abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 april 2009 @ 18:11:49 #201
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_68046423
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:56 schreef TuggsPandaFoundation het volgende:

[..]

Hopen dat daar iets uitrolt...
Ja! Het liefst 25 miljoen per komende 4 seizoenen!!
Zou wat zijn hè
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_68048748
olaf net op L1 weer het verkondigen dat er geen andere toekomst dan de jupiler league weggelegd is voor roda.... hopelijk was het de allerlaatste keer dat hij op tv was

ook weer die maurice de kneus die even meldt dat mvv morgen met een nieuwe sponsor komt maar toch meldt dat het er niet goed uitziet voor het voetbal in limburg
pi_68050126
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:26 schreef planethugo het volgende:
olaf net op L1 weer het verkondigen dat er geen andere toekomst dan de jupiler league weggelegd is voor roda.... hopelijk was het de allerlaatste keer dat hij op tv was

ook weer die maurice de kneus die even meldt dat mvv morgen met een nieuwe sponsor komt maar toch meldt dat het er niet goed uitziet voor het voetbal in limburg
oLAF, L1, LD, het zijn allemaal slaafjes van de provincie. Dat ze zich maar koest gaan houden.
pi_68050696
quote:
Martin van Geel gaat ervan uit dat hij ook volgend seizoen technisch directeur is van Roda JC. Na het opstappen van de Raad van Commissarissen heeft van Geel voorlopig de algemene leiding over de club. De STAK, dat zijn de aandeelhouders van de club, zal een nieuw bestuur samenstellen maar wanneer is nog niet bekend.

Van Geel wil de komende weken alles eens op een rijtje gaan zetten. ,,De club heeft imagoschade opgelopen en we hebben maanden achterstand. Maar misschien komt er bij iedereen ook iets van gezamenlijke eendracht los. Ik heb in elk geval een hoog verantwoordelijkheidsgevoel, waarbij het nu alleen gaat om de toekomst van Roda JC," zegt van Geel.
opzich is zo een man als van geel nu wel handig. Je hebt hoe dan ook ervaring nodig om de club opnieuw op te bouwen. Dus laat hem maar blijven. Maar Van Geel gaat natuurlijk niet aan L1 zeggen dat hij volgend seizoen weg is, ook al zou hij dat in zijn kop hebben.
  woensdag 15 april 2009 @ 20:42:46 #205
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_68051599
quote:
Wat mij betreft gaat het nieuwe bestuur proberen om Olaf en friends voor de rechter te slepen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_68052241
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:20 schreef planethugo het volgende:

[..]

opzich is zo een man als van geel nu wel handig. Je hebt hoe dan ook ervaring nodig om de club opnieuw op te bouwen. Dus laat hem maar blijven. Maar Van Geel gaat natuurlijk niet aan L1 zeggen dat hij volgend seizoen weg is, ook al zou hij dat in zijn kop hebben.
En alleen al zijn contacten in de voetbalwereld...
  woensdag 15 april 2009 @ 21:05:13 #207
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_68052479
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:58 schreef TuggsPandaFoundation het volgende:

[..]

En alleen al zijn contacten in de voetbalwereld...
Wat heeft ie tot op heden met zijn contacten gedaan? Alleen Delorge is een redelijke aanwinst. Die Suitchuin heb ik nog geen een keer gezien.
pi_68053261
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:05 schreef RD4 het volgende:

[..]

Wat heeft ie tot op heden met zijn contacten gedaan? Alleen Delorge is een redelijke aanwinst. Die Suitchuin heb ik nog geen een keer gezien.
Ja, en dat Delorge kan voetballen is geen nieuws. Net als het geen nieuws is dat hij geen rechtsback is en dat Addo onnodig kaarten pakt en blunders maakt.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_68053770
quote:
Supporters Roda willen tribune zelf herstellen

In totaal moeten zo'n 430 stoeltjes worden hersteld. De kosten bedragen volgens Hollands rond de 35.000 euro.
das prijzig voor die stoeltjes
pi_68053932
Kleine negentig euro per stoeltje. Dat vind ik -inclusief arbeid- netjes.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  woensdag 15 april 2009 @ 22:51:59 #211
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68056365
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:40 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

das prijzig voor die stoeltjes
* DarkShine mompelt iets over catering en sanitair wat mogelijk ook in die 35.000 is meegeteld...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 16 april 2009 @ 00:18:56 #212
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_68058888
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:26 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Ja, en dat Delorge kan voetballen is geen nieuws. Net als het geen nieuws is dat hij geen rechtsback is en dat Addo onnodig kaarten pakt en blunders maakt.
Ik volg je even niet.

Waar ik op doel is dat hij daar zit voor een bedrag tussen de 350.000 en 600.000 en dat hij met zijn "contacten" vrij weinig heeft gedaan....
pi_68060802
quote:
Op donderdag 16 april 2009 00:18 schreef RD4 het volgende:

[..]

Ik volg je even niet.

Waar ik op doel is dat hij daar zit voor een bedrag tussen de 350.000 en 600.000 en dat hij met zijn "contacten" vrij weinig heeft gedaan....
Nee, nee. Dat ben ik ook helemaal met je eens. Ik bedoel dat je geen superscouts en -contacten hoeft te hebben om te zien dat Delorge goed is en hem te kunnen aantrekken. Al blundert hij wel door hem te halen als rechtsback [sic]. Het halen van Addo was dom. Sutchuin heb ik nooit zien spelen, dus een aanwinst op korte termijn is het niet. Toch wel handig als je in degradatienood zit.
pi_68060812
quote:

Olaf:Degradeer voor mij
pi_68063217
Hoop echt dat Roda dit jaar eruit knikkert!
  donderdag 16 april 2009 @ 10:08:18 #216
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68063361
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoop echt dat Roda dit jaar eruit knikkert!
Sie suchen die alte innenstadt?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 16 april 2009 @ 10:16:44 #217
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68063640
quote:
Roda-vrouwen weer in slotfase onderuit
PROTEST Trainer René Eijer weggestuurd

Voor de zoveelste keer dit seizoen gingen de vrouwen van Roda JC in de slotfase onderuit.

Gisteravond werd de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht verloren, 1-3.

Hét discussiemoment van de wedstrijd was een doelpunt van Anouk Hoogendijk voor de gasten.

De Utrechtse kopte vijf minuten voor tijd geheel vrijstaand de 1-2 binnen. Aan die treffer zat een wel heel sterk buitenspelluchtje.

De hevig protesterende Roda- trainer René Eijer werd weggestuurd.

Eijer erkende wel dat het voetballend nog beter kan bij zijn ploeg.

,,Maar gewerkt hebben ze wederom keihard."

De enige treffer van de Kerkraadse vrouwen werd gescoord door Kelly Gilissen.

Bron: Limburgs Dagblad & Dagblad de Limburger
quote:
Chaos na opstappen Roda-commissarissen
VOORZITTER ‘Kunnen niet als kameleon van kleur veranderen’

De Raad van Commissarissen (RvC) van Roda JC is gisteren per direct opgestapt. Volgens voorzitter Olaf van Eijndhoven kunnen de commissarissen zich, als vurige pleitbezorgers van de (afgeketste) fusie, niet met volle overgave storten op de stand-alone versie van de Kerkraadse club. Daarmee heeft de vorige week afgeblazen fusie opnieuw een belangrijk slachtoffer geëist.

Alsof de sportieve ellende al niet genoeg is, wordt het tegen degradatie strijdende Roda JC nu ook nog eens getroffen door een bestuurlijke crisis. De Raad van Commissarissen houdt het voor gezien en laat voor de achterblijvers een rokende puinhoop na. Algemeen directeur Huub Narinx zit al enkele weken ziek thuis na een aanvaring met diezelfde commissarissen. Zijn taken worden waargenomen door Martin van Geel, die gisteren verrast reageerde. „Ik snap het besluit wel gezien de rol die sommige individuen in het fusieproces hebben gespeeld”, aldus Van Geel. „Maar vanwege de continuïteit heb ik een beroep gedaan om niet op te stappen.

Gelukkig heeft een aantal van hen zich bereid verklaard op de achtergrond ondersteuning te blijven bieden.”

Die steun is hard nodig. Van Geel heeft (naast zijn tijdelijke job als algemeen directeur) zijn handen als directeur voetbalzaken meer dan vol aan het sportieve gedeelte van zijn werk: ervoor zorgen dat Roda een minder dramatisch seizoen tegemoet gaat. Een hels karwei nu niet duidelijk is of die toekomst in de ere- dan wel eerste divisie ligt.

Van Geel wordt in de dagelijkse bedrijfsvoering bijgestaan door de vorig jaar aangestelde Marc Jetten.

Een enthousiaste, maar in de voetbalwereld onervaren commercieel directeur, die in zijn eerste maanden nauwelijks fatsoenlijk heeft kunnen werken. Het duo zal vol aan de bak moeten om (vanwege de fusie) teleurgestelde sponsors terug te halen, ontevreden geldschieters binnen boord te houden en nieuwe partijen warm te maken voor een club die wankelt. En dat alles om tot een eredivisiewaardige begroting te kunnen komen. Een onvoorstelbaar lastige klus, zeker nu de economische crisis voor extra tegenwind zorgt.

De vraag is dan ook gerechtvaardigd of de commissarissen het wel kunnen maken uitgerekend nu de club hun expertise het hardste nodig heeft het dolende schip te verlaten. „We hadden ervoor kunnen kiezen de lopende zaken af te handelen”, aldus Van Eijndhoven (foto). „Maar na onze duidelijke stellingname en onze inspanningen voor een fusie, kun je niet een dag later als een kameleon van kleur veranderen.

Dan verlies je je geloofwaardigheid en dat is niet in het belang van de club. Door per direct op te stappen maken we de weg vrij voor de STAK (Stichting Administratiekantoor, red.) om andere commissarissen aan te wijzen. Dat was anders niet mogelijk geweest.”

De vraag is hoe het nu verder moet in Kerkrade. Gaat de STAK meteen op zoek naar vervangers of vindt ze de toegezegde steun van de commissarissen op de achtergrond voorlopig voldoende voor de directie?

En hoe groot is de kans dat Narinx weer terugkeert? De man die weigerde het in zijn ogen flinterdunne fusieverhaal te ondertekenen en op dat gebied minder besmet lijkt dan de opgestapte RvC. Maar ook de man die in het - in opdracht van de gemeente Kerkrade - opgestelde UNO-rapport mogelijk (mede)verantwoordelijk wordt gehouden voor het gevoerde beleid dat tot een miljoenentekort heeft geleid. „Ik wil niks uitsluiten maar evenmin op de zaken vooruitlopen”, aldus Narinx. „Ik wacht gewoon op wat gebeuren gaat.”

Volgens Van Geel heeft het vertrek van de commissarissen in elk geval geen direct gevolg voor het voortbestaan van Roda op de korte termijn. „Door de afspraken met Kerkrade kunnen we het seizoen uitspelen.

Ik ben ook positief gestemd over de licentie.We zullen nu goed moeten kijken naar de begroting van komend seizoen.

Die moeten we op een niveau zien te krijgen waarmee je je kunt handhaven.

Het is niet de bedoeling zoveel te gaan saneren dat we op eerstedivisieniveau uitkomen.”

Gezien het miljoenentekort gedurende dit seizoen, de imagoschade én de economische crisis is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

quote:
Roda JC gaat inbreng Coerver onderzoeken
VAN GEEL ‘Werkwijze is zeer interessant’

VOETBAL – Technisch directeur Martin van Geel reageert namens Roda JC niet afwijzend op het plan de Wiel Coerver-methode ook binnen de Kerkraadse club in te voeren.

Wel stelt hij dat de club nog moet onderzoeken hoe ze deze werkwijze in het jeugdplan kan integreren. „We hebben een zeer hectische tijd gehad door alle fusieplannen.

Het is pas enkele dagen bekend dat Roda toch alleen verder gaat. Feit is in ieder geval dat de werkwijze van Coerver zeer interessant is.Waarom er nooit eerder gebruik is gemaakt van zijn kennis, kan ik niet zeggen, maar we kunnen ons op zijn minst in dit plan verdiepen.”

De jeugd moet een belangrijke pijler worden in het ‘nieuwe’ Roda JC. „Ik vind niet dat onze jeugd een enorme kostenpost is. Sterker nog, we zouden er mogelijk juist meer in moeten investeren. Daarbij staat evenwel voorop dat kosten voor de baat gaan. We hebben de afgelopen jaren al stappen omhoog gemaakt met onze jeugdopleiding. Onze C1 speelt op het hoogste niveau, de andere jeugdteams op het tweede, waar dit voorheen soms wel de derde divisie was. In de komende weken gaan we een koers bepalen voor onze jeugd en het budget daarvoor.”

quote:
Roda juicht actie fans toe
WEST-TRIBUNE Supporters helpen schade herstellen

Roda JC is blij met de actie van supporters om de schade op deWest-tribune te herstellen en daarvoor te betalen. Het zal echter niet leiden tot een eventuele strafvermindering voor de daders.

Tijdens het duel tegen Ajax werden, uit woede over de aangekondigde fusie, meer dan 400 stoeltjes vernietigd. De supporters willen hun goede wil tonen door vandaag zelf mee te helpen aan het herstel van de tribune. Berichten dat de deelnemers die eventueel worden aangeklaagd daarmee aan hun straf ontkomen, noemt directeur voetbalzaken Martin van Geel onzin.

„We zijn blij dat de supporters willen helpen en meebetalen. Maar het betekent niet dat er geen straffen zullen volgen. Als de KNVB stadionverboden gaat opleggen, zal Roda zich daaraan conformeren.

Het kan niet zo zijn dat supporters die dit soort zaken doen hier mee weg kunnen komen.”

Hans Hollands van Hart voor Roda JC rekent vandaag op de komst van ongeveer vijftig fans. „Het merendeel had niets te maken met de vernielingen.

Uit die groep had ik eerlijk gezegd meer respons verwacht.

We hopen met deze actie een positief beeld af te geven richting justitie.

Mogelijk leidt dat tot mildere straffen voor degenen die zich wel van hun goede kant laten zien.”

Planning:
-
  donderdag 16 april 2009 @ 10:17:16 #218
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68063660
Planning:
-
  donderdag 16 april 2009 @ 10:43:34 #219
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_68064423
quote:
Op donderdag 16 april 2009 00:18 schreef RD4 het volgende:

[..]

Ik volg je even niet.

Doordat er dankzij Kuijer en co geen geld was om wat te kopen
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_68065174
heb zowiezo nooit gesnapt dat de Coerver methode niet bij roda gebruikt wordt, tis tenslotte een kerkraadse gast en over de hele wereld gebruiken ze zijn technieken...

het meest schokkende nieuws is toch wel dat Martin Eurlings in beeld is als voorzitter. Das een vriendje van Frissen, Erkens en Kuijer dus dat kan alleen maar fout gaan, is het niet nu dan wel over 1 a 2 jaar
  donderdag 16 april 2009 @ 11:37:16 #221
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68066404
Wi gaan er trouwens allemaal naar NEC?

• FP'98, 2 bussen;
  • WSU, 3 bussen;
  • Bakker, minimaal 2 bussen;
  • Rakkers/Rebels, 1 bus.

Roda had zelf ook nog een bus met medewerkers in Enschede, zaterdag in Nijmegen ook weer?
  • Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_68071592
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 11:37 schreef DarkShine het volgende:
    * planethugo is present en heeft er een goed gevoel over en dus zin in
      donderdag 16 april 2009 @ 14:11:23 #223
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_68071723
    Helaas niet present, groot feest van zaalvoetbal.
    Nu hopen dat jullie ook feestje kunnen bouwen!
      donderdag 16 april 2009 @ 14:15:30 #224
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68071867
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 14:11 schreef Professional het volgende:
    Helaas niet present, groot feest van zaalvoetbal.
    Nu hopen dat jullie ook feestje kunnen bouwen!
    Was jij dat gister at prikbord, over de nieuwsbrief van Beelen?

Ifso, kun je me die eens als prive bericht @ fok sturen?
    Planning:
    -
    pi_68072304
    quote:
    In het Parkstad Limburg Stadion wordt op zaterdagavond 9 mei een groot benefietconcert met Limburgse artiesten gehouden. Het evenement is een initiatief van de Stichting Hart voor Roda JC, dat hiermee geld voor de club wil ophalen.

De groep Schintaler zingt het nieuwe clublied. Ook treden er verschillende bekende artiesten op. De dag erna, op zondag 10 mei, speelt Roda JC zijn laatste competitiewedstrijd tegen Feyenoord.
    niet echt mijn artiesten maar ach, voor het goede doel wil ik wel gaan

[ Bericht 32% gewijzigd door planethugo op 16-04-2009 14:38:52 ]
      donderdag 16 april 2009 @ 14:56:54 #226
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_68073146
    Ach ja, na een tray bier is alles leuk....
      donderdag 16 april 2009 @ 15:08:22 #227
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_68073542
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 14:15 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Was jij dat gister at prikbord, over de nieuwsbrief van Beelen?

Ifso, kun je me die eens als prive bericht @ fok sturen?
    Dat was ik ja.
    Ik krijg die nieuwsbrief wekelijks.
    Heb je de link niet gezien op het prikbord? Zal de link nog eens via de PB sturen.
    pi_68075047
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 11:37 schreef DarkShine het volgende:

ook present
      donderdag 16 april 2009 @ 15:58:12 #229
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68075382
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 15:49 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

ook present
    In welke bus zit jij?

Ze hebben volgens mij alle bekende gasten over de 3 bussen verdeeld
    Planning:
    -
    pi_68075575
    even een vraagje, mag je doogaans een camera het stadion mee naar binnen nemen? Mijn oma heeft een kleine mooie camera gewonnen met prima beeld. Is wel leuk om die zaterdag eens te testen
      donderdag 16 april 2009 @ 16:06:21 #231
    60704 LeonH
    pi_68075674
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 16:03 schreef planethugo het volgende:
    even een vraagje, mag je doogaans een camera het stadion mee naar binnen nemen? Mijn oma heeft een kleine mooie camera gewonnen met prima beeld. Is wel leuk om die zaterdag eens te testen
    Lijkt me stug dat dat niet mag... Zelfs bij concerten doen ze daar al niet meer moeilijk over aangezien bijna iedere telefoon zo'n ding er wel op heeft.
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_68079353
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 15:58 schreef DarkShine het volgende:

[..]

In welke bus zit jij?

Ze hebben volgens mij alle bekende gasten over de 3 bussen verdeeld
    geen idee eigenlijk hoor het zaterdag wel, welke bus zit jij? is die 3e bus overigens ook al vol?
    pi_68085411
    Woon niet meer in het zuiden, dus zoals meestal dit ik voor Eredivisie Live. Wel nog even kijken welke thuiswedstrijd ik dit jaar meepik: Volendam of Willem 2.
      vrijdag 17 april 2009 @ 09:53:11 #234
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68098032
    quote:
    Klushulp uit Alkmaar
    RODA-STOELTJES ‘Dit had iedereen kunnen overkomen’

Enkele tientallen Roda-fans zijn sinds gisteren druk in de weer de vernielingen op deWest-tribune eigenhandig te herstellen. Zelfs vanuit Alkmaar komt klushulp.

De West-tribune van het Parkstad Limburg Stadion heeft met een beetje fantasie iets weg van een slagveld. Tijdens het duel tegen Ajax werden meer dan 400 stoeltjes vernield uit woede over de -toen nog op handen zijnde- fusie.

De stichting Hart voor Roda JC klopte aan bij Roda met het voorstel met de fans zelf de herstelwerkzaamheden te verrichten én te betalen.

De vrijwilligers geven zichzelf twee dagen de tijd om de beschadigde tribune weer een opgeruimd gezicht te geven door vernielde stoeltjes te vervangen door gloednieuwe exemplaren.

Bewapend met hamers, priemen en ander gereedschap melden de klusjesmannen en -vrouwen zich tegen het einde van de middag bij het stadion. Zoals een 39-jarige supporter uit Alkmaar. Om één uur in de auto gestapt richting het zuiden.

Straks, als het werk erop zit, keert hij huiswaarts. Vandaag heeft hij verlof genomen, morgen moet hij zich weer melden bij zijn baas.

Nee, hij wil niet met zijn naam in de krant, wel met zijn verhaal. „Toen ik eergisteren hoorde dat supporters mee konden helpen om de schade te herstellen, heb ik me meteen gemeld.Waarom? Omdat ik zelf ook mijn eigen stoeltje heb vernield.”

De Kerkradenaar verkaste zeventien jaar geleden naar het westen en woont al negen jaar in Alkmaar.

Maar ondanks zijn verhuizing zit zijn liefde voor Roda (‘Ik heb 21 jaar een seizoenskaart’) diep, heel diep. En dus werd hij overvallen door gevoelens van woede en ongeloof toen de fusie met Fortuna Sittard definitief leek te zijn. Gevoelens die hem tijdens het duel tegen Ajax transformeerden in een ander mens. „Het kwam voort uit pure frustratie. Ik heb geen strafblad en me nooit misdragen. Maar op die middag kwam het allemaal naar boven.

De gedachte dat Roda niet meer zou bestaan, werd me te veel.

Als je 39 bent, zou je denken oud genoeg te zijn om dit soort dingen niet te doen. Maar dit had iedereen kunnen overkomen.”

En dus staat hij, terwijl de klanken van U2 door de geluidsboxen van het stadion galmen, op deze zwoele donderdagavond met lotgenoten fanatiek te klussen. Het overgrote deel van de aanwezigen heeft zich op die bewuste zondag weten in te houden. Degenen die wel over de schreef gingen, hopen met deze actie op clementie van justitie. Ook de ‘Alkmaarder’ met het Roda-hart. „Achteraf heb je altijd spijt voor hetgeen je gedaan hebt. Ik ben niet bang dat ik gestraft word. Ik besef namelijk heel goed dat dat zal gebeuren en ik zal die straf ook accepteren.

Het belangrijkste is dat Roda blijft bestaan. Al is het jammer dat ze het voorlopig waarschijnlijk zonder mij moeten doen.”

quote:
    Werkstraf voor zes fans na wraak op arbiter
    RODA Supporters bekladden huis Van Boekel

VOETBAL – Politierechter A. Bosma in Roermond heeft zes Roda JC-supporters een werkstraf van 56 uur opgelegd. Zij bekladden in april 2008 het huis en de auto van scheidsrechter Pol van Boekel in Venray. De mannen zijn tussen de 19 en 26 jaar oud. Vijf van hen zijn inwoners van Parkstad, een veroordeelde woont in Gouda.

De politierechter noemde de manier waarop de Roda JC-aanhangers hun gram hadden gehaald op de arbiter, omdat ze het niet eens waren met beslissingen die Van Boekel had genomen tijdens het duel Roda JC-NEC, een ‘laffe daad’. „Of om in jullie termen te blijven, bijzonder onsportief.”

Zeven mannen en één vrouw gingen twee weken na de wedstrijd vanuit Kerkrade naar Venray om Van Boekel een lesje te leren. Het idee werd geboren tijdens een verjaardagsfeestje in de Kick-Off, het supportershome van Roda JC.

Twee daders hebben toegegeven dat ze met spuitbussen bedreigingen en beledigingen op het huis en de auto van de arbiter hebben gespoten.

Justitie seponeerde de zaak tegen de vrouw. De politie heeft een verdachte nooit kunnen opsporen.

De politierechter hield alle daders even verantwoordelijk voor het openlijke geweld.

Bosma week in zijn vonnis af van de eis van officier van justitie Stienen. Die had dertig uur werkstraf, twee weken voorwaardelijke celstraf en een stadionverbod van twee jaar tegen de supporters geëist. De politierechter vond een voorwaardelijke straf als stok achter deur niet nodig, omdat volgens hem de kans op herhaling klein is.

Van een strafrechterlijk stadionverbod zag Bosma af. Die straf voegt volgens hem niets toe aan de ontzegging van negen jaar die de KNVB de daders al heeft opgelegd. Nu de uitspraak van de rechter bekend is, gaan ze in hoger beroep bij de voetbalbond tegen de duur van het verbod. Omdat scheidsrechter Van Boekel geen schadeclaim heeft ingediend, kon de rechter de supporters niet opleggen dat ze de geraamde schade van ruim 1200 euro gezamenlijk moeten betalen. Hij deed wel een dringend beroep op hen om dat wel te doen.

Planning:
    -
      vrijdag 17 april 2009 @ 11:34:34 #235
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_68101754
    ach nobel initiatief om die stoeltjes opnieuw te monteren maar als dader zou ik me juist afzijdig houden aangezien je er verder niets mee opschiet. Nou nou roda zal doorgeven aan justitie dat je geholpen hebt. Het enige wat je daarmee bereikt is dat je juist gepakt wordt aangezien ze dan meteen alle info over een x aantal daders hebben.

schijnbaar hebben ze juist niet echt goede beelden en bovendien als jij gewoon zegt: dat ben ik niet dan kunnen ze heel moeilijk bewijzen dat jij dat wél bent. Nee wat ik zoal hoor over die van erp help je eerder justitie/knvb hiermee dan roda
      vrijdag 17 april 2009 @ 12:15:39 #236
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68103269
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 11:34 schreef planethugo het volgende:
    schijnbaar hebben ze juist niet echt goede beelden en bovendien als jij gewoon zegt: dat ben ik niet dan kunnen ze heel moeilijk bewijzen dat jij dat wél bent. Nee wat ik zoal hoor over die van erp help je eerder justitie/knvb hiermee dan roda
    De (aangepaste) update op rodajc.nl gisteren zegt meer dan genoeg over van erp!
    Planning:
    -
    pi_68110589
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 11:34 schreef planethugo het volgende:
    ach nobel initiatief om die stoeltjes opnieuw te monteren maar als dader zou ik me juist afzijdig houden aangezien je er verder niets mee opschiet. Nou nou roda zal doorgeven aan justitie dat je geholpen hebt. Het enige wat je daarmee bereikt is dat je juist gepakt wordt aangezien ze dan meteen alle info over een x aantal daders hebben.

zo denk ik er dus ook over
      vrijdag 17 april 2009 @ 16:05:47 #238
    154193 TheYoung1
    pi_68112133
    Mwaaahh, ik denk toch eerder, dat het wel goed bedoelt is. Maar ik denk ook wel, dat je als stoeltjesgooier wel een zware aantekening krijgt in je registratie. Dat zal bij een eventueel volgende incident tegen je gebruikt gaan worden.
    Maar goed, laten we eerst ook maar eens afwachten, als er zaken zijn voor gekomen. Zal duidelijk genoeg blijken dan.

Maar sowieso, de gedachte erachter zou je als fan toch moeten aanspreken. Dat het gebeurd is, wordt door de meesten toch wel begrepen. De frustratie was allang en breed over zn hoogtepunt heen en moest er een keer uit.
    Dat dan de kans geboden wordt, nu bekend is dat Roda blijft bestaan, om je fout goed te maken, zou ik iig aangegrepen hebben om te laten zien, dat ik echt achter Roda sta.

Maar goed, da's mijn mening.

Zit eigenlijk wel een beetje te wachten op plaatjes of filmpjes van het gebeuren van gisteren, en vandaag ook nog schijnt het.
    en zwaar respect voor die gast die nu in alkmaar woont en extra verlof had genoemen om er bij te zijn. Hulde!!
    Patat, dat is het!!
    pi_68113240
    www.rodaworld.nl staan een paar foto's
      vrijdag 17 april 2009 @ 16:40:41 #240
    154193 TheYoung1
    pi_68113453
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 16:34 schreef Biertjuhhhh het volgende:
    www.rodaworld.nl staan een paar foto's
    Bwoooaaaaa wat een zooitje was het ook hey!!!
    Groeien komplete bossen onder de stoeltjes
    Patat, dat is het!!
    pi_68133330
    Omdat Harmke toch altijd meeleest, zal ik hem maar weer de opstelling geven:

Castro
    de Wree - De Fauw - Kah - de Jong
    Delorge - Vormer - Meeuwis - Bodor
    Oper - Cisse

Eventueel Janssen als Bodor toch niet kan spelen.

Verder punten waar Harmke op moet letten:
  • Niet vrijwillig wisselen voor de 70e minuut
  • Als je ruim voorstaat mag je Hadouir voor Oper brengen, sta je achter dan Dietor voor Vormer/Bodor/Delorge.
  • "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
    pi_68139150
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 16:05 schreef TheYoung1 het volgende:
    Maar sowieso, de gedachte erachter zou je als fan toch moeten aanspreken.

Dat doe ik ook, respect daarvoor. Als er gewoon gezegd was: jongens zand erover, iedereen die komt helpen die wordt verder niet vervolgd, dan was het een stuk drukker geweest.

Maargoed dalijk richting nijmeeeguhhh en heb er zin in
      zaterdag 18 april 2009 @ 15:40:35 #243
    60704 LeonH
    pi_68141138
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 08:57 schreef iehlaak het volgende:
    Omdat Harmke toch altijd meeleest, zal ik hem maar weer de opstelling geven:

Castro
    de Wree - De Fauw - Kah - de Jong
    Delorge - Vormer - Meeuwis - Bodor
    Oper - Cisse

Eventueel Janssen als Bodor toch niet kan spelen.

Verder punten waar Harmke op moet letten:
  • Niet vrijwillig wisselen voor de 70e minuut
  • Als je ruim voorstaat mag je Hadouir voor Oper brengen, sta je achter dan Dietor voor Vormer/Bodor/Delorge.
  • achteraf eerlijk toegeven mocht N.E.C. de betere ploeg zijn vanavond

Vanavond niet mee naar Nimwegen, maar wel gewoon weer te vinden achter E.Live
  • 11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      zaterdag 18 april 2009 @ 17:41:22 #244
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_68144172
    Het is mij ook niet gelukt om een kaartje voor een NEC-vak te krijgen, dus ik zit vanavond ook voor de tv. Nu even met een biertje en een boek op mijn dakterras ontspannen en dan over een uur in de zenuwen voor de tv.
      zaterdag 18 april 2009 @ 18:48:08 #245
    231092 KirkLazarus
    Never go full retard
    pi_68145838
    Ik heb overigens nog altijd een 'weddenschap' lopen met TuggsPandaFoundation, sinds halverwege dit seizoen. Inhoud:

Mocht Roda in de lopende competitie nog op de 18e plaats terechtkomen dan kom ik de eerstvolgende thuiswedstrijd mijn longen uit het lijf schreeuwen voor Roda.

Ik vrees het ergste na dit weekend
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      zaterdag 18 april 2009 @ 20:48:11 #246
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_68149685
    Braamhaar . Door dit smerige hoerenjong verliezen we twee punten .
      zaterdag 18 april 2009 @ 20:55:41 #247
    60704 LeonH
    pi_68149968
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 20:48 schreef Plato1980 het volgende:
    Braamhaar . Door dit smerige hoerenjong verliezen we twee punten .
    Idd... En het was een overtreding op de Jong, en het rook naar buitenspel tijdens het schot, en zowel Cisse als die verdediger waren met elkaar in duel dus Cisse had gewoon door mogen gaan!!!
      zaterdag 18 april 2009 @ 21:01:02 #248
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_68150109
    Overigens wil ik Matondo nooit meer in een Rodashirt zien, ik word echt niet goed van die vent.
    pi_68150492
    Bij twee doelpunten genaaid.

Heeft de arbitrage dit seizoen een dubieus moment in ons voordeel beslist? Nee. Als we genaaid kunnen worden, dan worden we genaaid.
      zaterdag 18 april 2009 @ 21:23:37 #250
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_68150867
    Ik denk dat het niet de vraag is of, maar wanneer Volendam tegen ons een dubieuze strafschop meekrijgt. Ik zeg de 63e minuut.
    pi_68155417
    Zal wel aan mij liggen (en de samenvatting die ik net heb gezien) maar Roda steelt gewoon een punt in Nijmegen. Heb alleen maar NEC gezien en een bevlieging van Cisse. De goal van NEC was idd erg twijfelachtig, maar anders was er een andere kans wel ingegaan.
      zaterdag 18 april 2009 @ 23:33:22 #252
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_68155484
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 23:31 schreef Evertje het volgende:
    Zal wel aan mij liggen (en de samenvatting die ik net heb gezien) maar Roda steelt gewoon een punt in Nijmegen. Heb alleen maar NEC gezien en een bevlieging van Cisse. De goal van NEC was idd erg twijfelachtig, maar anders was er een andere kans wel ingegaan.
    Dat ligt inderdaad aan jou. Niet dat Roda verdiende te winnen, maar het verdiende ook zeker niet te verliezen. Op basis van een samenvatting kun je sowieso geen oordeel over een wedstrijd geven.
      zaterdag 18 april 2009 @ 23:37:57 #253
    60704 LeonH
    pi_68155595
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 23:31 schreef Evertje het volgende:
    Welkom in de wondere wereld die Hilversum heet. Ze zenden uit wat ze willen uitzenden.
    Ook voor NEC vielen de kansen best wel mee, of ik heb echt naar een andere match zitten kijken. Over het algemeen was een gelijkspel terecht, veel fouten aan ieders kant op passes etc.
      zaterdag 18 april 2009 @ 23:55:18 #254
    60704 LeonH
    pi_68156019
    Ook een VI schrijft weer dat Roda een punt steelt uit Nijmegen :S
    Mogen ze dan nog geen punten meer halen? NEC faalde in de enkele kansjes die ze hadden in de afronding, en Roda knalt 'm gewoon er in... Uiteindelijk heeft NEC dus nog geluk gehad met de scheids die allereerst geen overtreding fluit en met de grens die niet vlagt voor buitenspel...
      zaterdag 18 april 2009 @ 23:58:08 #255
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_68156101
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 23:55 schreef LeonH het volgende:
    Mogen ze dan nog geen punten meer halen? NEC faalde in de enkele kansjes die ze hadden in de afronding, en Roda knalt 'm gewoon er in... Uiteindelijk heeft NEC dus nog geluk gehad met de scheids die allereerst geen overtreding fluit en met de grens die niet vlagt voor buitenspel...
    VI neem ik al lang niet meer serieus, daarvoor is Johan Derksen veel te diep gezonken.
      zondag 19 april 2009 @ 00:10:40 #256
    231092 KirkLazarus
    Never go full retard
    pi_68156456
    Roda... NEC... Derksen...

Nee, dan zou ik niet te veel waarde hechten aan wat VI zegt
    pi_68158159
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 18:48 schreef KirkLazarus het volgende:
    Ik heb overigens nog altijd een 'weddenschap' lopen met TuggsPandaFoundation, sinds halverwege dit seizoen. Inhoud:

Mocht Roda in de lopende competitie nog op de 18e plaats terechtkomen dan kom ik de eerstvolgende thuiswedstrijd mijn longen uit het lijf schreeuwen voor Roda.

Ik vrees het ergste na dit weekend
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Het valt nog wel mee. Het wordt in ieder geval niet de wedstrijd tegen Volendam
    pi_68160627
    quote:
    Dat viel mij ook al op. De twee sleutelmomenten waarmee de arbitrage NEC een punt bezorgd, worden niet eens genoemd.
      zondag 19 april 2009 @ 09:32:44 #259
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68161169
    quote:
    VI = Johan Derksen = NEC
    Planning:
    -
      zondag 19 april 2009 @ 09:33:46 #260
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68161181
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 08:32 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Dat viel mij ook al op. De twee sleutelmomenten waarmee de arbitrage NEC een punt bezorgd, worden niet eens genoemd.
    Je bedoelt die duw bij de 1-1? De hele wedstrijd fluit die als een mierenneuker voor zulke momenten behalve toen. Om nog maar niet te hebben over Cissé in blessuretijd
    Planning:
    -
      zondag 19 april 2009 @ 10:38:38 #261
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68162120
    Rutten zat dus op de tribune voor Cissé.

Wat is die samenvatting een ontzettend vertekend beeld van de wedstrijd, heb hem net gedownload en gekeken...
    Planning:
    -
      zondag 19 april 2009 @ 11:12:00 #262
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_68162734
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 10:38 schreef DarkShine het volgende:

Wat is die samenvatting een ontzettend vertekend beeld van de wedstrijd, heb hem net gedownload en gekeken...
    Ik heb dit seizoen nog amper naar Studio Sport gekeken daar Eredivisie Live kwalitatief veel beter is en daar werden beide blunders wel uitgebreid herhaald.
      zondag 19 april 2009 @ 11:21:42 #263
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68162945
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 11:12 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik heb dit seizoen nog amper naar Studio Sport gekeken daar Eredivisie Live kwalitatief veel beter is en daar werden beide blunders wel uitgebreid herhaald.
    De videos op de Eredivise live site krijg ik hier totaal niet aan ;t werk.

De kwaliteit bij de NOS ligt idd enorm lager dan De Wedstrijden en Eredivisie Live!
    Planning:
    -
      zondag 19 april 2009 @ 12:15:05 #264
    60704 LeonH
    pi_68164204
    Niet dat het nog wat uitmaakt, maar schoot Cisse express die bal zo zwak vanwege het feit dat ie een fluitje hoorde? Want anders was die bal nog voor open doel misgegaan...
    pi_68164580
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 10:38 schreef DarkShine het volgende:

Rutten op de tribune voor Cisse. Zou hij het programma van de Snor hebben gekeken?
    pi_68177613
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 21:01 schreef Plato1980 het volgende:
    Overigens wil ik Matondo nooit meer in een Rodashirt zien, ik word echt niet goed van die vent.
    hier valt niets meer aan toe te voegen, wat een waardeloze kut speler is het
      zondag 19 april 2009 @ 18:57:32 #267
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68178488
    Aachen was ook wel lachen vanmiddag, 2-0 sieg...
    Planning:
    -
    pi_68181095
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 18:33 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

hier valt niets meer aan toe te voegen, wat een waardeloze kut speler is het
    Had verwacht dat dat wel een goede zou worden voor Roda JC. Was bij Club Brugge een aardige speler, mocht ook redelijk vaak in de basis starten.
      zondag 19 april 2009 @ 20:18:19 #269
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_68181418
    Zaterdag volle bak? Als we dan verliezen is het gedaan maar ik heb er wel vertrouwen in.
      zondag 19 april 2009 @ 20:22:09 #270
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_68181587
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 20:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Had verwacht dat dat wel een goede zou worden voor Roda JC. Was bij Club Brugge een aardige speler, mocht ook redelijk vaak in de basis starten.
    Het ziet er vaak wel dreigend uit, maar hij heeft amper rendement. Hij draaft maar wat rond en heeft het spelinzicht van een blinde kip.
      maandag 20 april 2009 @ 04:42:24 #271
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_68192140
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 21:26 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Dat heet in vaktermen een 'vicieuze cirkel'
    Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
    Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
      maandag 20 april 2009 @ 05:24:17 #272
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_68192161
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 04:42 schreef blonchi het volgende:

[..]

Dat heet in vaktermen een 'vicieuze cirkel'
    Dus Delorge is een goede voetballer en daarom pakt Addo kaarten en als Addo kaarten pakt gaat Delorge beter voetballen zodat Addo nog meer kaarten pakt en Delorge die dan weer beter gaat voetballen? Zo zie jij het?

Ik denk dat je je toch eens moet verdiepen in de hedendaagse taal en de betekenis eens moeten laten uitleggen door een capabele leraar van de term 'vicieuze cirkel'.
      maandag 20 april 2009 @ 10:20:19 #273
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_68194870
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 05:24 schreef RD4 het volgende:

[..]

Dus Delorge is een goede voetballer en daarom pakt Addo kaarten en als Addo kaarten pakt gaat Delorge beter voetballen zodat Addo nog meer kaarten pakt en Delorge die dan weer beter gaat voetballen? Zo zie jij het?

Ik denk dat je je toch eens moet verdiepen in de hedendaagse taal en de betekenis eens moeten laten uitleggen door een capabele leraar van de term 'vicieuze cirkel'.

Vond het trouwens ook merkwaardig dat overal gerept werd dat roda een punt steelde. NEC had in de eerste helft wel een paar aardige kansen maar in de 2de helft viel dat toch wel mee. Wij hebben ook niet echt veel kansen gehad dus in dat opzicht was een gelijkspel de verdiende uitslag. Maar dat laatste moment van Cisse zit me nog altijd dwars. Schandalig dat je daar ook niks meer van ziet/hoort. Nee als zoiets bij ajax gebeurt dan staat heel de redactie van de NOS verontwaardigd te schreeuwen en mag de desbetreffende scheidsrechter een week later niet fluiten wegens de commotie
      maandag 20 april 2009 @ 10:33:48 #274
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68195225
    quote:
    Sekou Cissé, vier uit vier
    LINKER Dreigende spel van Ivoriaan levert nu ook rendement op

Met vier doelpunten in de laatste vier duels slaagt Sekou Cissé er eindelijk in de constante dreiging in zijn spel om te zetten in rendement.

Opvallend: tegen NEC scoorde de Ivoriaan voor de derde achtereenvolgende keer met zijn ‘zwakke’ linker.

NEC-Roda JC (1-1) was typisch zo’n wedstrijd waarin één doelpunt wel eens voldoende zou kunnen zijn voor drie punten. De 0-1 van Cissé ruim twintig minuten voor tijd leek in goud te kunnen worden gegoten, maar in de slotfase kwam NEC via Bas Sibum (ex-Roda) alsnog op 1-1. Op basis van de hele wedstrijd een terechte uitslag, al zag het er niet meer naar uit dat de in die fase dolende thuisploeg nog langszij zou komen.

Na een snelle kans voor Andres Oper, knap gered door Gabor Babos, was Roda lange tijd aanvallend machteloos. Saïdi, Lasse Schöne, Tim Janssen en Ramon Zomer roken namens NEC aan de openingstreffer.

Die viel echter aan de andere kant. Cissé dreigde met rechts, kapte de uitglijdende Dani uit en kogelde de bal met links in de verre hoek: 0-1. De Ivoriaan was, hoewel niet groots spelend, opnieuw de gevaarlijkste man aan Kerkraadse zijde.

Met vier doelpunten in de laatste vier duels slaagt Sekou Cissé er eindelijk in de constante dreiging in zijn spel om te zetten in rendement.

Geen wonder dat tal van binnen- (PSV en Twente) en buitenlandse clubs (uit Frankrijk, Spanje en Italië) hem blijkbaar nauwlettend volgen. Van concrete interesse is volgens Martin van Geel nog geen sprake. De directeur voetbalzaken besloot enkele weken geleden ondanks de onduidelijkheid over de toekomst de optie in het aflopende contract van Cissé te lichten, waardoor hij vastligt tot de zomer van 2011. En aangezien geen clausule in die verbintenis is opgenomen, zullen eventuele geïnteresseerde een zak met euro’s moeten meenemen voor de international.

NEC, dat in de tweede helft steeds verder wegzakte, was na die 0-1 helemaal van slag. Toch kwam de formatie van Mario Been op gelijke hoogte. De geheel vrijstaande Dani raakte een voorzet helemaal verkeerd waarna de eveneens geheel vrijstaande Sibum met het hoofd voor de 1-1 zorgde. Scheidsrechter Erik Braamhaar wuifde Kerkraadse protesten voor een vermeende overtreding op Marcel de Jong weg. In de slotfase waren beide teams dicht bij een tweede treffer. Bram Castro redde knap op een schot van Dennis Rommedahl, terwijl aan de andere kant Marcel Meeuwis en Jeanvion Yulu-Matondo kansen op de 1-2 onbenut lieten. Braamhaar haalde zich in de blessuretijd nogmaals de woede van Roda op de hals door Cissé, na duw- en trekwerk met Dani, terug te fluiten toen hij alleen op Babos af kon.

Daardoor bleef het bij een puntje.

De nederlaag van De Graafschap tegen FC Groningen werd vervolgens met gejuich ontvangen in het Kerkraadse kamp. Gistermiddag zal iedereen echter wit zijn weggetrokken toen ADO Den Haag onder leiding van Raymond Atteveld bij Willem II uitliep naar 0-3. Doordat de Tilburgers zich net op tijd herstelden (3-3), blijft Roda’s achterstand op de veilige vijftiende plek twee punten. Al is de ploeg van Harm van Veldhoven wel een plaats gezakt door de zege van Volendam, Roda’s volgende opponent.

Eredivisie

NEC 1 Roda JC 1

69. Cissé 0-1, 81. Sibum 1-1. Scheidsrechter: Braamhaar. Toeschouwers: 12.500. Geel: Linssen, Vormer (Roda).

quote:
    Op en soms over het randje
    DEGRADATIE Edwin Linssen voelt er niets voor zijn cv verder te vervuilen

Zijn cv maakt sinds vorig seizoen melding van één degradatie (met VVV). Als het aan Edwin Linssen ligt, blijft het daarbij. „Het staat niet best als je twee opeenvolgende degradaties op je cv hebt staan.”

Mopperend en foeterend stapte Edwin Linssen na afloop van NEC-Roda JC (1-1) van het veld. De gasten hadden in de slotfase twee duren punten uit hun handen laten glippen. Punten die bij de eindafrekening wel eens het verschil kunnen maken tussen de plaatsen 15, 16, 17 en 18. „Dit hadden we nooit meer mogen weggeven”, baalde de Midden-Limburger. „NEC wist het niet meer na ons doelpunt. Natuurlijk kun je altijd nog een treffer incasseren, maar de manier waarop de 1-1 valt is tekenend voor een ploeg die onderin staat.” Met Edwin Linssen (voor de lichtgeblesseerde Kris de Wree) kreeg het spel van Roda de peper die het te vaak mist. Linssen intimideert en irriteert, laat zijn tegenstander meteen weten met wie hij het anderhalf uur te doen krijgt en schoffelt op en soms over het randje. Tegen NEC was het niet anders.

Na één minuut incasseerde Saïdi de eerste duw, na anderhalve minuut de tweede por en na drie minuten knalde de kleine aanvaller tegen de grond na een ‘botsing’ met Linssen. Het schaafwerk van de rechtsback duurde ruim een half uur, daarna moest na een gele kaart de knop om. „Ik speel vanaf het begin op het randje en hoop zo lang mogelijk niet tegen een gele kaart aan te lopen. Als je die eenmaal hebt gekregen, moet je het anders aanpakken door minder kort op de man te spelen.We hebben te vaak in de eerste twintig minuten een wedstrijd weggegeven. Ik loop lang genoeg mee om te weten hoe je een tegenstander moet bespelen en je teamgenoten kunt opfokken door er vanaf het begin kort op te zitten. Iedereen doet zijn best, maar we moeten nog meer met het mes tussen de tanden spelen. Ik weet hoe erg het is om te degraderen en wil dat niet nog eens meemaken.

Ik ben naar Roda gekomen om bij de eerste acht, negen te eindigen.

Nu voetballen we voor een plek bij de eerste achttien.”

Na de 0-1 hadden de gasten het duel moeten uitspelen, vond Linssen. „Als je vierde staat, lukt je dat ook. Het heeft te maken met vertrouwen.

‘Als het maar niet 1-1 wordt’, spookt door het hoofd van te veel jongens. Als je dat denkt, gebeurt het ook. Het wordt nu heel lastig. Er wordt te makkelijk gezegd dat we de volgende twee thuisduels wel even gaan winnen. Volendam komt naar ons in de wetenschap dat er iets te halen valt. En Willem II zou er niets op tegen hebben om Roda richting de eerste divisie te duwen.”

quote:
    Programma benefietconcert Roda bijna rond

De stichting Hart voor Roda houdt zaterdag 9 mei (aanvang 20.00 uur) een benefietconcert in het Parkstad Limburg Stadion. De opbrengst van het concert gaat in haar geheel naar de stichting, die Roda JC financieel wil steunen.

Op het programma staan optredens van Jack Vinders, de Schintaler, Big Benny, Network, de Limburgse toppers Domm en Dool, de Kirchroadsjer Steierbuben, de Martino’s en de Trumpet Stars. De kaartverkoop (12,50 euro, voor de noordtribune 35 euro) start morgen via Bureau Ticketing Roda (045-6317004, 045-6317006), dat op weekdagen is geopend van 10.00 tot 16.00 uur.

Planning:
    -
      maandag 20 april 2009 @ 10:51:29 #275
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_68195658
    Komende zaterdag is gewoon het moment van de waarheid. Dan moet gewoon gepresteerd worden.
    En Yulu was weer geweldig las ik?
    pi_68195813
    quote:

[..]

Nee. Het ligt toch iets genuanceerder.

Delorge is een goede voetballer, daarom pakt Addo kaarten en moet Delorge uiteraard rechtsback gaan spelen. Delorge wordt hierdoor een nog betere voetballer dan hij al was, waar Addo nog meer kaarten gaat pakken. Het is dan ook logisch dat Delorge daardoor nog meer op de rechtsbackpositie gaat spelen dan hij al deed. Maar daardoor wordt Addo weer agressief. Ad infinitum.
      maandag 20 april 2009 @ 11:41:19 #277
    231092 KirkLazarus
    Never go full retard
    pi_68197122
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 20:18 schreef Schimpie het volgende:
    Zaterdag volle bak? Als we dan verliezen is het gedaan maar ik heb er wel vertrouwen in.
    15 Roda JC
    16 ADO Den Haag
    17 FC Volendam
    18 De Graafschap

Dat lijkt mij gezien de programma's die deze clubs nog voor de boeg hebben en de vorm waar ze op dit moment in steken de eindstand te gaan worden.

Overigens mag ADO ook wel laatste worden en Volendam en De Graafschap er via de playoffs in blijven, leuke clubs.
      maandag 20 april 2009 @ 11:57:41 #278
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68197666
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 11:41 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

15 Roda JC
    16 ADO Den Haag
    17 FC Volendam
    18 De Graafschap

Dat lijkt mij gezien de programma's die deze clubs nog voor de boeg hebben en de vorm waar ze op dit moment in steken de eindstand te gaan worden.

Overigens mag ADO ook wel laatste worden en Volendam en De Graafschap er via de playoffs in blijven, leuke clubs.
    Waar mag ik tekenen?
    Planning:
    -
    pi_68198033
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 11:41 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

15 Roda JC
    16 ADO Den Haag
    17 FC Volendam
    18 De Graafschap

Kirk is wat mij betreft de baas aller bazen. Maar volgens mij wilt hij ook onze weddenschap niet verliezen. Inderdaad, ADO mag eruit, maar dat zie ik niet gebeuren.
      maandag 20 april 2009 @ 12:24:13 #280
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_68198620
    quote:
    De stand:
    14 Sparta 31 8 6 17 30 41 - 65
    15 ADO Den Haag 31 7 7 17 28 34 - 52
    16 FC Volendam 31 7 6 18 27 35 - 63
    17 Roda JC 31 6 8 17 26 34 - 54
    18 De Graafschap 31 6 7 18 25 21 - 56

Speelronde 32:
    vr 24/4 Sparta Rotterdam - De Graafschap 20.45
    za 25/4 Roda JC - FC Volendam 18.45
    zo 26/4 ADO Den Haag - Feyenoord 12.30

Speelronde 33:
    zo 3/5 Roda JC - Willem II 14.30
    zo 3/5 FC Volendam - FC Groningen 14.30
    zo 3/5 Sparta Rotterdam - Ajax 14.30
    zo 3/5 NAC Breda - De Graafschap 14.30
    zo 3/5 SC Heerenveen - ADO Den Haag 14.30

Speelronde 34:
    zo 10/5 Feyenoord - Roda JC 14.30
    zo 10/5 De Graafschap - FC Volendam 14.30
    zo 10/5 ADO Den Haag - Vitesse 14.30
    zo 10/5 NEC - Sparta Rotterdam 14.30
    bibberdebibber de komende weken

6 punten zijn een absolute MUST
    het doelsaldo met ado zal ook weleens belangrijk kunnen worden. Kut dat we de laatste wedstrijd alweer uit naar feyenoord moeten
    pi_68198717
    Wat geweldig zou het zijn als Feyenoord Roda er in de laatste speelronde keihard uit trapt
      maandag 20 april 2009 @ 12:31:23 #282
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_68198862
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 12:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
    Wat geweldig zou het zijn als Feyenoord Roda er in de laatste speelronde keihard uit trapt
    wat geweldig zou het zijn als Feyenoord volgend seizoen alweer 10de staat
      maandag 20 april 2009 @ 12:31:27 #283
    231092 KirkLazarus
    Never go full retard
    pi_68198869
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 12:24 schreef planethugo het volgende:

[..]

bibberdebibber de komende weken

6 punten zijn een absolute MUST
    het doelsaldo met ado zal ook weleens belangrijk kunnen worden. Kut dat we de laatste wedstrijd alweer uit naar feyenoord moeten
    Volendam en Willem II-thuis dus. Win je twee keer dan ben je 15e, win je één keer dan ben je 16e of 17e denk ik. Win je ze beiden niet dan ben je zwaar genaaid.
    pi_68199904
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 12:31 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Volendam en Willem II-thuis dus. Win je twee keer dan ben je 15e, win je één keer dan ben je 16e of 17e denk ik. Win je ze beiden niet dan ben je zwaar genaaid.
    Je moet beide thuiswedstrijden winnen, en win je van Volendam, dan komt dat ook wel goed denk ik. Zo niet, dan gaan we het ook tegen Willem II moeilijk krijgen. Laten we die Platje maar zijn knieschijven verneuken, liefst met geel i.p.v. rood. Want dat is een soort van Hooijdonk-syndroom geworden voor Roda, die Melvin.
      maandag 20 april 2009 @ 17:43:04 #285
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68209351
    Ik vermoed dat Rodajcfans nu achter gaat liggen met het nieuws, ik verwijs jullie dan ook naar:

http://rodajc.headliner.nl/

Ikzelf heb na zaterdag namelijk per direct mijn lidmaatschap opgezegt en ben gestopt als webmaster van rodajcfans (de meeste updates kwamen van mij)...
    Planning:
    -
      maandag 20 april 2009 @ 17:50:17 #286
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_68209555
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 17:43 schreef DarkShine het volgende:
    Ik vermoed dat Rodajcfans nu achter gaat liggen met het nieuws, ik verwijs jullie dan ook naar:

http://rodajc.headliner.nl/

Ikzelf heb na zaterdag namelijk per direct mijn lidmaatschap opgezegt en ben gestopt als webmaster van rodajcfans (de meeste updates kwamen van mij)...
    en hoe komt dat zo, nog stress geweest op de terugreis?
      maandag 20 april 2009 @ 17:51:12 #287
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68209577
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 17:50 schreef planethugo het volgende:

[..]

en hoe komt dat zo, nog stress geweest op de terugreis?
    Spreek me zaterdag in de KO maar aan, leg ik het je wel uit
    Planning:
    -
      maandag 20 april 2009 @ 18:01:38 #288
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_68209880
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 17:51 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Spreek me zaterdag in de KO maar aan, leg ik het je wel uit
    dat wordt dan de week erna. Ben er zaterdag helaas niet bij
    Weekendje naar Zweden met mijn eigen hoogstaand elftal
      maandag 20 april 2009 @ 18:12:12 #289
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_68210208
    Word wel een gezellig weekendje Zweden, misschien dat we nog ergens een bar vinden waar Roda op kan staan.

En waarom ben je gestopt, stress geweest of geen zin meer erin?
      maandag 20 april 2009 @ 19:42:42 #290
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_68213162
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 18:12 schreef Professional het volgende:
    Word wel een gezellig weekendje Zweden, misschien dat we nog ergens een bar vinden waar Roda op kan staan.
    anders internet cafe zoeken en via eredivisielive.nl 5 euro betalen
      maandag 20 april 2009 @ 21:49:39 #291
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68218501
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 19:42 schreef planethugo het volgende:

[..]

anders internet cafe zoeken en via eredivisielive.nl 5 euro betalen
    Die jou vervolgens zegt dat je niet in Nederland zit en je dus niet laat kijken...

L1 radio stream
    Planning:
    -
      maandag 20 april 2009 @ 21:49:49 #292
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_68218512
    quote:

[..]

Voorbarige conclusie, koempelemaan...

Maar toch, ik zal trachten wat duidelijker over te komen:

Ik doelde op een blunderend beleid van de club die jij met zoveel verve aanhangt.
    Het komt wel eens voor dat de ene blunder de ander opvolgt. En bij Roda lijkt dat momenteel schering en inslag.

Voilà: Vicieuze cirkel.
    Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
    Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
      maandag 20 april 2009 @ 21:59:28 #293
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_68219003
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 21:49 schreef DarkShine het volgende:

[..]

L1 radio stream
    Bannier beweerde afgelopen zaterdag dat er maar 200 supporters mee waren.
      maandag 20 april 2009 @ 22:43:11 #294
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_68221332
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 21:59 schreef Schimpie het volgende:

[..]

Bannier beweerde afgelopen zaterdag dat er maar 200 supporters mee waren.
    Bannier is een pier die een hekel aan Roda heeft, die man had al jaren geleden een stadionverbod moeten krijgen. Wat mij betreft volgt dat nu direct en Rob Sporken mag er ook eentje krijgen.
    pi_68224895
    Wat vinden jullie eigenlijk van Vandamme? Ik vind dat hij een eerlijke kans verdient en eens in de basis moet starten. Lijkt me een frisse jongen met een lekkere dribbel. Altijd gevaarlijk als hij de laatste vijf minuten mee mag doen...
      dinsdag 21 april 2009 @ 08:53:47 #296
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68227696
    quote:
    Sergio ongelukkig bij Sivasspor
    REACTIE ‘Zo snel mogelijk naar Nederland’

Voormalig Roda JC-speler Sergio (foto) voelt zich doodongelukkig bij het Turkse Sivasspor.

De Braziliaanse middenvelder komt weinig tot niet aan spelen toe bij de verrassende koploper in de Turkse competitie, waar hij aan het einde van dit seizoen transfervrij mag vertrekken.

De 28-jarige Sergio verklaart niet lekker in zijn vel te zitten. „Ik ben topfit, maar speel bijna nooit. Ik ga sowieso weg bij Sivasspor. Het wordt tijd dat ik aan het voetballen kom. Mijn familie en ik willen zo snel mogelijk terug naar Nederland.

Ik hoop daar op korte termijn een nieuwe club te vinden, waarna ik nog een jaar of zeven denk te kunnen voetballen.” Volgens Kees Ploegsma jr., zaakwaarnemer van Sergio, hebben FC Twente en NAC Breda interesse getoond. „Ze hebben mij laten weten Sergio een interessante speler te vinden. Op dit moment hikken de twee clubs nog tegen zijn hoge salaris aan, omdat hij inmiddels weer een speler is geworden van buiten de EU. We gaan dit proberen op te lossen.”

Planning:
    -
      dinsdag 21 april 2009 @ 10:04:45 #297
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_68229216
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 21:49 schreef blonchi het volgende:

[..]

Voorbarige conclusie, koempelemaan...

Maar toch, ik zal trachten wat duidelijker over te komen:

Ik doelde op een blunderend beleid van de club die jij met zoveel verve aanhangt.
    Het komt wel eens voor dat de ene blunder de ander opvolgt. En bij Roda lijkt dat momenteel schering en inslag.

Voilà: Vicieuze cirkel.
    excusez, je hebt gelijk...
      dinsdag 21 april 2009 @ 10:25:08 #298
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68229769
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 10:04 schreef RD4 het volgende:

[..]

excusez, je hebt gelijk...
    Hij had gelijk als hij had vermeld dat Sporting Limburg door een opeenstapeling van blunders niet van de grond kwam.

Oftewel, nog meer blunders dan bij Roda.

ps. Heb je ff een prv msg gestuurd.
    Planning:
    -
    pi_68229910
    Is er een clubcardverplcihting aankomende zaterdag?
    En zo ja, hoeveel kaarten kun je op een clubcard krijgen? WIl graag gaan met een groep!
      dinsdag 21 april 2009 @ 10:31:42 #300
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68229957
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef Che1984 het volgende:
    Is er een clubcardverplcihting aankomende zaterdag?
    Ja.
    quote:
    En zo ja, hoeveel kaarten kun je op een clubcard krijgen? WIl graag gaan met een groep!
    Volgens mij 1 kaart per cc en 4 kaarten per scc.

http://www.rodajc.nl/nieuws/?newsID=1565
    Planning:
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')