Of je geeft je sleutel aan een ander persoon die je wel vertrouwt en je zegt je schoonma dat in geval van nood ze daar de sleutel zou kunnen krijgen...quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:02 schreef Desmonkey het volgende:
Da's ook de reden waarom mijn vader alleen toegang heeft tot mijn huissleutels (zit namelijk in zijn kluis). Die houdt zich aan de afspraak. Mijn moeder denkt dat ze alles mag en komt waarschijnlijk gewoon onaangekondigd binnen lopen. Ik zou voor optie B gaan, tenzij je schoonvader niet zo'n softie is die achter zijn vrouw aanrent.
Zo'n kettingslot zodat je voordeur op een kiertje open kan is ook wel handig. Dan weet ze iig dat jullie thuis zijn en is het een kwestie van roepen.
[ afbeelding ]
De ideale schoondochter merk ik al!quote:Op zaterdag 4 april 2009 02:45 schreef Xennia het volgende:
Mijn ouders hebben aan verschillende mensen die hen nabij staan de sleutel gegeven en willen juist dat ik en anderen langs komen en ons welkom voelen wanneer wij daar behoefte aan hebben. Fijn vind ik dat, maar omgekeerd voel ik die behoefte niet en mijn ouders hebben daar nog nooit over gezeurd.
Ik heb ook wel wat meer te verbergen dan mijn ouders, mijn huis is geregeld een zooi, er kan wiet op de tafel liggen, ik kan midden op de dag in bed liggen omdat ik pas om 6 uur in de ochtend thuis was etc.
Ik heb geen schoonouders!quote:Op zaterdag 4 april 2009 02:46 schreef Aneurism het volgende:
[..]
De ideale schoondochter merk ik al!
Mijn werden bovenstaande punten niet altijd in dank afgenomen, maar misschien komt het omdat ik geen blonde lokken heb.quote:Op zaterdag 4 april 2009 03:20 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik heb geen schoonouders!
Al waren ze historisch gezien stuk voor stuk dol op me.
Bij mij komt er dan ook niemand onaangekondigd over de vloer (ben ik sowieso te ''autistisch'' voor). Als ik wel weet dat er iemand komt, is mijn huis spik en span. Ik heb die externe druk nodigquote:Op zaterdag 4 april 2009 03:26 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Mijn werden bovenstaande punten niet altijd in dank afgenomen, maar misschien komt het omdat ik geen blonde lokken heb.
Vraag dat haar nou eens op de man/vrouw af, en stel dan, hardop de eisen die je zelf stelt. En hou je daar aan, maar dat het duidelijk is dat dat echt het enige is waar het over gaat, en dat je de relatie tussen jou en je schoonmoeder geenszins wil schaden. Zou dat een indruk achterlaten over wat je er van vindt?quote:Ik wil nog extra benadrukken dat het verder een schat van een mens is, dat ik al 10 jaar langer ken dan mijn vrouw (wij werkten in hetzelfde bedrijf, via haar heb ik mijn vrouw ook ontmoet), dus wij kennen elkaar ook door en door. Ik wil alleen dat onze privacy wordt gerespecteerd, en of dat zo gek is.
Mwa vind het niet "autistisch"heb zelf ook niets met onaangekondigd bezoek, zit je lekker te fappen komt truus ineens hoekje om zetten.quote:Op zaterdag 4 april 2009 03:28 schreef Xennia het volgende:
[..]
Bij mij komt er dan ook niemand onaangekondigd over de vloer (ben ik sowieso te ''autistisch'' voor). Als ik wel weet dat er iemand komt, is mijn huis spik en span. Ik heb die externe druk nodig
Hoe herkenbaarquote:Op zaterdag 4 april 2009 03:28 schreef Xennia het volgende:
[..]
Bij mij komt er dan ook niemand onaangekondigd over de vloer (ben ik sowieso te ''autistisch'' voor). Als ik wel weet dat er iemand komt, is mijn huis spik en span. Ik heb die externe druk nodig
In jouw wereld moet je eerst 2 jaar, 4 maanden en 15 dagen een relatie hebben voor je mag samenwonen?quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:34 schreef B.E.D het volgende:
Stiekem denk ik dat er nog iets anders speelt in deze familie. Iets dat diepgewortelt ligt.
TS is niet voor niets al na 1 jaar gaan samenwonen.
dit dus. snap dat het lastig is maar jullie hebben het eigenlijk al te lang door laten gaan. in je eigen huis moet je altijd privacy en rust hebben en iemand die dat niet respecteerd heeft zeker geen recht op toegang wanneer zij dat wil.quote:Op zaterdag 4 april 2009 02:10 schreef Xennia het volgende:
B en ik zou er verder geen woord aan vuil maken. Is ze nou helemaal van de pot gerukt? Natuurlijk heeft ze jullie privacy te respecteren in jullie eigen huis. Punt.
quote:Op zaterdag 4 april 2009 23:19 schreef bankrupcy het volgende:
Optie B voor een jaar. Daarna A+C. (Schoon-)ouders veranderen allen door grof geweld met botte middelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heerlijk kort door de bocht dit, sommigen leven gewoon met de dag en zien wel hoe de dingen lopen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:34 schreef B.E.D het volgende:
Stiekem denk ik dat er nog iets anders speelt in deze familie. Iets dat diepgewortelt ligt.
TS is niet voor niets al na 1 jaar gaan samenwonen.
En dat deze kwestie voor TS een goede aanleiding geeft om het een en ander aan het licht te brengen.
Vooralsnog is de consensus hier: geen haast met teruggeven, en vóór hij wordt teruggegeven een goed gesprek.quote:
Ze heeft toch al vaker half-half beterschap beloofd? Dat werkte niet. Daarnaast zeg je zelf al dat ze jullie mening totaal niet respecteert en binnen wil komen blijven vallen als ze daar zin in heeft.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:19 schreef Verbal het volgende:
a) ze krijgt de sleutel alleen terug als ze beterschap belooft.
Wellicht een beetje hard, maar dit is misschien een tijdelijke oplossing. Zolang ze geen sleutel heeft, móet ze wel aanbellen om binnen te komen. Misschien als je dit een paar maandjes volhoudt, zit het aanbellen net genoeg in d'r systeem gebakken dat ze het ook gaat doen als ze je de sleutel teruggeeft.quote:b) ze krijgt de sleutel niet terug
Kan ook. Geef bij het teruggeven aan dat de sleutel voor noodgevallen is. Oftewel: als jullie de sleutel kwijt zijn, of als jullie op vakantie zijn en de post moet verzameld worden en de planten moeten water krijgen.quote:c) ze krijgt de sleutel terug, maar bij de eerste overtreding verander ik onaangekondigd de cilinder.
Nee, jullie zijn absoluut niet raar. Het is potverdikkie jullie huisquote:Zijn wij nou zo raar dat wij gewoon zeggenschap willen over ons eigen huis? Of moet een moeder/schoonmoeder altijd maar onaangekondigd binnen kunnen lopen?
Misschien als hij wordt teruggegeven dat ze hem niet standaard meeneemt maar bij haar thuis een plek geeft en hem meeneemt wanneer het nodig is, vakanties e.d.?quote:Op zondag 5 april 2009 10:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
Vooralsnog is de consensus hier: geen haast met teruggeven, en vóór hij wordt teruggegeven een goed gesprek.
Maar ik wilde vooral meningen peilen, omdat ik ervan overtuigd was dat slechts weinigen dit normaal zouden vinden, en dat klopt dus
V.
quote:Op zondag 5 april 2009 00:04 schreef Operc het volgende:
Ik zou voor optie C gaan, maar misschien een idee om er gewoon met je vrouw over te praten?Waarom is het opgelost als hij met zijn vrouw gaat praten? Blijft zijn moeder nog niet weg hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All she wants and needs is just a little taste..
quote:Op zondag 5 april 2009 00:04 schreef Operc het volgende:
Ik zou voor optie C gaan, maar misschien een idee om er gewoon met je vrouw over te praten?Praat ik niet voldoende in de 'wij'-vorm?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
V.Ja inderdaad, V. ja.
Ik hoop dat de ruzie over de schoonmoeder gingquote:Op zondag 5 april 2009 11:51 schreef shmoopy het volgende:
Ik zat me te bedenken dat ze gehoord móet hebben dat jullie ruzie hadden voordat ze binnen kwam, en dat vind ik eigenlijk wel het ultieme bewijs van schijt hebben aan jullie privacy.
Spoiler was verkapte grapquote:Op zondag 5 april 2009 12:15 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waarom is het opgelost als hij met zijn vrouw gaat praten? Blijft zijn moeder nog niet weg hoor.
Jawel, maar soms zijn er hier ook mensen die aan Fokkers om oplossingen vragen en vergeten dat vriendin/vrouw van TS er ook wel iets over te zeggen heeft.quote:Op zondag 5 april 2009 14:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Praat ik niet voldoende in de 'wij'-vorm?
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |