abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 april 2009 @ 20:56:59 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67959393
quote:
'Weggepeste transseksueel woonde goed'
Door RAYMOND BOERE
UTRECHT - Woningbouwcorporatie Mitros vindt niet dat de transseksuele vrouw die uit Zuilen is weggepest, vorig jaar november op een ongelukkige plek is komen te wonen.
afbeelding vergroten Sporen van de jongerenterreur bij de woning van de verjaagde transseksueel aan de Harteveldlaan in Zuilen. FOTOMONTAGE JAN DANKBAAR
Het buurtje aan de Vecht is al jaren berucht door jongerenoverlast. Eerder waren al twee bewoners weggepest.

Desondanks bestrijdt Mitroswoordvoerder Vermeulen dat de vrouw op een ongelukkige plek is komen te wonen. ,,Noem eens een buurt in de stad waar nooit wat gebeurt? Als groepen jongeren iemand willen treiteren, dan gaan ze naar zo iemand toe.''

Volgens Vermeulen wordt er met hulpverleners gekeken naar wat een handige plek is voor iemand in het kader van een begeleidwonentraject. ,,Hulpverleners blijven zo iemand ook begeleiden.''

De Utrechtse transseksuele vrouw kwam vorig jaar november in het kader van een hulpverleningstraject in de Harteveldlaan te wonen. Om de hoek woonde in 2005 een moeder die met twee kinderen de stad uitvluchtte na de buurtterreur van Marokkaanse hangjongeren rond het Nijenrodeplantsoen. In 1999 werd een man in dezelfde woning getreiterd en uiteindelijk neergestoken.

Probleem is volgens Mitroswoordvoerder Vermeulen dat woningen voor mensen die vanuit de hulpverlening komen, niet voor het oprapen liggen. De Vogelaarwijken hebben de hoogste concentratie sociale huurwoningen en in deze wijken verhuizen mensen ook sneller vergeleken met buurten die minder problemen hebben.

Voor mensen uit een zorginstelling is er dus sneller een plekje in een Vogelaarwijk. ,,De ene keer pakt dat gelukkiger uit dan de andere. Dat geef ik toe.’’

Volgens Vermeulen blijft het altijd ‘passen en meten’. Te meer omdat woningen niet voor het oprapen liggen. ,,Er zijn heel veel plekken in de stad waar het klimaat voor sommige mensen wat minder is. Tegelijkertijd hebben wij in de stad wel het beleid om mensen uit een hulpverleningstraject zoveel mogelijk zelfstandig te laten wonen. Dat willen we niet afgezonderd in de bossen, maar midden in de samenleving.’’

Kijk jongens, er is dus niks aan de handa. Eigenlijk is het helemaal geen nieuws, want het gebeurt voortdurend en er gebeurt altijd wel iets. De vorige bewoner werd uiteindelijk neergestoken, dus waar hebben we het dit keer nu helemaal over? Wat bekrassingen op de brievenbus en stenen door de ruiten. Er kan dus eerder gezegd worden "geweldsniveau buurtterreur neemt gestaag af" Maar dat zul je in de fascistoide Telegraaf nooit lezen, die moeten alles meteen weer opblazen.
The End Times are wild
pi_67959583
Inderdaad, en niemand die even informeert naar de andere kant van het verhaal. Hoor en wederhoor, ho maar! Ben benieuwd of Van Jole's De Leugen Regeert dit oppikt.
  zondag 12 april 2009 @ 21:09:13 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67959834
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:02 schreef knowall het volgende:
Inderdaad, en niemand die even informeert naar de andere kant van het verhaal. Hoor en wederhoor, ho maar! Ben benieuwd of Van Jole's De Leugen Regeert dit oppikt.
Van Jole! Is dat niet die aarts-slechterik waar ze het op GeenStijl altijd over hebben? Bestaat die man echt en gelooft hij werkelijk voor de goede zaak te vechten?
The End Times are wild
  zondag 12 april 2009 @ 21:10:43 #4
92279 N.icka
Windforce 11
pi_67959898
Maar het is wel een feit dat mensen uit het hulpverleningscircuit sneller geplaatst worden in kansarme wijken omdat de huur daar eenmaal laag is en die mensen vaak geen goede baan hebben

Die mensen zijn een stuk kwestbaarder
pi_67960025
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Van Jole! Is dat niet die aarts-slechterik waar ze het op GeenStijl altijd over hebben? Bestaat die man echt en gelooft hij werkelijk voor de goede zaak te vechten?
Ja, hij is echt. Hij plaatst zaken altijd erg keurig in context, en strijdt daarmee inderdaad tegen onrecht. Zo wist hij afgelopen aflevering nog te vertellen dat het eigenlijk doodnormaal is dat er geweld is in het openbaar vervoer. Erg relativerend en geruststellend. Ik had heerlijk geslapen na die aflevering.
pi_67960056
Ja, nu zijn het Marokkanen, maar in een buurt in ons dorp is een tijdje geleden een Rotterdammer weggetreiterd.
I´m back.
pi_67960163
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, nu zijn het Marokkanen, maar in een buurt in ons dorp is een tijdje geleden een Rotterdammer weggetreiterd.
Maar daar hoor je de media nou nooit over.
  zondag 12 april 2009 @ 21:18:26 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67960188
quote:
In West-Brabant vormen oud-Rotterdammers dan ook een ware plaag. Met hun proleten-accent en hun zogenaamd bourgondisch acteren. Denken ze allemaal maar gezellig te moeten doen omdat ze in Brabant zijn komen wonen terwijl ze de plank iedere keer weer helemaal mis slaan. Dat kan ik dan nog wel begrjipen. Ik heb ook liever een Marokkaan als buurman.
The End Times are wild
pi_67960224
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

In West-Brabant vormen oud-Rotterdammers dan ook een ware plaag. Met hun proleten-accent en hun zogenaamd bourgondisch acteren. Denken ze allemaal maar gezellig te moeten doen omdat ze in Brabant zijn komen wonen terwijl ze de plank iedere keer weer helemaal mis slaan. Dat kan ik dan nog wel begrjipen. Ik heb ook liever een Marokkaan als buurman.
Dan nog hè.
I´m back.
  zondag 12 april 2009 @ 21:19:28 #10
92279 N.icka
Windforce 11
pi_67960225
quote:
Ja en?

Dat heeft met dit topic toch niets te maken

Het gaat hier over meerdere incidenten over de jaren heen door telkens Marokkaanse jongeren.
Als je dit van te voren weet moet je dan wel een kwetsbaar iemand daar laten wonen ?
pi_67960270
Het probleem is ook niet zozeer waar iemand woont. Wat wel het probleem is dat Nederland het tolereert dat jeugdbendes steeds asocialer en brutaler worden. Die jeugdbendes worden overal de gelegenheid gegeven om buurten te terroriseren. Dát is waar je tegen op moet treden. Want als er niet tegen opgetreden wordt, zal je ook jeugdbendes zien verschijnen in de betere buurten van het land. Is dat de kant die Nederland op wil?

Nederland tolereert als het ware keer op keer asociaal gedrag van de jeugd. Dat is fout in dit land.
pi_67960314
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:19 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ja en?

Dat heeft met dit topic toch niets te maken

Het gaat hier over meerdere incidenten over de jaren heen door telkens Marokkaanse jongeren.
Als je dit van te voren weet moet je dan wel een kwetsbaar iemand daar laten wonen ?
Dat van die Rotterdammer staat ook niet alleen.
Maar je hebt gelijk natuurlijk; het is onoirbaar. Blijkbaar zit het in de aard van mensen, als ze op een kluitje wonen om mensen die niet tot de eigen cohorte behoren op een bepaalde manier uit te stoten, lees weg te treiteren.
Ik zou willen dat je mensen normen en waarden kunt bijbrengen op dit punt.
I´m back.
  zondag 12 april 2009 @ 21:22:36 #13
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67960339
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:14 schreef knowall het volgende:

[..]

Ja, hij is echt. Hij plaatst zaken altijd erg keurig in context, en strijdt daarmee inderdaad tegen onrecht. Zo wist hij afgelopen aflevering nog te vertellen dat het eigenlijk doodnormaal is dat er geweld is in het openbaar vervoer. Erg relativerend en geruststellend. Ik had heerlijk geslapen na die aflevering.
Soms slaat hij de plank mis maar vaak heeft hij wel een punt.

Het nut van columns is ook niet dat jij als kijker een vakje aan kruist van 'wel mee eens' of 'niet mee eens' maar dat je er zelf wat mee doet. Dat je het even overweegt en desnoods geen conclusie trekt (behalve dan dat er onzekerheidsmarges zijn, iets wat tegenwoordig al heel wat is om dat te snappen).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 april 2009 @ 21:24:20 #14
92279 N.icka
Windforce 11
pi_67960401
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zou willen dat je mensen normen en waarden kunt bijbrengen op dit punt.
Ik denk dat iedereen hier dat wel zou willen , helaas gaat dat niet meer lukken ben ik bang voor
  zondag 12 april 2009 @ 21:26:17 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67960473
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:20 schreef Zienswijze het volgende:
Het probleem is ook niet zozeer waar iemand woont. Wat wel het probleem is dat Nederland het tolereert dat jeugdbendes steeds asocialer en brutaler worden. Die jeugdbendes worden overal de gelegenheid gegeven om buurten te terroriseren. Dát is waar je tegen op moet treden. Want als er niet tegen opgetreden wordt, zal je ook jeugdbendes zien verschijnen in de betere buurten van het land. Is dat de kant die Nederland op wil?

Nederland tolereert als het ware keer op keer asociaal gedrag van de jeugd. Dat is fout in dit land.
Eens. Als de leiders weigeren te terroriseren worden ze zelf geterroriseerd. En dan gaat het recht van de sterkste gelden. Dat dit soort dingen gebeuren is wellicht onvermijdelijk. Maar dat het keer op keer in dezelfde buurt gebeurt, dat er geen aktie ondernomen wordt wanneer iemand serieus gaat klagen over straatterreur, dat mag niet gebeuren.
The End Times are wild
pi_67960517
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:24 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen hier dat wel zou willen , helaas gaat dat niet meer lukken ben ik bang voor
Klopt wel idd, ik verzwijg hier ook altijd het feit dat ik van origine niet een West-Brabander ben, hoewel ik het er ergens niet mee eens ben. Ik weet echter dat er maar dit hoeft te gebeuren (en dat zijn maar heel kleine dingetjes) en je bent hier ook aangeschoten wild, net als die transseksueel in Rotterdam.
I´m back.
  zondag 12 april 2009 @ 21:30:22 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67960601
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt wel idd, ik verzwijg hier ook altijd het feit dat ik van origine niet een West-Brabander ben, hoewel ik het er ergens niet mee eens ben. Ik weet echter dat er maar dit hoeft te gebeuren (en dat zijn maar heel kleine dingetjes) en je bent hier ook aangeschoten wild, net als die transseksueel in Rotterdam.
Ik denk dat als Randstedeling in West-Brabant je kaarten toch beter geschud liggen dan als transseksueel in een islamitische wijk. Het zal in Brabant eerder negeren zijn dan bekladdingen en bedreigingen en bovendien hangt het ook nog voor een groot deel van je eigen opstelling af.
The End Times are wild
  zondag 12 april 2009 @ 21:30:52 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67960623
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eens. Als de leiders weigeren te terroriseren worden ze zelf geterroriseerd. En dan gaat het recht van de sterkste gelden. Dat dit soort dingen gebeuren is wellicht onvermijdelijk. Maar dat het keer op keer in dezelfde buurt gebeurt, dat er geen aktie ondernomen wordt wanneer iemand serieus gaat klagen over straatterreur, dat mag niet gebeuren.
Hamvraag is waarom je voor de tweede wereldoorlog dezelfde problemen kende in de volkswijken, het steeds beter ging en de problemen eigenlijk zo goed als verdwenen waren in de jaren '70 en sindsdien de problemen, en de daarmee gepaarde ongelijkheden in vergelijking met bewoners buiten de wijk, weer toenemen.

Ik ga denk ik eens de bibliotheek in duiken. Een softe houding is in ieder geval niet de oorzaak en dan zal het wrs. ook niet de oplossing zijn om lekker maar te gaan rammen en trappen. Daarvoor hoef je maar naar de Fransen te kijken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 april 2009 @ 21:32:03 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67960655
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hamvraag is waarom je voor de tweede wereldoorlog dezelfde problemen kende in de volkswijken, het steeds beter ging en de problemen eigenlijk zo goed als verdwenen waren in de jaren '70 en sindsdien de problemen, en de daarmee gepaarde ongelijkheden in vergelijking met bewoners buiten de wijk, weer toenemen.

Ik ga denk ik eens de bibliotheek in duiken.
Toen waren het de Joden, nu de Marokkanen.
The End Times are wild
  zondag 12 april 2009 @ 21:32:13 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67960657
Geintje hoor!
The End Times are wild
  zondag 12 april 2009 @ 21:32:39 #21
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_67960676
Het wordt allemaal zo enorm opgeklopt. Ja, het zijn weer Marokkaanse jochies. Pffff, flikker toch op. Alsof onze blanke Hollandse jochies zo braaf zouden zijn. Die gooien ook met gemak deuren en ramen in en pesten je ook zo weg. Maar nee hoor, weer die Marokkaantjes
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_67960697
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat als Randstedeling in West-Brabant je kaarten toch beter geschud liggen dan als transseksueel in een islamitische wijk. Het zal in Brabant eerder negeren zijn dan bekladdingen en bedreigingen en bovendien hangt het ook nog voor een groot deel van je eigen opstelling af.
Het hangt altijd van je eigen opstelling af wrs, daarom verzwijg ik bepaalde dingen ook en bemoei ik me nergens mee. Maar wat die Rotterdammer dus is overkomen, is dat zijn woonkamerraam is ingegooid.
I´m back.
  zondag 12 april 2009 @ 21:33:43 #23
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67960702
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toen waren het de Joden, nu de Marokkanen.
De joden waren toch rijke stinkerds en woonden daar toch niet?

Denk er eens serieus over na.

Overigens denk ikzelf ook dat al die straatcoaches weinig zoden aan de dijk zetten, net zoals keiharde repressie. Triest wat de gemeentes doen: die roeien met de riemen die ze hebben en gooien daardoor geld over de balk voor totaal inefficiente plannetjes.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67960704
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Soms slaat hij de plank mis maar vaak heeft hij wel een punt.

Het nut van columns is ook niet dat jij als kijker een vakje aan kruist van 'wel mee eens' of 'niet mee eens' maar dat je er zelf wat mee doet. Dat je het even overweegt en desnoods geen conclusie trekt (behalve dan dat er onzekerheidsmarges zijn, iets wat tegenwoordig al heel wat is om dat te snappen).
http://www.dumpert.nl/med(...)e_in_hp_de_tijd.html
  zondag 12 april 2009 @ 21:34:33 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67960729
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:32 schreef Sigmund666 het volgende:
Het wordt allemaal zo enorm opgeklopt. Ja, het zijn weer Marokkaanse jochies. Pffff, flikker toch op. Alsof onze blanke Hollandse jochies zo braaf zouden zijn. Die gooien ook met gemak deuren en ramen in en pesten je ook zo weg. Maar nee hoor, weer die Marokkaantjes
Je moet eens opletten op de keren dat De Telegraaf bewust niet de nationaliteit van iemand neer zet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 12 april 2009 @ 21:35:07 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67960747
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De joden waren toch rijke stinkerds en woonden daar toch niet?

Denk er eens serieus over na.

Overigens denk ikzelf ook dat al die straatcoaches weinig zoden aan de dijk zetten, net zoals keiharde repressie. Triest wat de gemeentes doen: die roeien met de riemen die ze hebben en gooien daardoor geld over de balk voor totaal inefficiente plannetjes.
Er waren heel veel arme Joden die in volksbuurten woonden. Die konden ook niet vluchten en zijn uiteindelijk in Oost-Europa terechtgekomen. Maar je weet wel dat mijn opmerking niet serieus was.
The End Times are wild
  zondag 12 april 2009 @ 21:36:46 #27
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67960788
quote:

Typisch HP/de tijd. Ver afgezakt dat blad.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 12 april 2009 @ 21:37:11 #28
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_67960801
Ah. de Televaag. Dan hoeven we niet meer verder te praten. Het is zelfs wel eens gebeurt dat de Telegraaf schreef dat het bij een overval om getinte mannen ging. Op een of andere regionale zender kwam een van de slachtoffers aan het woord, die het echter over blanke mannen had.

Feit is gewoon dat de Telegraaf een riool en ex-nazi krant is.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_67960830
quote:
Het huidige probleem ligt grotendeels aan de jeugd van tegenwoordig. De jeugd kan hier alles uithalen wat ze maar willen. Er wordt niet goed genoeg opgetreden tegen asociale mensen. Dan weer een taakstrafje hier, dan weer een 2 maanden celstraf daar. De jeugd van tegenwoordig ligt daar echt niet wakker van.
  zondag 12 april 2009 @ 21:39:30 #30
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67960838
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:37 schreef Sigmund666 het volgende:
Ah. de Televaag. Dan hoeven we niet meer verder te praten. Het is zelfs wel eens gebeurt dat de Telegraaf schreef dat het bij een overval om getinte mannen ging. Op een of andere regionale zender kwam een van de slachtoffers aan het woord, die het echter over blanke mannen had.

Het rare is dat met die busovervallen er dus een keer sprake was van een antiliiaan. De Telegraaf had daar twee berichtjes over en in beide stond de nationaliteit niet gemeld. Ik vond dat uiterst vreemd.... Totdat ik besefte dat bij al die andere recente busovervallen het lang niet altijd allochtonen zijn geweest... Dat verklaarde een hoop voor mijzelf. Het had voor De Telegraaf geen functie (meer) om iemands kleurtje erbij te zetten. Als ze dat bij de Antilliaan wel hadden gedaan dan had het toch geen nut gehad.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 12 april 2009 @ 21:39:47 #31
92279 N.icka
Windforce 11
pi_67960849
quote:
Je kan wel zeggen dat het enorm opgeklopt is , maar WAT is er dan opgeklopt?
Het zijn al jaren Marokkanen daar in die buurt die dit soort dingen doen. Je kan wel zeggen dat blanke hollandse jongens dat ook doen maar dat is hier toch echt niet aan de orde
  zondag 12 april 2009 @ 21:42:00 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67960898
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er waren heel veel arme Joden die in volksbuurten woonden. Die konden ook niet vluchten en zijn uiteindelijk in Oost-Europa terechtgekomen. Maar je weet wel dat mijn opmerking niet serieus was.
Moet de oplossing niet groter worden gezocht? In mobilisatie en onderwijs?

Ik vind het zo totaal vervreemd overkomen dat de PvdA genoegen neemt met wat broodkruimels (subsidies voor kickbokslessen ) die weinig effect zullen resulteren.... maar wel heel veel geld kosten.

Waar zijn de grote visies denk ik dan. Duik in het verleden en kijk wat je daarvan kunt leren
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 12 april 2009 @ 21:47:12 #33
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67961043
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:17 schreef knowall het volgende:

[..]

Maar daar hoor je de media nou nooit over.
heheheheh
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 12 april 2009 @ 21:49:36 #34
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67961117
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ben je toch ook een grote fantast, dat je dit werkelijk denkt.
pi_67961384
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:49 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat ben je toch ook een grote fantast, dat je dit werkelijk denkt.
Het komt niet in je straatje te pas wrs en dus ga je je mede-users maar op deze manier bestoken?
I´m back.
  zondag 12 april 2009 @ 21:59:25 #36
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67961453
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het komt niet in je straatje te pas wrs en dus ga je je mede-users maar op deze manier bestoken?
Als je dat al "bestoken" noemt, dan moet je voor de gein eens in het FB-topic kijken.
  zondag 12 april 2009 @ 22:01:01 #37
16715 Mylene
*schatje*
pi_67961509
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:37 schreef Sigmund666 het volgende:

Ik ben zelf allochtoon, maar vind je het niet opvallend dat het in Opsporing Verzocht vrijwel altijd om getinte daders gaat? Wat maakt Opsporing Verzocht dat dan?
  zondag 12 april 2009 @ 22:01:41 #38
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67961526
Afijn, Ryan3, je liegt gewoon. Ik kom oorspronkelijk ook uit een klein dorpje in Brabant. Maar met Rotterdammers hebben ze daar geen enkele moeite.

Wel met gekleurde buut'nlanders, maar dat is een gezonde achterdocht die ze er maar beter in kunnen houden. Want zie wat er van komt als je dat kwijtraakt.
pi_67961545
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:01 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik ben zelf allochtoon, maar vind je het niet opvallend dat het in Opsporing Verzocht vrijwel altijd om getinte daders gaat? Wat maakt Opsporing Verzocht dat dan?
De publieke omroep is gewoon extreemrechts
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_67961583
Vogelaarwijk zeker? Daar woon je inderdaad uitstekend, met dank aan onze gewezen minister en naamgeefster van deze wijken. SCH: kom er maar in.
  zondag 12 april 2009 @ 22:03:48 #41
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_67961604
In de Metro stond een paar maanden geleden ook een verhaal over een alleenstaande autochtone vrouw die er nogal kunstzinnig uitzag, die was weggepest uit Slotervaart, een stadsdeel in Amsterdam (waar ik ook woon en opgegroeid ben). Er zijn nog veel meer van dit soort verhalen, alleen worden die angstvallig stil gehouden voor de media om onrust te voorkomen.
  zondag 12 april 2009 @ 22:04:47 #42
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67961641
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:03 schreef thewishmaster het volgende:
In de Metro stond een paar maanden geleden ook een verhaal over een alleenstaande autochtone vrouw die er nogal kunstzinnig uitzag, die was weggepest uit Slotervaart, een stadsdeel in Amsterdam (waar ik ook woon en opgegroeid ben). Er zijn nog veel meer van dit soort verhalen, alleen worden die angstvallig stil gehouden voor de media om onrust te voorkomen.
Exact. Het is schering en inslag, maar wij mogen het niet weten.
pi_67961769
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:03 schreef thewishmaster het volgende:
In Slotervaart wonen zat Marokkaanse jongens. Maar de meeste van hen hebben gewoon geen manieren. En de Marokkaanse gemeenschap houdt ze veelal het hand boven de hoofd.
  zondag 12 april 2009 @ 22:09:53 #44
144262 thewishmaster
pi_67961816
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

In Slotervaart wonen zat Marokkaanse jongens. Maar de meeste van hen hebben gewoon geen manieren. En de Marokkaanse gemeenschap houdt ze veelal het hand boven de hoofd.
Daar komt nog eens bij dat Achmed "Wolf in Schaapskleren" Marcouch stadsdeelvoorzitter is, soms heeft hij een periode waarin hij gematigd probeert over te komen, dan wacht hij even en lanceert hij een plan voor islamles op openbare basisscholen.
  zondag 12 april 2009 @ 22:10:13 #45
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67961835
Het treurige is, met een harde hand zou er van die Marokkaanse kereltjes best nog wel wat te maken zijn. Maar boven een bepaalde leeftijd kun je het gewoon vergeten. Als ze eenmaal het één en ander op hun kerfstok hebben is er niks meer mee aan te vangen.
pi_67961841
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:01 schreef Mylene het volgende:

[..]

Racisten, evident.
  zondag 12 april 2009 @ 22:10:38 #47
16715 Mylene
*schatje*
pi_67961851
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar ondertussen wel miepen dat ze zich zo achtergesteld enzo voelen. Dat begrijp ik niet.
  zondag 12 april 2009 @ 22:12:46 #48
144262 thewishmaster
pi_67961930
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:10 schreef Lemmeb het volgende:
Het treurige is, met een harde hand zou er van die Marokkaanse kereltjes best nog wel wat te maken zijn. Maar boven een bepaalde leeftijd kun je het gewoon vergeten. Als ze eenmaal het één en ander op hun kerfstok hebben is er niks meer mee aan te vangen.
In de Diamantbuurt in Amsterdam-Zuid had je een groep Marokkaanse jongeren die begonnen met vandalisme en daarna zich schuldig maakten aan steeds zwaardere criminaliteit. De politie noemde de leider van die groep zelfs de potentiële nieuwe Holleeder. Ik vraag me af hoe het kan dat de politie of politiek niet gewoon ingrijpt in het stadium van het vandalisme of zelfs daarvoor.
  zondag 12 april 2009 @ 22:15:37 #49
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67962032
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:12 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

In de Diamantbuurt in Amsterdam-Zuid had je een groep Marokkaanse jongeren die begonnen met vandalisme en daarna zich schuldig maakten aan steeds zwaardere criminaliteit. De politie noemde de leider van die groep zelfs de potentiële nieuwe Holleeder. Ik vraag me af hoe het kan dat de politie of politiek niet gewoon ingrijpt in het stadium van het vandalisme of zelfs daarvoor.
Precies. Grijp gewoon in, en niet zo zuinig. Ze weten dondersgoed wie het zijn.

En dan heb ik het niet over een keertje belletje lellel, maar als ze zaken slopen is het gewoon klaar. Dan ga je maar lekker een tijdje terug naar Marokko. Eens kijken of je het daar kunt redden, in je eentje.
pi_67962050
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:10 schreef Mylene het volgende:

[..]

Maar ondertussen wel miepen dat ze zich zo achtergesteld enzo voelen. Dat begrijp ik niet.
Dissociatieve persoonlijkheidsstoornis.
pi_67962080
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:10 schreef Mylene het volgende:

[..]

Doordat een relatief groot deel v/d Marokkaanse jongens zich zo onbeschoft gedragen, gaan mensen negatief naar die hele groep kijken. Met als gevolg dat de hele groep erop wordt aangekeken, dus ook de goeien onder hen. En die goeien kunnen zich achtergesteld gaan voelen, waardoor ze zich gaan afzetten tegen de maatschappij etc.

Het probleem is dat er een relatief groot deel is dat het voor de hele groep verpest. Hoe los je dat op? Door die slechte jongens keihard aan te pakken. En desnoods uit die buurt daar weg te halen. Zodat er alleen goeien overblijven. En dan verbetert het imago van die groep daar vanzelf wel in de positieve richting.

Maar doordat de traditionele partijen het keer op keer nalaten om de slechte echt goed aan te pakken is het hele probleem verspreid en alsmaar groter geworden. De traditionele partijen hebben meer schade veroorzaakt dan de gemiddelde Nederlander denkt, althans dat is mijn mening.
pi_67962088
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dissociatieve persoonlijkheidsstoornis.
Aldus Dhr Diederik_Duck die even een studietje heeft afgerond en nu denkt dat hij alle wijsheid in pacht heeft.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67962113
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Aldus Dhr Diederik_Duck die even een studietje heeft afgerond en nu denkt dat hij alle wijsheid in pacht heeft.
Ben je een linkse, dat je zo snel conclusies trekt?
pi_67962151
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:13 schreef JohnDope het volgende:
TS denkt dat hij alle wijsheid in pacht heeft omdat hij even een studie heeft gedaan.

Door dit soort wereldvreemde lieden is ons land dus naar de verdommenis gegaan.

Overigens vind ik uit de hoogte doen over 1 of andere studie iets typisch links, maar dat terzijde.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 12 april 2009 @ 22:20:07 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67962186
Persoonlijk denk ik dat het goed zou zijn als Marokkanen gewoon eens zelf verantwoordelijkheid zouden nemen voor hun uitschot. Zo ken ik een Marokkaans gezin, diep gelovig overigens, dat randgroepjongeren in huis neemt en op het juiste pad probeert te houden. Uiteraard lukt dat niet altijd, maar van hem nemen ze toch tien keer meer aan dan van zo'n "hulpverlener".
  zondag 12 april 2009 @ 22:23:44 #56
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67962297
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Overigens vind ik uit de hoogte doen over 1 of andere studie iets typisch links, maar dat terzijde.
Dit is een ander topic, sjonnie.
pi_67962317
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:20 schreef Lemmeb het volgende:
Persoonlijk denk ik dat het goed zou zijn als Marokkanen gewoon eens zelf verantwoordelijkheid zouden nemen voor hun uitschot. Zo ken ik een Marokkaans gezin, diep gelovig overigens, dat randgroepjongeren in huis neemt en op het juiste pad probeert te houden. Uiteraard lukt dat niet altijd, maar van hem nemen ze toch tien keer meer aan dan van zo'n "hulpverlener".
Ja oke goed initiatief. Maar jezus hey waar zijn die ouders van die jongeren? Kinderen nemen oke, maar dan moet je wel de VERANTWOORDELIJKHEID nemen om ze ook daadwerkelijk op te voeden. Ma en palief stuurt die kinderen de hele dag de straat op. Op straat leer je geen normen en waarden. Dat is een grote oorzaak bij het Marokkanenprobleem. En vanuit de eigen gemeenschap wordt dat niet echt opgelost, al tig jaren niet. Dan moet de overheid dat oplossen!!!!

Bij Turken heb je echt niet zoveel last van Turkse hangjongeren etc. Dat komt omdat Turkse ouders hun kinderen niet de hele dag de straat opsturen. Jezus hey, zowel Turken als Marokkanen komen meestal uit analfabete regio's van het platteland. Niks mis mee. Maar bij Marokkanen "ontbreekt het een en ander" om zich succesvol te maken in een ander land.
pi_67962328
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:20 schreef Lemmeb het volgende:
Als die randgroepjongeren het allemaal zo goed met die haatbaard kunnen vinden, dan gaan ze maar lekker terug naar Maroc.
  zondag 12 april 2009 @ 22:26:01 #59
144262 thewishmaster
pi_67962361
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als die randgroepjongeren het allemaal zo goed met die haatbaard kunnen vinden, dan gaan ze maar lekker terug naar Maroc.
Dat doen ze nu juist niet .
pi_67962419
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:26 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat doen ze nu juist niet .
Dan moet je maar op Wilders stemmen.
pi_67962424
Die kerel die in 99 is neergestoken, dat heeft zeker een jaar geduurd voordat de politie niks deed.
pi_67962460
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:27 schreef Specularium het volgende:
Die kerel die in 99 is neergestoken, dat heeft zeker een jaar geduurd voordat de politie niks deed.
Hoe zit het trouwens met die man in Amsterdam die levend in brand is gestoken door kansenjongeren nadat hij die kansenjongeren had aangesproken op hun gedrag
Die zijn vreemd genoeg nooit gepakt.
En nu is bijna iedereen het vergeten, maar geloof mij nou maar als die man niet door kansenjongeren in de fik was gestoken, was die zaak allang opgelost.
  zondag 12 april 2009 @ 22:29:50 #63
144262 thewishmaster
pi_67962472
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan moet je maar op Wilders stemmen.
Geloof me, dat doe ik ook wel, maar alleen op iemand stemmen lost een probleem niet op.
  zondag 12 april 2009 @ 22:30:24 #64
144262 thewishmaster
pi_67962486
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoe zit het trouwens met die man in Amsterdam die levend in brand is gestoken door kansenjongeren nadat die die kansenjongeren had aangesproken op hun gedrag
Dat vraag ik me eigenlijk ook af, dat was in de wijk Geuzenveld-Slotermeer trouwens.
pi_67962496
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:29 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Geloof me, dat doe ik ook wel, maar alleen op iemand stemmen lost een probleem niet op.
Dat lost het probleem echt wel op, want Wilders flikkert iedere straatterrorist met een dubbel paspoort het land uit.
pi_67962506
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:30 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat vraag ik me eigenlijk ook af, dat was in de wijk Geuzenveld-Slotermeer trouwens.
Ja die bedoel ik! Het blijft bizar dat die zaak nooit is opgelost. Je gaat bijna denken dat ze die zaak gewoon niet willen oplossen
  Admin zondag 12 april 2009 @ 22:37:11 #67
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_67962715
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Typisch HP/de tijd. Ver afgezakt dat blad.
Bullshit, gewoon een goed artikel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 12 april 2009 @ 22:38:25 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67962768
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoe zit het trouwens met die man in Amsterdam die levend in brand is gestoken door kansenjongeren nadat hij die kansenjongeren had aangesproken op hun gedrag
En nu is bijna iedereen het vergeten, maar geloof mij nou maar als die man niet door kansenjongeren in de fik was gestoken, was die zaak allang opgelost.
Allemaal incidenten en stemmingmakerij.
The End Times are wild
pi_67962789
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Allemaal incidenten en stemmingmakerij.
Inderdaad niks aan de hand, gewoon doorlopen.
  zondag 12 april 2009 @ 22:41:02 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67962850
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Inderdaad niks aan de hand, gewoon doorlopen.
Ja. Want wat stelt 1 zo'n afgebrandde invalide nu voor ten opzichte van die miljoenen verbrandden in de Tweede Wereldoorlog? Eigenlijk helemaal niks. Dus als je moet kiezen, kies dan gewoon hiervoor en klop jezelf op de borst voor je progressief-humanistische inslag.
The End Times are wild
  zondag 12 april 2009 @ 22:44:51 #71
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67962944
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:12 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Over Holleeder gesproken: die maakte in zijn jeugd met de Kinkerbuurt-bende hele wijken onveilig
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 12 april 2009 @ 22:46:15 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67962991
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Over Holleeder gesproken: die maakte in zijn jeugd met de Kinkerbuurt-bende hele wijken onveilig
Wat wil je daarmee zeggen? Toch niet dat de lotsbestemming van dit soort jeugd is topcrimineel te worden? Want dat is een rechtse stelling.
The End Times are wild
  zondag 12 april 2009 @ 22:47:35 #73
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67963036
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. Want wat stelt 1 zo'n afgebrandde invalide nu voor ten opzichte van die miljoenen verbrandden in de Tweede Wereldoorlog? Eigenlijk helemaal niks. Dus als je moet kiezen, kies dan gewoon hiervoor en klop jezelf op de borst voor je progressief-humanistische inslag.
Het cynisme viert wel weer hoogtij hier vandaag.
pi_67963069
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het enige wat Holleeder deed was: criminelen die huizen hadden gestolen, uit de huizen verwijderen.
Gewone burgers hadden er geen last van.
  zondag 12 april 2009 @ 22:48:55 #75
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67963078
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen? Toch niet dat de lotsbestemming van dit soort jeugd is topcrimineel te worden? Want dat is een rechtse stelling.
Dat die mogelijkheid idd bestaat en het fenomeen ouder is dan vandaag de dag en bovendien niet etnisch gebonden is in mijn optiek. Holleeder zijn pa was bijv. werkloos he?

Het is niet zozeer een argument van mij als wel een leuke overeenkomst/anekdote en een ondersteuning van mijn observatie.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67963139
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ Bericht 5% gewijzigd door JohnDope op 12-04-2009 22:59:20 ]
  zondag 12 april 2009 @ 22:52:09 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67963195
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat die mogelijkheid idd bestaat en het fenomeen ouder is dan vandaag de dag en bovendien niet etnisch gebonden is in mijn optiek. Holleeder zijn pa was bijv. werkloos he?

Het is niet zozeer een argument van mij als wel een leuke overeenkomst/anekdote en een ondersteuning van mijn observatie.
Hier twee a-selecte plaatjes van een niet nader te noemen, willekeurige website.

Er is wel degelijk een etnische component.
The End Times are wild
pi_67963222
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die lui kunnen geen topcrimineel worden, want die lieden zijn zo onbetrouwbaar en smerig dat ze al worden afgeschoten door andere criminelen voordat ze überhaupt ook maar een heel klein beetje carrière kunnen maken.
  zondag 12 april 2009 @ 22:54:48 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67963287
Overigens betwijfel ik of Holleeder vroeger ook oude dametjes terroriseerde, want daar lijkt hij me net te intelligent voor.
The End Times are wild
pi_67963345
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:54 schreef LXIV het volgende:
Overigens betwijfel ik of Holleeder vroeger ook oude dametjes terroriseerde, want daar lijkt hij me net te intelligent voor.
Holleeder sloeg alleen criminelen uit huizen die zij gestolen hadden van mensen.
Verder lijkt Holleeder mij eerder een type dat oude vrouwtjes helpt over steken dan dat hij ze wat aan doet.
  zondag 12 april 2009 @ 22:59:12 #81
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67963462
De mythevorming rond een topcrimineel is weer volop aanwezig, zie ik.
pi_67963485
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:59 schreef Lemmeb het volgende:
De mythevorming rond een topcrimineel is weer volop aanwezig, zie ik.
Wat is er nou mythe aan
  Admin zondag 12 april 2009 @ 23:03:04 #83
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_67963611
Gaan jullie lekker?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_67963664
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:03 schreef yvonne het volgende:
Gaan jullie lekker?
Jij?
  zondag 12 april 2009 @ 23:05:32 #85
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67963706
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:03 schreef yvonne het volgende:
Gaan jullie lekker?
Jahoor, uitstekend. Heb je het feedbacktopic al bekeken?
  Admin zondag 12 april 2009 @ 23:09:37 #86
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_67963852
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jahoor, uitstekend. Heb je het feedbacktopic al bekeken?
Oh boy

Voor straf naar IKEA morgen jullie

zondag 12 april 2009 @ 23:11:45 #87
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67963932
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:09 schreef yvonne het volgende:

[..]

Oh boy

Voor straf naar IKEA morgen jullie
Is het tuincentrum ook goed?
  Admin zondag 12 april 2009 @ 23:15:31 #88
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_67964058
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Is het tuincentrum ook goed?
Net zo erg! Dus ja

pi_67965085
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hier twee a-selecte plaatjes van een niet nader te noemen, willekeurige website.

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Er is wel degelijk een etnische component.
  zondag 12 april 2009 @ 23:52:56 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67965353
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat was maar een -fout- grapje. Dat snap je wel.
The End Times are wild
pi_67965662
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat was maar een -fout- grapje. Dat snap je wel.
Zeker, mijn humor
pi_67966217
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ook. Ik woon in Den Bosch dus die worden wel doodgeschoten
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_67966786
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:01 schreef Lemmeb het volgende:
Afijn, Ryan3, je liegt gewoon. Ik kom oorspronkelijk ook uit een klein dorpje in Brabant. Maar met Rotterdammers hebben ze daar geen enkele moeite.

Wel met gekleurde buut'nlanders, maar dat is een gezonde achterdocht die ze er maar beter in kunnen houden. Want zie wat er van komt als je dat kwijtraakt.
Nogmaals, wat een eigenaardige discussiemethode hou jij erop na als iets niet in je straatje te pas komt. Nu ben ik weer een leugenaar. Toe maar.
Dat onze gekleurde medemensen als wat al te exotisch wordt gezien in deze contreien, kan overigens best kloppen idd. De oorspronkelijke bewoners zijn hier geboren met een redelijk bekrompen wereldbeeld. Wat wrs komt doordat zij al generaties lang hun dorpjes en gehuchten niet uitkomen, ze niets anders dan ouwels vreten en het één grote inteeltbende is. Dat heeft dus niets te maken met gezonde achterdocht.
Het is dat burgemeester, notabelen, politie etc. in dit deel van Nederland over het algemeen uit Holland afkomstig zijn, daardoor een beetje beschaving meenemen en aangesteld zijn om de wet te handhaven en de goede zede te bewaken, anders zouden ze hier in dit soort dorpjes nog steeds zelfs maar een verdwaalde inwoner uit een naburig dorp met rieken en zeisen over de kling jagen, laat staan dus lichtgekleurde medemensen zoals bijvoorbeeld zigeuners.
I´m back.
  maandag 13 april 2009 @ 00:40:39 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67966829
quote:
Op maandag 13 april 2009 00:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nogmaals, wat een eigenaardige discussiemethode hou jij erop na als iets niet in je straatje te pas komt. Nu ben ik weer een leugenaar. Toe maar.
Dat onze gekleurde medemensen als wat al te exotisch wordt gezien in deze contreien, kan overigens best kloppen idd. De oorspronkelijke bewoners zijn hier geboren met een redelijk bekrompen wereldbeeld. Wat wrs komt doordat zij al generaties lang hun dorpjes en gehuchten niet uitkomen, ze niets anders dan ouwels vreten en het één grote inteeltbende is. Dat heeft dus niets te maken met gezonde achterdocht.
Het is dat burgemeester, notabelen, politie etc. in dit deel van Nederland over het algemeen uit Holland afkomstig zijn, daardoor een beetje beschaving meenemen en aangesteld zijn om de wet te handhaven en de goede zede te bewaken, anders zouden ze hier in dit soort dorpjes nog steeds zelfs maar een verdwaalde inwoner uit een naburig dorp met rieken en zeisen over de kling jagen, laat staan dus lichtgekleurde medemensen zoals bijvoorbeeld zigeuners.
Maar waarom ben jij er dan gaan wonen, Ryan, in plaats van in die prachtige, multiculturele, vooruitstrevende Randstad?
The End Times are wild
pi_67968896
quote:

[..]

Het is u bekend dat zigeuners door heel Europa altijd fier aan kop staan in de misdaadstatistieken? Een soort bewezen geschiktheid zeg maar.
  maandag 13 april 2009 @ 08:29:04 #96
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67969090
quote:

[..]

God zeg, wat heb ik medelijden met je. Je zult het wel moeilijk hebben tussen al die inteeltfiguren Pas maar op dat ze er niet achterkomen dat je hier dit soort dingen post.
pi_67971082
quote:
Op maandag 13 april 2009 00:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar waarom ben jij er dan gaan wonen, Ryan, in plaats van in die prachtige, multiculturele, vooruitstrevende Randstad?
Los daarvan, ik denk doordat je in bepaalde buurten een concentratie hebt gekregen van bepaalde allochtonen, afkomstig uit precies hetzelfde soort dorpjes en gehuchten als wat hier bestaat, die bekrompen dorpsmentaliteit, die je hier dus ook ziet, geïmporteerd is naar bepaalde delen van de Ranstad. Daar waar de Randstad eerst borg stond voor een klimaat van kosmopolitisme, multiculturaliteit en vrijheid van zedelijke opvattingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 13-04-2009 11:45:26 ]
I´m back.
pi_67971706
quote:
Op maandag 13 april 2009 06:12 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is u bekend dat zigeuners door heel Europa altijd fier aan kop staan in de misdaadstatistieken? Een soort bewezen geschiktheid zeg maar.
De vraag is natuurlijk wat er eerder was de feiten waarop deze statistiek zich basseert of het verdringen van vreemdelingen, dat begrijp je wrs wel. Tegenwoordig kom je hier overigens geen zigeuners meer tegen, al decennialang niet meer, die zijn of permanent verdwenen of wonen keurig en netjes in kampen, en toch waart bwvs het spook van de zigeuner nog steeds rond, wat wel aangeeft dat het verdringen van vreemdelingen niet gebeurt ogv enige empirische bevindingen.
I´m back.
  maandag 13 april 2009 @ 12:01:08 #99
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67972308
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Los daarvan, ik denk doordat je in bepaalde buurten een concentratie hebt gekregen van bepaalde allochtonen, afkomstig uit precies hetzelfde soort dorpjes en gehuchten als wat hier bestaat, die bekrompen dorpsmentaliteit, die je hier dus ook ziet, geïmporteerd is naar bepaalde delen van de Ranstad. Daar waar de Randstad eerst borg stond voor een klimaat van kosmopolitisme, multiculturaliteit en vrijheid van zedelijke opvattingen.
Het is de schuld van de autochtone inwoners van dorpen en kleine gemeenten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_67972501
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is de schuld van de autochtone inwoners van dorpen en kleine gemeenten.
Users die behoefte hebben aan het soort gevolgtrekkingen dat hierboven staat, zoeken natuurlijk graag naar theologische verklaringen hè ipv sociologische.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')