Ik verneuk wss sowieso allesquote:Op maandag 6 april 2009 20:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik schijt 'm, straks verneuk ik alles door de zenuwen.
Nou die xamens waar we mee hebben geoefend vond ik toch wel een beetje pittig, maar ja dat is dan ook VWOquote:Op maandag 6 april 2009 20:48 schreef Florian_ het volgende:
Ik kan uit ervaring melden (vmbo-tl, havo) dat de eindexamens niet echt veel voorstellen. Ik vond de normale SE's gedurende mijn middelbare schooltijd 'moeilijker' dan de eindexamens. Succes alvast
Ooohquote:Op maandag 6 april 2009 20:48 schreef Florian_ het volgende:
Ik kan uit ervaring melden (vmbo-tl, havo) dat de eindexamens niet echt veel voorstellen. Ik vond de normale SE's gedurende mijn middelbare schooltijd 'moeilijker' dan de eindexamens. Succes alvast
Veel gehoorde opmerking.quote:Op maandag 6 april 2009 20:48 schreef Florian_ het volgende:
Nouja ik kan de VWO examens (die vast een stuk moeilijker zijn) natuurlijk niet beoordelen, maar ik vond mijn examens écht meevallen. Ik niet alleen overigens, bijna iedereen van mijn jaar (mavo en havo) zei "Oh, is dit het nou?". Als je gedurende je middelbare schooltijd gewoon redelijk de lessen hebt gevolgd en je de basiskennis beheerst, zul je (uitzonderingen daargelaten) geen grote moeite hebben met je eindexamens.quote:
Zo'n gevoel heb ik ook. Heb net in anderhalf uur tijd het examen van M&O 2005 tijdvak 1 gemaakt. En het ging zonder moeite. Stond er eigenlijk wel verbaasd van hoe makkelijk het was.quote:Op maandag 6 april 2009 20:48 schreef Florian_ het volgende:
Klopt, maar er zit een kern van waarheid in. Het examen is eigenlijk gewoon een grote toets over al die andere toetsjes. Het geldt niet voor alle vakken, bijvoorbeeld bij Nederlands gaat het examen niet over van alles. Maar bij economie en wiskunde weer wel. En het examen van die vakken was echt qua niveau vragen makkelijker dan andere toetsen, alleen wel een stuk langer, en diverser.quote:
Zelfde gevoel had ik heel erg bij economie. Minstens de helft is begrijpend lezen. Als je voor economie met een voldoende je examen in gaat, kom je er ook met een dikke voldoende weer uit.quote:Op maandag 6 april 2009 21:44 schreef -SG- het volgende:
[..]
Zo'n gevoel heb ik ook. Heb net in anderhalf uur tijd het examen van M&O 2005 tijdvak 1 gemaakt. En het ging zonder moeite. Stond er eigenlijk wel verbaasd van hoe makkelijk het was.
Het was meer begrijpend lezen...
Telt een 5.6 ook als voldoende?quote:Op maandag 6 april 2009 23:10 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Zelfde gevoel had ik heel erg bij economie. Minstens de helft is begrijpend lezen. Als je voor economie met een voldoende je examen in gaat, kom je er ook met een dikke voldoende weer uit.
Ja waarom niet, als je gewoon ff goed leert, en een beetje begrippen in je GR zet haal je wel een voldoende.quote:Op dinsdag 7 april 2009 07:14 schreef xalo het volgende:
[..]
Telt een 5.6 ook als voldoende?.
Ben van plan economie te laten vallen namelijk, maar ga er toch eerst examen in doen zonder al te veel te leren, als ik dan een voldoende haal is dat alleen maar mooi meegenomen.
Dat is dus echt niet nodig. Het valt allemaal best mee.quote:Op maandag 6 april 2009 20:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik schijt 'm, straks verneuk ik alles door de zenuwen.
Ik ook ja, ik had eigenlijk nauwlijks geleerd voor mijn examen's, hooguit mijn boeken nog eens doorgelezen (al is dat niet de beste methodequote:Op maandag 6 april 2009 20:48 schreef Florian_ het volgende:
Als je het gewoon snapt, haal je heus wel een voldoende. Ze maken de examens heus niet zo moeilijk dat het onmogenlijk te maken is. Het is eigenlijk een grote eindtoets over al je hoofdstukken, en geen gestappo overhoringquote:Op dinsdag 7 april 2009 07:14 schreef xalo het volgende:
[..]
Ben van plan economie te laten vallen namelijk, maar ga er toch eerst examen in doen zonder al te veel te leren, als ik dan een voldoende haal is dat alleen maar mooi meegenomen.
Je mag niet overal een GR gebruiken, wij op het vmbo iig niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 07:32 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja waarom niet, als je gewoon ff goed leert, en een beetje begrippen in je GR zet haal je wel een voldoende.
Succesquote:Op dinsdag 7 april 2009 08:36 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik heb zometeen m'n mondeling Duits.
Thanks.quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:43 schreef Hyman het volgende:
[..]
Succes
Ik heb gelukkig allang examen gedaan
Vorig jaar hebben ze alle leerlingen gevraagd de GR te wissen, maar ik kan 't natuurlijk altijd proberen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 07:32 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja waarom niet, als je gewoon ff goed leert, en een beetje begrippen in je GR zet haal je wel een voldoende.
Als ze het vragen, hoeft het nietquote:Op dinsdag 7 april 2009 09:19 schreef xalo het volgende:
[..]
Vorig jaar hebben ze alle leerlingen gevraagd de GR te wissen, maar ik kan 't natuurlijk altijd proberen.
ja, spieken met zo'n obvious ding op je eindexamenquote:
straal op manquote:Op dinsdag 7 april 2009 09:32 schreef fuhrer11 het volgende:
Je ziet er niets van als het ingeklapt is, gewoon doen als leraar niet kijkt
Zelf ooit gedaan? prutserquote:Op dinsdag 7 april 2009 09:32 schreef fuhrer11 het volgende:
Je ziet er niets van als het ingeklapt is, gewoon doen als leraar niet kijkt
alleen is een examen iets anders dan een setje.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:48 schreef fuhrer11 het volgende:
Menig voldoende kan ik hier aan bedanken. Het is een pen met een uitscrolbaar gedeelte, dus je kan ook 1 centimeter opendoen en daar wat opschrijven. Niemand die het ziet.
Zet die paint dan ook gelijk hier neer, ik ben wel benieuwd hoe kunstzinnig men kan zijn tijdens informaticaquote:Op dinsdag 7 april 2009 09:47 schreef -SG- het volgende:
Zo nog even een SE informatica maken die ik toch laat vallen. Gaat over PHP, telt maar 1 keer mee en ik snap er geen bal van. Ben er over aan het nadenken om een mooie paint tekening te maken en die in te leveren
.
Voor havo 18 mei, en voor VWO volgens mij ook.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Wanneer beginnen eigenlijk de examens dit jaar?
Ik heb het zelfs zo voor elkaar gekregen dat ik 3 jaar achter elkaar centraal eindexamens heb gedaan op het vwo.
Staat als sticky in het subforum. Bovenaan dus.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Wanneer beginnen eigenlijk de examens dit jaar?
Ik heb het zelfs zo voor elkaar gekregen dat ik 3 jaar achter elkaar centraal eindexamens heb gedaan op het vwo.
18 mei, damn, dan heb ik zelfs eerder zomervakantie via de uni dan laatste jaren met de middelbare school :Squote:Op dinsdag 7 april 2009 10:15 schreef xalo het volgende:
[..]
Voor havo 18 mei, en voor VWO volgens mij ook.
Maar hoe krijg je dat voor elkaar?
Ja, gewoon even de hoofdzaken van alle onderwerpen doornemen en inderdaad begrippen in je grafische rekenmachine zetten.. dan wordt het een eitje.quote:Op dinsdag 7 april 2009 07:14 schreef xalo het volgende:
[..]
Wat een kutstreek. Bij mij deden ze dat niet. Niet dat ik er veel in had staan hoorquote:Op dinsdag 7 april 2009 09:19 schreef xalo het volgende:
[..]
Vorig jaar hebben ze alle leerlingen gevraagd de GR te wissen, maar ik kan 't natuurlijk altijd proberen.
Nu al?quote:
Dat mag je weigeren. Sterker nog, MOET je eigenlijk. Ze hebben namelijk totaal geen recht op je rekenmachine te wissen. Neem anders dit uitgeprint mee: http://www.examenblad.nl/(...)lpdohx6/vg41h1kg29x2quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:19 schreef xalo het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook (vorig jaar ook al)quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:12 schreef booo het volgende:
Hebben ze bij jullie ook de (laatste) SE's extra moeilijk gemaakt? Hier is echt niet grappig gewoon hoeveel onvoldoendes gescoord worden
Bij ons heeft ongeveer 80% een onvoldoende voor wiskunde gescoordquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:12 schreef booo het volgende:
Hebben ze bij jullie ook de (laatste) SE's extra moeilijk gemaakt? Hier is echt niet grappig gewoon hoeveel onvoldoendes gescoord worden
Ik heb morgen nog twee SE's.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hebben jullie alle tentamens al gemaakt?
Nee, heb er vandaag één gehad, en heb volgende week nog 'n proefwerkweek.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hebben jullie alle tentamens al gemaakt?
Ik moet nog een presentatie gevenquote:
Inderdaad. We hebben alle stof al gehad. Wat moeten we nog doen? Als we vragen hebben mogen we die natuurlijk altijd stellen maar voor de verder rest zal het bij examensoefenen blijfen.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:03 schreef Christiaan het volgende:
Doen jullie op school ook echt niks meer behalve examens oefenen?
Bij ons ook. Ik spijbel vooral veelquote:Op woensdag 8 april 2009 22:05 schreef -SG- het volgende:
[..]
Inderdaad. We hebben alle stof al gehad. Wat moeten we nog doen? Als we vragen hebben mogen we die natuurlijk altijd stellen maar voor de verder rest zal het bij examensoefenen blijfen.
Ik heb er net mn laatste toetsweek op zitten, en nu hebben we volgende week nog even een weekje examentraining en daarna vrij.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:03 schreef Christiaan het volgende:
Doen jullie op school ook echt niks meer behalve examens oefenen?
Succes!quote:Op woensdag 8 april 2009 22:45 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik heb over 12 dagen mijn mondeling en moet nog 2 hele boeken lezen en verwerken
Ik moet voor mn engels mondeling 2 engelse boeken lezen.. maar ik moet er over praten in het nederlandsquote:Op woensdag 8 april 2009 22:52 schreef NiekR het volgende:
[..]
Succes! [ afbeelding ] Ik moest bij mijn mondeling engels gewoon 10 minuten over mijn hobby gaan praten. Toen had ik een 8, die 3x mee telt!
Scholieren.com?quote:Op woensdag 8 april 2009 22:54 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ik moet voor mn engels mondeling 2 engelse boeken lezen.. maar ik moet er over praten in het nederlands
![]()
Ah, oké! Succes met je mondeling.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:59 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Heb ze al uit, zijn van die piece of cake 50 bladzijden boekjes![]()
![]()
Bij ons waren er na de examens nog een stuk of wat die rustig met het PWS verder gingen. Wij hadden dan ook wel een vrij relaxte examen klas in vw6.quote:
Mja, officieel had het in december al af gemoeten, maar echt niemand heeft het hier nog af. Wordt ook niet zoveel druk achter gezetquote:
10 minuten maar?quote:Op woensdag 8 april 2009 22:52 schreef NiekR het volgende:
[..]
Succes! [ afbeelding ] Ik moest bij mijn mondeling engels gewoon 10 minuten over mijn hobby gaan praten. Toen had ik een 8, die 3x mee telt!
Netjesquote:Op donderdag 9 april 2009 09:39 schreef Butterfly91 het volgende:
Eindelijk, toetsweek zit erop.![]()
Een 7,5 voor Letterkunde mondeling
We moesten een verplicht lijstje lezen van 14 boekenquote:Op donderdag 9 april 2009 13:09 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Netjes, ging het bij jullie ook over al die literaire stromingen etc? of alleen de boeken die je hebt gelezen?
Een geschenk uit de hemelquote:Op donderdag 9 april 2009 21:54 schreef Stukjekaas het volgende:
4 dagen vrij(Goede Vrijdag, weekend, paasmaandag)
Gefeliquote:Op donderdag 9 april 2009 09:39 schreef Butterfly91 het volgende:
Eindelijk, toetsweek zit erop.![]()
Een 7,5 voor Letterkunde mondeling
Waarom heeft iedereen zo weinig urenquote:Op donderdag 9 april 2009 22:10 schreef Christiaan het volgende:
Vrij tot maandag. En elke woensdag maar één en donderdag twéé uur les. Dus dat wordt vrijpakken
.
Ik moet nu nog leren voor mijn herkansing (ook scheikundequote:Op vrijdag 10 april 2009 22:34 schreef fusionfake het volgende:
Gister m´n laatste SE ooit gehad (herkansing sk) ging wel goed denk ik en ben nu lekker tot woensdag vrij
Vraag me af wanneer ik moet beginnen met leren en vooral hoe? zijn jullie al begonnen ?
quote:Op zaterdag 11 april 2009 10:52 schreef florabay het volgende:
wij mogen onze laatste SE-week niet herkansen![]()
best vervelend want ik had een 3,9 voor natuurkunde
Dat is best wel een kutte herkansingsregelingquote:Op zaterdag 11 april 2009 17:22 schreef -SG- het volgende:
Wij mogen ook niet herkansen maar we mogen wel het laagste punt van elk vak 1 keer laten vallen. Dus als het 3 keer meetelt bijvoorbeeld telt het als je het laat vallen 2 keer mee.
Aan de ene kant best gunstig, maar aan de andere kant jammer dat je niet gewoon die ene SE opnieuw mag maken.quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:22 schreef -SG- het volgende:
Wij mogen ook niet herkansen maar we mogen wel het laagste punt van elk vak 1 keer laten vallen. Dus als het 3 keer meetelt bijvoorbeeld telt het als je het laat vallen 2 keer mee.
Komt vanzelf, als het echt dichtbij komtquote:Op maandag 13 april 2009 11:39 schreef KermitKikker het volgende:
Het is hier inderdaad wel een echt SLOWchat, iemand zin om te helpen het hier wat levendiger te maken
Die heb ik woensdagquote:Op donderdag 9 april 2009 21:57 schreef Stukjekaas het volgende:
[..]
Dan heb ik een presentatie over mijn PWS
Ah joh, beetje samenvattingen goed doorlezen en je bent klaar met letterkunde. Bij ons werd het in elk geval totaal niet streng beoordeeldquote:Op dinsdag 14 april 2009 13:31 schreef Hanneke12345 het volgende:
Komende week letterkunde-mondeling (herkansing) en pws inleveren, en ik moet voor beide nog een hoop doen. Dat wordt weer nachtwerk \0/
Ja hier ook nietquote:Op zaterdag 11 april 2009 10:52 schreef florabay het volgende:
wij mogen onze laatste SE-week niet herkansen![]()
best vervelend want ik had een 3,9 voor natuurkunde
Ligt eraan volgens mij of je havo of vwo doet. Vwo is nog 'oude tweede fase' en voor de havo geldt de nieuwe tweede fase. Als je vwo doet is het handiger om 2005 te kopen ivm andere domeinen die gelden in de nieuwe tweede fase.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:46 schreef Hazzard het volgende:
Ik wil graag een paar boeken Samengevat kopen. Ik heb nu op de bol.com site gekeken, maar de nieuwste versie daar is uit 2005. Klopt dit of is er ook een 2008/2009 versie op de markt? Als ik bijvoorbeeld voor wiskunde Samengevat wil kopen is de versie uit 2005 dan goed of moet ik echt een nieuwere hebben (die ik dus niet kan vinden)?
Alvast bedankt:)
Hebben jullie nog les dan? Wij doen tot 7 mei alleen examentrainingen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:54 schreef -SG- het volgende:
Godverdomme, vandaag weer een nutteloze dag gehad op school.
Mijn dag van vandaagquote:Op dinsdag 14 april 2009 15:40 schreef duncannn het volgende:
[..]
Hebben jullie nog les dan? Wij doen tot 7 mei alleen examentrainingen.
Wat voor straf krijgen jullie als ze erachter komen dat je niet bij een les bent geweest?quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:42 schreef -SG- het volgende:
[..]
Mijn dag van vandaag.
Eerste uur computer uur, maar die had ik geskipt (uitslapen is toch veul fijner)
2e uur Economie, viel uit kregen we een survuillant (ofzo) niks gedaan dus.
3e uur Nederlands, we kregen alleen onze jaargemiddelde terug. Verder ook niks gedaan.
4e uur M&O, Die vent deed het klaslokaal open en verder ook niet meer gezien.
5e uur Engels, Viel ook uit kregen we een survuillant, dus ook niks spannends gedaan,
6e uur weer computer uur en die heb ik ook maar geskipt.
Ofterwijl, ik had niet naar school gehoeven.
Ja inhalen (strafmiddag dus) of corvee ofzo. Maar kom op zeg. Ik zit in het examenjaar. En dan heb je nog computeruur, wat betekent dat je in de mediatheek moet zitten en daar doelloos rond moet surfen op het internet. Heb wel wat beters te doen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:43 schreef duncannn het volgende:
[..]
Wat voor straf krijgen jullie als ze erachter komen dat je niet bij een les bent geweest?
Dat is idd irritant...hebben wij niet meer in de zesde gelukkigquote:Op dinsdag 14 april 2009 15:44 schreef -SG- het volgende:
[..]
Ja inhalen (strafmiddag dus) of corvee ofzo. Maar kom op zeg. Ik zit in het examenjaar. En dan heb je nog computeruur, wat betekent dat je in de mediatheek moet zitten en daar doelloos rond moet surfen op het internet. Heb wel wat beters te doen.
Heb ik nog nooit gehadquote:Op dinsdag 14 april 2009 15:47 schreef Stukjekaas het volgende:
[..]
Dat is idd irritant...hebben wij niet meer in de zesde gelukkig![]()
Meldt hij op FOK!quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:44 schreef -SG- het volgende:
[..]
Ja inhalen (strafmiddag dus) of corvee ofzo. Maar kom op zeg. Ik zit in het examenjaar. En dan heb je nog computeruur, wat betekent dat je in de mediatheek moet zitten en daar doelloos rond moet surfen op het internet. Heb wel wat beters te doen.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:33 schreef -SG- het volgende:
[..]
Hee, FOK! is bij ons op school geblokkeerd hoor.
Letterkunde weet ik dat dat bij ons wel redelijk streng beoordeeld wordt, zeker bij de docente die ik heb. En eigenlijk wil ik ook minstens een 7, want ik weet dat ik dat normaal wel kan. Grootste probleem is dat ik twee boeken uit de vijfde (Warenar en Camera Obscura) nooit heb gelezen, terwijl daar sowieso wel vragen over gaan komen. ;xquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:00 schreef dikkekaas het volgende:
[..]
Ah joh, beetje samenvattingen goed doorlezen en je bent klaar met letterkunde. Bij ons werd het in elk geval totaal niet streng beoordeeldNet als het pws.. was het niet goed, dan werd je verteld wat je moest verbeteren. Dan deed je dat en was het goed.
Ik had op mijn lijst ook wat boeken staan die ik niet gelezen had, waaronder Knielen op een bed violen. Iemand zei me ooit dat dat een leuk boek was, dus op m'n lijst gezet. Een week voor mijn mondeling van de bieb geleend, bleek toch iets dikker dan verwachtquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:24 schreef Hanneke12345 het volgende:
[..]
Letterkunde weet ik dat dat bij ons wel redelijk streng beoordeeld wordt, zeker bij de docente die ik heb. En eigenlijk wil ik ook minstens een 7, want ik weet dat ik dat normaal wel kan. Grootste probleem is dat ik twee boeken uit de vijfde (Warenar en Camera Obscura) nooit heb gelezen, terwijl daar sowieso wel vragen over gaan komen. ;x
Pws is minder een probleem idd, maar dan moet ik me er wel toe kunnen zetten en alles. Maar ach, het begint nu wel allemaal wat vorm te krijgen, komt wel goed.q
Hier niet hoorquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:05 schreef MJay1 het volgende:
Als't aan mij lag dan mogen de examens morgen al beginnen. Het liefst vandaag nogHeb er zo'n hekel aan! Iedereen loopt nu alleen maar te stressen en moeilijk te doen.
o netjesquote:Op dinsdag 14 april 2009 15:36 schreef Stukjekaas het volgende:
Net presentatie PWS gehadHeb een G
Jeuj
Tip, zoek op internet 10 samenvattingen oid en lees ze allemaalquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:24 schreef Hanneke12345 het volgende:
[..]
Letterkunde weet ik dat dat bij ons wel redelijk streng beoordeeld wordt, zeker bij de docente die ik heb. En eigenlijk wil ik ook minstens een 7, want ik weet dat ik dat normaal wel kan. Grootste probleem is dat ik twee boeken uit de vijfde (Warenar en Camera Obscura) nooit heb gelezen, terwijl daar sowieso wel vragen over gaan komen. ;x
Pws is minder een probleem idd, maar dan moet ik me er wel toe kunnen zetten en alles. Maar ach, het begint nu wel allemaal wat vorm te krijgen, komt wel goed.q
Hadden wij dat maar.. heb gewoon les, het is minder dan een normale schoolweek maar toch..quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:40 schreef duncannn het volgende:
[..]
Hebben jullie nog les dan? Wij doen tot 7 mei alleen examentrainingen.
Wat moet je nu nog allemaal doen dan? Leren heeft, vind ik, toch weinig zin meer. Oude examens maken daarentegen wel, maar daar ben je na 3 dagen ook wel klaar meequote:
quote:Op woensdag 15 april 2009 19:05 schreef Rikketik het volgende:
Zometeen mondeling Nederlands/Letterkunde. Mijn laatste cijfer voor letterkunde, vandaar dat ik het even meldt.
quote:Op donderdag 16 april 2009 14:54 schreef -SG- het volgende:
Weheh of je haalt een 3.3 voor Wiskunde en een 2.4 voor Engels SE![]()
.
Ik moet een 4.6 halen en dan sta ik een 5 gemiddeldquote:Op donderdag 16 april 2009 15:21 schreef Rumille het volgende:
[..]
Ik zou maar eens gaan leren voor je CE
Ja maar de SE's waren dan ook echt moeilijkquote:Op donderdag 16 april 2009 15:29 schreef LennartCM het volgende:
Moet lukken toch. Bij mij op school staat minstens de helft van de VWOers er slechter voor.
Hier nog eenquote:Op donderdag 16 april 2009 15:31 schreef -SG- het volgende:
[..]
Ja maar de SE's waren dan ook echt moeilijk.
Ik heb er ook wel vertrouwen in alleen mijn moeder is helemaal gestressed.
Voldoende!quote:Op woensdag 15 april 2009 21:49 schreef duncannn het volgende:
Net PWS presentatie gehad. Ging wel goed denk ik zo
Goed gedaanquote:
Hihi ik had ook een 3,3 voor mn laatste wiskunde toetsquote:Op donderdag 16 april 2009 14:54 schreef -SG- het volgende:
Weheh of je haalt een 3.3 voor Wiskunde en een 2.4 voor Engels SE![]()
.
Zuren & Basenquote:Op donderdag 16 april 2009 20:22 schreef Stukjekaas het volgende:
Vandaag herkansing scheikunde gehadIk had gehoopt op veel opgaven over koolstofchemie maar wat denk je...krijg ik WEER die kut zuren/basen/redox-shit
![]()
Nou ja, iig geen SE's meer![]()
Mijn ouders hebben een vlaggenstok gekocht om de schooltas daar over 2 maanden aan te hangen...
Wij mogen per 2 SE-weken slechts 1 SE herkansen en als je ziek bent tijdens een SE-week, is dat meteen je herkansingquote:Op donderdag 16 april 2009 20:40 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Zuren & Basen. Koolstof vind ik eigenlijk het kutst
. Redox gaat wel imho. Vandaag natuurkunde moeten inhalen, maar ik mag nog herkansen. Daar had ik ook op gerekend
.
Mijn scheikunde rankingquote:Op donderdag 16 april 2009 20:40 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Zuren & Basen. Koolstof vind ik eigenlijk het kutst
. Redox gaat wel imho. Vandaag natuurkunde moeten inhalen, maar ik mag nog herkansen. Daar had ik ook op gerekend
.
mijn 'ranking' is andsomquote:Op donderdag 16 april 2009 20:55 schreef Stukjekaas het volgende:
[..]
Mijn scheikunde ranking![]()
1. koolstofchemie![]()
2. biochemie![]()
3. molecuulbouw![]()
4. redox![]()
5. zuren/basen![]()
![]()
![]()
!1!!!!1
Zelfde rankingquote:Op donderdag 16 april 2009 20:55 schreef Stukjekaas het volgende:
[..]
1. koolstofchemie![]()
2. biochemie![]()
3. molecuulbouw![]()
4. redox![]()
5. zuren/basen![]()
![]()
![]()
!1!!!!1
Ajaxquote:Op donderdag 16 april 2009 21:14 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Zelfde ranking, maar verder wat Rumille zegt.
Bij mij ook ja. Alleen biochemie en molecuulbouw omgewisseld.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:14 schreef duncannn het volgende:
[..]
mijn 'ranking' is andsom
biochemie en koolstofchemie![]()
![]()
1. Molecuulbouw (makkelijk :y)quote:Op donderdag 16 april 2009 20:55 schreef Stukjekaas het volgende:
[..]
1. koolstofchemie![]()
2. biochemie![]()
3. molecuulbouw![]()
4. redox![]()
5. zuren/basen![]()
![]()
![]()
!1!!!!1
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:09 schreef Butterfly91 het volgende:
Letterkunde (eindelijk) afgesloten met jawel *tromgeroffel* een 5,5
Dat moet kut zijn als je van anderen hoort dat ze het met een 5,5 afsluitenquote:Op vrijdag 17 april 2009 15:48 schreef Mindstate het volgende:
Kutzooi, een 5 op m'n mondeling Literatuur waardoor ik het afsluit met een 5,4
Da's naaien.quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:48 schreef Mindstate het volgende:
Kutzooi, een 5 op m'n mondeling Literatuur waardoor ik het afsluit met een 5,4
Bij mij begint het gevoel ook een beetje te komen, ik heb de meeste vakken nu ook echt afgesloten. Ook helemaal geen les meer. Ik vind het gevoel eigenlijk wel leuk.quote:
12 boeken!?!?!quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:53 schreef Mindstate het volgende:
Oh wacht, er was een cijfer verkeerd ingetikt, het is toch een 5,5 geworden
Ik was al zo bezig met het verkrijgen van een tiende hoger, maar daar wilden ze sowieso niet aan hier.
Aan letterkunde is niet zoveel moeilijk qua Engelse Literatuur (dat waren bij ons redelijk simpele boektoetsen), Nederlands telt alleen 3x zo zwaar mee. Ik moest daarbij 12 boeken kennen, dat lukte nog prima, inclusief gedichtenbundel en boeken voor 1880. Daarbij nog een gedicht voorbereiden en daar allerlei stijlfiguren en beeldspraak bij opnoemen, dat ging nog net, maar niet echt heel goed. Toen kwamen ook nog literaire stromingen, zoals de tachtigers en de vijftigers etc., wat ik een beetje door elkaar ging halen. Toch had ik na het gesprek zelf niet echt het gevoel dat ik het nou zo zwaar had verneukt, maarja
quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:27 schreef Butterfly91 het volgende:
Hier 14 boeken.
2x Middeleeuwen, 18e eeuw, 19e eeuw, een gedichtenbundel, 2 boeken van verplichte schrijvers (Wolkers, Mulisch, Haasse, Reve en Claus), een verfilmd boek en 6 vrije keuzes.
Daarover gesproken, ik heb via school eigenlijk vrij weinig gehoord over aanmelden bij studielink etc. Voor wanneer moet dat eigenlijK?quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:55 schreef MJay1 het volgende:
Pff heb me herkansing geschiedenis vandaag echt gruwelijk verneukt. Nu blijf ik dus een 6.0 gemiddeld staan. Een 5.0 halen tijdens de examens moet mogelijk zijn toch? Voor de vakken die ik al afgesloten heb ik wel relaxte cijfers zag ik net! Moest bij studielink de cijfers invullen die ik al had.
ANW: 8
BSM: 8
Maatschappijleer: 7
Godsdienst: 6
Toch een leuk begin!
Ik heb dit ook niet op school gehoord hoor. Maar ben laatst 18 geworden, dus was bezig met alle dingen regelen. Zoals zorgverzekering, zorgtoeslag, soort van studiefinanciering en dus ook Studielink.quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:48 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Daarover gesproken, ik heb via school eigenlijk vrij weinig gehoord over aanmelden bij studielink etc. Voor wanneer moet dat eigenlijK?
quote:Op maandag 20 april 2009 16:44 schreef duncannn het volgende:
Herkansing Nederlands 5,9, had eerst 3,9.
Dat heb ik dus ook!quote:Op maandag 20 april 2009 17:39 schreef fusionfake het volgende:
ik heb er nu al geen zin meer in.. waren de examens maar volgende week ofzo, was ik er al vanaf want slagen doe ik toch wel tenzij ik overal een één voor haal ofzo
Tja, da's al lang bekend als de officiële landelijke datum.quote:Op woensdag 22 april 2009 17:02 schreef MJay1 het volgende:
Ik moet morgen werken, maar krijg dan ook mijn cijferlijst. Dit is pas op het laatste moment verteld tegen mij, dus kan ik het werk niet meer afzeggen. Later op de dag was ook niet mogelijk. Wat gebeurd er als ik morgen niet op kom dagen, en dus geen handtekening zet?
quote:Op woensdag 22 april 2009 16:51 schreef Butterfly91 het volgende:
Yes een 6,5 voor scheikunde herkansing (was eerst een 3,5). Hopelijk gaan biologie en wiskunde in de herkansing ook zo goed.
Huh officiële datum van wat? Definitieve SE-cijferlijst? Want die krijgen wij pas 13 mei om te ondertekenen.quote:Op woensdag 22 april 2009 17:11 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Tja, da's al lang bekend als de officiële landelijke datum.
Dat is wel heel veel.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:22 schreef drummerdude het volgende:
oefenexamens
![]()
1 valt nog wel mee, maar 7 op 1 dag
Maar is het ook nodig om dit officieel in te vullen. M.a.w. wat zijn de consequenties als ik er niet ben?quote:Op woensdag 22 april 2009 17:11 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Tja, da's al lang bekend als de officiële landelijke datum.
7?quote:Op woensdag 22 april 2009 19:22 schreef drummerdude het volgende:oefenexamens
![]()
1 valt nog wel mee, maar 7 op 1 dag
7 lesuur oefenexamens maken...quote:Op woensdag 22 april 2009 20:46 schreef fusionfake het volgende:
[..]
7?3 * 7 = 21 uur, oke niet elk examen duurt 3 uur maar dan nog
Volg die lessen dan niet meer?quote:Op woensdag 22 april 2009 21:11 schreef Kingside het volgende:
Pff wat is dat saai zeg oefenexamens. Alle lessen die ik nu nog volg zijn echt nutteloos op Economie en M&O na..
VMBO BL/KL/TL/GL [VMBO] Data, tijden, hulpmiddelenquote:Op woensdag 22 april 2009 22:24 schreef wikwakka2 het volgende:
Wanneer beginnen de examens in Nederland eigenlijk? Ik heb die van mij van 4 mei tot 20 mei.
Ah oké. Dat doe ik nu dus ook, en nog veel meer bij ons. Terwijl op havo iedereen nog gaat hoorde ikquote:Op woensdag 22 april 2009 22:31 schreef Kingside het volgende:
[..]
Ja ik ga voortaan alleen nog maar naar school als ik dus eco of M&O heb.
Bij ons is het verplicht. Als je niet komt word je door de afdelingsleider opgebeld.quote:Op woensdag 22 april 2009 23:09 schreef booo het volgende:
[..]
Ah oké. Dat doe ik nu dus ook, en nog veel meer bij ons. Terwijl op havo iedereen nog gaat hoorde ikMaargoed, er is laatst ook in de les gezegd dat je beter thuis oude examens kunt maken dan naar lessen gaan waar je niks meer aan hebt, dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
Ja ik weet niet waar ze hier mee bezig zijn maar we worden het hele jaar al niet opgeroepen als we een les hebben gemistquote:Op woensdag 22 april 2009 23:40 schreef duncannn het volgende:
[..]
Bij ons is het verplicht. Als je niet komt word je door de afdelingsleider opgebeld.
Ik denk dat ze bedoelen hun gemiddeldes van de SE's?quote:Op donderdag 23 april 2009 02:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hoe kan het dat sommige users in dit topic al cijfers voor hun examens hebben? Is er geen centraal landelijk examen meer?
Bij mij was het duidelijk uitgelegd bij elk vak. Let je wel genoeg op in de lessen?quote:Op donderdag 23 april 2009 14:55 schreef Onorgineel het volgende:
Ik ga dit jaar ook examens doen, waarom is het alleen nou zo onduidelijk wat je wel en niet moet leren.
En je hebt al gekeken op www.watmoetikleren.nl ?quote:Op donderdag 23 april 2009 14:55 schreef Onorgineel het volgende:
Ik ga dit jaar ook examens doen, waarom is het alleen nou zo onduidelijk wat je wel en niet moet leren.
quote:Op donderdag 23 april 2009 01:08 schreef MrManiak het volgende:
Kijk maar of jullie er iets aan hebben,maar hieronder drie artikelen die ik in 2008 heb gemaakt voor een lokale krant.
In het derde artikel staat de beste informatie, een opsomming van aan te raden dingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lijkt me zeer overzichtelijk. Als je net begint zie je even de bomen door het bos niet meer maar ik ben al een tijdje bezig en dan wordt alles wel veel duidelijker.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:55 schreef Onorgineel het volgende:
Wij moeten nog anderhalve week naar school na de vakantiequote:Op vrijdag 24 april 2009 17:22 schreef Stukjekaas het volgende:
Vandaag LSD gehad![]()
Nu meivakantie (wel nog een paar drukke dagen)
Moet je dan ook nog nablijven als je 'spijbelt'? Op mijn oude school moest dat wel, afhangende van je mentor. Daar zat je dan in 6vwo, en je werd behandeld als een eersteklasser.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:07 schreef Marissaatje het volgende:
En dan, zijn jullie daarna vrij?![]()
Onze laatste schooldag is gewoon pas 16 mei..En het gala is pas na de examens..
Hier wel, je moet je dan melden bij zo'n lokaal (aka straflokaal) maar daar ben ik al 3 maanden niet geweestquote:Op zaterdag 25 april 2009 01:48 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Moet je dan ook nog nablijven als je 'spijbelt'? Op mijn oude school moest dat wel, afhangende van je mentor. Daar zat je dan in 6vwo, en je werd behandeld als een eersteklasser.
Ja, precies. Op mijn oude school hadden ze ook een straflokaal, maar meestal moesten ze me dwingen om daar naartoe te gaan. En dan werd ik alsnog gematst met twee middagen nablijven voor zestig meldingen.quote:Op maandag 27 april 2009 12:12 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Hier wel, je moet je dan melden bij zo'n lokaal (aka straflokaal) maar daar ben ik al 3 maanden niet geweestIk ga er gewoon niet meer heen, wat willen ze doen dan als ik van school af ben, mij in de gevangenis gooien?
Jup, dat heb ik gedaan ja, alleen bij Wiskunde en Nederlands was het duidelijk aangegeven.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:07 schreef Desunoto het volgende:
Bij mij was het duidelijk uitgelegd bij elk vak. Let je wel genoeg op in de lessen?
Nee, bedanktquote:Op donderdag 23 april 2009 15:07 schreef -J-D- het volgende:
En je hebt al gekeken op www.watmoetikleren.nl ?
Ja voor iedereen geldt, je moet je inloggen en als je dat niet doet omdat je er niet bent of je pasje bent vergeten moet je nakomen/eerder komen, en dat je dan 6v'er bent, dat maakt niet uit volgens onze afdelingsleider .quote:Op zaterdag 25 april 2009 01:48 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Moet je dan ook nog nablijven als je 'spijbelt'? Op mijn oude school moest dat wel, afhangende van je mentor. Daar zat je dan in 6vwo, en je werd behandeld als een eersteklasser.
Heb je die niet van je school gekregen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:16 schreef Agorias het volgende:
Hoi,
In de hoop hier wat mensen te vinden die Samengevat boekjes hebben liggen: ik ben op zoek naar VWO economie en m&o. Heb je ze liggen? Stuur mij aub een pm!
Jasper
bol.com , 2e hands bespaar je een paar euro maar het is het niet echt waard, ik had er één of twee 2e hands gekocht en overal aantekeningen en dingen gemarkeerd e.d.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:16 schreef Agorias het volgende:
Hoi,
In de hoop hier wat mensen te vinden die Samengevat boekjes hebben liggen: ik ben op zoek naar VWO economie en m&o. Heb je ze liggen? Stuur mij aub een pm!
Jasper
Jij ook Fems?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:58 schreef Fems het volgende:
Hallo mensen,
ik dacht, laat ik me hier ook maar even melden.
Nog twee weken! joepie!
NT. En nee niet echt, beetje Natuurkunde examens doorgekeken.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:22 schreef Fems het volgende:
[..]
NT NG EM CM?
Ben je trouwens druk aan het leren?
Oké! ik ben dus niet de enige!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:33 schreef Rumille het volgende:
[..]
NT. En nee niet echt, beetje Natuurkunde examens doorgekeken.
Naah, sta een 6.2 dus gewoon een 4.8. Eigenlijk ga ik voor elk vak voor de 5,5 dan ben ik tevree.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:40 schreef Fems het volgende:
[..]
Oké! ik ben dus niet de enige!
Ben je ook van plan om voor wiskunde een 8.3 te halen?
Hmm, niet van plan zo hoog mogelijk te halen nee?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:42 schreef Rumille het volgende:
[..]
Naah, sta een 6.2 dus gewoon een 4.8. Eigenlijk ga ik voor elk vak voor de 5,5 dan ben ik tevree.
Waarom zou ikquote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:43 schreef Fems het volgende:
[..]
Hmm, niet van plan zo hoog mogelijk te halen nee?
Oude examens maken. Om de dag wiskunde en economie. Het is even zwaar maar dat ga je echt flink merken in het eindresultaat.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:47 schreef Lucivia het volgende:
Ben inmiddels beetje begonnen met leren.. Kunstgeschiedenis en geschiedenis. Meteen maar beginnen met de leukste, zo lang mogelijk wiskunde en economie leren uitstellen. Daar kan je toch in the end weinig voor doen.
Er zit ergens een knop op je rekenmachine waardoor je kan differentieren!quote:Op zondag 3 mei 2009 20:59 schreef Lucivia het volgende:
Ik kan echt geen wiskunde en heb m'n 6.2 SE alleen te danken aan het laatste tentamen van 25% waar ik ineens outta the blue een 7.0 haalde.. Maar oefenen helpt dus?
Dingen die ik vooral niet kan:
- Differentieren alles moeilijker dan x^3+0.25X-5
- Recursie!? que?![]()
- Kansberekeningen moeilijker dan een standaard binomiale, normale of hypothesetoets, maar zodra het bijv. een tweezijdige toets word of standaard kansopstelling word, jah dan houd het op.
- Alles dat je niet kan plotten en berekenen met 2nd -> stat -> calc of 2nd -> stat -> max![]()
Niets dus..
Volgens mij wel, maar ik weet het niet heeel zeker!quote:
Waar zit die functie ook alweerquote:Op zondag 3 mei 2009 21:15 schreef Fems het volgende:
[..]
Er zit ergens een knop op je rekenmachine waardoor je kan differentieren!
Maar er is ook nog een andere manier volgens mij!quote:Op zondag 3 mei 2009 21:22 schreef GlowMouse het volgende:
Je krijgt alleen een numeriek antwoord, bv. voor de afgeleide van f met functievoorschrift f(x) = e^(2x) in x=0 geeft hij dat het 2 is. Hij kan niet vinden f'(x) = 2 e^(2x). Met een aparte app kan dat wel, maar dat levert soms hele lelijke antwoorden op.
Oefenen helpt echt.
Differentieren is toch niet zo lastig, op je formulekaart staat gewoon verschillende manieren om te differentieren.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:29 schreef Butterfly91 het volgende:
Oja ik weet het weer, ik tekende altijd een raaklijn. Niet hetzelfde natuurlijk, maar voor eenvoudige functies kan het handig zijn.
Nu ben ik gewend om alles exact te doen, dus die functie gebruik ik sowieso niet (zelden) meer.
Klopt en de standaarden van differentiëren/integreren ken ik ook wel. Ik heb het alleen gebruikt toen ik voor het eerst leerde differentiëren. Ik was alleen vergeten hoe ik dat toen ook alweer deedquote:Op maandag 4 mei 2009 11:41 schreef Kingside het volgende:
[..]
Differentieren is toch niet zo lastig, op je formulekaart staat gewoon verschillende manieren om te differentieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |