hebben nu wel de goeie motoren natuurlijk ...quote:Op donderdag 2 april 2009 22:48 schreef Taxidude het volgende:
Hoop dat Ross brawn nog zo´n kunstje flikt, wat zullen ze zich bij honda stom voelen zeg...
Iemand?quote:Op vrijdag 3 april 2009 00:42 schreef Burnie88 het volgende:
Als iemand nog een mooie livestream weet voor VT2, alvast bedankt!
quote:Op vrijdag 3 april 2009 00:42 schreef Burnie88 het volgende:
Als iemand nog een mooie livestream weet voor VT2, alvast bedankt!
Ontploft als in exploderen? Of gewoon leeggelopen?quote:Op vrijdag 3 april 2009 07:45 schreef leroytje het volgende:
Lol, de brandblusser in de auto van Raikonnen ontploft.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 00:42 schreef Burnie88 het volgende:
Als iemand nog een mooie livestream weet voor VT2, alvast bedankt!
dat zijn mooie cijfers. goed om te zien.quote:
Dat geld voor ieder team, Brawn kan ook kopje onder gaanquote:Op vrijdag 3 april 2009 10:28 schreef Burnie88 het volgende:
Zoals verwacht doet Ferrari het goed in Sepang. Vraag is alleen of ze in de regen ook zo goed zullen zijn... Erg lastig te voorspellen dit keer.
Dat was zijn brandblusser toch? Niet overal waar rook is, is vuur.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:42 schreef Atreidez het volgende:
Die rook bij RaikonenDat ziet er best eng uit.. Het lijkt er iig op dat ie geen cold feet heeft
Betrouwbaar... tja, is uberhaupt t weer zelf wel betrouwbaarquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:05 schreef _Tjabbe_ het volgende:
Wat is over het algemeen genomen een erg betrouwbare site voor de weersvoorspellingen in Sepang? Ik vertrouw die algemene sites nooit zo namelijk.
En McLaren en eerlijk racen ook niet. Twee jaar geleden lekker jatten bij Ferrari, dit jaar lekker liegen tegen de stewardsquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:31 schreef Meike26 het volgende:
Grootste regenrijder van het veld is denk ik toch wel Barrichello. En Heidfeld doet het volgens mij ook altijd wel goed in regenraces.
Massa en regen is in iedergeval geen goede combi
Maar daarentegen is Brawn GP ook een van de weinige teams die afgelopen winter niet onder natte omstandigheden heeft kunnen testen...quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:29 schreef sanger het volgende:
Overigens; in de regen zou Brawn het juist goed moeten doen. Door de diffuser hebben zij een klap meer downforce en dus grip
Dat is ook weer waarquote:Op vrijdag 3 april 2009 16:39 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Maar daarentegen is Brawn GP ook een van de weinige teams die afgelopen winter niet onder natte omstandigheden heeft kunnen testen...
Ik vind t maar simpel bedacht, dat er zo makkelijk bij uitspraken vanuit gegaan wordt dat alleen door de diffuser Brawn vooraan mee rijdtquote:Op vrijdag 3 april 2009 16:29 schreef sanger het volgende:
Overigens; in de regen zou Brawn het juist goed moeten doen. Door de diffuser hebben zij een klap meer downforce en dus grip
ik denk niet dat dat opweegt tegen het voordeel wat ze doen met hun extra downforce. Dat is tenslotte wat je wilt in de regen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:50 schreef Meike26 het volgende:
Hmm, weet het eigenlijk niet, regenbanden slijten over het algemeen langzaam als het daadwerkelijk regent. Maar een opdrogende baan kan dan toch volgens mij een nadeel zijn voor de teams met die diffuser.
De auto heeft dan meer downforce dus de regenbanden zullen sneller slijten in dat geval dan de teams zonder die diffuser.
Wil nog niks zeggen, een diffuser alleen maakt het nog geen goede auto onder natte omstandigheden. daarbij het allerbelangrijkste blijft de coureur is die goed genoeg in de regen!quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:29 schreef sanger het volgende:
Overigens; in de regen zou Brawn het juist goed moeten doen. Door de diffuser hebben zij een klap meer downforce en dus grip
Waarom ook niet dat je je ogen ff dicht doetquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:10 schreef Atreidez het volgende:
Het is de F1, er zijn geen slechte coureursAl zijn sommige wel een klasse apart..
[ afbeelding ]
Banden gaan er ook lekker aan, dit schijnt na 2 rondjes te zijn
Dus kans op regen tijdens de kwalificatie is groter dan tijdens de race... Maar we zullen het wel zienquote:Zaterdag
Onweersbui. Hoog 32 °C . Wind light. Chance of precipitation 80% (water equivalent of 11.82 mm). Warmte Index: 39 °C .
Zaterdagnacht
Kans op onweer. Half bewolkt. Laag 23 °C . Wind light. Chance of precipitation 50% (water equivalent of 5.37 mm). Warmte Index: 30 °C .
Zondag
Kans op onweer. Half bewolkt. Hoog 32 °C . Wind ZO 10 km/u . Chance of precipitation 50% (water equivalent of 2.79 mm). Warmte Index: 33 °C .
Kimi, hij is the Iceman maar dat ie zo cool wasquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:10 schreef Atreidez het volgende:
Het is de F1, er zijn geen slechte coureursAl zijn sommige wel een klasse apart..
[ afbeelding ]
Banden gaan er ook lekker aan, dit schijnt na 2 rondjes te zijn
Een klasse apart richting het negatieve en richting het positieve, betalende coureurs met een grote zak geld werden vaak genoeg in het verleden daarom binnen gehaald. Niet omdat ze zo goed warenquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:10 schreef Atreidez het volgende:
Het is de F1, er zijn geen slechte coureursAl zijn sommige wel een klasse apart..
[ afbeelding ]
Banden gaan er ook lekker aan, dit schijnt na 2 rondjes te zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:08 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Een klasse apart richting het negatieve en richting het positieve, betalende coureurs met een grote zak geld werden vaak genoeg in het verleden daarom binnen gehaald. Niet omdat ze zo goed warenKimi gaat winnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.met Vettel erachter
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
geen filmpje, wel live gezien. het stelde niet veel voor hoor.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:35 schreef Burnie88 het volgende:
Iemand een filmpje van de crash van Fisi?
En ik heb me Formule 1 race report seizoensgids uitgelezenquote:Op vrijdag 3 april 2009 20:40 schreef Sinister-D- het volgende:
whoppa, 2 weken achtereenIs weer eens wat anders dan 3 weken wachten na Melbourne
Lijkt wel of ie totaal niet remt en denkt met die snelheid wel terug te kunnen sturen. Bij t gras is t eenmaal te laat om te remmen.. Andere zijn daar ook eraf geschoten en konden wel terug on track.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:05 schreef Burnie88 het volgende:
Bedankt UnoclAm!
Stelt inderdaad niet veel voor, maar hij rijdt toch maar mooi z'n ophangingen kapot aan de linkerkant.
maar morgen niet Live bij RTL7, want die zenden de race niet live uit.quote:
RTL5 maar BBC is sowieso beter!quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:12 schreef leroytje het volgende:
[..]
maar morgen niet Live bij RTL7, want die zenden de race niet live uit.
Aldus, tvgids.nl.
Maar volgens teletext welquote:Op zaterdag 4 april 2009 09:12 schreef leroytje het volgende:
[..]
maar morgen niet Live bij RTL7, want die zenden de race niet live uit.
Aldus, tvgids.nl.
quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar volgens teletext wel
Maar beter kijk je BBC![]()
![]()
edit: like above duss![]()
Volgens mij is het op het moment ook nog droog. Al hangen er wel grijze wolken.quote:Op zaterdag 4 april 2009 10:50 schreef Atreidez het volgende:
Druppels tijdens de qual, maar ik heb nog niemand t regen horen noemen toch?
ik heb wel eens mooiere f1-vrouwen gezienquote:Op zaterdag 4 april 2009 11:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik denk de vrouw van Massa. Al weet ik het niet zeker.
Ik hoop voor Massa dat t ze zus wasquote:Op zaterdag 4 april 2009 11:08 schreef Schunckelstar het volgende:
ik heb wel eens mooiere f1-vrouwen gezien
Ach.. Massa is zelf ook geen plaatje hè.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:18 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik hoop voor Massa dat t ze zus was
[ afbeelding ]
Precies...wat een onmogelijk domme fout. Ik denk dat ze onderschat hebben hoe snel die anderen nog zouden gaan, maar dan ga je toch nondeju het circuit op om dit in te gaten te houden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:22 schreef ElmarO het volgende:
Welke prutser bij Ferrari verzint het om ze binnen te houden.
Ik gok op een spoed vergadering vanmiddag.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:22 schreef ElmarO het volgende:
Welke prutser bij Ferrari verzint het om ze binnen te houden.
Ross Bra....... ow nee, wacht....... die zit niet meer bij Ferrari en staat wel gewoon met 2 auto's in de top 10quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:22 schreef ElmarO het volgende:
Welke prutser bij Ferrari verzint het om ze binnen te houden.
Enige reden die ik kan verzinnen is dat er iets technisch mis is. Anders snap ik het echt niet.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Precies...wat een onmogelijk domme fout. Ik denk dat ze onderschat hebben hoe snel die anderen nog zouden gaan, maar dan ga je toch nondeju het circuit op om dit in te gaten te houden.
Bij de BBC hebben ze het er nu ook openlijk over.quote:
Nou ja, je moet toegeven dat het wel werkt. Massa houdt nu een aardig zooitje banden over.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:27 schreef Sally het volgende:
Iets met de banden: ze dachten bij Ferrari dat ze het wel gingen redden op die banden en wilden niet nog een setje banden verprutsen (vertaald van BBC One)
Ferrari zegt dat het gewoon een fout wasquote:Op zaterdag 4 april 2009 11:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik gok op een spoed vergadering vanmiddag.![]()
edit: DC nu bij de BBC sluit niet uit dat Massa een probleem had?
quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Nou ja, je moet toegeven dat het wel werkt. Massa houdt nu een aardig zooitje banden over.
Effe zoeken ...quote:Very happy to say, BBC website are streaming it all live: Friday practice 1 & 2, Saturday practice, Quali & Race. Good eh ? :-)
Olav had het daar een minuut of 20 geleden ook over.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ferrari zegt dat het gewoon een fout was
Wat DC zegt hoor ik trouwens bij heel veel auto's ... lijkt net of de versnelling 5 naar 6 effe hapert (zo ook bij Hamilton, Piquet, en anderen)
Iemand enig idee wat dat is?
Op SpeedTV meldden ze vorige week dat dat te maken heeft met het gebruik van KERSquote:Op zaterdag 4 april 2009 11:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ferrari zegt dat het gewoon een fout was
Wat DC zegt hoor ik trouwens bij heel veel auto's ... lijkt net of de versnelling 5 naar 6 effe hapert (zo ook bij Hamilton, Piquet, en anderen)
Iemand enig idee wat dat is?
Ow ... dat vind ik wel een heel plausibele verklaringquote:Op zaterdag 4 april 2009 11:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Op SpeedTV meldden ze vorige week dat dat te maken heeft met het gebruik van KERS
Denk ik ook, heb het alleen bij teams gehoord met KERS.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Op SpeedTV meldden ze vorige week dat dat te maken heeft met het gebruik van KERS
Als KERS zoog had het wel voorin de auto gezetenquote:Op zaterdag 4 april 2009 11:37 schreef Palmboom313 het volgende:
KERS zuigt gewoon
In de kwali is het mss alleen maar ballast?quote:
Is er wel, maar ze laten het amper zien.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:39 schreef Sally het volgende:
Jammer dat je nog geen plaatje in beeld hebt wanneer KERS gebruikt wordt.
Ik vind het iig verrekte klein en onduidelijk in beeld om het goed te zien.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is er wel, maar ze laten het amper zien.
Dat is er wel al. Vorige week had Olav het er eerst een keer over toen het niet in beeld was, wat wel de bedoeling was, en later was die wel in beeldquote:Op zaterdag 4 april 2009 11:39 schreef Sally het volgende:
Jammer dat je nog geen plaatje in beeld hebt wanneer KERS gebruikt wordt.
Het wordt gewoon duidelijk in beeld gebracht hoor met die graphics.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik vind het iig verrekte klein en onduidelijk in beeld om het goed te zien.![]()
>>>>>quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is er wel al. Vorige week had Olav het er eerst een keer over toen het niet in beeld was, wat wel de bedoeling was, en later was die wel in beeld
quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik vind het iig verrekte klein en onduidelijk in beeld om het goed te zien.
....
quote:=edit=
WHoehahaha Hamilton
quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Alleen nu in de kwali: zou het dan nog effect hebben? En zouden de coureurs het gebruiken?
Denk dat Raikkonen en Alonso het wel zullen gebruiken. Anders is het echt alleen maar ballast.quote:
doe dan maar button, dat is beter voor mijn managerquote:
Voor mijn manager maakt het niks uit. Heb Toyota-chassis en Brawn-motor.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
doe dan maar button, dat is beter voor mijn manager
Zit er ws standaard op. Hij had geen batterij staan bij die info op tv, dus geen KERS. Zou ook wel goed kunnen na gisteren.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:53 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Denk dat hij wel KERS heeft. Zit namelijk een sticker op met een bliksempje.
Zou kunnen inderdaad. En Trulli 0.004s sneller.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:56 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zit er ws standaard op. Hij had geen batterij staan bij die info op tv, dus geen KERS. Zou ook wel goed kunnen na gisteren.
Waarom post je dat hier?quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:51 schreef Sally het volgende:
<04-04-2009> [11:49:54] <@Sal|lt-F1> en DC tipt opnieuw Jenson!
<04-04-2009> [11:50:20] <@Sal|lt-F1> idd: echt Sensational voor Button, aldus Eddie
<04-04-2009> [11:50:33] <@Sal|lt-F1> nu eens kijken of Button het kan waarmaken
<04-04-2009> [11:50:52] <@Sal|lt-F1> en: benieuwd naar de strategieen vwb de brandstof
En Barrichello ook nog 5 plekkenquote:Op zaterdag 4 april 2009 11:56 schreef Dos37 het volgende:
Iedereen gaat 1 plek omhoog omdat Vette sowieso 10 plaatsen terug wordt gezet.
Volgens mij welquote:Op zaterdag 4 april 2009 11:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hmmm... Barrichello hoor je net ook zo vreemd schakelen.
Brawn maakt toch geen gebruik van KERS?
dat dus!quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:57 schreef TJDoornbos het volgende:
Jens regelt het allemaal!
Ag, je ken alted nog foebal kekkequote:Op zaterdag 4 april 2009 12:01 schreef MakaveliTheDon het volgende:
Kijk ze nou is blij zijn met hun defuser....![]()
k*tsport geworden dit
quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:01 schreef MakaveliTheDon het volgende:
Kijk ze nou is blij zijn met hun defuser....![]()
k*tsport geworden dit
Omdat ik niet twee keer wil tikkenquote:
Het is diffuser, maargoed, dat maakt neit uit verder.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:01 schreef MakaveliTheDon het volgende:
Kijk ze nou is blij zijn met hun defuser....![]()
k*tsport geworden dit
Plus een nieuwe motor, plus een voorsprong van een jaar in ontwikkeling. het is echt niet alleen die diffuser, das gewoon kul.quote:
Ja, want dat is het enige onderdeel op de auto wat voor downforce zorgtquote:Op zaterdag 4 april 2009 12:10 schreef Giem het volgende:
nou de diffuser werkt dus wel
Leek een BMW ofzo?quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:09 schreef Atreidez het volgende:
Barrichello gaat tegen iemand protesteren
Die gaan elke kwalificatie verder, niet alleen vandaag.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:12 schreef -Hans- het volgende:
Ah, de Duitse RTL gaat nog even verder
Dan zijn ze denk ik sneller dan de Brawn.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:13 schreef sanger het volgende:
De Red Bull wil ook wel. als ze daar zo een diffuser op weten te bouwen
Vettel for WCquote:Op zaterdag 4 april 2009 12:13 schreef sanger het volgende:
De Red Bull wil ook wel. als ze daar zo een diffuser op weten te bouwen
I knowquote:Op zaterdag 4 april 2009 12:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Die gaan elke kwalificatie verder, niet alleen vandaag.
Altijd nog wat interviews en dergelijke en nog wat nieuwtjes en de persconferentie.
Tip dus voor de volgende races
Dat denk ik ook. Vooral Vettel (die Webber de F1 uit gaat rijden dit seizoen denk ik).quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dan zijn ze denk ik sneller dan de Brawn.
Red Bull kan dat niet zomaar veranderen toch? Itt andere teams hebben zij hun gearbox geloof ik daar zitten. Kan het verkeerd hebben, maar volgens mij was het Red Bull die daar het meeste problemen mee zou hebben.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:13 schreef sanger het volgende:
De Red Bull wil ook wel. als ze daar zo een diffuser op weten te bouwen
Tof! ff checkenquote:Op zaterdag 4 april 2009 12:19 schreef sanger het volgende:
Nu op RTL7 retrobeelden (nu Senna)
jep, maar er zijn nog een aantal teams die dat probleem zouden hebben met de gearbox of KERS.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:20 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Red Bull kan dat niet zomaar veranderen toch? Itt andere teams hebben zij hun gearbox geloof ik daar zitten. Kan het verkeerd hebben, maar volgens mij was het Red Bull die daar het meeste problemen mee zou hebben.
Ik spoelde net terug en het was in elk geval een Toyota maar kon het niet goed zien welkequote:Op zaterdag 4 april 2009 12:27 schreef Burnie88 het volgende:
Ik ben erg benieuwd tegen wie Rubens gaat protesteren, ik hoop niet Trulli, dan verlies ik flink punten met de manager...
Bizar iddquote:Op zaterdag 4 april 2009 12:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nu het jaar 2000 bij RTL7, toen teams nog ongelimiteerd mochten testen.
19 tot 20 uur per dag een auto op de baan volgens Ross Brawn. Te belachelijk voor woorden eigenlijk.
Maar, maar, maar ... hoe moet Ferrari anders winnen?quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:16 schreef Zorro het volgende:
Als de diffuser illegaal wordt bevonden op 14 april kan ik daar mee leven (mits goed onderbouwd), als de punten worden afgepakt niet, dan is het idd een kutsport geworden. Ik bedoel, als het zo belangrijk is dat ze daarvoor punten af willen nemen hadden ze maar eerder moeten beslissen. Eerst races laten rijden en dan punten afpakken zou ergzijn.
Door zo conservatief als Alonso te rijden in 2005 en 2006 en door te jatten en te liegen als McLaren in 2007 en 2009quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar, maar, maar ... hoe moet Ferrari anders winnen?
dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die al jarenlang roepen dat formule 1 niet meer spannend isquote:Op zaterdag 4 april 2009 12:13 schreef vosss het volgende:
Het hele veld binnen iets meer dan een seconde
Ik snap echt niet hoe iemand het nu een kutsport kan noemen; het zit dichter bij elkaar dan ooit!
In 't begin dacht ik altijd wel dat je prima kerel was: uiteindelijk blijk je echt gewoon de grootste huilie ooit te zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar, maar, maar ... hoe moet Ferrari anders winnen?
Klikquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1. Button Brawn-Mercedes 660 2. Trulli Toyota 656.5 3. Vettel Red Bull-Renault 647 4. Barrichello Brawn-Mercedes 664.5 5. Glock Toyota 656.5 6. Rosberg Williams-Toyota 656 7. Webber Red Bull-Renault 656 8. Kubica BMW-Sauber 663 9. Raikkonen Ferrari 662.5 10. Alonso Renault 680.5 11. Heidfeld BMW-Sauber 692 12. Nakajima Williams-Toyota 683.4 13. Hamilton McLaren-Mercedes 688 14. Kovalainen McLaren-Mercedes 688.9 15. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 670.5 16. Massa Ferrari 689.5 17. Piquet Renault 681.9 18. Fisichella Force India-Mercedes 680.5 19. Sutil Force India-Mercedes 655.5 20. Buemi Toro Rosso-Ferrari 686.5 |
Ga ik kijken op usenet voor de kwalificatie van vandaag, vind ik er zomaar de GP Zandvoort 1985quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:35 schreef bodylotion het volgende:
iemand dat RLT Retro opgenomen en toevallig op usenet gezet?![]()
ja dus![]()
Barri nog een tikje zwaarder. Wat ik niet snap, want met zo'n penalty wil je zo ver mogelijk naar voren staan lijkt me (zie Vettel met z'n lage gewicht) om toch maar niet te veel tijd te verliezen achter andere jongens.quote:Op zaterdag 4 april 2009 18:48 schreef Bolter het volgende:
Bizar hoor dat Button toch weer de zwaarste is.
Ik vind een zwaardere auto veel zinniger met zulke kleine verschillen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Barri nog een tikje zwaarder. Wat ik niet snap, want met zo'n penalty wil je zo ver mogelijk naar voren staan lijkt me (zie Vettel met z'n lage gewicht) om toch maar niet te veel tijd te verliezen achter andere jongens.
quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:08 schreef alwaysleft het volgende:
Wat zijn de laatste weervoorspellingen?
Iemand die dit weet??
quote:Vannacht zijn er zowel opklaringen als wolkenvelden en lokaal ontstaat er een mistbank. Het koelt bij weing wind af tot een graad of 6.
Morgen zijn er eerst tamelijk veel wolkenvelden. Naarmate de ochtend vordert komt er steeds meer ruimte voor zon. Morgenmiddag is het in de kustprovincies vrij zonnig, verder landinwaarts ontstaan behoorlijk wat stapelwolken.
Het wordt 12C aan zee, 14C in Groningen tot 16C in Brabant. Lokaal valt er landinwaarts een bui.
Brawn is nog steeds duidelijk de snelste. Lijkt me dus dat je zo snel mogelijk vrij baan wil hebben om die snelheid te benutten. Daarnaast als het gaat regenen heb je ook niks aan een volle tank, tenzij het net gaat regenen in die paar rondjes die je langer doorrijdt dan de rest.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:23 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik vind een zwaardere auto veel zinniger met zulke kleine verschillen.
In het racegebied van dit weekendquote:
Maar als 6e heb je dus geen vrije baan. Het risico dat je niet 5 man inhaalt bij de start is groot en dan zit je daarna achter de Trulli train en moet je vroeg naar binnen waardoor je in het middenveld komt met eventuele 1 stoppers die je nog ophouden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Brawn is nog steeds duidelijk de snelste. Lijkt me dus dat je zo snel mogelijk vrij baan wil hebben om die snelheid te benutten. Daarnaast als het gaat regenen heb je ook niks aan een volle tank, tenzij het net gaat regenen in die paar rondjes die je langer doorrijdt dan de rest.
quote:Race day beckons, and once again it will dawn dry and reasonably bright but - as so often happens here - the clouds will roll in throughout the afternoon. Currently, the thunderstorm risk is predicted at 80 percent for the late afternoon race start and the forecasts haven't deviated away from that number since Wednesday.
Nu zit je dus achter Raikkonen en Kubica die een bijna even zware auto hebben en met een beetje pech ook achter de ultra-zware Alonso en Heidfeld, lijkt me dat je dan beter achter Trulli/Glock/Rosberg kan zitten en gewoon een gat pakken op de iets zwaardere jongens achter je.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:57 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar als 6e heb je dus geen vrije baan. Het risico dat je niet 5 man inhaalt bij de start is groot en dan zit je daarna achter de Trulli train en moet je vroeg naar binnen waardoor je in het middenveld komt met eventuele 1 stoppers die je nog ophouden.
En dan moet je ook nog maar eens eerste worden, en elke honderste voorsprong die je pakt betekent eigenlijk gewoon dat je te weinig brandstof hebt meegenomen (brandstof verspild dus). Uiteraard geldt dit altijd, maar bij een normale pole heb je het voordeel aan de goede kant te starten en een vrije baan.
Weer:
[..]
Kans op neerslag morgen zit zo rond de 70%. De laatste weerkaarten geven aan dat het juist aan het eind van de dag droog zal blijven, en de regen al eerder op de dag valt.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:08 schreef alwaysleft het volgende:
Wat zijn de laatste weervoorspellingen?
Iemand die dit weet??
Dat voordeel is niet zo groot, zeker niet omdat je met een vroege stop hoe dan ook in veel verkeer komt. Minder groot voordeel in ieder geval dan veel brandstof waardoor je langer door kunt rijden, waarin je met de snelste auto + weinig brandstof + geen verkeer veel tijd kan winnen en 'gewoon' op het podium kan komen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 21:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nu zit je dus achter Raikkonen en Kubica die een bijna even zware auto hebben en met een beetje pech ook achter de ultra-zware Alonso en Heidfeld, lijkt me dat je dan beter achter Trulli/Glock/Rosberg kan zitten en gewoon een gat pakken op de iets zwaardere jongens achter je.
Wie heeft het over een vroege stopquote:Op zaterdag 4 april 2009 21:27 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat voordeel is niet zo groot, zeker niet omdat je met een vroege stop hoe dan ook in veel verkeer komt. Minder groot voordeel in ieder geval dan veel brandstof waardoor je langer door kunt rijden, waarin je met de snelste auto + weinig brandstof + geen verkeer veel tijd kan winnen en 'gewoon' op het podium kan komen.
Bij echt heftig onweer boven t circuit wordt wedstrijd stilgelegd volgends mij.. Niet zozeer voor de auto's, maar voor de veiligheid van de marshalls..quote:Op zondag 5 april 2009 09:13 schreef wijmaar het volgende:
Net ff wat zitten zoeken via weeronline en nog wat andere sites. Daar worden voor de ochtend/middag onweerbuien voorspeld, wat gebeurt er zodra het ook echt gaat onweren?
keek net in de tvgids zie ik 10.00 uur staan natuurlijk eerst 1 uur voorbeschouwing :quote:Op zondag 5 april 2009 09:18 schreef Tazz het volgende:
Maar goed dat ik nog even op fok! kijk. Zag dat op RTL7 de race pas om 14:00 uur begon, ergens begon er een belletje te rinkelen en zag dat het 11:00 uur moest zijn (op RTL 5)...
wazig van RTL...
nu op rtlquote:Op zondag 5 april 2009 10:07 schreef Atreidez het volgende:
Net op BBC onboard beelden gezien van waar Trulli eraf gaat en waar Hamilton m erlangs laat.. Die waren nog niet bekend toch?
Jawel. Die stonden vorige week zondag al op youtube en zijn ook al langs gekomen hierquote:Op zondag 5 april 2009 10:07 schreef Atreidez het volgende:
Net op BBC onboard beelden gezien van waar Trulli eraf gaat en waar Hamilton m erlangs laat.. Die waren nog niet bekend toch?
Ach, om 13.00u/14.00u is de herhaling alquote:Op zondag 5 april 2009 10:29 schreef Mikkie het volgende:
Hoe irritant. Heb ik met m'n stomme kop een squashwedstrijd afgesproken om 11u. Kan dus alleen de laatste drie kwartier zien...
Live beelden op tv. Het is droog op het moment.quote:Op zondag 5 april 2009 10:31 schreef northernlight81 het volgende:
Goedemorgen
Hoop dat het gaat regenen in Maleisië, heeft er iemand al berichten gehoord van Mol hoe het weer is daar?
waren net ook op RTL, maar waarschijnlijk begrijp ik het niet helemaal, want ik vind het redelijk begrijpelijk dat hij hem erlangs laat.quote:Op zondag 5 april 2009 10:07 schreef Atreidez het volgende:
Net op BBC onboard beelden gezien van waar Trulli eraf gaat en waar Hamilton m erlangs laat.. Die waren nog niet bekend toch?
volgens Button daarnet inderdaad nog geen cm..quote:Op zondag 5 april 2009 10:42 schreef StateOfMind het volgende:
Ben benieuwd hoe de Brawns zich houden. Ze hadden toch nog geen ervaring met regen met de auto's. Toch?
quote:Op zondag 5 april 2009 10:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Haha...Brundle is Toyota ah jennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |