Als het nog steeds goed klinkt hoef je ze toch nog niet te vervangen? Vooral in het laag ga je het horen als de buizen af zijn, dan klinken ze minder strak.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:20 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Damn, 365 uur dus... Daar zit ik absoluut al ruimschoots overheen... tijd voor nieuwe dus.
Nu had ik al opgezocht dat ik 4 EL34 en 4 ECC83 nodig heb, maar op bv. de musicstore site ( http://www.musicstore.de/(...)at-GITARRE-GITROEHRE ) staan hier ook weer verschillende van d'rop. Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke ik nodig heb.
Zijn er nog dingen die je moet wete bij het vervangen van buizen? Speciaal gereedschap, inspeelperiode o.i.d.?
Alvast bedankt!
a. Omdat je niet weet welke buizen je moet hebben.quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:40 schreef kingjotte het volgende:
Ik zoek dat filmpje van zo'n monster (maar dan grappig) die dan uit gaat leggen hoe je metal speelt oid. Er zijn veel meer filmpjes van die beesten, maar ik kan ze niet vinden.
Iemand een idee?
Blijft leuk om te zien, die Marshall replicaquote:
Mudvaynequote:
En een flinke harde reset... [bijna] dodelijk.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
a. Omdat je niet weet welke buizen je moet hebben.
b. Omdat je blijkbaar niet weet hoe je je buizen moet vervangen.
En aangezien er een nogal vrij hoge spanning gebruikt wordt in buizenversterkers die nog niet weg is zodra je de versterker uit zet. Is de kans aanwezig dat je zelf een volledige reset krijgt.
Nou, ik merk het best wel, ik heb vaak het idee dat het niet helemaal zuiver klinkt, ondanks dat ie goed gestemd is.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als het nog steeds goed klinkt hoef je ze toch nog niet te vervangen? Vooral in het laag ga je het horen als de buizen af zijn, dan klinken ze minder strak.
Verder zou ik inderdaad niet zomaar zelf je eindbuizen gaan vervangen, tenzij je echt weet waar je mee bezig bent, want je moet ze biassen.
Dat is eigenlijk wel mijn plan jahquote:Op vrijdag 10 april 2009 13:28 schreef The_Dean het volgende:
Maarja, kost wel een paar knaken... Je zou hem zo kunnen verkopen en voor de Engl gaan... dan sla je dat probleem al over
Uurtarief is al gauw 50 euro bij zo'n winkel, en buizen vervangen is wel wat werk.quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:25 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Nou, ik merk het best wel, ik heb vaak het idee dat het niet helemaal zuiver klinkt, ondanks dat ie goed gestemd is.
Thx voor de info, dan ga ik het maar niet zelf doen
Ik had al eens nagevraagd en het zou 250 euro moeten kosten om de buizen van mn marshall te vervangen, maar als ik op de musicstore site kijk, kosten die buizen 40+ euro per paar en iets van 10 euro per paar voor de voorversterker.
Dat zou dus 100 euro zijn... 150 euro maakloon??
Wat voor Deans staan er in?quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:00 schreef Gitaarmat het volgende:
Altijd leuk door die catalogus bladeren.
Hey, die heb ik nog nietquote:Op vrijdag 10 april 2009 16:08 schreef Gitaarmat het volgende:
Nieuwe music-store catalogus vandaag gekregen.
tvpquote:Op vrijdag 10 april 2009 16:20 schreef The_Dean het volgende:
Heb hier nog 2 tickets voor MxPx in Utrecht (woensdag) liggen, maar kan zelf niet wegens werk. Iemand interesse?
Jij ook brak van de kindercola en de raketten?quote:
Dan vergeet je nog de lollies.quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:50 schreef KaMo het volgende:
[..]
Jij ook brak van de kindercola en de raketten?
Helemaal mooi! Ik neem dat altijd opquote:Op zaterdag 11 april 2009 12:10 schreef Gitaarmat het volgende:
Vanavond trouwens Metallica in 'Later with Jools Holland' 00.00 op Nederland 3.
Staat wel netjes zo, lekker opgeruimdquote:Op zaterdag 11 april 2009 12:59 schreef Cynic het volgende:
Nou, dit is dus wat overgebleven is van mijn idee om een lekker klein en compact setje te hebben...
[ afbeelding ]
Ik moet ook een groter rack hebben, de proporties kloppen niet meer zo...
Hm, misschien is het dan toch handig om voor de 50 watt versie te gaan? 20 watt is hard, maar als je geen PA gebruik bij een gig weet ik niet of dat lekker klinkt (eigenlijk moet je dat soort gigs gewoon niet doen)quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:13 schreef Witchfynder het volgende:
Hey, een van onze gitaristen (Patrick, voor de kenners) is nu heftig aan het shoppen voor zijn gear en gaat voor de zelfde soort setup als Cynic. Hij is al bezig een Rocktrock Voodu Valve te scoren (yeah!) en zit nu te kijken naar deze power amp: [ur]http://link.marktplaats.nl/242720299[/url]
Nu weet ik dat 20W buizen best hard is, maar heeft hij hiermee wel genoeg headroom naast Jurgens 100W JVM? Die gaat wel niet volume 2 voorbij, maar in de oefenruimte en sommige gigs spelen wij zonder miking over de PA ofzo. Kan Patrick dan nog hard genoeg blazen?.
Veel plezier!quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:17 schreef brother52 het volgende:
Als die 100W dan halverwege staat en de 20W voluit zouden ze in theorie net zo hard moeten staan.
En nu op naar Duitsland voor een buizenbakje van 5W
Doe ze de groeten!quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:17 schreef brother52 het volgende:
Als die 100W dan halverwege staat en de 20W voluit zouden ze in theorie net zo hard moeten staan.
En nu op naar Duitsland voor een buizenbakje van 5W
Een amp voluit is inderdaad niet altijd het beste voor je sound... sommigen willen op hoge volumes nog wel eens uit elkaar vallen [kwa geluid]. Jurgen heeft genoeg ruimte over daarvoor, maar denk dat Patrick dan regelmatig tegen dat breekpunt aan zal zitten...quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:22 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Doe ze de groeten!![]()
Maar een amp voluit vervormt het geluid toch altijd wel een beetje? Denk niet dat je elke gig met de poweramp op 8 moet spelen of wel?.
Die poweramp vervormt als het goed is juist heel weinig, dat vind ik juist het fijne aan mijn 9100, dat de eintrap heel strak en stabiel is.quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:22 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Doe ze de groeten!![]()
Maar een amp voluit vervormt het geluid toch altijd wel een beetje? Denk niet dat je elke gig met de poweramp op 8 moet spelen of wel?.
Ja, maar jij hebt dan een 9100quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die poweramp vervormt als het goed is juist heel weinig, dat vind ik juist het fijne aan mijn 9100, dat de eintrap heel strak en stabiel is.
Om de prijs hoef je het niet te laten.quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt dan een 9100. De vraag is of Patrick ook een 9100 (of eq.) nodig heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |