quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:38 schreef Freeflyer het volgende:
[ afbeelding ]
De vorige topics vind je hier: deel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14
Extra informatie: wikipedia over de ov-chipkaart wikipedia over de oyster-kaart (in gebruik in Londen) wikipedia over de octopus-kaart (in gebruik in Hong Kong)
NS website met hopenlijk het up to date verhaal van de NS De website van TLS het samenwerkingsverband om de ov-chipkaart in te voeren project website van TLS?
Een website om klachten over de ov-chipkaart te melden
De Rover (Reizigers overleg) website
De rover webstie om klachten over de ov-chipkaat te melden (en pluimen uit te delen)
leuke annecdotes over de ov_chipkaart
OP
De OP vind je hier. Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
Snowgoon wanneer je een topic volbaggert mag je ook wel het nieuwe topic openen!
nou reis maar wel eens in de spits of ga in je lunchpauze maar eens kijken bij station Beurs ofzo.quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:49 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik zie trouwens weinig problemen in de Rotterdamse metro, maar ik reis ook niet altijd in de spits. Het enige dat je soms ziet is dat een poortje opeens 'op rood' schiet bij het uitchecken waardoor diegene niet weet of ie nou wel of niet is uitgecheckt, maar over het algemeen gaat alles vrij vlekkeloos.
Inmiddels ook m'n eerste controle gehad trouwens
waarom reageer jij overal op terwijl je in feite bijna nooit met de chipkaart reist, dus ook niet evt problemen kan signalerenquote:Op vrijdag 10 april 2009 16:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom blijven mensen maar doorgaan met zeuren op de OV chipkaart en zich storen aan mensen die niet zeuren op de OV chipkaart?
Ik reageer op mensen die onterechte kritiek hebben of kritiek lopen te verzinnen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
waarom reageer jij overal op terwijl je in feite bijna nooit met de chipkaart reist, dus ook niet evt problemen kan signaleren
Ik zie nog steeds geen verbeteringen na 9 weken chipkaart gebruik
Het is verdomd weinig moeite voor jou, maar aangezien de software nog steeds hapert kan het wel problemen opleveren. En het duurt altijd langer. ALTIJD.quote:[b]Ook weer zo'n belachelijke stelling. Waarom zou de buschuaffeur niet gaan luisteren of die piepjes hoort?
Als dat al gebeurd, dan zal die buschauffeur nu ook niet goed kijken naar de geldigheid van het abbo. Sterker nog, luisteren naar piepjes is heel wat makkelijker dan goed kijken naar de geldigheid van de abbo.
Bij veel bussen zit aan beide kanten van deur een chiplezer. Het is echt verdomd weinig moeite om de kaart daar langs te houden. Ook weer zo'n "probleem" op de zoveelste herhaling...
Voordeel van de OV chipkaart daarintegen is weer dat het nooit tijd kost om aan de buschauffeur te vragen hoeveel zones je moet hebben en dat dan te stempelen. Chauffeur kan ook nooit teveel stempelen en plakkertjes op de strippenkaart moeten plakken. Scheelt ook weer tijd.
Als we dan toch gaan muggeziften over hoeveel tijd het allemaal zou kosten.
Wat zijn de verbeteringen dan tov 9 weken geleden ?quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik reageer op mensen die onterechte kritiek hebben of kritiek lopen te verzinnen.
Dat jij geen verbeteringen ziet is ook wel logisch. Dat wil jij niet zien, net zoals je de mensen die blij zijn met de OV chipkaart negeert.
Een oud vrouwtje dat haar strippenkaart uit de tas moet halen en dan niet weet hoeveel stempels ze moet hebben duurt ook langer dan een student die zijn kaart paraat heeft en weet hoeveel strippen die moet hebben.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is verdomd weinig moeite voor jou, maar aangezien de software nog steeds hapert kan het wel problemen opleveren. En het duurt altijd langer. ALTIJD.
Nee een chipkaart kopen in de bus of het tarief vragen van de chipkaart, dat kost natuurlijk geen tijd he ?
Met 40 man langs 2 chiplezers kost ook geen extra tijd en moeite he ?
Je begrijpt he gewoon niet he, als je NU overstapt hoef je vaak niet meer te stempelen, OV houders en abonnementhouders hoeven niet in te checken en uit te checken. Dat kost helemaal geen tijd, straks wel
Minder mensen die vergeten uit te checken, klanten die aan de chipkaart wennen. Minder zwartreizigers.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat zijn de verbeteringen dan tov 9 weken geleden ?
Meer verkooppunten soms ? verbetering van de webshop ? up to date website ?
Prijsinformatie ? correcte dan
Waarom ? Omdat ik nu ook overal mijn strippenkaart en abonnement kan kopen ?quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Minder mensen die vergeten uit te checken, klanten die aan de chipkaart wennen. Minder zwartreizigers.
Welke website is niet up to date?
Webshop was er ook niet voor strippenkaart, dus waarom moet die er nou zijn? Waarom moeten er meer verkooppunten zijn?
Je kan wel vergeten uit te checken want niet overal is een poortje.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom ? Omdat ik nu ook overal mijn strippenkaart en abonnement kan kopen ?
Nogmaals je kan niet vergeten uit te checken anders gaat het poortje niet open.
Dat kon in januari niet en nu ook nog niet.
Wat ik zie is berusting, zowel bij de reizigers als bij de nog steeds rondlopende RET ers
Alarm dat afgaat ? Ach we kijken niet eens meer, whats new
Ochejee zeg. Wat een achteruitgang is dat toch.quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:04 schreef macca728 het volgende:
een website waarbij je nog de Postbank kan kiezen als bank is niet echt up to date
Dit punt is al eerder aangehaald
Je leest ook weer wat je wilt lezen.Ze noemen een percentage van hooguit 5 of 6 procent, waarschijnlijk minder. 4 is toch echt minder dan 5 of 6.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:56 schreef macca728 het volgende:
Volgens de evaluatie blijkt de verwachting dat de sociale veiligheid toeneemt en het zwartrijden vermindert uit te komen. De reiziger ervaart een verbetering met betrekking tot de sociale veiligheid. Daarnaast blijkt uit eigen steekproeven van de RET dat het percentage zwartrijders (dat voorheen rond 10 tot 12 % schommelde), minimaal gehalveerd is. De RET is in afwachting van de definitieve resultaten van de landelijke zwartrijdmeting waarvan de resultaten deze week verwacht worden.
Ondanks dat er veel meer met de OV-chipkaart gereisd wordt, is het percentage ritten waarbij verkeerd in- of uitgecheckt wordt in de metro meer dan gehalveerd en in de bus en tram gelijk gebleven. De stabilisatie in de bus en de tram is te verklaren door gewenning van reizigers aan het in- én uitchecken en voorbeeldgedrag van andere reizigers.
http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/
Wat punten hieruit
De RET noemt een percentage van 4% zwartrijders, nu opeens 6%
Het % dat verkeerd gaat in bus/tram is stabiel gebleven ?
Is dat goed na al die gewenning ? Nee het betekent dat er simpelweg veel meer misgaat dan eerst, een rare ontwikkeling lijkt me, na al die gewenning en voorlichting
Hoezo?quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:40 schreef Mr.J het volgende:
Heb vandaag mijn OV chipkaart binnen, blijkt ik mij ff te hebben vergist in hoe deze op te laden is. Niet via het web wat ik dacht, moet een of ander verkoop- cq. afhaalpunt vinden maar de lijst op de site is niet echt up-to-date te noemen.
Staan daar plaatsen tussen die niet meer bestaan?quote:Regio Rotterdam
U kunt uw bestelling op uw OV-chipkaart laden bij de volgende vestigingen van RET:
•RET Servicewinkel, Coolsingel 141 (boven bij metrostation Beurs)
•RET Verkoop- & Informatiepunt, Stationsplein Centraal Station
•RET Verkoop- & Informatiepunt, metrostation Spijkenisse Centrum
U kunt uw bestelling inmiddels ook bij 35 tabakszaken laden:
•Primera A & R Gerla (Middenbaan Noord 192 in Hoogvliet)
•Primera Akkerhof (Winterakker 34 in Spijkenisse)
•Primera Alexandrium (Poolsterstraat 154 in Rotterdam)
•Primera Bakker (Struytse Hoeck 37-38 in Hellevoetsluis)
•Primera Boulevard Zuid (Groene Hilledijk 161 B in Rotterdam)
•Primera Brinkhof (Gruttostraat 14 in Rotterdam)
•Primera Carnisse Veste (Van Beuningenhaven 24 in Barendrecht)
•Primera Crimpenhof (Raadhuisplein 86 in Krimpen a/d IJssel)
•Primera Daily (Vlinderveen 423-425 in Spijkenisse)
•Primera De Clercq (De Schere 13 in Rotterdam)
•Primera De Tabakker (Hesseplaats 25 in Rotterdam)
•Primera John'S Oude Noorden (Noordmolenstraat 67 in Rotterdam)
•Primera Kooistee (Forel 2E in Hellevoetsluis)
•Primera Lombardijen (Spinozaweg 281 -283 in Rotterdam)
•Primera Mathenesserplein (Mathenesserplein 31 in Rotterdam)
•Primera Nieuwschepen Burgemeester Baumannlaan 149A in Rotterdam)
•Primera Oosterflank B.V. (Voermanweg 892 in Rotterdam)
•Primera Oranjeboomstraat (Oranjeboomstraat 46 B in Rotterdam)
•Primera Oude Binnenweg B.V. (Oude Binnenweg 105 in Rotterdam)
•Primera Paltan (Wolphaertsbocht 3 in Rotterdam)
•Primera Polder (Julianastraat 63 in Rhoon)
•Primera Rozenburg (Raadhuisplein 5 in Rozenburg)
•Primera Sandra (Dorpsstraat 35 in Bleiswijk)
•Primera Sandy (Ridderhof 29A in Ridderkerk)
•Primera Slinge (Slinge 582 in Rotterdam)
•Primera Swanborn (Samuel Esmeijerplein 13 in Rotterdam)
•Primera Van der Ham (Reede 48 in Brielle)
•Primera Van der Poel (Wilhelminastraat 3 A in Berkel en Rodenrijs)
•Primera Van Dijk (Oranjeboomstraat 46B in Rotterdam)
•Primera Van Leeuwen (Evertsenplein 98 in Hellevoetsluis)
•Primera Vlietlaan (Vlietlaan 21 in Rotterdam)
•Primera Woudhoek (Geuzenplein 21 in Schiedam)
•Primera Zuidplein (Zuidplein Hoog 787 in Rotterdam)
•Tabac and Gifts Lusthofstraat 57 (Lusthofstraat 57 in Rotterdam)
Regio Amsterdam
U kunt uw bestelling ook ophalen in alle bussen van Connexxion op de ZuidTangent:
•lijn 300 (Haarlem - Schiphol - Amsterdam-Zuidoost);
•lijn 310 (Nieuw-Vennep - Schiphol - Amsterdam Zuid WTC)
Geen onzin, want die kon je kopen bij elke kiosk, elk postkantoor en vele andere winkels.quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je kan wel vergeten uit te checken want niet overal is een poortje.
Je kon helemaal niet overal je strippenkaart en abbo kopen. Klinklare onzin.
Nee de RET heeft eerder bekend gemaakt dat het % zwartrijders volgens hun eigen steekproeven minder dan 4 % wasquote:Op vrijdag 10 april 2009 19:08 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je leest ook weer wat je wilt lezen.Ze noemen een percentage van hooguit 5 of 6 procent, waarschijnlijk minder. 4 is toch echt minder dan 5 of 6.
Het percentage dat verkeerd in en uit checkt zal alleen maar meer afnemen als overal de OV chipkaart is ingevoerd. Dat is niet iets waar men snel aan gewend is.
Zolang er twee systemen door elkaar gebruikt worden zullen er dingen fout gaan.
Check de site maar zelfquote:Op vrijdag 10 april 2009 19:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ochejee zeg. Wat een achteruitgang is dat toch.
Als je dit soort "problemen" moet gebruiken om een punt te maken ben je echt wanhopig op zoek naar zeikmateriaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |