Te gek voor woorden, ben ik met je eensquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:19 schreef Verbal het volgende:
Met andere woorden: 'ik vind het onzin en daarom hebben jullie te pikken dat ik bij jullie binnenkom wanneer ik wil en jullie mening over jullie eigen privacy doet er in jullie eigen huis niet toe.
Ik zou haar dus alleen de sleutel teruggeven wanneer ze beloofd zich aan jullie regels m.b.t. privacy te houden en geef meteen aan dat er meteen een nieuw slot op de deur komt wanneer ze besluit zich er niet aan te houden. Van dat nieuwe slot krijgt ze dan ook niet meer de sleutelquote:Nu heb ik al diverse scenario's bedacht:
a) ze krijgt de sleutel alleen terug als ze beterschap belooft.
b) ze krijgt de sleutel niet terug
c) ze krijgt de sleutel terug, maar bij de eerste overtreding verander ik onaangekondigd de cilinder.
Kom op zeg, je eigen huis barricaderen ! Ze heeft het maar te slikken en anders géén sleutel.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:48 schreef Spooky4u het volgende:
Optie D: sleutel teruggeven voor ongemak van jezelf buitensluiten en een knip op de deur zetten die erop gaat als jullie binnen zijn.
Nee, een ruzie met je schoonmoeder creeëren terwijl het makkelijker opgelost kan worden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:51 schreef elcastel het volgende:
[..]
Kom op zeg, je eigen huis barricaderen ! Ze heeft het maar te slikken en anders géén sleutel.
Je schoonouders te vriend houden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:59 schreef kikoooooo het volgende:
Hou die sleutel gewoon en het probleem is opgelost. Of zeg dat ze moeten oprotten. Wtf is het probleem?
Optie b dus. Optie a gaat niet gebeuren (zie boven), optie c kost je alleen geld (want optie a gaat niet gebeuren).quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:19 schreef Verbal het volgende:
maar nu heeft ze gewoon gezegd dat ze onze mening in deze aan haar laars zal blijven lappen.
Dit is serieus en dat is KLB eigenlijk nooitquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:50 schreef TNA het volgende:
Dit zou een pareltje zijn in KLB
Verder: optie a+c.
Wacht maar tot Brechte het jou flikt, denk niet dat je er blij van wordt.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:17 schreef yvonne het volgende:
Optie c kost je alleen maar geld, je kunt haar best zonder al teveel ellende vertellen dat ze de sleutel niet terugkrijgt.
Het is klaar af en over.
Als ze het niet begrijpt is zíj degene die ruzie zoekt, mocht het überhaupt zover komen. En ja een knip op de deur is barricaderen, wel eens brand in je huis gehad ?quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:57 schreef Spooky4u het volgende:
Nee, een ruzie met je schoonmoeder creeëren terwijl het makkelijker opgelost kan worden.
En een knip is ook echt een barricade
Als ze mij dat zou flikken begrijp ik heus de boodschap welquote:Op vrijdag 3 april 2009 20:20 schreef Cahir het volgende:
[..]
Wacht maar tot Brechte het jou flikt, denk niet dat je er blij van wordt.
Ik zou sleutel terugeven + heel goed gesprek houden.
Ga toch fietsen met die work-arounds.. Gewoon geen sleutel meer geven. Klaar, simpel en doeltreffend!quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:25 schreef Mendeljev het volgende:
Anders monteer je toch gewoon elektrisch contactje (magneetstrip) op de deur? Eentje die aangesloten is op een deurbel anders dan de eigen deurbel. Het hoeft niet veel te kosten en beide partijen zijn dan tevreden.
onzin, net zoals dat 'ach, geef de sleutel terug en doe de knip op de deur, kusjekroel'quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:25 schreef Mendeljev het volgende:
Anders monteer je toch gewoon elektrisch contactje (magneetstrip) op de deur? Eentje die aangesloten is op een deurbel anders dan de eigen deurbel. Het hoeft niet veel te kosten en beide partijen zijn dan tevreden.
En als er nou 'moeder' had gestaan in plaats van 'schoonmoeder', had je het dan wel gesnapt?quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:55 schreef mgerben het volgende:
Edit: Ik begrijp eigenlijk al niet hoe 'schoonmoeder' en 'sleutel' in één zin kunnen staan.
Of je geeft je sleutel aan een ander persoon die je wel vertrouwt en je zegt je schoonma dat in geval van nood ze daar de sleutel zou kunnen krijgen...quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:02 schreef Desmonkey het volgende:
Da's ook de reden waarom mijn vader alleen toegang heeft tot mijn huissleutels (zit namelijk in zijn kluis). Die houdt zich aan de afspraak. Mijn moeder denkt dat ze alles mag en komt waarschijnlijk gewoon onaangekondigd binnen lopen. Ik zou voor optie B gaan, tenzij je schoonvader niet zo'n softie is die achter zijn vrouw aanrent.
Zo'n kettingslot zodat je voordeur op een kiertje open kan is ook wel handig. Dan weet ze iig dat jullie thuis zijn en is het een kwestie van roepen.
[ afbeelding ]
De ideale schoondochter merk ik al!quote:Op zaterdag 4 april 2009 02:45 schreef Xennia het volgende:
Mijn ouders hebben aan verschillende mensen die hen nabij staan de sleutel gegeven en willen juist dat ik en anderen langs komen en ons welkom voelen wanneer wij daar behoefte aan hebben. Fijn vind ik dat, maar omgekeerd voel ik die behoefte niet en mijn ouders hebben daar nog nooit over gezeurd.
Ik heb ook wel wat meer te verbergen dan mijn ouders, mijn huis is geregeld een zooi, er kan wiet op de tafel liggen, ik kan midden op de dag in bed liggen omdat ik pas om 6 uur in de ochtend thuis was etc.
Ik heb geen schoonouders!quote:Op zaterdag 4 april 2009 02:46 schreef Aneurism het volgende:
[..]
De ideale schoondochter merk ik al!
Mijn werden bovenstaande punten niet altijd in dank afgenomen, maar misschien komt het omdat ik geen blonde lokken heb.quote:Op zaterdag 4 april 2009 03:20 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik heb geen schoonouders!
Al waren ze historisch gezien stuk voor stuk dol op me.
Bij mij komt er dan ook niemand onaangekondigd over de vloer (ben ik sowieso te ''autistisch'' voor). Als ik wel weet dat er iemand komt, is mijn huis spik en span. Ik heb die externe druk nodigquote:Op zaterdag 4 april 2009 03:26 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Mijn werden bovenstaande punten niet altijd in dank afgenomen, maar misschien komt het omdat ik geen blonde lokken heb.
Vraag dat haar nou eens op de man/vrouw af, en stel dan, hardop de eisen die je zelf stelt. En hou je daar aan, maar dat het duidelijk is dat dat echt het enige is waar het over gaat, en dat je de relatie tussen jou en je schoonmoeder geenszins wil schaden. Zou dat een indruk achterlaten over wat je er van vindt?quote:Ik wil nog extra benadrukken dat het verder een schat van een mens is, dat ik al 10 jaar langer ken dan mijn vrouw (wij werkten in hetzelfde bedrijf, via haar heb ik mijn vrouw ook ontmoet), dus wij kennen elkaar ook door en door. Ik wil alleen dat onze privacy wordt gerespecteerd, en of dat zo gek is.
Mwa vind het niet "autistisch"heb zelf ook niets met onaangekondigd bezoek, zit je lekker te fappen komt truus ineens hoekje om zetten.quote:Op zaterdag 4 april 2009 03:28 schreef Xennia het volgende:
[..]
Bij mij komt er dan ook niemand onaangekondigd over de vloer (ben ik sowieso te ''autistisch'' voor). Als ik wel weet dat er iemand komt, is mijn huis spik en span. Ik heb die externe druk nodig
Hoe herkenbaarquote:Op zaterdag 4 april 2009 03:28 schreef Xennia het volgende:
[..]
Bij mij komt er dan ook niemand onaangekondigd over de vloer (ben ik sowieso te ''autistisch'' voor). Als ik wel weet dat er iemand komt, is mijn huis spik en span. Ik heb die externe druk nodig
In jouw wereld moet je eerst 2 jaar, 4 maanden en 15 dagen een relatie hebben voor je mag samenwonen?quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:34 schreef B.E.D het volgende:
Stiekem denk ik dat er nog iets anders speelt in deze familie. Iets dat diepgewortelt ligt.
TS is niet voor niets al na 1 jaar gaan samenwonen.
dit dus. snap dat het lastig is maar jullie hebben het eigenlijk al te lang door laten gaan. in je eigen huis moet je altijd privacy en rust hebben en iemand die dat niet respecteerd heeft zeker geen recht op toegang wanneer zij dat wil.quote:Op zaterdag 4 april 2009 02:10 schreef Xennia het volgende:
B en ik zou er verder geen woord aan vuil maken. Is ze nou helemaal van de pot gerukt? Natuurlijk heeft ze jullie privacy te respecteren in jullie eigen huis. Punt.
quote:Op zaterdag 4 april 2009 23:19 schreef bankrupcy het volgende:
Optie B voor een jaar. Daarna A+C. (Schoon-)ouders veranderen allen door grof geweld met botte middelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heerlijk kort door de bocht dit, sommigen leven gewoon met de dag en zien wel hoe de dingen lopen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:34 schreef B.E.D het volgende:
Stiekem denk ik dat er nog iets anders speelt in deze familie. Iets dat diepgewortelt ligt.
TS is niet voor niets al na 1 jaar gaan samenwonen.
En dat deze kwestie voor TS een goede aanleiding geeft om het een en ander aan het licht te brengen.
Vooralsnog is de consensus hier: geen haast met teruggeven, en vóór hij wordt teruggegeven een goed gesprek.quote:
Ze heeft toch al vaker half-half beterschap beloofd? Dat werkte niet. Daarnaast zeg je zelf al dat ze jullie mening totaal niet respecteert en binnen wil komen blijven vallen als ze daar zin in heeft.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:19 schreef Verbal het volgende:
Wellicht een beetje hard, maar dit is misschien een tijdelijke oplossing. Zolang ze geen sleutel heeft, móet ze wel aanbellen om binnen te komen. Misschien als je dit een paar maandjes volhoudt, zit het aanbellen net genoeg in d'r systeem gebakken dat ze het ook gaat doen als ze je de sleutel teruggeeft.quote:b) ze krijgt de sleutel niet terug
Kan ook. Geef bij het teruggeven aan dat de sleutel voor noodgevallen is. Oftewel: als jullie de sleutel kwijt zijn, of als jullie op vakantie zijn en de post moet verzameld worden en de planten moeten water krijgen.quote:c) ze krijgt de sleutel terug, maar bij de eerste overtreding verander ik onaangekondigd de cilinder.
Nee, jullie zijn absoluut niet raar. Het is potverdikkie jullie huisquote:Zijn wij nou zo raar dat wij gewoon zeggenschap willen over ons eigen huis? Of moet een moeder/schoonmoeder altijd maar onaangekondigd binnen kunnen lopen?
Misschien als hij wordt teruggegeven dat ze hem niet standaard meeneemt maar bij haar thuis een plek geeft en hem meeneemt wanneer het nodig is, vakanties e.d.?quote:Op zondag 5 april 2009 10:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
Vooralsnog is de consensus hier: geen haast met teruggeven, en vóór hij wordt teruggegeven een goed gesprek.
Maar ik wilde vooral meningen peilen, omdat ik ervan overtuigd was dat slechts weinigen dit normaal zouden vinden, en dat klopt dus
V.
quote:Op zondag 5 april 2009 00:04 schreef Operc het volgende:
Ik zou voor optie C gaan, maar misschien een idee om er gewoon met je vrouw over te praten?Waarom is het opgelost als hij met zijn vrouw gaat praten? Blijft zijn moeder nog niet weg hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All she wants and needs is just a little taste..
quote:Op zondag 5 april 2009 00:04 schreef Operc het volgende:
Ik zou voor optie C gaan, maar misschien een idee om er gewoon met je vrouw over te praten?Praat ik niet voldoende in de 'wij'-vorm?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
V.Ja inderdaad, V. ja.
Ik hoop dat de ruzie over de schoonmoeder gingquote:Op zondag 5 april 2009 11:51 schreef shmoopy het volgende:
Ik zat me te bedenken dat ze gehoord móet hebben dat jullie ruzie hadden voordat ze binnen kwam, en dat vind ik eigenlijk wel het ultieme bewijs van schijt hebben aan jullie privacy.
Spoiler was verkapte grapquote:Op zondag 5 april 2009 12:15 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waarom is het opgelost als hij met zijn vrouw gaat praten? Blijft zijn moeder nog niet weg hoor.
Jawel, maar soms zijn er hier ook mensen die aan Fokkers om oplossingen vragen en vergeten dat vriendin/vrouw van TS er ook wel iets over te zeggen heeft.quote:Op zondag 5 april 2009 14:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Praat ik niet voldoende in de 'wij'-vorm?
V.
Dit, keihard.quote:Op zaterdag 4 april 2009 02:10 schreef Xennia het volgende:
B en ik zou er verder geen woord aan vuil maken. Is ze nou helemaal van de pot gerukt? Natuurlijk heeft ze jullie privacy te respecteren in jullie eigen huis. Punt.
Kees Flodder deed ook zoiets bij de autosleutel van de buurman.quote:Op zondag 5 april 2009 21:37 schreef Asics het volgende:
Je moet 'm ook nooit laten slingeren als ze in de buurt is. Dan duwt ze hem als je even niet oplet heel stiekem met twee kanten in een plak klei. Later zal ze die twee plakken klei aan elkaar bevestigen zodat ze een mal heeft om in haar schuurtje een schoffel en een riek om te smelten tot sleutel. Voor je het weet staat ze er weer.
Want ik denk niet dat schoonma van gedachten gaat veranderen als jullie het al een paar keer hebben aangekaart. En anders sleutel niet teruggeven en een ander plantjeswatergeef/aanbeladres-in-geval-van-jezelf-buitengesloten-hebben adresje zoeken.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:48 schreef Spooky4u het volgende:
Optie D: sleutel teruggeven voor ongemak van jezelf buitensluiten en een knip op de deur zetten die erop gaat als jullie binnen zijn.
Het is maar net welke afspraken je daarover maakt en respecteert. Bij mijn ouders staat de deur altijd open, zij willen dat mensen zich altijd welkom voelen. Ik houd niet van onaangekondigd bezoek. Als ik de afwas 2 dagen laat staan en in mijn joggingbroek op de bank hang, houd ik niet van een plotselinge wijziging van de plannen. En soms ben ik ook gewoon mensenmoe en wil ik helemaal niemand zien. Mijn ouders hebben daar nog nooit moeilijk over gedaan.quote:Op maandag 6 april 2009 09:37 schreef Maanvis het volgende:
Ik bedenk me net dat het eigenlijk wel frappant is dat ik altijd bij m'n ouders zomaar het huis binnenloop met de sleutel terwijl als m'n ouders zomaar bij mij binnen zouden lopen dat ik dat dan heel erg vervelend zou vinden.
Ik heb hetzelfde. Maar ik liep toen ik er nog woonde natuurlijk ook gewoon op elk moment van de dag naar binnen. Als ik nu onverwachts bij ze langskom roep ik altijd wel even een 'goeiemiddag', zodat ze weten dat er iemand in huis is.quote:Op maandag 6 april 2009 09:37 schreef Maanvis het volgende:
Ik bedenk me net dat het eigenlijk wel frappant is dat ik altijd bij m'n ouders zomaar het huis binnenloop met de sleutel terwijl als m'n ouders zomaar bij mij binnen zouden lopen dat ik dat dan heel erg vervelend zou vinden.
Dat dus. Als je thuis bent, kan je makkelijk jezelf binnensluiten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:23 schreef tonja het volgende:
Grendel aan de binnenkant van de deur. Probleem opgelost.
Als ik het zo lees staat schoonmoeder niet echt open voor een of ander compromis, maar doet ze gewoon wat ze wil. Ik zou die sleutel ook niet meer teruggeven.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:33 schreef katerwater het volgende:
[..]
Dat dus. Als je thuis bent, kan je makkelijk jezelf binnensluiten.
Ik weet dat hiermee het probleem niet is opgelost, maar het is wél een compromis!
Serieus? Ik heb werkelijk nooit begrepen waar die vage traditie vandaan komt, dat je je huissleutels aan je ouders/schoonouders geeft, zelfs niet "omdat het handig is, als je buitengesloten bent".quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:19 schreef Verbal het volgende:
Graag alleen serieuze reacties. Ik wil nog extra benadrukken dat het verder een schat van een mens is, dat ik al 10 jaar langer ken dan mijn vrouw (wij werkten in hetzelfde bedrijf, via haar heb ik mijn vrouw ook ontmoet), dus wij kennen elkaar ook door en door. Ik wil alleen dat onze privacy wordt gerespecteerd, en of dat zo gek is.
Alvast bedankt.
V.
Inderdaad, gewoon na een avondje stappen met je vrienden ff langs je schoonouders gaan en ff zegge dat je bakkie komt drinkenquote:Op maandag 6 april 2009 02:27 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik zou de sleutel echt niet terug geven! Dan gooi je je privacy weg. Onaangekondigd bezoek belt maar lekker aan! Zoals je al zegt, je zou maar net liggen seksen en ze komt jullie boven zoeken
. Lekker dan!
Ik woon nog thuis, maar als ik en mijn vriend gaan samenwonen krijgen mijn ouders en zijn ouders wel een sleutel, maar dat is wel puur en alleen voor het geval dat we ons per ongeluk buitensluiten oid en zij zouden ook echt niet zichzelf binnenlaten dan.
Maar je zou voor de grap op de meest onverwachte tijdstippen jezelf bij hun binnenlaten? In het weekend 's morgens vroeg en haar dan opzoeken in de slaapkamer ofzo! En dat dan een paar weken, dan is ze het vast wel zat en begrijpt ze het punt? Lijkt mij wel grappig
DAT zou er nog bij moeten komen zeg!quote:Op zondag 5 april 2009 21:30 schreef __Saviour__ het volgende:
Als je besluit de sleutel te houden moet je die ook nooit tijdelijk weer teruggeven (vakantie bijv.). Zeer dikke kans dat ze er dan een kopie van laat maken.
B!quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:19 schreef Verbal het volgende:
Olla. ik zit met de volgende vraag.
Mijn vrouw en ik zijn nu bijna 13 jaar bij elkaar, wonen 12 jaar samen, waarvan 11 in onze huidige woning.
Vanaf het moment dat wij hier wonen hebben mijn schoonouders onze huissleutel. Handig tijdens vakanties en als wij onszelf hebben buitengesloten (wart eerlijk gezegd ook weleens is gebeurd).
Nu zijn mijn schoonouders schatten van mensen, hebben veel voor ons over (maar dat is wederzijds).
Het enige waar wij mee zitten, is dat mijn schoonmoeder onze huissleutel altijd meeneemt als ze, aangekondigd of niet, bij ons langsgaat, en zichzelf binnenlaat. Nu vind ik dat onzin: als je bij ons langs wilt komen, bel je gewoon aan. Als we weten dat ze komen, omdat ze hier een hapje komen eten of zo, en ze laten zichzelf dan binnen, vind ik het nog tot daar aan toe, maar wat ons vooral stoort, is dat ze ook vaak onaangekondigd bij ons in de huiskamer (en soms zelfs slaapkamer) staat.
We hebben dit al een aantal keer aangekaart. Mijn vrouw heeft het een paar keer serieus gezegd, dat ze het gewoon niet prettig vindt, en we hebben het ook geprobeerd met grapjes ("nog even en je komt binnen terwijl we een wip liggen te bouwen"). Ondanks een paar keer een halve poging tot beterschap beloven, verandert er niks.
Een paar weken geleden kwam ze zelfs binnen terwijl mijn vrouw en ik een stevige ruzie hadden; staat ineens mijn schoonmoeder met haar hoofd om de hoek. Mijn vrouw schrok zich de tering, waarvan ik mij vervolgens de tering schrok, en ik had bijzonder veel moeite om aardig te blijven. Kort daarvoor kwam ze ook een keer in een weekend binnen (beneden), terwijl ik boven nog in mijn blote reet liep, omdat ik net onder de douche vandaan kwam. Zoals gezegd: onprettig idee.
Maar nóg niet begrepen, want vanmiddag stond ze wéér zomaar in de huiskamer, waar ik rustig effe voor me uit zat te kijken.
Vervolgens heeft ze per ongeluk die sleutel hier laten liggen, dus mijn vrouw belde haar daarnet op (over iets anders) en meldde terloops (om het luchtig te houden) voor de grap dat ze die sleutel niet meer zou krijgen, omdat ze steeds maar onaangekondigd binnen staat.
Dat vond ze niet leuk; sterker nog: ze vindt het onzin, en dat zei ze ook. "Het is eigen (bloed), dus dat moet gewoon kunnen. Dat doe ik bij je broer ook (die in Amsterdam woont en waar ze dus nooit op de bonnefooi langs zou gaan), en trouwens, jullie komen ook altijd bij ons binnen (wat pertinent onwaar is. Behalve als ze weten dat we komen, en dan nog zwaaien we even voor het raam, dat ze weten dat we er zijn, en dán laten we onszelf nog weleens binnen, maar alleen dan).
Met andere woorden: 'ik vind het onzin en daarom hebben jullie te pikken dat ik bij jullie binnenkom wanneer ik wil en jullie mening over jullie eigen privacy doet er in jullie eigen huis niet toe.
Toen ik dat hoorde werd ik vrij boos. Kijk, dat ze het onzin vindt, prima, da's haar goed recht. Als ze onze mening maar respecteert, en effe aanbelt als ze onaangekondigd langs komt. Maar dat ze gewoon weigert zich aan te passen aan wat wij in ons eigen huis graag zouden willen, en vooral dat ze dat nog zo nadrukkelijk zegt, zint mij op zijn zachtst gezegd voor geen meter. Tot nu toe dacht ik gewoon dat ze hardleers was, maar nu heeft ze gewoon gezegd dat ze onze mening in deze aan haar laars zal blijven lappen.
Nu heb ik al diverse scenario's bedacht:
b) ze krijgt de sleutel niet terug
c) ze krijgt de sleutel terug, maar bij de eerste overtreding verander ik onaangekondigd de cilinder.
Maar ik zou graag de mening eens peilen onder de FOK!'ers.
Zijn wij nou zo raar dat wij gewoon zeggenschap willen over ons eigen huis? Of moet een moeder/schoonmoeder altijd maar onaangekondigd binnen kunnen lopen?
Graag alleen serieuze reacties. Ik wil nog extra benadrukken dat het verder een schat van een mens is, dat ik al 10 jaar langer ken dan mijn vrouw (wij werkten in hetzelfde bedrijf, via haar heb ik mijn vrouw ook ontmoet), dus wij kennen elkaar ook door en door. Ik wil alleen dat onze privacy wordt gerespecteerd, en of dat zo gek is.
Alvast bedankt.
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |