Dat we dit zeggen hebben we toch aan onze stuugroep te danken. Ik dacht namelijk altijd dat het niet mogelijk was om een grotere hekel aan een voetbalclub te hebben dan ik heb aan Fortuna en MVV. De afgelopen week heb ik echter ontdekt dat dit niet klopt, mijn haat jegens Sporting is nu al veel groter.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:44 schreef Evertje het volgende:
En ja, zelfs ik hoop dat Roda stand alone verder gaat
quote:AD: RvC Fortuna: 'Fusie in zeer, zeer zwaar weer'
dinsdag, 07 april 2009 21:34
Het is volgens de Raad van Commissarissen van Fortuna Sittard plots zeer onzeker of de fusie met Roda JC doorgaat, omdat de provincie Limburg geen overheidssteun aan Sporting Limburg geeft.
Op de 6,5 miljoen euro, waarmee een verwacht exploitatietekort in de eerste vier jaar zou worden gedekt, was namelijk gerekend.
,,De fusie zit hierdoor in zeer, zeer zwaar weer,’’ reageert Jo Abelshausen, mede namens zijn collega in de RvC, Sjra Philippen. ,,Dit is een zware tegenvaller en nu moeten we als bestuur van Fortuna onze verantwoordelijkheid nemen. Zonder steun van de provincie heb je meteen financiële problemen bij de nieuwe club. En dat wilden we niet. Vanmorgen komen we bijeen om ons standpunt te bepalen.’’
Volgens de leden van de RvC, tevens de grootste schuldeisers van Fortuna (3,8 miljoen), is het een reële optie dat de fusie alsnog wordt afgeblazen. Voor Abelshausen is de stichting Trots op Fortuna, dat een zelfstandig Fortuna nastreeft, weer een gesprekspartner, zo bevestigt hij.
De stuurgroep Topvoetbal in Limburg, die de fusie in de steigers zet, wil vooralsnog niet reageren. Na het overleg bij Fortuna komt de stuurgroep bijeen. Eerder liet woordvoerder De Zeeuw weten dat de fusie sowieso doorgaat, ook indien de provincie niet bijspringt.
quote:L1.nl: Fortuna: Toch weer toekomst voor zelfstandige club
dinsdag, 07 april 2009 20:22
Een zelfstandig voortbestaan van Fortuna Sittard is weer in beeld bij de leiding van Fortuna Sittard. Commissaris Jo Abelshausen heeft dinsdagavond contact opgenomen met de Stichting Trots op Fortuna. Dat bevestigt TOF-voorzitter Wil Meijers. De ommezwaai bij de Fortuna-leiding komt na het besluit van de provincie om geen geld te geven aan Sporting Limburg.
Wil Meijers neemt het verzoek van de Fortuna-leiding in beraad. De Stichting Trots op Fortuna voelt zich fors beschadigd door de Fortuna-leiding in de aanloop naar het fusiebesluit. De KNVB liet vorige week weten dat Fortuna geen licentie zou krijgen voor het nieuwe seizoen.
en dan over 2 jaar beide faillietquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:53 schreef Garudo het volgende:
Nou heeft Roda wel één probleem...de fusie gaat misschien niet door, maar er kunnen nog straffen volgen na de stoelendans van afgelopen week...en als de fusie niet door gaat, dan zal de KNVB wel zo zielig zijn om een zo hoog mogelijke boete te geven om zo die fusie alsnog door te laten komen...zou wel een flikkerstreekt zijn, maar de KNVB WIL die fusie en ze proberen echt alles...
Ik hoop het niet, want Roda en Fortuna moeten gewoon alleen door. Geen fusie!
Ik weet het toch niet. Fortuna heeft echt heel veel geld nodig, ik denk dat Abelshausen en Philippen dat niet kunnen ophoesten en TOF al evenmin. Bij de minste of geringste twijfel zal de KNVB Fortuna alsnog de nek omdraaien.quote:
Denk dat supporters het liever zo hebben, dan een fusie.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:42 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
en dan over 2 jaar beide failliet![]()
Denk dat de harde kern dat wel liever ziet. Maar de andere supporters (waarvan er veel meer zijn) zullen dat misschien anders zien.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:44 schreef Garudo het volgende:
[..]
Denk dat supporters het liever zo hebben, dan een fusie.
Je gaat je afvragen of er zolangzamerhand geen grond is om bepaalde figuren voor de rechter te slepen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:46 schreef planethugo het volgende:
sjezus dus eigenlijk hebben ze vorige week gewoon al een club gepresenteerd die nog niet bestond...
hoezo een luchtkasteel?
Toch al mooi 4 topics over volgeluld, naast 7 topics over al het gedoe daarvoor. Niet slechtquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:46 schreef planethugo het volgende:
sjezus dus eigenlijk hebben ze vorige week gewoon al een club gepresenteerd die nog niet bestond...
hoezo een luchtkasteel?
Kunnen we samen met Feyenoord in de hoofdklasse gaan spelen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:42 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
en dan over 2 jaar beide failliet![]()
quote:'Ik ben sprakeloos.' Zo reageert Roda-voorzitter en stuurgroep lid Olaf van Eijndhoven op het bericht dat de provincie geen geld geeft aan de beoogde fusieclub Sporting Limburg. Van Eijndhoven zegt dit besluit van de provincie nooit te hebben verwacht. "Wij gaan ons woensdag beraden op de ontstane situatie'.
Van Eijndhoven zegt verder niet bezig te zijn met een zelfstandig Roda JC. 'Ik, noch de overige commissarissen geloven in Roda stand alone', aldus de Roda voorzitter. Fortuna houdt die optie wel open.
De beslissing van de provincie om geen geld te steken in de nieuwe fusieclub kwam ook hard aan bij de Stuurgroep
Topvoetbal in Limburg. "We zijn zwaar teleurgesteld'', aldus woordvoerder Arie de Zeeuw, die niet kon zeggen of het besluit van de provincie een fusie nu alsnog kan voorkomen. ,"We hebben even nodig om met elkaar te bekijken wat dit voor gevolgen heeft." Woensdagavond komt de Stuurgroep bij elkaar om te praten.
Lieve Olaf. Als je daar niet in gelooft wordt het tijd om op te stappen en dan mogen al die andere schattige commissarissen met je meegaan. Als je dan ook de mensen van de stichting (uiteraard m.u.v. Gulpen en Vankan) en van STAK meeneemt is de broodnodige schoonmaak voor een groot deel al voltooid. Dan kunnen echte Rodamensen, die wel in Roda stand alone geloven, de boel overnemen. Dus ga lekker terug naar Roermond, niemand zal je missen. Dagquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:27 schreef planethugo het volgende:
Van Eijndhoven zegt verder niet bezig te zijn met een zelfstandig Roda JC. 'Ik, noch de overige commissarissen geloven in Roda stand alone', aldus de Roda voorzitter. Fortuna houdt die optie wel open.
Wat verwacht je anders van een man die fusies begeleiden als een beroep heeft. Tijd om plaats te maken Olaf.quote:Van Eijndhoven zegt verder niet bezig te zijn met een zelfstandig Roda JC. 'Ik, noch de overige commissarissen geloven in Roda stand alone', aldus de Roda voorzitter. Fortuna houdt die optie wel open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |