In 't begin dacht ik altijd wel dat je prima kerel was: uiteindelijk blijk je echt gewoon de grootste huilie ooit te zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar, maar, maar ... hoe moet Ferrari anders winnen?
Klikquote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1. Button Brawn-Mercedes 660 2. Trulli Toyota 656.5 3. Vettel Red Bull-Renault 647 4. Barrichello Brawn-Mercedes 664.5 5. Glock Toyota 656.5 6. Rosberg Williams-Toyota 656 7. Webber Red Bull-Renault 656 8. Kubica BMW-Sauber 663 9. Raikkonen Ferrari 662.5 10. Alonso Renault 680.5 11. Heidfeld BMW-Sauber 692 12. Nakajima Williams-Toyota 683.4 13. Hamilton McLaren-Mercedes 688 14. Kovalainen McLaren-Mercedes 688.9 15. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 670.5 16. Massa Ferrari 689.5 17. Piquet Renault 681.9 18. Fisichella Force India-Mercedes 680.5 19. Sutil Force India-Mercedes 655.5 20. Buemi Toro Rosso-Ferrari 686.5 |
Ga ik kijken op usenet voor de kwalificatie van vandaag, vind ik er zomaar de GP Zandvoort 1985quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:35 schreef bodylotion het volgende:
iemand dat RLT Retro opgenomen en toevallig op usenet gezet?![]()
ja dus![]()
Barri nog een tikje zwaarder. Wat ik niet snap, want met zo'n penalty wil je zo ver mogelijk naar voren staan lijkt me (zie Vettel met z'n lage gewicht) om toch maar niet te veel tijd te verliezen achter andere jongens.quote:Op zaterdag 4 april 2009 18:48 schreef Bolter het volgende:
Bizar hoor dat Button toch weer de zwaarste is.
Ik vind een zwaardere auto veel zinniger met zulke kleine verschillen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Barri nog een tikje zwaarder. Wat ik niet snap, want met zo'n penalty wil je zo ver mogelijk naar voren staan lijkt me (zie Vettel met z'n lage gewicht) om toch maar niet te veel tijd te verliezen achter andere jongens.
quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:08 schreef alwaysleft het volgende:
Wat zijn de laatste weervoorspellingen?
Iemand die dit weet??
quote:Vannacht zijn er zowel opklaringen als wolkenvelden en lokaal ontstaat er een mistbank. Het koelt bij weing wind af tot een graad of 6.
Morgen zijn er eerst tamelijk veel wolkenvelden. Naarmate de ochtend vordert komt er steeds meer ruimte voor zon. Morgenmiddag is het in de kustprovincies vrij zonnig, verder landinwaarts ontstaan behoorlijk wat stapelwolken.
Het wordt 12C aan zee, 14C in Groningen tot 16C in Brabant. Lokaal valt er landinwaarts een bui.
Brawn is nog steeds duidelijk de snelste. Lijkt me dus dat je zo snel mogelijk vrij baan wil hebben om die snelheid te benutten. Daarnaast als het gaat regenen heb je ook niks aan een volle tank, tenzij het net gaat regenen in die paar rondjes die je langer doorrijdt dan de rest.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:23 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik vind een zwaardere auto veel zinniger met zulke kleine verschillen.
In het racegebied van dit weekendquote:
Maar als 6e heb je dus geen vrije baan. Het risico dat je niet 5 man inhaalt bij de start is groot en dan zit je daarna achter de Trulli train en moet je vroeg naar binnen waardoor je in het middenveld komt met eventuele 1 stoppers die je nog ophouden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Brawn is nog steeds duidelijk de snelste. Lijkt me dus dat je zo snel mogelijk vrij baan wil hebben om die snelheid te benutten. Daarnaast als het gaat regenen heb je ook niks aan een volle tank, tenzij het net gaat regenen in die paar rondjes die je langer doorrijdt dan de rest.
quote:Race day beckons, and once again it will dawn dry and reasonably bright but - as so often happens here - the clouds will roll in throughout the afternoon. Currently, the thunderstorm risk is predicted at 80 percent for the late afternoon race start and the forecasts haven't deviated away from that number since Wednesday.
Nu zit je dus achter Raikkonen en Kubica die een bijna even zware auto hebben en met een beetje pech ook achter de ultra-zware Alonso en Heidfeld, lijkt me dat je dan beter achter Trulli/Glock/Rosberg kan zitten en gewoon een gat pakken op de iets zwaardere jongens achter je.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:57 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar als 6e heb je dus geen vrije baan. Het risico dat je niet 5 man inhaalt bij de start is groot en dan zit je daarna achter de Trulli train en moet je vroeg naar binnen waardoor je in het middenveld komt met eventuele 1 stoppers die je nog ophouden.
En dan moet je ook nog maar eens eerste worden, en elke honderste voorsprong die je pakt betekent eigenlijk gewoon dat je te weinig brandstof hebt meegenomen (brandstof verspild dus). Uiteraard geldt dit altijd, maar bij een normale pole heb je het voordeel aan de goede kant te starten en een vrije baan.
Weer:
[..]
Kans op neerslag morgen zit zo rond de 70%. De laatste weerkaarten geven aan dat het juist aan het eind van de dag droog zal blijven, en de regen al eerder op de dag valt.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:08 schreef alwaysleft het volgende:
Wat zijn de laatste weervoorspellingen?
Iemand die dit weet??
Dat voordeel is niet zo groot, zeker niet omdat je met een vroege stop hoe dan ook in veel verkeer komt. Minder groot voordeel in ieder geval dan veel brandstof waardoor je langer door kunt rijden, waarin je met de snelste auto + weinig brandstof + geen verkeer veel tijd kan winnen en 'gewoon' op het podium kan komen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 21:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nu zit je dus achter Raikkonen en Kubica die een bijna even zware auto hebben en met een beetje pech ook achter de ultra-zware Alonso en Heidfeld, lijkt me dat je dan beter achter Trulli/Glock/Rosberg kan zitten en gewoon een gat pakken op de iets zwaardere jongens achter je.
Wie heeft het over een vroege stopquote:Op zaterdag 4 april 2009 21:27 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat voordeel is niet zo groot, zeker niet omdat je met een vroege stop hoe dan ook in veel verkeer komt. Minder groot voordeel in ieder geval dan veel brandstof waardoor je langer door kunt rijden, waarin je met de snelste auto + weinig brandstof + geen verkeer veel tijd kan winnen en 'gewoon' op het podium kan komen.
Bij echt heftig onweer boven t circuit wordt wedstrijd stilgelegd volgends mij.. Niet zozeer voor de auto's, maar voor de veiligheid van de marshalls..quote:Op zondag 5 april 2009 09:13 schreef wijmaar het volgende:
Net ff wat zitten zoeken via weeronline en nog wat andere sites. Daar worden voor de ochtend/middag onweerbuien voorspeld, wat gebeurt er zodra het ook echt gaat onweren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |