Dat ligt inderdaad aan jou. Niet dat Roda verdiende te winnen, maar het verdiende ook zeker niet te verliezen. Op basis van een samenvatting kun je sowieso geen oordeel over een wedstrijd geven.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:31 schreef Evertje het volgende:
Zal wel aan mij liggen (en de samenvatting die ik net heb gezien) maar Roda steelt gewoon een punt in Nijmegen. Heb alleen maar NEC gezien en een bevlieging van Cisse. De goal van NEC was idd erg twijfelachtig, maar anders was er een andere kans wel ingegaan.
Welkom in de wondere wereld die Hilversum heet. Ze zenden uit wat ze willen uitzenden.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:31 schreef Evertje het volgende:
Zal wel aan mij liggen (en de samenvatting die ik net heb gezien) maar Roda steelt gewoon een punt in Nijmegen. Heb alleen maar NEC gezien en een bevlieging van Cisse. De goal van NEC was idd erg twijfelachtig, maar anders was er een andere kans wel ingegaan.
VI neem ik al lang niet meer serieus, daarvoor is Johan Derksen veel te diep gezonken.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:55 schreef LeonH het volgende:
Ook een VI schrijft weer dat Roda een punt steelt uit Nijmegen :S
Mogen ze dan nog geen punten meer halen? NEC faalde in de enkele kansjes die ze hadden in de afronding, en Roda knalt 'm gewoon er in... Uiteindelijk heeft NEC dus nog geluk gehad met de scheids die allereerst geen overtreding fluit en met de grens die niet vlagt voor buitenspel...
quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:48 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik heb overigens nog altijd een 'weddenschap' lopen met TuggsPandaFoundation, sinds halverwege dit seizoen. Inhoud:
Mocht Roda in de lopende competitie nog op de 18e plaats terechtkomen dan kom ik de eerstvolgende thuiswedstrijd mijn longen uit het lijf schreeuwen voor Roda.
Ik vrees het ergste na dit weekendHet valt nog wel mee. Het wordt in ieder geval niet de wedstrijd tegen VolendamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat viel mij ook al op. De twee sleutelmomenten waarmee de arbitrage NEC een punt bezorgd, worden niet eens genoemd.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:55 schreef LeonH het volgende:
Mogen ze dan nog geen punten meer halen? NEC faalde in de enkele kansjes die ze hadden in de afronding, en Roda knalt 'm gewoon er in... Uiteindelijk heeft NEC dus nog geluk gehad met de scheids die allereerst geen overtreding fluit en met de grens die niet vlagt voor buitenspel...
VI = Johan Derksen = NECquote:Op zaterdag 18 april 2009 23:55 schreef LeonH het volgende:
Je bedoelt die duw bij de 1-1? De hele wedstrijd fluit die als een mierenneuker voor zulke momenten behalve toen. Om nog maar niet te hebben over Cissé in blessuretijdquote:Op zondag 19 april 2009 08:32 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op. De twee sleutelmomenten waarmee de arbitrage NEC een punt bezorgd, worden niet eens genoemd.![]()
Ik heb dit seizoen nog amper naar Studio Sport gekeken daar Eredivisie Live kwalitatief veel beter is en daar werden beide blunders wel uitgebreid herhaald.quote:Op zondag 19 april 2009 10:38 schreef DarkShine het volgende:
Rutten zat dus op de tribune voor Cissé.
Wat is die samenvatting een ontzettend vertekend beeld van de wedstrijd, heb hem net gedownload en gekeken...
De videos op de Eredivise live site krijg ik hier totaal niet aan ;t werk.quote:Op zondag 19 april 2009 11:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik heb dit seizoen nog amper naar Studio Sport gekeken daar Eredivisie Live kwalitatief veel beter is en daar werden beide blunders wel uitgebreid herhaald.
Rutten op de tribune voor Cisse. Zou hij het programma van de Snor hebben gekeken?quote:Op zondag 19 april 2009 10:38 schreef DarkShine het volgende:
Rutten zat dus op de tribune voor Cissé.
Wat is die samenvatting een ontzettend vertekend beeld van de wedstrijd, heb hem net gedownload en gekeken...
hier valt niets meer aan toe te voegen, wat een waardeloze kut speler is hetquote:Op zaterdag 18 april 2009 21:01 schreef Plato1980 het volgende:
Overigens wil ik Matondo nooit meer in een Rodashirt zien, ik word echt niet goed van die vent.
Had verwacht dat dat wel een goede zou worden voor Roda JC. Was bij Club Brugge een aardige speler, mocht ook redelijk vaak in de basis starten.quote:Op zondag 19 april 2009 18:33 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
hier valt niets meer aan toe te voegen, wat een waardeloze kut speler is het![]()
![]()
![]()
Het ziet er vaak wel dreigend uit, maar hij heeft amper rendement. Hij draaft maar wat rond en heeft het spelinzicht van een blinde kip.quote:Op zondag 19 april 2009 20:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Had verwacht dat dat wel een goede zou worden voor Roda JC. Was bij Club Brugge een aardige speler, mocht ook redelijk vaak in de basis starten.
Dat heet in vaktermen een 'vicieuze cirkel'quote:Op woensdag 15 april 2009 21:26 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ja, en dat Delorge kan voetballen is geen nieuws. Net als het geen nieuws is dat hij geen rechtsback is en dat Addo onnodig kaarten pakt en blunders maakt.
Dus Delorge is een goede voetballer en daarom pakt Addo kaarten en als Addo kaarten pakt gaat Delorge beter voetballen zodat Addo nog meer kaarten pakt en Delorge die dan weer beter gaat voetballen? Zo zie jij het?quote:Op maandag 20 april 2009 04:42 schreef blonchi het volgende:
[..]
Dat heet in vaktermen een 'vicieuze cirkel'
quote:Op maandag 20 april 2009 05:24 schreef RD4 het volgende:
[..]
Dus Delorge is een goede voetballer en daarom pakt Addo kaarten en als Addo kaarten pakt gaat Delorge beter voetballen zodat Addo nog meer kaarten pakt en Delorge die dan weer beter gaat voetballen? Zo zie jij het?
Ik denk dat je je toch eens moet verdiepen in de hedendaagse taal en de betekenis eens moeten laten uitleggen door een capabele leraar van de term 'vicieuze cirkel'.
quote:Sekou Cissé, vier uit vier
LINKER Dreigende spel van Ivoriaan levert nu ook rendement op
Met vier doelpunten in de laatste vier duels slaagt Sekou Cissé er eindelijk in de constante dreiging in zijn spel om te zetten in rendement.
Opvallend: tegen NEC scoorde de Ivoriaan voor de derde achtereenvolgende keer met zijn ‘zwakke’ linker.
NEC-Roda JC (1-1) was typisch zo’n wedstrijd waarin één doelpunt wel eens voldoende zou kunnen zijn voor drie punten. De 0-1 van Cissé ruim twintig minuten voor tijd leek in goud te kunnen worden gegoten, maar in de slotfase kwam NEC via Bas Sibum (ex-Roda) alsnog op 1-1. Op basis van de hele wedstrijd een terechte uitslag, al zag het er niet meer naar uit dat de in die fase dolende thuisploeg nog langszij zou komen.
Na een snelle kans voor Andres Oper, knap gered door Gabor Babos, was Roda lange tijd aanvallend machteloos. Saïdi, Lasse Schöne, Tim Janssen en Ramon Zomer roken namens NEC aan de openingstreffer.
Die viel echter aan de andere kant. Cissé dreigde met rechts, kapte de uitglijdende Dani uit en kogelde de bal met links in de verre hoek: 0-1. De Ivoriaan was, hoewel niet groots spelend, opnieuw de gevaarlijkste man aan Kerkraadse zijde.
Met vier doelpunten in de laatste vier duels slaagt Sekou Cissé er eindelijk in de constante dreiging in zijn spel om te zetten in rendement.
Geen wonder dat tal van binnen- (PSV en Twente) en buitenlandse clubs (uit Frankrijk, Spanje en Italië) hem blijkbaar nauwlettend volgen. Van concrete interesse is volgens Martin van Geel nog geen sprake. De directeur voetbalzaken besloot enkele weken geleden ondanks de onduidelijkheid over de toekomst de optie in het aflopende contract van Cissé te lichten, waardoor hij vastligt tot de zomer van 2011. En aangezien geen clausule in die verbintenis is opgenomen, zullen eventuele geïnteresseerde een zak met euro’s moeten meenemen voor de international.
NEC, dat in de tweede helft steeds verder wegzakte, was na die 0-1 helemaal van slag. Toch kwam de formatie van Mario Been op gelijke hoogte. De geheel vrijstaande Dani raakte een voorzet helemaal verkeerd waarna de eveneens geheel vrijstaande Sibum met het hoofd voor de 1-1 zorgde. Scheidsrechter Erik Braamhaar wuifde Kerkraadse protesten voor een vermeende overtreding op Marcel de Jong weg. In de slotfase waren beide teams dicht bij een tweede treffer. Bram Castro redde knap op een schot van Dennis Rommedahl, terwijl aan de andere kant Marcel Meeuwis en Jeanvion Yulu-Matondo kansen op de 1-2 onbenut lieten. Braamhaar haalde zich in de blessuretijd nogmaals de woede van Roda op de hals door Cissé, na duw- en trekwerk met Dani, terug te fluiten toen hij alleen op Babos af kon.
Daardoor bleef het bij een puntje.
De nederlaag van De Graafschap tegen FC Groningen werd vervolgens met gejuich ontvangen in het Kerkraadse kamp. Gistermiddag zal iedereen echter wit zijn weggetrokken toen ADO Den Haag onder leiding van Raymond Atteveld bij Willem II uitliep naar 0-3. Doordat de Tilburgers zich net op tijd herstelden (3-3), blijft Roda’s achterstand op de veilige vijftiende plek twee punten. Al is de ploeg van Harm van Veldhoven wel een plaats gezakt door de zege van Volendam, Roda’s volgende opponent.
Eredivisie
NEC 1 Roda JC 1
69. Cissé 0-1, 81. Sibum 1-1. Scheidsrechter: Braamhaar. Toeschouwers: 12.500. Geel: Linssen, Vormer (Roda).
Bron: Limburgs Dagblad & Dagblad de Limburger
quote:Op en soms over het randje
DEGRADATIE Edwin Linssen voelt er niets voor zijn cv verder te vervuilen
Zijn cv maakt sinds vorig seizoen melding van één degradatie (met VVV). Als het aan Edwin Linssen ligt, blijft het daarbij. „Het staat niet best als je twee opeenvolgende degradaties op je cv hebt staan.”
Mopperend en foeterend stapte Edwin Linssen na afloop van NEC-Roda JC (1-1) van het veld. De gasten hadden in de slotfase twee duren punten uit hun handen laten glippen. Punten die bij de eindafrekening wel eens het verschil kunnen maken tussen de plaatsen 15, 16, 17 en 18. „Dit hadden we nooit meer mogen weggeven”, baalde de Midden-Limburger. „NEC wist het niet meer na ons doelpunt. Natuurlijk kun je altijd nog een treffer incasseren, maar de manier waarop de 1-1 valt is tekenend voor een ploeg die onderin staat.” Met Edwin Linssen (voor de lichtgeblesseerde Kris de Wree) kreeg het spel van Roda de peper die het te vaak mist. Linssen intimideert en irriteert, laat zijn tegenstander meteen weten met wie hij het anderhalf uur te doen krijgt en schoffelt op en soms over het randje. Tegen NEC was het niet anders.
Na één minuut incasseerde Saïdi de eerste duw, na anderhalve minuut de tweede por en na drie minuten knalde de kleine aanvaller tegen de grond na een ‘botsing’ met Linssen. Het schaafwerk van de rechtsback duurde ruim een half uur, daarna moest na een gele kaart de knop om. „Ik speel vanaf het begin op het randje en hoop zo lang mogelijk niet tegen een gele kaart aan te lopen. Als je die eenmaal hebt gekregen, moet je het anders aanpakken door minder kort op de man te spelen.We hebben te vaak in de eerste twintig minuten een wedstrijd weggegeven. Ik loop lang genoeg mee om te weten hoe je een tegenstander moet bespelen en je teamgenoten kunt opfokken door er vanaf het begin kort op te zitten. Iedereen doet zijn best, maar we moeten nog meer met het mes tussen de tanden spelen. Ik weet hoe erg het is om te degraderen en wil dat niet nog eens meemaken.
Ik ben naar Roda gekomen om bij de eerste acht, negen te eindigen.
Nu voetballen we voor een plek bij de eerste achttien.”
Na de 0-1 hadden de gasten het duel moeten uitspelen, vond Linssen. „Als je vierde staat, lukt je dat ook. Het heeft te maken met vertrouwen.
‘Als het maar niet 1-1 wordt’, spookt door het hoofd van te veel jongens. Als je dat denkt, gebeurt het ook. Het wordt nu heel lastig. Er wordt te makkelijk gezegd dat we de volgende twee thuisduels wel even gaan winnen. Volendam komt naar ons in de wetenschap dat er iets te halen valt. En Willem II zou er niets op tegen hebben om Roda richting de eerste divisie te duwen.”
quote:Programma benefietconcert Roda bijna rond
De stichting Hart voor Roda houdt zaterdag 9 mei (aanvang 20.00 uur) een benefietconcert in het Parkstad Limburg Stadion. De opbrengst van het concert gaat in haar geheel naar de stichting, die Roda JC financieel wil steunen.
Op het programma staan optredens van Jack Vinders, de Schintaler, Big Benny, Network, de Limburgse toppers Domm en Dool, de Kirchroadsjer Steierbuben, de Martino’s en de Trumpet Stars. De kaartverkoop (12,50 euro, voor de noordtribune 35 euro) start morgen via Bureau Ticketing Roda (045-6317004, 045-6317006), dat op weekdagen is geopend van 10.00 tot 16.00 uur.
Nee. Het ligt toch iets genuanceerder.quote:Op maandag 20 april 2009 05:24 schreef RD4 het volgende:
[..]
Dus Delorge is een goede voetballer en daarom pakt Addo kaarten en als Addo kaarten pakt gaat Delorge beter voetballen zodat Addo nog meer kaarten pakt en Delorge die dan weer beter gaat voetballen? Zo zie jij het?
Ik denk dat je je toch eens moet verdiepen in de hedendaagse taal en de betekenis eens moeten laten uitleggen door een capabele leraar van de term 'vicieuze cirkel'.
15 Roda JCquote:Op zondag 19 april 2009 20:18 schreef Schimpie het volgende:
Zaterdag volle bak? Als we dan verliezen is het gedaan maar ik heb er wel vertrouwen in.
Waar mag ik tekenen?quote:Op maandag 20 april 2009 11:41 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
15 Roda JC
16 ADO Den Haag
17 FC Volendam
18 De Graafschap
Dat lijkt mij gezien de programma's die deze clubs nog voor de boeg hebben en de vorm waar ze op dit moment in steken de eindstand te gaan worden.
Overigens mag ADO ook wel laatste worden en Volendam en De Graafschap er via de playoffs in blijven, leuke clubs.
Kirk is wat mij betreft de baas aller bazen. Maar volgens mij wilt hij ook onze weddenschap niet verliezen. Inderdaad, ADO mag eruit, maar dat zie ik niet gebeuren.quote:Op maandag 20 april 2009 11:41 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
15 Roda JC
16 ADO Den Haag
17 FC Volendam
18 De Graafschap
Dat lijkt mij gezien de programma's die deze clubs nog voor de boeg hebben en de vorm waar ze op dit moment in steken de eindstand te gaan worden.
Overigens mag ADO ook wel laatste worden en Volendam en De Graafschap er via de playoffs in blijven, leuke clubs.
bibberdebibber de komende wekenquote:De stand:
14 Sparta 31 8 6 17 30 41 - 65
15 ADO Den Haag 31 7 7 17 28 34 - 52
16 FC Volendam 31 7 6 18 27 35 - 63
17 Roda JC 31 6 8 17 26 34 - 54
18 De Graafschap 31 6 7 18 25 21 - 56
Speelronde 32:
vr 24/4 Sparta Rotterdam - De Graafschap 20.45
za 25/4 Roda JC - FC Volendam 18.45
zo 26/4 ADO Den Haag - Feyenoord 12.30
Speelronde 33:
zo 3/5 Roda JC - Willem II 14.30
zo 3/5 FC Volendam - FC Groningen 14.30
zo 3/5 Sparta Rotterdam - Ajax 14.30
zo 3/5 NAC Breda - De Graafschap 14.30
zo 3/5 SC Heerenveen - ADO Den Haag 14.30
Speelronde 34:
zo 10/5 Feyenoord - Roda JC 14.30
zo 10/5 De Graafschap - FC Volendam 14.30
zo 10/5 ADO Den Haag - Vitesse 14.30
zo 10/5 NEC - Sparta Rotterdam 14.30
wat geweldig zou het zijn als Feyenoord volgend seizoen alweer 10de staatquote:Op maandag 20 april 2009 12:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat geweldig zou het zijn als Feyenoord Roda er in de laatste speelronde keihard uit trapt
Volendam en Willem II-thuis dus. Win je twee keer dan ben je 15e, win je één keer dan ben je 16e of 17e denk ik. Win je ze beiden niet dan ben je zwaar genaaid.quote:Op maandag 20 april 2009 12:24 schreef planethugo het volgende:
[..]
bibberdebibber de komende weken![]()
6 punten zijn een absolute MUST
het doelsaldo met ado zal ook weleens belangrijk kunnen worden. Kut dat we de laatste wedstrijd alweer uit naar feyenoord moeten
Je moet beide thuiswedstrijden winnen, en win je van Volendam, dan komt dat ook wel goed denk ik. Zo niet, dan gaan we het ook tegen Willem II moeilijk krijgen. Laten we die Platje maar zijn knieschijven verneuken, liefst met geel i.p.v. rood. Want dat is een soort van Hooijdonk-syndroom geworden voor Roda, die Melvin.quote:Op maandag 20 april 2009 12:31 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Volendam en Willem II-thuis dus. Win je twee keer dan ben je 15e, win je één keer dan ben je 16e of 17e denk ik. Win je ze beiden niet dan ben je zwaar genaaid.
en hoe komt dat zo, nog stress geweest op de terugreis?quote:Op maandag 20 april 2009 17:43 schreef DarkShine het volgende:
Ik vermoed dat Rodajcfans nu achter gaat liggen met het nieuws, ik verwijs jullie dan ook naar:
http://rodajc.headliner.nl/
Ikzelf heb na zaterdag namelijk per direct mijn lidmaatschap opgezegt en ben gestopt als webmaster van rodajcfans (de meeste updates kwamen van mij)...
Spreek me zaterdag in de KO maar aan, leg ik het je wel uitquote:Op maandag 20 april 2009 17:50 schreef planethugo het volgende:
[..]
en hoe komt dat zo, nog stress geweest op de terugreis?
dat wordt dan de week erna. Ben er zaterdag helaas niet bijquote:Op maandag 20 april 2009 17:51 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Spreek me zaterdag in de KO maar aan, leg ik het je wel uit
anders internet cafe zoeken en via eredivisielive.nl 5 euro betalenquote:Op maandag 20 april 2009 18:12 schreef Professional het volgende:
Word wel een gezellig weekendje Zweden, misschien dat we nog ergens een bar vinden waar Roda op kan staan.
Die jou vervolgens zegt dat je niet in Nederland zit en je dus niet laat kijken...quote:Op maandag 20 april 2009 19:42 schreef planethugo het volgende:
[..]
anders internet cafe zoeken en via eredivisielive.nl 5 euro betalen
Voorbarige conclusie, koempelemaan...quote:Op maandag 20 april 2009 05:24 schreef RD4 het volgende:
[..]
Bannier is een pier die een hekel aan Roda heeft, die man had al jaren geleden een stadionverbod moeten krijgen. Wat mij betreft volgt dat nu direct en Rob Sporken mag er ook eentje krijgen.quote:Op maandag 20 april 2009 21:59 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Bannier beweerde afgelopen zaterdag dat er maar 200 supporters mee waren.
quote:Sergio ongelukkig bij Sivasspor
REACTIE ‘Zo snel mogelijk naar Nederland’
Voormalig Roda JC-speler Sergio (foto) voelt zich doodongelukkig bij het Turkse Sivasspor.
De Braziliaanse middenvelder komt weinig tot niet aan spelen toe bij de verrassende koploper in de Turkse competitie, waar hij aan het einde van dit seizoen transfervrij mag vertrekken.
De 28-jarige Sergio verklaart niet lekker in zijn vel te zitten. „Ik ben topfit, maar speel bijna nooit. Ik ga sowieso weg bij Sivasspor. Het wordt tijd dat ik aan het voetballen kom. Mijn familie en ik willen zo snel mogelijk terug naar Nederland.
Ik hoop daar op korte termijn een nieuwe club te vinden, waarna ik nog een jaar of zeven denk te kunnen voetballen.” Volgens Kees Ploegsma jr., zaakwaarnemer van Sergio, hebben FC Twente en NAC Breda interesse getoond. „Ze hebben mij laten weten Sergio een interessante speler te vinden. Op dit moment hikken de twee clubs nog tegen zijn hoge salaris aan, omdat hij inmiddels weer een speler is geworden van buiten de EU. We gaan dit proberen op te lossen.”
excusez, je hebt gelijk...quote:Op maandag 20 april 2009 21:49 schreef blonchi het volgende:
[..]
Voorbarige conclusie, koempelemaan...
Maar toch, ik zal trachten wat duidelijker over te komen:
Ik doelde op een blunderend beleid van de club die jij met zoveel verve aanhangt.
Het komt wel eens voor dat de ene blunder de ander opvolgt. En bij Roda lijkt dat momenteel schering en inslag.
Voilà: Vicieuze cirkel.
Hij had gelijk als hij had vermeld dat Sporting Limburg door een opeenstapeling van blunders niet van de grond kwam.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef Che1984 het volgende:
Is er een clubcardverplcihting aankomende zaterdag?
Volgens mij 1 kaart per cc en 4 kaarten per scc.quote:En zo ja, hoeveel kaarten kun je op een clubcard krijgen? WIl graag gaan met een groep!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |