Bussen zijn organisatorisch niet meer te doen.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:57 schreef Robinhoo het volgende:
komt er nog wat vollek zaterdag?
dat denk ik wel ja, of er gaat een flink spandoek over...quote:Op donderdag 9 april 2009 18:07 schreef TheFrankey het volgende:
hebben jullie de stoeltjes al weer gerepareerd ?
Ben nu in het stadion. Stoeltjes zijn nog niet gemaakt.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:07 schreef TheFrankey het volgende:
hebben jullie de stoeltjes al weer gerepareerd ?
Dat stuk van de tribune, zou ook best wel eens leeg kunnen zijn bij de volgende thuiswedstrijd....quote:Op donderdag 9 april 2009 19:10 schreef LeonH het volgende:
[..]
Ben nu in het stadion. Stoeltjes zijn nog niet gemaakt.
ik ook! maar niet in het uitvakquote:Op donderdag 9 april 2009 22:22 schreef DarkShine het volgende:
WE SHALL NOT
WE SHALL NOT BE MOVED!
Ik ga toch naar Enschede! Come on Roda Kirchroa!
Op de tribune was het best gezellig, totdat de 3-4 viel. Het voetbal was eigenlijk, op een paar momenten na, niet om aan te zien. Alhoewel de 2e helft dan wel iets beter was dan de 1equote:Op donderdag 9 april 2009 22:42 schreef Professional het volgende:
En hoe waren de dames?
Tweede helft was leuk hoor! Wie weet hoe we naar Twente kunnen gaan, ondanks dat er geen busreis is? In ieder geval gaan we met z'n allen naar Nijmegen!!!!quote:Op donderdag 9 april 2009 22:44 schreef LeonH het volgende:
[..]
Op de tribune was het best gezellig, totdat de 3-4 viel. Het voetbal was eigenlijk, op een paar momenten na, niet om aan te zien. Alhoewel de 2e helft dan wel iets beter was dan de 1e
Enkel autocombi, neem voor 12 uur morgen contact op met henk bakker!quote:Op donderdag 9 april 2009 22:46 schreef TuggsPandaFoundation het volgende:
[..]
Tweede helft was leuk hoor! Wie weet hoe we naar Twente kunnen gaan, ondanks dat er geen busreis is? In ieder geval gaan we met z'n allen naar Nijmegen!!!!
Via een Twentse collega een kaart voor de hoofdtribune weten te regelen. Als jullie na de 0-3 iemand direct achter Steve McClaren juichend in beeld zien ben ik dat waarschijnlijkquote:Op donderdag 9 april 2009 22:54 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Enkel autocombi, neem voor 12 uur morgen contact op met henk bakker!
Eens kijken of we met een paar man met de auto gaan...even interesse polsen.quote:Op donderdag 9 april 2009 22:53 schreef DarkShine het volgende:
Kaarten voor uitvak zijn nog verkrijgbaar indien je morgen voor 12 uur contact opneemt met henk bakker!
Dan kijk ook even goed in vak 112 op de hoofdtribune want daar springt nog iemand op!quote:Op donderdag 9 april 2009 22:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Via een Twentse collega een kaart voor de hoofdtribune weten te regelen. Als jullie na de 0-3 iemand direct achter Steve McClaren juichend in beeld zien ben ik dat waarschijnlijk.
De laatste keer dat ik met de auto bij Twente was en naar Limburg terug moest ben ik via Duitsland gereden. Wat ik nu doe moet ik even bekijken, het is pas op het laatste moment geregeld, misschien neem ik een cheap hotel in Enschede.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:04 schreef LeonH het volgende:
[..]
Dan kijk ook even goed in vak 112 op de hoofdtribune want daar springt nog iemand op!
Wat is trouwens het beste qua reis? Duitsland of over Nederland? Heb zo'n idee als je over die nieuwe A73 gaat, dat je zo daar bent.... Daar kan je kiezen volgens mij om via Nijmegen te gaan of toch de rest over Duitsland...
Alhoewel ik nu weer helemaal opgefokt ben door het feit datquote:Op donderdag 9 april 2009 23:37 schreef Plato1980 het volgende:
Goed, ik ga voor het eerst sinds lang weer eens rustig slapen.
We gaan tegen het einde van het seizoen vol ervoor! Fucking Tukkers gaan eraan!quote:Op donderdag 9 april 2009 23:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Alhoewel ik nu weer helemaal opgefokt ben door het feit datonze
grote
liefde
blijft bestaan
.
Look who's talking.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:28 schreef TuggsPandaFoundation het volgende:
AJAX sucks btw, volgend seizoen pakken we ze! Kutjoden.
Hadden jullie de voorgaande 3 edities gewonnen dan hoefde die pannenkoek niet om een ster op zijn shirt te zeuren...quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:45 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Look who's talking.![]()
1-2 mijn freund, 1-2.
DANKE!
BITTE!
Tot over vijf jaar.
Ja inderdaad, gefeliciteerd met jullie zinkende schepen die van oudsher toch al fusie clubs zijn. Pfff dat kinderachtige gezeik dat supporters geen fusie willen, Roda JC en Fortuna zijn altijd al fusie clubs geweest, en daar hoor je geen enkele supporter meer over! Hypocriet gezeik!quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:25 schreef meami het volgende:
Ook namens deze Fortuna supporter gefeliciteerd met het behoud van jullie cluppie
Onzin, apekoek wat je uitkraamt.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:46 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ja inderdaad, gefeliciteerd met jullie zinkende schepen die van oudsher toch al fusie clubs zijn. Pfff dat kinderachtige gezeik dat supporters geen fusie willen, Roda JC en Fortuna zijn altijd al fusie clubs geweest, en daar hoor je geen enkele supporter meer over! Hypocriet gezeik!![]()
![]()
Je bent goed gebrainwashed door oLAF en de zijnen. Laat ons naar onze club gaan, kun jij met je apakoek naar het gaiapark!quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:46 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ja inderdaad, gefeliciteerd met jullie zinkende schepen die van oudsher toch al fusie clubs zijn. Pfff dat kinderachtige gezeik dat supporters geen fusie willen, Roda JC en Fortuna zijn altijd al fusie clubs geweest, en daar hoor je geen enkele supporter meer over! Hypocriet gezeik!![]()
![]()
Kan iemand dat hier uitleggen? Waarom supporters wel massaal achter een oud fusie club gaan staan, maar ow wee wanneer er een nieuwe fusie komt?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:51 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je bent goed gebrainwashed door oLAF en de zijnen. Laat ons naar onze club gaan, kun jij met je apakoek naar het gaiapark!
WE SHALL NOT BE MOVED!
Misschien moet je je oogkleppen afzetten?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:53 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Kan iemand dat hier uitleggen? Waarom supporters wel massaal achter een oud fusie club gaan staan, maar ow wee wanneer er een nieuwe fusie komt?
Goed inhoudelijk argument, nee serieus zou je het verder op een normale manier kunnen toelichten? Waarom sta je nu wel achter een van oudsher fusie club, maar waarom zou het nu het ergste zijn wat er is? Het blijft toch immers dezelfde organisatie, eerst was je Rapid fan, dat heet nu Roda JC en had in de toekomst Sporting Limburg geheten. Graag een wat langer antwoord dan oogkleppen afzetten etc. En ik heb het niet over de bestuursleden maar de fusie op zich.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:55 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Misschien moet je je oogkleppen afzetten?
Er was trouwens geen enkel argument, behalve de reputatie van enkele dikkoppen meer, om door te gaan met Corrupting
Ik heb totaal geen zin meer om nog ook maar iets wat op een discussie lijkt te voeren over Corrupting. Daar heb ik al teveel tijd aan besteed.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:59 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Goed inhoudelijk argument, nee serieus zou je het verder op een normale manier kunnen toelichten? Waarom sta je nu wel achter een van oudsher fusie club, maar waarom zou het nu het ergste zijn wat er is? Het blijft toch immers dezelfde organisatie, eerst was je Rapid fan, dat heet nu Roda JC en had in de toekomst Sporting Limburg geheten. Graag een wat langer antwoord dan oogkleppen afzetten etc. En ik heb het niet over de bestuursleden maar de fusie op zich.
Jammer dat je er geen antwoord op wilt geven. Het lijkt dat je de feiten van Rapid naar Roda fusie heel normaal was, eigenlijk heb je nooit achter een op zich zelfs staande club gestaan want het was altijd al een fusie. Ik heb het slechts en alleen over het fusie aspect, niet over bestuursleden.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:02 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen zin meer om nog ook maar iets wat op een discussie lijkt te voeren.
Indien je argumenten wilt verwijs ik je naar Fanproject98.nl en Fortunahome.com
quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:08 schreef Apekoek het volgende:
[..]
En nee ik ga niet naar die websites, mijn gevoel zegt dat daar ook stoeltjes vernielers tussen zitten. En dat keur ik gewoon weg niet goed, en ben bang dat inhoudelijke nette gesprekken er niet echt in zit.
Dus de algemene mening die hier heerst is dat niemand vóór Sporting Limburg is. Maar dan toch roepen 'WIJ TEGEN IEDEREEN'quote:
Haha als dat zo is dan is dat inderdaad ook zeer hypocriet van hem. Ik mag Derksen wel, maar dat zou inderdaad nergens opslaan.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:54 schreef DarkShine het volgende:
Derksen neem ik niet serieus.
Hij zeikt over sentimentele Roda supporters maar blijft zelf weg bij zijn club, NEC, omdat ze naar zijn mening niet meer in het traditionele shirt spelen...
Ik voel een beste Johan aankomen hier om dit eens allemaal recht te zettenquote:Op vrijdag 10 april 2009 11:03 schreef Apekoek het volgende:
Ja sneu inderdaad, staat totaal haaks op zijn Sporting Limburg mening:
Meteen weer een grote waffelquote:Op donderdag 9 april 2009 23:28 schreef TuggsPandaFoundation het volgende:
Die kutjoden waren wel een van de weinige supportersgroeperingen die sympathie toonden voor Roda gedurende deze hele Sporting-soap, de rest van Nederland is Roda liever kwijt dan rijkquote:Op donderdag 9 april 2009 23:28 schreef TuggsPandaFoundation het volgende:
Inderdaad. Dat vond ik nogal behoorlijk sympathiek van de Ajacieden. Nog gedacht dat ik dat ooit nog eens van een Ajacied zou zeggenquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:25 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Die kutjoden waren wel een van de weinige supportersgroeperingen die sympathie toonden voor Roda gedurende deze hele Sporting-soap, de rest van Nederland is Roda liever kwijt dan rijk
Zoals jij...bovendien, ook Sparta liet zien sympathie te hebben voor ons. Waarvoor bedankt, iedereen, ook Ajax.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:25 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Die kutjoden waren wel een van de weinige supportersgroeperingen die sympathie toonden voor Roda gedurende deze hele Sporting-soap, de rest van Nederland is Roda liever kwijt dan rijk
Dit zijn wel binnenstedelijke fusies he, dat is heel iets anders. Bovendien betreft dit ook nog eens een fusie tussen rivalen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:08 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Jammer dat je er geen antwoord op wilt geven. Het lijkt dat je de feiten van Rapid naar Roda fusie heel normaal was, eigenlijk heb je nooit achter een op zich zelfs staande club gestaan want het was altijd al een fusie. Ik heb het slechts en alleen over het fusie aspect, niet over bestuursleden.
En nee ik ga niet naar die websites, mijn gevoel zegt dat daar ook stoeltjes vernielers tussen zitten. En dat keur ik gewoon weg niet goed, en ben bang dat inhoudelijke nette gesprekken er niet echt in zit.
Maar goed, in elk geval gefeli met de doorstart dan maar.
ik heb t ook jammer gevonden dat jullie de laatste jaren steeds door het oog van de naald gegaan zijnquote:Op vrijdag 10 april 2009 15:49 schreef Emimich het volgende:
Oh, wat gun ik deze club toch de degradatie.
nee jij dan met je kutclub in je bakstenen legostadionquote:Op vrijdag 10 april 2009 15:49 schreef Emimich het volgende:
Vitesse zegquote:Op vrijdag 10 april 2009 15:49 schreef Emimich het volgende:
Ik zie het liever zo:quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:02 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Vitesse zegWat een non-club. Ik zal het in smiley's uitdrukken:
Ajax![]()
Roda![]()
Vitesse
Jammer, het was een wilde gok.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:10 schreef Emimich het volgende:
Ik sta helemaal niet voor Vitesse, proleten.
ok bedankt voor de bijdrage en nu opzouten uit dit Roda topic, tot in het pinkpop topic ofzoquote:Op vrijdag 10 april 2009 16:02 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Vitesse zegWat een non-club. Ik zal het in smiley's uitdrukken:
Ajax![]()
Roda![]()
Vitesse
Hey hallo, je hebt het wel tegen Kirk...zolang hij zich inhoudt, vind ik het prima...quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:16 schreef planethugo het volgende:
[..]
ok bedankt voor de bijdrage en nu opzouten uit dit Roda topic, tot in het pinkpop topic ofzo
Hey Internet Ultraquote:Op vrijdag 10 april 2009 16:16 schreef planethugo het volgende:
[..]
ok bedankt voor de bijdrage en nu opzouten uit dit Roda topic, tot in het pinkpop topic ofzo
quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:28 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Hey Internet UltraAls ik nu niet opzout, krijg ik dan een virtueel klapstoeltje naar m'n hoofd?
Toetsenbordheld...quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:28 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Hey Internet UltraAls ik nu niet opzout, krijg ik dan een virtueel klapstoeltje naar m'n hoofd?
Omdat SL een belachelijk slecht uitgevoerd idee is.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:53 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Kan iemand dat hier uitleggen? Waarom supporters wel massaal achter een oud fusie club gaan staan, maar ow wee wanneer er een nieuwe fusie komt?
Ach jongeling, zijn we dat niet allemaal een beetje?quote:
Ja.. nu kan het weerquote:Op vrijdag 10 april 2009 20:43 schreef iehlaak het volgende:
Laten we het weer eens over de opstelling hebben
Castro
de Wree - De Fauw - Kah - de Jong
Delorge - Vormer - Meeuwis - Linssen
Oper - Cisse
Of Hadouir voor Linssen?
je probeert grappig te zijn maar je verwart het PLS met de Arena, daar hebben ze zulke bioscoopstoeltjes, precies goed voor theaterpubliekquote:Op vrijdag 10 april 2009 16:28 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
denk dat t wel zoiets zal worden ja. Zie liever hadouir voor linssen maar aangezien we daar toch niet al te veel aan aanvallen gaan toekomen is dit idd beter. Of Hadouir voor Cisse...quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:43 schreef iehlaak het volgende:
Laten we het weer eens over de opstelling hebben
Castro
Delorge - Vormer - Meeuwis - Linssen
Oper - Cisse
Of Hadouir voor Linssen?
Ik maakte een stoeltjes gerelateerd foutje indeed, maar wat jij zegt klopt ook niet he... in de ArenA is het altijd gezelligquote:Op vrijdag 10 april 2009 21:11 schreef planethugo het volgende:
[..]
je probeert grappig te zijn maar je verwart het PLS met de Arena, daar hebben ze zulke bioscoopstoeltjes, precies goed voor theaterpubliek
quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:11 schreef planethugo het volgende:
[..]
je probeert grappig te zijn maar je verwart het PLS met de Arena, daar hebben ze zulke bioscoopstoeltjes, precies goed voor theaterpubliek
Ik vind Hadouir meer een speler als je beter dan je tegenstander bent en in vorm bent. Cisse is handig als je op de counter speelt en twee man wil bezighouden. De tegenstander heeft toch vaak het beeld dat Cisse kansen kan afmaken.quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:15 schreef planethugo het volgende:
[..]
denk dat t wel zoiets zal worden ja. Zie liever hadouir voor linssen maar aangezien we daar toch niet al te veel aan aanvallen gaan toekomen is dit idd beter. Of Hadouir voor Cisse...
Vast wel. Roda heeft zo'n trouwe aanhang, dat het altijd uitverkocht huis is...quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zullen er voor komend jaar uberhaupt seizoenskaarten verkocht worden?
Wanneer dat dan? Ik heb dat er nog niet meegemaakt iig.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:11 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Ik maakte een stoeltjes gerelateerd foutje indeed, maar wat jij zegt klopt ook niet he... in de ArenA is het altijd gezellig
Het zal drukken worden dan bij Corruptingquote:Op zaterdag 11 april 2009 05:31 schreef blonchi het volgende:
[..]
Vast wel. Roda heeft zo'n trouwe aanhang, dat het altijd uitverkocht huis is...
Ik hoop niet dat Olaf vanavond onze stoeltjes gaat afbreken omdat zijn club dood is.quote:Op zaterdag 11 april 2009 10:15 schreef Plato1980 het volgende:
Maar goed vanavond dus naar Enschede. Ik zit op de hoofdtribune, wie weet kom ik Olaf nog wel tegen voor een lekker glas bier en een goed gesprek.
Normaliter verwacht ik ook dat Twente wint, maar de club Roda heeft de afgelopen dagen wel een enorme boost gekregen. De supporters staan er weer echt achter en als dat enigszins overslaat op de spelers kan het een spannende wedstrijd worden.quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:24 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat Olaf vanavond onze stoeltjes gaat afbreken omdat zijn club dood is.![]()
Maar goed, geweldig natuurlijk dat de fusie niet doorgaat. Roda is door dit hele gedoe op de één of andere manier voor mijn gevoel ineens een veel mooiere club geworden en ze mogen van mij dan ook wel in de Eredivisie blijven.
Alleen vanavond nog even geen punten voor jullie. Ik ben benieuwd hoe de spelers van Roda JC met dit alles omgaan. Tegen Ajax speelde Roda best goed, met een beetje steun van het publiek hadden jullie toen wel een punt kunnen pakken denk ik.Vanavond is die steun er weer niet, maar Twente mist een aantal belangrijke spelers. Superspannende wedstrijd dus. Voor beide clubs is de wedstrijd enorm belangrijk en ik denk/hoop toch op een 1-nulletje voor Twente vanavond.
toch netjes! we zien ons over een uurtje of 3!quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:39 schreef DarkShine het volgende:
Aldus Bakker zijn er 100/150 kaarten voor de autocombi verkocht. En dat zonder echte verkoop!
In zoiets kan ik me inderdaad goed vinden:quote:Op zaterdag 11 april 2009 10:12 schreef Plato1980 het volgende:
Ik zou ook voor Cisse kiezen vandaag. Het valt immers niet te verwachten dat we de aanvallende partij zullen zijn en dan is Cisse in de counter heel bruikbaar en houdt hij in ieder geval twee verdedigers bezig. Daarnaast zou ik Janssen opstellen.
Ja, het LD. Doorgaans zit ik er dichter bij dan hen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:53 schreef planethugo het volgende:
van cisse had ik natuurlijk ook wel aan gedacht, maar als hij vanaf de middenlijn op de keeper afgaat dan is er altijd wel iemand die hem inhaalt. Hij rent dan soms sneller dan de bal die dan tegen zijn schenen aanstuitert en dan is ie 'm weer kwijt. Dan heb ik liever Hadouir die Oper vrij voor de keeper kan zetten.
Volgens de krant spelen ze allebei en Delorge niet
En terechtquote:Op zaterdag 11 april 2009 19:00 schreef KirkLazarus het volgende:
Als jullie nu op 1 punt handhaving missen dan gaat die De Fauw natuurlijk weer vertellen dat het de schuld van de supporters is, omdat een gelijkspel tegen Ajax er wel in zat maar jullie om degradatie vroegen
Q.E.D.quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:22 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ja, het LD. Doorgaans zit ik er dichter bij dan hen.
quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:46 schreef iehlaak het volgende:
[..]
In zoiets kan ik me inderdaad goed vinden:
Castro
Delorge - Vormer - Meeuwis - Janssen
Oper - Cisse
Snap je niet dat Castro ook in het complot zat/zit?quote:Op zaterdag 11 april 2009 21:47 schreef Schimpie het volgende:
Godver zonder Castro waren we al veilig geweest. Die vent laat zo veel houdbare ballen door, niet te geloven.
Wie wel bij Roda?quote:Op zaterdag 11 april 2009 22:03 schreef iehlaak het volgende:
Als Oper niet geblesseerd was, dan is het nu officieel: van Veldhoven heeft geen verstand van voetbal.
Bedoel je de Nederbelg of de Negerbelg?quote:Op zaterdag 11 april 2009 22:18 schreef Schimpie het volgende:
Zitten we nog aan die idioot vast als we erin blijven?
Dag sjattie, alwerrem nuus wah?quote:
quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:18 schreef iehlaak het volgende:
Van Veldhoven: Roda heeft de beste kansen zijn beste tijd gehad
Ik lag even flink in een deuk toen hij dat uit zijn strot kreeg.quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:18 schreef iehlaak het volgende:
Van Veldhoven: Roda heeft de beste kansen gehad
Die man is echt niet goed bij zijn hoofd. Twente speelde weliswaar niet al te best, maar waon desondanks vrij eenvoudig en dik verdiend. Zeer zorgelijk. Gelukkig zijn de drie komende tegenstanders van ons kaliber en moeten daarin punten gepakt kunnen worden.quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:18 schreef iehlaak het volgende:
Van Veldhoven: Roda heeft de beste kansen gehad
Jammer dat de topklasse er nog niet isquote:Op zaterdag 11 april 2009 16:02 schreef Evertje het volgende:
Gisteren in Haarlem hadden we nog een (vakkundig fabriceerde) spreekband ten tonele laten verschijnen, uiteraard in navolging op jullie spreekband bij Roda-Ajax.
[ afbeelding ]
Ik denk dat het als Roda erin slaagt om in Nijmegen minimaal een punt te pakken en thuis wint van Volendam en Willem II voldoende moet zijn voor rechtstreekse handhaving.quote:Op zondag 12 april 2009 12:17 schreef TheYoung1 het volgende:
Hopen dat volendam en heracles vandaag dan ook verliezen...Staat zo kort op elkaar daar onderin, blijft spannend zo!
Je zegt iets over een tweede carnaval? Bij rechtstreekse handhaving is een feest, na een dergelijk seizoen, meer dan op zijn plaats!quote:Op zondag 12 april 2009 12:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat het als Roda erin slaagt om in Nijmegen minimaal een punt te pakken en thuis wint van Volendam en Willem II voldoende moet zijn voor rechtstreekse handhaving.
De wedstrijd tegen volendam zou wel een de cruciale gaan blijken..Maar met de fans die weer achter Roda staan, moet dat te doen zijn!!quote:Op zondag 12 april 2009 12:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat het als Roda erin slaagt om in Nijmegen minimaal een punt te pakken en thuis wint van Volendam en Willem II voldoende moet zijn voor rechtstreekse handhaving.
De keepers maakten gister denkelijk het verschil. Echt beroerd vond ik ze absoluut niet spelen. De keeper van Twente redt 2 of 3 keer behoorlijk knap, en dan ook nog eens een knal op de lat. Dat zijn die dingen die altijd mis gaan nu je in de hoek zit.quote:Op zondag 12 april 2009 14:36 schreef planethugo het volgende:
vond roda gister aanvallend best goed spelen, alleen wordt er weer verdedigd als oude wijven. De 1-0 was ook totaal onnodig, als castro gewoon meteen en fel uitkomt dan heeft hij die bal makkelijk. Nee onze twijfelaar gaat er weer als een lamme tak op af en springt vervolgens als een wijf langs die bal....
Maar nogmaals, aanvallend waren we best goed, beter dan de meeste uitwedstrijden van dit seizoen. Vette goal van Cisse trouwens, hopelijk zaten er wat scouts op de tribune voor Elia ofzo. Je hoeft maar een goede wedstrijd te spelen en je levert zo een paar miljoen op. Zie Emnes
ik neem van veldhoven sowieso niet meer serieus, clown wat ie isquote:Op zondag 12 april 2009 15:52 schreef LeonH het volgende:
[..]
En de wissels snapte ik niet. Terwijl je 3-1 achter staat Oper er uit halen voor een aanv. middenvelder? (of het lag aan de vermoeidheid, maar kan ik me niet indenken aan zijn reactie te zien) En Delorge (die alweer een puike partij speelde) er af halen voor die pingelaar van niks?
Buitenlandse 'wout'? Je hebt een beetje xenofobe trekjes.quote:Op zondag 12 april 2009 10:28 schreef DarkShine het volgende:
Dikverdiende overwinning voor Twente. Desondanks was het toch gezellig in het uitvak, niet gek als je club is opgestaan uit de dood!
Vlakbij het stadion aan de kant gezet met 4 auto's door de plaatselijke wouten. Reden: de autolampen stonden aan! Meteen alle auto's gecontroleerdMeest typisch, er stonden een 5/6 wouten en de enige die moeilijk deed was een buitenlandse wout, die andere kwamen nog niet eens moeite doen bij ons, die keken op een afstandje toe...
Veel mensen die dat hebben, en in de hedendaagse maatschappij vind ik dat nog niet eens zo vreemd.quote:Op zondag 12 april 2009 18:55 schreef blonchi het volgende:
[..]
Buitenlandse 'wout'? Je hebt een beetje xenofobe trekjes.
Hoewel ik je grootte cq. omvang niet ken, is de term 'groot kind' in jouw geval wel op zijn plaats...
en bij ons werd diezelfde wout ook nogal boos doordat achterin een van de 3 de gordel niet om hadquote:Op zondag 12 april 2009 19:09 schreef LeonH het volgende:
[..]
.
@Darkshine: aangehouden omdat je je lampen aan had?
Ja, we zijn aan de kant gezet omdat we overdag met de lampen aanreden... Ik kreeg al een sms vlak erna dat het korps daar hun quota niet gehaald heeft dusja...quote:Op zondag 12 april 2009 19:09 schreef LeonH het volgende:
[..]
Veel mensen die dat hebben, en in de hedendaagse maatschappij vind ik dat nog niet eens zo vreemd.
@Darkshine: aangehouden omdat je je lampen aan had?
gister bij studio voetbal ging van veldhoven ook nogeens filnk door de mangel toen ze beelden van Perez lieten zien die moest lachen om de analyse van Harmke. Nu is Perez ook een hoerenzoon eerste klas en speelde we zeker niet slecht(op de verdediging na) maar om nu voor de camera te gaan roepen dat roda beter was en de betere kansen had.... dan vraag je eromquote:Op zondag 12 april 2009 15:52 schreef LeonH het volgende:
[..]
De keepers maakten gister denkelijk het verschil. Echt beroerd vond ik ze absoluut niet spelen. De keeper van Twente redt 2 of 3 keer behoorlijk knap, en dan ook nog eens een knal op de lat. Dat zijn die dingen die altijd mis gaan nu je in de hoek zit.
Over Castro wilde ik het eigenlijk niet meer hebben... Wat een mietje is dat... De 5 meter is voor de keeper, en dan moet ie eruit stormen met de knie naar voren en alles omver rammen. Verdediging was alweer om te janken... De Fauw loopt constant maar op iedereen te jammeren terwijl ie zelf ook niet eens goed speelt.
En de wissels snapte ik niet. Terwijl je 3-1 achter staat Oper er uit halen voor een aanv. middenvelder? (of het lag aan de vermoeidheid, maar kan ik me niet indenken aan zijn reactie te zien) En Delorge (die alweer een puike partij speelde) er af halen voor die pingelaar van niks?
Heb het ook gezien. Eindelijk een keer een reactie van Perez die wel terecht is!quote:Op maandag 13 april 2009 12:33 schreef planethugo het volgende:
[..]
gister bij studio voetbal ging van veldhoven ook nogeens filnk door de mangel toen ze beelden van Perez lieten zien die moest lachen om de analyse van Harmke. Nu is Perez ook een hoerenzoon eerste klas en speelde we zeker niet slecht(op de verdediging na) maar om nu voor de camera te gaan roepen dat roda beter was en de betere kansen had.... dan vraag je erom
Dat ligt niet aan jou..quote:Op zondag 12 april 2009 20:59 schreef RD4 het volgende:
Lag het aan mij, aan de wedstrijd of toch aan de boys van Vak-P? Ik vond ze nl. maar slapjes, kan me herinneren dat er vroeger toch wat meer kabaal van kwam....
Daar kregen er bij ons na de thuiswedstrijd tegen Groningen 3 een bekeuring a 90 euro voorquote:Op zondag 12 april 2009 20:49 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
en bij ons werd diezelfde wout ook nogal boos doordat achterin een van de 3 de gordel niet om had
Wat me opviel dat er een groepje linksboven zong en rechtsonder, de rest stond er bij en keek er naar.... Van de 2e ring kwam zelfs helemaal geen kabaal.quote:Op maandag 13 april 2009 15:14 schreef NeedeRadicals het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan jou..
Merk het ook aan mezelf,de laatste 2 jaar zijn we een beetje te verwend geworden.
Wedstrijden tegen Roda (dat bedoel ik dan niet respectloos) worden tegenwoordig gezien als zekerheidjes en is het vanzelfsprekend dat we winnen. Hoe slecht dat ook is..
De sfeer is bij een achterstand (tegen Volendam thuis dit jaar) stukken beter en tijdens UEFA tegen Schalke,Rennes en L'OM zelfs perfect.
Kijk 21 april de halve finale tegen NAC maar,zul je zien dat het een stuk beter is.
Komt dat niet omdat de tweede ring (althans dat neem ik aan) voornamelijk gevuld is met 'successupporters' die voorheen zelden naar Twente kwamen kijken?quote:Op maandag 13 april 2009 15:36 schreef RD4 het volgende:
[..]
Wat me opviel dat er een groepje linksboven zong en rechtsonder, de rest stond er bij en keek er naar.... Van de 2e ring kwam zelfs helemaal geen kabaal.
Nogal moeilijk voor die tweede ring supporters om voorheen vaak naar Twente in een uitverkocht stadion te gaanquote:Op maandag 13 april 2009 15:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Komt dat niet omdat de tweede ring (althans dat neem ik aan) voornamelijk gevuld is met 'successupporters' die voorheen zelden naar Twente kwamen kijken?
Toen werd er redelijk veel gefloten.quote:Op maandag 13 april 2009 15:14 schreef NeedeRadicals het volgende:
De sfeer is bij een achterstand (tegen Volendam thuis dit jaar) stukken beter en tijdens UEFA tegen Schalke,Rennes en L'OM zelfs perfect.
Natuurlijk, maar het is gemiddeld gezien toch een ander type publiek dan Vak P en dat heeft natuurlijk zijn uitwerking op de sfeer.quote:Op maandag 13 april 2009 16:28 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Nogal moeilijk voor die tweede ring supporters om voorheen vaak naar Twente in een uitverkocht stadion te gaan
Laat maar gaan voor een paar miljoen. Als ie het op de heupen heeft is ie misschien wel de gevaarlijkste voetballer van onze kant, maar de club redden met dat geld vind ik net wat belangrijker!quote:Fiorentina en Villarreal azen op Roda JC-spits Cissé
13/04/2009 21:32
EXCLUSIEF - Hoewel de optie in zijn contract twee weken geleden nog door Roda JC werd gelicht, is de kans groot dat Sekou Cissé deze zomer alsnog uit Kerkrade vertrekt. Zowel in Spanje als in Italiė ligt een financieel aantrekkelijk contract op de spits te wachten. Villarreal en Fiorentina hebben serieuze interesse in de Ivoriaanse international.
Cissé is een van de weinige spelers die zich dit seizoen enigszins kan onttrekken aan de malaise bij de Limburgers. In 27 wedstrijden maakte de aanvaller zeven doelpunten, waarvan drie in de afgelopen maand. Niet voor niets noemde trainer Harm van Veldhoven Cissé onlangs één van de spelers op wie hij ook komend seizoen een beroep hoopte te kunnen doen.
De 23-jarige aanvaller zelf heeft wel oren naar een vertrek naar een grote competitie, al is het maar om zijn kansen in de nationale ploeg te vergroten met het oog op het WK 2010 in Zuid-Afrika. Vorig jaar zomer liet de Ivoriaan al weten graag de overstap naar het buitenland te maken, maar ook niet moeilijk te doen als Roda JC hem wilde houden.
Inderdaad, als dat soort clubs langs komen kun je misschien wel een miljoen of zes voor hem krijgen. Daarmee zijn we meteen uit de problemen voor het komend jaar en kunnen we zelfs nog de transfermarkt op voor een scorende spits en een keeper.quote:Op maandag 13 april 2009 21:48 schreef LeonH het volgende:
Van VI.nl
[..]
Laat maar gaan voor een paar miljoen. Als ie het op de heupen heeft is ie misschien wel de gevaarlijkste voetballer van onze kant, maar de club redden met dat geld vind ik net wat belangrijker!
Het is ook altijd hetzelfde.... Ze moeten altijd inhaken op negatieve punten... Toen het goed ging hoorde je werkelijk NIEMAND over Roda...quote:Op maandag 13 april 2009 22:28 schreef Plato1980 het volgende:
Nou ga je te ver Derksen, vuile klootzak die je bent.
Hij weet duidelijk totaal niet hoe de situatie in elkaar zit. Of hij moet zich erin verdiepen of hij moet zijn gore bek houden.quote:Op maandag 13 april 2009 22:30 schreef LeonH het volgende:
[..]
Het is ook altijd hetzelfde.... Ze moeten altijd inhaken op negatieve punten... Toen het goed ging hoorde je werkelijk NIEMAND over Roda...
Dat is enorm storend inderdaad. Die bromsnor weet in 90% van de gevallen niet hoe de vork in de steel zit, maar toch loopt een groot deel van de kijkers achter hem aan en zien ze zijn verhaal als waarheid.quote:Op maandag 13 april 2009 22:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hij weet duidelijk totaal niet hoe de situatie in elkaar zit. Of hij moet zich erin verdiepen of hij moet zijn gore bek houden.
Dat klopt. Dit is overigens vaak zo in de media, dat bij zaken waar je veel vanaf weet blijkt dat de media er vaak finaal naast zit. Dat zal in veel andere gevallen dus ook wel zo zijn.quote:Op maandag 13 april 2009 22:42 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat is enorm storend inderdaad. Die bromsnor weet in 90% van de gevallen niet hoe de vork in de steel zit, maar toch loopt een groot deel van de kijkers achter hem aan en zien ze zijn verhaal als waarheid.
Wat heeft ie nu weer geblaat?quote:Op maandag 13 april 2009 22:28 schreef Plato1980 het volgende:
Nou ga je te ver Derksen, vuile klootzak die je bent.
kan toch niet waar zijn lijkt mijquote:
Dat wordt dan een behoorlijke leegloop als het allemaal werkelijk waar isquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:24 schreef DarkShine het volgende:
Feijenoord wilt Vormer?
Ik denk dat Oper best nog openstaat voor een aanbieding van Roda.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:57 schreef LeonH het volgende:
Oper hoogstwaarschijnlijk weg
Heeft hij zelf al verschillende malen aangegeven. Oper is zelfs bereid in te leveren gezien de huidige financiėle omstandigheden. Inleveren zou die willen omdat het hem altijd goed is bevallen bij Roda.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:13 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat Oper best nog openstaat voor een aanbieding van Roda.
Mooie vent die Oper!quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:37 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Heeft hij zelf al verschillende malen aangegeven. Oper is zelfs bereid in te leveren gezien de huidige financiėle omstandigheden. Inleveren zou die willen omdat het hem altijd goed is bevallen bij Roda.
Mooi. Bovendien weet hij ook wel dat het gezien zijn blessuregevoeligheid weleens moeilijk kan worden om een club van gelijk niveau te vunden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:37 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Heeft hij zelf al verschillende malen aangegeven. Oper is zelfs bereid in te leveren gezien de huidige financiėle omstandigheden. Inleveren zou die willen omdat het hem altijd goed is bevallen bij Roda.
Grote schoonmaak lijkt me een goed idee gezien de resultaten. Konden we maar wat verdedigers en keepers verkopen...quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:57 schreef LeonH het volgende:
[..]
Dat wordt dan een behoorlijke leegloop als het allemaal werkelijk waar is
Interesse in Cisse
Meeuwis is denkelijk niet meer te houden
Oper hoogstwaarschijnlijk weg
Denk niet dat Hadouir het naar zijn zin heeft hier
En dan ook nog eens Vormer?
Stel je voor dat een club als Lecce of zo ineens 2.000.000 voor Castro wil betalenquote:Op dinsdag 14 april 2009 20:22 schreef iehlaak het volgende:
Konden we maar wat verdedigers en keepers verkopen...
Als je aanneemt dat Harmke verstand van voetbal heeft, dan klopt je redenering.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:37 schreef Plato1980 het volgende:
Geen idee, maar zo'n hoogvlieger zal hij ook niet zijn. Als hij echt veel beter dan Castro zou zijn dan zou hij heus wel spelen.
Onder Atteveld was het natuurlijk ook al zo.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:57 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Als je aanneemt dat Harmke verstand van voetbal heeft, dan klopt je redenering.
Als je eens op het tweede gaat kijken als Tyton 'fit' is weet je waarom Castro in de goal staat.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:57 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Als je aanneemt dat Harmke verstand van voetbal heeft, dan klopt je redenering.
Die gozer heeft blessuregevoeligheid in een hogere mate dan Andres Oper.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:35 schreef LeonH het volgende:
Wanneer komt Tyton eigenlijk terug? En wat heeft die gozer eigenlijk?
Bingoquote:Op zondag 12 april 2009 14:36 schreef planethugo het volgende: Vette goal van Cisse trouwens, hopelijk zaten er wat scouts op de tribune voor Elia ofzo. Je hoeft maar een goede wedstrijd te spelen en je levert zo een paar miljoen op. Zie Emnes
Gewoon de CD van de Peanuts op, heb je je stadionmuziekje.quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:47 schreef DarkShine het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich er mateloos aan irriteert dat Roda de Schinntaler vraagt voor een nieuw lied? ‘t Sjunste op de welt hoor je verdomme nooit in het PLS.
Ben toch eens godverdomme trots op je club, kutbestuur!
Momenteel 8 bussen...quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:37 schreef DarkShine het volgende:
Momenteel trouwens 6/7 bussen naar Nijmegen zaterdag. De voorverkoop begint morgen pas...FP'98: 2 bussen; WSU: 2 bussen, zijn/gaan beginnen aan bus 3; Bakker: 12 bussen momenteel; Rebels/Rakkers: Volgens hun website zou er een bus naar Nijmegen gaan...
quote:Een raar spel
Graef
De soap om Sporting Limburg is ten einde. Hoewel een paar supporters van Roda JC en Fortuna Sittard er misschien anders over denken kent deze affaire enkel verliezers. Gouverneur Frissen leidt slechts gezichtsverlies waar Roda JC en vooral Fortuna Sittard hun bestaansrecht dreigen te verliezen.
Een club die niet zelf haar broek kan ophouden wordt door de KNVB keihard de licentie afgenomen.
Bijzonder vervelend als op initiatief van de provincie een worst wordt voorgehouden die op het laatste moment wordt teruggetrokken door diezelfde provincie.
Raar als je bedenkt dat de stuurgroep, met onder anderen Sef Vergoossen, is aangesteld door de provincie en concludeert dat aan de eisen van een fusie is voldaan. Doordat zowel Fortuna als Roda JC helemaal gefocust waren op een samensmelting is er geen enkele voorbereiding op financieel, commercieel of voetbalgebied geweest voor komend seizoen. Er is dus een crisissituatie waarbij ze ver achter de feiten aanlopen. Fortuna Sittard heeft nog ruim een week om haar enorme schulden te saneren en een sluitende begroting aan de KNVB te overhandigen. Een Mission Impossible, tenzij Tom Cruise zich nog meldt. In plaats van een identiteitscrisis hangt alle werknemers van deze roemruchte club ontslag boven het hoofd. Ook de talentenopleiding, het paradepaardje van Fortuna, zal mijns inziens ondanks inspanningen van de gemeente Sittard- Geleen niet behouden blijven.
Door de financiėle injectie van de gemeente Kerkrade zal Roda JC aan zijn verplichtingen kunnen voldoen en hoeft het vooralsnog niet te vrezen voor zijn bestaansrecht.
Zeker als men Cissé, die in de belangstelling staat van vele buitenlandse topclubs, kan verkopen. Zelf begrijp ik dat niet. Cissé heeft zeker kwaliteiten, maar ook al jaren bijzonder weinig rendement. Strik erom dus. De problemen voor Roda JC richten zich op lijfsbehoud.
Degradatie dreigt en er heerst al ruim een jaar verdeeldheid in de groep. Het wordt een hels karwei om in de eredivisie te blijven waarbij spelers, trainers en supporters elkaar keihard nodig hebben. Ik hoop dat bij alle partijen dat besef aanwezig is, anders speelt Roda JC volgend jaar tegen Haarlem en Veendam. Ik garandeer u dat het stadion dan absoluut niet vol stroomt. Zeker niet nu de wervingscampagne voor de nieuwe voetbaltempel in Aken op volle toeren draait. Misschien zorgt de provincie er onbedoeld wel voor dat menig Limburger volgend seizoen zijn geld in de Duitse economie stopt als sponsor of supporter van Alemannia Aachen.
Politiek is een raar spel, geef mij maar voetbal.
Bron: Limburgs Dagblad & Dagblad de Limburger
Roda gaat verder dus mijn LD/DDL posts ook weer.quote:Schintaler maakt nieuw Roda-lied
CLUBLIED Band uit Schinnen moet club aan minder Duits imago helpen
De Schintaler hebben op verzoek van Roda JC een nieuw (club)lied geschreven: Hey Roda JC.
De Kerkraadse club is naarstig op zoek naar een nieuw, minder Duits en meer Limburgs gericht imago.
De groep uit Schinnen werd eind vorig jaar benaderd, maar zette haar werkzaamheden stop toen het nieuws over de fusie wereldkundig werd gemaakt.
maakt nieuw „Twee jaar geleden hebben we het nummer FC Limburg uitgebracht en daarop hebben we behoorlijk negatieve reacties gekregen”, aldus Remco Kwaspen van het management. „We hebben ons de afgelopen periode hebben ons de afgelopen periode tijdens het fusieproces bewust afzijdig gehouden.”
Nadat de fusie was afgeketst, pakte Schintaler de draad weer op. „Het Roda-lied lied gaat puur over Roda en het zwartgele legioen”, verklaart Kwaspen. „Het moest een combinatie worden van ‘Welkom in Limburg’ en het feestelijke ‘Viva Colonia’. Na een dat je kippenvel bezorgt goed intro dat je kippenvel bezorgt heeft het nummer een hoog meezinggehalte.
Of het ook echt het nieuwe clublied wordt, bepalen de supporters.”
quote:Voltallige Raad van Commissarissen Roda JC neemt ontslag.
Persbericht
Voltallige Raad van Commissarissen Roda JC neemt ontslag.
Kerkrade 15 april 2009.De Raad van Commissarissen ("RvC") van de naamloze vennootschap Holding Roda Kerkrade NV (de enige aandeelhouder van Roda JC BV) heeft met onmiddellijke ingang ontslag genomen.
De belangrijkste redenen voor deze ontslagname zijn:
1. De RvC heeft zich unaniem gecommitteerd aan het tot stand brengen door Roda JC en
Fortuna Sittard van een Limburgse fusieclub (onder de naam Sporting Limburg).
2. De RvC is als collectief van mening dat, op grond van de aan haar ter beschikking gestelde en door haar ook kritisch gewogen informatie, een nieuwe Limburgse fusieclub veruit de beste mogelijkheid is om betaald voetbal op aanvaardbaar niveau in de Eredivisie in de toekomst te (blijven) spelen.
3. Nu de Limburgse fusieclub er niet komt, moet Roda JC - in de visie van de RvC: noodgedwongen - kiezen voor de zogenaamde “stand alone” variant.
Het zou de geloofwaardigheid van de RvC - en derhalve ook van Roda JC - tegenover haar stakeholders en potentiėle sponsoren schaden wanneer de RvC zich nu collectief zou gaan inzetten voor de “stand alone” variant.
De Raad van Commissarissen heeft haar besluit medegedeeld aan de Stichting Administratiekantoor Holding Kerkrade NV (de zogenaamde STAK), die op haar beurt de enig aandeelhouder is van Holding Roda Kerkrade NV. Daarnaast heeft zij Martin van Geel, tijdelijk bestuurder bij Roda JC, Burgemeester Som en Wethouder Terpstra van de gemeente Kerkrade en ook hoofdsponsor Aevitae van haar beslissing vanmorgen op de hoogte gesteld.
Ze zijn weg, dat is het enige dat telt. Nu Van Geel nog en dan kan er begonnen worden met puinruimen.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:56 schreef planethugo het volgende:
mooi, maar dat hadden ze een week geleden ook wel kunnen bedenken
En ook weer even aangeven dat ze een zinkend schip verlaten. Wat een figuren zijn het toch. Nu hopen ze volgens mij dat roda degradeert en zsm failliet gaat zodat ze kunnen zeggen: zie je wel
Nou ja kutbestuur, er is al een oplossing voor gevonden met het opstappen van de RvC...bovendien, ook Jool is Jool mag meer te horen zijn!quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:47 schreef DarkShine het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich er mateloos aan irriteert dat Roda de Schinntaler vraagt voor een nieuw lied? ‘t Sjunste op de welt hoor je verdomme nooit in het PLS.
Ben toch eens godverdomme trots op je club, kutbestuur!
ene die in de vastgoed handel zit in Australiė. Daarop zou je eens moeten googlen.. Biedt best leuke optrekjes aanquote:
Een vastgoedhandelaar die in het hogere segment van de markt zit die op dit moment in een voetbalclub wil investeren? Heel apart.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:19 schreef LeonH het volgende:
[..]
ene die in de vastgoed handel zit in Australiė. Daarop zou je eens moeten googlen.. Biedt best leuke optrekjes aan
idd apart maar het is blijkbaar niet iets van de laatste tijd als hij al in 2003 QPR over wilde nemen. Hoe dan ook moet men bij roda, wie dat nu dan ook is, eens zeggen dat dit een fabeltje is of dat men dat serieus neemt. Dan hoeven we daar al niet meer over te speculerenquote:Op woensdag 15 april 2009 16:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Een vastgoedhandelaar die in het hogere segment van de markt zit die op dit moment in een voetbalclub wil investeren? Heel apart.
Hopen dat daar iets uitrolt...quote:Op woensdag 15 april 2009 17:23 schreef RD4 het volgende:
Gesprek met Thorne vind/vond deze week plaats....
Ja! Het liefst 25 miljoen per komende 4 seizoenen!!quote:Op woensdag 15 april 2009 17:56 schreef TuggsPandaFoundation het volgende:
[..]
Hopen dat daar iets uitrolt...
oLAF, L1, LD, het zijn allemaal slaafjes van de provincie. Dat ze zich maar koest gaan houden.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:26 schreef planethugo het volgende:
olaf net op L1 weer het verkondigen dat er geen andere toekomst dan de jupiler league weggelegd is voor roda.... hopelijk was het de allerlaatste keer dat hij op tv was![]()
ook weer die maurice de kneus die even meldt dat mvv morgen met een nieuwe sponsor komt maar toch meldt dat het er niet goed uitziet voor het voetbal in limburg
opzich is zo een man als van geel nu wel handig. Je hebt hoe dan ook ervaring nodig om de club opnieuw op te bouwen. Dus laat hem maar blijven. Maar Van Geel gaat natuurlijk niet aan L1 zeggen dat hij volgend seizoen weg is, ook al zou hij dat in zijn kop hebben.quote:Martin van Geel gaat ervan uit dat hij ook volgend seizoen technisch directeur is van Roda JC. Na het opstappen van de Raad van Commissarissen heeft van Geel voorlopig de algemene leiding over de club. De STAK, dat zijn de aandeelhouders van de club, zal een nieuw bestuur samenstellen maar wanneer is nog niet bekend.
Van Geel wil de komende weken alles eens op een rijtje gaan zetten. ,,De club heeft imagoschade opgelopen en we hebben maanden achterstand. Maar misschien komt er bij iedereen ook iets van gezamenlijke eendracht los. Ik heb in elk geval een hoog verantwoordelijkheidsgevoel, waarbij het nu alleen gaat om de toekomst van Roda JC," zegt van Geel.
Wat mij betreft gaat het nieuwe bestuur proberen om Olaf en friends voor de rechter te slepen.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:26 schreef planethugo het volgende:
olaf net op L1 weer het verkondigen dat er geen andere toekomst dan de jupiler league weggelegd is voor roda.... hopelijk was het de allerlaatste keer dat hij op tv was![]()
En alleen al zijn contacten in de voetbalwereld...quote:Op woensdag 15 april 2009 20:20 schreef planethugo het volgende:
[..]
opzich is zo een man als van geel nu wel handig. Je hebt hoe dan ook ervaring nodig om de club opnieuw op te bouwen. Dus laat hem maar blijven. Maar Van Geel gaat natuurlijk niet aan L1 zeggen dat hij volgend seizoen weg is, ook al zou hij dat in zijn kop hebben.
Wat heeft ie tot op heden met zijn contacten gedaan? Alleen Delorge is een redelijke aanwinst. Die Suitchuin heb ik nog geen een keer gezien.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:58 schreef TuggsPandaFoundation het volgende:
[..]
En alleen al zijn contacten in de voetbalwereld...
Ja, en dat Delorge kan voetballen is geen nieuws. Net als het geen nieuws is dat hij geen rechtsback is en dat Addo onnodig kaarten pakt en blunders maakt.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:05 schreef RD4 het volgende:
[..]
Wat heeft ie tot op heden met zijn contacten gedaan? Alleen Delorge is een redelijke aanwinst. Die Suitchuin heb ik nog geen een keer gezien.
das prijzig voor die stoeltjesquote:Supporters Roda willen tribune zelf herstellen
In totaal moeten zo'n 430 stoeltjes worden hersteld. De kosten bedragen volgens Hollands rond de 35.000 euro.
* DarkShine mompelt iets over catering en sanitair wat mogelijk ook in die 35.000 is meegeteld...quote:
Ik volg je even niet.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:26 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ja, en dat Delorge kan voetballen is geen nieuws. Net als het geen nieuws is dat hij geen rechtsback is en dat Addo onnodig kaarten pakt en blunders maakt.
Nee, nee. Dat ben ik ook helemaal met je eens. Ik bedoel dat je geen superscouts en -contacten hoeft te hebben om te zien dat Delorge goed is en hem te kunnen aantrekken. Al blundert hij wel door hem te halen als rechtsback [sic]. Het halen van Addo was dom. Sutchuin heb ik nooit zien spelen, dus een aanwinst op korte termijn is het niet. Toch wel handig als je in degradatienood zit.quote:Op donderdag 16 april 2009 00:18 schreef RD4 het volgende:
[..]
Ik volg je even niet.
Waar ik op doel is dat hij daar zit voor een bedrag tussen de 350.000 en 600.000 en dat hij met zijn "contacten" vrij weinig heeft gedaan....
Olaf:Degradeer voor mijquote:Op woensdag 15 april 2009 19:26 schreef planethugo het volgende:
ook weer die maurice de kneus die even meldt dat mvv morgen met een nieuwe sponsor komt maar toch meldt dat het er niet goed uitziet voor het voetbal in limburg
Sie suchen die alte innenstadt?quote:Op donderdag 16 april 2009 10:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoop echt dat Roda dit jaar eruit knikkert!
quote:Roda-vrouwen weer in slotfase onderuit
PROTEST Trainer René Eijer weggestuurd
Voor de zoveelste keer dit seizoen gingen de vrouwen van Roda JC in de slotfase onderuit.
Gisteravond werd de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht verloren, 1-3.
Hét discussiemoment van de wedstrijd was een doelpunt van Anouk Hoogendijk voor de gasten.
De Utrechtse kopte vijf minuten voor tijd geheel vrijstaand de 1-2 binnen. Aan die treffer zat een wel heel sterk buitenspelluchtje.
De hevig protesterende Roda- trainer René Eijer werd weggestuurd.
Eijer erkende wel dat het voetballend nog beter kan bij zijn ploeg.
,,Maar gewerkt hebben ze wederom keihard."
De enige treffer van de Kerkraadse vrouwen werd gescoord door Kelly Gilissen.
quote:Chaos na opstappen Roda-commissarissen
VOORZITTER ‘Kunnen niet als kameleon van kleur veranderen’
De Raad van Commissarissen (RvC) van Roda JC is gisteren per direct opgestapt. Volgens voorzitter Olaf van Eijndhoven kunnen de commissarissen zich, als vurige pleitbezorgers van de (afgeketste) fusie, niet met volle overgave storten op de stand-alone versie van de Kerkraadse club. Daarmee heeft de vorige week afgeblazen fusie opnieuw een belangrijk slachtoffer geėist.
Alsof de sportieve ellende al niet genoeg is, wordt het tegen degradatie strijdende Roda JC nu ook nog eens getroffen door een bestuurlijke crisis. De Raad van Commissarissen houdt het voor gezien en laat voor de achterblijvers een rokende puinhoop na. Algemeen directeur Huub Narinx zit al enkele weken ziek thuis na een aanvaring met diezelfde commissarissen. Zijn taken worden waargenomen door Martin van Geel, die gisteren verrast reageerde. „Ik snap het besluit wel gezien de rol die sommige individuen in het fusieproces hebben gespeeld”, aldus Van Geel. „Maar vanwege de continuļteit heb ik een beroep gedaan om niet op te stappen.
Gelukkig heeft een aantal van hen zich bereid verklaard op de achtergrond ondersteuning te blijven bieden.”
Die steun is hard nodig. Van Geel heeft (naast zijn tijdelijke job als algemeen directeur) zijn handen als directeur voetbalzaken meer dan vol aan het sportieve gedeelte van zijn werk: ervoor zorgen dat Roda een minder dramatisch seizoen tegemoet gaat. Een hels karwei nu niet duidelijk is of die toekomst in de ere- dan wel eerste divisie ligt.
Van Geel wordt in de dagelijkse bedrijfsvoering bijgestaan door de vorig jaar aangestelde Marc Jetten.
Een enthousiaste, maar in de voetbalwereld onervaren commercieel directeur, die in zijn eerste maanden nauwelijks fatsoenlijk heeft kunnen werken. Het duo zal vol aan de bak moeten om (vanwege de fusie) teleurgestelde sponsors terug te halen, ontevreden geldschieters binnen boord te houden en nieuwe partijen warm te maken voor een club die wankelt. En dat alles om tot een eredivisiewaardige begroting te kunnen komen. Een onvoorstelbaar lastige klus, zeker nu de economische crisis voor extra tegenwind zorgt.
De vraag is dan ook gerechtvaardigd of de commissarissen het wel kunnen maken uitgerekend nu de club hun expertise het hardste nodig heeft het dolende schip te verlaten. „We hadden ervoor kunnen kiezen de lopende zaken af te handelen”, aldus Van Eijndhoven (foto). „Maar na onze duidelijke stellingname en onze inspanningen voor een fusie, kun je niet een dag later als een kameleon van kleur veranderen.
Dan verlies je je geloofwaardigheid en dat is niet in het belang van de club. Door per direct op te stappen maken we de weg vrij voor de STAK (Stichting Administratiekantoor, red.) om andere commissarissen aan te wijzen. Dat was anders niet mogelijk geweest.”
De vraag is hoe het nu verder moet in Kerkrade. Gaat de STAK meteen op zoek naar vervangers of vindt ze de toegezegde steun van de commissarissen op de achtergrond voorlopig voldoende voor de directie?
En hoe groot is de kans dat Narinx weer terugkeert? De man die weigerde het in zijn ogen flinterdunne fusieverhaal te ondertekenen en op dat gebied minder besmet lijkt dan de opgestapte RvC. Maar ook de man die in het - in opdracht van de gemeente Kerkrade - opgestelde UNO-rapport mogelijk (mede)verantwoordelijk wordt gehouden voor het gevoerde beleid dat tot een miljoenentekort heeft geleid. „Ik wil niks uitsluiten maar evenmin op de zaken vooruitlopen”, aldus Narinx. „Ik wacht gewoon op wat gebeuren gaat.”
Volgens Van Geel heeft het vertrek van de commissarissen in elk geval geen direct gevolg voor het voortbestaan van Roda op de korte termijn. „Door de afspraken met Kerkrade kunnen we het seizoen uitspelen.
Ik ben ook positief gestemd over de licentie.We zullen nu goed moeten kijken naar de begroting van komend seizoen.
Die moeten we op een niveau zien te krijgen waarmee je je kunt handhaven.
Het is niet de bedoeling zoveel te gaan saneren dat we op eerstedivisieniveau uitkomen.”
Gezien het miljoenentekort gedurende dit seizoen, de imagoschade én de economische crisis is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
quote:Roda JC gaat inbreng Coerver onderzoeken
VAN GEEL ‘Werkwijze is zeer interessant’
VOETBAL – Technisch directeur Martin van Geel reageert namens Roda JC niet afwijzend op het plan de Wiel Coerver-methode ook binnen de Kerkraadse club in te voeren.
Wel stelt hij dat de club nog moet onderzoeken hoe ze deze werkwijze in het jeugdplan kan integreren. „We hebben een zeer hectische tijd gehad door alle fusieplannen.
Het is pas enkele dagen bekend dat Roda toch alleen verder gaat. Feit is in ieder geval dat de werkwijze van Coerver zeer interessant is.Waarom er nooit eerder gebruik is gemaakt van zijn kennis, kan ik niet zeggen, maar we kunnen ons op zijn minst in dit plan verdiepen.”
De jeugd moet een belangrijke pijler worden in het ‘nieuwe’ Roda JC. „Ik vind niet dat onze jeugd een enorme kostenpost is. Sterker nog, we zouden er mogelijk juist meer in moeten investeren. Daarbij staat evenwel voorop dat kosten voor de baat gaan. We hebben de afgelopen jaren al stappen omhoog gemaakt met onze jeugdopleiding. Onze C1 speelt op het hoogste niveau, de andere jeugdteams op het tweede, waar dit voorheen soms wel de derde divisie was. In de komende weken gaan we een koers bepalen voor onze jeugd en het budget daarvoor.”
quote:Roda juicht actie fans toe
WEST-TRIBUNE Supporters helpen schade herstellen
Roda JC is blij met de actie van supporters om de schade op deWest-tribune te herstellen en daarvoor te betalen. Het zal echter niet leiden tot een eventuele strafvermindering voor de daders.
Tijdens het duel tegen Ajax werden, uit woede over de aangekondigde fusie, meer dan 400 stoeltjes vernietigd. De supporters willen hun goede wil tonen door vandaag zelf mee te helpen aan het herstel van de tribune. Berichten dat de deelnemers die eventueel worden aangeklaagd daarmee aan hun straf ontkomen, noemt directeur voetbalzaken Martin van Geel onzin.
„We zijn blij dat de supporters willen helpen en meebetalen. Maar het betekent niet dat er geen straffen zullen volgen. Als de KNVB stadionverboden gaat opleggen, zal Roda zich daaraan conformeren.
Het kan niet zo zijn dat supporters die dit soort zaken doen hier mee weg kunnen komen.”
Hans Hollands van Hart voor Roda JC rekent vandaag op de komst van ongeveer vijftig fans. „Het merendeel had niets te maken met de vernielingen.
Uit die groep had ik eerlijk gezegd meer respons verwacht.
We hopen met deze actie een positief beeld af te geven richting justitie.
Mogelijk leidt dat tot mildere straffen voor degenen die zich wel van hun goede kant laten zien.”
Doordat er dankzij Kuijer en co geen geld was om wat te kopenquote:Op donderdag 16 april 2009 00:18 schreef RD4 het volgende:
[..]
Ik volg je even niet.
Waar ik op doel is dat hij daar zit voor een bedrag tussen de 350.000 en 600.000 en dat hij met zijn "contacten" vrij weinig heeft gedaan....
* planethugo is present en heeft er een goed gevoel over en dus zin inquote:Op donderdag 16 april 2009 11:37 schreef DarkShine het volgende:
Wi gaan er trouwens allemaal naar NEC?
Was jij dat gister at prikbord, over de nieuwsbrief van Beelen?quote:Op donderdag 16 april 2009 14:11 schreef Professional het volgende:
Helaas niet present, groot feest van zaalvoetbal.
Nu hopen dat jullie ook feestje kunnen bouwen!
niet echt mijn artiesten maar ach, voor het goede doel wil ik wel gaanquote:In het Parkstad Limburg Stadion wordt op zaterdagavond 9 mei een groot benefietconcert met Limburgse artiesten gehouden. Het evenement is een initiatief van de Stichting Hart voor Roda JC, dat hiermee geld voor de club wil ophalen.
De groep Schintaler zingt het nieuwe clublied. Ook treden er verschillende bekende artiesten op. De dag erna, op zondag 10 mei, speelt Roda JC zijn laatste competitiewedstrijd tegen Feyenoord.
Dat was ik ja.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:15 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Was jij dat gister at prikbord, over de nieuwsbrief van Beelen?
Ifso, kun je me die eens als prive bericht @ fok sturen?
ook presentquote:Op donderdag 16 april 2009 11:37 schreef DarkShine het volgende:
Wi gaan er trouwens allemaal naar NEC?
In welke bus zit jij?quote:
Lijkt me stug dat dat niet mag... Zelfs bij concerten doen ze daar al niet meer moeilijk over aangezien bijna iedere telefoon zo'n ding er wel op heeft.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:03 schreef planethugo het volgende:
even een vraagje, mag je doogaans een camera het stadion mee naar binnen nemen? Mijn omaheeft een kleine mooie camera gewonnen met prima beeld. Is wel leuk om die zaterdag eens te testen
geen idee eigenlijkquote:Op donderdag 16 april 2009 15:58 schreef DarkShine het volgende:
[..]
In welke bus zit jij?
Ze hebben volgens mij alle bekende gasten over de 3 bussen verdeeld
quote:Klushulp uit Alkmaar
RODA-STOELTJES ‘Dit had iedereen kunnen overkomen’
Enkele tientallen Roda-fans zijn sinds gisteren druk in de weer de vernielingen op deWest-tribune eigenhandig te herstellen. Zelfs vanuit Alkmaar komt klushulp.
De West-tribune van het Parkstad Limburg Stadion heeft met een beetje fantasie iets weg van een slagveld. Tijdens het duel tegen Ajax werden meer dan 400 stoeltjes vernield uit woede over de -toen nog op handen zijnde- fusie.
De stichting Hart voor Roda JC klopte aan bij Roda met het voorstel met de fans zelf de herstelwerkzaamheden te verrichten én te betalen.
De vrijwilligers geven zichzelf twee dagen de tijd om de beschadigde tribune weer een opgeruimd gezicht te geven door vernielde stoeltjes te vervangen door gloednieuwe exemplaren.
Bewapend met hamers, priemen en ander gereedschap melden de klusjesmannen en -vrouwen zich tegen het einde van de middag bij het stadion. Zoals een 39-jarige supporter uit Alkmaar. Om één uur in de auto gestapt richting het zuiden.
Straks, als het werk erop zit, keert hij huiswaarts. Vandaag heeft hij verlof genomen, morgen moet hij zich weer melden bij zijn baas.
Nee, hij wil niet met zijn naam in de krant, wel met zijn verhaal. „Toen ik eergisteren hoorde dat supporters mee konden helpen om de schade te herstellen, heb ik me meteen gemeld.Waarom? Omdat ik zelf ook mijn eigen stoeltje heb vernield.”
De Kerkradenaar verkaste zeventien jaar geleden naar het westen en woont al negen jaar in Alkmaar.
Maar ondanks zijn verhuizing zit zijn liefde voor Roda (‘Ik heb 21 jaar een seizoenskaart’) diep, heel diep. En dus werd hij overvallen door gevoelens van woede en ongeloof toen de fusie met Fortuna Sittard definitief leek te zijn. Gevoelens die hem tijdens het duel tegen Ajax transformeerden in een ander mens. „Het kwam voort uit pure frustratie. Ik heb geen strafblad en me nooit misdragen. Maar op die middag kwam het allemaal naar boven.
De gedachte dat Roda niet meer zou bestaan, werd me te veel.
Als je 39 bent, zou je denken oud genoeg te zijn om dit soort dingen niet te doen. Maar dit had iedereen kunnen overkomen.”
En dus staat hij, terwijl de klanken van U2 door de geluidsboxen van het stadion galmen, op deze zwoele donderdagavond met lotgenoten fanatiek te klussen. Het overgrote deel van de aanwezigen heeft zich op die bewuste zondag weten in te houden. Degenen die wel over de schreef gingen, hopen met deze actie op clementie van justitie. Ook de ‘Alkmaarder’ met het Roda-hart. „Achteraf heb je altijd spijt voor hetgeen je gedaan hebt. Ik ben niet bang dat ik gestraft word. Ik besef namelijk heel goed dat dat zal gebeuren en ik zal die straf ook accepteren.
Het belangrijkste is dat Roda blijft bestaan. Al is het jammer dat ze het voorlopig waarschijnlijk zonder mij moeten doen.”
quote:Werkstraf voor zes fans na wraak op arbiter
RODA Supporters bekladden huis Van Boekel
VOETBAL – Politierechter A. Bosma in Roermond heeft zes Roda JC-supporters een werkstraf van 56 uur opgelegd. Zij bekladden in april 2008 het huis en de auto van scheidsrechter Pol van Boekel in Venray. De mannen zijn tussen de 19 en 26 jaar oud. Vijf van hen zijn inwoners van Parkstad, een veroordeelde woont in Gouda.
De politierechter noemde de manier waarop de Roda JC-aanhangers hun gram hadden gehaald op de arbiter, omdat ze het niet eens waren met beslissingen die Van Boekel had genomen tijdens het duel Roda JC-NEC, een ‘laffe daad’. „Of om in jullie termen te blijven, bijzonder onsportief.”
Zeven mannen en één vrouw gingen twee weken na de wedstrijd vanuit Kerkrade naar Venray om Van Boekel een lesje te leren. Het idee werd geboren tijdens een verjaardagsfeestje in de Kick-Off, het supportershome van Roda JC.
Twee daders hebben toegegeven dat ze met spuitbussen bedreigingen en beledigingen op het huis en de auto van de arbiter hebben gespoten.
Justitie seponeerde de zaak tegen de vrouw. De politie heeft een verdachte nooit kunnen opsporen.
De politierechter hield alle daders even verantwoordelijk voor het openlijke geweld.
Bosma week in zijn vonnis af van de eis van officier van justitie Stienen. Die had dertig uur werkstraf, twee weken voorwaardelijke celstraf en een stadionverbod van twee jaar tegen de supporters geėist. De politierechter vond een voorwaardelijke straf als stok achter deur niet nodig, omdat volgens hem de kans op herhaling klein is.
Van een strafrechterlijk stadionverbod zag Bosma af. Die straf voegt volgens hem niets toe aan de ontzegging van negen jaar die de KNVB de daders al heeft opgelegd. Nu de uitspraak van de rechter bekend is, gaan ze in hoger beroep bij de voetbalbond tegen de duur van het verbod. Omdat scheidsrechter Van Boekel geen schadeclaim heeft ingediend, kon de rechter de supporters niet opleggen dat ze de geraamde schade van ruim 1200 euro gezamenlijk moeten betalen. Hij deed wel een dringend beroep op hen om dat wel te doen.
De (aangepaste) update op rodajc.nl gisteren zegt meer dan genoeg over van erp!quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:34 schreef planethugo het volgende:
schijnbaar hebben ze juist niet echt goede beelden en bovendien als jij gewoon zegt: dat ben ik niet dan kunnen ze heel moeilijk bewijzen dat jij dat wél bent. Nee wat ik zoal hoor over die van erp help je eerder justitie/knvb hiermee dan roda
zo denk ik er dus ook overquote:Op vrijdag 17 april 2009 11:34 schreef planethugo het volgende:
ach nobel initiatief om die stoeltjes opnieuw te monteren maar als dader zou ik me juist afzijdig houden aangezien je er verder niets mee opschiet. Nou nou roda zal doorgeven aan justitie dat je geholpen hebt. Het enige wat je daarmee bereikt is dat je juist gepakt wordt aangezien ze dan meteen alle info over een x aantal daders hebben.
schijnbaar hebben ze juist niet echt goede beelden en bovendien als jij gewoon zegt: dat ben ik niet dan kunnen ze heel moeilijk bewijzen dat jij dat wél bent. Nee wat ik zoal hoor over die van erp help je eerder justitie/knvb hiermee dan roda
Bwoooaaaaa wat een zooitje was het ook hey!!!quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:34 schreef Biertjuhhhh het volgende:
www.rodaworld.nl staan een paar foto's
Dat doe ik ook, respect daarvoor. Als er gewoon gezegd was: jongens zand erover, iedereen die komt helpen die wordt verder niet vervolgd, dan was het een stuk drukker geweest.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:05 schreef TheYoung1 het volgende:
Maar sowieso, de gedachte erachter zou je als fan toch moeten aanspreken.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 08:57 schreef iehlaak het volgende:
Omdat Harmke toch altijd meeleest, zal ik hem maar weer de opstelling geven:
Castro
Delorge - Vormer - Meeuwis - Bodor
Oper - Cisse
Eventueel Janssen als Bodor toch niet kan spelen.
Verder punten waar Harmke op moet letten:Niet vrijwillig wisselen voor de 70e minuut Als je ruim voorstaat mag je Hadouir voor Oper brengen, sta je achter dan Dietor voor Vormer/Bodor/Delorge.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd... En het was een overtreding op de Jong, en het rook naar buitenspel tijdens het schot, en zowel Cisse als die verdediger waren met elkaar in duel dus Cisse had gewoon door mogen gaan!!!quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:48 schreef Plato1980 het volgende:
Braamhaar. Door dit smerige hoerenjong verliezen we twee punten
.
Dat ligt inderdaad aan jou. Niet dat Roda verdiende te winnen, maar het verdiende ook zeker niet te verliezen. Op basis van een samenvatting kun je sowieso geen oordeel over een wedstrijd geven.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:31 schreef Evertje het volgende:
Zal wel aan mij liggen (en de samenvatting die ik net heb gezien) maar Roda steelt gewoon een punt in Nijmegen. Heb alleen maar NEC gezien en een bevlieging van Cisse. De goal van NEC was idd erg twijfelachtig, maar anders was er een andere kans wel ingegaan.
Welkom in de wondere wereld die Hilversum heet. Ze zenden uit wat ze willen uitzenden.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:31 schreef Evertje het volgende:
Zal wel aan mij liggen (en de samenvatting die ik net heb gezien) maar Roda steelt gewoon een punt in Nijmegen. Heb alleen maar NEC gezien en een bevlieging van Cisse. De goal van NEC was idd erg twijfelachtig, maar anders was er een andere kans wel ingegaan.
VI neem ik al lang niet meer serieus, daarvoor is Johan Derksen veel te diep gezonken.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:55 schreef LeonH het volgende:
Ook een VI schrijft weer dat Roda een punt steelt uit Nijmegen :S
Mogen ze dan nog geen punten meer halen? NEC faalde in de enkele kansjes die ze hadden in de afronding, en Roda knalt 'm gewoon er in... Uiteindelijk heeft NEC dus nog geluk gehad met de scheids die allereerst geen overtreding fluit en met de grens die niet vlagt voor buitenspel...
quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:48 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik heb overigens nog altijd een 'weddenschap' lopen met TuggsPandaFoundation, sinds halverwege dit seizoen. Inhoud:
Mocht Roda in de lopende competitie nog op de 18e plaats terechtkomen dan kom ik de eerstvolgende thuiswedstrijd mijn longen uit het lijf schreeuwen voor Roda.
Ik vrees het ergste na dit weekendHet valt nog wel mee. Het wordt in ieder geval niet de wedstrijd tegen VolendamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat viel mij ook al op. De twee sleutelmomenten waarmee de arbitrage NEC een punt bezorgd, worden niet eens genoemd.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:55 schreef LeonH het volgende:
Mogen ze dan nog geen punten meer halen? NEC faalde in de enkele kansjes die ze hadden in de afronding, en Roda knalt 'm gewoon er in... Uiteindelijk heeft NEC dus nog geluk gehad met de scheids die allereerst geen overtreding fluit en met de grens die niet vlagt voor buitenspel...
VI = Johan Derksen = NECquote:Op zaterdag 18 april 2009 23:55 schreef LeonH het volgende:
Je bedoelt die duw bij de 1-1? De hele wedstrijd fluit die als een mierenneuker voor zulke momenten behalve toen. Om nog maar niet te hebben over Cissé in blessuretijdquote:Op zondag 19 april 2009 08:32 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op. De twee sleutelmomenten waarmee de arbitrage NEC een punt bezorgd, worden niet eens genoemd.![]()
Ik heb dit seizoen nog amper naar Studio Sport gekeken daar Eredivisie Live kwalitatief veel beter is en daar werden beide blunders wel uitgebreid herhaald.quote:Op zondag 19 april 2009 10:38 schreef DarkShine het volgende:
Rutten zat dus op de tribune voor Cissé.
Wat is die samenvatting een ontzettend vertekend beeld van de wedstrijd, heb hem net gedownload en gekeken...
De videos op de Eredivise live site krijg ik hier totaal niet aan ;t werk.quote:Op zondag 19 april 2009 11:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik heb dit seizoen nog amper naar Studio Sport gekeken daar Eredivisie Live kwalitatief veel beter is en daar werden beide blunders wel uitgebreid herhaald.
Rutten op de tribune voor Cisse. Zou hij het programma van de Snor hebben gekeken?quote:Op zondag 19 april 2009 10:38 schreef DarkShine het volgende:
Rutten zat dus op de tribune voor Cissé.
Wat is die samenvatting een ontzettend vertekend beeld van de wedstrijd, heb hem net gedownload en gekeken...
hier valt niets meer aan toe te voegen, wat een waardeloze kut speler is hetquote:Op zaterdag 18 april 2009 21:01 schreef Plato1980 het volgende:
Overigens wil ik Matondo nooit meer in een Rodashirt zien, ik word echt niet goed van die vent.
Had verwacht dat dat wel een goede zou worden voor Roda JC. Was bij Club Brugge een aardige speler, mocht ook redelijk vaak in de basis starten.quote:Op zondag 19 april 2009 18:33 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
hier valt niets meer aan toe te voegen, wat een waardeloze kut speler is het![]()
![]()
![]()
Het ziet er vaak wel dreigend uit, maar hij heeft amper rendement. Hij draaft maar wat rond en heeft het spelinzicht van een blinde kip.quote:Op zondag 19 april 2009 20:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Had verwacht dat dat wel een goede zou worden voor Roda JC. Was bij Club Brugge een aardige speler, mocht ook redelijk vaak in de basis starten.
Dat heet in vaktermen een 'vicieuze cirkel'quote:Op woensdag 15 april 2009 21:26 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ja, en dat Delorge kan voetballen is geen nieuws. Net als het geen nieuws is dat hij geen rechtsback is en dat Addo onnodig kaarten pakt en blunders maakt.
Dus Delorge is een goede voetballer en daarom pakt Addo kaarten en als Addo kaarten pakt gaat Delorge beter voetballen zodat Addo nog meer kaarten pakt en Delorge die dan weer beter gaat voetballen? Zo zie jij het?quote:Op maandag 20 april 2009 04:42 schreef blonchi het volgende:
[..]
Dat heet in vaktermen een 'vicieuze cirkel'
quote:Op maandag 20 april 2009 05:24 schreef RD4 het volgende:
[..]
Dus Delorge is een goede voetballer en daarom pakt Addo kaarten en als Addo kaarten pakt gaat Delorge beter voetballen zodat Addo nog meer kaarten pakt en Delorge die dan weer beter gaat voetballen? Zo zie jij het?
Ik denk dat je je toch eens moet verdiepen in de hedendaagse taal en de betekenis eens moeten laten uitleggen door een capabele leraar van de term 'vicieuze cirkel'.
quote:Sekou Cissé, vier uit vier
LINKER Dreigende spel van Ivoriaan levert nu ook rendement op
Met vier doelpunten in de laatste vier duels slaagt Sekou Cissé er eindelijk in de constante dreiging in zijn spel om te zetten in rendement.
Opvallend: tegen NEC scoorde de Ivoriaan voor de derde achtereenvolgende keer met zijn ‘zwakke’ linker.
NEC-Roda JC (1-1) was typisch zo’n wedstrijd waarin één doelpunt wel eens voldoende zou kunnen zijn voor drie punten. De 0-1 van Cissé ruim twintig minuten voor tijd leek in goud te kunnen worden gegoten, maar in de slotfase kwam NEC via Bas Sibum (ex-Roda) alsnog op 1-1. Op basis van de hele wedstrijd een terechte uitslag, al zag het er niet meer naar uit dat de in die fase dolende thuisploeg nog langszij zou komen.
Na een snelle kans voor Andres Oper, knap gered door Gabor Babos, was Roda lange tijd aanvallend machteloos. Saļdi, Lasse Schöne, Tim Janssen en Ramon Zomer roken namens NEC aan de openingstreffer.
Die viel echter aan de andere kant. Cissé dreigde met rechts, kapte de uitglijdende Dani uit en kogelde de bal met links in de verre hoek: 0-1. De Ivoriaan was, hoewel niet groots spelend, opnieuw de gevaarlijkste man aan Kerkraadse zijde.
Met vier doelpunten in de laatste vier duels slaagt Sekou Cissé er eindelijk in de constante dreiging in zijn spel om te zetten in rendement.
Geen wonder dat tal van binnen- (PSV en Twente) en buitenlandse clubs (uit Frankrijk, Spanje en Italiė) hem blijkbaar nauwlettend volgen. Van concrete interesse is volgens Martin van Geel nog geen sprake. De directeur voetbalzaken besloot enkele weken geleden ondanks de onduidelijkheid over de toekomst de optie in het aflopende contract van Cissé te lichten, waardoor hij vastligt tot de zomer van 2011. En aangezien geen clausule in die verbintenis is opgenomen, zullen eventuele geļnteresseerde een zak met euro’s moeten meenemen voor de international.
NEC, dat in de tweede helft steeds verder wegzakte, was na die 0-1 helemaal van slag. Toch kwam de formatie van Mario Been op gelijke hoogte. De geheel vrijstaande Dani raakte een voorzet helemaal verkeerd waarna de eveneens geheel vrijstaande Sibum met het hoofd voor de 1-1 zorgde. Scheidsrechter Erik Braamhaar wuifde Kerkraadse protesten voor een vermeende overtreding op Marcel de Jong weg. In de slotfase waren beide teams dicht bij een tweede treffer. Bram Castro redde knap op een schot van Dennis Rommedahl, terwijl aan de andere kant Marcel Meeuwis en Jeanvion Yulu-Matondo kansen op de 1-2 onbenut lieten. Braamhaar haalde zich in de blessuretijd nogmaals de woede van Roda op de hals door Cissé, na duw- en trekwerk met Dani, terug te fluiten toen hij alleen op Babos af kon.
Daardoor bleef het bij een puntje.
De nederlaag van De Graafschap tegen FC Groningen werd vervolgens met gejuich ontvangen in het Kerkraadse kamp. Gistermiddag zal iedereen echter wit zijn weggetrokken toen ADO Den Haag onder leiding van Raymond Atteveld bij Willem II uitliep naar 0-3. Doordat de Tilburgers zich net op tijd herstelden (3-3), blijft Roda’s achterstand op de veilige vijftiende plek twee punten. Al is de ploeg van Harm van Veldhoven wel een plaats gezakt door de zege van Volendam, Roda’s volgende opponent.
Eredivisie
NEC 1 Roda JC 1
69. Cissé 0-1, 81. Sibum 1-1. Scheidsrechter: Braamhaar. Toeschouwers: 12.500. Geel: Linssen, Vormer (Roda).
quote:Op en soms over het randje
DEGRADATIE Edwin Linssen voelt er niets voor zijn cv verder te vervuilen
Zijn cv maakt sinds vorig seizoen melding van één degradatie (met VVV). Als het aan Edwin Linssen ligt, blijft het daarbij. „Het staat niet best als je twee opeenvolgende degradaties op je cv hebt staan.”
Mopperend en foeterend stapte Edwin Linssen na afloop van NEC-Roda JC (1-1) van het veld. De gasten hadden in de slotfase twee duren punten uit hun handen laten glippen. Punten die bij de eindafrekening wel eens het verschil kunnen maken tussen de plaatsen 15, 16, 17 en 18. „Dit hadden we nooit meer mogen weggeven”, baalde de Midden-Limburger. „NEC wist het niet meer na ons doelpunt. Natuurlijk kun je altijd nog een treffer incasseren, maar de manier waarop de 1-1 valt is tekenend voor een ploeg die onderin staat.” Met Edwin Linssen (voor de lichtgeblesseerde Kris de Wree) kreeg het spel van Roda de peper die het te vaak mist. Linssen intimideert en irriteert, laat zijn tegenstander meteen weten met wie hij het anderhalf uur te doen krijgt en schoffelt op en soms over het randje. Tegen NEC was het niet anders.
Na één minuut incasseerde Saļdi de eerste duw, na anderhalve minuut de tweede por en na drie minuten knalde de kleine aanvaller tegen de grond na een ‘botsing’ met Linssen. Het schaafwerk van de rechtsback duurde ruim een half uur, daarna moest na een gele kaart de knop om. „Ik speel vanaf het begin op het randje en hoop zo lang mogelijk niet tegen een gele kaart aan te lopen. Als je die eenmaal hebt gekregen, moet je het anders aanpakken door minder kort op de man te spelen.We hebben te vaak in de eerste twintig minuten een wedstrijd weggegeven. Ik loop lang genoeg mee om te weten hoe je een tegenstander moet bespelen en je teamgenoten kunt opfokken door er vanaf het begin kort op te zitten. Iedereen doet zijn best, maar we moeten nog meer met het mes tussen de tanden spelen. Ik weet hoe erg het is om te degraderen en wil dat niet nog eens meemaken.
Ik ben naar Roda gekomen om bij de eerste acht, negen te eindigen.
Nu voetballen we voor een plek bij de eerste achttien.”
Na de 0-1 hadden de gasten het duel moeten uitspelen, vond Linssen. „Als je vierde staat, lukt je dat ook. Het heeft te maken met vertrouwen.
‘Als het maar niet 1-1 wordt’, spookt door het hoofd van te veel jongens. Als je dat denkt, gebeurt het ook. Het wordt nu heel lastig. Er wordt te makkelijk gezegd dat we de volgende twee thuisduels wel even gaan winnen. Volendam komt naar ons in de wetenschap dat er iets te halen valt. En Willem II zou er niets op tegen hebben om Roda richting de eerste divisie te duwen.”
quote:Programma benefietconcert Roda bijna rond
De stichting Hart voor Roda houdt zaterdag 9 mei (aanvang 20.00 uur) een benefietconcert in het Parkstad Limburg Stadion. De opbrengst van het concert gaat in haar geheel naar de stichting, die Roda JC financieel wil steunen.
Op het programma staan optredens van Jack Vinders, de Schintaler, Big Benny, Network, de Limburgse toppers Domm en Dool, de Kirchroadsjer Steierbuben, de Martino’s en de Trumpet Stars. De kaartverkoop (12,50 euro, voor de noordtribune 35 euro) start morgen via Bureau Ticketing Roda (045-6317004, 045-6317006), dat op weekdagen is geopend van 10.00 tot 16.00 uur.
Nee. Het ligt toch iets genuanceerder.quote:Op maandag 20 april 2009 05:24 schreef RD4 het volgende:
[..]
Dus Delorge is een goede voetballer en daarom pakt Addo kaarten en als Addo kaarten pakt gaat Delorge beter voetballen zodat Addo nog meer kaarten pakt en Delorge die dan weer beter gaat voetballen? Zo zie jij het?
Ik denk dat je je toch eens moet verdiepen in de hedendaagse taal en de betekenis eens moeten laten uitleggen door een capabele leraar van de term 'vicieuze cirkel'.
15 Roda JCquote:Op zondag 19 april 2009 20:18 schreef Schimpie het volgende:
Zaterdag volle bak? Als we dan verliezen is het gedaan maar ik heb er wel vertrouwen in.
Waar mag ik tekenen?quote:Op maandag 20 april 2009 11:41 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
15 Roda JC
16 ADO Den Haag
17 FC Volendam
18 De Graafschap
Dat lijkt mij gezien de programma's die deze clubs nog voor de boeg hebben en de vorm waar ze op dit moment in steken de eindstand te gaan worden.
Overigens mag ADO ook wel laatste worden en Volendam en De Graafschap er via de playoffs in blijven, leuke clubs.
Kirk is wat mij betreft de baas aller bazen. Maar volgens mij wilt hij ook onze weddenschap niet verliezen. Inderdaad, ADO mag eruit, maar dat zie ik niet gebeuren.quote:Op maandag 20 april 2009 11:41 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
15 Roda JC
16 ADO Den Haag
17 FC Volendam
18 De Graafschap
Dat lijkt mij gezien de programma's die deze clubs nog voor de boeg hebben en de vorm waar ze op dit moment in steken de eindstand te gaan worden.
Overigens mag ADO ook wel laatste worden en Volendam en De Graafschap er via de playoffs in blijven, leuke clubs.
bibberdebibber de komende wekenquote:De stand:
14 Sparta 31 8 6 17 30 41 - 65
15 ADO Den Haag 31 7 7 17 28 34 - 52
16 FC Volendam 31 7 6 18 27 35 - 63
17 Roda JC 31 6 8 17 26 34 - 54
18 De Graafschap 31 6 7 18 25 21 - 56
Speelronde 32:
vr 24/4 Sparta Rotterdam - De Graafschap 20.45
za 25/4 Roda JC - FC Volendam 18.45
zo 26/4 ADO Den Haag - Feyenoord 12.30
Speelronde 33:
zo 3/5 Roda JC - Willem II 14.30
zo 3/5 FC Volendam - FC Groningen 14.30
zo 3/5 Sparta Rotterdam - Ajax 14.30
zo 3/5 NAC Breda - De Graafschap 14.30
zo 3/5 SC Heerenveen - ADO Den Haag 14.30
Speelronde 34:
zo 10/5 Feyenoord - Roda JC 14.30
zo 10/5 De Graafschap - FC Volendam 14.30
zo 10/5 ADO Den Haag - Vitesse 14.30
zo 10/5 NEC - Sparta Rotterdam 14.30
wat geweldig zou het zijn als Feyenoord volgend seizoen alweer 10de staatquote:Op maandag 20 april 2009 12:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat geweldig zou het zijn als Feyenoord Roda er in de laatste speelronde keihard uit trapt
Volendam en Willem II-thuis dus. Win je twee keer dan ben je 15e, win je één keer dan ben je 16e of 17e denk ik. Win je ze beiden niet dan ben je zwaar genaaid.quote:Op maandag 20 april 2009 12:24 schreef planethugo het volgende:
[..]
bibberdebibber de komende weken![]()
6 punten zijn een absolute MUST
het doelsaldo met ado zal ook weleens belangrijk kunnen worden. Kut dat we de laatste wedstrijd alweer uit naar feyenoord moeten
Je moet beide thuiswedstrijden winnen, en win je van Volendam, dan komt dat ook wel goed denk ik. Zo niet, dan gaan we het ook tegen Willem II moeilijk krijgen. Laten we die Platje maar zijn knieschijven verneuken, liefst met geel i.p.v. rood. Want dat is een soort van Hooijdonk-syndroom geworden voor Roda, die Melvin.quote:Op maandag 20 april 2009 12:31 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Volendam en Willem II-thuis dus. Win je twee keer dan ben je 15e, win je één keer dan ben je 16e of 17e denk ik. Win je ze beiden niet dan ben je zwaar genaaid.
en hoe komt dat zo, nog stress geweest op de terugreis?quote:Op maandag 20 april 2009 17:43 schreef DarkShine het volgende:
Ik vermoed dat Rodajcfans nu achter gaat liggen met het nieuws, ik verwijs jullie dan ook naar:
http://rodajc.headliner.nl/
Ikzelf heb na zaterdag namelijk per direct mijn lidmaatschap opgezegt en ben gestopt als webmaster van rodajcfans (de meeste updates kwamen van mij)...
Spreek me zaterdag in de KO maar aan, leg ik het je wel uitquote:Op maandag 20 april 2009 17:50 schreef planethugo het volgende:
[..]
en hoe komt dat zo, nog stress geweest op de terugreis?
dat wordt dan de week erna. Ben er zaterdag helaas niet bijquote:Op maandag 20 april 2009 17:51 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Spreek me zaterdag in de KO maar aan, leg ik het je wel uit
anders internet cafe zoeken en via eredivisielive.nl 5 euro betalenquote:Op maandag 20 april 2009 18:12 schreef Professional het volgende:
Word wel een gezellig weekendje Zweden, misschien dat we nog ergens een bar vinden waar Roda op kan staan.
Die jou vervolgens zegt dat je niet in Nederland zit en je dus niet laat kijken...quote:Op maandag 20 april 2009 19:42 schreef planethugo het volgende:
[..]
anders internet cafe zoeken en via eredivisielive.nl 5 euro betalen
Voorbarige conclusie, koempelemaan...quote:Op maandag 20 april 2009 05:24 schreef RD4 het volgende:
[..]
Bannier is een pier die een hekel aan Roda heeft, die man had al jaren geleden een stadionverbod moeten krijgen. Wat mij betreft volgt dat nu direct en Rob Sporken mag er ook eentje krijgen.quote:Op maandag 20 april 2009 21:59 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Bannier beweerde afgelopen zaterdag dat er maar 200 supporters mee waren.
quote:Sergio ongelukkig bij Sivasspor
REACTIE ‘Zo snel mogelijk naar Nederland’
Voormalig Roda JC-speler Sergio (foto) voelt zich doodongelukkig bij het Turkse Sivasspor.
De Braziliaanse middenvelder komt weinig tot niet aan spelen toe bij de verrassende koploper in de Turkse competitie, waar hij aan het einde van dit seizoen transfervrij mag vertrekken.
De 28-jarige Sergio verklaart niet lekker in zijn vel te zitten. „Ik ben topfit, maar speel bijna nooit. Ik ga sowieso weg bij Sivasspor. Het wordt tijd dat ik aan het voetballen kom. Mijn familie en ik willen zo snel mogelijk terug naar Nederland.
Ik hoop daar op korte termijn een nieuwe club te vinden, waarna ik nog een jaar of zeven denk te kunnen voetballen.” Volgens Kees Ploegsma jr., zaakwaarnemer van Sergio, hebben FC Twente en NAC Breda interesse getoond. „Ze hebben mij laten weten Sergio een interessante speler te vinden. Op dit moment hikken de twee clubs nog tegen zijn hoge salaris aan, omdat hij inmiddels weer een speler is geworden van buiten de EU. We gaan dit proberen op te lossen.”
excusez, je hebt gelijk...quote:Op maandag 20 april 2009 21:49 schreef blonchi het volgende:
[..]
Voorbarige conclusie, koempelemaan...
Maar toch, ik zal trachten wat duidelijker over te komen:
Ik doelde op een blunderend beleid van de club die jij met zoveel verve aanhangt.
Het komt wel eens voor dat de ene blunder de ander opvolgt. En bij Roda lijkt dat momenteel schering en inslag.
Voilą: Vicieuze cirkel.
Hij had gelijk als hij had vermeld dat Sporting Limburg door een opeenstapeling van blunders niet van de grond kwam.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef Che1984 het volgende:
Is er een clubcardverplcihting aankomende zaterdag?
Volgens mij 1 kaart per cc en 4 kaarten per scc.quote:En zo ja, hoeveel kaarten kun je op een clubcard krijgen? WIl graag gaan met een groep!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |