Stuur even door danquote:
De tips voor een buitenlandse tour waren,quote:
Gewoon geluid als dat je speelt zeg maar dat je dat hoort alleen dan zacht, of meer iets van ruis ?quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:00 schreef Vincpod het volgende:
Iemand toevallig een idee wat er aan de hand ken zijn?
-> Van mijn Ibanez 170DX kan ik het volumeknop niet helemaal dichtdraaien. (kan hem wel helemaal dichtdraaien, maar dan produceert mijn gitaar nog geluid)
Dit is erg lastig vind ik zelf
Maakt niks uit, potmeters gaan tot zo ver, en niet verder, ongeacht hoe je knopje er op zit. Knopje heeft op de werking van de potmeter geen invloedquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:21 schreef Gitaarmat het volgende:
Misschien zit het dopje er verkeerd op.?
Lekke potmeter, simpel op te lossen door er even een nieuwe in te zettenquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:12 schreef Vincpod het volgende:
als me volume knop helemaal dicht staat, hoor je het een stukje zachter met klein meetje ruis erdoorheen, hij komt niet tot het ik-geef-geen-geluid-meer punt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:41 schreef Gitaarmat het volgende:
Oké, maar dat heb ik op de een of andere manier wel heel vaag bij de onderste 'Tone' van mijn gitaar. die blijft op een gegeven moment haken.Ah die knoppen gebruik je toch nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:41 schreef Gitaarmat het volgende:
Oké, maar dat heb ik op de een of andere manier wel heel vaag bij de onderste 'Tone' van mijn gitaar. die blijft op een gegeven moment haken.Tone gaat ook niet 'uit' hè, wel dicht of vol open... Dus dat kan wel kloppenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of hij zit vol smerigheden.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Gelukkig ben ik een handige harriequote:Op dinsdag 7 april 2009 17:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Lekke potmeter, simpel op te lossen door er even een nieuwe in te zetten
Nee dat nietquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:45 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Tone gaat ook niet 'uit' hè, wel dicht of vol open... Dus dat kan wel kloppen
Of hij zit vol smerigheden.
Jep, als het goed is welquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:46 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik een handige harriewaar ken je die potmeters halen? de gewone gitaarboer?
Dacht dat je het over de potmeter had, maar gaat dus om het knopje?quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:47 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Nee dat niet
Maar een dombo van een muziekwinkel heeft hem er een keer bij een APK zo opgezet dat hij hem soms niet goed paktzelf wel eraf gehaald en er weer opgezet maar lukt nog niet. Misschien issie wel een beetje afgesleten van binnen, maar goed, nieuwe knopjes koop ik toch nooit. Ik hou mn gitaren liever zoals ik ze gekocht heb.
In je gitaar/slagplaat dan, dat merk/zie je toch?quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Kan ook wel eens de potmeter zijnalleen het knopje zit er iig heel raar op. wel recht maar als je draait blijft de potmeter, soms wat haken denk ik ja.
Zometeen heeft iedereen in dit topic allemaal optredens in het buitenlandquote:Op dinsdag 7 april 2009 16:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
De tips voor een buitenlandse tour waren,
Zoek zaken waar je kan spelen
Zoek datums uit wanneer je vrij hebt en niet hoef te werken
Begin optijd
En zoek contact met zaken
JOH!!! Thnx for the info einstein
Het schroefje zit aan de zijkant. Ik heb 'm al losser gedraaid (zelf helemaal eraf) maar ik moet nog steeds veel kracht zetten. Ik maak er anders wel even een foto van, post ik 'm vanavond of anders morgen wel evenquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:23 schreef The_Dean het volgende:
Klinkt als een vaste machine head inderdaad. Ook wel stemmechaniek genoemd.
Zit er een schroefje aan de bovenkant? Draai die dan eens ietsje losser...
Mijn aanraden? Ik ontken alles!quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:35 schreef Gitaarmat het volgende:
@ Witchfynder: ik had me laatst, op aanraden van jouw, ingeschreven voor een of ander boek voor hulp voor je band...nog steeds niks thuis ontvangen en ben de site ff kwijt...?
Niet diegene waarmee het mechaniek aan de headstock vast zit losdraaien hèquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:28 schreef MrManiak het volgende:
Het schroefje zit aan de zijkant. Ik heb 'm al losser gedraaid (zelf helemaal eraf) maar ik moet nog steeds veel kracht zetten. Ik maak er anders wel even een foto van, post ik 'm vanavond of anders morgen wel even
Ik heb ook zo'n soort ding alleen dan de iets groterequote:Op dinsdag 7 april 2009 20:49 schreef allsystemshalt het volgende:
Wat nouW gitaar![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Wat gers om af en toe kerk orgel geluiden te maken
![]()
Dracula komt zowat door mijn speakers heen gekropen![]()
quote:Op woensdag 8 april 2009 01:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n soort ding alleen dan de iets grotere![]()
[ afbeelding ]
Die maar dat kwam omdat ik iets compenseren wou
De mijne is 79 euro bij Dirk Wittequote:Op woensdag 8 april 2009 01:35 schreef The_Dean het volgende:
Kost zoiets?
Ik heb helemaal de smaak te pakken, waar heb je hem voor nodig?quote:Op woensdag 8 april 2009 11:55 schreef Aresdreams het volgende:
nice
wil je er nu eentje bouwen voor mij?
me effectpedalen, remembter?quote:Op woensdag 8 april 2009 11:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb helemaal de smaak te pakken, waar heb je hem voor nodig?
Dat wordt wel een vreemd formaat koffer dan.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:38 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
me effectpedalen, remembter?
gt-8, M-13, voedingen en kabels, misschien plekje voor snaren en toebehoren?
Nice ziet er echt goed uitquote:Op woensdag 8 april 2009 11:54 schreef Cynic het volgende:
Okay, ik heb er nu eentje af
Het gekke rondje is van de flitser, die zit dus niet op de lak.
[ afbeelding ]
Netjes.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:54 schreef Cynic het volgende:
[ afbeelding ]
Een koffer per pedaal moet toch ook kunnen?quote:Op woensdag 8 april 2009 12:55 schreef Cynic het volgende:
Dat wordt wel een vreemd formaat koffer dan.
Nice!!quote:Op woensdag 8 april 2009 11:54 schreef Cynic het volgende:
[ afbeelding ]
lekker stapelenquote:Op woensdag 8 april 2009 12:55 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat wordt wel een vreemd formaat koffer dan.
Kun je bijna wel gewoon een keyboard/gitaarkoffer omsleutelen...quote:Op woensdag 8 april 2009 13:45 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
lekker stapelen
hoogte ven de GT-8 orso, en dan x-breed/diep, en dan 3 interne compartementen, 1 voor de gt-8, 1 voor de m-13 de rest voor kabels, voedingen, snaren, etc, dan krijg je toch een aardig koffertje?
Ik denk een 120-130 euro aan materiaal voor beide koffers ofzoquote:Op woensdag 8 april 2009 12:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nice ziet er echt goed uit
Wat heeft het je nou in totaal gekost om dat ding te maken ?
Die van mij is groterquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:49 schreef allsystemshalt het volgende:
Wat nouW gitaar![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Wat gers om af en toe kerk orgel geluiden te maken
![]()
Dracula komt zowat door mijn speakers heen gekropen![]()
Die van mij is kleinerquote:Op woensdag 8 april 2009 01:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n soort ding alleen dan de iets grotere![]()
[ afbeelding ]
Die maar dan kwam omdat ik per se zeker 5 octaven wou
Belachelijk!quote:Op woensdag 8 april 2009 16:10 schreef Gitaarmat het volgende:
Dat dit allemaal kan in een Gitaristentopic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |