abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67694578
Gewoon B.
pi_67694593
Owja, en mijn schoonmoeder heeft ook een sleutel, maar die gebruikt ze alleen in noodgevallen.
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:01:10 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_67694741
Ze woont blijkbaar in de buurt? Hebben jullie ook een sleutel van hun huis? Ga zelf een paar keer onaangekondigd langs, bij voorkeur op kutmomenten. Misschien snapt ze dan het vervelend is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_67694759
Da's ook de reden waarom mijn vader alleen toegang heeft tot mijn huissleutels (zit namelijk in zijn kluis). Die houdt zich aan de afspraak. Mijn moeder denkt dat ze alles mag en komt waarschijnlijk gewoon onaangekondigd binnen lopen. Ik zou voor optie B gaan, tenzij je schoonvader niet zo'n softie is die achter zijn vrouw aanrent.

Zo'n kettingslot zodat je voordeur op een kiertje open kan is ook wel handig. Dan weet ze iig dat jullie thuis zijn en is het een kwestie van roepen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Desmonkey op 04-04-2009 00:09:11 ]
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:05:24 #56
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_67694832
Of je kijkt of ze dit soort dingen ook in Nederland verkopen:

Dan is het buitensluiten niet meer mogelijk en je vertelt haar de code gewoon niet, alleen in de vakantie. En als je terugkomt, verander je hem weer
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:06:16 #57
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67694856
Mijn ouders hebben wel een sleutel maar die ligt gewoon in een bakje thuis. Die hebben ze niet standaard aan hun sleutelbos hangen en nemen hem alleen maar mee als het nodig is, dus ook niet bij een bezoek.
Het is wel erg fijn als er een sleutel is in geval van buitensluiten, maar verder zou ik voor B gaan. Of inderdaad een knip op de deur.
pi_67694941
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:02 schreef Desmonkey het volgende:
Da's ook de reden waarom mijn vader alleen toegang heeft tot mijn huissleutels (zit namelijk in zijn kluis). Die houdt zich aan de afspraak. Mijn moeder denkt dat ze alles mag en komt waarschijnlijk gewoon onaangekondigd binnen lopen. Ik zou voor optie B gaan, tenzij je schoonvader niet zo'n softie is die achter zijn vrouw aanrent.

Zo'n kettingslot zodat je voordeur op een kiertje open kan is ook wel handig. Dan weet ze iig dat jullie thuis zijn en is het een kwestie van roepen.
[ afbeelding ]
Of je geeft je sleutel aan een ander persoon die je wel vertrouwt en je zegt je schoonma dat in geval van nood ze daar de sleutel zou kunnen krijgen...
dag
pi_67695078
Optie B, ze kan er duidelijk niet mee omgaan.
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:35:20 #60
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_67695437
Ik zou er in een gesprek met serieuze toon voor kiezen om de situatie om te draaien. Schets de situatie dat zij in haar blote kont door het huis banjert (of een andere onwenselijke situatie, ruzie, seks, noem maar op), en dat jullie ineens binnen zouden staan. Hoe zij dat zou vinden. Hopelijk begrijpt ze het dan. Zo niet, heb het er dan serieus over en benoem de termen zoals je ze voelt: 'aantasting van privacy'. Het is jullie huis, eigen bloed of niet.

Ik zou de sleutel teruggeven op een aantal condities: als we weten dat je komt, geef een seintje via de bel en loop dan alsnog naar binnen, prima. Als we niet weten dat je komt, bel je aan!

Ik heb zelf de sleutels van het huis van m'n ouders. Die zeggen dat ik altijd binnen mag komen, maar als ik kom, kijk ik eerst naar binnen of ik iemand zie. Zo niet, dan bel ik en wacht ik op reactie. Zo ja, dan zwaai ik, wacht ik op reactie en loop naar binnen.
Bij m'n zus gaat het ook ongeveer zo. Ze woont in een appartement. Weet ze dat ik kom, dan nog bel ik beneden. Als het wachten lang duurt loop ik vervolgens zelf naar binnen en bel ik alsnog aan bij het appartement, dan komt ze eigenlijk altijd. Weet ze niet dat ik kom, dan bel ik en loop ik anders niet naar binnen.

Andersom is het overigens gelukkig ook zo: als ze langskomen bellen ze. Nooit lopen ze zomaar naar binnen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:56:28 #61
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_67695826
Optie D: háár sleutel opeisen en dan hetzelfde gedrag vertonen...?
Een 'schat' van een schoonmoeder, maar zonder enig inlevingsvermogen. Erg bot.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_67696228
Lekker die sleutel terug geven en een nachtslot, zo'n haak dinges erop zetten.
pi_67696343
optie C plus aangifte van huisvredebreuk bij de eerst volgende keer dat ze het weer flikt.

privacy is heilig.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_67696832
B en ik zou er verder geen woord aan vuil maken. Is ze nou helemaal van de pot gerukt? Natuurlijk heeft ze jullie privacy te respecteren in jullie eigen huis. Punt.
pi_67696950
In dit geval geef ik de voorkeur aan optie (D):
Geef alleen de sleutel aan haar voor de periode dat ze die nodig zal hebben, bijvoorbeeld als ze voor het huis wil zorgen tijdens jullie vakantie.

Het valt ergens te begrijpen dat je schoonmoeder graag hecht betrokken wil zijn bij het leven van haar dochter en haar partner. Maar daarbij mag je niets minder verwachten dan dat ze respect heeft voor jullie eigen huis, een plaats waar je je echt rustig moet kunnen terugtrekken voor rust en een eigen leven, zonder dat de buitenwereld daar wat over te zeggen heeft. Als ze zich daar niets van aan wenst te trekken dan kan ze niet verantwoord met jullie leven overweg en is die sleutel op die momenten in verkeerde handen. De sleutel is er niet voor haar plezier en genoegen, maar voor het doel dat die gebruikt zal worden als het nodig is.

Ik ben overigens bekend met het probleem: schoonmoeder gebruikte de sleutel hier ook iets te makkelijk, al belde die nog aan voor ze naar binnen stapte. Gelukkig was dat na een vriendelijke opmerking niet meer het geval. Als het niet had geholpen had de genoemde oplossing de uitkomst geweest. Het kan natuurlijk zijn dat ze dan verbolgen raakt en er dan meer uit wil slepen voor zichzelf. Laat het er dan gewoon bij dat ze de sleutel niet meer krijgt. Jullie prive leven in jullie eigen huis staat los van jullie familieband en jullie goed recht een grens te trekken.
  zaterdag 4 april 2009 @ 02:23:16 #66
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67696952
ik zou voor optie A gaan, flauwigheden als sloten vervangen lijkt me niet echt de sfeer tegoed doen, ik neem aan dat je in een gesprek echt wel kan aangeven dat je gewoon liever niet hebt dat ze nog onaangekondigd binnen valt. En zo hou je tenminste nog ergens een reserve sleutel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 4 april 2009 @ 02:40:53 #67
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_67697084
Ik zou de sleutel niet teruggeven!

Mijn ouders bellen hier altijd aan, heerlijk
Ik ga bij mijn ouders wel altijd gewoon naar binnen met de sleutel (waar ik tot 1,5 week geleden officieel woonde) maar dan weten ze dat ik rond die tijd kom, dus niet dat ik ze per ongeluk betrap in de slaapkamer ofzo
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_67697117
Mijn ouders hebben aan verschillende mensen die hen nabij staan de sleutel gegeven en willen juist dat ik en anderen langs komen en ons welkom voelen wanneer wij daar behoefte aan hebben. Fijn vind ik dat, maar omgekeerd voel ik die behoefte niet en mijn ouders hebben daar nog nooit over gezeurd.

Ik heb ook wel wat meer te verbergen dan mijn ouders, mijn huis is geregeld een zooi, er kan wiet op de tafel liggen, ik kan midden op de dag in bed liggen omdat ik pas om 6 uur in de ochtend thuis was etc.
pi_67697122
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 02:45 schreef Xennia het volgende:
Mijn ouders hebben aan verschillende mensen die hen nabij staan de sleutel gegeven en willen juist dat ik en anderen langs komen en ons welkom voelen wanneer wij daar behoefte aan hebben. Fijn vind ik dat, maar omgekeerd voel ik die behoefte niet en mijn ouders hebben daar nog nooit over gezeurd.

Ik heb ook wel wat meer te verbergen dan mijn ouders, mijn huis is geregeld een zooi, er kan wiet op de tafel liggen, ik kan midden op de dag in bed liggen omdat ik pas om 6 uur in de ochtend thuis was etc.
De ideale schoondochter merk ik al!
pi_67697303
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 02:46 schreef Aneurism het volgende:

[..]

De ideale schoondochter merk ik al!
Ik heb geen schoonouders!
Al waren ze historisch gezien stuk voor stuk dol op me.
pi_67697337
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 03:20 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik heb geen schoonouders!
Al waren ze historisch gezien stuk voor stuk dol op me.
Mijn werden bovenstaande punten niet altijd in dank afgenomen, maar misschien komt het omdat ik geen blonde lokken heb.
pi_67697345
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 03:26 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Mijn werden bovenstaande punten niet altijd in dank afgenomen, maar misschien komt het omdat ik geen blonde lokken heb.
Bij mij komt er dan ook niemand onaangekondigd over de vloer (ben ik sowieso te ''autistisch'' voor). Als ik wel weet dat er iemand komt, is mijn huis spik en span. Ik heb die externe druk nodig
  zaterdag 4 april 2009 @ 03:38:10 #73
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_67697405
quote:
Ik wil nog extra benadrukken dat het verder een schat van een mens is, dat ik al 10 jaar langer ken dan mijn vrouw (wij werkten in hetzelfde bedrijf, via haar heb ik mijn vrouw ook ontmoet), dus wij kennen elkaar ook door en door. Ik wil alleen dat onze privacy wordt gerespecteerd, en of dat zo gek is.
Vraag dat haar nou eens op de man/vrouw af, en stel dan, hardop de eisen die je zelf stelt. En hou je daar aan, maar dat het duidelijk is dat dat echt het enige is waar het over gaat, en dat je de relatie tussen jou en je schoonmoeder geenszins wil schaden. Zou dat een indruk achterlaten over wat je er van vindt?
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_67697415
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 03:28 schreef Xennia het volgende:

[..]

Bij mij komt er dan ook niemand onaangekondigd over de vloer (ben ik sowieso te ''autistisch'' voor). Als ik wel weet dat er iemand komt, is mijn huis spik en span. Ik heb die externe druk nodig
Mwa vind het niet "autistisch"heb zelf ook niets met onaangekondigd bezoek, zit je lekker te fappen komt truus ineens hoekje om zetten.
pi_67699925
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 03:28 schreef Xennia het volgende:

[..]

Hoe herkenbaar
Arseen (As), atoomnummer 33
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 11:46:38 #76
9859 crew  Karina
Woman
pi_67700238
Ik zou gaan voor optie C. Kijk het even aan en mocht ze toch weer zomaar binnenkomen, dan is het afgelopen met de pret.

Mijn moeder heeft ook een sleutel, maar als ze weet dat ik thuis ben, dan belt ze gewoon aan en vice versa trouwens, ik heb ook haar sleutel, maar als ik op visite ga dan laat ik niet mezelf binnen.

Ik houd er ook niet van als iemand zomaar opeens binnen staat, ook al ben je niets bijzonders aan het doen, je schrikt je helemaal kapot. Trouwens, ik vind het ook niet prettig als iemand zomaar mijn huis binnenkomt als ik er niet ben, tenzij ik het van te voren weet (als ik op vakantie ben of zo).

Overdag heb ik altijd de sleutel aan de binnenkant van de deur in het slot, dan kan er niet eens iemand zomaar binnenkomen, want dan krijgen ze de deur niet open.

De situatie doet me trouwens denken aan die serie "Everybody loves Raymond', daar kwam de hele familie ook altijd zomaar binnenwaaien.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_67702161
Sommige mensen hebben de neiging om hun eigen norm algemeen te maken. Zij vinden dat dat moet kunnen, want het is naaste familie, en zo mag je met elkaar omgaan volgens hun.

Ik zou ze gewoon duidelijk maken dat je de sleutel niet hebt gegeven om ze te laten inbreken in je persoonlijk leven, maar alleen voor noodgevallen en vakanties.

Je schoonmoeder heeft niets te zoeken in je huis, ongeacht of ze wel of geen sleutel heeft.

Dat je aarzelt om de sleutel te geven, geeft al aan dat het je hoog zit.

Ik zou geen van de opties kiezen. Ik zou de sleutel teruggeven met de mededeling dat als ze zomaar binnenloopt, ze de deur uit wordt gezet. Desnoods mbv. de politie. Wat zij doet is niet minder dan huisvredebreuk. Ze heeft écht geen recht om zomaar naar binnen te gaan.

Optie C zou ik iig. niet doen. Je slot vervangen kost geld en persoonlijk zou ik me niet op kosten laten jagen (Ja, ik ben een azijnpisser )
Optie A biedt geen garantie. Ze respecteert je niet en dus hoef je daar geen wonderen van te verwachten.
Optie B is nog wel aardig maar ja, dat is iets waar ze nog lang over zullen blijven morren.

ik heb ook een sleutel van mijn moeders huis, maar ik pas ervoor om mezelf zomaar toegang te verschaffen, zij zou dat ook raar vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 04-04-2009 13:27:23 ]
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:34:36 #78
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_67702415
Stiekem denk ik dat er nog iets anders speelt in deze familie. Iets dat diepgewortelt ligt.
TS is niet voor niets al na 1 jaar gaan samenwonen.
En dat deze kwestie voor TS een goede aanleiding geeft om het een en ander aan het licht te brengen.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:39:01 #79
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_67702500
geen sleutel teruggeven!
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:44:51 #80
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67702620
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:34 schreef B.E.D het volgende:
Stiekem denk ik dat er nog iets anders speelt in deze familie. Iets dat diepgewortelt ligt.
In jouw wereld moet je eerst 2 jaar, 4 maanden en 15 dagen een relatie hebben voor je mag samenwonen?

Wat een bullshit zeg, hoe snel je gaat samenwonen zegt NIETS over wat dan ook.. Behalve dan dat ze het zagen zitten met elkaar!

Hier loopt schoonmoeder trouwens ook regelmatig binnen op dezelfde manier.. Maar gelukkig is dat 99 van de 100 keer 's morgens en dan vind ik het prettiger dat ze gewoon binnenloopt.. De bel terwijl ik net een poepluier aan het verschonen ben, is vele malen irritanter
Als ik het weer eens 'zat' ben doe ik weer een tijdje de deur van binnen op slot onder het mom 'een van de kinderen heeft ontdekt hoe de deur opengaat en loopt anders op straat'.. Die hint heeft ze eerder ook begrepen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_67702692
d) ze krijgt de sleutel pas terug als ze 100 keer heeft aangebeld met meer dan 24 uur tussen elke ring.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_67705411
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 02:10 schreef Xennia het volgende:
B en ik zou er verder geen woord aan vuil maken. Is ze nou helemaal van de pot gerukt? Natuurlijk heeft ze jullie privacy te respecteren in jullie eigen huis. Punt.
dit dus. snap dat het lastig is maar jullie hebben het eigenlijk al te lang door laten gaan. in je eigen huis moet je altijd privacy en rust hebben en iemand die dat niet respecteerd heeft zeker geen recht op toegang wanneer zij dat wil.
La to None
pi_67706202
Optie B, anders krijg je gegarandeerd weer die frustratie als ze zich weer eens niet aan de afspraak houdt, afgaand op eerdere ervaringen en haar reactie.
Beneath the gold, bitter steel
pi_67715981
Oh herkenbare ellende ! Het lijkt inderdaad niet tot dat soort mensen door te dringen dat je gewoon behoefte hebt aan privacy . Mijn vader is ook zo'n lolbroek. Die belt dan wel eerst aan maar komt vervolgens alsnog vrolijk binnenwandelen ("tja als jij niet open doet....").
  zaterdag 4 april 2009 @ 23:19:25 #85
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_67716436
Optie B voor een jaar. Daarna A+C. (Schoon-)ouders veranderen allen door grof geweld met botte middelen
  zaterdag 4 april 2009 @ 23:50:14 #86
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_67717301
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 23:19 schreef bankrupcy het volgende:
Optie B voor een jaar. Daarna A+C. (Schoon-)ouders veranderen allen door grof geweld met botte middelen
  zondag 5 april 2009 @ 00:00:05 #87
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67717554
heb je al enig idee wat je gaat doen, V. ?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67717649
Ik zou voor optie C gaan, maar misschien een idee om er gewoon met je vrouw over te praten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 5 april 2009 @ 01:10:37 #89
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_67718899
Ik zou lekker die sleutel houden, dat iemand überhaupt al niet doorheeft dat het weleens ongewenst kan zijn om zomaar binnen te komen bij anderen.
Heb ook zo'n schoonmoeder en die heeft nu dus de sleutel niet meer, eigen familie evenmin trouwens.
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:34 schreef B.E.D het volgende:
En dat deze kwestie voor TS een goede aanleiding geeft om het een en ander aan het licht te brengen.
Heerlijk kort door de bocht dit, sommigen leven gewoon met de dag en zien wel hoe de dingen lopen.
Zo ben ik ook al gaan samenwonen na enkele maanden een relatie te hebben gehad, big deal.
pi_67719033
Maar dit gaat dus al 11 jaar zo? Is het dan niet een beetje laat om er wat aan te veranderen? Bij mij had bij de 2e keer dat mens dr sleutel in kunnen leveren of waren er andere sloten op gegaan. Rot op, niemand komt zomaar onaangekondigd mijn huis binnen

Als ik jou was zou ik de sleutel een maandje of 2 houden, en em daarna teruggeven als ze beloofd zich fatsoenlijk te gedragen. Levert het dan weer gezeik op, ander slot erin en nooit meer een sleutel geven
pi_67719479
Mijn schoonouders hebben ook een sleutel en ik geloof dat die ook standaard aan de sleutelbos hangt maar ze gebruiken hem nooit en komen bijna nooit onaangekondigd langs.
Onze achterdeur is bijna altijd van het slot en als mensen aangekondigd of onaangekondigd langskomen dan komen ze daar langs. In het laatste geval zorgen de meeste mensen wel even dat we ze gezien hebben door even te zwaaien voor het raam en anders kondigen de honden het bezoek wel aan.

Ik heb er niet zoveel problemen mee als mensen onaangekondigd langskomen en dan gelijk naar binnen lopen maar wij hebben dan ook geen last van mensen die dat continue doen. Als mensen wel steeds ongemerkt en onaangekondigd langs zouden komen zou ik het minder op prijs stellen. Zeker als ze dan ook nog eens doorlopen naar de slaapkamer als je niet beneden bent! En je schrikt je kapot als er ineens iemand in je woonkamer staat.

Er zijn best wel wat mensen bij wie wij ook zomaar naar binnen lopen (omdat ik weet dat zij daar geen problemen mee hebben) maar als ik bij de voordeur hoor dat ze ruzie hebben dan ga ik weer weg en bel dan even dat ik onderweg ben en of het wel gelegen komt. Op zulke momenten gewoon binnenlopen doe je w.m.b. niet.

Ik zou in jouw geval geloof ik de sleutel gewoon niet teruggeven. Jullie hebben vaak genoeg aangegeven dat jullie dit niet op prijs stellen en ze geeft overduidelijk aan daar geen boodschap aan te hebben. Natuurlijk zal ze even tegensputteren maar het lijkt me sterk dat dit een hooglopende ruzie wordt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_67719576
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:19 schreef Verbal het volgende:

b) ze krijgt de sleutel niet terug
jullie hebben wel lang genoeg geduld gehad zou ik zeggen .......
  zondag 5 april 2009 @ 10:07:59 #93
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_67721323
quote:
Op zondag 5 april 2009 00:00 schreef Mirjam het volgende:
heb je al enig idee wat je gaat doen, V. ?
Vooralsnog is de consensus hier: geen haast met teruggeven, en vóór hij wordt teruggegeven een goed gesprek.

Maar ik wilde vooral meningen peilen, omdat ik ervan overtuigd was dat slechts weinigen dit normaal zouden vinden, en dat klopt dus

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_67723183
Ik zat me te bedenken dat ze gehoord móet hebben dat jullie ruzie hadden voordat ze binnen kwam, en dat vind ik eigenlijk wel het ultieme bewijs van schijt hebben aan jullie privacy.
Ze heeft op dat moment besloten dat haar 'recht' op toegang tot jullie huis boven jullie persoonlijke leefsfeer ging, en imo is dat helemaal het toppunt van respectloosheid.

Van jouw kant uit heb je heel geduldig en meer dan duidelijk aangegeven dat je het niet op prijs stelt, en zelfs al zouden alle users hier het met je schoonmoeder eens zijn geweest, dan nog is het jouw wens en jouw beslissing.

Sleutels niet teruggeven, V.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_67723428
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:19 schreef Verbal het volgende:
a) ze krijgt de sleutel alleen terug als ze beterschap belooft.
Ze heeft toch al vaker half-half beterschap beloofd? Dat werkte niet. Daarnaast zeg je zelf al dat ze jullie mening totaal niet respecteert en binnen wil komen blijven vallen als ze daar zin in heeft.
quote:
b) ze krijgt de sleutel niet terug
Wellicht een beetje hard, maar dit is misschien een tijdelijke oplossing. Zolang ze geen sleutel heeft, móet ze wel aanbellen om binnen te komen. Misschien als je dit een paar maandjes volhoudt, zit het aanbellen net genoeg in d'r systeem gebakken dat ze het ook gaat doen als ze je de sleutel teruggeeft.
quote:
c) ze krijgt de sleutel terug, maar bij de eerste overtreding verander ik onaangekondigd de cilinder.
Kan ook. Geef bij het teruggeven aan dat de sleutel voor noodgevallen is. Oftewel: als jullie de sleutel kwijt zijn, of als jullie op vakantie zijn en de post moet verzameld worden en de planten moeten water krijgen.
quote:
Zijn wij nou zo raar dat wij gewoon zeggenschap willen over ons eigen huis? Of moet een moeder/schoonmoeder altijd maar onaangekondigd binnen kunnen lopen?
Nee, jullie zijn absoluut niet raar. Het is potverdikkie jullie huis Echt, je moet ergens grenzen trekken.

Het probleem is dat ze van het ene op het andere moment in jullie woonkamer kan staan. Dat is gewoon geen lekker idee, omdat je daar altijd rekening mee moet houden.
  zondag 5 april 2009 @ 12:06:25 #96
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67723685
quote:
Op zondag 5 april 2009 10:07 schreef Verbal het volgende:

[..]

Vooralsnog is de consensus hier: geen haast met teruggeven, en vóór hij wordt teruggegeven een goed gesprek.

Maar ik wilde vooral meningen peilen, omdat ik ervan overtuigd was dat slechts weinigen dit normaal zouden vinden, en dat klopt dus

V.
Misschien als hij wordt teruggegeven dat ze hem niet standaard meeneemt maar bij haar thuis een plek geeft en hem meeneemt wanneer het nodig is, vakanties e.d.?
  zondag 5 april 2009 @ 12:15:42 #97
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_67724021
quote:
Op zondag 5 april 2009 00:04 schreef Operc het volgende:
Ik zou voor optie C gaan, maar misschien een idee om er gewoon met je vrouw over te praten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom is het opgelost als hij met zijn vrouw gaat praten? Blijft zijn moeder nog niet weg hoor.
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 5 april 2009 @ 14:35:42 #98
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_67728960
quote:
Op zondag 5 april 2009 00:04 schreef Operc het volgende:
SPOILER
Praat ik niet voldoende in de 'wij'-vorm?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_67732378
Dit is de reden waarom ik, omtrent dit soort onderwerpen, vooraf (soms lomp) direct ben met mijn verwachtingen. Dan sluit je grotendeels dit soort ongein uit.
Ik zou aangeven aan mijn vriendin dat ik hier niet van gediend ben en dat zij het op mag lossen. Zijn ten slotte haar ouders, ik zorg dat mijn ouders zich gedragen bij mij thuis.
  zondag 5 april 2009 @ 18:02:22 #100
82136 Xennia
gekroond
pi_67734737
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:51 schreef shmoopy het volgende:
Ik zat me te bedenken dat ze gehoord móet hebben dat jullie ruzie hadden voordat ze binnen kwam, en dat vind ik eigenlijk wel het ultieme bewijs van schijt hebben aan jullie privacy.
Ik hoop dat de ruzie over de schoonmoeder ging
pi_67736527
Ik zou de sleutel niet teruggeven. Is er niet iemand anders in de omgeving die de plantjes water kan geven tijdens de vakanties?
pi_67736768
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:15 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Waarom is het opgelost als hij met zijn vrouw gaat praten? Blijft zijn moeder nog niet weg hoor.
Spoiler was verkapte grap Sleutel -> slotje.... Nevermind
quote:
Op zondag 5 april 2009 14:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

Praat ik niet voldoende in de 'wij'-vorm?

V.
Jawel, maar soms zijn er hier ook mensen die aan Fokkers om oplossingen vragen en vergeten dat vriendin/vrouw van TS er ook wel iets over te zeggen heeft. Meningen peilen is verder natuurlijk niets mis mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')