraard door de politie, eigen rechter spelen is, hoe graag je het soms ook zou willen, een hellend vlak waar niemand uiteindelijk beter van zal worden..quote:Op woensdag 15 april 2009 20:22 schreef Zienswijze het volgende:
Die vervelende Marokkaanse jongens kunnen hun gang gaan omdat ze niet (goed) worden aangepakt. Ze voelen zich groot. Ze voelen zich onaantastbaar. Gewoon losslaan op die jongens. Dat weten ze meteen wat de grenzen zijn. Ze kunnen heus wel tegen een stootje, het zijn geen mietjes. Bovendien is dat de taal die ze verstaan. Je moet ze in hun onaantastbaarheid raken.
Uiteraard geen burgers. Of je huurt een paar gekwalificeerde kickboksers in die parttime in dienst treden bij de politie om dit soort werk te verrichten. Kickboksers (en andere vechtsporters) weten precies waar ze mensen het hardst kunnen raken.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:25 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Slaan uiteraard door de politie, eigen rechter spelen is, hoe graag je het soms ook zou willen, een hellend vlak waar niemand uiteindelijk beter van zal worden..
Jupquote:Op woensdag 15 april 2009 01:22 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat soort gasten hebben ze al.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Uiteraard geen burgers. Of je huurt een paar gekwalificeerde kickboksers in die parttime in dienst treden bij de politie om dit soort werk te verrichten. Kickboksers (en andere vechtsporters) weten precies waar ze mensen het hardst kunnen raken.
Serieus?quote:Op woensdag 15 april 2009 20:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat soort gasten hebben ze al.
Ja.quote:
Oh die ME bedoel je? Ja dat klopt. Maar ik had het meer over die vervelende hangjongeren die telkens voor overlast zorgen. Bij kleine overlast kan je ze al aanpakken. Je hoeft ze natuurlijk niet helemaal in elkaar te slaan. Maar gewoon een beetje (speels) porren bij kleine overlast / hinder. Die taal begrijpen ze. En als kickboksers dat doen dan dwingen ze respect af bij hen. En daarmee laat je ze de grenzen zien.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja.
Kom maar eens bij Ajax - feyenoord of vice versa kijken wat voor volk er in burger uit de bussen springt. Die hebben de handjes vrij.
Je weet dat meisjes zich meestal wel gedragen en gewoon hun best doen op school? Lijkt me echt leuk voor die dames, je hele leven zien hoe je broertje tien keer zoveel mag als jij, hoe hij wordt voorgetrokken , hoe het word goedgepraat als hij je slaat, En als klap op de vuurpijl mag jij vertrekken naar een land waar je praktisch al je vrijheden kwijtraakt omdat je een onopgevoed rotbroertje hebt. Ja das lekkerquote:Op woensdag 15 april 2009 15:44 schreef Bootje84 het volgende:
Dat idee van Fruityloop is leuk, alleen werkt het niet voor de in Nederland geboren Marokkanen. Van mij part mag je die nog steeds terugschoppen bij de 2e grote overtreding hoor. Snelheidsovertreding ofzo boeit niet maar iets als inbraak is 1 punt, 2 punten is oprotten. Inclusief familie. Dan houden ze elkaar wel in de gaten...
Kickboksers die op ze inslaan? Begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Kan je me een linkje geven?quote:Op woensdag 15 april 2009 20:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee, niet de ME.
Wat zeg ik nou?
Ja precies. Je moet niet de hele familie aanpakken, want dan pak je ook onschuldigen. Je moet alleen degene aanpakken die zich misdragen.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:37 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Je weet dat meisjes zich meestal wel gedragen en gewoon hun best doen op school? Lijkt me echt leuk voor die dames, je hele leven zien hoe je broertje tien keer zoveel mag als jij, hoe hij wordt voorgetrokken , hoe het word goedgepraat als hij je slaat, En als klap op de vuurpijl mag jij vertrekken naar een land waar je praktisch al je vrijheden kwijtraakt omdat je een onopgevoed rotbroertje hebt. Ja das lekker
'Stillen'quote:Op woensdag 15 april 2009 20:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kickboksers die op ze inslaan? Begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Kan je me een linkje geven?
Zal er zeker naar kijken, bedanktquote:Op woensdag 15 april 2009 20:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
'Stillen'
Politie in burger, en dat zijn doorgaans vrij opgefokte sportschool types. Als je per se wil moet er op youtube wel iets te vinden zijn, ik hoor het wek.
Is dat nou echt zo?Van Antilliaanse wijven schijnt dat ze net zo erg zijn als hun mannelijk versiequote:Op woensdag 15 april 2009 20:37 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Je weet dat meisjes zich meestal wel gedragen en gewoon hun best doen op school? Lijkt me echt leuk voor die dames, je hele leven zien hoe je broertje tien keer zoveel mag als jij, hoe hij wordt voorgetrokken , hoe het word goedgepraat als hij je slaat, En als klap op de vuurpijl mag jij vertrekken naar een land waar je praktisch al je vrijheden kwijtraakt omdat je een onopgevoed rotbroertje hebt. Ja das lekker
Alleen Meki is een echte Moslim,Bansheeboy is en triest zielige clone.quote:
Inderdaad. Hete Turkse en Marokkaanse chicks mogen blijven.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:37 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Je begrijpt zelf toch ook wel dat hele familie het land uit niet rechtvaardig is? Die andere familieleden zijn toch onschuldig, dat broertje, dat zusje etc.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:01 schreef henkway het volgende:
mooi dat als ze het weer doen gaat de hele maroc familie de wijk uit
goed van de burgemeester
Ow wat goed, kunnen ze in een andere wijk mensen gaan terorriseren.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:01 schreef henkway het volgende:
mooi dat als ze het weer doen gaat de hele maroc familie de wijk uit
goed van de burgemeester
De wijk uit, niet het land uit.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je begrijpt zelf toch ook wel dat hele familie het land uit niet rechtvaardig is? Die andere familieleden zijn toch onschuldig, dat broertje, dat zusje etc.
Je moet alleen de mensen aanpakken die zich misdragen / crimineel zijn
quote:Onderstaande is een verslag van mijn bezoek aan Zuilen, Utrecht met een reportageteam van Ncrv’s Netwerk. Voor de veiligheid van de betrokkenen heb ik sommige details aangepast of geheel weggelaten. Ook de citaten zijn geen letterlijke weergave maar benaderen de werkelijkheid zo dicht mogelijk. Verder is het een subjectieve reportage, een persoonlijk verslag vanuit mijn oogpunt geschreven. Vandaar dat het in de categorie “Column” staat: het is een mening, geen absolute waarheid. Het betreffende Netwerk-item kunt u vanavond zien om 20:25 uur op Ned 2.
Met vier man, een cameraman, geluidsman, verslaggever en ik, lopen we van het mooie gedeelte van Zuilen naar het probleemgebied. Het is een wandeling van nog geen vijf minuten. De cameraman houdt zijn camera los in zijn hand, dus niet op zijn schouder. Voorzorgsmaatregel. Alhoewel het, mede dankzij de grote hengelmicrofoon van de geluidsman, toch voor iedereen duidelijk is dat we televisieopnames komen maken. We hebben daarom expres voor dit vroege tijdstip gekozen. Het is nu bijna stil op straat. De rel-Marokkaantjes die ons gisteren even belaagden liggen nu nog op bed of zitten op school. Tenminste, daar gaan we vanuit.
Nog voor we de straat waar de weggepeste transseksueel woonde hebben bereikt, roept een blanke oudere man vanuit zijn auto ons toe: “Jongens! Niet gaan filmen! Die jochies worden daar alleen maar opgefokter van. Denk toch om de rest van de buurt.” We roepen terug dat we gisteren ook al ons portie hebben gehad en dat “die jochies” nu toch al opgefokt zijn. De man kijkt ons hoofdschuddend aan, smekend bijna, en rijdt verder.
Als we voor het groezelige flatje staan waar de weggepeste transseksueel woonde, komt de man die ons vanuit de auto aansprak op ons afgelopen. Met een vriendelijk gezicht, dat wel. Het is duidelijk dat hij geen kwaad in de zin heeft. Hij stelt zich voor en vertelt ons dat het er nu verschrikkelijk aan toe gaat in de wijk. Dat hij alweer te oud is om te verhuizen en dus graag in zijn straat wil blijven wonen, maar dat hij serieuze problemen vreest als er wéér een uitzending over de wijk op televisie komt. Veel van zijn buren zijn al weg, zegt hij. Vertrokken omdat ze het niet langer aankonden.
We vragen of hij zijn verhaal niet voor de camera wil vertellen. Dat weigert hij. Hij wil ook niet onherkenbaar in beeld, wil ook niet alleen zijn stem laten opnemen, zelfs niet verdraaid. Hij wil helemaal niets te maken hebben met welke media dan ook.
“Is het zo erg?”, vragen we.
“Nadat ze een hakenkruis in mijn auto hebben gekrast ben ik er helemaal klaar mee”, zegt hij. Zijn ogen veraden woede. Maar ook gelatenheid.
“Er woont hier in de wijk nog een homoseksueel echtpaar. Ze zijn al oud maar ze hebben het wel te verduren. Ze willen alleen niet weg. De rest van de buurt is al weg of denkt er over te vertrekken. En ik kan je verzekeren dat hier niemand iets voor de camera durft te zeggen. Die van Pauw en Witteman hebben me ook al meerdere keren gevraagd aan tafel te komen maar ik pas ervoor. Dan ben je je leven hier niet meer zeker.”
Ik vraag hem wat hij van de burgemeester vindt.
“HA!”, briest hij ineens. “Die Wolfsen! Met die VVD’er die bij Wolfsen bij Pauw en Witteman aan tafel zat was ik het een stuk meer eens. Die zouden we moeten hebben! We hebben politie nodig, een lik op stuk beleid. De gemeente laat ons hier nu volledig in de steek, van alle kanten. Er is geen politie maar er is ook niets voor die jongens. Rondhangen is het enige wat ze hier kunnen. Zelfs een voetbalveldje is de gemeente al teveel”.
Na wat shots van de verlaten appartementen van de transseksueel en haar onlangs gevluchtte onderbuurvrouw en zus te hebben gemaakt, besluiten we willekeurig ergens aan te bellen in de wijk.
Een man, die we al door het raam hadden zien kijken, doet hoofdschuddend open. “Geen camera, geen camera alsjeblieft!”. Nog voor we kunnen zeggen wie we zijn, barst hij in huilen uit. “Ik wil wel met jullie praten, zonder camera, maar kom dan even binnen”, zegt hij met betraande ogen.
Eenmaal binnen begint hij weer te huilen en vertelt hij zijn angstaanjagende verhaal: Hij zegt dat hij al twee dagen niet meer heeft geslapen van ellende. Dat hij en zijn vrouw nu zo goed als zeker bij zijn ouders gaan bivakkeren, tijdelijk, maar dat hij zo snel mogelijk een nieuwe woning wil. Hij durft zijn appartement niet onbeheerd achter te laten. Het enige wat hij fout had gedaan was een helpende hand uitsteken naar straatbewoners die slachtoffer waren geworden van de Marokkaanse treiteraars. Daarna richtte de agressie zich op hem.
Hij begint weer te huilen. Het is een grote gespierde man. Een blanke hoogopgeleide buurtbewoner. Hij en zijn vrouw zijn tweeverdieners. Het appartement is smaakvol ingericht en ziet er verzorgd uit.
En hij huilt alsof hij zojuist zijn moeder heeft verloren.
Hij vertelt me wat er is gebeurd en welke schade hij al heeft opgelopen maar vraagt me deze niet gedetailleerd te melden. Hij wil alles vertellen maar wil niet dat ook maar iets naar hem kan leiden. “Ik ben bang voor de Marokkanen”, zegt hij.
“Van de gemeente hebben we hier nog helemaal niets gehoord. Niet toen de transseksueel werd weggepest, niet toen er brand werd gesticht in de achtertuin van haar zus, niet toen de agressie zich op mijn en mijn vrouw richtte. Ik heb wel contact proberen te zoeken maar je hoort gewoon niets terug. Ook de woningbouwvereniging heb ik proberen te bereiken, want er ontstaan nu echt onveilige situaties. De panden hier zijn al jaren brandonveilig, maar daar hebben ze nooit wat aan willen doen. Nu liggen er in de brandgangen tuinmeubilair en fietsen, zooi die de treiteraars uit de tuin van die zus van de transseksueel hebben gehaald. Levensgevaarlijk als er brand uitbreekt. Elke keer weer zegt de woningbouwvereniging dat ze me terug gaan bellen. Ik heb nog niets van ze gehoord. Nog geen emailtje, helemaal niks. Van niemand.”
De man staat er verslagen en haast verlegen bij. Het lijkt alsof hij opgelucht is dat hij zijn verhaal kan doen. Alsof hij hoopt dat wat hij aan ons vertelt ook daadwerkelijk iets zal veranderen.
Ik vraag hem of er wel voldoende politie is. Of hij zich geholpen voelt toen de agressie zich plotseling op hem richtte.
“Politie?”, zegt hij. “Politie? Neen, niets van dat alles. Er is hier geen politie, geen stadswacht of buurtregisseur, er is helemaal niets. Het lijkt wel alsof ze ons bewust aan ons lot overlaten. Ik zou willen dat die burgemeester zelf eens hier kwam. Zodat hij met eigen ogen kan zien wat er hier is aangericht. Wat hier is gebeurd is onvoorstelbaar: wij zijn slachtoffer geworden omdat we iemand wilden helpen. En er is niemand die het geweld stopt.”
Als we weer buiten staan zijn we er even stil van. We kijken de straat in, een typische straat in een oude wijk vol vervallen flats met veel satelietschotels, kijken elkaar aan. “Dit kan toch écht niet! Dit is toch te gek voor woorden?”, zegt de verslaggever. Ik ben het hartgrondig met hem eens.
Na nog wat shots te hebben gemaakt, zien we hoe een jonge man en een oudere vrouw hun auto volladen met dozen en op het punt staan te vertrekken.
“Volgens mij gaan die ook verhuizen, probeer hun anders wat vragen te stellen”, zegt de cameraman. Ik ren er naartoe, tik op hun raampje. De jongeman achter het stuur draait zijn raampje open.
“Het ziet eruit alsof jullie gaan verhuizen…”, zeg ik. De man knikt en antwoordt: “Nou, mijn moeder. Ik help haar alleen.”
De moeder wil ook niet reageren voor de camera. “Dat heb ik al genoeg gedaan, op beeld en op de radio”. En ja, ze gaat verhuizen. “Eindelijk!”, zegt ze en glundert. Ze heeft na een jaar zoeken een nieuwe woning gevonden. “Ik wilde niets liever dan weg hier. Het is hier een en al ellende.”
“Veel overlast? Geen politie? Dat soort dingen?”, vraag ik.
“Pffff, politie…Ze zijn er altijd ruim te laat, en als je ze belt komen ze zo langzaam mogelijk. Hou op schei uit. Ik ben zo klaar met deze buurt.”
“Op televisie zag ik laatst nog de burgemeester die vertelde dat hij het hier prima in de hand had”, zeg ik grijnzend.
“Haaa jaaaa! Op televisie! Dan wel. Laat hem eens van die televisie vandaan komen en hier de wijk bezoeken, dan schijt hij in zijn broek denk ik. Laat me toch niet lachen. Voor deze wijk is maar één oplossing en dat is dat de burgemeester zo snel mogelijk opstapt. En nu moet ik vandoor want ik wil hier weg!”.
Als ik de auto nakijk vraagt de verslaggever om mijn mening te geven in de camera. Ik zeg: “Als ik het tot nu toe zo hoor kan ik niets anders dan concluderen dat de burgemeester direct moet ophouden met zijn regentenmentaliteit en nu echt zelf de wijk in moet om met bewoners te praten. Anders zie ik het somber in”. Ik besluit met: “De bewoners vluchten nu letterlijk uit de wijk. Het is hier echt Diamantbuurt all over again”.
Enige tijd later wordt de verslaggever gebeld door de woordvoerder van de burgemeester. De Netwerk-ploeg kan langskomen op het stadhuis om de burgemeester zijn verhaal te laten doen voor de camera.
Alleen mag ik niet mee: “De burgemeester heeft zich niet voldoende kunnen voorbereiden op een discussie met een wijkbewoner.”
Ik besef ineens de volledige betekenis van “regentenmentaliteit”.
Tekst: Bert Brussen. Zuilen, 2009
Ja oke, fout gelezen van mij. Maar dan nog, de wijk uit, dan tref je ook onschuldigen. En dan kan je wel zeggen: laat ze maar op elkaar letten. Dat is ook wel zo, maar ook al heb je je kinderen goed opgevoed, dan heb je niet alles in de hand van wat die kinderen buiten uitvreten.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:08 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
De wijk uit, niet het land uit.
Dat schiet ook niet op, je verplaatst het probleem alleen.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja oke, fout gelezen van mij. Maar dan nog, de wijk uit, dan tref je ook onschuldigen. En dan kan je wel zeggen: laat ze maar op elkaar letten. Dat is ook wel zo, maar ook al heb je je kinderen goed opgevoed. Dan heb je niet alles in de hand van wat die kinderen buiten uitvreten.
De wijk uit, als ze de andere inwoners bedreigen moeten zij weg, niet de slachtoffersquote:Op woensdag 15 april 2009 21:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je begrijpt zelf toch ook wel dat hele familie het land uit niet rechtvaardig is? Die andere familieleden zijn toch onschuldig, dat broertje, dat zusje etc.
Je moet alleen de mensen aanpakken die zich misdragen / crimineel zijn
Klopt. Die jongens die dit doen zijn van die treiter jongens. Ze voelen zich groot, ze voelen zich onaantastbaar. Ze kunnen hun gang gaan omdat ze niet (goed) worden aangepakt. Daarom zeg ik: neem ze naar het bureau mee, sla op ze in, met een gesprek erbij. Laat ze pijn voelen, laat ze lijden. Raak ze in hun onaantastbaarheid. Laat ze weten dat zij niet de baas zijn op straat.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat schiet ook niet op, je verplaatst het probleem alleen.
De hele familie bedreigt mensen toch niet? Waarom moet de hele familie dan weg? Pak alleen die daders hard aan zou ik zeggen.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:15 schreef henkway het volgende:
[..]
De wijk uit, als ze de andere inwoners bedreigen moeten zij weg, niet de slachtoffers
weg van hun mede herrieschoppers
Ik niet hoor. Misschien wek je ook in het dagelijks leven een hoop irritatie op bij de mensen. Achterlijke figuur, met dat voorspelbare bagatelliseren van jequote:Op woensdag 15 april 2009 00:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Je wordt overal geduwd
Alleen als je de familie pakt dan binden ze in, die stiekeme jochiesquote:Op woensdag 15 april 2009 21:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De hele familie bedreigt mensen toch niet? Waarom moet de hele familie dan weg? Pak alleen die daders hard aan zou ik zeggen.
Dat is waar maar de ouders zijn natuurlijk voor een heel groot deel verantwoordelijk, ik hoefde echt niet dit soort dingen te flikken. De ouders van deze jongens zeggen vaak dat doet mijn zoon niet. Of het intresseert ze gewoon geen hol.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De hele familie bedreigt mensen toch niet? Waarom moet de hele familie dan weg? Pak alleen die daders hard aan zou ik zeggen.
Het wegpesten van lesbiennes en oudere mensen kan niet getolereerd wordenquote:Op woensdag 15 april 2009 21:28 schreef ouderejongere het volgende:
Nederland is een racistisch land. Als een Marokkaanse jongen een autoradio van een paar tientjes steelt halen ze meteen de televisie erbij, als de blanke democratisch gekozen burgemeester 18 duizend euro steelt is het geen probleem en wordt de pers monddood gemaakt.
quote:Op woensdag 15 april 2009 21:28 schreef ouderejongere het volgende:
Nederland is een racistisch land. Als een Marokkaanse jongen een autoradio van een paar tientjes steelt halen ze meteen de televisie erbij, als de blanke democratisch gekozen burgemeester 18 duizend euro steelt is het geen probleem en wordt de pers monddood gemaakt.
juist dus de hele familie aanpakkenquote:Op woensdag 15 april 2009 21:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt. Die jongens die dit doen zijn van die treiter jongens. Ze voelen zich groot, ze voelen zich onaantastbaar. Ze kunnen hun gang gaan omdat ze niet (goed) worden aangepakt.
Toen ik dat verhaal las van al die mensen die verhuizen na daar jaren gewoond te hebben werd ik echt boos. Dat kan gewoon echt niet, en niemand die er iets aan doet, die arme mensjes...quote:Op woensdag 15 april 2009 21:30 schreef henkway het volgende:
[..]
Het wegpesten van lesbiennes en oudere mensen kan niet getolereerd worden
Volgens de Bijbel mag een vrouw een andere vrouw liefhebben, God heeft de regels die hij aan Mozes doorgaf alleen opgelegd voor mannen. Misschien staat het in de Koran anders.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:30 schreef henkway het volgende:
[..]
Het wegpesten van lesbiennes en oudere mensen kan niet getolereerd worden
Oudere mensen zijn de zwakkere daarom worden juist zij gepakt. En ja je hebt hele nare oudere er tussen zitten maar ik geloof niet dat dat hier aan de orde is.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:34 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Volgens de Bijbel mag een vrouw een andere vrouw liefhebben, God heeft de regels die hij aan Mozes doorgaf alleen opgelegd voor mannen. Misschien staat het in de Koran anders.
Oudere mensen hebben het meestal een beetje aan zichzelf te wijten. Bij mij in de buurt woont ook zo'n debiele vrouw. Een paar kindjes waren aan het voetballen. De bal kwam per ongeluk in haar tuin en zij prikte die bal lek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |