Oehquote:Op maandag 6 april 2009 20:05 schreef Metaalkop het volgende:
Het is in principe de bedoeling dat de gene die de laatste post maakt een nieuw topic aanmaakt Vincpod
avatars in de OP geen idee, streepje tussen music-man en parker: jaquote:Op maandag 6 april 2009 20:16 schreef Da_Ripper het volgende:
Verdiend de OP nog een update? Avatars die toegevoegd moeten worden?
En moest er geen streepje tussen Music Man en Parker?
maakt niet uitquote:Op maandag 6 april 2009 20:24 schreef Vincpod het volgende:
Als ik volledig gitaristentopic-waardig ben, dan misschien wel
Dat ben ik ook niet, maar doe toch elke keer weer meequote:Op maandag 6 april 2009 20:24 schreef Vincpod het volgende:
Als ik volledig gitaristentopic-waardig ben, dan misschien wel
Ik compenseer het gebrek aan geld door ongelofelijk goed te kunnen spelenquote:Op maandag 6 april 2009 21:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat ben ik ook niet, maar doe toch elke keer weer mee![]()
Ik maskeer het gebrek aan spelkwaliteiten met het kopen van spullen
quote:Op maandag 6 april 2009 15:41 schreef Gitaarmat het volgende:
Voor de ESP/LTD gaste hier. Die nieuw element 'EMG X' zijn er al gitaren die die leipe elementen hebben? Brengen ze ook een nieuwe lijn gitaren uit speciaal voor de X elementen?
quote:Op maandag 6 april 2009 21:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat ben ik ook niet, maar doe toch elke keer weer mee![]()
Ik maskeer het gebrek aan spelkwaliteiten met het kopen van spullen
quote:Op maandag 6 april 2009 22:15 schreef Vincpod het volgende:
[..]
zit wat in, maar als je niet kan spelen en je hebt geen geld ?
het schrijven zelf? varierend van een dagje tot heel lang (oneindig?)quote:Op maandag 6 april 2009 22:06 schreef Witchfynder het volgende:
Hoe lang doet men hier in hun bands over het schrijven van een nummer? Wij echt maanden geloof ik.
Zoiets ja.quote:Op maandag 6 april 2009 22:35 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
het schrijven zelf? varierend van een dagje tot heel lang (oneindig?)
het vervolgens als geheel door de band geregiseerd te krijgen... vele maanden
weekje of 3 (1 keer repeteren per week meestal)quote:Op maandag 6 april 2009 22:06 schreef Witchfynder het volgende:
Hoe lang doet men hier in hun bands over het schrijven van een nummer? Wij echt maanden geloof ik.
Herkenbaar .....quote:Op maandag 6 april 2009 23:00 schreef Cynic het volgende:
Ik heb ook wel eens zo'n stukje dat ik heel graag wil gebruiken, maar als ik er geen nummer van kan maken dan gooi ik hem echt aan de kant. Anders ga je zo geforceerd dingen aan elkaar lopen plakken, dan wacht ik liever tot ik een bijpassend stuk heb bedacht. Op die manier heb ik sommige stukjes echt al wel 10 jaar ofzo, wordt ooit nog wel een liedje
Ja dat ligt er aan. Wil je goeie muziek of pauper muziek.quote:Op maandag 6 april 2009 22:06 schreef Witchfynder het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
quote:Op maandag 6 april 2009 23:28 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ja dat ligt er aan. Wil je goeie muziek of pauper muziek.Ja, goede. Ons nieuwste nummer heeft al 4 riffjes in het intro. En 3 maatsoorten. Overdaad? Wellicht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Nou ja, ik vraag het omdat wij het idee hebben veeeeeeeeeeeeeel te sloom te zijn hiermee, maar als ik jullie zo hoor valt dat best mee..
Overigens; wanneer wij een numemr afhebben oefenen wij hem meestal nog iets 2 maanden (we oefenen 7 uur per week op de zondag) voordat wij hem live gaan doen..
We hebben wel een paar keer gehad dan had een van ons een idee en dan hadden we er in 1 oefensessie er een liedje van. Ook wel eens dat we tijdens de ene oefensessie wat bedenken even simpel opnemen en dat iedereen er dan de volgende oefensessie wat bij heeft. Maar soms duurt het ook wel weken voordat een liedje eindelijk een beetje af is.quote:Op maandag 6 april 2009 22:06 schreef Witchfynder het volgende:
Godver.quote:
Wij nog langer. De ideeën zijn er wel maar 9 van de 10 keer komt er verder niets uit of is het totaal niet bruikbaar.quote:Op maandag 6 april 2009 22:06 schreef Witchfynder het volgende:
Dat dus, sommige dingen liggen al een paar jaar niks te doen, maar ooit past het wel ergens bijquote:Op maandag 6 april 2009 23:00 schreef Cynic het volgende:
Ik heb ook wel eens zo'n stukje dat ik heel graag wil gebruiken, maar als ik er geen nummer van kan maken dan gooi ik hem echt aan de kant. Anders ga je zo geforceerd dingen aan elkaar lopen plakken, dan wacht ik liever tot ik een bijpassend stuk heb bedacht. Op die manier heb ik sommige stukjes echt al wel 10 jaar ofzo, wordt ooit nog wel een liedje
quote:Op maandag 6 april 2009 23:28 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ja dat ligt er aan. Wil je goeie muziek of pauper muziek.Dat heeft daar natuurlijk weer niet zoveel mee te makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Slachter was in 10 minuten voor elkaarquote:Op maandag 6 april 2009 22:06 schreef Witchfynder het volgende:
Daar heb je dus langer over gedaan dan Skittequote:Op dinsdag 7 april 2009 00:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Slachter was in 10 minuten voor elkaar
Jaquote:Op dinsdag 7 april 2009 00:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Daar heb je dus langer over gedaan dan Skitte
Ik kwam je shred filmpje weer tegen netquote:Op dinsdag 7 april 2009 00:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja
Verder bouwen we nummers gemiddeld 1-2 per twee weken. Als we nieuwe maken, soms ook zo twee maand niks.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik kwam je shred filmpje weer tegen net
same here!quote:Op maandag 6 april 2009 23:00 schreef Cynic het volgende:
Link.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik kwam je shred filmpje weer tegen net
zo ver zijn we nog nietquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:33 schreef Cynic het volgende:
zo, da's me de geluidskwaliteit wel!
Ik vind het wel lekker grooven trouwens. Hebben jullie al ideeën voor de zang?
Was dat een nieuw tijdschrift ofzo?quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:35 schreef Gitaarmat het volgende:
@ Witchfynder: ik had me laatst, op aanraden van jouw, ingeschreven voor een of ander boek voor hulp voor je band...nog steeds niks thuis ontvangen en ben de site ff kwijt...?
Ik heb hem ook nog niet hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:35 schreef Gitaarmat het volgende:
@ Witchfynder: ik had me laatst, op aanraden van jouw, ingeschreven voor een of ander boek voor hulp voor je band...nog steeds niks thuis ontvangen en ben de site ff kwijt...?
Ha, hij heeft ook een Digitech 2112!quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Sommige mensen moeten meer tijd besteden aan oefenen dan aan spullen kopen
Stuur even door danquote:
De tips voor een buitenlandse tour waren,quote:
Gewoon geluid als dat je speelt zeg maar dat je dat hoort alleen dan zacht, of meer iets van ruis ?quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:00 schreef Vincpod het volgende:
Iemand toevallig een idee wat er aan de hand ken zijn?
-> Van mijn Ibanez 170DX kan ik het volumeknop niet helemaal dichtdraaien. (kan hem wel helemaal dichtdraaien, maar dan produceert mijn gitaar nog geluid)
Dit is erg lastig vind ik zelf
Maakt niks uit, potmeters gaan tot zo ver, en niet verder, ongeacht hoe je knopje er op zit. Knopje heeft op de werking van de potmeter geen invloedquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:21 schreef Gitaarmat het volgende:
Misschien zit het dopje er verkeerd op.?
Lekke potmeter, simpel op te lossen door er even een nieuwe in te zettenquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:12 schreef Vincpod het volgende:
als me volume knop helemaal dicht staat, hoor je het een stukje zachter met klein meetje ruis erdoorheen, hij komt niet tot het ik-geef-geen-geluid-meer punt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:41 schreef Gitaarmat het volgende:
Oké, maar dat heb ik op de een of andere manier wel heel vaag bij de onderste 'Tone' van mijn gitaar. die blijft op een gegeven moment haken.Ah die knoppen gebruik je toch nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:41 schreef Gitaarmat het volgende:
Oké, maar dat heb ik op de een of andere manier wel heel vaag bij de onderste 'Tone' van mijn gitaar. die blijft op een gegeven moment haken.Tone gaat ook niet 'uit' hè, wel dicht of vol open... Dus dat kan wel kloppenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of hij zit vol smerigheden.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Gelukkig ben ik een handige harriequote:Op dinsdag 7 april 2009 17:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Lekke potmeter, simpel op te lossen door er even een nieuwe in te zetten
Nee dat nietquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:45 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Tone gaat ook niet 'uit' hè, wel dicht of vol open... Dus dat kan wel kloppen
Of hij zit vol smerigheden.
Jep, als het goed is welquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:46 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik een handige harriewaar ken je die potmeters halen? de gewone gitaarboer?
Dacht dat je het over de potmeter had, maar gaat dus om het knopje?quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:47 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Nee dat niet
Maar een dombo van een muziekwinkel heeft hem er een keer bij een APK zo opgezet dat hij hem soms niet goed paktzelf wel eraf gehaald en er weer opgezet maar lukt nog niet. Misschien issie wel een beetje afgesleten van binnen, maar goed, nieuwe knopjes koop ik toch nooit. Ik hou mn gitaren liever zoals ik ze gekocht heb.
In je gitaar/slagplaat dan, dat merk/zie je toch?quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Kan ook wel eens de potmeter zijnalleen het knopje zit er iig heel raar op. wel recht maar als je draait blijft de potmeter, soms wat haken denk ik ja.
Zometeen heeft iedereen in dit topic allemaal optredens in het buitenlandquote:Op dinsdag 7 april 2009 16:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
De tips voor een buitenlandse tour waren,
Zoek zaken waar je kan spelen
Zoek datums uit wanneer je vrij hebt en niet hoef te werken
Begin optijd
En zoek contact met zaken
JOH!!! Thnx for the info einstein
Het schroefje zit aan de zijkant. Ik heb 'm al losser gedraaid (zelf helemaal eraf) maar ik moet nog steeds veel kracht zetten. Ik maak er anders wel even een foto van, post ik 'm vanavond of anders morgen wel evenquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:23 schreef The_Dean het volgende:
Klinkt als een vaste machine head inderdaad. Ook wel stemmechaniek genoemd.
Zit er een schroefje aan de bovenkant? Draai die dan eens ietsje losser...
Mijn aanraden? Ik ontken alles!quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:35 schreef Gitaarmat het volgende:
Niet diegene waarmee het mechaniek aan de headstock vast zit losdraaien hèquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:28 schreef MrManiak het volgende:
Het schroefje zit aan de zijkant. Ik heb 'm al losser gedraaid (zelf helemaal eraf) maar ik moet nog steeds veel kracht zetten. Ik maak er anders wel even een foto van, post ik 'm vanavond of anders morgen wel even
Ik heb ook zo'n soort ding alleen dan de iets groterequote:Op dinsdag 7 april 2009 20:49 schreef allsystemshalt het volgende:
Wat nouW gitaar![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Wat gers om af en toe kerk orgel geluiden te maken
![]()
Dracula komt zowat door mijn speakers heen gekropen![]()
quote:Op woensdag 8 april 2009 01:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n soort ding alleen dan de iets grotere![]()
[ afbeelding ]
Die maar dat kwam omdat ik iets compenseren wou
De mijne is 79 euro bij Dirk Wittequote:Op woensdag 8 april 2009 01:35 schreef The_Dean het volgende:
Kost zoiets?
Ik heb helemaal de smaak te pakken, waar heb je hem voor nodig?quote:Op woensdag 8 april 2009 11:55 schreef Aresdreams het volgende:
nice
wil je er nu eentje bouwen voor mij?
me effectpedalen, remembter?quote:Op woensdag 8 april 2009 11:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb helemaal de smaak te pakken, waar heb je hem voor nodig?
Dat wordt wel een vreemd formaat koffer dan.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:38 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
me effectpedalen, remembter?
gt-8, M-13, voedingen en kabels, misschien plekje voor snaren en toebehoren?
Nice ziet er echt goed uitquote:Op woensdag 8 april 2009 11:54 schreef Cynic het volgende:
Okay, ik heb er nu eentje af
Het gekke rondje is van de flitser, die zit dus niet op de lak.
[ afbeelding ]
Netjes.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:54 schreef Cynic het volgende:
[ afbeelding ]
Een koffer per pedaal moet toch ook kunnen?quote:Op woensdag 8 april 2009 12:55 schreef Cynic het volgende:
Dat wordt wel een vreemd formaat koffer dan.
Nice!!quote:Op woensdag 8 april 2009 11:54 schreef Cynic het volgende:
[ afbeelding ]
lekker stapelenquote:Op woensdag 8 april 2009 12:55 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat wordt wel een vreemd formaat koffer dan.
Kun je bijna wel gewoon een keyboard/gitaarkoffer omsleutelen...quote:Op woensdag 8 april 2009 13:45 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
lekker stapelen
hoogte ven de GT-8 orso, en dan x-breed/diep, en dan 3 interne compartementen, 1 voor de gt-8, 1 voor de m-13 de rest voor kabels, voedingen, snaren, etc, dan krijg je toch een aardig koffertje?
Ik denk een 120-130 euro aan materiaal voor beide koffers ofzoquote:Op woensdag 8 april 2009 12:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nice ziet er echt goed uit
Wat heeft het je nou in totaal gekost om dat ding te maken ?
Die van mij is groterquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:49 schreef allsystemshalt het volgende:
Wat nouW gitaar![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Wat gers om af en toe kerk orgel geluiden te maken
![]()
Dracula komt zowat door mijn speakers heen gekropen![]()
Die van mij is kleinerquote:Op woensdag 8 april 2009 01:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n soort ding alleen dan de iets grotere![]()
[ afbeelding ]
Die maar dan kwam omdat ik per se zeker 5 octaven wou
Belachelijk!quote:Op woensdag 8 april 2009 16:10 schreef Gitaarmat het volgende:
Dat dit allemaal kan in een Gitaristentopic.
Nice! Waar heb je het materiaal gekocht?quote:Op woensdag 8 april 2009 15:06 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik denk een 120-130 euro aan materiaal voor beide koffers ofzo
http://www.licht-geluid.nl/shop/flightcase-onderdelen.aspxquote:Op woensdag 8 april 2009 19:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nice! Waar heb je het materiaal gekocht?
Daar zal je je geen buil aan vallen.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:55 schreef Daantke het volgende:
Vox AD60VT met VC4 footswitch samen voor 200 euro is niet veel toch?
Heb alleen nu ff geen geld
is niet erg hoorquote:Op woensdag 8 april 2009 19:52 schreef The_Dean het volgende:
Nooit van gehoord...
Gewoon lekkere rock over het algemeenquote:Op woensdag 8 april 2009 20:33 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Wat spelen jullie?
Ik zit ook in een coverbandje.
Oké!quote:Op woensdag 8 april 2009 21:07 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Gewoon lekkere rock over het algemeen
Metallica
Velvet Revolver
Guns n Roses
Tenacious D
Herman Brood
Kiss
The Ramones
AC/DC
Wolfmother
Dire Straits
Dit zijn paar naampjes
Ik las masturberenquote:Op woensdag 8 april 2009 21:16 schreef Vincpod het volgende:
Ook een erg vette richting, vind ik altijd wel dik om te spelen.
Ik strijdt ook al 3 weken voor een nummertje van clapton... Zit helaas pas 5 weekjes in de band, eerst ff de rest masteren :p
Zuid Holland - Westland -> Glazen gebeuren onder Den Haagquote:Op woensdag 8 april 2009 21:21 schreef Gitaarmat het volgende:
Maar btw waar woon je. Misschien dat onze bands eens een keer beide ergens kunnen optreden.
Ik woon in Zuid-Zeelandquote:Op woensdag 8 april 2009 20:44 schreef Gitaarmat het volgende:
Oost-Groningen..
Ik zoek juist een bandje voor écht elke week min 1x. Zit nu in een band wat meer voor echt recreatie is en ik wil eigenlijk ook wel prestatie. Ik bedoel, meer optreden etc.
Maar daar woon jij toch niet.
ietsies ver is t welquote:Op woensdag 8 april 2009 21:27 schreef Gitaarmat het volgende:
Oh jah vergeten. Nee, dat is me net wat te ver weg.
Ja. wij hebben een teener (ikquote:Op woensdag 8 april 2009 21:30 schreef Vincpod het volgende:
[..]
ietsies ver is t welmisschien keer samen in utrecht
(al mensen met rijbewijs in de band?)
Mijn aanbod, wat doe jequote:Op woensdag 8 april 2009 21:31 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ja. wij hebben een teener (ik) 20'er 30'er 40'er en 50'er in de band. Tis meer een band voor leuk erbij. Alle nummer zitten er strak in dat wel. Maar ik zit gewoon liever bij leeftijdsgenoten. (Liefst allemaal onder de 20)
Dat wil ik ook.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:34 schreef Vincpod het volgende:
Kijk lekker gevarieerde leeftijdenbij ons zit de leeftijd tussen 17 en 19
best chill
Ik ookquote:Op woensdag 8 april 2009 21:39 schreef KaMo het volgende:
Wij zijn 16, 16, 15. Ik gelukkig over paar weken ook 16
6 weken jij! Ik maar 4quote:
Verhuis naar het weste des landsquote:Op woensdag 8 april 2009 21:37 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Dat wil ik ook.![]()
En dan die gevarieërde-leeftijds-band voor erbij.
Hoe krijg je in godsnaam zo'n groep bij elkaar?quote:Op woensdag 8 april 2009 21:31 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ja. wij hebben een teener (ik) 20'er 30'er 40'er en 50'er in de band. Tis meer een band voor leuk erbij. Alle nummer zitten er strak in dat wel. Maar ik zit gewoon liever bij leeftijdsgenoten. (Liefst allemaal onder de 20)
De oudste is een leraar van de 20'er en een leraar geweest van de 40'er en hij is de pa van onze drummer , de 30'er van de band. En ik had eerder gitaarles van onze 20'erquote:Op woensdag 8 april 2009 21:44 schreef Metaalkop het volgende:
[..]
Hoe krijg je in godsnaam zo'n groep bij elkaar?
Ja alles is helder nuquote:Op woensdag 8 april 2009 21:46 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
De oudste is een leraar van de 20'er en een leraar geweest van de 40'er en hij is de pa van onze drummer , de 30'er van de band. En ik had eerder gitaarles van onze 20'er
Dat is semi akoustisch?quote:
Nee, niet echt. Hij klinkt er wel half naar.quote:
Werk je veel, of ben je een ontzettend verwend nest?quote:Op woensdag 8 april 2009 21:51 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Hij klinkt er wel half naar.
Hier pics>http://www.souman.nl/index.php?id=10&pageFrom=75&product_id=973
Gitaarles gevenquote:Op woensdag 8 april 2009 22:04 schreef KaMo het volgende:
[..]
Werk je veel, of ben je een ontzettend verwend nest?
Hoeveel verdien je daar mee?quote:Op woensdag 8 april 2009 22:05 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Gitaarles gevenlans sparen
aan je hele familie geld vragen
Oh jah daar issie trouwens ook nog 100 euro duurder dan bij een andere winkel.
19 eigen nummers en 1 cover?quote:
Dat 2e!quote:Op woensdag 8 april 2009 22:13 schreef metallicattim het volgende:
[..]
19 eigen nummers en 1 cover?
Of 9,5 eigen nummers en 1 halve cover?
sorry kon het niet laten
Dat eerste. En van twee covers een gemaakt. Metallica's Whiskey In The Jar met een Friese tekst.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:13 schreef metallicattim het volgende:
[..]
19 eigen nummers en 1 cover?
Of 9,5 eigen nummers en 1 halve cover?
sorry kon het niet laten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Anders kun je nog altijd 'Coma' van Overkill doen.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:03 schreef Cynic het volgende:
Ik ben nog steeds van plan Coma van GNR als cover te gaan doen
Wordt nog een flinke om te gaan zingen, dus daar moet ik maar vast mee gaan oefenen...
*luistertquote:Op donderdag 9 april 2009 00:05 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Anders kun je nog altijd 'Coma' van Overkill doen..
Wij:quote:Op woensdag 8 april 2009 21:31 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 april 2009 22:18 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat eerste. En van twee covers een gemaakt. Metallica's Whiskey In The Jar met een Friese tekst.Oeh dat is zooon heerlijk nummer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 8 april 2009 22:18 schreef The_Dean het volgende:Goed zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ja, een behoorlijk stuk minder allemaal.quote:Op donderdag 9 april 2009 08:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]. Ja, da's ff andere koek he?
.
"Hey Cynic, je kan me rug op!"quote:Op donderdag 9 april 2009 08:51 schreef Aresdreams het volgende:
hey cynic, loop vandaag met jou op me rug afgebeeld samen met de rest van the wounded...
Gelukkig sta ik er onherkenbaar opquote:Op donderdag 9 april 2009 09:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
"Hey Cynic, je kan me rug op!".
Vreemd ook wel, want van de latere shirts hebben we helemaal geen xxl meer laten maken.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:25 schreef Aresdreams het volgende:
zo goed heb ik er eigenlijk nog nooit naar gekeken
was wel stom dat jullie alleen nog maar xxl hadden van dat shirt
We hebben ook een tijdje rode shirts gehad die belachelijk groot uitvielen. Alsof je een slaapzak aantrok...quote:Op donderdag 9 april 2009 11:11 schreef Aresdreams het volgende:
ach boeie, nu heb ik een lekker ruim zittend shirt
Ga je een nieuwe versterker kopen?quote:Op donderdag 9 april 2009 11:31 schreef metallicattim het volgende:
Niemand interesse in een Marshall TSL100?
die rode van atlantic bedoel je?quote:Op donderdag 9 april 2009 11:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
We hebben ook een tijdje rode shirts gehad die belachelijk groot uitvielen. Alsof je een slaapzak aantrok...
Die inderdaadquote:Op donderdag 9 april 2009 12:08 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
die rode van atlantic bedoel je?
die heb ik ook nog thuis liggen
Ik heb eigenlijk wel heel erg interesse in een Engl Powerball, dus ik moet een beetje een mooi bedrag voor de marshall terug krijgen anders gaat het feestje niet door, want ik "moet" óók nog een wireless systeem voor op het podium, dat heeft eigenlijk meer prioriteit... maar als het eff kan wil ik die powerball ook nog kopen.quote:
Dat is een top toch?quote:Op donderdag 9 april 2009 11:31 schreef metallicattim het volgende:
Klopt 100W volbuizen. 3 kanaals, clean, crunch en lead. Hheeft absoluut een vet geluid, maar toen ik op de Engl speelde wowquote:
Ja, dat is best idioot met die duurdere amps. Betaal je 2000 euro voor je amp, mag je fijn nog een paar honderd neerleggen voor een footswitch..quote:Op donderdag 9 april 2009 14:33 schreef metallicattim het volgende:
[ afbeelding ]
Grootste nadeel aan deze versterker is de losse footswitch á 169 euro... ( of de kleine á 79 euro... maar die wil je niet)
Ik bied 50 euroquote:Op donderdag 9 april 2009 11:31 schreef metallicattim het volgende:
Shirts hou je bijna altijd wat aan over, je moet eigenlijk altijd zorgen dat je die bij je hebt (mits je een beetje optredens en fans hebt natuurlijk)quote:Op donderdag 9 april 2009 15:33 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
hebben jullie daaraan nog wat aan overgehouden?
quote:Op donderdag 9 april 2009 13:41 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Klopt 100W volbuizen. 3 kanaals, clean, crunch en lead. Hheeft absoluut een vet geluid, maar toen ik op de Engl speelde wowmjah die is dan ook weer een stapje duurder
![]()
Heb eff geen betere foto:
[ afbeelding ]
*aanmeldquote:Op donderdag 9 april 2009 17:05 schreef Cynic het volgende:
Misschien moet ik, bij gebrek aan werk, ook maar weer eens gitaarles gaan geven.
quote:
Moest ik idd nog doen, zojuist gebeurdquote:
Ga ik ook doen denk ikquote:Op donderdag 9 april 2009 17:05 schreef Cynic het volgende:
Misschien moet ik, bij gebrek aan werk, ook maar weer eens gitaarles gaan geven.
Welke is dat dan ? *quote:Op donderdag 9 april 2009 19:05 schreef The_Dean het volgende:
Ah nee! Die oude Yamaha is juist vet!
zou best les van je willen, kan geloof ik best leuke dingen van jou lerenquote:Op donderdag 9 april 2009 17:05 schreef Cynic het volgende:
in de oefenruimte: een warp 7 met 2 H&K 4x12 cabinets eronder (1 van de warp serrie en 1 van de attax serrie)quote:Op donderdag 9 april 2009 18:24 schreef metallicattim het volgende:
Aan de metal-gitaristen: Over welk cabinet ( en amp. ) spelen jullie eigenlijk?
Ik heb een zelfbouw kast met 4x 12" 75W Celestions speakers.
Misschien dat het goedkoper is om een ander cabinet te kopen/bouwen i.p.v. een andere amp. want je speakers bepalen misschien nog wel meer van het geluid dan de amp.
Joetjoep?quote:Op donderdag 9 april 2009 21:37 schreef Gitaarmat het volgende:
Heeft iemand een filmpje/link van een versie van Play the blues for you van Jeff Healey?
Voor clean zeker! Model schijnt wel gewild te zijn onder vintageliefhebbers. Het is een Yamaha G100 trouwens.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:05 schreef The_Dean het volgende:
Ah nee! Die oude Yamaha is juist vet!
Ach, sjouwen moet je toch. Moet je ook weer een floorcontroller hebben om alles aan te sturen enzoquote:Op donderdag 9 april 2009 23:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Voor clean zeker! Model schijnt wel gewild te zijn onder vintageliefhebbers. Het is een Yamaha G100 trouwens.
Punt is, Patrick wil een buizengeluid en wat effecten voor clean en solo's. Hij weet nog niet of hij zo'n rackoptie wil of een head met een effectenbak erbij. Maar dan heeft hij 2 dingen te sjouwen en hij ziet mij alleen in één rack doen en dat vond hij wel handig.
Maar daar breek je dan weer minder je nek over dan een GT-6.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:05 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ach, sjouwen moet je toch. Moet je ook weer een floorcontroller hebben om alles aan te sturen enzo
Leugens!quote:
Hoe zit dat precies met die pitch?quote:We're in Baroque pitch of A=415 instead of A=440. It's about a half-step difference.
En A=415 is een algemene afspraak om barokmuziek (quote:On at least two occasions, pitch inflation has become so severe that reform became needed. At the beginning of the 17th century, Michael Praetorius reported in his encyclopedic Syntagma musicum that pitch levels had become so high that singers were experiencing severe throat strain and lutenists and viol players were complaining of snapped strings. The standard voice ranges he cites show that the pitch level of his time, at least in the part of Germany where he lived, was at least a minor third higher than today's.
Nope niet nodig, Het gaat om de stemming van je A snaar op b.v. je Gitaarquote:Op vrijdag 10 april 2009 00:47 schreef Witchfynder het volgende:
Ik lees dat het in GB ook wel A=452 is geweest.
[..]
En A=415 is een algemene afspraak om barokmuziek () te spelen.
.
Maar het gaat dus om de frequentie van de A boven de middelste C (welke C is dat?).
Echt, om dit soort dingen te snappen moet je echt een piano hebben geloof ik.
Ik zou hem een octaafje of twee lager stemmen dan 440, anders staat hij zo strakquote:Op vrijdag 10 april 2009 06:47 schreef allsystemshalt het volgende:
Nope niet nodig, Het gaat om de stemming van je A snaar op b.v. je Gitaar![]()
De open A snaar die frequentie daar lullen we over
Ik weet op mn stemapparaat kan ik idd meerdere ( 2?) freq. instellen, maar heb me er nooit in verdiept waar het voor is, zoals ie nu staat issie prima, dat weet ik wel hahaquote:Op vrijdag 10 april 2009 06:47 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Nope niet nodig, Het gaat om de stemming van je A snaar op b.v. je Gitaar![]()
De open A snaar die frequentie daar lullen we over
Deden we ook, maar het is één of ander rackding met 6000 opties en iemand was tegen een knopje aangelopen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:30 schreef Cynic het volgende:
Wijze les: allemaal hetzelfde stemapparaat gebruiken.
Musik Produktiv?quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:32 schreef brother52 het volgende:
Morgen eens een ritje naar Duitsland maken, kijken of ze daar nog leuk spul hebben.
Yep, misschien even een paar kleine buizencombo's testen en eventueel meteen eentje meenemen.quote:
Vast wel, mooie winkel is dat.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Yep, misschien even een paar kleine buizencombo's testen en eventueel meteen eentje meenemen.
Hopelijk hebben ze wat meer spullen staan dan Musicstore want dat viel een beetje tegen.
Eén keer heb ik de snaardikte veranderd op mijn floyd rose geval. Dat doe ik ook nooit weer. Veel te veel geklooi met het opnieuw afstellen. Dat heeft me wel een paar uur gekost.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:36 schreef Cynic het volgende:
Heb gisteren mijn Washburn PROFE van E naar C gestemd, van .010 naar .012
Wat een genot met zo'n string-thru body, was echt in 5 minuutjes helemaal klaar. Kom daar maar eens om met zo'n Floyd Rose ding. Die koop ik dus echt nooit meer. Maar ondertussen zitten ze dus wel mooi op bijna al mijn gitaren
Dé musicstore in Keulen bedoel je?quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Yep, misschien even een paar kleine buizencombo's testen en eventueel meteen eentje meenemen.
Hopelijk hebben ze wat meer spullen staan dan Musicstore want dat viel een beetje tegen.
Ik heb eens gehoord dat je, als vuistregel, kan zeggen dat je buizen na een jaar aan vervanging toe zijn als je ze elke dag een uur gebruikt.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:59 schreef metallicattim het volgende:
hoelang doen jullie (ongeveer) met de buizen in jullie buizenversterkers?
Ik heb de mijne nu sinds 2004 en heb hem bijna elke week 1 repetitie ( 2 uur daadwerkelijk op gespeeld, 4 uur totaal per rep. ) gebruikt ( 1,5 jaar helemaal niet gebruikt > bandloos ).
Klein rekensommetje:
3,5 jaarx52= 182 weken x 4 uur = 728 uren dat de versterker aangestaan heeft, zijn de buizen dan al aan vervanging toe?
Ja, dat viel me een beetje tegen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:50 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Dé musicstore in Keulen bedoel je?
Dan hoef ik daar dus niet meer heen.quote:
Op zich is het wel aardig hoor en ze hebben ook wel veel staan maar de voor mij interessante dingen die ze op de site hebben, staan toevallig net niet in de winkel.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:02 schreef Gitaarmat het volgende:
Dan hoef ik daar dus niet meer heen.
Ik was van plan daar volgende week heen te gaan maar kan dan beter over paar week naar Musik-Produktiv of Feedback dus.
Damn, 365 uur dus... Daar zit ik absoluut al ruimschoots overheen... tijd voor nieuwe dus.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb eens gehoord dat je, als vuistregel, kan zeggen dat je buizen na een jaar aan vervanging toe zijn als je ze elke dag een uur gebruikt.
Het lijkt me in dit geval beter dat je ze door iemand bij een gitaartoko laat vervangen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:20 schreef metallicattim het volgende:
Damn, 365 uur dus... Daar zit ik absoluut al ruimschoots overheen... tijd voor nieuwe dus.
Nu had ik al opgezocht dat ik 4 EL34 en 4 ECC83 nodig heb, maar op bv. de musicstore site ( http://www.musicstore.de/(...)at-GITARRE-GITROEHRE ) staan hier ook weer verschillende van d'rop. Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke ik nodig heb.
Zijn er nog dingen die je moet wete bij het vervangen van buizen? Speciaal gereedschap, inspeelperiode o.i.d.?
Alvast bedankt!
Als het nog steeds goed klinkt hoef je ze toch nog niet te vervangen? Vooral in het laag ga je het horen als de buizen af zijn, dan klinken ze minder strak.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:20 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Damn, 365 uur dus... Daar zit ik absoluut al ruimschoots overheen... tijd voor nieuwe dus.
Nu had ik al opgezocht dat ik 4 EL34 en 4 ECC83 nodig heb, maar op bv. de musicstore site ( http://www.musicstore.de/(...)at-GITARRE-GITROEHRE ) staan hier ook weer verschillende van d'rop. Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke ik nodig heb.
Zijn er nog dingen die je moet wete bij het vervangen van buizen? Speciaal gereedschap, inspeelperiode o.i.d.?
Alvast bedankt!
a. Omdat je niet weet welke buizen je moet hebben.quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:40 schreef kingjotte het volgende:
Ik zoek dat filmpje van zo'n monster (maar dan grappig) die dan uit gaat leggen hoe je metal speelt oid. Er zijn veel meer filmpjes van die beesten, maar ik kan ze niet vinden.
Iemand een idee?
Blijft leuk om te zien, die Marshall replicaquote:
Mudvaynequote:
En een flinke harde reset... [bijna] dodelijk.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
a. Omdat je niet weet welke buizen je moet hebben.
b. Omdat je blijkbaar niet weet hoe je je buizen moet vervangen.
En aangezien er een nogal vrij hoge spanning gebruikt wordt in buizenversterkers die nog niet weg is zodra je de versterker uit zet. Is de kans aanwezig dat je zelf een volledige reset krijgt.
Nou, ik merk het best wel, ik heb vaak het idee dat het niet helemaal zuiver klinkt, ondanks dat ie goed gestemd is.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als het nog steeds goed klinkt hoef je ze toch nog niet te vervangen? Vooral in het laag ga je het horen als de buizen af zijn, dan klinken ze minder strak.
Verder zou ik inderdaad niet zomaar zelf je eindbuizen gaan vervangen, tenzij je echt weet waar je mee bezig bent, want je moet ze biassen.
Dat is eigenlijk wel mijn plan jahquote:Op vrijdag 10 april 2009 13:28 schreef The_Dean het volgende:
Maarja, kost wel een paar knaken... Je zou hem zo kunnen verkopen en voor de Engl gaan... dan sla je dat probleem al over
Uurtarief is al gauw 50 euro bij zo'n winkel, en buizen vervangen is wel wat werk.quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:25 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Nou, ik merk het best wel, ik heb vaak het idee dat het niet helemaal zuiver klinkt, ondanks dat ie goed gestemd is.
Thx voor de info, dan ga ik het maar niet zelf doen
Ik had al eens nagevraagd en het zou 250 euro moeten kosten om de buizen van mn marshall te vervangen, maar als ik op de musicstore site kijk, kosten die buizen 40+ euro per paar en iets van 10 euro per paar voor de voorversterker.
Dat zou dus 100 euro zijn... 150 euro maakloon??
Wat voor Deans staan er in?quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:00 schreef Gitaarmat het volgende:
Altijd leuk door die catalogus bladeren.
Hey, die heb ik nog nietquote:Op vrijdag 10 april 2009 16:08 schreef Gitaarmat het volgende:
Nieuwe music-store catalogus vandaag gekregen.
tvpquote:Op vrijdag 10 april 2009 16:20 schreef The_Dean het volgende:
Heb hier nog 2 tickets voor MxPx in Utrecht (woensdag) liggen, maar kan zelf niet wegens werk. Iemand interesse?
Jij ook brak van de kindercola en de raketten?quote:
Dan vergeet je nog de lollies.quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:50 schreef KaMo het volgende:
[..]
Jij ook brak van de kindercola en de raketten?
Helemaal mooi! Ik neem dat altijd opquote:Op zaterdag 11 april 2009 12:10 schreef Gitaarmat het volgende:
Vanavond trouwens Metallica in 'Later with Jools Holland' 00.00 op Nederland 3.
Staat wel netjes zo, lekker opgeruimdquote:Op zaterdag 11 april 2009 12:59 schreef Cynic het volgende:
Nou, dit is dus wat overgebleven is van mijn idee om een lekker klein en compact setje te hebben...
[ afbeelding ]
Ik moet ook een groter rack hebben, de proporties kloppen niet meer zo...
Hm, misschien is het dan toch handig om voor de 50 watt versie te gaan? 20 watt is hard, maar als je geen PA gebruik bij een gig weet ik niet of dat lekker klinkt (eigenlijk moet je dat soort gigs gewoon niet doen)quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:13 schreef Witchfynder het volgende:
Hey, een van onze gitaristen (Patrick, voor de kenners) is nu heftig aan het shoppen voor zijn gear en gaat voor de zelfde soort setup als Cynic. Hij is al bezig een Rocktrock Voodu Valve te scoren (yeah!) en zit nu te kijken naar deze power amp: [ur]http://link.marktplaats.nl/242720299[/url]
Nu weet ik dat 20W buizen best hard is, maar heeft hij hiermee wel genoeg headroom naast Jurgens 100W JVM? Die gaat wel niet volume 2 voorbij, maar in de oefenruimte en sommige gigs spelen wij zonder miking over de PA ofzo. Kan Patrick dan nog hard genoeg blazen?.
Veel plezier!quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:17 schreef brother52 het volgende:
Als die 100W dan halverwege staat en de 20W voluit zouden ze in theorie net zo hard moeten staan.
En nu op naar Duitsland voor een buizenbakje van 5W
Doe ze de groeten!quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:17 schreef brother52 het volgende:
Als die 100W dan halverwege staat en de 20W voluit zouden ze in theorie net zo hard moeten staan.
En nu op naar Duitsland voor een buizenbakje van 5W
Een amp voluit is inderdaad niet altijd het beste voor je sound... sommigen willen op hoge volumes nog wel eens uit elkaar vallen [kwa geluid]. Jurgen heeft genoeg ruimte over daarvoor, maar denk dat Patrick dan regelmatig tegen dat breekpunt aan zal zitten...quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:22 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Doe ze de groeten!![]()
Maar een amp voluit vervormt het geluid toch altijd wel een beetje? Denk niet dat je elke gig met de poweramp op 8 moet spelen of wel?.
Die poweramp vervormt als het goed is juist heel weinig, dat vind ik juist het fijne aan mijn 9100, dat de eintrap heel strak en stabiel is.quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:22 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Doe ze de groeten!![]()
Maar een amp voluit vervormt het geluid toch altijd wel een beetje? Denk niet dat je elke gig met de poweramp op 8 moet spelen of wel?.
Ja, maar jij hebt dan een 9100quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die poweramp vervormt als het goed is juist heel weinig, dat vind ik juist het fijne aan mijn 9100, dat de eintrap heel strak en stabiel is.
Om de prijs hoef je het niet te laten.quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt dan een 9100. De vraag is of Patrick ook een 9100 (of eq.) nodig heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |