abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 april 2009 @ 20:56:59 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67959393
quote:
'Weggepeste transseksueel woonde goed'
Door RAYMOND BOERE
UTRECHT - Woningbouwcorporatie Mitros vindt niet dat de transseksuele vrouw die uit Zuilen is weggepest, vorig jaar november op een ongelukkige plek is komen te wonen.
afbeelding vergroten Sporen van de jongerenterreur bij de woning van de verjaagde transseksueel aan de Harteveldlaan in Zuilen. FOTOMONTAGE JAN DANKBAAR
Het buurtje aan de Vecht is al jaren berucht door jongerenoverlast. Eerder waren al twee bewoners weggepest.

Desondanks bestrijdt Mitroswoordvoerder Vermeulen dat de vrouw op een ongelukkige plek is komen te wonen. ,,Noem eens een buurt in de stad waar nooit wat gebeurt? Als groepen jongeren iemand willen treiteren, dan gaan ze naar zo iemand toe.''

Volgens Vermeulen wordt er met hulpverleners gekeken naar wat een handige plek is voor iemand in het kader van een begeleidwonentraject. ,,Hulpverleners blijven zo iemand ook begeleiden.''

De Utrechtse transseksuele vrouw kwam vorig jaar november in het kader van een hulpverleningstraject in de Harteveldlaan te wonen. Om de hoek woonde in 2005 een moeder die met twee kinderen de stad uitvluchtte na de buurtterreur van Marokkaanse hangjongeren rond het Nijenrodeplantsoen. In 1999 werd een man in dezelfde woning getreiterd en uiteindelijk neergestoken.

Probleem is volgens Mitroswoordvoerder Vermeulen dat woningen voor mensen die vanuit de hulpverlening komen, niet voor het oprapen liggen. De Vogelaarwijken hebben de hoogste concentratie sociale huurwoningen en in deze wijken verhuizen mensen ook sneller vergeleken met buurten die minder problemen hebben.

Voor mensen uit een zorginstelling is er dus sneller een plekje in een Vogelaarwijk. ,,De ene keer pakt dat gelukkiger uit dan de andere. Dat geef ik toe.’’

Volgens Vermeulen blijft het altijd ‘passen en meten’. Te meer omdat woningen niet voor het oprapen liggen. ,,Er zijn heel veel plekken in de stad waar het klimaat voor sommige mensen wat minder is. Tegelijkertijd hebben wij in de stad wel het beleid om mensen uit een hulpverleningstraject zoveel mogelijk zelfstandig te laten wonen. Dat willen we niet afgezonderd in de bossen, maar midden in de samenleving.’’

Kijk jongens, er is dus niks aan de handa. Eigenlijk is het helemaal geen nieuws, want het gebeurt voortdurend en er gebeurt altijd wel iets. De vorige bewoner werd uiteindelijk neergestoken, dus waar hebben we het dit keer nu helemaal over? Wat bekrassingen op de brievenbus en stenen door de ruiten. Er kan dus eerder gezegd worden "geweldsniveau buurtterreur neemt gestaag af" Maar dat zul je in de fascistoide Telegraaf nooit lezen, die moeten alles meteen weer opblazen.
The End Times are wild
pi_67959583
Inderdaad, en niemand die even informeert naar de andere kant van het verhaal. Hoor en wederhoor, ho maar! Ben benieuwd of Van Jole's De Leugen Regeert dit oppikt.
  zondag 12 april 2009 @ 21:09:13 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67959834
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:02 schreef knowall het volgende:
Inderdaad, en niemand die even informeert naar de andere kant van het verhaal. Hoor en wederhoor, ho maar! Ben benieuwd of Van Jole's De Leugen Regeert dit oppikt.
Van Jole! Is dat niet die aarts-slechterik waar ze het op GeenStijl altijd over hebben? Bestaat die man echt en gelooft hij werkelijk voor de goede zaak te vechten?
The End Times are wild
  zondag 12 april 2009 @ 21:10:43 #4
92279 N.icka
Windforce 11
pi_67959898
Maar het is wel een feit dat mensen uit het hulpverleningscircuit sneller geplaatst worden in kansarme wijken omdat de huur daar eenmaal laag is en die mensen vaak geen goede baan hebben

Die mensen zijn een stuk kwestbaarder
pi_67960025
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Van Jole! Is dat niet die aarts-slechterik waar ze het op GeenStijl altijd over hebben? Bestaat die man echt en gelooft hij werkelijk voor de goede zaak te vechten?
Ja, hij is echt. Hij plaatst zaken altijd erg keurig in context, en strijdt daarmee inderdaad tegen onrecht. Zo wist hij afgelopen aflevering nog te vertellen dat het eigenlijk doodnormaal is dat er geweld is in het openbaar vervoer. Erg relativerend en geruststellend. Ik had heerlijk geslapen na die aflevering.
pi_67960056
Ja, nu zijn het Marokkanen, maar in een buurt in ons dorp is een tijdje geleden een Rotterdammer weggetreiterd.
I´m back.
pi_67960163
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, nu zijn het Marokkanen, maar in een buurt in ons dorp is een tijdje geleden een Rotterdammer weggetreiterd.
Maar daar hoor je de media nou nooit over.
  zondag 12 april 2009 @ 21:18:26 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67960188
quote:
In West-Brabant vormen oud-Rotterdammers dan ook een ware plaag. Met hun proleten-accent en hun zogenaamd bourgondisch acteren. Denken ze allemaal maar gezellig te moeten doen omdat ze in Brabant zijn komen wonen terwijl ze de plank iedere keer weer helemaal mis slaan. Dat kan ik dan nog wel begrjipen. Ik heb ook liever een Marokkaan als buurman.
The End Times are wild
pi_67960224
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

In West-Brabant vormen oud-Rotterdammers dan ook een ware plaag. Met hun proleten-accent en hun zogenaamd bourgondisch acteren. Denken ze allemaal maar gezellig te moeten doen omdat ze in Brabant zijn komen wonen terwijl ze de plank iedere keer weer helemaal mis slaan. Dat kan ik dan nog wel begrjipen. Ik heb ook liever een Marokkaan als buurman.
Dan nog hè.
I´m back.
  zondag 12 april 2009 @ 21:19:28 #10
92279 N.icka
Windforce 11
pi_67960225
quote:
Ja en?

Dat heeft met dit topic toch niets te maken

Het gaat hier over meerdere incidenten over de jaren heen door telkens Marokkaanse jongeren.
Als je dit van te voren weet moet je dan wel een kwetsbaar iemand daar laten wonen ?
pi_67960270
Het probleem is ook niet zozeer waar iemand woont. Wat wel het probleem is dat Nederland het tolereert dat jeugdbendes steeds asocialer en brutaler worden. Die jeugdbendes worden overal de gelegenheid gegeven om buurten te terroriseren. Dát is waar je tegen op moet treden. Want als er niet tegen opgetreden wordt, zal je ook jeugdbendes zien verschijnen in de betere buurten van het land. Is dat de kant die Nederland op wil?

Nederland tolereert als het ware keer op keer asociaal gedrag van de jeugd. Dat is fout in dit land.
pi_67960314
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:19 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ja en?

Dat heeft met dit topic toch niets te maken

Het gaat hier over meerdere incidenten over de jaren heen door telkens Marokkaanse jongeren.
Als je dit van te voren weet moet je dan wel een kwetsbaar iemand daar laten wonen ?
Dat van die Rotterdammer staat ook niet alleen.
Maar je hebt gelijk natuurlijk; het is onoirbaar. Blijkbaar zit het in de aard van mensen, als ze op een kluitje wonen om mensen die niet tot de eigen cohorte behoren op een bepaalde manier uit te stoten, lees weg te treiteren.
Ik zou willen dat je mensen normen en waarden kunt bijbrengen op dit punt.
I´m back.
  zondag 12 april 2009 @ 21:22:36 #13
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67960339
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:14 schreef knowall het volgende:

[..]

Ja, hij is echt. Hij plaatst zaken altijd erg keurig in context, en strijdt daarmee inderdaad tegen onrecht. Zo wist hij afgelopen aflevering nog te vertellen dat het eigenlijk doodnormaal is dat er geweld is in het openbaar vervoer. Erg relativerend en geruststellend. Ik had heerlijk geslapen na die aflevering.
Soms slaat hij de plank mis maar vaak heeft hij wel een punt.

Het nut van columns is ook niet dat jij als kijker een vakje aan kruist van 'wel mee eens' of 'niet mee eens' maar dat je er zelf wat mee doet. Dat je het even overweegt en desnoods geen conclusie trekt (behalve dan dat er onzekerheidsmarges zijn, iets wat tegenwoordig al heel wat is om dat te snappen).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 april 2009 @ 21:24:20 #14
92279 N.icka
Windforce 11
pi_67960401
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zou willen dat je mensen normen en waarden kunt bijbrengen op dit punt.
Ik denk dat iedereen hier dat wel zou willen , helaas gaat dat niet meer lukken ben ik bang voor
  zondag 12 april 2009 @ 21:26:17 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67960473
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:20 schreef Zienswijze het volgende:
Het probleem is ook niet zozeer waar iemand woont. Wat wel het probleem is dat Nederland het tolereert dat jeugdbendes steeds asocialer en brutaler worden. Die jeugdbendes worden overal de gelegenheid gegeven om buurten te terroriseren. Dát is waar je tegen op moet treden. Want als er niet tegen opgetreden wordt, zal je ook jeugdbendes zien verschijnen in de betere buurten van het land. Is dat de kant die Nederland op wil?

Nederland tolereert als het ware keer op keer asociaal gedrag van de jeugd. Dat is fout in dit land.
Eens. Als de leiders weigeren te terroriseren worden ze zelf geterroriseerd. En dan gaat het recht van de sterkste gelden. Dat dit soort dingen gebeuren is wellicht onvermijdelijk. Maar dat het keer op keer in dezelfde buurt gebeurt, dat er geen aktie ondernomen wordt wanneer iemand serieus gaat klagen over straatterreur, dat mag niet gebeuren.
The End Times are wild
pi_67960517
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:24 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen hier dat wel zou willen , helaas gaat dat niet meer lukken ben ik bang voor
Klopt wel idd, ik verzwijg hier ook altijd het feit dat ik van origine niet een West-Brabander ben, hoewel ik het er ergens niet mee eens ben. Ik weet echter dat er maar dit hoeft te gebeuren (en dat zijn maar heel kleine dingetjes) en je bent hier ook aangeschoten wild, net als die transseksueel in Rotterdam.
I´m back.
  zondag 12 april 2009 @ 21:30:22 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67960601
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt wel idd, ik verzwijg hier ook altijd het feit dat ik van origine niet een West-Brabander ben, hoewel ik het er ergens niet mee eens ben. Ik weet echter dat er maar dit hoeft te gebeuren (en dat zijn maar heel kleine dingetjes) en je bent hier ook aangeschoten wild, net als die transseksueel in Rotterdam.
Ik denk dat als Randstedeling in West-Brabant je kaarten toch beter geschud liggen dan als transseksueel in een islamitische wijk. Het zal in Brabant eerder negeren zijn dan bekladdingen en bedreigingen en bovendien hangt het ook nog voor een groot deel van je eigen opstelling af.
The End Times are wild
  zondag 12 april 2009 @ 21:30:52 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67960623
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eens. Als de leiders weigeren te terroriseren worden ze zelf geterroriseerd. En dan gaat het recht van de sterkste gelden. Dat dit soort dingen gebeuren is wellicht onvermijdelijk. Maar dat het keer op keer in dezelfde buurt gebeurt, dat er geen aktie ondernomen wordt wanneer iemand serieus gaat klagen over straatterreur, dat mag niet gebeuren.
Hamvraag is waarom je voor de tweede wereldoorlog dezelfde problemen kende in de volkswijken, het steeds beter ging en de problemen eigenlijk zo goed als verdwenen waren in de jaren '70 en sindsdien de problemen, en de daarmee gepaarde ongelijkheden in vergelijking met bewoners buiten de wijk, weer toenemen.

Ik ga denk ik eens de bibliotheek in duiken. Een softe houding is in ieder geval niet de oorzaak en dan zal het wrs. ook niet de oplossing zijn om lekker maar te gaan rammen en trappen. Daarvoor hoef je maar naar de Fransen te kijken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 april 2009 @ 21:32:03 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67960655
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hamvraag is waarom je voor de tweede wereldoorlog dezelfde problemen kende in de volkswijken, het steeds beter ging en de problemen eigenlijk zo goed als verdwenen waren in de jaren '70 en sindsdien de problemen, en de daarmee gepaarde ongelijkheden in vergelijking met bewoners buiten de wijk, weer toenemen.

Ik ga denk ik eens de bibliotheek in duiken.
Toen waren het de Joden, nu de Marokkanen.
The End Times are wild
  zondag 12 april 2009 @ 21:32:13 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67960657
Geintje hoor!
The End Times are wild
  zondag 12 april 2009 @ 21:32:39 #21
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_67960676
Het wordt allemaal zo enorm opgeklopt. Ja, het zijn weer Marokkaanse jochies. Pffff, flikker toch op. Alsof onze blanke Hollandse jochies zo braaf zouden zijn. Die gooien ook met gemak deuren en ramen in en pesten je ook zo weg. Maar nee hoor, weer die Marokkaantjes
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_67960697
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat als Randstedeling in West-Brabant je kaarten toch beter geschud liggen dan als transseksueel in een islamitische wijk. Het zal in Brabant eerder negeren zijn dan bekladdingen en bedreigingen en bovendien hangt het ook nog voor een groot deel van je eigen opstelling af.
Het hangt altijd van je eigen opstelling af wrs, daarom verzwijg ik bepaalde dingen ook en bemoei ik me nergens mee. Maar wat die Rotterdammer dus is overkomen, is dat zijn woonkamerraam is ingegooid.
I´m back.
  zondag 12 april 2009 @ 21:33:43 #23
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67960702
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toen waren het de Joden, nu de Marokkanen.
De joden waren toch rijke stinkerds en woonden daar toch niet?

Denk er eens serieus over na.

Overigens denk ikzelf ook dat al die straatcoaches weinig zoden aan de dijk zetten, net zoals keiharde repressie. Triest wat de gemeentes doen: die roeien met de riemen die ze hebben en gooien daardoor geld over de balk voor totaal inefficiente plannetjes.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67960704
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Soms slaat hij de plank mis maar vaak heeft hij wel een punt.

Het nut van columns is ook niet dat jij als kijker een vakje aan kruist van 'wel mee eens' of 'niet mee eens' maar dat je er zelf wat mee doet. Dat je het even overweegt en desnoods geen conclusie trekt (behalve dan dat er onzekerheidsmarges zijn, iets wat tegenwoordig al heel wat is om dat te snappen).
http://www.dumpert.nl/med(...)e_in_hp_de_tijd.html
  zondag 12 april 2009 @ 21:34:33 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67960729
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:32 schreef Sigmund666 het volgende:
Het wordt allemaal zo enorm opgeklopt. Ja, het zijn weer Marokkaanse jochies. Pffff, flikker toch op. Alsof onze blanke Hollandse jochies zo braaf zouden zijn. Die gooien ook met gemak deuren en ramen in en pesten je ook zo weg. Maar nee hoor, weer die Marokkaantjes
Je moet eens opletten op de keren dat De Telegraaf bewust niet de nationaliteit van iemand neer zet.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')