Dat we dit zeggen hebben we toch aan onze stuugroep te danken. Ik dacht namelijk altijd dat het niet mogelijk was om een grotere hekel aan een voetbalclub te hebben dan ik heb aan Fortuna en MVV. De afgelopen week heb ik echter ontdekt dat dit niet klopt, mijn haat jegens Sporting is nu al veel groter.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:44 schreef Evertje het volgende:
En ja, zelfs ik hoop dat Roda stand alone verder gaat
quote:AD: RvC Fortuna: 'Fusie in zeer, zeer zwaar weer'
dinsdag, 07 april 2009 21:34
Het is volgens de Raad van Commissarissen van Fortuna Sittard plots zeer onzeker of de fusie met Roda JC doorgaat, omdat de provincie Limburg geen overheidssteun aan Sporting Limburg geeft.
Op de 6,5 miljoen euro, waarmee een verwacht exploitatietekort in de eerste vier jaar zou worden gedekt, was namelijk gerekend.
,,De fusie zit hierdoor in zeer, zeer zwaar weer,’’ reageert Jo Abelshausen, mede namens zijn collega in de RvC, Sjra Philippen. ,,Dit is een zware tegenvaller en nu moeten we als bestuur van Fortuna onze verantwoordelijkheid nemen. Zonder steun van de provincie heb je meteen financiële problemen bij de nieuwe club. En dat wilden we niet. Vanmorgen komen we bijeen om ons standpunt te bepalen.’’
Volgens de leden van de RvC, tevens de grootste schuldeisers van Fortuna (3,8 miljoen), is het een reële optie dat de fusie alsnog wordt afgeblazen. Voor Abelshausen is de stichting Trots op Fortuna, dat een zelfstandig Fortuna nastreeft, weer een gesprekspartner, zo bevestigt hij.
De stuurgroep Topvoetbal in Limburg, die de fusie in de steigers zet, wil vooralsnog niet reageren. Na het overleg bij Fortuna komt de stuurgroep bijeen. Eerder liet woordvoerder De Zeeuw weten dat de fusie sowieso doorgaat, ook indien de provincie niet bijspringt.
quote:L1.nl: Fortuna: Toch weer toekomst voor zelfstandige club
dinsdag, 07 april 2009 20:22
Een zelfstandig voortbestaan van Fortuna Sittard is weer in beeld bij de leiding van Fortuna Sittard. Commissaris Jo Abelshausen heeft dinsdagavond contact opgenomen met de Stichting Trots op Fortuna. Dat bevestigt TOF-voorzitter Wil Meijers. De ommezwaai bij de Fortuna-leiding komt na het besluit van de provincie om geen geld te geven aan Sporting Limburg.
Wil Meijers neemt het verzoek van de Fortuna-leiding in beraad. De Stichting Trots op Fortuna voelt zich fors beschadigd door de Fortuna-leiding in de aanloop naar het fusiebesluit. De KNVB liet vorige week weten dat Fortuna geen licentie zou krijgen voor het nieuwe seizoen.
en dan over 2 jaar beide faillietquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:53 schreef Garudo het volgende:
Nou heeft Roda wel één probleem...de fusie gaat misschien niet door, maar er kunnen nog straffen volgen na de stoelendans van afgelopen week...en als de fusie niet door gaat, dan zal de KNVB wel zo zielig zijn om een zo hoog mogelijke boete te geven om zo die fusie alsnog door te laten komen...zou wel een flikkerstreekt zijn, maar de KNVB WIL die fusie en ze proberen echt alles...
Ik hoop het niet, want Roda en Fortuna moeten gewoon alleen door. Geen fusie!
Ik weet het toch niet. Fortuna heeft echt heel veel geld nodig, ik denk dat Abelshausen en Philippen dat niet kunnen ophoesten en TOF al evenmin. Bij de minste of geringste twijfel zal de KNVB Fortuna alsnog de nek omdraaien.quote:
Denk dat supporters het liever zo hebben, dan een fusie.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:42 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
en dan over 2 jaar beide failliet![]()
Denk dat de harde kern dat wel liever ziet. Maar de andere supporters (waarvan er veel meer zijn) zullen dat misschien anders zien.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:44 schreef Garudo het volgende:
[..]
Denk dat supporters het liever zo hebben, dan een fusie.
Je gaat je afvragen of er zolangzamerhand geen grond is om bepaalde figuren voor de rechter te slepen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:46 schreef planethugo het volgende:
sjezus dus eigenlijk hebben ze vorige week gewoon al een club gepresenteerd die nog niet bestond...
hoezo een luchtkasteel?
Toch al mooi 4 topics over volgeluld, naast 7 topics over al het gedoe daarvoor. Niet slechtquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:46 schreef planethugo het volgende:
sjezus dus eigenlijk hebben ze vorige week gewoon al een club gepresenteerd die nog niet bestond...
hoezo een luchtkasteel?
Kunnen we samen met Feyenoord in de hoofdklasse gaan spelen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:42 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
en dan over 2 jaar beide failliet![]()
quote:'Ik ben sprakeloos.' Zo reageert Roda-voorzitter en stuurgroep lid Olaf van Eijndhoven op het bericht dat de provincie geen geld geeft aan de beoogde fusieclub Sporting Limburg. Van Eijndhoven zegt dit besluit van de provincie nooit te hebben verwacht. "Wij gaan ons woensdag beraden op de ontstane situatie'.
Van Eijndhoven zegt verder niet bezig te zijn met een zelfstandig Roda JC. 'Ik, noch de overige commissarissen geloven in Roda stand alone', aldus de Roda voorzitter. Fortuna houdt die optie wel open.
De beslissing van de provincie om geen geld te steken in de nieuwe fusieclub kwam ook hard aan bij de Stuurgroep
Topvoetbal in Limburg. "We zijn zwaar teleurgesteld'', aldus woordvoerder Arie de Zeeuw, die niet kon zeggen of het besluit van de provincie een fusie nu alsnog kan voorkomen. ,"We hebben even nodig om met elkaar te bekijken wat dit voor gevolgen heeft." Woensdagavond komt de Stuurgroep bij elkaar om te praten.
Lieve Olaf. Als je daar niet in gelooft wordt het tijd om op te stappen en dan mogen al die andere schattige commissarissen met je meegaan. Als je dan ook de mensen van de stichting (uiteraard m.u.v. Gulpen en Vankan) en van STAK meeneemt is de broodnodige schoonmaak voor een groot deel al voltooid. Dan kunnen echte Rodamensen, die wel in Roda stand alone geloven, de boel overnemen. Dus ga lekker terug naar Roermond, niemand zal je missen. Dagquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:27 schreef planethugo het volgende:
Van Eijndhoven zegt verder niet bezig te zijn met een zelfstandig Roda JC. 'Ik, noch de overige commissarissen geloven in Roda stand alone', aldus de Roda voorzitter. Fortuna houdt die optie wel open.
Wat verwacht je anders van een man die fusies begeleiden als een beroep heeft. Tijd om plaats te maken Olaf.quote:Van Eijndhoven zegt verder niet bezig te zijn met een zelfstandig Roda JC. 'Ik, noch de overige commissarissen geloven in Roda stand alone', aldus de Roda voorzitter. Fortuna houdt die optie wel open.
Kennis van logica is niet bepaald ontwikkeld bij dit juristje. Een stand alone versie van Fortuna betekent dat Roda ook stand alone verder moet. Je kan niet fuseren als er maar een partij is.quote:'Ik ben sprakeloos.' Zo reageert Roda-voorzitter en stuurgroep lid Olaf van Eijndhoven op het bericht dat de provincie geen geld geeft aan de beoogde fusieclub Sporting Limburg. Van Eijndhoven zegt dit besluit van de provincie nooit te hebben verwacht. "Wij gaan ons woensdag beraden op de ontstane situatie'.
De beslissing van de provincie om geen geld te steken in de nieuwe fusieclub kwam ook hard aan bij de Stuurgroep
Topvoetbal in Limburg. "We zijn zwaar teleurgesteld'', aldus woordvoerder Arie de Zeeuw, die niet kon zeggen of het besluit van de provincie een fusie nu alsnog kan voorkomen. ,"We hebben even nodig om met elkaar te bekijken wat dit voor gevolgen heeft." Woensdagavond komt de Stuurgroep bij elkaar om te praten.
Dat wordt dan wel een post-natale abortus.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:45 schreef planethugo het volgende:
zou het dan toch??? Zo wanhopig heb ik de stuurgroep nog niet horen spreken. Vorige week nog grootspraak en nu even kijken wat ze gaan doen... Er kan maar 1 logisch besluit komen: abortus voor de fusieclub. Maarja met olaf weet je t nooit....
Ho ho. Onze Olaf is wel onze charismatische leidsman.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:33 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Wat verwacht je anders van een man die fusies begeleiden als een beroep heeft. Tijd om plaats te maken Olaf.
Ik was sowieso tegen een fusie, maar de manier waarop men het geprobeerd heeft maakt me razend. Het was op de manier waarop de oude KVP-kliek Limburg al decennialang runt en daar kots ik van.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:47 schreef iehlaak het volgende:
Het stoort me misschien nog wel het meest dat onze club gesloopt wordt door een giftige combinatie van baantjesjagers, zwakzinnige juristen en inteelt-christenen. Als het capabele mensen zouden zijn die het professioneel zouden aanpakken, dan zou ik het iets beter trekken.
Het zou mooi zijn als hij op goede vrijdag definitief aftreedt, dan kan Roda met pasen herrijzen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:51 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ho ho. Onze Olaf is wel onze charismatische leidsman.![]()
[ afbeelding ]
Toch ben ik er niet gerust op en ben ik bang dat er iemand ons nog een mes in de rug steekt. Daarom moet er nu ingegrepen worden, misschien is staatssecretaris Timmermans (Rodaman in hart en nieren) bereid om zijn partijgenoten in het Kerkraadse college tot de orde te roepen en zo te beginnen met de broodnodige schoonmaakoperatie.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:47 schreef iehlaak het volgende:
Kennis van logica is niet bepaald ontwikkeld bij dit juristje. Een stand alone versie van Fortuna betekent dat Roda ook stand alone verder moet. Je kan niet fuseren als er maar een partij is.![]()
Bron: Fortunahome.comquote:Fortuna heeft TOF benadert voor Stand-alone versie
De stuurgroep heeft haar "bedrog & leugens" verhaal, eerlijk is eerlijk, tot het laatst toe vol gehouden. Arie de Zeeuw hoorden we vorige week voor NOS radio toch echt zeggen dat "het nu toch echt 100% zeker rond is". Hans Erkens die met het hand op zijn hart zweerde dat de sponsoren " echt wel in de rij staan". We kunnen pagina's vol schrijven over de misselijkmakende leugens van deze bestuurders. De schade die zij deze provincie hebben aangedaan is niet in geld uit te drukken. Het geloof in bestuurders is weg alsmede het vertrouwen in een eerlijke media.
Want laten we eerlijk zijn, alleen Fortunahome.com bracht nog kritisch doch realistisch nieuws naar buiten. L1 en Dagblad de limburger liepen als een schoothondje achter de stuurgroep aan. Misschien is dit nog wel de grootste schande!
Enfin. Terug naar nu. De stuurgroep heeft tot aan de dag van vandaag alle harde zaken niet rond. Te beginnen met de begroting die nu onder de 10 miljoen euro ergens ligt. Ten tweede de schuldsanering. Jo Abelshausen en Sjra Phillipen werden met de schuloplossing van de bv Fortuna Sittard belast, dit zeer tegen hun zin in. Ten derde de officiele akte. Ook deze is niet getekend. Dat men in een kasteeltje op een geheime locatie wat anders beweert, so be it.
Nu vandaag de Provincie de stop uit Sporting Limburg heeft getrokken begint de ballon wel heel snel leeg te lopen. Potentiele sponsoren twijfelden al zwaar en zullen nu zeker niet instappen. Maar ook de aanhoudende druk van supporters heeft niet geholpen om een breed draagvlak binnen Zuid-Limburg te krijgen. Dus geen geld, geen officiele handtekeningen, geen licentie van de knvb, betrapt op de zoveelste leugen en verlies van betrouwbaarheid en integriteit: wat zou jij doen als stuurgroep?
Daar komen we morgen achter want dan gaan de "Kasteel-heren" weer een persbericht maken. Ach, laten we nog niet de champagne laten knallen, maar hem klaar zetten lijkt ons geen kwaad kunnen.
Enfin. Dat de fusie niet doorgaat is allemaal leuk en aardig. Maar wat betekent dit nu voor onze club. Wij waren toch failliet en hadden geen licentie meer! Ook fout. Althans, grotendeels fout. Fortuna Sittard heeft een licentie en die kan niet zomaar worden afgepakt. Daar wij in cat. 1 zitten dienen we wel uiterlijk voor 1 juni een sluitende begroting met handtekeningen in te leveren. Voor de goede orde, "we" is in deze de bestuurder(s) van Fortuna Sittard. Niet TOF dus.
Verder is het dus essentieel om een sluitende begroting te maken en om een plan van aanpak te hebben aangaande de schuldsanering. Op hoofdlijnen betekent dit dat Fortuna Sittard minimaal 1 a 1.5 miljoen in 2009/2010 zal dienen te saneren.
We weten allemaal dat TOF Fortuna Sittard heel, heel erg graag helpt. De bijzonder sympathieke Sticjting bestaande uit sponsoren, adviseurs en supporters hebben in een korte tijd de harten van mensen voor zich gewonnen. TOF heeft een sluitende begroting gepresenteerd van rond de 2.3 miljoen. Een stijging van de begroting in vergelijking met 2008-2009. Maar TOF heeft ook altijd aangegeven dat het graag wil werken aan de licentie en aan de schuldsanering. Om dat te kunnen heeft het inzicht in de cijfers nodig en een formele rol in het bestuur. Dit is tot aan de dag van vandaag niet gerealiseerd.
Maar soms lijkt Fortuna net de matrix. Vandaag hebben de bestuuders van Fortuna Sittard namelijk het bestuur van TOF laten weten dat zij graag snel in gesprek willen komen met TOF om "met volle kracht een stand alone versie voor Fortuna Sittard neer te zetten, samen met TOF!".
Trots op Fortuna is verheugd met de hernieuwde opening, maar neemt officieel gezien "het verzoek van de Fortuna-leiding in beraad". De Stichting Trots op Fortuna voelt zich namelijk fors beschadigd door de Fortuna-leiding in de aanloop naar het fusiebesluit. Daarnaast dient er ook goed nagedacht te worden over de condities waaronder de samenwerking gedaan dient te worden.
Woensdag zal er topberaad zijn en zullen de hoofdlijnen waarschijnlijk getekend gaan worden. Dan weten we beter wat de stuurgroep nog gaat doen, wat Jo en Sjra willen gaan doen en wat TOF gaat doen. Donderdagavond is in ieder geval de TOF vergadering waarin zeer waarschijnlijk het besluit (of een staus-update) van TOF gecommuniceerd zal gaan worden.
Al met al is dit een mooie dag. Fortuna Sittard heeft wel degelijk heel serieus zicht op een kans om de standalone versie neer te zetten samen met TOF. Veel beter kunnen we het ons niet voorstellen!. In de komende dagen zal het nieuws zich snel opvolgen. Wij raden u dan ook aan deze pagina goed te blijven volgen en..je alvast voor te bereiden op een superleuk maar uitdagend gevecht om de club SAMEN in de komende zes weken te gaan redden.
quote:Aan het College van Burgemeester en Wethouders
Postbus 600
6460 AP Kerkrade
Betreft: artikel 38 vragen n.a.v. artikel op website van L1:”Provincie: geen geld voor fusieclub”
PVDA stelt vragen aan college
Kerkrade, 7 april 2009.
Geacht College,
Op de website van L1 (www.L1.nl) van vandaag wordt vermeld dat de Provincie geen geld geeft aan de nieuwe fusieclub omdat niet wordt voldaan aan alle voorwaarden.
Gelet op het vorenstaande hierbij enkele vragen ter beantwoording.
- Bent u bekend met de inhoud van dit artikel?
- Indien de inhoud van dit artikel juist is, bent u het dan met de fractie van de PvdA eens dat zonder financiële ondersteuning van de Provincie de financiële basis voor de eventuele nieuwe fusieclub veel te smal is c.q. wordt?
- Bent u het eens dat de voorwaarden ontbreken om verder te gaan met Sporting Limburg? Zo neen, waarom niet?
- Bent u het vervolgens met de PvdA fractie eens dat derhalve ook het draagvlak ontbreekt om als Sporting Limburg verder te gaan?
- Is dit voor het college aanleiding om de hele fusieplannen ter discussie te stellen c.q te staken en de optie aan te kaarten/te bespreken om verder te gaan onder de naam Roda Kerkrade?
Met vriendelijke groet,
L. Jongen, fractievoorzitter mw. C. Szalata, vice-fractievoorzitter
quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:54 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Kunnen we samen met Feyenoord in de hoofdklasse gaan spelen.
Ik weet het niet, ze moeten wel de financien nog rond krijgen, lukt dat niet dan draait de KNVB ze waarschijnlijk alsnog de nek om.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:25 schreef Garudo het volgende:
Dus dat Fortuna nu alleen verder gaat is nu ongeveer 95% zeker?
De eerste divisie gaat Eindhoven al kwijt raken en mogelijk AGOVV ed. binnenkort nog. Als Fortuna relatief goed kan doorstarten ivm deze clubs, dan zal men dat onder streng toezicht toelaten verwacht ik... Zeker als Roda alsnog ten onder gaat (Wat lijkt te gebeuren).quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ze moeten wel de financien nog rond krijgen, lukt dat niet dan draait de KNVB ze waarschijnlijk alsnog de nek om.
Dat kan niet gebeuren, want de gemeente Kerkrade is door een afgegeven bankgarantie verplicht om Roda dan alsnog te redden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:44 schreef existenz het volgende:
[..]
De eerste divisie gaat Eindhoven al kwijt raken en mogelijk AGOVV ed. binnenkort nog. Als Fortuna relatief goed kan doorstarten ivm deze clubs, dan zal men dat onder streng toezicht toelaten verwacht ik... Zeker als Roda alsnog ten onder gaat (Wat lijkt te gebeuren).
Met een bankgarantie sta je garant voor een lening, niet voor de totale schuld... Ik neem aan dat de gemeente Kerkrade niet zo stom is dat ze hun eigen financien op de tocht zetten voor een voetbal club. Steun is 1 ding, maar je dagelijkse gang van zaken ervoor opofferen...quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat kan niet gebeuren, want de gemeente Kerkrade is door een afgegeven bankgarantie verplicht om Roda dan alsnog te redden.
De spelers van Roda geven zelf toe dat ze jaren boven hun stand hebben geleefd.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:44 schreef existenz het volgende:
[..]
De eerste divisie gaat Eindhoven al kwijt raken en mogelijk AGOVV ed. binnenkort nog. Als Fortuna relatief goed kan doorstarten ivm deze clubs, dan zal men dat onder streng toezicht toelaten verwacht ik... Zeker als Roda alsnog ten onder gaat (Wat lijkt te gebeuren).
De gemeente Kerkrade heeft een bankgarantie afgegeven voor 14.000.000 en de schuld bedraagt hooguit 3.000.000.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:51 schreef existenz het volgende:
[..]
Met een bankgarantie sta je garant voor een lening, niet voor de totale schuld... Ik neem aan dat de gemeente Kerkrade niet zo stom is dat ze hun eigen financien op de tocht zetten voor een voetbal club. Steun is 1 ding, maar je dagelijkse gang van zaken ervoor opofferen...
Met 3 miljoen schuld ga je niet failliet... Dus het is wel meer, anders hoeven ze ook niet garant te staan voor 14 miljoen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De gemeente Kerkrade heeft een bankgarantie afgegeven voor 14.000.000 en de schuld bedraagt hooguit 3.000.000.
En je punt is? De betere Roda spelers vertrekken, die zijn hun salaris waard. Dan houd je een zooitje over waar je nu al plek 16 mee staat....quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De spelers van Roda geven zelf toe dat ze jaren boven hun stand hebben geleefd.
je verwart roda met fortuna. Roda hád 3 miljoen schuld maar dat heeft de gemeente betaald in ruil voor een meerderheidsbelang in het stadion.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:54 schreef existenz het volgende:
[..]
Met 3 miljoen schuld ga je niet failliet... Dus het is wel meer, anders hoeven ze ook niet garant te staan voor 14 miljoen.
Dat ze ik nietquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:59 schreef planethugo het volgende:
[..]
je verwart roda met fortuna. Roda hád 3 miljoen schuld maar dat heeft de gemeente betaald in ruil voor een meerderheidsbelang in het stadion.
als dit geneuzel afgeblazen wordt dan zal het wel een enorme taak worden om alles voor volgend seizoen op orde te krijgen. Maargoed even afwachten tot morgen...
* DarkShine mompelt iets over een garantie die er al een paar jaar ligt en iets over een hypotheek ofzoquote:Op woensdag 8 april 2009 00:01 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat ze ik nietIk gaf alleen een reactie op iemand die zei dat Kerkrade een bankgarantie van 14 miljoen geeft voor een schuld van 3 miljoen....
Kijk, dat is een completer verhaal en dan vind ik het begrijpelijkerquote:Op woensdag 8 april 2009 00:02 schreef DarkShine het volgende:
[..]
* DarkShine mompelt iets over een garantie die er al een paar jaar ligt en iets over een hypotheek ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |