Zo gaat het altijd met fusies, je mag dan 1 licentie kiezen om op te gaan spelen. Zo is het in het verleden al vaker gegaan. Sporting Limburg zal niet de eerst fusie worden in het betaald voetbal.quote:Op maandag 6 april 2009 13:45 schreef existenz het volgende:
Vraag me af in hoeverre SL onder de Roda licentie zou mogen spelen als je het naar de rechter bracht.... Klinkt discutabel. Wel grappig op zich, want Roda kan dan de licentie zo verkopen aan een amateur clubje en dan zit SL met de gebakken peren
Welke amateurclub brengt genoeg geld mee om de schuldenlast mee te financieren... gaat dus niet lukken.quote:Op maandag 6 april 2009 13:45 schreef existenz het volgende:
Vraag me af in hoeverre SL onder de Roda licentie zou mogen spelen als je het naar de rechter bracht.... Klinkt discutabel. Wel grappig op zich, want Roda kan dan de licentie zo verkopen aan een amateur clubje en dan zit SL met de gebakken peren
Welke schuldenlast?quote:Op maandag 6 april 2009 13:53 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Welke amateurclub brengt genoeg geld mee om de schuldenlast mee te financieren... gaat dus niet lukken.
Naar voorbeeld van een club zonder prijzen is idd een slechte manier als je een topclub wilt.quote:Op maandag 6 april 2009 13:56 schreef Suikerbrood het volgende:
Ik vind een grote Limburgse club wel iest hebben, alleen jammer dat het op deze manier moet
daar hoef je mij niet bij te zettenquote:Op maandag 6 april 2009 13:56 schreef sezten het volgende:
Kunnen we geen fanlijst in de OP zetten?
Fans
-sezten
Al een stoeltje gereserveerd voor volgend seizoen? hier liggen ze:quote:Op maandag 6 april 2009 13:56 schreef sezten het volgende:
Fans
-sezten
Neem je een seizoenkaart of blijft het bij geblaat op internet?quote:Op maandag 6 april 2009 13:56 schreef sezten het volgende:
Fans
-sezten
De schuldenlast die in de Roda BV achter gelaten wordt bedoel je (en de rest betaald door de overheid)?quote:Op maandag 6 april 2009 13:53 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Welke amateurclub brengt genoeg geld mee om de schuldenlast mee te financieren... gaat dus niet lukken.
degradatie lijkt me budgettair gezien behoorlijk lastigquote:Op maandag 6 april 2009 14:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Is er helemaal niets meer wat de fusie tegen kan gaan houden? Ook geen eventuele degradatie?
Die schuld wordt in geval van verkoop aan een amateurclub natuurlijk niet door de overheid betaald (en nu wel ja).quote:Op maandag 6 april 2009 14:01 schreef existenz het volgende:
[..]
De schuldenlast die in de Roda BV achter gelaten wordt bedoel je (en de rest betaald door de overheid)?
Virtuele seizoenskaartquote:Op maandag 6 april 2009 14:01 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Neem je een seizoenkaart of blijft het bij geblaat op internet?
Ben bang dat het een fusie niet zal voorkomen. Den Haag heeft het ook overleefd, degraderen terwijl ze net een nieuwe weg hadden ingeslagen met een ander stadion en ambitieuze plannen. Met veel moeite waren ze toch na 1 seizoen weer terug. Als roda kwalitatief gezien een selectie houdt zoals nu dan zullen ze 1 jaartje Jupiler League wel teboven komen.quote:Op maandag 6 april 2009 14:05 schreef gers het volgende:
[..]
degradatie lijkt me budgettair gezien behoorlijk lastig
Probleem is dat SL al nauwelijks sponsors heeft, zonder subsidie hebben ze een begroting van niks en daar komt ook nog de schuldenlast bovenop. Degredatie gaat het nog moeilijker maken.quote:Op maandag 6 april 2009 14:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ben bang dat het een fusie niet zal voorkomen. Den Haag heeft het ook overleefd, degraderen terwijl ze net een nieuwe weg hadden ingeslagen met een ander stadion en ambitieuze plannen. Met veel moeite waren ze toch na 1 seizoen weer terug. Als roda kwalitatief gezien een selectie houdt zoals nu dan zullen ze 1 jaartje Jupiler League wel teboven komen.
Als Fortuna supporter vind ik een grote Limburgse club ook wel iets hebben, alleen dit word/is geen grote limburgse clubquote:Op maandag 6 april 2009 13:56 schreef Suikerbrood het volgende:
Ik vind een grote Limburgse club wel iest hebben, alleen jammer dat het op deze manier moet
Nee de huidige supporters die alleen voor het eredivisie voetbal komen zullen ook bij Sporting Limburg gaan kijken, mensen zonder clubgevoel, dagjes mensen.quote:Op maandag 6 april 2009 14:31 schreef Damzkieee het volgende:
Zou wel stoer zijn als er straks echt 20 seizoenskaarten worden verkocht ofzo
Nou dan heb ik nieuws voor je, Roda maakt een goede kans om eruit te vliegen.quote:Op maandag 6 april 2009 14:40 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Nee de huidige supporters die alleen voor het eredivisie voetbal komen zullen ook bij Sporting Limburg gaan kijken, mensen zonder clubgevoel, dagjes mensen.
Daar zitten al mensen bij uit Sittard en omstreken die eerst bij Fortuna te vinden waren toen Fortuna nog op het hoogste niveau speelde. Ik verwacht zelf zo'n 10000 man op de tribunes.
En zodra Sporting Limburg degradeerd heb je idd 20 seizoenskaarten, maar dan heeft eredivisielive wel weer een stuk of 10000 abonnementen erbij.
quote:Op maandag 6 april 2009 14:45 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Nou dan heb ik nieuws voor je, Roda maakt een goede kans om eruit te vliegen.
Iets wat ik met heel mijn hart hoopquote:Op maandag 6 april 2009 14:45 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Nou dan heb ik nieuws voor je, Roda maakt een goede kans om eruit te vliegen.
prima samenvatting van het geheelquote:Op maandag 6 april 2009 14:25 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Als Fortuna supporter vind ik een grote Limburgse club ook wel iets hebben, alleen dit word/is geen grote limburgse club![]()
De voorwaarden voor Sporting Limburg
- Budget van rond de 30 miljoen (Sef Vergoossen)
- Budget rond de 20 miljoen (Narnix, Erkens)
- Redelijk budget, voor 1 miljoen meer doen we het niet (Frissen)
- Schulden wat weggewerkt dienen te worden, club dient schuldenvrij te starten (gast van Stichting Roda jc)
- Grote sponsor
Zou aan deze voorwaarden de fusieclub niet voldoen, dan ging de stekker eruit, onder geen enkele voorwaarde zou de fusieclub dan gestart worden.
Zie http://www.zideo.nl/index.php?option=com_podfeed&zideo=6b3469596e513d3d&playzideo=6d346d576e6c6f3d&Itemid= ter bevestiging.
De feiten:
- Budget van 11 miljoen
- Loopplank financiering van 3 miljoen voor minimaal 2 jaar, bekostigd door de provincie
- Fusie kosten van 2 miljoen
- 5,3 miljoen schuld wat Fortuna Sittard meeneemt
- Geen grote sponsor
Nog niet gerealisseerde feiten:
- Financiering van Provincie staat op losse schroeven omdat Dhr. Frissen vergeten was om even te vermelden dat de provincie minimaal 8 miljoeen gaat investeren. Dit kan op veel tegenstand rekenen binnen de provincie bij zowel de Coalitie als de opositie.
- Een lachwekkend businessplan, uitgaande dat alle sponsoren Sporting Limburg gaan sponsoren, terwijl er al meerderen aangegeven hebben Fortuna en Roda trouw te blijven en de sponsoring stoppen en/of overstappen naar MVV of VVV
- Uitgavens de komende jaren al baseren op inkomsten die je de komende 2 jaar gaat doen, zoals het verwachten van een uitverkocht stadion over 2 jaar, 90% moet een seizoenskaart aanschaffen. Dit terwijl elke poll uitwijst dat er niet meer toeschouwers zullen zijn bij Sporting Limburg als bij Roda, integendeel er zullen minder toeschouwers komen. (Als er mensen eredivisie willen zien gaan ze nu ook wel kijken in Kerkrade, ze komen nu niet met de tienduizenden nudat Roda weg is. En de paar duizend echte Roda supporters die voor Roda gaan laten hun gezicht niet meer zien)
De constructie uitgavens doen die je verwacht binnen te krijgen is een contstructie die al veel clubs (bijna) fataal geworden is, als verwachte transfer inkomsten uitblijven dan gaat het snel bergafwaars.
Voordat Sporting Limburg ook van start gaat is het een dood geboren kindje van enkele bobo's die door de mensen die inhoudelijk op de hoogte zijn van het gehele plan niet meer serieus genomen zullen worden.
Bij dezequote:Op maandag 6 april 2009 16:31 schreef planethugo het volgende:
overigens mag dit ook wel in de OP
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke fusie verloopt nou wél vlekkeloos? Tuurlijk is er een hoop leed.quote:Op maandag 6 april 2009 13:56 schreef Suikerbrood het volgende:
En mocht dat niet lukken dan gaan we vrolijk naar Eindhoven toe!quote:Op maandag 6 april 2009 22:04 schreef blonchi het volgende:
[..]
Welke fusie verloopt nou wél vlekkeloos? Tuurlijk is er een hoop leed.
Ik weet nog de verhalen van mijn grootvader toen: Rapid samenging met Juliana.
En al helemaal de rivaliteit en haat toen de fusie tussen Fortuna '54 en Sittardia beklonken was.
Bij beide voorbeelden zijn twee hele mooie clubs tot stand gekomen.
En dat gaat nu ook gebeuren met Roda en Fortuna.
En mocht dat niet lukken, dan krijgt Iehlaak waarschijnlijk gelijk en gaan we over een paar jaar gezellig in Maastricht onze nieuwe Eredivisieclub steunen...
Limburg
Hij wilt topvoetbal zien! Volgens Vergoossen is dat plek 7 t/m 12. In Eindhoven is hij dan verkeerd, dat is voor de 1ste t/m de 6de plek.quote:Op maandag 6 april 2009 22:08 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
En mocht dat niet lukken dan gaan we vrolijk naar Eindhoven toe!![]()
![]()
![]()
Je kunt daar ook gelijk heengaan hoor, dan houden wij onze club gewoon.
Geeft niet dan haalt hij die van Zeeuw erbij, laat hij hem een bussiness plan opstellen en dan speelt PSV zo voor de plaatsen 7 t/m 12.quote:Op maandag 6 april 2009 22:11 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hij wilt topvoetbal zien! Volgens Vergoossen is dat plek 7 t/m 12. In Eindhoven is hij dan verkeerd, dat is voor de 1ste t/m de 6de plek.
En daarmee gaat PSV de wereld veroveren. En wie Arie niet gelooft is een stoeptegel!quote:Op maandag 6 april 2009 22:17 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Geeft niet dan haalt hij die van Zeeuw erbij, laat hij hem een bussiness plan opstellen en dan speelt PSV zo voor de plaatsen 7 t/m 12.
Ern daarbij gaat men er vanuit dat er geen toeschouwers en sponsors zullen afhaken. Dat gaat echter niet gebeuren. Er zullen duizenden toeschouwers en tientallen zo niet honderden sponsors afhaken. Van dat eerste is men misschien wel uitgegaan van dat laatste vermoedelijk niet. Maar ook onder de sponsors zitten heel wat echte Rodamensen die nu gaan afhaken.quote:
netjesquote:
Treffend.quote:Naam: Piet
Tijd: 06-04-2009 22:41
Echt geweldig zoiets, diep respect voor deze gasten. In Salzburg vinden we meer support dan op onze eigen zuid-tribune. Triest maar waar.
Stond er al bij:quote:Op maandag 6 april 2009 22:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ern daarbij gaat men er vanuit dat er geen toeschouwers en sponsors zullen afhaken. Dat gaat echter niet gebeuren. Er zullen duizenden toeschouwers en tientallen zo niet honderden sponsors afhaken. Van dat eerste is men misschien wel uitgegaan van dat laatste vermoedelijk niet. Maar ook onder de sponsors zitten heel wat echte Rodamensen die nu gaan afhaken.
quote:- Uitgavens de komende jaren al baseren op inkomsten die je de komende 2 jaar gaat doen, zoals het verwachten van een uitverkocht stadion over 2 jaar, 90% moet een seizoenskaart aanschaffen. Dit terwijl elke poll uitwijst dat er niet meer toeschouwers zullen zijn bij Sporting Limburg als bij Roda, integendeel er zullen minder toeschouwers komen. (Als er mensen eredivisie willen zien gaan ze nu ook wel kijken in Kerkrade, ze komen nu niet met de tienduizenden nudat Roda weg is. En de paar duizend echte Roda supporters die voor Roda gaan laten hun gezicht niet meer zien)
quote:Fortuna ergert zich aan Van Geel maandag 06 apr 2009 21:46uur
Binnen Fortuna Sittard bestaat ergernis over de rol die technisch directeur Martin van Geel van Roda JC zich momenteel toe-eigent in de vorming van Sporting Limburg.
Afgelopen weekeinde bevestigde hij met Eric Addo in gesprek te zijn over een tweejarig contract bij de fusieclub. Volgens Fortuna is Van Geel hiervoor niet bevoegd.
Bovendien hoopt Van Geel dat Roda-trainer Harm van Veldhoven coach wordt. Ook trainer Roger Reijners van Fortuna staat ‘proactief’ tegenover die functie.
De stuurgroep Topvoetbal in Limburg zegt het het verstandig te vinden dat Van Geel contacten met spelers onderhoudt.
Bron: AD
Oh ja, laatste nieuwtje: Volgens die jurist met de ronde zonnebril is Narinx opgestapt omdat hij bedreigd werd.quote:Van Geel breidt takenpakket bij Roda uit dinsdag 07 apr 2009 00:02uur
Martin van Geel neemt bij Roda JC tijdelijk de taken van algemeen directeur Huub Narinx over. De algemeen directeur, die het niet eens is met de fusie en sindsdien ziek thuis zit, is sinds vorige week met Roda in gesprek over een vertrekregeling. Technisch directeur Van Geel breidt zijn takenpakket hierdoor uit, zo weet dagblad De Limburger.
Op het functioneren van Van Geel kwam maandagmiddag uit de Fortuna-kringen al enige gerichte kritiek doorgesijpeld. Volgens de Sittardse tak van de fusieclub voert het bestuurslid een aantal taken uit waarvoor hij niet bevoegd is. Van Geel bevestigde de afgelopen week onder meer met huurling Eric Addo in gesprek te zijn over een tweejarig contract bij Sporting Limburg. Fortuna geeft aan zich te weinig betrokken te voelen bij dit soort zaken, waardoor er een frictie kan ontstaan.
Zo hoopt men bij de eerstedivisionist trainer Roger Reiners als sterke man binnen de technische staf te krijgen, terwijl Van Geel hoopt op het aanblijven van de huidige Roda-coach Harm van Veldhoven. Het ligt in de lijn der verwachting dat het grootste gedeelte van de Roda-selectie zal voortvloeien in Sporting Limburg, aangevuld met spelers van Fortuna Sittard. Van Veldhoven liet tegenover Voetbal International al weten dat hij ervan uit gaat dat hij volgend seizoen bij de nieuwe club aan het roer zal staan.
Bron: Voetbalzone
Van Geel doet het goed daarquote:Op dinsdag 7 april 2009 07:34 schreef iehlaak het volgende:
Troubles in paradise:
[..]
[..]
Oh ja, laatste nieuwtje: Volgens die jurist met de ronde zonnebril is Narinx opgestapt omdat hij bedreigd werd.![]()
Wat een tuig, die corrupting voorstanders.quote:Op dinsdag 7 april 2009 07:34 schreef iehlaak het volgende:
Troubles in paradise:
[..]
[..]
Oh ja, laatste nieuwtje: Volgens die jurist met de ronde zonnebril is Narinx opgestapt omdat hij bedreigd werd.![]()
Natuurlijk snap ik die Fortuna fans en Roda supporters die ontzettend pissig zijn. Heb ik hier ook al meerdere malen aangegeven.quote:Op maandag 6 april 2009 12:53 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Er zijn nooit fans van zo'n club, toen Fortuna eredivisie voetbal speelde zaten er wekelijks ook 10000 man op de tribune, na de degradatie zaten er slechts nog 3000, dat zijn de fans. De anderen zijn glory hunters, komen alleen voor het eredivisie voetbal.
Ik heb nu redelijk wat Roda supporters gesproken die gewoon naar de nieuwe club zullen gaan kijken, als belangrijkste beweegredenen voeren ze aan dat het stadion lekker in de buurt ligt, ze komen er nu ook, en het is eredivisie voetbal.
Dit zijn gewoon de voetballiefhebbers, die mensen zullen naar het stadion komen, het dagjes publiek. Wat ga je dan krijgen, totaal geen sfeer, gezang, emotie op de tribune, gewoon mensen die na een uitslag van 6-4 voor de tegenstander met een super gevoel de tribune afstappen omdat zij als publiek de winner zijn want ze zijn immers getrakteerd op een heus voetbalspektakel, waar een echte fan op dat moment nog met buikpijn naar huis zou gaan.
Maar er schuilt gevaar in deze vorm van "supporters", zou sporting limburg degraderen dan betekend dat de doodsteek voor sporting limburg, maar wel weer een boost voor Eredivisie live.
Nerd, lees eerst eens de reacties voordat je iets roept.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:37 schreef Falco het volgende:
Huillie-Limburgers. Al die Limburgse clubs financieel laten verrotten was wel een goede optie
Welk onderdeel van "onze club is dood" snap je niet?quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:33 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik die Fortuna fans en Roda supporters die ontzettend pissig zijn. Heb ik hier ook al meerdere malen aangegeven.
Ik snap die randdebielen alleen niet die hun complete stadion af gaan breken. Het lost namelijk helemaal niks op.
Op dit moment is jullie club bezig met zijn laatste paar wedstrijden, als echte fans hoor je er juist nú te staan in plaats van te gaan janken. Nu hoor je met massale spreekkoren en spandoeken aan te komen en een signaal af te geven aan die corrupte bende van de provincie.
Als je jezelf een echte fan waant, ga je niet het stadion slopen waar je jarenlang naartoe bent gegaan. Een echte supporter zou zoiets nooit over zijn hart kunnen verkrijgen.
Kortom: ik snap de frustratie en de woede van jullie kant helemaal. Maar die acties van de zogenaamde supporters helpen helemaal niks...
Het tonen van emotie doet ieder persoon op een andere manier. Voor sommigen (niet voor mij) voelt het alsof je een dierbare word ontnomen, de een gaat daar beter mee om dan de ander, de ander reageerd weer agressief omdat ze geen andere manier weten van uiten, weer een ander kropt het op en laat geen emotie zien, doet alsof het hem allemaal niet meer boeit.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:33 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik die Fortuna fans en Roda supporters die ontzettend pissig zijn. Heb ik hier ook al meerdere malen aangegeven.
Ik snap die randdebielen alleen niet die hun complete stadion af gaan breken. Het lost namelijk helemaal niks op.
Op dit moment is jullie club bezig met zijn laatste paar wedstrijden, als echte fans hoor je er juist nú te staan in plaats van te gaan janken. Nu hoor je met massale spreekkoren en spandoeken aan te komen en een signaal af te geven aan die corrupte bende van de provincie.
Als je jezelf een echte fan waant, ga je niet het stadion slopen waar je jarenlang naartoe bent gegaan. Een echte supporter zou zoiets nooit over zijn hart kunnen verkrijgen.
Kortom: ik snap de frustratie en de woede van jullie kant helemaal. Maar die acties van de zogenaamde supporters helpen helemaal niks...
Als meer mensen dat zouden doen dan zouden de begraafplaatsen ook snel door de ME moeten worden bewaaktquote:Op dinsdag 7 april 2009 09:46 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Het tonen van emotie doet ieder persoon op een andere manier. Voor sommigen (niet voor mij) voelt het alsof je een dierbare word ontnomen, de een gaat daar beter mee om dan de ander, de ander reageerd weer agressief omdat ze geen andere manier weten van uiten, weer een ander kropt het op en laat geen emotie zien, doet alsof het hem allemaal niet meer boeit.
Persoonlijk ben ik ook tegen vernielingen, en met de hedendaagse normen en waarden kun je jezelf ook niet zo uiten in deze samenleving. Alleen deze personen rellen vanwege een verlies van een dierbare, om iets wat hun is aangedaan, het onbegrip wat is ontstaan door de leugens van de stuurgroep, en jammer genoeg is dit voor hun de enige manier om hun stem te laten horen.
De uiting bij Roda-ajax komt meer omdat er al die tijd publieksvriendelijke acties zijn gehouden bij Roda. Het bestuur heeft zich gewoonweg een hernia gelachen!quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:46 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Het tonen van emotie doet ieder persoon op een andere manier. Voor sommigen (niet voor mij) voelt het alsof je een dierbare word ontnomen, de een gaat daar beter mee om dan de ander, de ander reageerd weer agressief omdat ze geen andere manier weten van uiten, weer een ander kropt het op en laat geen emotie zien, doet alsof het hem allemaal niet meer boeit.
Persoonlijk ben ik ook tegen vernielingen, en met de hedendaagse normen en waarden kun je jezelf ook niet zo uiten in deze samenleving. Alleen deze personen rellen vanwege een verlies van een dierbare, om iets wat hun is aangedaan, het onbegrip wat is ontstaan door de leugens van de stuurgroep, en jammer genoeg is dit voor hun de enige manier om hun stem te laten horen.
Oké. Duidelijke reactie.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:46 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Jullie club is niet dood. Dat is hij pas als hij daadwerkelijk in de nieuwe club is opgegaan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:44 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Welk onderdeel van "onze club is dood" snap je niet?
Er word niet meer voor Roda gespeeld, er word voor de Eredivisie licentie van Corrupting gespeeld. Dat er toevallig in het geel/zwart en het logo van de voormalige Roda Juliana Combinatie op het shirt staat is slechts een bijzaak voor Olaf en de zijnen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:53 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Jullie club is niet dood. Dat is hij pas als hij daadwerkelijk in de nieuwe club is opgegaan.
Met het boycotten van de laatste paar wedstrijden bereik je helemaal niets.
Er zijn genoeg mensen die helemaal doordraaien na het verlies van een dierbare, maar vergeet niet dat dit een combinatie van factoren is, het beliegen van de stuurgroep en de reactie van de regionale media is hier debet aan. Ik probeer niets goed te praten, maar ik kan er wel een klein beetje begrip voor opbrengen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:48 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Als meer mensen dat zouden doen dan zouden de begraafplaatsen ook snel door de ME moeten worden bewaakt
Wat dat betreft moet ik je dan wel gelijk geven.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:57 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Er word niet meer voor Roda gespeeld, er word voor de Eredivisie licentie van Corrupting gespeeld. Dat er toevallig in het geel/zwart en het logo van de voormalige Roda Juliana Combinatie op het shirt staat is slechts een bijzaak voor Olaf en de zijnen.
Breken jullie het hele stadion trouwens af in die laatste thuiswedstrijden of wat is de planning?quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:57 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Er word niet meer voor Roda gespeeld, er word voor de Eredivisie licentie van Corrupting gespeeld. Dat er toevallig in het geel/zwart en het logo van de voormalige Roda Juliana Combinatie op het shirt staat is slechts een bijzaak voor Olaf en de zijnen.
Als er al een planning is, denk je dan echt dat ik hem hier zou neerzetten?quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:14 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Breken jullie het hele stadion trouwens af in die laatste thuiswedstrijden of wat is de planning?
Dat mag vast van de mods hierquote:Op dinsdag 7 april 2009 10:16 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als er al een planning is, denk je dan echt dat ik hem hier zou neerzetten?
quote:De Provincie Limburg geeft geen geld aan de nieuwe fusieclub. De provincie vindt dat de nieuwe club niet aan de voorwaarden heeft voldaan voor provinciale steun.De provincie zou de komende vier jaar 6,5 miljoen euro bijdragen aan de nieuwe voetbalclub.
Zo is de schuld van Fortuna Sittard niet volledig gesaneerd. Bovendien gaan beide clubs niet volledig op in de nieuwe fusieclub. Van Fortuna verhuist alleen het personeel, maar blijven crediteuren achter in een vennootschap. Vorige week werd al duidelijk dat er weinig politiek draagvlak was voor provinciale steun aan Sporting Limburg onder de huidige voorwaarden. Die politieke realiteit heeft het college nu erkend. Met het uitblijven van provinciale subsidie valt voor de nieuwe fusieclub een belangrijke pijler weg onder het fusieplan. Hoewel beide clubs het besluit nog niet hebben getekend, liet de Stuurgroep vorige week weten dat Sporting Limburg toch doorgaat. De nieuwe club gaat nu met een aanzienlijk lager budget werken.
quote:Komst Sporting Limburg weer onzeker
Door Sander Berends
Dinsdag, 07 april 2009, 17:32
De besturen van Roda JC en Fortuna Sittard hebben het besluit om te fuseren nog steeds niet ondertekend. Daarmee heeft Sporting Limburg nog geen officiële status. Dat bevestigt Fortuna-commissaris Sjra Philippen. Hij verwacht dat de ondertekening deze week wel alsnog zal plaatsvinden.
Dat meldt L1. Zowel Roda JC en Fortuna Sittard willen de besluiten van de provincie Limburg afwachten. Vorige week liet Stuurgroep-woordvoerder Arie de Zeeuw weten dat de fusie ook doorgaat als de provincie geen steun geeft aan Sporting Limburg.
Wel knap dat ze zo'n slecht plan nog goed verkocht krijgen ookquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:36 schreef iehlaak het volgende:
We gaan eigenlijk met meer personeel, veel minder supporters, veel minder sponsoren, twee stadions in de Jupiler League verder.
Ik kan niets anders zeggen dan: hulde, hulde, hulde aan de stuurgroep.
quote:Provincie: geen geld aan de fusieclub
De Provincie Limburg geeft geen geld aan de nieuwe fusieclub. De provincie vindt dat de nieuwe club niet aan de voorwaarden heeft voldaan voor provinciale steun. De provincie zou de komende vier jaar 6,5 miljoen euro bijdragen aan de nieuwe voetbalclub.
Zo is de schuld van Fortuna Sittard niet volledig gesaneerd. Bovendien gaan beide clubs niet volledig op in de nieuwe fusieclub. Van Fortuna verhuist alleen het personeel, maar blijven crediteuren achter in een vennootschap.
Vorige week werd al duidelijk dat er weinig politiek draagvlak was voor provinciale steun aan Sporting Limburg onder de huidige voorwaarden. Die politieke realiteit heeft het college nu erkend. Met het uitblijven van provinciale subsidie valt voor de nieuwe fusieclub een belangrijke pijler weg onder het fusieplan. Hoewel beide clubs het besluit nog niet hebben getekend, liet de Stuurgroep vorige week weten dat Sporting Limburg toch doorgaat. De nieuwe club gaat nu met een aanzienlijk lager budget werken.
Gezien de begroting is Europees een utopie en is een staantribune dus een optie.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:54 schreef Thieske het volgende:
Zouden ze nog genoeg geld hebben voor nieuwe stoeltjes?
Kunnen er geen hooligans van buiten de regio ingehuurd worden?quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:55 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Gezien de begroting is Europees een utopie en is een staantribune dus een optie.
zouden die jo en sjra van jullie het nu niet terug willen draaien, die wilde toch beide ook geld zien voor wat schulden die ze erin hadden zitten? Volgens mij was daar 2 miljoen voor gereserveerd van de provincie...quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:10 schreef Evertje het volgende:
Kan de stichting haar besluit nu niet terug draaien?
Immers voorgelogen door Terpstra die garandeerde dat de provincie met het geld op de proppen kwam.
Onze clubs vermoord door een paar leugens, zo triest dit.
Dat zou ik niet weten. Zie het eerlijk gezegd niet meer gebeuren door Jo of Sjra. Die leven op het woord van Erkens tegenwoordig. Zijn het al een paar maanden helemaal zat en hebben het helemaal gehad.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:16 schreef planethugo het volgende:
[..]
zouden die jo en sjra van jullie het nu niet terug willen draaien, die wilde toch beide ook geld zien voor wat schulden die ze erin hadden zitten? Volgens mij was daar 2 miljoen voor gereserveerd van de provincie...
quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:42 schreef postmortum het volgende:
Provincie: geen geld aan de fusieclub
Provincie Limburg
De Provincie Limburg geeft geen geld aan de nieuwe fusieclub. De provincie vindt dat de nieuwe club niet aan de voorwaarden heeft voldaan voor provinciale steun.De provincie zou de komende vier jaar 6,5 miljoen euro bijdragen aan de nieuwe voetbalclub.
Zo is de schuld van Fortuna Sittard niet volledig gesaneerd. Bovendien gaan beide clubs niet volledig op in de nieuwe fusieclub. Van Fortuna verhuist alleen het personeel, maar blijven crediteuren achter in een vennootschap. Vorige week werd al duidelijk dat er weinig politiek draagvlak was voor provinciale steun aan Sporting Limburg onder de huidige voorwaarden. Die politieke realiteit heeft het college nu erkend. Met het uitblijven van provinciale subsidie valt voor de nieuwe fusieclub een belangrijke pijler weg onder het fusieplan. Hoewel beide clubs het besluit nog niet hebben getekend, liet de Stuurgroep vorige week weten dat Sporting Limburg toch doorgaat. De nieuwe club gaat nu met een aanzienlijk lager budget werken.
En dan gaat de nieuwe er ook heel snel af. Tenzij een Russische oligarch met miljarden in de rondte gaat strooien.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:51 schreef Oproerkraaier het volgende:
Zo is de KNVB dus in 1 klap van 2 clubs af.
Waarom nemen Jo of Sjra hun verantwoordelijk niet? Wat is dat woord van Erkens nog waard als hun nu ook zien dat de provincie niet, zoals wel belooft was, over de brug komt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:19 schreef Evertje het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten. Zie het eerlijk gezegd niet meer gebeuren door Jo of Sjra. Die leven op het woord van Erkens tegenwoordig. Zijn het al een paar maanden helemaal zat en hebben het helemaal gehad.
Waarom neemt niemand bij Roda eens de verantwoordelijkheid. Krijg steeds meer de indruk dat iedereen het maar best vindt. Niet gek ook, het is immers geen fusie, het is een overname.
erkens de grote communicatorquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:24 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Waarom nemen Jo of Sjra hun verantwoordelijk niet? Wat is dat woord van Erkens nog waard als hun nu ook zien dat de provincie niet, zoals wel belooft was, over de brug komt.
Gebrek aan persoonlijkheid vrees ikquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:24 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Waarom nemen Jo of Sjra hun verantwoordelijk niet? Wat is dat woord van Erkens nog waard als hun nu ook zien dat de provincie niet, zoals wel belooft was, over de brug komt.
Nou, valse voorwendselen dan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:39 schreef iehlaak het volgende:
Even een relevante terugblik ik kan me voorstellen dat sommigen een episode in deze soap gemist hebben: De stichtingen onder Roda -die de fusie moesten goedkeuren- hebben getekend onder de garantie dat de provincie geld zo geven.
quote:RvC Fortuna gaat 100% voor stand-alone versie!
Maandagavond heeft TOF ondermeer gesproken met Fortuna RvC lid Sjra Philippen. Gedurende het weekend werd duidelijk dat onze RvC man nog niet had getekend voor de fusieclub welke in Kerkrade moet gaan spelen. De handtekening van Philippen wel een vereiste.
Door het behoud van de Fortuna BV, met hierin alle schulden, lopen RvC leden Philippen en Abelshausen nu de kans om bij een faillissement hoofdelijk aansprakelijk te worden gesteld. Hun privé vermogen gaat er dan helemaal aan. Duidelijk een niet gewenst scenario.
Vandaag de dag heeft TOF een onderhoud met haar directe achterban en wat blijkt: “Het volledige bestuur van Fortuna Sittard kiest de kant van TOF en zal zich vanaf heden 100% inzetten voor een stand-alone versie van Fortuna Sittard!”
Wat dit precies betekent en of er nog mogelijkheden zijn om de betaald voetbal licentie te behouden? FortunaHome brengt u later deze avond verslag van deze verrassende ommekeer.
De wereld op zijn kop!
Ik begrijp dat dit in jullie perceptie dit beeld leeft. Maar neem gerust aan dat wij het ook als een fusie zien. Als naam, logo en/of kleuren waren gehandhaafd dan had ik het ook gezien als overname.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:19 schreef Evertje het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten. Zie het eerlijk gezegd niet meer gebeuren door Jo of Sjra. Die leven op het woord van Erkens tegenwoordig. Zijn het al een paar maanden helemaal zat en hebben het helemaal gehad.
Waarom neemt niemand bij Roda eens de verantwoordelijkheid. Krijg steeds meer de indruk dat iedereen het maar best vindt. Niet gek ook, het is immers geen fusie, het is een overname.
Mocht het allemaal uiteenvallen, dan stel ik voor om het met een derby te vieren.quote:
Ik heb nooit gezegd dat Jo en Sjra hun verantwoordelijkheid niet moeten nemen, ik zie het alleen niet gebeuren.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:24 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Het bericht staat nog tussen aanhalingstekens, dus ik ga mezelf geen valse hoop wekken.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:04 schreef Jasza het volgende:
http://www.fortunahome.com/news.php?id=2477
Als dit waar is dan word het helemaal grappig.
*popcorn paktquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:04 schreef Jasza het volgende:
http://www.fortunahome.com/news.php?id=2477
Als dit waar is dan word het helemaal grappig.
Maar de dader in kwestie zal niet meer kunnen opstaan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:53 schreef iehlaak het volgende:
Ludo, je hebt me bedrogen. Ik heb getekend onder valse voorwendselen.
[ afbeelding ]
Het staat inmiddels ook op L1.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:05 schreef Evertje het volgende:
[..]
Het bericht staat nog tussen aanhalingstekens, dus ik ga mezelf geen valse hoop wekken.
Ben benieuwd wat er uit de TOF meeting van vanavond komt.
quote:Een zelfstandig voortbestaan van Fortuna Sittard is weer in beeld bij de leiding van Fortuna Sittard. Commissaris Jo Abelshausen heeft dinsdagavond contact opgenomen met de Stichting Trots op Fortuna. Dat bevestigt TOF-voorzitter Wil Meijers. De ommezwaai bij de Fortuna-leiding komt na het besluit van de provincie om geen geld te geven aan Sporting Limburg.
Wil Meijers neemt het verzoek van de Fortuna-leiding in beraad. De Stichting Trots op Fortuna voelt zich fors beschadigd door de Fortuna-leiding in de aanloop naar het fusiebesluit. De KNVB liet vorige week weten dat Fortuna geen licentie zou krijgen voor het nieuwe seizoen.
de meeting is toch donderdag pas ?quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:05 schreef Evertje het volgende:
[..]
Het bericht staat nog tussen aanhalingstekens, dus ik ga mezelf geen valse hoop wekken.
Ben benieuwd wat er uit de TOF meeting van vanavond komt.
Inderdaad, want als ze het nu stopzetten zullen er onvermijdelijk koppen rollen en diegenen die dat betreft weten verdomd goed dat zij dan uit hun functie ontheven worden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:19 schreef planethugo het volgende:
ik zie die dwazen zelfs nog doorgaan met dit gedrocht als fortuna gewoon blijft bestaan. Ze hebben namelijk nog steeds geen enkele logische beslissing genomen.
maar er is iig weer een beetje hoop. Maar ik ga nergens meer vanuit. Seizoen 2 van deze soap is iig alweer begonnen...
truequote:Op dinsdag 7 april 2009 20:19 schreef planethugo het volgende:
ik zie die dwazen zelfs nog doorgaan met dit gedrocht als fortuna gewoon blijft bestaan. Ze hebben namelijk nog steeds geen enkele logische beslissing genomen.
maar er is iig weer een beetje hoop. Maar ik ga nergens meer vanuit. Seizoen 2 van deze soap is iig alweer begonnen...
op-ge-hoerdquote:Van Geel volgend seizoen mogelijk weg bij Roda
Of Sporting Limburg en technisch directeur Martin van Geel volgend jaar ook nog aan elkaar verbonden zijn is nog onduidelijk. Een kwartiermaker die nog moet worden aangesteld gaat kijken naar de organisatiestructuur van de nieuwe club.
Fortuna-directeur Hans Erkens zei in het L1-programma De Aftrap dat iedereen, met uitzondering van de spelers, moet open staan voor vertrek. De toekomst van Van Geel in Limburg is nog onduidelijk. Zijn naam wordt ook in verband gebracht met andere clubs zoals recentelijk Feyenoord. Dít seizoen sluit de technisch directeur af met een dubbele agenda.
Naast de technische zaken neemt hij ook het takenpakket van algemeen directeur Huub Narinx over. Narinx meldde zich ziek na het fusiebesluit met Fortuna Sittard, in afwachting van een ontslagregeling.
Bron: L1
Hoorde dat geen Gouden Framboos te zijn?quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:26 schreef Garudo het volgende:
Nu wil de provincie geen geld geven en kan Fortuna misschien alleen verder...wat een soap!
[ afbeelding ]
Ze verdienen allemaal een Oscar!![]()
Eigenlijk had de RvC Van Geel per direct moeten slachtofferen. De opbouw van Willem II en AZ wordt nu ongedaan gemaakt door de totale ontmaneteling van Ajax en Roda JC.quote:
De eerste in een hele rij van mensen die opstappen mag ik hopen.quote:
De RvC-leden zijn wat mij betreft de eersten die geslachtofferd worden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Eigenlijk had de RvC Van Geel per direct moeten slachtofferen.
Ik denk niet dat sommigen zich onvrijwillig laten gaan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De eerste in een hele rij van mensen die opstappen mag ik hopen.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hoorde dat geen Gouden Framboos te zijn?
Walgelijke vent die V Geel.. Hadden ze nooit in dienst moeten nemen.quote:
Wat een gladde praatjesmaker is dat zeg.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:29 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Walgelijke vent die V Geel.. Hadden ze nooit in dienst moeten nemen.
Ik denk niet dat ze hem komen ophalen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:29 schreef Garudo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kan ook! Maar voor de beste comedy verdient deze hele soap een Oscar! Alle personages krijgen een Razzie!
Is hij mooi geïntegreerd daar in Amsterdam. Daar zijn de bestuurders en supporters ook van het type 'Geen daden, maar woorden'.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:33 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Wat een gladde praatjesmaker is dat zeg.
Ik denk niet dat ze zich vrijwillig op het schavot leggen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De RvC-leden zijn wat mij betreft de eersten die geslachtofferd worden.
Dat klopt, maar ze hebben inmiddels wel een heel diep graf voor zichzelf gegraven.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze zich vrijwillig op het schavot leggen.
God Jezus, ik had al van horen zeggen meegekregen dat de provincie geen geld erin stopt. Dus snel ff dit topic doorgenomen en val van de ene verbazing in de andere.quote:
Dat is de meeting voor alle TOF-leden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:20 schreef postmortum het volgende:
[..]
de meeting is toch donderdag pas ?
Denk je dat de KNVB hieraan mee zal werken? Ik vrees dat ze Fortuna stand alone dwars gaan liggen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:39 schreef Evertje het volgende:
[..]
Dat is de meeting voor alle TOF-leden.
Elke dinsdag is er een soort van vergadering tussen bestuur TOF en werkgroep TOF. Krijg net bericht uit die vergadering dat het inderdaad waar is: stand alone optie is in leven! Fusie van de baan.
Dat ik dit als Roda JC'er in hart en nieren en erkend Fortunahater nog eens zou zeggenquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:40 schreef Plato1980 het volgende:
Ik vrees dat ze Fortuna stand alone dwars gaan liggen.
Fortuna heeft nog altijd een licentie.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Denk je dat de KNVB hieraan mee zal werken? Ik vrees dat ze Fortuna stand alone dwars gaan liggen.
Dat we dit zeggen hebben we toch aan onze stuugroep te danken. Ik dacht namelijk altijd dat het niet mogelijk was om een grotere hekel aan een voetbalclub te hebben dan ik heb aan Fortuna en MVV. De afgelopen week heb ik echter ontdekt dat dit niet klopt, mijn haat jegens Sporting is nu al veel groter.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:44 schreef Evertje het volgende:
En ja, zelfs ik hoop dat Roda stand alone verder gaat
quote:AD: RvC Fortuna: 'Fusie in zeer, zeer zwaar weer'
dinsdag, 07 april 2009 21:34
Het is volgens de Raad van Commissarissen van Fortuna Sittard plots zeer onzeker of de fusie met Roda JC doorgaat, omdat de provincie Limburg geen overheidssteun aan Sporting Limburg geeft.
Op de 6,5 miljoen euro, waarmee een verwacht exploitatietekort in de eerste vier jaar zou worden gedekt, was namelijk gerekend.
,,De fusie zit hierdoor in zeer, zeer zwaar weer,’’ reageert Jo Abelshausen, mede namens zijn collega in de RvC, Sjra Philippen. ,,Dit is een zware tegenvaller en nu moeten we als bestuur van Fortuna onze verantwoordelijkheid nemen. Zonder steun van de provincie heb je meteen financiële problemen bij de nieuwe club. En dat wilden we niet. Vanmorgen komen we bijeen om ons standpunt te bepalen.’’
Volgens de leden van de RvC, tevens de grootste schuldeisers van Fortuna (3,8 miljoen), is het een reële optie dat de fusie alsnog wordt afgeblazen. Voor Abelshausen is de stichting Trots op Fortuna, dat een zelfstandig Fortuna nastreeft, weer een gesprekspartner, zo bevestigt hij.
De stuurgroep Topvoetbal in Limburg, die de fusie in de steigers zet, wil vooralsnog niet reageren. Na het overleg bij Fortuna komt de stuurgroep bijeen. Eerder liet woordvoerder De Zeeuw weten dat de fusie sowieso doorgaat, ook indien de provincie niet bijspringt.
quote:L1.nl: Fortuna: Toch weer toekomst voor zelfstandige club
dinsdag, 07 april 2009 20:22
Een zelfstandig voortbestaan van Fortuna Sittard is weer in beeld bij de leiding van Fortuna Sittard. Commissaris Jo Abelshausen heeft dinsdagavond contact opgenomen met de Stichting Trots op Fortuna. Dat bevestigt TOF-voorzitter Wil Meijers. De ommezwaai bij de Fortuna-leiding komt na het besluit van de provincie om geen geld te geven aan Sporting Limburg.
Wil Meijers neemt het verzoek van de Fortuna-leiding in beraad. De Stichting Trots op Fortuna voelt zich fors beschadigd door de Fortuna-leiding in de aanloop naar het fusiebesluit. De KNVB liet vorige week weten dat Fortuna geen licentie zou krijgen voor het nieuwe seizoen.
en dan over 2 jaar beide faillietquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:53 schreef Garudo het volgende:
Nou heeft Roda wel één probleem...de fusie gaat misschien niet door, maar er kunnen nog straffen volgen na de stoelendans van afgelopen week...en als de fusie niet door gaat, dan zal de KNVB wel zo zielig zijn om een zo hoog mogelijke boete te geven om zo die fusie alsnog door te laten komen...zou wel een flikkerstreekt zijn, maar de KNVB WIL die fusie en ze proberen echt alles...
Ik hoop het niet, want Roda en Fortuna moeten gewoon alleen door. Geen fusie!
Ik weet het toch niet. Fortuna heeft echt heel veel geld nodig, ik denk dat Abelshausen en Philippen dat niet kunnen ophoesten en TOF al evenmin. Bij de minste of geringste twijfel zal de KNVB Fortuna alsnog de nek omdraaien.quote:
Denk dat supporters het liever zo hebben, dan een fusie.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:42 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
en dan over 2 jaar beide failliet![]()
Denk dat de harde kern dat wel liever ziet. Maar de andere supporters (waarvan er veel meer zijn) zullen dat misschien anders zien.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:44 schreef Garudo het volgende:
[..]
Denk dat supporters het liever zo hebben, dan een fusie.
Je gaat je afvragen of er zolangzamerhand geen grond is om bepaalde figuren voor de rechter te slepen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:46 schreef planethugo het volgende:
sjezus dus eigenlijk hebben ze vorige week gewoon al een club gepresenteerd die nog niet bestond...
hoezo een luchtkasteel?
Toch al mooi 4 topics over volgeluld, naast 7 topics over al het gedoe daarvoor. Niet slechtquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:46 schreef planethugo het volgende:
sjezus dus eigenlijk hebben ze vorige week gewoon al een club gepresenteerd die nog niet bestond...
hoezo een luchtkasteel?
Kunnen we samen met Feyenoord in de hoofdklasse gaan spelen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:42 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
en dan over 2 jaar beide failliet![]()
quote:'Ik ben sprakeloos.' Zo reageert Roda-voorzitter en stuurgroep lid Olaf van Eijndhoven op het bericht dat de provincie geen geld geeft aan de beoogde fusieclub Sporting Limburg. Van Eijndhoven zegt dit besluit van de provincie nooit te hebben verwacht. "Wij gaan ons woensdag beraden op de ontstane situatie'.
Van Eijndhoven zegt verder niet bezig te zijn met een zelfstandig Roda JC. 'Ik, noch de overige commissarissen geloven in Roda stand alone', aldus de Roda voorzitter. Fortuna houdt die optie wel open.
De beslissing van de provincie om geen geld te steken in de nieuwe fusieclub kwam ook hard aan bij de Stuurgroep
Topvoetbal in Limburg. "We zijn zwaar teleurgesteld'', aldus woordvoerder Arie de Zeeuw, die niet kon zeggen of het besluit van de provincie een fusie nu alsnog kan voorkomen. ,"We hebben even nodig om met elkaar te bekijken wat dit voor gevolgen heeft." Woensdagavond komt de Stuurgroep bij elkaar om te praten.
Lieve Olaf. Als je daar niet in gelooft wordt het tijd om op te stappen en dan mogen al die andere schattige commissarissen met je meegaan. Als je dan ook de mensen van de stichting (uiteraard m.u.v. Gulpen en Vankan) en van STAK meeneemt is de broodnodige schoonmaak voor een groot deel al voltooid. Dan kunnen echte Rodamensen, die wel in Roda stand alone geloven, de boel overnemen. Dus ga lekker terug naar Roermond, niemand zal je missen. Dagquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:27 schreef planethugo het volgende:
Van Eijndhoven zegt verder niet bezig te zijn met een zelfstandig Roda JC. 'Ik, noch de overige commissarissen geloven in Roda stand alone', aldus de Roda voorzitter. Fortuna houdt die optie wel open.
Wat verwacht je anders van een man die fusies begeleiden als een beroep heeft. Tijd om plaats te maken Olaf.quote:Van Eijndhoven zegt verder niet bezig te zijn met een zelfstandig Roda JC. 'Ik, noch de overige commissarissen geloven in Roda stand alone', aldus de Roda voorzitter. Fortuna houdt die optie wel open.
Kennis van logica is niet bepaald ontwikkeld bij dit juristje. Een stand alone versie van Fortuna betekent dat Roda ook stand alone verder moet. Je kan niet fuseren als er maar een partij is.quote:'Ik ben sprakeloos.' Zo reageert Roda-voorzitter en stuurgroep lid Olaf van Eijndhoven op het bericht dat de provincie geen geld geeft aan de beoogde fusieclub Sporting Limburg. Van Eijndhoven zegt dit besluit van de provincie nooit te hebben verwacht. "Wij gaan ons woensdag beraden op de ontstane situatie'.
De beslissing van de provincie om geen geld te steken in de nieuwe fusieclub kwam ook hard aan bij de Stuurgroep
Topvoetbal in Limburg. "We zijn zwaar teleurgesteld'', aldus woordvoerder Arie de Zeeuw, die niet kon zeggen of het besluit van de provincie een fusie nu alsnog kan voorkomen. ,"We hebben even nodig om met elkaar te bekijken wat dit voor gevolgen heeft." Woensdagavond komt de Stuurgroep bij elkaar om te praten.
Dat wordt dan wel een post-natale abortus.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:45 schreef planethugo het volgende:
zou het dan toch??? Zo wanhopig heb ik de stuurgroep nog niet horen spreken. Vorige week nog grootspraak en nu even kijken wat ze gaan doen... Er kan maar 1 logisch besluit komen: abortus voor de fusieclub. Maarja met olaf weet je t nooit....
Ho ho. Onze Olaf is wel onze charismatische leidsman.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:33 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Wat verwacht je anders van een man die fusies begeleiden als een beroep heeft. Tijd om plaats te maken Olaf.
Ik was sowieso tegen een fusie, maar de manier waarop men het geprobeerd heeft maakt me razend. Het was op de manier waarop de oude KVP-kliek Limburg al decennialang runt en daar kots ik van.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:47 schreef iehlaak het volgende:
Het stoort me misschien nog wel het meest dat onze club gesloopt wordt door een giftige combinatie van baantjesjagers, zwakzinnige juristen en inteelt-christenen. Als het capabele mensen zouden zijn die het professioneel zouden aanpakken, dan zou ik het iets beter trekken.
Het zou mooi zijn als hij op goede vrijdag definitief aftreedt, dan kan Roda met pasen herrijzen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:51 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ho ho. Onze Olaf is wel onze charismatische leidsman.![]()
[ afbeelding ]
Toch ben ik er niet gerust op en ben ik bang dat er iemand ons nog een mes in de rug steekt. Daarom moet er nu ingegrepen worden, misschien is staatssecretaris Timmermans (Rodaman in hart en nieren) bereid om zijn partijgenoten in het Kerkraadse college tot de orde te roepen en zo te beginnen met de broodnodige schoonmaakoperatie.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:47 schreef iehlaak het volgende:
Kennis van logica is niet bepaald ontwikkeld bij dit juristje. Een stand alone versie van Fortuna betekent dat Roda ook stand alone verder moet. Je kan niet fuseren als er maar een partij is.![]()
Bron: Fortunahome.comquote:Fortuna heeft TOF benadert voor Stand-alone versie
De stuurgroep heeft haar "bedrog & leugens" verhaal, eerlijk is eerlijk, tot het laatst toe vol gehouden. Arie de Zeeuw hoorden we vorige week voor NOS radio toch echt zeggen dat "het nu toch echt 100% zeker rond is". Hans Erkens die met het hand op zijn hart zweerde dat de sponsoren " echt wel in de rij staan". We kunnen pagina's vol schrijven over de misselijkmakende leugens van deze bestuurders. De schade die zij deze provincie hebben aangedaan is niet in geld uit te drukken. Het geloof in bestuurders is weg alsmede het vertrouwen in een eerlijke media.
Want laten we eerlijk zijn, alleen Fortunahome.com bracht nog kritisch doch realistisch nieuws naar buiten. L1 en Dagblad de limburger liepen als een schoothondje achter de stuurgroep aan. Misschien is dit nog wel de grootste schande!
Enfin. Terug naar nu. De stuurgroep heeft tot aan de dag van vandaag alle harde zaken niet rond. Te beginnen met de begroting die nu onder de 10 miljoen euro ergens ligt. Ten tweede de schuldsanering. Jo Abelshausen en Sjra Phillipen werden met de schuloplossing van de bv Fortuna Sittard belast, dit zeer tegen hun zin in. Ten derde de officiele akte. Ook deze is niet getekend. Dat men in een kasteeltje op een geheime locatie wat anders beweert, so be it.
Nu vandaag de Provincie de stop uit Sporting Limburg heeft getrokken begint de ballon wel heel snel leeg te lopen. Potentiele sponsoren twijfelden al zwaar en zullen nu zeker niet instappen. Maar ook de aanhoudende druk van supporters heeft niet geholpen om een breed draagvlak binnen Zuid-Limburg te krijgen. Dus geen geld, geen officiele handtekeningen, geen licentie van de knvb, betrapt op de zoveelste leugen en verlies van betrouwbaarheid en integriteit: wat zou jij doen als stuurgroep?
Daar komen we morgen achter want dan gaan de "Kasteel-heren" weer een persbericht maken. Ach, laten we nog niet de champagne laten knallen, maar hem klaar zetten lijkt ons geen kwaad kunnen.
Enfin. Dat de fusie niet doorgaat is allemaal leuk en aardig. Maar wat betekent dit nu voor onze club. Wij waren toch failliet en hadden geen licentie meer! Ook fout. Althans, grotendeels fout. Fortuna Sittard heeft een licentie en die kan niet zomaar worden afgepakt. Daar wij in cat. 1 zitten dienen we wel uiterlijk voor 1 juni een sluitende begroting met handtekeningen in te leveren. Voor de goede orde, "we" is in deze de bestuurder(s) van Fortuna Sittard. Niet TOF dus.
Verder is het dus essentieel om een sluitende begroting te maken en om een plan van aanpak te hebben aangaande de schuldsanering. Op hoofdlijnen betekent dit dat Fortuna Sittard minimaal 1 a 1.5 miljoen in 2009/2010 zal dienen te saneren.
We weten allemaal dat TOF Fortuna Sittard heel, heel erg graag helpt. De bijzonder sympathieke Sticjting bestaande uit sponsoren, adviseurs en supporters hebben in een korte tijd de harten van mensen voor zich gewonnen. TOF heeft een sluitende begroting gepresenteerd van rond de 2.3 miljoen. Een stijging van de begroting in vergelijking met 2008-2009. Maar TOF heeft ook altijd aangegeven dat het graag wil werken aan de licentie en aan de schuldsanering. Om dat te kunnen heeft het inzicht in de cijfers nodig en een formele rol in het bestuur. Dit is tot aan de dag van vandaag niet gerealiseerd.
Maar soms lijkt Fortuna net de matrix. Vandaag hebben de bestuuders van Fortuna Sittard namelijk het bestuur van TOF laten weten dat zij graag snel in gesprek willen komen met TOF om "met volle kracht een stand alone versie voor Fortuna Sittard neer te zetten, samen met TOF!".
Trots op Fortuna is verheugd met de hernieuwde opening, maar neemt officieel gezien "het verzoek van de Fortuna-leiding in beraad". De Stichting Trots op Fortuna voelt zich namelijk fors beschadigd door de Fortuna-leiding in de aanloop naar het fusiebesluit. Daarnaast dient er ook goed nagedacht te worden over de condities waaronder de samenwerking gedaan dient te worden.
Woensdag zal er topberaad zijn en zullen de hoofdlijnen waarschijnlijk getekend gaan worden. Dan weten we beter wat de stuurgroep nog gaat doen, wat Jo en Sjra willen gaan doen en wat TOF gaat doen. Donderdagavond is in ieder geval de TOF vergadering waarin zeer waarschijnlijk het besluit (of een staus-update) van TOF gecommuniceerd zal gaan worden.
Al met al is dit een mooie dag. Fortuna Sittard heeft wel degelijk heel serieus zicht op een kans om de standalone versie neer te zetten samen met TOF. Veel beter kunnen we het ons niet voorstellen!. In de komende dagen zal het nieuws zich snel opvolgen. Wij raden u dan ook aan deze pagina goed te blijven volgen en..je alvast voor te bereiden op een superleuk maar uitdagend gevecht om de club SAMEN in de komende zes weken te gaan redden.
quote:Aan het College van Burgemeester en Wethouders
Postbus 600
6460 AP Kerkrade
Betreft: artikel 38 vragen n.a.v. artikel op website van L1:”Provincie: geen geld voor fusieclub”
PVDA stelt vragen aan college
Kerkrade, 7 april 2009.
Geacht College,
Op de website van L1 (www.L1.nl) van vandaag wordt vermeld dat de Provincie geen geld geeft aan de nieuwe fusieclub omdat niet wordt voldaan aan alle voorwaarden.
Gelet op het vorenstaande hierbij enkele vragen ter beantwoording.
- Bent u bekend met de inhoud van dit artikel?
- Indien de inhoud van dit artikel juist is, bent u het dan met de fractie van de PvdA eens dat zonder financiële ondersteuning van de Provincie de financiële basis voor de eventuele nieuwe fusieclub veel te smal is c.q. wordt?
- Bent u het eens dat de voorwaarden ontbreken om verder te gaan met Sporting Limburg? Zo neen, waarom niet?
- Bent u het vervolgens met de PvdA fractie eens dat derhalve ook het draagvlak ontbreekt om als Sporting Limburg verder te gaan?
- Is dit voor het college aanleiding om de hele fusieplannen ter discussie te stellen c.q te staken en de optie aan te kaarten/te bespreken om verder te gaan onder de naam Roda Kerkrade?
Met vriendelijke groet,
L. Jongen, fractievoorzitter mw. C. Szalata, vice-fractievoorzitter
quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:54 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Kunnen we samen met Feyenoord in de hoofdklasse gaan spelen.
Ik weet het niet, ze moeten wel de financien nog rond krijgen, lukt dat niet dan draait de KNVB ze waarschijnlijk alsnog de nek om.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:25 schreef Garudo het volgende:
Dus dat Fortuna nu alleen verder gaat is nu ongeveer 95% zeker?
De eerste divisie gaat Eindhoven al kwijt raken en mogelijk AGOVV ed. binnenkort nog. Als Fortuna relatief goed kan doorstarten ivm deze clubs, dan zal men dat onder streng toezicht toelaten verwacht ik... Zeker als Roda alsnog ten onder gaat (Wat lijkt te gebeuren).quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ze moeten wel de financien nog rond krijgen, lukt dat niet dan draait de KNVB ze waarschijnlijk alsnog de nek om.
Dat kan niet gebeuren, want de gemeente Kerkrade is door een afgegeven bankgarantie verplicht om Roda dan alsnog te redden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:44 schreef existenz het volgende:
[..]
De eerste divisie gaat Eindhoven al kwijt raken en mogelijk AGOVV ed. binnenkort nog. Als Fortuna relatief goed kan doorstarten ivm deze clubs, dan zal men dat onder streng toezicht toelaten verwacht ik... Zeker als Roda alsnog ten onder gaat (Wat lijkt te gebeuren).
Met een bankgarantie sta je garant voor een lening, niet voor de totale schuld... Ik neem aan dat de gemeente Kerkrade niet zo stom is dat ze hun eigen financien op de tocht zetten voor een voetbal club. Steun is 1 ding, maar je dagelijkse gang van zaken ervoor opofferen...quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat kan niet gebeuren, want de gemeente Kerkrade is door een afgegeven bankgarantie verplicht om Roda dan alsnog te redden.
De spelers van Roda geven zelf toe dat ze jaren boven hun stand hebben geleefd.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:44 schreef existenz het volgende:
[..]
De eerste divisie gaat Eindhoven al kwijt raken en mogelijk AGOVV ed. binnenkort nog. Als Fortuna relatief goed kan doorstarten ivm deze clubs, dan zal men dat onder streng toezicht toelaten verwacht ik... Zeker als Roda alsnog ten onder gaat (Wat lijkt te gebeuren).
De gemeente Kerkrade heeft een bankgarantie afgegeven voor 14.000.000 en de schuld bedraagt hooguit 3.000.000.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:51 schreef existenz het volgende:
[..]
Met een bankgarantie sta je garant voor een lening, niet voor de totale schuld... Ik neem aan dat de gemeente Kerkrade niet zo stom is dat ze hun eigen financien op de tocht zetten voor een voetbal club. Steun is 1 ding, maar je dagelijkse gang van zaken ervoor opofferen...
Met 3 miljoen schuld ga je niet failliet... Dus het is wel meer, anders hoeven ze ook niet garant te staan voor 14 miljoen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De gemeente Kerkrade heeft een bankgarantie afgegeven voor 14.000.000 en de schuld bedraagt hooguit 3.000.000.
En je punt is? De betere Roda spelers vertrekken, die zijn hun salaris waard. Dan houd je een zooitje over waar je nu al plek 16 mee staat....quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De spelers van Roda geven zelf toe dat ze jaren boven hun stand hebben geleefd.
je verwart roda met fortuna. Roda hád 3 miljoen schuld maar dat heeft de gemeente betaald in ruil voor een meerderheidsbelang in het stadion.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:54 schreef existenz het volgende:
[..]
Met 3 miljoen schuld ga je niet failliet... Dus het is wel meer, anders hoeven ze ook niet garant te staan voor 14 miljoen.
Dat ze ik nietquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:59 schreef planethugo het volgende:
[..]
je verwart roda met fortuna. Roda hád 3 miljoen schuld maar dat heeft de gemeente betaald in ruil voor een meerderheidsbelang in het stadion.
als dit geneuzel afgeblazen wordt dan zal het wel een enorme taak worden om alles voor volgend seizoen op orde te krijgen. Maargoed even afwachten tot morgen...
* DarkShine mompelt iets over een garantie die er al een paar jaar ligt en iets over een hypotheek ofzoquote:Op woensdag 8 april 2009 00:01 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat ze ik nietIk gaf alleen een reactie op iemand die zei dat Kerkrade een bankgarantie van 14 miljoen geeft voor een schuld van 3 miljoen....
Kijk, dat is een completer verhaal en dan vind ik het begrijpelijkerquote:Op woensdag 8 april 2009 00:02 schreef DarkShine het volgende:
[..]
* DarkShine mompelt iets over een garantie die er al een paar jaar ligt en iets over een hypotheek ofzo
Dat gebeurt ook niet, dat hebben alleen bepaalde mensen willen doen geloven.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:54 schreef existenz het volgende:
[..]
Met 3 miljoen schuld ga je niet failliet...
Dat zei ik niet. Die bankgarantie was, zoals DS al zei, in een ander kader afgegeven.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:01 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat ze ik nietIk gaf alleen een reactie op iemand die zei dat Kerkrade een bankgarantie van 14 miljoen geeft voor een schuld van 3 miljoen....
Prima, breek het stadion maar afquote:Op dinsdag 7 april 2009 10:16 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als er al een planning is, denk je dan echt dat ik hem hier zou neerzetten?
quote:Sporting Limburg wankelt
SUBSIDIE Geen geld provincie voor fusieclub
Nu de provincie alsnog afziet van miljoenensteun aan Sporting Limburg, staat de fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard weer op losse schroeven.
Commissaris Jo Abelshausen van Fortuna Sittard denkt dat zonder provinciale steun de oprichting van Sporting Limburg verder weg is dan ooit. „Met de middelen die ons nu nog ter beschikking staan, krijg je een club die bestaat uit de lamme en de blinde. Er moet echt nog iets gebeuren, want zoals het er nu voorstaat, kan het niet.” Fortuna-directeur Hans Erkens noemt de kans dat de fusie wordt afgeblazen „redelijk groot”. Ook de provincie houdt er rekening mee dat de stekker definitief uit Sporting Limburg wordt getrokken.
Net als de Fortuna-leiding heeft ook de top van Roda JC ontstemd gereageerd op het ‘nee’ van Gedeputeerde Staten. Een bron binnen de clubleiding constateert zuur dat met het besluit van de provincie een belangrijke voorwaarde om te fuseren is komen te vervallen. Hij vreest bovendien dat bedrijven terug zullen komen op eerdere toezeggingen.
Gedeputeerde Staten (GS) willen Sporting Limburg nu niet meer steunen met een zogenoemde loopplankfinanciering van in totaal 6,5 miljoen euro, omdat niet aan de belangrijkste voorwaarden die aan die steun waren verbonden is voldaan.
Van een volledige sanering van de schuldenlast van Fortuna Sittard is geen sprake, menen GS.
Bovendien gaat het niet om een ‘echte’ fusie, maar van een zogeheten bedrijfsfusie. „Dit is niet ideaal en verdient vanuit maatschappelijk oogpunt niet onze voorkeur. ” GS blijven overigens onverminderd voorstander van een fusie. „De beweging die is gecreëerd en de werkzaamheden die zijn verricht door de stuurgroep verdienen alle lof en zijn hopelijk niet voor niets geweest", schrijven ze aan de Staten.
De miljoenensteun van de provincie werd onhaalbaar nadat de CDA-Statenfractie afgelopen weekend een duidelijk 'nee' af had gegeven.
Daarmee werd het volstrekt onmogelijk om een politieke meerderheid voor een bijdrage te krijgen.
Fractieleider Geert Frische: ,,We steken het geld liever in de economie. Er hangt een dreigende korting van 56 miljoen van het Rijk boven het hoofd van de provincie en we kampen met een kredietcrisis.
Nu miljoenen in een betaald voetbalclub stoppen, zou een volstrekt verkeerd signaal zijn.”
Oppositiepartijen SP en VVD vinden dat er een onderzoek moet komen naar de rol van GS bij de Sporting Limburg-soap.
Bron: Limburgs Dagblad & Dagblad de Limburger
quote:Reconstructie van bewogen dag
DRUK? Stichting Roda JC: wel of geen harde toezegging van wethouder Wil Terpstra
SPORTING LIMBURG
De Stichting Roda JC verraste vorige week vriend en vijand door op dat moment in te stemmen met de fusie tussen Roda en Fortuna Sittard.
Is het orgaan dat een veto kon uitspreken onder druk gezet en zo ja door wie? Een reconstructie van een bewogen dag.
Op maandagavond 30 maart zitten de Stichtingsleden bij elkaar in het Parkstad Limburg Stadion. OokWil Terpstra is van de partij. De Kerkraadse wethouder heeft op zaterdag en zondag met de verschillende leden gesproken en geeft, nu de groep compleet is, nogmaals zijn visie op het fusieproces. Als Terpstra is vertrokken, besluiten de zes leden nog geen beslissing te nemen.
Aangezien de Australische investeerder David Thorne zich heeft gemeld met de belofte 20 miljoen in een zelfstandig Roda te willen pompen, willen ze wachten tot zondag.
Dan namelijk zal Thorne aanwezig zijn tijdens Roda JC-Ajax. Later op de avond komt het bericht naar buiten dat na een belronde alsnog de knoop is doorgehakt: de Stichting stemt voor de fusie.Wat is tijdens de vergadering gezegd en waarom is die avond alsnog telefonisch gestemd?
Volgens Stichtingsvoorzitter Jos Muller heeft Terpstra tijdens de bijeenkomst geen toezeggingen gedaan over een miljoenensteun van de provincie. Hij reageert daarmee op uitlatingen van Daan Prevoo, Statenlid namens de SP. Prevoo verklaart dat de Stichtingsleden Hubert Vankan en Larry Gulpen hem op de hoogte hebben gebracht dat Terpstra die toezegging tijdens de bijeenkomst wel degelijk heeft gedaan.
En daarmee de druk heeft opgevoerd om meteen ja te zeggen.
,,Dat klopt niet”, aldus Muller. ,,Er is gesproken over de loopplankfinanciering en daarbij zijn ook bedragen genoemd. Terpstra heeft enkele scenario's geschetst om die loopplankfinanciering rond te krijgen.
Bij eentje daarvan speelde de provincie een rol. Voor de gemeente Kerkrade was dat een fantastische optie, maar hij heeft nooit een harde toezegging gedaan.”
Vankan verklaart niet via de pers te willen terugkomen op hetgeen Terpstra al dan niet gezegd heeft. ,,Dat doe ik wel als de provincie mij daar om vraagt.”
Volgens burgemeester Jos Som had Terpstra ‘in informatieve sfeer overleg met de Stichting’. „Maar hij heeft geen harde toezeggingen gedaan over steun van de provincie in de vorm van een injectie van 6 á 8 miljoen euro voor de fusieclub”, aldus Som.
Wat Terpstra ook gezegd heeft, duidelijk is wel dat de Stichting zonder een besluit te nemen uit elkaar gaat. ,,Ik heb Terpstra vervolgens telefonisch op de hoogte gebracht van ons standpunt”, verduidelijkt Muller. ,,’Ik ben er niet blij mee, maar het zij zo’, was zijn antwoord.
Later op de avond ben ik gebeld door Olaf van Eijndhoven (voorzitter van Roda, red.). Hij kon niet leven met het uitstel. Als we geen beslissing namen, zou Roda wegens een gebrek aan draagvlak binnen de club de stekker uit de fusie trekken, kreeg ik te horen. Dan was het voor de provincie een makkelijke aftocht geworden en dat wilde ik voorkomen. Daarom heb ik contact opgenomen met de andere leden en is alsnog gestemd.”
Van Eijndhoven geeft aan dat er snel duidelijkheid moest komen.
,,Ik heb niet specifiek gezegd dat we de stekker uit de fusie zouden trekken.Wel dat het bijna 1 april was en we niet langer konden wachten.”
Vankan reageert verrast. ,,Het telefoontje van Van Eijndhoven is geheel nieuw voor mij. Voor het overige is het boek gesloten en reageer ik nergens meer op.”
Twee partijen, twee visies. Duidelijk is wel dat de vorige week maandag al dan niet toezegde steun gisteren is ingetrokken. Daarover is iedereen het eens.
Bron: Limburgs Dagblad & Dagblad de Limburger
Liever gister dan vandaag!quote:Op woensdag 8 april 2009 08:45 schreef MaxPower het volgende:
Wanneer stapt die Terpstra trouwens op/wordt ie uit zijn ambt gezet, met zijn valse beloftes..
We shall not, we shall not be moved!quote:
En dat is wederzijdsquote:Op woensdag 8 april 2009 08:49 schreef DarkShine het volgende:
[..]
We shall not, we shall not be moved!
Moet zeggen dat ik toch wel respect heb gekregen voor de echte Fortuna fans tijdens dit fusie-proces, zal nooit me favoriete club worden maar toch
Als Roda blijft bestaan zal het me niet intresseren of die derby in de Biercompetitie, de Eredivisie of de Beker is!quote:Op woensdag 8 april 2009 09:48 schreef meami het volgende:
[..]
En dat is wederzijdsWe zitten nu allemaal eigenlijk in hetzelfde schuitje, maar als dit straks achter de rug is, zijn de meesten dat waarschijnlijk ook weer snel vergeten
Wordt het nog eens een ouderwetse derby in de eerste divisie volgend seizoen...?
Dit is nog niks vergeleken met hoe het bij KVM in de jaren naar aanloop en tijdens de vereffening gingquote:Op woensdag 8 april 2009 09:55 schreef Pritt het volgende:
En dan vragen ze zich in Limburg af waarom zo nooit serieus genomen worden.
sjezus, nu gaan ze opeens wel kritisch proberen te doen. Waarom nú pas terugkomen op een gesprek van de stichting van vorige week? Nu ze de bui zien hangen realiseren ze zich dat er geen primeurtjes meer inzitten vanuit de stuurgroep en dan kan zo een artikel opeens wel. Schandaligquote:
En wederom zal Roda geld krijgen van de gemeente, het is toch absurt hoeveel deze club geld krijgt. Fortuna en MVV moeten maar zien hoe ze rondkomen van een laag budget, en Roda ziet de tekorten elke keer opgevuld worden door de gemeente. Ik heb geen haat jegens Roda, gun ze het beste, maar dit is reinste competitievervalsing, deze club leeft van gemeensschapsgeld, zou de gemeente geen geld meer steken in Roda dan was dit de eerste limburgse club die failliet zou gaan, Fortuna en MVV hadden daardoor meer overlevingskansen en dan is het gezeur van teveel clubs in het zuiden ook opgelost.quote:PvdA: Roda JC moet Roda Kerkrade worden
De PvdA-fractie in de gemeenteraad van Kerkrade wil dat Roda JC verder gaat onder de naam Roda Kerkrade. Volgens fractievoorzitter Leo Jongen is die optie nu actueel omdat de fusie met Fortuna Sittard op losse schroeven staat.
Roda JC heeft geld nodig om verder te kunnen als zelfstandige club. De gemeente zou volgens de PvdA de clubnaam kunnen sponsoren. Die zou dan Roda Kerkrade moeten worden.
een maand geleden was het de allerleerste keer dat roda geld van de gemeente kreeg. Dat was om de begroting voor dit jaar te dichten. Aangezien er duidelijk geen backup plan lag omdat die dwazen van 'ons' bestuur álles op de fusie gezet hebben, zal een begroting voor volgend seizoen nog moeilijker worden. Roda heeft sinds november compleet stil gelegen. Supportersverenigingen hebben het bestuur meerdere malen gemaand om toch vooral 'aan het werk te gaan' maarja dat was tegen dovemansoren gericht.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:33 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
En wederom zal Roda geld krijgen van de gemeente, het is toch absurt hoeveel deze club geld krijgt. Fortuna en MVV moeten maar zien hoe ze rondkomen van een laag budget, en Roda ziet de tekorten elke keer opgevuld worden door de gemeente. Ik heb geen haat jegens Roda, gun ze het beste, maar dit is reinste competitievervalsing, deze club leeft van gemeensschapsgeld, zou de gemeente geen geld meer steken in Roda dan was dit de eerste limburgse club die failliet zou gaan, Fortuna en MVV hadden daardoor meer overlevingskansen en dan is het gezeur van teveel clubs in het zuiden ook opgelost.
De exacte datum weet ik niet, maar voor 2005 hebben ze een garantie van de gemeente gekregen voor 3 Miljoen, in Januari 2005 hebben ze Roda wederom een garantie gegeven van 15 Miljoen, vorig jaar is wederom een garantie afgeven van luttele miljoenen, kan dat bedrag niet zo snel terugvinden. Roda heeft dit seizoen al 2 miljoen ontvangen, en zal nog aanspraak maken op 1 miljoen.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:44 schreef planethugo het volgende:
[..]
een maand geleden was het de allerleerste keer dat roda geld van de gemeente kreeg. Dat was om de begroting voor dit jaar te dichten. Aangezien er duidelijk geen backup plan lag omdat die dwazen van 'ons' bestuur álles op de fusie gezet hebben, zal een begroting voor volgend seizoen nog moeilijker worden. Roda heeft sinds november compleet stil gelegen. Supportersverenigingen hebben het bestuur meerdere malen gemaand om toch vooral 'aan het werk te gaan' maarja dat was tegen dovemansoren gericht.
zoals eerder gezegd zal de gemeente roda niet failliet laten gaan omdat het stadion en een voetbalclub te belangrijk is voor de gemeente. Daarnaast hebben ze 5 jaar geleden een bankgarantie afgegeven voor de hypotheek van het stadion mocht roda dat ooit niet kunnen betalen, en als ze roda dus failliet laten gaan kunnen ze 14 miljoen ophoesten zonder er ook maar iets voor in de plaats te krijgen. In Sittard ligt dat blijkbaar anders, daar zegt de gemeente na een paar keer iets gedaan te hebben nu gewoon dat het over is.
De oplossing is dat er een type ala Munsterman opstaat die de club aan de hand neemt en de regio achter Roda krijgt zodat we over een jaartje weer kerngezond zijn... Moeilijk zat, maar niet onmogelijk
Volgens mij is die garantie van voor 2005 vervallen door de garantie in januari 2005. Verder vraag ik me af welke garantie van vorig jaar jij op doelt.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:03 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
De exacte datum weet ik niet, maar voor 2005 hebben ze een garantie van de gemeente gekregen voor 3 Miljoen, in Januari 2005 hebben ze Roda wederom een garantie gegeven van 15 Miljoen, vorig jaar is wederom een garantie afgeven van luttele miljoenen, kan dat bedrag niet zo snel terugvinden. Roda heeft dit seizoen al 2 miljoen ontvangen, en zal nog aanspraak maken op 1 miljoen.
Doe je huiswerk en google maar. Roda teert op belastinggeld, alleen de Roda supporters roepen van daken dat ze er niet op teren zoals clubs als Vitesse, ado en Fc Utrecht, maar Roda is geen haar beter.
FC Utrecht teert niet op gemeentegeld .... het stadion is gekocht door Joop Leliveld (privepersoon) die een lening heeft afgesloten via de Bank Nederlandse Gemeenten. Uiteindelijk is 63% van de club overgenomen door Frans van Seumeren. Een wezenlijk verschil dus met bijvoorbeeld Vitessequote:Op woensdag 8 april 2009 11:03 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
De exacte datum weet ik niet, maar voor 2005 hebben ze een garantie van de gemeente gekregen voor 3 Miljoen, in Januari 2005 hebben ze Roda wederom een garantie gegeven van 15 Miljoen, vorig jaar is wederom een garantie afgeven van luttele miljoenen, kan dat bedrag niet zo snel terugvinden. Roda heeft dit seizoen al 2 miljoen ontvangen, en zal nog aanspraak maken op 1 miljoen.
Doe je huiswerk en google maar. Roda teert op belastinggeld, alleen de Roda supporters roepen van daken dat ze er niet op teren zoals clubs als Vitesse, ado en Fc Utrecht, maar Roda is geen haar beter.
Verkapte overheidssteun noemen ze dat, geld lenen bij de gemeente om FC Utrecht financieel te ondersteunen. Ik sta er ook wel voor open om geld te lenen bij de gemeente, goedkoper dan bij de bank.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:24 schreef Eilanden het volgende:
[..]
FC Utrecht teert niet op gemeentegeld .... het stadion is gekocht door Joop Leliveld (privepersoon) die een lening heeft afgesloten via de Bank Nederlandse Gemeenten. Uiteindelijk is 63% van de club overgenomen door Frans van Seumeren. Een wezenlijk verschil dus met bijvoorbeeld Vitesse
Volendam doet het best aardig hoorquote:
Laat je google bronnen dan maareens zien....quote:Op woensdag 8 april 2009 11:03 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
De gemeente sluist inderdaad de lening door naar Leliveld en ja, dat zou je een soort van verkapte overheidssteun kunnen noemen, maar is in mijn ogen toch wel anders dan bijvoorbeeld het ondersteunen van clubs met keiharde cashquote:Op woensdag 8 april 2009 11:30 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Verkapte overheidssteun noemen ze dat, geld lenen bij de gemeente om FC Utrecht financieel te ondersteunen. Ik sta er ook wel voor open om geld te lenen bij de gemeente, goedkoper dan bij de bank.
Wel zonde van die mensen die door de stoeltjesactie van afgelopen weekend een SV krijgenquote:Op woensdag 8 april 2009 09:55 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als Roda blijft bestaan zal het me niet intresseren of die derby in de Biercompetitie, de Eredivisie of de Beker is!
Wat was er toch een sfeer in het Rodavak tijdens de laatste verloren derby in een tegen fortuna sittard (1-0 fortuna). Bijna de hele tweede helft aan een stuk door 'Forza Roda ole ole'!
Al denk ik liever aan de gewonnen derby's terug!
True!quote:Op woensdag 8 april 2009 11:53 schreef meami het volgende:
[..]
Wel zonde van die mensen die door de stoeltjesactie van afgelopen weekend een SV krijgen
Al was het wel amusant om te zien. Dat is ook wat waardquote:
Hoezo dat? Weten ze tenminste weer dat men echt niet alles 123 pikt van die voorbijgangers!quote:Op woensdag 8 april 2009 11:53 schreef meami het volgende:
[..]
Wel zonde van die mensen die door de stoeltjesactie van afgelopen weekend een SV krijgen
Lieverd, Roda was en is voor een groot gedeelte eigenaar van het stadion. Bijna alle andere clubs in Nederland krijgen dit cadeau van de gemeente of provincie.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:03 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
2003:quote:Op woensdag 8 april 2009 11:38 schreef planethugo het volgende:
[..]
Laat je google bronnen dan maareens zien....
Aha, je doelde op het vrouwenvoetbal.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:20 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
2003:
Bankgarantie 3 Miljoen
http://archief.nrc.nl/ind(...)+van+3+mln+voor+Roda
2005
Gemeente garantie van 15 miljoen
http://www.drekskiebel.nl/vvd_temp.html (zelf denkelijk ook wel bekend)
2008
50.000 euro subsidie voor 3 jaar voor het vrouwenvoetbal van Roda jc:
http://provincielimburg.groenlinks.nl/node/5037
2009
3 miljoen gemeentesteun aan roda, waarvan 2 miljoen al gekregen
http://www.nu.nl/sport/19(...)da-jc-voorlopig.html
Naamswijziging zal Roda geld opleveren
http://www.l1.nl/l1sprt/_(...)_hasclickpage/1_1023
Kan de miljoenensteun tussen 2005 en 2009 niet zo snel vinden, maar zal zo ff verder zoeken, zit op me werk.
En zeg niet dit zijn garanties, hadden ze net zogoed het stadion als onderpand kunnen geven zoals dat overal gebeurd. Ze krijgen een garantie van de gemeente, zodra ze niet meer aan hun betalingsverplichtingen kunnen voldoen spreken ze wederom de gemeente aan voor steun.
Roda is een steuntrekker, hoe hard en moelijk het ook te begrijpen is voor veel Roda supporters, zonder Gemeente had Roda allang niet meer bestaan. Roda maakt al jaren verlies, alleen suikeroom Nol Hendriks heeft altijd het gat opgevuld.
die garantie van 3 miljoen wist ik niet meer maar dat is dan schijnbaar inbegrepen bij die 15 miljoen garantie en die andere dingen haal ik zelf al aan. Het vrouwenvoetbal is een non-issue, dat staat hier helemaal buiten.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:20 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
2003:
Bankgarantie 3 Miljoen
http://archief.nrc.nl/ind(...)+van+3+mln+voor+Roda
2005
Gemeente garantie van 15 miljoen
http://www.drekskiebel.nl/vvd_temp.html (zelf denkelijk ook wel bekend)
2008
50.000 euro subsidie voor 3 jaar voor het vrouwenvoetbal van Roda jc:
http://provincielimburg.groenlinks.nl/node/5037
2009
3 miljoen gemeentesteun aan roda, waarvan 2 miljoen al gekregen
http://www.nu.nl/sport/19(...)da-jc-voorlopig.html
Naamswijziging zal Roda geld opleveren
http://www.l1.nl/l1sprt/_(...)_hasclickpage/1_1023
Kan de miljoenensteun tussen 2005 en 2009 niet zo snel vinden, maar zal zo ff verder zoeken, zit op me werk.
En zeg niet dit zijn garanties, hadden ze net zogoed het stadion als onderpand kunnen geven zoals dat overal gebeurd. Ze krijgen een garantie van de gemeente, zodra ze niet meer aan hun betalingsverplichtingen kunnen voldoen spreken ze wederom de gemeente aan voor steun.
Roda is een steuntrekker, hoe hard en moelijk het ook te begrijpen is voor veel Roda supporters, zonder Gemeente had Roda allang niet meer bestaan. Roda maakt al jaren verlies, alleen suikeroom Nol Hendriks heeft altijd het gat opgevuld.
En dan durft men nog te beweren dat je niet op Kuijer mag afgeven.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:05 schreef planethugo het volgende:
[..]
die garantie van 3 miljoen wist ik niet meer maar dat is dan schijnbaar inbegrepen bij die 15 miljoen garantie en die andere dingen haal ik zelf al aan. Het vrouwenvoetbal is een non-issue, dat staat hier helemaal buiten.
Maar dat er de laatste jaren structureel iets fout zit is duidelijk en dat is niet toevallig de tijd dat Kuijer het overgenomen heeft na de dood van Pickee
dat is ook een van de redenen dat er zo weinig vooruitgang is. Bij de verkoop van Kone is het meeste geld naar de hypotheek van t stadion gegaan. Groningen verkoopt Suarez en haalt berg voor 4/5 miljoen ervoor terug. Zo kan je tenminste verder bouwen, niet als je steeds een hypotheek af moet lossen...quote:Op woensdag 8 april 2009 12:11 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Lieverd, Roda was en is voor een groot gedeelte eigenaar van het stadion. Bijna alle andere clubs in Nederland krijgen dit cadeau van de gemeente of provincie.
Groningen (en de andere clubs) betaalt gewoon huur voor het stadion. Het is niet als het stadion niet in eigen bezit is dat het dan gelijk gratis is.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:46 schreef planethugo het volgende:
[..]
dat is ook een van de redenen dat er zo weinig vooruitgang is. Bij de verkoop van Kone is het meeste geld naar de hypotheek van t stadion gegaan. Groningen verkoopt Suarez en haalt berg voor 4/5 miljoen ervoor terug. Zo kan je tenminste verder bouwen, niet als je steeds een hypotheek af moet lossen...
goh echt waarquote:Op woensdag 8 april 2009 13:50 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Groningen (en de andere clubs) betaalt gewoon huur voor het stadion. Het is niet als het stadion niet in eigen bezit is dat het dan gelijk gratis is.
Mits de overheid marktconforme tarieven rekent voor de huur van het stadion.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:45 schreef MaxPower het volgende:
Hoe hoog zijn de jaarlijkse hypotheekkosten dan voor Roda? Als je het slim speelt hoeft dat helemaal niet duurder te zijn dan huren.
http://www.v-bal.nl/nieuw(...)-acute-geldnood.htmlquote:MVV verkeert in acute geldnood
Door Nielss op 08-04-2009 om 13:53
MVV kampt met ernstige financiële problemen. De club uit Maastricht kan niet langer voldoen aan de verplichtingen op financieel gebied. De club uit de Jupiler League maakte al maanden geen geld meer over aan het CFK, het pensioenfonds voor profvoetballers.
Ook zou de club een aantal keer geweigerd hebben hun financiële cijfers aan de KNVB te laten zien. Het gerucht gaat dat het niet lang meer duurt voordat MVV failliet is verklaard. 'Het klopt dat we heel krap in de liquide middelen zitten. Met passen en meten proberen we aan onze verplichtingen te voldoen', sprak voorzitter Joseph Goumans.
'Het economische klimaat speelt ons onder meer parten. We hebben nog geld tegoed van een aantal externe partijen en dat krijgen we over een korte periode', vervolgde de voorzitter van de Limburgse club.
Toch wil Goumans niet denken aan het ergste: 'Over het voortbestaan van deze club maak ik me totaal geen zorgen'.
Staat naar 't schijnt ook in de nieuwe VI. Wat had men in Maastricht toch een lol om Corrupting...quote:
KNVB kan veel willen. Als Fortuna met sluitende begroting en schuldsanering komt kunnen ze de doorlopende licentie niet afpakken!quote:Op woensdag 8 april 2009 15:43 schreef Palmboom313 het volgende:
Als de knvb het wil zijn mvv, roda, fortuna binnen 2 jaar allemaal hun licentie kwijt.
quote:Op woensdag 8 april 2009 15:43 schreef Palmboom313 het volgende:
Als de knvb het wil zijn mvv, roda, fortuna & feijenoord binnen 2 jaar allemaal hun licentie kwijt.
Die schuld is het grote probleem lijkt me niet uit dat ze die kunnen sanerenquote:Op woensdag 8 april 2009 15:51 schreef Evertje het volgende:
[..]
KNVB kan veel willen. Als Fortuna met sluitende begroting en schuldsanering komt kunnen ze de doorlopende licentie niet afpakken!
Laatste maanden is er veel gebeurd met TOF, en er zijn veel contacten opgedaan.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:53 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Die schuld is het grote probleem lijkt me niet uit dat ze die kunnen saneren
Dat zou niet TOF zijn voor ze.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:53 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Die schuld is het grote probleem lijkt me niet uit dat ze die kunnen saneren
quote:Stichting Roda JC trekt steun voor fusie in
Het begint er steeds meer op te lijken dat de fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard alsnog wordt afgeblazen. Afgelopen week maakten de twee profclubs bekend vanaf komend seizoen onder één noemer met elkaar door te gaan, maar nadat de provincie Limburg dinsdag te kennen gaf geen financiële steun te willen verlenen, wordt dat plan steeds onzekerder.
De regionale nieuwszender L1 maakt woensdagmiddag bekend dat de Stichting Roda JC het tot stand komen van Sporting Limburg niet langer zal steunen. Dat heeft voorzitter Jos Muller gezegd naar aanleiding van het onverwachte nieuws van dinsdagavond. De Raad van Commisarissen moet zodoende opnieuw draagvlak proberen te vinden bij de Stichting om alsnog de samensmelting voor mekaar te krijgen.
Hoofdreden voor de Stichting Roda JC om de fusie wel te steunen was de provinciale steun, maar nu deze is weggevallen zegt Muller voorlopig geen heil te zien in het plan. Ook de Stichting Administratiekantoor Roda JC zal zich opnieuw gaan buigen over het fusievoorstel, zo meldt de lokale omroep. Op basis daarvan zal de Stichting Roda JC haar uiteindelijke besluit nemen.
quote:08 April 2009
Fusie voorstanders bekennen één voor één kleur
Nadat de Provincie haar rug heeft toegekeerd naar de fusieclub, de sponsoren en supporters dit al maanden deden, het bestuur van Fortuna met schaamrood op de kaken de kleuren groen en geel bekend volgt nu ook plots de Stichting Roda JC.
Onderstaande lezen we op L1, bijgevoegd de TOF brief gericht aan de Stichting Roda JC. Wie volgt??? De verwachting is als volgt: STAK en dan de Stuurgroep zelf! Hedenavond staat dit laatste te gebeuren.
---
De Stichting Roda JC steunt niet langer de fusie van Roda met Fortuna Sittard. Dat zegt Stichting-voorzitter Jos Muller. De Stichting Roda JC heeft het fusiebesluit nog niet formeel ondertekend. Dat betekent dat de Raad van Commissarissen opnieuw draagvlak moet vinden bij de Stichting om de fusie te kunnen realiseren.
Jos Muller meldt dat de eerste voorlopige instemming gebaseerd was op het veiligstellen van de provinciale steun. Nu die provinciale subsidie van de baan is, valt voor de Stichting het fundament onder de fusie weg. Ook de Stichting Administratiekantoor Roda JC moet zich opnieuw buigen over het fusievoorstel. Op basis van dat voorstel kan de Stichting Roda JC een besluit nemen.
---
Bijgevoegd brief van TOF d.d. 5 april j.l.
Geachte leden van de Stichting Roda JC, beste hr. Muller,
Wij realiseren ons dat in deze dagen van fusieperikelen en belangenafwegingen er een extreem beroep gedaan wordt op u als individu en als groep. Wij beseffen als Stichting " Trots Op Fortuna" hoe moeilijk het is om met extreme druk en het nemen van verantwoordelijkheid om te gaan.
In dat kader doet het ons geen plezier dat wij middels deze Open Brief U wederom moeten vragen verantwoordelijkheid te nemen. Wij menen dit echter te moeten doen omdat wij bij de oprichting van onze Stichting direct hebben gezegd dat wij al onze activiteiten zullen doen op basis van eerlijkheid, transparantie en integriteit. Zelfs als dit leidt tot een fusie of faillissement, wij geloven namelijk dat "eerlijkheid het langst duurt".
Velen zullen dit naïef noemen, maar het helpt ons om onder moeilijke omstandigheden keuzes te maken en om dagelijks met opgeheven hoofd in de spiegel te kunnen blijven kijken. Gebaseerd op deze grondwaarden, onze verantwoordelijkheid als Stichting " Trots op Fortuna" maar zeker ook gebaseerd op de algemene verantwoordelijkheid en rechtvaardigheid die wij voelen als inwoner van Limburg willen wij onderstaande vraagstelling aan u overleggen.
Als allerhoogste bestuurlijk orgaan van de BVO Roda JC heeft de Stichting Roda JC de eindverantwoordelijkheid bij het nemen van de fusie beslissing. Deze moeilijke beslissing heeft u onlangs genomen op maandagavond 30 maart. Wij hebben vernomen dat dit besluitvormingsproces, welke het juridische sluitstuk van de fusie vormt, op zijn zachtst gezegd op "bijzondere wijze" plaats heeft gevonden. Let wel, het is niet aan ons hier een waardeoordeel over te geven. Bijzondere omstandigheden vergen soms bijzondere besluitvormingen .
Gezien de juridische waarde en de enorme impact op het sociale leven van vele tienduizenden inwoners van de Oostelijke en de Westelijke mijnstreek vinden wij het echter onacceptabel dat zo’n cruciale beslissing is genomen op basis van valse voorwendselen. Naar vernomen heeft Wethouder Terpstra u op deze bewuste avond namelijk een aantal beslissende argumenten verstrekt die u uiteindelijk hebben doen bewegen uw eerder ingenomen standpunt om " keiharde garanties " en " een verruiming van de bedenktijd om de zelfstandige versie met een andere investeerder " los te laten, neen, sterker nog, uw eigen Stichtinggrondbeginselen los te laten en een voorstander te worden van een nieuwe vereniging genaamd ‘Sporting Limburg.’
Wij willen nogmaals benadrukken dat in bijzondere omstandigheden er bijzondere besluitvormingsprocessen kunnen plaatsvinden. Wij willen dan ook geen waarde oordeel hierover uitspreken. Dat zou vanuit onze positie ongepast zijn, waarbij wij wel merken dat in geheel Limburg er grote verontwaardiging leeft over de wijze waarop u bent gemanipuleerd.
Wat wij als burger en belastingbetaler van Limburg, maar ook als voetballiefhebber van (h)eerlijk regionaal voetbal wel aan u willen vragen is uw eigen besluitvormingsproces te evalueren en te toetsen. Toetsen op de werkelijkheid van de informatie waarop u uw besluit heeft genomen (valse voorwendselen), toetsen op de integriteit van leden van de Gemeente Kerkrade in het algemeen en de beslissende rol van Wethouder Terpstra in het bijzonder, het toetsen in hoeverre uw " keiharde eisen" ook zijn ingewilligd en tenslotte ook het toetsen of de consequenties van uw beslissing nu datgene hebben opgeleverd wat u is voorgehouden c.q. wat u zelf daarbij in gedachten had. Wij krijgen namelijk stellig de indruk dat ‘Sporting Limburg’ zonder de financiële subsidie van de Provincie met een lagere begroting dan het zelfstandige Roda JC zal gaan draaien.
Deze toetsing is ons inziens niet alleen voor uw eigen Stichting van belang, het is ook cruciaal voor de mogelijke doorstart van Fortuna Sittard en uw eigen Roda JC. Want het zal u niet ontgaan zijn dat er officieel nog geen fusieclub is. De benodigde officiële papieren zijn bv. nog steeds niet getekend en dit komt mede door de grote onrust die er heerst rondom ‘Sporting Limburg’. Zo is de begroting mede gebaseerd op 6.7 miljoen euro provinciale subsidie, waarbij het nog zeer onduidelijk is of die er ooit (in deze hoeveelheid) gaat komen. Ook de toestroom van talrijke grote sponsoren laat nog steeds op zich wachten. Dit komt mede omdat ‘Sporting Limburg’ niet schuldenvrij begint, noch in de komende jaren dit zal worden. Verder zal het u niet ontgaan zijn dat er in juridische zin geen sprake is van een fusie. Het is uw huidige club waarop ‘Sporting Limburg’ wordt gebouwd. Fortuna Sittard zal, behalve veel negatieve emotie, toename van vaste en personele kosten en miljoenen schulden, niets inbrengen. Is dit wat u voor ogen had toen u die cruciale eindbeslissing nam om Roda JC Kerkrade te begraven zodat een niet gedragen en financieel zelfs zwakkere nieuwe vereniging ervoor terug kan gaan komen?
Goed. Concreet vragen wij u, helaas beseffende dat het wederom een enorme druk op u zal leggen, om uw besluitvorming te evalueren en deze ook in juridische zin te laten toetsen. Wij zijn geen juridische experts -en hopen het eerlijk gezegd ook nooit te worden- , maar hier in " Zitterd" leeft het idee dat "het bewust aanleveren van valse voorwendselen" gewoon " fraude" heet. Gezien de enorme impact van uw beslissing en het feit dat u een gedwongen werd om een beslissing te moeten nemen gebaseerd op valse voorwendselen, vragen wij u namens de inwoners van Limburg uw eerder genomen besluit binnen die context officieel terug te draaien en te herzien.
Wij zouden het bijzonder op prijs stellen als u uw reactie in de komende week aan ons zou kunnen laten toekomen. Wij zijn daarnaast ten alle tijden bereid om op een open en eerlijke wijze door te praten. Niet alleen in het belang van Roda JC of Fortuna Sittard (we denken namelijk nog steeds een gezonde doorstart te kunnen maken en willen de laatste onduidelijkheden nader kunnen onderzoeken om hier zekerheid over te kunnen geven), maar met name ook in het belang van de vele duizenden niet-begrijpende, onmachtige en zwaar teleurgestelde inwoners van (zuid) Limburg.
Met sportieve groet
Stichting Trots Op Fortuna
---
Het respect voor TOF groeit met de minuut, het onmogelijk geachte gebeurd alsnog. De fusieclub wordt door alles en iedereen uitgekotst! De 1-0 van Arie de Zeeuwwas dan in blessuretijd. Het laatste fluitsignaal had nog niet geklonken. Op Bouma achtige wijze scoorde TOF valk voor het eindsignaal de 1-1 en de winnende 1-2.
Heb L1 net geluisterd en zo heeft hij het niet gezegd. Hij heeft gezegd dat er bronnen rondom de club hem melden dat de club toch gaat voor SL. De enige die het echter kunnen weten hebben elk commentaar geweigerd en zijn nu op weg naar de stuurgroep voor een crisisberaad. Dus wat de waarheid is, is allemaal erg vaag.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:55 schreef VatosLoco het volgende:
Maurice de Heus (L1) zou op de radio bevestigd hebben dat Sporting Limburg doorgang zal vinden ook nudat de pronvicie geen geld erin steekt, dit zou hij te horen hebben gekregen van een bestuurslid.
De soap continues.
ik zie t ze ook nog wel doen hoor. Die zitten zo vast aan hun pluusje dat ze zelfs met zichzelf willen fuseren.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:55 schreef VatosLoco het volgende:
Maurice de Heus (L1) zou op de radio bevestigd hebben dat Sporting Limburg doorgang zal vinden ook nudat de pronvicie geen geld erin steekt, dit zou hij te horen hebben gekregen van een bestuurslid.
De soap continues.
Dit riep Arie vorige week ook al...quote:Op woensdag 8 april 2009 16:55 schreef VatosLoco het volgende:
De soap continues.
quote:Zo gaan er redelijk bevestigde geruchten dat Hans Erkens Jo Abelshausen en Sjra phillipen vandaag (woensdag) zou hebben overgehaald nog eenmaal naar de fusieclub te willen luisteren c.q. te participeren. Op basis van ons volledig onbekende redenen lijken Jo en Sjra hier mee ingestemd te hebben. Dat ze hier richting TOF en de eigen achterban geen schoonheidsprijs mee winnen mag duidelijk zijn, maar schoonheid is niet wat telt. Ouderwets geld graaien wel.
Olaf van Eijndhoven heeft inmiddels zijn eigen zetel en die van zijn RvC leden als extra drukmiddel op de weegschaal erbij gegooid. Als de fusie er niet komt laten zij Roda JC vallen en stappen ze als RvC lid op.
Het zal echter voor die mannen nog geen gemakkelijke discussie worden want met een dikke zes miljoen euro begroting minder, een stichting Roda Jc die niet heeft getekend, sponsors die niet willen instappen en met een volledig mislukte start van Sporting limburg is die gezonde fusie-vereniging er nog niet zo snel.
Vandaag zal de stuurgroep om 19.30 vergaderen. Rond de klok van 22.00 verwachten we in het snelste geval meer nieuws. In de komende 24 uur wordt dan ook met spanning uitgekeken wat het gaat worden. Wordt het toch de nu al geflopte Sporting Soap of een grote "Mea Culpa" show, waarna het grote publiek met "pek en veren" de schuldigen mag straffen?
TOF kijkt met verbazing toe. Men is begonnen aan de voorbereidingen om de BVO zelfstandig gezond verder te kunnen laten gaan. Wat TOF echter minimaal nodig heeft is een gesprek met de bestuursleden over hoe de financiele vlag er nu bijhangt. Iets wat ze al weken vragen en waar nog steeds het antwoord niet van gegeven is..sja..waarom geven mensen normaal gesproken ook alweer geen inzage in hun boeken??? Vandaag heeft commissarois Jo Abelshausen de geplande afspraak met TOF gecanceld. Bronnen rondom Erkens geven aan dat de reden hiervan is dat Jo goed beslagen bij de stuurgroep wilt komen..
Zo is het en ondanks dat sluit ik niet uit dat het toch doorgaat.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:50 schreef Staanplaats het volgende:
Als de fusieclub wordt doorgezet is dat puur en alleen om het gezichtsverlies van een aantal personen te voorkomen.
Olaf vertrouw ik voor de dooie meter niet! Word dat die Brabander aftaait bij onze club en we zijn soaps achter ons kunnen laten!quote:Op woensdag 8 april 2009 18:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zo is het en ondanks dat sluit ik niet uit dat het toch doorgaat.
MVV hangt traditioneel van corruptie en SS-geld aan elkaar.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:58 schreef Oproerkraaier het volgende:
Laat de Limburgse clubs anders maar eens mooi orde op zaken stellen (financieel), eventueel in het amateurvoetbal, zodat ze later opnieuw serieus aan betaald voetbal kunnen beginnen waar we ons niet voor hoeven schamen. Ik vraag me af hoe het zit met deze corrupte zooi rond Sporting Limburg. Alle besturen lijken corrupt en totaal niet commercieel bezig te zijn. Helaas geldt dat nu ook al voor MVV
Op deze manier krijgt de provincie en het voetbal in Limburg alleen maar een slechte naam.
Ja en ik zou dan eigenlijk mijn laptop af moeten sluiten, maar dan word ik helemaal gek van de zenuwenquote:Op woensdag 8 april 2009 20:28 schreef planethugo het volgende:
de slow motion komt me de strot uit, al maaaaaanden
zit een beetje nerveus hele tijd te zeilen tussen pc en tv. Dalijk maar even wat CL kijken voor een beetje afleiding
quote:Op woensdag 8 april 2009 20:28 schreef planethugo het volgende:
de slow motion komt me de strot uit, al maaaaaanden
zit een beetje nerveus hele tijd te zeilen tussen pc en tv. Dalijk maar even wat CL kijken voor een beetje afleiding
F5-duimquote:Op woensdag 8 april 2009 20:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja en ik zou dan eigenlijk mijn laptop af moeten sluiten, maar dan word ik helemaal gek van de zenuwen.
Precies. We weten dat die figuren nu aan het vergaderen zijn en je zou verwachten dat ze de stekker eruit trekken. Eigenlijk kan dat niet anders, maar ik zie ze nog wel een kunstje flikken.quote:
De prioriteit van Jo en Sjra ligt bij een fusie, dat is hun nr. 1 Keuze anders waren ze al in zee gegaan met TOF, TOF is 2e keus, als er vanaaf nog een oplossing is dan rekken ze het wel weer. Als ze na morgen in zee gaan met TOF en de provincie komt over een maand toch met 8 miljoen laten ze TOF ook weer vallen.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:34 schreef FortunaHome het volgende:
Ik blijf ook maar op F5 drukken op 4 sites:
L1
FortunaHome
Rodajcfans
Limburger
Ik word helemaal gek van deze situatie. Die 2 opa's bij ons beloven gister met ons (TOF) in zee te gaan en vervolgens zeggen ze doodleuk een gemaakte afspraak om te praten vanmiddag af... komt dan nu het zoveelste konijn dat onder de tafel zit uit die hoge hoed.
We hebben al een paar konijnen vakkundig afgemaakt, die laatste lukt ook nog wel.
Dan mogen jullie kerkraadse vriendjes ons op de knieen bedanken.
TOF was de beste keuze 2 weken geleden al, op het moment dat ze onder de 20 miljoen budget zaten is TOF de beste keuze, maar dat heeft de heren toen ook niet tegengehouden, ik roep al tijden dat ze zelfs met een budget van 50 euro en 10 miljoen schuld nog kiezen voor een fusie.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:40 schreef FortunaHome het volgende:
De situatie is drastisch veranderd. Je kunt dit niet meer de beste keuze noemen nu.
Het blijft voor hen echter een moeilijke keuze, ze willen hun centjes terug.
Het gaat inderdaad allang niet meer om het budget, om 'topvoetbal' in Limburg (Arie de Zeeuw met zijn Europa Cupfinalesquote:Op woensdag 8 april 2009 21:46 schreef VatosLoco het volgende:
ik roep al tijden dat ze zelfs met een budget van 50 euro en 10 miljoen schuld nog kiezen voor een fusie.
Eerst heb je het gebedel vanuit Sittard dat de Stichting Roda JC haar beslissing moet heroverwegen, gebeurt dat moeten we jullie op de knieën bedanken?quote:Op woensdag 8 april 2009 21:34 schreef FortunaHome het volgende:
Dan mogen jullie kerkraadse vriendjes ons op de knieen bedanken.
Laten we nog even wachten met het afzeiken van elkaar, als alles goed gaat kunnen we daar de komende jaren weer mee doorgaan. Eerst moet Sporting definitief verslagen worden.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:02 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Eerst heb je het gebedel vanuit Sittard dat de Stichting Roda JC haar beslissing moet heroverwegen, gebeurt dat moeten we jullie op de knieën bedanken?
Dacht 't niet!
Precies. Als dit allemaal voorbij is kunnen we het hopelijk vieren met een heerlijke matpartij bij derby.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Laten we nog even wachten met het afzeiken van elkaar, als alles goed gaat kunnen we daar de komende jaren weer mee doorgaan. Eerst moet Sporting definitief verslagen worden.
Zoveel vertrouwen in een degradatiequote:Op woensdag 8 april 2009 22:12 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Precies. Als dit allemaal voorbij is kunnen we het hopelijk vieren met een heerlijke matpartij bij derby.
Ze halen vast weer een of andere streek uit. Wie weet overleggen ze met Leon Melchior en de weduwe Rost van Tonningen om Sporting te sponsoren.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:17 schreef planethugo het volgende:
de 'heren' hebben blijkbaar genoeg te vergaderen.... normale mensen zouden allang klaar zijn en het luchtkasteel laten crashen
Als daarbij hoort dat Roda blijft bestaan en de gekken die achter deze fusie zitten heel snel uit het PLS verdwijnen teken ik daarvoor.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:18 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Zoveel vertrouwen in een degradatie?
quote:Fusie alsnog afgeblazen
De fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard is definitief afgeblazen. Nadat de provincie dinsdag had laten weten af te zien van financiële steun, besloten beide clubs de stekker uit Sporting Limburg te trekken.
Leende
Door Rob Sporken en Bjorn Oostra
De stuurgroep Topvoetbal in Limburg voerde woensdag in Leende overleg met verschillende partijen. Behalve afgevaardigden van beide clubs was ook een zware delegatie van de gemeente Kerkrade (met onder anderen burgemeester Jos Som en de wethouders Ralf Krewinkel en Wil Terpstra) een opvallende aanwezige. Na ongeveer tweeënhalf uur was de bijeenkomst ten einde. Woordvoerder Arie de Zeeuw wilde na afloop niets kwijt behalve dat vandaag om 9 uur een persverklaring volgt. Volgens bronnen zal daarin worden gemeld dat besloten is niet verder te gaan met het fusieproces. Sporting Limburg zou in de huidige omstandigheden geen toegevoegde waarde hebben voor de beide clubs.
Eerder op de dag verklaarde de Stichting Roda JC niet akkoord te zullen gaan met de fusie. Het hoogste orgaan binnen de Kerkraadse club had vorige week weliswaar mondeling zijn goedkeuring gegeven, maar liet woensdag weten geen handtekening te zullen zetten. Door het ontbreken van de steun van de provincie was volgens Stichtingsvoorzitter Jos Muller een belangrijke pijler weggevallen.
Roda en Fortuna staan nu voor de opdracht zelfstandig verder te gaan. Bronnen binnen Fortuna laten weten dat de club uit Sittard twee scenario's bekijkt. In samenwerking met Trots Op Fortuna proberen de licentie te behouden of het faillissement aanvragen. Om te voorkomen dat de KNVB de licentie per 1 juli intrekt moet Fortuna een dichtgetimmerde begroting over meerdere jaren in Zeist inleveren, inclusief een plan van aanpak voor de schuldsanering.
Roda zal alles in het werk moeten stellen om te komen tot een eredivisiewaardige begroting voor komend seizoen. Gezien de imagoschade die het mislukte project heeft veroorzaakt wordt dat een hele klus, geven bronnen aan. Dit seizoen kwam Roda al drie miljoen tekort op de exploitatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |