abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67565130
Het grote kleine babietjes topic deel 183

6 april 2008: Stella, dochter van Guuzewuus
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
18 juli 2008: Tim, zoon van Bright
25 juli 2008: Joyce Lynn, dochter van crumpet
26 juli 2008: Sewdou, zoon van Janena
02 augustus 2008: Caitlin, dochter van Lionheaad
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
06 augustus 2008: Evalynn Feline Kaidy, dochter van Mibos
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
11 september 2008: Ben Maarten Lode, zoon van OooLizaooO
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
05 oktober 2008: Thijmen Jordin, zoon van Miffy1984
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
2 november 2008: Manouk, dochter van Jepali
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
06 december 2008: Thomas Pieter Jan Maurits Alexander, zoon van Reinhilde en nixxx
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van DolleMina
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai , zoon van iamredleader en Tinuviel
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweegvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***

***vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:05 schreef Dakota het volgende:
mooi hoeveel weegt ze nu?

Een kilo of zeven denk ik. Een paar weekjes geleden was het iets over 6,5.
Juffie Spekbil:

[ Bericht 34% gewijzigd door RockabeIIa op 03-04-2009 17:57:11 ]
pi_67567585
jeumig
die weegt waarschijnlijk 2 kilo meer dan die van mij Vetjes zijn zo leuk

Elin deed t weer afgelopen nacht.. half 8 tot half 3, slapen. - drinken- en daarna tot net!
raar ritme maar ik vind t nu wel oke
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_67567852
Tyler sliep uit tot 8.30. Hij drinkt flesjes van 150ml. Bijna altijd gaan ze op, soms een klein restje over.
Hij heeft nu echt zijn stem goed ontdekt. Zo leuk is dat!
pi_67568382
Ik was jullie kwijt...
BM wat een heerlijke babyvetjes
pi_67568446
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:42 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler sliep uit tot 8.30. Hij drinkt flesjes van 150ml. Bijna altijd gaan ze op, soms een klein restje over.
Hij heeft nu echt zijn stem goed ontdekt. Zo leuk is dat!

oefent ie ook al midden in de nacht?
wanna rub mah puppeh?!
pi_67568721
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:41 schreef Fuente het volgende:
Even een vraagje voor moeders van kinderen met koemelkallergie.
Wij krijgen steeds meer het vermoeden dat Merel een koemelkallergie heeft. Haar eczeem op d'r wangen wordt erger, ze blijft dunne luiers houden en drinkt gewoon niet goed.
Wat is nu de beste stap, via de huisarts verder kijken of het CB bellen? En hoe gaat dat allemaal in z'n werk?
Ik heb gelezen dat er van Friso ook koemelkvrije voeding is, mag je dat zelf zomaar geven of gaat dit altijd via de HA enzo?
Even copypaste. Iemand die dit weet?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67568858
Fuente -> Ik zou allereerst de HA bellen, kijken of die bloed kan afnemen en daarop kan testen (dat kan toch?)
Op de verpakkingen van Friso Comfort staat ook dat je het in overleg moet doen met de HA/CB (heb ik bij Sander en Koen niet gedaan)

edit: als je "bewijs" hebt dat Merel koemelkallergie heeft kan je een deel vd voeding vergoed krijgen

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2009 09:37:48 ]
pi_67569086
Ik heb geen idee of dat via een bloedtest kan. De HA is er pas morgen weer, dus morgenochtend maar even bellen hoe het nu verder moet.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67569161
Succes Fuente, ik hoop dat jullie wat wijzer worden want met dit ge-emmer wil je ook niet doorgaan
pi_67569295
Goedemorgen, Seb was niet in zijn normale ritme vannacht, het was half 1 en kwart over vijf waar het normaal 2 en 7 uur is. En nou lekker werken
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:50:08 #11
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67569324
Fuente, ik hoop ook dat ze het nu al kunnen testen, met mn nichtje kon dat het eerste jaar niet. Maar dat is wel langer geleden hoor. Ik zou ook gewoon even de ha bellen.

Bass-Miss, Elodie is echt een flink meisje

Goh, zou het dan toch zo zijn dat de babies goed doorslapen nav het uurtje...?? Bijna allemaal goed aan het slapen. Seb bevestigt de uitzondering op de regel.
Make love, not war ☮
pi_67569409
Was het maar zo, Merel heeft zich prima aangepast op het uurtje, ze wordt nog steeds gewoon om 4 uur wakker voor een fles
Sara
Merel
Ukje
pi_67569562
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:50 schreef Diaan73 het volgende:
Fuente, ik hoop ook dat ze het nu al kunnen testen, met mn nichtje kon dat het eerste jaar niet. Maar dat is wel langer geleden hoor. Ik zou ook gewoon even de ha bellen.

Bass-Miss, Elodie is echt een flink meisje

Goh, zou het dan toch zo zijn dat de babies goed doorslapen nav het uurtje...?? Bijna allemaal goed aan het slapen. Seb bevestigt de uitzondering op de regel.
Ik meende ook gelezen te hebben dat ze het niet kunnen testen.

De leidster op het KDV vroeg vanmorgen al: geen last gehad van het vooruitzetten van de klok? Neej, Seb niet nee, wij daarintegen.. Mijn kind is gewoon heel bijzonder
pi_67571376
Mooi de lekkere slapertjes!
pi_67571635
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:17 schreef Dakota het volgende:

[..]

oefent ie ook al midden in de nacht?
Gelukkig niet! Dan slaapt hij lekker door.

Slapen die van jullie overdag in bed, of in de box of ergens anders?
Tylertje vind overdag in bed slapen niet zo leuk.
Vanaf 20.15/20.30 (na de fles) slaapt hij zonder problemen in bed. We moeten hem zelfs wakker maken voor het spoelen en dan tijdje daarna de fles.
Ben benieuwd hoe dat na de operatie zal gaan. Dan moet hij maandagnacht ineens een fles, omdat hij zoveel uur van tevoren nuchter moet zijn. Ik weet nog niet of ik blijf slapen, Kim is er ook nog natuurlijk.
pi_67572094
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:01 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Gelukkig niet! Dan slaapt hij lekker door.

Slapen die van jullie overdag in bed, of in de box of ergens anders?
Tylertje vind overdag in bed slapen niet zo leuk.
Vanaf 20.15/20.30 (na de fles) slaapt hij zonder problemen in bed. We moeten hem zelfs wakker maken voor het spoelen en dan tijdje daarna de fles.
Ben benieuwd hoe dat na de operatie zal gaan. Dan moet hij maandagnacht ineens een fles, omdat hij zoveel uur van tevoren nuchter moet zijn. Ik weet nog niet of ik blijf slapen, Kim is er ook nog natuurlijk.
Ik heb Seb een hele tijd in de kinderwagenbak laten slapen (daar past hij nu bijna niet meer in), maar ik merk dat hij beter slaapt wanneer hij in zijn bed op zijn kamer ligt. Dus voortaan gaat hij lekker op zijn kamer in zijn bed (en loop ik vijf keer op en neer voor zijn speen alvorens hij slaapt) Hij schrikt namelijk van bijna ieder geluid beneden dus dat is zo lastig als ik nog iets wil doen. Boven heeft hij weinig prikkels en kan ik nog gewoon mijn huishouden doen.

Ik moet ineens aan iets denken, jij schrijft Tylertje. Ik heb er zooooo'n hekel aan als mensen Sebje zeggen. Hij heet Seb. niet SebJE. Eigenlijk is het raar want heb je een lange naam dan kort je het af heb je een korte naam gaan mensen het verlengen. En bij ons hebben we zijn officiele naam ingekort tot zijn roepnaam en vervolgens gaan andere het weer langer maken
pi_67572203
ik heb elin sinds gisteren weer in de wandelwagenbak in de slaapkamer..ze slaapt er veel beter in dan in r bed.

overdag slaapt ze ook in de bak of bij mij op de bank op t aankleedkussen
wanna rub mah puppeh?!
pi_67572292
Zouden kinderen wennen aan de plaats waar ze slapen?
pi_67572348
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:22 schreef Estrys het volgende:
Zouden kinderen wennen aan de plaats waar ze slapen?
Hier wel
De eerste 3 maanden wilde hij echt alleen in de draagdoek slapen. Ergens anders was dik overstuur. Langzaam ging dat beter, maar hij is nu echt gewend aan zijn eigen bedje. Nu slaapt hij niet eens meer bij ons in bed na een voeding. Hij slaapt nog wel bij andere mensen in bedjes, maar minder goed dan thuis
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:26:46 #20
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_67572462
Hé Tex, je hebt een dochtertje gekregen! Wat gaaf!!! Gefeliciteerd joh!!
pi_67572521
Seb slaapt nauwelijks op het KDV, nou dacht ik dat hij dat thuis ook deed maar dat kwam dus gewoon omdat hij zo snel schrikt van geluiden. Als ik niesde of even moest hoesten was hij alweer wakker. Nu hij op zijn eigen kamer gaat gaat het stukken beter met slapen. (mijn moeder: "ja dat zei ik toch al" )
pi_67572649
Tyler schrikt nergens van, dat scheelt. Hij is heel wat van Kim gewend. Die soms als een olifant door de kamer rent. En een lekker volume heeft.
pi_67572676
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:28 schreef Estrys het volgende:
Seb slaapt nauwelijks op het KDV, nou dacht ik dat hij dat thuis ook deed maar dat kwam dus gewoon omdat hij zo snel schrikt van geluiden. Als ik niesde of even moest hoesten was hij alweer wakker. Nu hij op zijn eigen kamer gaat gaat het stukken beter met slapen. (mijn moeder: "ja dat zei ik toch al" )
Frustrerend! Die van mij heeft ook veel te vaak achteraf eigenlijk gelijk
pi_67572750
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:16 schreef Estrys het volgende:
Ik moet ineens aan iets denken, jij schrijft Tylertje. Ik heb er zooooo'n hekel aan als mensen Sebje zeggen. Hij heet Seb. niet SebJE. Eigenlijk is het raar want heb je een lange naam dan kort je het af heb je een korte naam gaan mensen het verlengen. En bij ons hebben we zijn officiele naam ingekort tot zijn roepnaam en vervolgens gaan andere het weer langer maken
Haha. Ik noem hem niet vaak zo. Kim noemt hem wel vaak Tylertje. En Kim is weleens Kimsie.
Tyler wordt juist vaak Teeeeeejjjjjjlor genoemd.Zo heet hij niet!
pi_67572869
Fuente, naar mijn weten kan kma niet aangetoond woorden bij een bloedtest, maar alleen bij provoceren. Amber s in het ziekenhuis direct overgegaan op andere voeding.
Ik zou als ik jou was het CB bellen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_67572888
hoeveel ml is een ijsblokjeshokjedingie eigenlijk..weten jullie dat? ga ik blokkies invriezen
wanna rub mah puppeh?!
pi_67573117
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:32 schreef freecell het volgende:

[..]

Frustrerend! Die van mij heeft ook veel te vaak achteraf eigenlijk gelijk
de drie R's he

Die van mij heeft altijd gelijk, ook wanneer ze het niet heeft want dan stelt ze gewoon haar mening bij zodat ze wel gelijk heeft Zegt ze eerst een ding, blijkt het wat anders te zijn, "jaa zie je dat dacht ik al" tuurlijk mam. Maar het is verder wel de liefste mamsie van de wereld hoor, op mijzelf na dan.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:06:29 #28
114177 Diaan73
pi_67573879
Lennon slaapt vanaf de 1e dag dat we thuis zijn al in zn eigen bed op zn eigen kamer. Zowel overdag als savonds als snachts. Heb ik destijds met Twan ook gedaan en dat werkte erg goed. En ik vind zelf ook eigenlijk dat ze overdag in hun eigen bed horen te slapen. Tenzij dat natuurlijk helemaal niet werkt, dan vind ik box of kinderwagenbak beneden een noodsprong. Het zoontje van mijn ex 2 weken jonger dan Lennon sliep overdag altijd beneden in de kinderwagenbak en savonds/snachts in zn eigen bedje waar hij dus absoluut niet wilde slapen. Van de cb-arts moest hij nu ook overdag op zn kamer slapen, want hij zou zijn gewend aan de geluiden beneden en dus savonds last van de stilte hebben.

Estrys, ik heb dat ook, ik vind het verschrikkelijk als mensen de namen verkleinen met -je. Kan ik erg slecht tegen. Twan wordt wel eens Twannie genoemd, liefkozend bedoeld. Lennon is nog steeds gewoon Lennon. Mijn collega heeft een Sam en een Puck. Ze worden standaard door haar Sammetjes en Puckie genoemd... Mijn naam Diana wordt afgekort naar Diaan, dat vind ik niet erg en gebruik zelf ook. Diane genoemd worden, vind ik pas erg.
Make love, not war ☮
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:07:44 #29
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_67573928
Grappig, Yade sliep prima bij ons op de kamer. Dat hebben we geloof ik 2 dagen volgehouden, wij sliepen namelijk gewoon echt NIET. Elk piepje, kuchje en ik moest even checken of ze het nog wel deed. Bij een volgende gaat dat dus echt niet meer gebeuren.

James en Hannah! Welkom. En gefeli Tex, Micha en Soep met jullie kindjes. <3
pi_67574183
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:06 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon slaapt vanaf de 1e dag dat we thuis zijn al in zn eigen bed op zn eigen kamer. Zowel overdag als savonds als snachts. Heb ik destijds met Twan ook gedaan en dat werkte erg goed. En ik vind zelf ook eigenlijk dat ze overdag in hun eigen bed horen te slapen. Tenzij dat natuurlijk helemaal niet werkt, dan vind ik box of kinderwagenbak beneden een noodsprong. Het zoontje van mijn ex 2 weken jonger dan Lennon sliep overdag altijd beneden in de kinderwagenbak en savonds/snachts in zn eigen bedje waar hij dus absoluut niet wilde slapen. Van de cb-arts moest hij nu ook overdag op zn kamer slapen, want hij zou zijn gewend aan de geluiden beneden en dus savonds last van de stilte hebben.

Estrys, ik heb dat ook, ik vind het verschrikkelijk als mensen de namen verkleinen met -je. Kan ik erg slecht tegen. Twan wordt wel eens Twannie genoemd, liefkozend bedoeld. Lennon is nog steeds gewoon Lennon. Mijn collega heeft een Sam en een Puck. Ze worden standaard door haar Sammetjes en Puckie genoemd... Mijn naam Diana wordt afgekort naar Diaan, dat vind ik niet erg en gebruik zelf ook. Diane genoemd worden, vind ik pas erg.
lennontje

Elinneke of elintje klinkt ook niet lekker
wanna rub mah puppeh?!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:19:21 #31
114177 Diaan73
pi_67574296
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:15 schreef Dakota het volgende:

[..]

lennontje

Elinneke of elintje klinkt ook niet lekker
Ik denk dat als ze het gaan afkorten het Len wordt... daar kan ik nog wel mee leven.

Nee, dat zou dan El worden

Silmwarwen, daarom heb ik destijds Twan in eerste instantie meteen op zn kamer gelegd.. ivm de geluidjes.
Make love, not war ☮
pi_67574317
ook een beetje raar van mij natuurlijk want wij hebben de naam Sebastian al meteen afgekort tot Seb. Maar ik wilde gewoon Sep met een P maar dat vond mijn man maar raar, die wilde met een b.
Nou vind ik het afkorten van namen niet zo erg als verkleinen. Lennontje klinkt ook niet trouwens, haha.
Mijn naam korten mensen vaak in tot Jes (ik heet Jessie) dat vind ik zelf niet zo erg. erger is het wanneer mensen me Jessica noemen maar dan denken ze vaak dat Jessie een afkorting is van Jessica
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 31 maart 2009 @ 12:20:47 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67574348
er zijn nieuwe bijgekomen?? welkom!

ik heb even geen fut tot bijlezen; bijholtes zijn ws. ontstoken, en ik ben flink ziek. ik hoop dat die spray die ik gekregen heb gaat helpen.

Jr. is weer 250 gram aangekomen, weegt nu 5050 gram. Stond op het cb, babietje naast me was ruim 6 maanden en die schommelde rond de zes kilo, die bleef dan ook achter in groei, weigerde groentehapjes etc.. ben ik blij dat mijn ventje het zo goed doet

zondag de spullen van mijn mans babytijd gekregen: toen kregen ze met dertien weken al groente (2 eetlepels om zes uus) ...

JJ is trouwens zijn roepnaam, maar in de praktijk zeg ik vaak jr. en mijn man jantje, opa noemt hem wel JJ. toch maar eens een naam gaan aanhouden, anders weet hij straks niet waar hij naar moet luisteren
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_67575155
Ik lees elke dag nog mee maar ik post eigenlijk nooit meer...hier gaat het eindelijk lekker met Mavie. Ruim vijf maanden en ze huilt nauwelijks meer, slaapt goed en eet als een bouwvakker. We hoeven niet meer naar de kinderarts voor de reflux want met Nutriton gaat het supergoed. Ik zit eindelijk op die rozewolk!

Ik zit hier in spanning te wachten op die achterlijk dure Bloom Fresco
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:01:11 #35
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67581503
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:29 schreef Fuente het volgende:

[..]

Even copypaste. Iemand die dit weet?
Hoi Fuente,

Helaas weet ik er inderdaad wel wat van. Maud heeft KMA. Even van het begin af aan. Maud kreeg borstvoeding. Moest veel spugen, had exceem en inderdaad hele 'foute' luiers. Was erg onrustig en pieperig. Toen zelf eerst geprobeerd met het weglaten van alle actieve melkproducten. Dat had al een positieve uitwerking. Daarna naar de HA. Die verwees mij door naar de KA en mijzelf naar de dietiste, omdat ik uiteraard wel mijn voedingsstoffen binnen moest krijgen. Bij de KA uitgelegd hoe ik te werk was gegaan. Die wilde dat ik dan eerst helemaal koemelkvrij zou gaan en dan 3x uitproberen. Dat heb gedaan (nou,ja 2x gedaan). Ze reageerde meteen. Verder contateerde de KA ook reflux en daar heeft ze toen medicijnen voor gehad.

Nadat ze van de bv afging heeft ze Friso-allergy care gekregen. Deze is speciaal voor ernstige koemelkallergie. Met ca. 1 jaar is ze getest via het bloed, maar daar kwam niets uit. Toen weer geprovoceerd...weer reactie. Dus test was vals-negatief. Met 2,5 jaar wordt ze weer getest, maar ook daar geeft de KA bij aan dat het vals-negatief uit kan vallen. Alleen via provocatie heb je zekerheid. Dus dat gaan we over een maandje ook doen.

Wat ik aan zou raden.... ga naar je HA geef aan dat je vermoedens hebt en graag wil testen met friso-allergycare. Ik heb die testverpakking ook vergoed gekregen met indicatie van HA, daarna is wel (en misschien nu ook al) een verklaring van een KA nodig. Wanneer blijkt dat het KMA is dan kan de KA evt. ook met terugwerkende kracht zijn verklaring af geven. In elk geval heel veel succes en ik hoop van harte dat het geen KMA is.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:28:10 #36
108648 cattie
lieve moeder
pi_67588028
Zo, Fee's eerste volle kdv dag zit erop. 's Ochtends ging het niet goed, veel huilen en maar 20 ml gedronken. Daarna heeft ze 2,5 uur geslapen en toen wel 110 ml gedronken. 's Middags ging het verder goed. Ik denk dat ze last had van de prikken.
Ik vond het zelf heel moeilijk, een dag zonder haar. Maar het went vast weer.
pi_67588451
Natuurlijk went dat weer Cattie, maar het valt niet mee.

Seb is opgehaald door mijn lief, ik zou eigenlijk gaan sporten maar ik ben vanmiddag met koorts naar huis gegaan. Hij heeft voor zijn doen veel geslapen op het KDV. en twee flessen van 200 compleet leeg gedronken. Ze hadden vandaag ontruimingsoefening gehad en daar heeft hij ook aan meegedaan Dan leggen ze alle baby's in een verrijdbaar bed of zo en zo rijden ze de hee groep in 1 keer naar buiten.
pi_67589746
Chacama, dank je wel voor je uitgebreide uitleg!
Ik heb de huisarts inmiddels bereikt, donderdag kunnen we terecht. Ik ben heel benieuwd wat hij ervan zegt.

Cattie, wat moeilijk zo'n eerste dag he? Fijn dat het redelijk goed ging. Maar kan me indenken dat je haar het liefste nog lekker thuis zou willen hebben

Estrys, fijn dat het zo goed gaat met 'm op het kdv!
Sara
Merel
Ukje
pi_67590891
Cattie, kan me goed voorstellen dat het even moeilijk was om je meisje achter te laten op het kdv, en dan ook nog een volle dag. En dan heeft ze ook nog eens last van de prikjes, arme Fee. Zwangerschapsverlof zou ook minimaal een half jaar moeten zijn in zo'n geval

Fuente fijn dat jullie deze week nog terecht kunnen, hou ons op de hoogte
pi_67591382
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:19 schreef Estrys het volgende:
ook een beetje raar van mij natuurlijk want wij hebben de naam Sebastian al meteen afgekort tot Seb. Maar ik wilde gewoon Sep met een P maar dat vond mijn man maar raar, die wilde met een b.
Nou vind ik het afkorten van namen niet zo erg als verkleinen. Lennontje klinkt ook niet trouwens, haha.
Mijn naam korten mensen vaak in tot Jes (ik heet Jessie) dat vind ik zelf niet zo erg. erger is het wanneer mensen me Jessica noemen maar dan denken ze vaak dat Jessie een afkorting is van Jessica

mijn naam is nog erger..m'goed ik vind Sepp (met dubbel p) ook mooi
wanna rub mah puppeh?!
pi_67591607
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:00 schreef Dakota het volgende:

[..]

mijn naam is nog erger..m'goed ik vind Sepp (met dubbel p) ook mooi
ja, uiteindelijk is de klank hetzelfde dus vond ik met een b ook wel prima. En dan zit je formule 1 te kijken... en wordt het ineens Sebastian Kan ie later altijd nog zichzelf Bas gaan noemen
  woensdag 1 april 2009 @ 08:50:52 #42
114177 Diaan73
pi_67602182
Fuente, wat fijn dat jullie morgen al langs kunnen komen hopelijk kan hij iets voor Merel doen.

Cattie :8 en voor Fee ook een Ik begin me steeds meer te beseffen dat mijn verlof ook op zn einde loopt, ben druk in huis hahah al weken tijd voor gehad en nu moet het gebeuren.

Ik vind Sep/Sepp ook erg mooi, maar idd de klank is hetzelfde..

Ik hoorde gisteren van vrienden die een zoon hebben die 1 week jonger is dan Lennon, dat dat jochie zo'n 8 uur per dag huilt pfff moet er niet aan denken zeg en prijs me dan ook gelukkig dat Lennon dat niet doet.
Make love, not war ☮
pi_67602212
8 uur per dag
Nee, dat is echt niet tof inderdaad!
  woensdag 1 april 2009 @ 09:01:39 #44
114177 Diaan73
pi_67602382
quote:
Op woensdag 1 april 2009 08:52 schreef freecell het volgende:
8 uur per dag
Nee, dat is echt niet tof inderdaad!
Echt niet
Make love, not war ☮
pi_67605559
8 uur
Volgens mij heeft Seb goed geslapen vannacht, hij drinkt de flessen van 200 ml nu helemaal leeg. Morgen naar het CB voor prikjes. Ik ben zo benieuwd wat hij nu weegt. en nu kruip ik weer onder de wol.
pi_67605631
Diaan, vreselijk is dat. Merel huilde ook zoveel, tussen de 4 en de 8 uur in.
Misschien kun je ze adviseren om met 'm naar een osteopaat te gaan, dat was hier echt de oplossing, 2 dagen later was het huilen over.
Sara
Merel
Ukje
pi_67605839
oooooooooooh Elin grijpt vanalles
het bleef eerst bij haar speen en popje..nu sleurt ze ook andere dingen naar zich toe
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 1 april 2009 @ 11:17:33 #48
114177 Diaan73
pi_67605897
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:09 schreef Fuente het volgende:
Diaan, vreselijk is dat. Merel huilde ook zoveel, tussen de 4 en de 8 uur in.
Misschien kun je ze adviseren om met 'm naar een osteopaat te gaan, dat was hier echt de oplossing, 2 dagen later was het huilen over.
Ja dat had ik al willen voorstellen. Ik zie en spreek ze alleen niet zo vaak omdat ze in Limburg wonen. Ik zal ze wel even krabbelen.

Elin, wat goed zeg!!
Make love, not war ☮
pi_67605989
ja he..nu ligt ze half onder t speelgoed, pakken kan wel..terugleggen uiteraard niet
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 1 april 2009 @ 11:22:09 #50
114177 Diaan73
pi_67606046
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:20 schreef Dakota het volgende:
ja he..nu ligt ze half onder t speelgoed, pakken kan wel..terugleggen uiteraard niet
leuk!!! Niet? Nou dat had ik dan wel verwacht.

Gisteren lag Lennon in de kinderwagen tijdens zn druilhalfuurtje als wij aan het eten zijn en had de deken vast en half omhoog getrokken, was ook een grappig gezicht.
Make love, not war ☮
pi_67606171
de meeste dingen zijn ook veel te zwaar..dan hoor je r een gil geven als t niet omhoog gaat..miss driftkop
wanna rub mah puppeh?!
pi_67606493
verder dan zijn spuugdoekje vasthouden komt die spruit van ons nog niet. Nou heb ik het vermoeden dat het een enorm luie baby is precies zijn vader, indobloed
pi_67606816
Volgens mij is Elin best snel hoor qua vastpakken..ze hoeven het nog niet te kunnen ..ik stimuleer r dan ook wel veel om dingen te pakken terwijl dat niet nodig is...maar ze vindt r handje nog steeds t mooist
wanna rub mah puppeh?!
pi_67607028
wat Seb nou wel steeds doet is zijn vuistjes omhoog houden en heen en weer bewegen, alsof hij aan het autorijden is
pi_67607071
hahaha en kijkt ie er dan ook naar? elin ligt soms heel stom gewoon met 1 vuist omhoog er heel aandachtig naar te kijken
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 april 2009 @ 11:54:16 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67607173
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:51 schreef Dakota het volgende:
hahaha en kijkt ie er dan ook naar? elin ligt soms heel stom gewoon met 1 vuist omhoog er heel aandachtig naar te kijken
dat schijnt normaal te zijn Jr. doet het ook
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_67607270
ja , en dan doet hij hem ineens in de lucht alsof hij wil zeggen YESSSS! van de week vroeg ik aan hem toen ik hem aan de leidster gaf: en heb je er weer zin in? en toen deed hij ook zijn vuistje in de lucht, zo grappig
pi_67607513
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat schijnt normaal te zijn Jr. doet het ook
weet ik, handjes ontdekken en in mond proppen \O/
wanna rub mah puppeh?!
pi_67607583
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:56 schreef Estrys het volgende:
ja , en dan doet hij hem ineens in de lucht alsof hij wil zeggen YESSSS! van de week vroeg ik aan hem toen ik hem aan de leidster gaf: en heb je er weer zin in? en toen deed hij ook zijn vuistje in de lucht, zo grappig
wanna rub mah puppeh?!
pi_67607609
wij doen hier wel eens van

' zeg eens... en dan doet elin AAAAAA, zeg eens AAAAAAAAA ook erg lollig
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 1 april 2009 @ 12:12:34 #61
54772 Silmarwen
pi_67607809
Yade had ook dagen per week waar ze zeker 6 uur huilde. Om gek van te worden. Ze bleek gewoon honger te hebben, het overstappen naar poedervoeding zorgde er dan ook meteen voor dat het huilen ophield, na drie hele hele hele lange weken. Nu huilt ze zelden tot nooit.

Niemand verkleint haar naam trouwens. Ja... Yadepeed is het eigenlijk wel. We hebben wel een berg aan bijnamen voor haar.

Over Seb gesproken. Een vriend van mij broertje heet ook Seb, voluit Sebastiaan. Alleen noemt iedereen hem ook Sebje, die jongen is ruim 2.10m. Echt geen gezicht "Sebje" bij zo'n lange knul.
pi_67608038

intensief handeten
wanna rub mah puppeh?!
pi_67608249
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:12 schreef Silmarwen het volgende:

Over Seb gesproken. Een vriend van mij broertje heet ook Seb, voluit Sebastiaan. Alleen noemt iedereen hem ook Sebje, die jongen is ruim 2.10m. Echt geen gezicht "Sebje" bij zo'n lange knul.
wat heb ik mijn kind aangedaan.
pi_67609697
seb wordt toch niet zo lang
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 1 april 2009 @ 13:17:39 #65
114177 Diaan73
pi_67609882
Lennon doet hetzelfde als Elin en Seb met die arm omhoog en vuistje kijken. Net als superman, hij heeft nu ook dat hij soms met zn wijsvinger wijst.

Trouwens heb gisteren het oppasboek van Dikkie Dik ontvangen, erg leuk
Make love, not war ☮
  woensdag 1 april 2009 @ 13:37:33 #66
54772 Silmarwen
pi_67610532
Ik vind Seb/Sebastiaan een prachtige naam hoor Estrys. En met mij vele anderen. Gewoon hardhanding Sebje eruit stompen bij anderen.
pi_67611576
quote:
Op woensdag 1 april 2009 13:11 schreef Dakota het volgende:
seb wordt toch niet zo lang
Nee dat is waar met papa van 1,70 en mama van 1,65

Ik ga het inderdaad eruit stampen denk ik. Vooral mijn schoonmoeder zegt het iedere keer Maar die spoort toch niet.
pi_67614496
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:20 schreef Dakota het volgende:
[ afbeelding ]

intensief handeten
Propjepopje

Hij kan zitten Tenminste, op het laminaat dondert hij na een tel of 15 om, maar op het gras bleef hij vanmiddag 5 minuten zitten!
Dat is ook makkelijker natuurlijk
pi_67614894
zitten !

ik heb net nog ff een zekerheidstest gedaan en maar 1 streepie, ole
wanna rub mah puppeh?!
pi_67615114
quote:
Op woensdag 1 april 2009 15:44 schreef Dakota het volgende:
zitten !

ik heb net nog ff een zekerheidstest gedaan en maar 1 streepie, ole
Hop
(en is hij er? Dat piepkleine steekje van teleurstelling? )
pi_67615167
uiteraard..maar dat weegt niet op tegen de nadelen op t moment
wanna rub mah puppeh?!
pi_67615862
Seb heeft gisteren geen andere kleren aangekregen op het KDv want hij had weinig gespuugd
Nou heeft ie wel de hele dag een slabber omgehad dat wil ook nog wel eens werken
  woensdag 1 april 2009 @ 16:14:13 #73
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67616093
Maarten heeft vandaag op het speelkleed gelegen en hij vond alle speeltjes interessant, tegenaan met zijn handjes duwen, vasthouden en met zijn beentjes schoppen!
Ik ben blij dat hij nog wel vrolijk is, maar drinken... ho maar... Ja vanmorgen ging er gelukkig een fles van 200 cc in (hij werd luid brullend van de honger wakker), maar om 11 uur maar 120 en vanmiddag een UUR over 80 cc gedaan... En daarbij al 4 poepluiers gehad, de één wat meer als de ander, maar ze stinken verschrikkelijk! Nu ligt hij weer te slapen en ik lig op de bank met de laptop, voel me zelf al iets beter maar als ik Maarten verschoont heb, voel ik me alsof ik de vloer heb gezogen en gedweilt...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_67618995
krijgt ie misschien een tandje ?
wanna rub mah puppeh?!
pi_67619351
tandje ja of misschien is hij gewoon niet lekker. Het schijnt nogal te heersen.

Seb had het vandaag echt heel erg goed gedaan. Veel geslapen, lekker buiten geweest en was heel vrolijk. was ja Zo leuk dat hij me duidelijk herkent als hij mijn stem hoort op het KDV.

Nu is hij volgens mij heel erg moe en meneer vertikt het om te slapen. Na het eten nog maar een rondje maken met hem
  woensdag 1 april 2009 @ 17:56:20 #76
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_67619522
Moet nog even blijlezen hoor!

Wij zijn vandaag weer voor controle naar de Vu geweest. Danique is weer goedgekeurd en we hoeven pas over een maand weer terug te komen!
De kinderarts zag wel een heel miniem verschil in de reflexen maar het was zo weinig (zat er met mijn neus bovenop maar zag het niet) dat we ons geen zorgen hoeven te maken.
Ook is het nog niet nodig hiervoor al met therapie te beginnen.
Ben blij dat alles weer goed was, maar kan me vandaag erg druk maken over het "hoe zal het later" zijn!
Er is niemand die kan vertellen of en hoeveel schade ze opgelopen zal hebben.
Maar goed, we zijn positief en gaan van het goede ui!
Het is een heerlijk kindje wat alles hardstikke lekker doet en we genieten zo enorm veel van haar!

Even wat anders, Danique zet het op een brullen als ze haar fles leeg heeft en ik weet niet waarom ze dat doet.
Ze zit op 120cc + 5 scheppen dus echt honger zal ze niet hebben...maar ze gaat echt even kort brullen als de fles leeg is en als ik haar dan haar speen geef is het wel weer goed...herkent iemand dit?
pi_67619773
fijn dat het goed gaat met Danique!

waarschijnlijk komt het brullen omdat ze meer wil zuigen (als t speentje het verhelpt zal dat het vast zijn )
wanna rub mah puppeh?!
pi_67620203
Fruppel, fijn dat alles goed was! Merel huilt ook altijd als de fles op is, met een speentje is het meteen over. Is denk ik de zuigbehoefte, of soms doezelt ze al half weg en schrikt ineens wakker omdat ze niets meer heeft om op te sabbelen.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 1 april 2009 @ 19:16:44 #79
108648 cattie
lieve moeder
pi_67622113
Fruppel, fijn dat het goed gaat!
  woensdag 1 april 2009 @ 19:17:29 #80
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67622143
Fruppel, wat fijn dat Danique goedgekeurd is!

Een tandje... dat zou best eens kunnen, vanavond maar eens goed kijken in zijn mondje. Ik ben blij, hij heeft om 6 uur (toen begon hij heel hard te brullen van de honger) 160 cc gedronken! Nu ligt hij te slapen (na wat gemopper) en vanavond nog maar even wakker maken voor een flesje, op zich willen we dat niet meer doen en hem laten slapen (zondag op maandag was het van half 8 tot 7 dus helemaal goed) maar omdat hij nu niet zoveel drinkt, vind ik het wel prettig om hem wat extra vocht te laten drinken.
pi_67622205
klinkt inderdaad als zuigbehoefte Frup, fijn dat het zo goed is met haar

Mijn man was net Seb de fles aan het geven, laat hij hem boeren op zijn schouder. Vroeg hij of ik kon kijken of hij wel op het spuugdoekje lag " ja hoor schat, maar hij spuugt niet" . Wil mijn man hem weer van zijn schouder halen begint Seb ineens te spugen met als gevolg dat alles onder zat, behalve dat spuugdoekje
  woensdag 1 april 2009 @ 19:36:12 #82
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67622845
Daniqueje, ge doet het goed vrouwke ,
pi_67624105
Ik kwam net in de supermarkt een paar jongetjes van een jaar of 10 tegen en die praatte me toch plat 'ossisch'. (buiten klinkt als boiten en zo) Als Seb maar niet zo gaat praten

Ow Guus vond ik je al stoer met Stella, nou vind ik je gewoon nog stoerderder
pi_67626006
Fruppel wat fijn dat Danique weer goedgekeurd is! En over dat huilen na de fles is heel herkenbaar. Koen wilde meestal nog even een beetje "nasabbelen"
Hier is Koen nog wakker... komt moeilijk in slaap. En vannacht was het ook drama. En waarom? Keine Ahnung
Maar wel een hele grote ZUCHT.
Wanneer krijgt dat kind eens tanden
  woensdag 1 april 2009 @ 21:41:13 #85
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67627316
LL mijn zoon doet met Koen mee hoor! Althans, hij werd vanavond ineens wakker (20.00 uur) en dat gebeurd eigenlijk nooit, ik had echt zoiets van: en nu? Hij is even lekker opgebleven en heb hem net maar een fles gegeven voor hij echt moe zou worden en dan nog lastiger zou drinken. Hij heeft nu gelukkig 100 cc op en we zien wel of hij het redt tot morgenochtend...
  donderdag 2 april 2009 @ 00:16:15 #86
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67633296
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:19 schreef Estrys het volgende:
Mijn man was net Seb de fles aan het geven, laat hij hem boeren op zijn schouder. Vroeg hij of ik kon kijken of hij wel op het spuugdoekje lag " ja hoor schat, maar hij spuugt niet" . Wil mijn man hem weer van zijn schouder halen begint Seb ineens te spugen met als gevolg dat alles onder zat, behalve dat spuugdoekje
Waarom doet Annicka dat nu nooit bij mijn man?

Annicka is tot nu toe vijf keer flink aan het spugen geweest en tot nu toe was ik iedere keer het slachtoffer... En dan zit alles ook onder, zij, ik, de bank(of het bed)

5-0 voor Annicka...
pi_67635241
Seb spuugt de laatste dagen veel minder. Heb hem al twee keer deze week teruggekregen van het KDV met hetzelfde shirt aan.
Zo dadelijk naar het CB voor zijn prikjes

Fuente moest jij vandaag naar de huisarts met Merel? ben benieuwd
pi_67635503
Estrys, wat fijn dat Seb minder spuugt En succes met de prikjes

Ja we moeten om 9:20 bij de HA zijn, ook meteen voor Sara d'r oren (hartstikke doof dat kind), dus dat wordt weer feest. Als ik terug ben plaats ik wel even een update!
Sara
Merel
Ukje
pi_67635529
Estrys succes vandaag met Seb en de prikjes
Fuente jij ook succes bij de dokter
  donderdag 2 april 2009 @ 08:48:09 #90
114177 Diaan73
pi_67635772
Estrys, wat fijn dat Seb minder aan het spugen is En veel succes bij cb en met de prikjes.

Danique, wat doe je het goed echt super. Fruppel, moet Danique meer voeding hebben? Omdat normaal op 120cc 4 scheppen voeding moet, per 30cc 1 schep.

Fuente, veel succes zo bij de huisarts, hopelijk kan hij wat voor jullie betekenen en kom je een stapje verder.
Make love, not war ☮
pi_67635882
agoss, alweer prikjesdag? sterkte ermee. hier ook tandjes gedoe. geen tand te bekennen, 3 of 4 poepbroeken per dag, geen fruit willen eten (lijkt te prikken)en dolblij als ze op mijn vinger mag kauwen. die's veel lekkerder dan de bijtring
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_67636327
ja hoooor, kind een uur aan het jengelen, moeten we bijna weg... slaapt ie natuurlijk. Nou is hij zo weer wakker op het moment dat we op het CB zijn vrees ik. Wel sneu
pi_67636402
succes met de prikjes Estrys!

Ik ga straks ook even naar t CB voor een gewichtscheck.. vind r zo'n dun kind maar ze drinkt wel veel (of er dan veel inkomt weet ik niet..ze kan natuurlijk ook gewoon onze bouw hebben. MAAR IK WIL EEN SPEKKIE zo met dat slierterige lijf en al dat haar lijkt t al net een heel klein basisschoolkindje
wanna rub mah puppeh?!
pi_67636427
Arme Seb
Wel echt lekker dat hij minder spuugt!
  donderdag 2 april 2009 @ 09:20:53 #95
114177 Diaan73
pi_67636429
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:16 schreef Estrys het volgende:
ja hoooor, kind een uur aan het jengelen, moeten we bijna weg... slaapt ie natuurlijk. Nou is hij zo weer wakker op het moment dat we op het CB zijn vrees ik. Wel sneu
Ja dat is het ook. Maar helaas kan het soms niet anders. Nu heb je er nog maar 1 en dan valt het nog wel mee, met 2 wordt dat wat anders... in die zin dat Lennon vaker mee moet/gaat op momenten dat je denkt, wat sneu om hem daarvoor wakker te maken.
Make love, not war ☮
  donderdag 2 april 2009 @ 09:23:30 #96
114177 Diaan73
pi_67636479
Over spekkies gesproken, mag ik je voorstellen aan mn neefje Kick:

Is nu bijna 11 maanden en was 1,5 maand geleden al ruim 11 kilo!! En het is zo'n schatje... maar een ontzettende beer.
Make love, not war ☮
pi_67636515
Kijk nou Kick!
Seb heeft wel een beetje spekkies
  donderdag 2 april 2009 @ 09:27:53 #98
114177 Diaan73
pi_67636567
Lennon een klein beetje bij de billen, hij is best wel fijn gebouwd. Heeft ie van zn vader, want ik ben absoluut niet fijntjes. Ik zal binnenkort weer eens een foto maken van hem in zn nakie, dat vergeet ik altijd.
Make love, not war ☮
pi_67636579
wat een koppie

elin heeft alleen dijbeen en polsspekkies, verder is t net een lange Jan
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 2 april 2009 @ 09:38:55 #100
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67636807
Annicka zit qua lengte op het gemiddelde, maar qua gewicht onder het gemiddelde. Ook geen spekkies hier dus...

pi_67636857
Komt nog wel Koot. Mijn kotertje krijgt ook ineens spek en een bol koppie
pi_67636875
Wat een mooie curve
  donderdag 2 april 2009 @ 09:44:47 #103
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67636962
Ja, mooi he? Alleen de lengte klopt misschien niet helemaal, want die is de eerste periode niet echt gemeten. Dat kwam pas op het CB. Had dus alleen de schatting van toen ze net geboren was, dat was ook een beetje uit de losse hand gedaan namelijk.
pi_67637186
hoevaak ga je in hemelsnaam naar t cb Dollemina
wanna rub mah puppeh?!
pi_67637211
ik zal die van elin eens zoeken
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 2 april 2009 @ 09:57:22 #106
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67637317
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:52 schreef Dakota het volgende:
hoevaak ga je in hemelsnaam naar t cb Dollemina
Niet zo heel vaak hoor. We zijn tot nu toe 3 keer geweest: twee reguliere afspraken en een meetsessie bij het inloopspreekuur. Voor de rest hebben we haar gewogen op onze keukenweegschaal. Maar die gaat maar tot 5 kilo, dus vandaar dat we nu eens bij het inloopspreekuur zijn geweest. Hebben we ook meteen de lengte te pakken, dat is toch wat moeilijker te meten thuis.
pi_67637430
Mja ik heb in t begin ook een weegschaal gebruikt..:D
lengte doe ik zelf niet want ik meet altijd langer dan t CB

wanna rub mah puppeh?!
pi_67637483
alleen loop ik wat achter bij t CB dus t is niet echt recent denk dat ze nu een halve kilo meer weegt en 62 cm is.
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 2 april 2009 @ 10:13:51 #109
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67637782
Ow, maar de lengte heb ik ook maar een beetje met de losse hand ingevuld. Dat is echt niet iedere keer gemeten. Vandaar dat het waarschijnlijk zo'n grillig lijntje is en nu pas een beetje mooi wordt.

Hebben ze bij jouw CB geen inloopspreekuur? Hier iedere woensdag en donderdag. Ik ga straks gewoon iedere twee weken laten meten: een keer voor de reguliere afspraak en nog een keertje tussendoor.

Dat iig tot ik weer een baan heb. Die heb ik nog niet, en ik ga pas weer zoeken als Annicka een half jaar oud is ofzo. Als ik dan nog wat kan vinden met die kredietcrisis (of is het inmiddels een economische? )
pi_67637876
quote:
Op donderdag 2 april 2009 10:13 schreef DolleMina het volgende:
Ow, maar de lengte heb ik ook maar een beetje met de losse hand ingevuld. Dat is echt niet iedere keer gemeten. Vandaar dat het waarschijnlijk zo'n grillig lijntje is en nu pas een beetje mooi wordt.

Hebben ze bij jouw CB geen inloopspreekuur? Hier iedere woensdag en donderdag. Ik ga straks gewoon iedere twee weken laten meten: een keer voor de reguliere afspraak en nog een keertje tussendoor.

Dat iig tot ik weer een baan heb. Die heb ik nog niet, en ik ga pas weer zoeken als Annicka een half jaar oud is ofzo. Als ik dan nog wat kan vinden met die kredietcrisis (of is het inmiddels een economische? )
juhp ik ga vandaag als tussendoortje
dins en dond.
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 2 april 2009 @ 10:23:26 #111
114177 Diaan73
pi_67638059
Ik ga nooit naar het inloopspreekuur ook nooit gedaan met Twan. Wel erg leuke grafieken. Waar maken jullie die?
Make love, not war ☮
pi_67638093
borstvoedingsdinges
is wel volgens BV richtlijnen
wanna rub mah puppeh?!
pi_67638116
quote:
Op donderdag 2 april 2009 10:23 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ga nooit naar het inloopspreekuur ook nooit gedaan met Twan. Wel erg leuke grafieken. Waar maken jullie die?
jij weet ook ongeveer wat Lennon binnenkrijgt..
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 april 2009 @ 10:25:56 #114
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67638133

Die van jr. (ja ik ga elke week naar het inloopspreekuur ) lengte doen ze hier alleen meten bij de afspraken.
hij heeft net zijn sok uitgeschopt in de wipstoel

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 april 2009 @ 10:27:05 #115
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67638164
quote:
Op donderdag 2 april 2009 10:23 schreef Diaan73 het volgende:
http://www.borstvoeding.com/groeicurve/

donderdag 2 april 2009 @ 10:30:27 #116
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67638272
Inderdaad gemaakt op borstvoeding.com. Aan de rechterkant zie je een linkje 'groeicurven-online'. En je kunt ze ook voor flessenkindjes invullen hoor, het lijntje zal misschien alleen wat hoger liggen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 april 2009 @ 10:32:15 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67638336
ik gebruik hem dan ook vooral om zijn groei bij te houden dollemina, ik let niet echt op het lijntje, wel dat hij regelmatig aankomt zeg maar

donderdag 2 april 2009 @ 10:35:36 #118
114177 Diaan73
pi_67638457
Ow leuk, ik ga er eentje aanmaken... al heb ik nog maar 2 meetpunten
Make love, not war ☮
  donderdag 2 april 2009 @ 10:38:30 #119
114177 Diaan73
pi_67638559

Hoezo gemiddeld??

[ Bericht 14% gewijzigd door Diaan73 op 02-04-2009 10:44:00 ]
Make love, not war ☮
pi_67638593
We zijn weer terug! De HA vond Merel d'r eczeem ook wel wat zorgwekkend. Dat, in combinatie met haar dunne luiers en slechte drinken, doet hem ook denken aan een allergie. De meest voor de hand liggende is KMA, dus hij adviseert inderdaad om een tijdje koemelkvrije voeding te proberen.
De diaree zou binnen een paar dagen weg moeten zijn, de eczeem kan wel enkele weken duren. Dus ik ga zo een pak halen, dan is het alleen nog bedenken hoe we dit qua kosten gaan doen en of we een vergoeding krijgen.
Onze HA heeft niet heel veel verstand van kma voeding, zou ik het CB kunnen vragen voor advies hierover?
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 2 april 2009 @ 10:42:42 #121
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67638719
Diaan, je moet de afbeelding even opslaan op je eigen computer en dan uploaden naar bijvoorbeeld photobucket en dan weer met de [img][/img] hier zetten. Dan zien we hem wel.
  donderdag 2 april 2009 @ 10:42:45 #122
114177 Diaan73
pi_67638721
quote:
Op donderdag 2 april 2009 10:39 schreef Fuente het volgende:
We zijn weer terug! De HA vond Merel d'r eczeem ook wel wat zorgwekkend. Dat, in combinatie met haar dunne luiers en slechte drinken, doet hem ook denken aan een allergie. De meest voor de hand liggende is KMA, dus hij adviseert inderdaad om een tijdje koemelkvrije voeding te proberen.
De diaree zou binnen een paar dagen weg moeten zijn, de eczeem kan wel enkele weken duren. Dus ik ga zo een pak halen, dan is het alleen nog bedenken hoe we dit qua kosten gaan doen en of we een vergoeding krijgen.
Onze HA heeft niet heel veel verstand van kma voeding, zou ik het CB kunnen vragen voor advies hierover?
Hmm dat zou wel balen zijn, al kunnen ze wel over KMA heen groeien he? CB zou het kunnen weten denk ik of anders je zorgverzekering??
Make love, not war ☮
  donderdag 2 april 2009 @ 10:43:07 #123
114177 Diaan73
pi_67638732
quote:
Op donderdag 2 april 2009 10:42 schreef DolleMina het volgende:
Diaan, je moet de afbeelding even opslaan op je eigen computer en dan uploaden naar bijvoorbeeld photobucket en dan weer met de [ [url=]afbeelding[/url] ] hier zetten. Dan zien we hem wel.
Ja, ik zag het, ik ben er al mee bezig hahaha...
Make love, not war ☮
pi_67638853
Diaan, ze kunnen er inderdaad gewoon overheen groeien. Volgende week woensdag moeten we ook naar het CB, denk dat ik het daar nog maar even vraag dan.

Oeh, ik ga ook even een curve maken
Sara
Merel
Ukje
pi_67638948
Curve van Merel, ze krijgt geen bv, maar toch grappig om te zien

Sara
Merel
Ukje
  donderdag 2 april 2009 @ 10:51:10 #126
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67639020
Leuk om al die curven te zien. Dan zie je meteen hoe verschillend alle kindjes groeien.
  donderdag 2 april 2009 @ 11:03:57 #127
114177 Diaan73
pi_67639484
quote:
Op donderdag 2 april 2009 10:51 schreef DolleMina het volgende:
Leuk om al die curven te zien. Dan zie je meteen hoe verschillend alle kindjes groeien.
Inderdaad Erg leuk.

Merel, groeit qua gewicht erg goed en qua lengte gaat ze nu ook goed omhoog.
Make love, not war ☮
pi_67639546
merel is een proppig kleintje
wanna rub mah puppeh?!
pi_67639595
Lennon zo mooi gemiddeld! Grappig om te zien zo he?
Ja Merel groeide eerst niet zo in de lengte, nu wel Het lijkt alsof haar beentjes ook wat langer worden.
Sara
Merel
Ukje
pi_67639616
Ja, ze heeft korte spekpootjes Echt van die dikke hap-dijen, en dan haar bips
Sara
Merel
Ukje
pi_67639833
Wat een verschil inderdaad

pi_67639989
maar leander was dan ook een mini bij de geboorte, heeft verder een mooi lijntje

elin zit met r dikke kop tegen de bovenlijn aan, gewicht net onder de lijn en lengte op de lijn..t is dus een MUPPETLOLLIE
wanna rub mah puppeh?!
pi_67640055
Muppetlollies zijn hoor Dakota

Leander heeft echt zo'n mooi lijntje! Leuk om te zien joh!
Sara
Merel
Ukje
pi_67640122
maar als ik t goed begrijp is Elin nu dus al langer dan merel
wanna rub mah puppeh?!
pi_67640143
danique is ook al 60 cm..ook zo'n sliert
wanna rub mah puppeh?!
pi_67640213
Hoe lang is Elin nu?
Merel was bij 3 maanden 59,5 cm, ze moet woensdag weer, dus ben heel benieuwd hoeveel ze dan weegt en hoe lang ze dan is.
Sara
Merel
Ukje
pi_67640455
quote:
Op donderdag 2 april 2009 11:27 schreef Fuente het volgende:
Hoe lang is Elin nu?
Merel was bij 3 maanden 59,5 cm, ze moet woensdag weer, dus ben heel benieuwd hoeveel ze dan weegt en hoe lang ze dan is.
vorige keer 60 cm (10 weken)
denk nu al wel zo'n 62 cm
wanna rub mah puppeh?!
pi_67640494
Dan is ze inderdaad lang!
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 2 april 2009 @ 12:12:28 #139
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67641483
Zo, ben weer terug met een rondje lopen, Annicka is nogal ontevreden vandaag...
pi_67641719
Seb was zojuist op het CB 61,5 cm en 5800 gram, hoofd was 40,5 cm. Mooi gegroeid.
De arts constadeerde dat zijn piemeltje naar links stond, of hij dat altijd had. Ja euhm ik heb er nooit zo op gelet. Als dat altijd zo is namelijk dan kan hij nog wel eens last krijgen met richten (en mama met poetsen ) Papa gaat ook altijd zitten bij het plassen dus dan Seb ook maar

Hij gaf geen kik bij het zetten van de spuitjes, wat een held alleen toen we aan het aankleden waren. daarna geslapen tot thuis, heb nog een extra rondje gelopen. Nu is het dikke ellende nou we thuis zijn. Hij begint nu op mijn arm in slaap te vallen, arm ding.
  donderdag 2 april 2009 @ 12:35:29 #141
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67642112
Ze ligt nu op mijn borst te slapen. Lang leve de laptop en een los toetsenbord...

Seb is ook al zo zielig, onze arme kindjes...
pi_67642242
seb gaat goed!

ik vertrek over 5 minuten..denk dat ze nu 5250 weegt ofzo
wanna rub mah puppeh?!
pi_67642317

kan ik natuurlijk niet achter blijven met een curve

Hij is in de eerste week 4 keer gewogen
pi_67642374
quote:
Op donderdag 2 april 2009 12:46 schreef Estrys het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

kan ik natuurlijk niet achter blijven met een curve

Hij is in de eerste week 4 keer gewogen
Elin ook geboorte, dag erna, dag daarna en aan t eind van de week
wanna rub mah puppeh?!
pi_67642389
mooi lengtelijntje trouwens
wanna rub mah puppeh?!
pi_67644930
En Dakota? Hoeveel weegt ze?
Sara
Merel
Ukje
pi_67645210
Lotte ook dan maar

Lengte en gewicht op 20 maart
pi_67645234
Ook al zo'n mooi lijntje! Echt leuk om te zien
Sara
Merel
Ukje
pi_67645282
5.460! 61.8 lang en hoofdje 41.7

dus ze is deze 2 weekjes 150 gram per week aangekomen 2 cm de lucht in gegaan en r hoofdje is 0,9 groter..en ik hoefde me geen zorgen meer te maken om r hoofdomtrek
wanna rub mah puppeh?!
pi_67645319
morgen is ze 3 mnd
wanna rub mah puppeh?!
pi_67645343
Goed zo Dakota! En ook nog een stuk in de lengte gegroeid dus Wordt een lange dame!
En wat tof dat ze het zo goed doet met BV
En ook fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken om d'r koppie
Sara
Merel
Ukje
pi_67645397
Fijn Dakota!
3 maanden alweer!

Ik vind het echt zo hard gaan met alle babietjes!
pi_67645556
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:26 schreef Fuente het volgende:
Goed zo Dakota! En ook nog een stuk in de lengte gegroeid dus Wordt een lange dame!
En wat tof dat ze het zo goed doet met BV
En ook fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken om d'r koppie

die lengte
wanna rub mah puppeh?!
pi_67645617
quote:
Op donderdag 2 april 2009 12:41 schreef Dakota het volgende:
seb gaat goed!

ik vertrek over 5 minuten..denk dat ze nu 5250 weegt ofzo
zat ik er 210 gram naast
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 2 april 2009 @ 14:37:42 #155
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67645657
Wat leuk al die groeicurves... Zal vanavond die van Maarten eens online gooien, nu kan ik niet bij W.'s computer (althans, ik ga er niet zomaar op) en die kan hem voor me op het i'net zetten...

Fuente, fijn dat de HA je zorgen begreep en ik hoop dat Merel op de speciale voeding goed zal reageren!

Maarten drinkt gelukkig weer beter, heeft nog wel veel poepluiers op een dag. Gisteravond was hij even heel zielig, hij lag wel te slapen maar tot 2x toe luid brullen en dan weer verder slapen. Ik dacht dat baby'tjes pas vanaf later gingen dromen?
Nu ligt hij een beetje te jammeren in zijn bedje, maar was duidelijk wel moe... Ga zo anders nog even bij hem kijken als hij met een minuut of 5 niet stil is...
pi_67645820
Elin! Streepje

L. lijkt volgens het lijntje nog steeds lang en dun, maar écht, hij heeft zulke bolle wangen!
pi_67646146
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:37 schreef Marie79 het volgende:
Wat leuk al die groeicurves... Zal vanavond die van Maarten eens online gooien, nu kan ik niet bij W.'s computer (althans, ik ga er niet zomaar op) en die kan hem voor me op het i'net zetten...

Fuente, fijn dat de HA je zorgen begreep en ik hoop dat Merel op de speciale voeding goed zal reageren!

Maarten drinkt gelukkig weer beter, heeft nog wel veel poepluiers op een dag. Gisteravond was hij even heel zielig, hij lag wel te slapen maar tot 2x toe luid brullen en dan weer verder slapen. Ik dacht dat baby'tjes pas vanaf later gingen dromen?
Nu ligt hij een beetje te jammeren in zijn bedje, maar was duidelijk wel moe... Ga zo anders nog even bij hem kijken als hij met een minuut of 5 niet stil is...
elin droomt al weken hoor..wordt soms heel zielig wakker met pruillipje
wanna rub mah puppeh?!
pi_67646178
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:54 schreef Dakota het volgende:

[..]

elin droomt al weken hoor..wordt soms heel zielig wakker met pruillipje
Och
Nou wil ik haar dor het beeldscherm heen wel knuvveluh!
  donderdag 2 april 2009 @ 15:00:13 #159
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67646291
Annicka droomt ook al, vermoed ik, zij is een aantal keren luid huilend wakker geworden... Of ze huilde in haar slaap, ook dat is gebeurd. Ik heb gelezen dat het kon komen door een kamer die te warm is, dus ik probeer de temperatuur tussen de 16 en 18 graden te houden. Toen ze luid huilend wakker schrok, was het namelijk 20 graden op de kamer.
pi_67648571
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:55 schreef freecell het volgende:

[..]

Och
Nou wil ik haar dor het beeldscherm heen wel knuvveluh!
jah en dan doet ze hmmbeh beh beh..:D
wanna rub mah puppeh?!
pi_67648690
Score van afgelopen nacht, 2 x wakker waarvan 1 mega poepbroek.
Score van die nacht ervoor, 3x wakker (in 2 uur tijd )
We gaan weer vooruit
Als het vannacht nu 1x wordt en dan 0x ben ik weer tevreden

Ze wordt nu gewoon midden in de nacht wakker en gaat dan lopen spelen in bed, proberen te staan in je bed, omdraaien in je bed, gaan gillen, gaan brabbelen en uiteindelijk gaan huilen omdat je op je knieën zit en je niet meer terug kan komen onder je dekentje
Zal straks vast wel weer beter gaan

Wie had er hier ook al weer ervaringen met het dekentje in een dekbedovertrekhoes te stoppen? Lotte trekt steeds vaker de deken + laken los omdat die mijn inziens niet strak genoeg ingestopt zitten (zit wel goed ingestopt, maar laat te snel los)
  donderdag 2 april 2009 @ 16:17:44 #162
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67648776
En een trappel/slaapzak? Of is dat niet meer mogelijk voor kindjes van negen maanden?

Annicka ligt nu een beetje te zeuren in haar bedje trouwens. Iedere keer een beetje kreunen en piepen enzo.
pi_67648779
en mn neppe babyuggs zijn binnen lekker fout
2,00 euro niet gedragen en van marktplaats
wanna rub mah puppeh?!
pi_67648823
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:14 schreef mrien het volgende:
Score van afgelopen nacht, 2 x wakker waarvan 1 mega poepbroek.
Score van die nacht ervoor, 3x wakker (in 2 uur tijd )
We gaan weer vooruit
Als het vannacht nu 1x wordt en dan 0x ben ik weer tevreden

Ze wordt nu gewoon midden in de nacht wakker en gaat dan lopen spelen in bed, proberen te staan in je bed, omdraaien in je bed, gaan gillen, gaan brabbelen en uiteindelijk gaan huilen omdat je op je knieën zit en je niet meer terug kan komen onder je dekentje
Zal straks vast wel weer beter gaan

Wie had er hier ook al weer ervaringen met het dekentje in een dekbedovertrekhoes te stoppen? Lotte trekt steeds vaker de deken + laken los omdat die mijn inziens niet strak genoeg ingestopt zitten (zit wel goed ingestopt, maar laat te snel los)
ik heb t dekentje altijd in een hoes zitten..en t laken als matrozenbedje gevouwen
wanna rub mah puppeh?!
pi_67648892
t dekentje doe ik dan in t midden en ik neem een hoeslaken van mijzelf..extra lang dus zodat je heel veel onder kan stoppen..is ook bijna niet los te trekken
wanna rub mah puppeh?!
pi_67649860
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:25 schreef Dakota het volgende:

ha, de tortelduifjes zijn bijna even lang Alleen hij heeft niet zo'n groot hoofd (en meer spekkies)

Seb is rond 12 uur in de box in slaap gevallen en heeft tot 2 uur geslapen, toen heeft mijn moeder hem de fles gegeven en nou ligt hij alweer vanaf half drie te slapen in zijn bedje.

[ Bericht 12% gewijzigd door Estrys op 02-04-2009 16:54:57 ]
pi_67650123
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:49 schreef Estrys het volgende:

[..]

ha, de tortelduifjes zijn bijna even lang Alleen hij heeft niet zo'n groot hoofd (en meer spekkies)

Seb is rond 12 uur in de box in slaap gevallen en heeft tot 2 uur geslapen, toen heeft mijn moeder hem de fles gegeven en nou ligt hij alweer vanaf half drie te slapen in zijn bedje.
jongens zijn altijd iets zwaarder dan meisjes..dus ze lopen wat dat betreft dus eigenlijk ook gelijk
maar idd een groter hoofd hier.. Al is die van seb wel groot geworden sinds de geboorte zeg dat wordt vast ook een zeppelin

wanna rub mah puppeh?!
pi_67650551
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:56 schreef Dakota het volgende:

[..]

jongens zijn altijd iets zwaarder dan meisjes..dus ze lopen wat dat betreft dus eigenlijk ook gelijk
maar idd een groter hoofd hier.. Al is die van seb wel groot geworden sinds de geboorte zeg dat wordt vast ook een zeppelin

maar 8 cm hoor, Hij wordt geen zeppelin, hij begin gewoon klein. hij hield al rekening met mij toen hij nog geboren moest worden. (zei mevrouw met de tweedegraads ruptuur, neeeheee ik was niet ver uitgescheurd, mijn perineum is gewoon erg kort )

Uiteindelijk denk ik dat Seb niet heel lang zal worden, Papa en mama zijn allebei van die kabouters. Maar je weet nooit, in mijn schoonfamilie zijn er wel heel veel lang (met schoenmaat 52 en zo )
pi_67650686
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:09 schreef Estrys het volgende:

[..]

maar 8 cm hoor, Hij wordt geen zeppelin, hij begin gewoon klein. hij hield al rekening met mij toen hij nog geboren moest worden. (zei mevrouw met de tweedegraads ruptuur, neeeheee ik was niet ver uitgescheurd, mijn perineum is gewoon erg kort )

Uiteindelijk denk ik dat Seb niet heel lang zal worden, Papa en mama zijn allebei van die kabouters. Maar je weet nooit, in mijn schoonfamilie zijn er wel heel veel lang (met schoenmaat 52 en zo )
Elin maar 5 weet je zeker dat Seb wel normaal is ?

anyways..de kans dat elin erg lang wordt is heeeeeeeeeeel groot paps dus 2.02..schoenmaat 50 PIPO

ik denk wel dat ik r groei goed in de gaten ga houden en evt. groeiremmers als ze ouder is.
Misschien vinden mensen dat raar of stom.maar een lengte van 1.90 of langer vind ik toch wel erg sneu voor een meisje
wanna rub mah puppeh?!
pi_67650804
Normaal, wat is normaal? Dat vind ik zo'n subjectief begrip. weer zoiets verzonnen door het CB zeker?
pi_67650847
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:19 schreef Estrys het volgende:
Normaal, wat is normaal? Dat vind ik zo'n subjectief begrip. weer zoiets verzonnen door het CB zeker?

Bij t CB hier kijken ze al raar op als ze een donker kindje zien
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 2 april 2009 @ 17:28:58 #172
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_67651048
Dakota hier ook twee van die lange en met een papa van 2 meter en een mama van 1.70 is dat niet zo raar. Ik ben op mijn mams na de kortste. Bij Kaith hebben ze een berekening gemaakt en die is berekend op 1.89 met een marge van 7 cm naar boven of beneden. Voor Eva is de berekening nog niet gemaakt. Mijn nichtje is bijvoorbeeld 1.97. Mijn vader is 2.03 en die is de kortste thuis. Mijn oom heeft een speciaalzaak voor grote heren-dames-kinderschoenen. Hij heeft nl. maat 57. Dat en de kant van mijn schoonfamilie meegenomen hebben ze een berekening op Kaith losgelaten.

Dakota ik weet niet of ik het zou laten stoppen. Mijn zusje is 1,92 en eigenlijk is er nooit gesproken over remmen. Mijn zwagertje is in januari 14 geworden en die is 1,96 en die moet nog de groei in maar mijn schoonmoeder wil ook niet dat hij aan de hormonen gaat om de groei te stoppen.
  donderdag 2 april 2009 @ 17:30:08 #173
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_67651083
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:21 schreef Dakota het volgende:

[..]

Nee een zwaar Christelijk dorp en dan een gemengd kindje (2 inmiddels) binnenkomen. En dan nog eens om de extra entingen vragen waar ze recht op hebben.
  donderdag 2 april 2009 @ 17:51:36 #174
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67651645
Nou, als ik het zo hoor is het dan toch een droom geweest...
Maarten heeft vanmiddag maar helemaal niet geslapen, om na de fles van half 5 in slaap te vallen, en daarna weer wakker... Hij is nu met W. boodschappen doen, dus hopelijk slaapt hij nu wel!
pi_67652488
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:21 schreef Dakota het volgende:

[..]

Nou hier kijken ze nergens van op geloof ik, kindjes die Destiny heten bijvoorbeeld of vandaag was er eentje die heette Tricay (geen idee hoe je dat uitspreekt, ik zag het op zijn/haar groeiboekje staan) en ik zie ook heel vaak Turkse kindjes. En mijn man heeft natuurlijk bij de zoon van de CB arts met Lego gespeeld

Mijn schoonmoeder is 1,50 meter (over kabouters gesproken), mijn schoonvader 1,80 denk ik. Mijn vader 1,70 en mijn moeder 1,60. Mijn zus is net als ik 1,65. Ik weet ook niet of ik de groei zou stoppen, het is lastig om te beoordelen. Nou ja je hebt nog even he
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 april 2009 @ 19:08:27 #176
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67653828
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:25 schreef Dakota het volgende:

dus ze is deze 2 weekjes 150 gram per week aangekomen 2 cm de lucht in gegaan en r hoofdje is 0,9 groter..en ik hoefde me geen zorgen meer te maken om r hoofdomtrek
dat woog elin vandaag dakota?? dan zie ik het nog gebeuren dat jr. haar inhaalt qua gewicht.. die woog afgelopen maandag 5050 en komt gemiddeld zo'n 250 tot 300 per week aan

pi_67654236
Mijn man zegt net " doe jij de volgende luier" ja hoor prima... en nog geen seconde later horen we een luid geknetter uit de box komen....
  donderdag 2 april 2009 @ 19:34:20 #178
108648 cattie
lieve moeder
pi_67654744
Hehehe, balen Estrys!

Dollemina, slaapzakken heb je tot maat 104 geloof ik, dus dat is een jaar of 3!

Fee is geloof ik een grote meid als ik de lengtes en gewichten zo zie! Ach ja, Ive is ook al een flinke knul.
Fee heeft het goed gedaan op het kdv, gelukkig!! Behalve het eerste flesje drinkt ze de flesjes ook goed op. Volgens mij mist ze me wel, want 's avonds clustert ze opeens een paar uur.
pi_67657524
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat woog elin vandaag dakota?? dan zie ik het nog gebeuren dat jr. haar inhaalt qua gewicht.. die woog afgelopen maandag 5050 en komt gemiddeld zo'n 250 tot 300 per week aan
hij krijgt ook flesvoeding

daarbij zijn paps en ik lintwormen..dus ga er niet vanuit dat ze veel babyvetjes krijgt

[ Bericht 12% gewijzigd door Dakota op 02-04-2009 21:13:19 ]
wanna rub mah puppeh?!
pi_67657603
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:28 schreef Mibos2 het volgende:
Dakota hier ook twee van die lange en met een papa van 2 meter en een mama van 1.70 is dat niet zo raar. Ik ben op mijn mams na de kortste. Bij Kaith hebben ze een berekening gemaakt en die is berekend op 1.89 met een marge van 7 cm naar boven of beneden. Voor Eva is de berekening nog niet gemaakt. Mijn nichtje is bijvoorbeeld 1.97. Mijn vader is 2.03 en die is de kortste thuis. Mijn oom heeft een speciaalzaak voor grote heren-dames-kinderschoenen. Hij heeft nl. maat 57. Dat en de kant van mijn schoonfamilie meegenomen hebben ze een berekening op Kaith losgelaten.

Dakota ik weet niet of ik het zou laten stoppen. Mijn zusje is 1,92 en eigenlijk is er nooit gesproken over remmen. Mijn zwagertje is in januari 14 geworden en die is 1,96 en die moet nog de groei in maar mijn schoonmoeder wil ook niet dat hij aan de hormonen gaat om de groei te stoppen.
ik 1.80 hij 2.02 reken maar uit, ze wordt iig langer dan 1.80
wanna rub mah puppeh?!
pi_67657683
en ik zou het wel remmen hoor..veel kwaad kan het niet en je kan er een hoop ellende mee voorkomen. langer dan 1.85 vind ik sneu.. qua kleren, pesten en opvallen.
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 2 april 2009 @ 21:18:37 #182
114177 Diaan73
pi_67657862
voor Seb omdat ie vandaag prikjes heeft gehad. En Elin, wat ben je lekker/goed gegroeid dame!!

Wat heeft Lotte een mooie groeilijn zeg.

Ik bedenk me net dat ik helemaal niet de gewichten van de eerste week in mn curve heb gezet dat zal ik binnenkort nog even doen, dan is tie helemaal uptodate.

Cattie, fijn dat het zo goed gaat met Fee op het kdv, dat geeft toch iets meer rust.
Make love, not war ☮
pi_67658190
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:34 schreef cattie het volgende:
Hehehe, balen Estrys!

Dollemina, slaapzakken heb je tot maat 104 geloof ik, dus dat is een jaar of 3!

Fee is geloof ik een grote meid als ik de lengtes en gewichten zo zie! Ach ja, Ive is ook al een flinke knul.
Elodie ook...
En Fons was was ook zo begonnen maar nu is hij maar iets groter dan gemiddeld meer en van gewicht zit hij er zelfs onder.
Onze babies starten groot en groeien gewoon erg hard in het begin blijkbaar.

pi_67658417
Nou dank je Diaan maar Seb lijkt er weinig last van te hebben gehad op een half uurtje vanmiddag na dan heeft hij eigenlijk alleen maar geslapen.

Net even met hem door de stad gewandeld, twee van die breezah grietjes van 16 (tijgerprintjurkje, te hoge hakken waar ze niet op kunnen lopen, het complete plaatje zeg maar) boven de kinderwagen. oooh zegt de een, de ander een beetje ongeïnteresseerd " ja zij moet bij iedere baby kijken" zegt de ander " ja maar deze is ECHT mooi, kijk nou, die wimpers" Seb kijkt van mij naar die grieten en weer naar mij Alsof hij wilde zeggen "nou mam wat heb ik nou weer aan mijn kinderwagen hangen?"
  donderdag 2 april 2009 @ 22:15:25 #185
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67659686
Handig die grafiekjes van WHO, dan valt het gewicht van Marlien ook wel weer mee .

We hebben vandaag haar 1e tandje ontdekt! En dat al ruim voor haar 1e verjaardag!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 2 april 2009 @ 22:16:15 #186
108648 cattie
lieve moeder
pi_67659715
B-M, jij hebt inderdaad flinke kinderen! Ik hou wel van spekjes!
pi_67660033
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:11 schreef Dakota het volgende:
en ik zou het wel remmen hoor..veel kwaad kan het niet en je kan er een hoop ellende mee voorkomen. langer dan 1.85 vind ik sneu.. qua kleren, pesten en opvallen.
Dat vind ik redelijk kort door de bocht.
Veel kwaad kan het niet zijn de meningen ook nog over verdeeld, het zijn wel hormonen die je toevoegt.
Bovendien komt het erop neer dat een kind hormonaal de puberteit ingeschopt wordt, terwijl ze daar misschien geestelijk nog helemaal niet aan toe zijn. In groep 7 al borsten krijgen en menstrueren kan ook reden zijn voor pesten, opvallen enz.
Mijn dochter is 1.92 en ik heb er geen spijt van dat we haar gewoon hebben laten doorgroeien en in haar eigen tempo de puberteit hebben laten doorlopen.
pi_67660298
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:17 schreef DolleMina het volgende:
En een trappel/slaapzak? Of is dat niet meer mogelijk voor kindjes van negen maanden?
Die heeft ze ook aan, maar blijkbaar heeft ze hetzelfde als haar vader, zonder deken/laken over je heen kun je niet slapen

Wat leuk al die grafieken!
Sterkte voor Seb met z'n prikjes!

En Marlien een eerste tand
  donderdag 2 april 2009 @ 22:33:19 #189
54772 Silmarwen
pi_67660381
Ik heb zelf ook de keus gehad. De voorspelling aan de hand van mijn hand foto's was dat ik boven de 1.90m zou worden. Ik kreeg de keus van hormonen, die je vervroegd in de pubertijd brengen. Ook geen pretje, op je 11 al echte borsten en een menstruatie. Bovendien zijn de lange termijn gevolgen niet bekend en zouden er problemen kunnen komen met eventuele zwangerschappen et cetera.

Het is best ingrijpend om extra hormonen toe te dienen, net zo ingrijpend als als 11 jarig meisje, de langste van de school te zijn, zoals ik was. Gek genoeg werd ik niet met mijn lengte gepest en zijn er winkels die aangepaste kleding maten hebben, of je stapt over naar dames confectie.

Yade wordt waarschijnlijk ook erg lang. Moeder van 1.81m vader van 2.04m. Ik zou zelf niet voor de hormonen gaan, niet met zo weinig er over bekend. Er is prima te leven met 1.92m, zoals mijn schoonzusje is (Ja Verida is mijn schoonmoeder). Bovendien kunnen groeicurves en handfoto's het bij het verkeerde eind hebben. Ik ben uiteindelijk geen 1.90m geworden, mijn broertje zou nooit langer worden dan 1.60m en is nu even lang als ik ben.

En... over 10/15 jaar zijn de meeste meisje waarschijnlijk al rond de 1.80m en zal 1.90m zoiets zijn als nu 1.80m is.
quote:
Psychologische en fysiologische effecten van de behandelingen
Door hormoonbehandelingen gaan kinderen er twee tot drie jaar ouder uitzien dan hun leeftijdsgenootjes. Odink waarschuwt dat dit behoorlijke psychologische consequenties voor het kind met zich mee kan brengen. Zie ook de Groei Informatiegids, kindergedeelte

Een tweede consequentie van een hormoonbehandeling is de onderontwikkeling van de eierstokken en de testikels. Hiernaast komt de zaadbal pas na het stoppen met de kuur tot ontwikkeling. Er is (nog?) niet aangetoond dat deze effecten gevolgen zouden hebben op de vruchtbaarheid.

Trombose (de vorming van bloedpropjes) is een zeer kleine risicofactor voor een meisje dat met oestrogenen behandeld wordt. Roken maakt dit risico op trombose groter, net als bijvoorbeeld het breken van een been. In een dergelijke situatie dien je de behandelend arts meteen op de hoogte te brengen van het gebruik van groeiremmende medicijnen, zodat er eventueel bloedverdunners toegediend kunnen worden.

Bij een epifysiodese loopt het kind ten eerste alle risico's die aan operaties verbonden zijn, zoals bijvoorbeeld nabloedingen en operatie-infecties. Hiernaast bestaat het risico op afwijkingen aan de stand van de benen: X- of O-benen. Ook is het mogelijk dat de patiënt niet meer goed op de hurken kan zitten. Op dit moment is het niet bekend of dit inhoudt dat er later een groter risico van slijtage aan de kniegewrichten betstaat.

Tot slot benadrukt Odink dat ouders zich bewust moeten zijn van de zogenoemde onbekende risico's. Dit zijn risico's die (nog) niet aangetoond en beschreven zijn en waar de arts nu ook niet van weet. Dat bepaalde risico's nog niet aangetoond zijn, wil niet zeggen dat ze niet bestaan.
http://www.familiemolema.nl/langkind/groeivsl.htm
quote:
Ingrijpen brengt risico's mee
Hormoonbehandelingen hebben vervelende bijwerkingen, zoals gewichtstoename, stemmingswisselingen en voor meisjes een verhoogde kans op trombose. Bij de knieoperatie kan de stand van de benen veranderen waardoor je eerder slijtage krijgt. Ook de effecten van hormoonbehandelingen en knieoperaties op lange termijn zijn nog niet duidelijk omdat de behandelingen daarvoor nog te kort worden uitgevoerd. Daarom wordt terughoudend omgegaan met ingrijpen op de groei. De mening van het kind zelf speelt een grote rol. Ingrijpen op de groei is een grote stap, waarvoor je je uitgebreid moet laten informeren. Is je kind verder helemaal gezond, dan kan het misschien beter proberen zijn of haar lengte te accepteren.
http://www.langemensenforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=100

Zes keer de dosis van oestrogeen in de gewone pil en moet je eens kijken hoe vele vrouwen daar al op reageren. Van stemmingswisselingen, tot grotere kans op borstkanker, baarmoederhalskanker, trombose, depressiviteit, migraines en ga zo maar door. Het remmen van de groei bij kinderen is echt een heftig besluit, bij jongens is het zelfs een operatie....

Ik heb liever een lange dochter, dan een hele zieke dochter die vroeg de pubertijd in geschopt wordt over ijdelheid.

[ Bericht 29% gewijzigd door Silmarwen op 02-04-2009 22:42:18 ]
pi_67660517
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:16 schreef cattie het volgende:
B-M, jij hebt inderdaad flinke kinderen! Ik hou wel van spekjes!
Ik vind het wel een geruststellend idee dat ze wat reserve heeft. Fons heeft zijn reserve gebruikt iig.

Grappig, gisteren was hier een papa met een kindje van zes maanden. Het was nogal een mager ventje en volgens de papa was dat zo omdat hij borstvoeding kreeg. Euhm,:D, niet altijd dus...

Ow, en de vraag of er nog wel genoeg melk is voor Elodietje omdat Fons ook nogal veel drinkt heb ik ook al dikwijls gekregen. Ja, ze ziet eruit alsof ze wat tekort komt...
pi_67660648
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:25 schreef Verida het volgende:

[..]

Dat vind ik redelijk kort door de bocht.
Veel kwaad kan het niet zijn de meningen ook nog over verdeeld, het zijn wel hormonen die je toevoegt.
Bovendien komt het erop neer dat een kind hormonaal de puberteit ingeschopt wordt, terwijl ze daar misschien geestelijk nog helemaal niet aan toe zijn. In groep 7 al borsten krijgen en menstrueren kan ook reden zijn voor pesten, opvallen enz.
Mijn dochter is 1.92 en ik heb er geen spijt van dat we haar gewoon hebben laten doorgroeien en in haar eigen tempo de puberteit hebben laten doorlopen.
Niets kort door de bocht.. denk je nou echt dat ik er niet over nadenk? Misschien dat er tegen die tijd nog een betere oplossing is of het helemaal niet nodig zou zijn.
1.92 vind ik sneu voor een meiske ja en die van mij gokken ze op 1.96, sorry hoor maar zo lang is ECHT NIET leuk voor een vrouw..wat jij ook maar beweren kan.
Tieten en menstrueren begint tegenwoordig sowieso al eerder, mijn zusjes waren tien en zijn niet gepest..dus daar zal ik mij niet zoveel druk om maken. en dat een meisje gepest wordt omdat ze ongesteld wordt lijkt me stug.

Jij hebt er geen spijt van, misschien krijgt zij er nog wel last van, dat kan jij toch ook niet voorspellen?
Wij zullen het ook zeker met haarzelf overleggen
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 2 april 2009 @ 22:43:20 #192
54772 Silmarwen
pi_67660689
Dakota, lees even mijn stukje erover. Je zult echt beter onderzoek moeten doen voor je ooit die keus maakt want het is lang niet zo simpel als jij het stelt en er zitten wel degelijk grote risico's aan vast. HEt is geen paracetamolletje.
pi_67660917
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:43 schreef Silmarwen het volgende:
Dakota, lees even mijn stukje erover. Je zult echt beter onderzoek moeten doen voor je ooit die keus maakt want het is lang niet zo simpel als jij het stelt en er zitten wel degelijk grote risico's aan vast. HEt is geen paracetamolletje.
ik ben ervan op de hoogte hoor Ik heb zelf de keuze gehad maar t bleek al niet nodig, als ik echt 1 94 zou worden had ik het waarschijnlijk wel gedaan. heb je ook de percentages bekeken?
jij hebt toch ook 70 procent KANS op kanker. Alles heeft mogelijke bijwerkingen.

Dat jij niet gepest bent met je lengte hoeft niet te betekenen dat dat altijd zo is.
En Ijdelheid ...is echt een zwaktebod... alsof het daarom gaat? Geestelijk kan het nog een stuk zwaarder zijn mocht ze echt bijna 2 meter worden.
wanna rub mah puppeh?!
pi_67660939
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:41 schreef Dakota het volgende:

[..]

Niets kort door de bocht.. denk je nou echt dat ik er niet over nadenk? Misschien dat er tegen die tijd nog een betere oplossing is of het helemaal niet nodig zou zijn.
1.92 vind ik sneu voor een meiske ja en die van mij gokken ze op 1.96, sorry hoor maar zo lang is ECHT NIET leuk voor een vrouw..wat jij ook maar beweren kan.
Tieten en menstrueren begint tegenwoordig sowieso al eerder, mijn zusjes waren tien en zijn niet gepest..dus daar zal ik mij niet zoveel druk om maken. en dat een meisje gepest wordt omdat ze ongesteld wordt lijkt me stug.

Jij hebt er geen spijt van, misschien krijgt zij er nog wel last van, dat kan jij toch ook niet voorspellen?
Wij zullen het ook zeker met haarzelf overleggen
Ik heb er geen spijt van en zij is zelf nu blij dat we haar gewoon hebben laten doorgroeien zonder extra hormonen toe te voegen. Zij is heel lang kinderlijk gebleven en had absoluut problemen gekregen als zij als 10 jarige was gaan menstrueren en borsten had gekregen. Het is nu een mooie lange vrouw die zelfverzekerd in het leven staat. Goed ze is langer dan de gemiddelde vrouw, maar kan goed met haar lengte omgaan. En ik zal niet het verwijt krijgen dat zij misschien minder vruchtbaar is of afwijkingen heeft opgelopen, alleen maar omdat ik het "lelijk"heb gevonden dat zij lang is geworden.
  donderdag 2 april 2009 @ 22:51:42 #195
54772 Silmarwen
pi_67660983
Prima... Ik zou allen het vergrote risico op eierstokkanker, baarmoederkanker, baarmoederhalskanker, borstkanker, onvurchtbaarheid, trombose, migraines et cetera niet nemen, zodat ze een paar centimeter korter is. Want het is niet dat ze ineens 10 centimeter korter wordt.

Geestelijk kan chemotherapie ook een stuk zwaarder zijn, geen kinderen krijgen ook.

Maar ieder zijn keus.
pi_67661031
beetje vreemd gequote, sorry
pi_67661089
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:50 schreef Verida het volgende:

[..]

het gaat niet om ijdeheid! Jeumig.. geestelijk welzijn is ook een vorm van gezondheid, hallo!

En ik heb allang door dat dit een wellus nietus spelletje wordt..dus ik zal er over 10 jaar nog eens voor gaan zitten
wanna rub mah puppeh?!
pi_67661305
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:54 schreef Dakota het volgende:

[..]

het gaat niet om ijdeheid! Jeumig.. geestelijk welzijn is ook een vorm van gezondheid, hallo!

En ik heb allang door dat dit een wellus nietus spelletje wordt..dus ik zal er over 10 jaar nog eens voor gaan zitten
Inderdaad, het geestelijk welzijn van een 10 jarige, waarvan het lichaam heel andere signalen geeft, die je nog niet kunt bevatten of het geestelijk welzijn van een "normale"lengte vrouw met problemen met vruchtbaarheid of nog erger.
  † In Memoriam † donderdag 2 april 2009 @ 23:12:01 #199
7074 moussy
kuttekop
pi_67661751
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:54 schreef Dakota het volgende:

[..]

Gelukkig is je popje nog maar klein en is het nog helemaal niet aan de orde. Tegen die tijd zullen er vast wel meer dingen bekend en duidelijker zijn, tijd zat
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 2 april 2009 @ 23:24:55 #200
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67662265
Pff, Annicka slaapt gelukkig sinds een uurtje eindelijk. Ze had een beetje een slecht humeurtje vandaag, hopelijk is het morgen beter...
  vrijdag 3 april 2009 @ 07:33:56 #201
105850 Fuente
mamamuts
pi_67665751
Nou de eerste fles kma voeding ging moeizaam gisteren. Maar om 23:30 ging er een hele fles leeg, en vannacht om 4:30 ook. Ben zo benieuwd hoe het vandaag gaat!
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 april 2009 @ 07:43:34 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67665795
wat een discussie over wel of géén groeiremmers.. ik ben máár 1.65 en (voor zover ik me kan herinneren) moest ik vroeger naar de kinderarts omdat ik te klein zou zijn. er was toen ook sprake van dat ik groeibevorderende middelen zou krijgen, maar dat is uiteindelijk niet gebeurt, mijn moeder wou er niet aan. ik ben vaak, heel vaak gepest omdat ik de kleinste van de klas was, dat plus dat ik ook de jongste was en een verlegen meid tussen merendeel jongens en/of meiden met een grote bek, tieten en die al wel menstrueerden, maakten dat ik (persoonlijk) behoorlijk vatbaar was voor pesterijen, ik ben tot mijn zestiende ofzo gepest. daarna heb ik het pas los kunnen laten. ik heb ook meerdere scholen doorlopen omdat ik het nergens echt naar mijn zin had... toch ben ik nu blij met mijn lengte, ik had niet langer willen zijn

Mijn dochter is nu nog maar één kop kleiner dan ik ben, en zij zal waarschijnlijk rond de 1.75 worden (papa van 1.88) en mijn zoon 1.86 (papa van 1.85). voor beiden vind ik dat een zeer mooie lengte, al besef ik me wel dat ik altijd tegen mijn kids op zal moeten kijken

Maandag moet ik met jr. naar de kinderarts, de huisarts, de kinderfysio, en het cb zijn alledrie zeer tevreden over jr., zijn groei en ontwikkeling dus ik maak me nergens zorgen over.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 april 2009 @ 07:45:04 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67665806
oeh, spannend Funete! ik hoop dat ze er positief op reageert (al is dat dubbel natuurlijk, je wil liever niet dat merel kma heeft) maar als het door de kma voeding een blij, gezond en gelukkig meisje wordt is het het wel waard

vrijdag 3 april 2009 @ 07:46:55 #204
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67665822
Fijn dat ze het wil drinken Fuente!
wanna rub mah puppeh?!
pi_67665871
Dat is al best een goed begin Fuente, mijn oppaskindje heeft er wel iets langer over gedaan om gelijk 1 hele fles leeg te drinken, dus het had erger kunnen zijn. Hopelijk drinkt ze vandaag ook goed!

Hier eindelijk weer het normale ritme.. het heeft eventjes geduurd maar na een nacht goed slapen zijn we er denk ik weer.
pi_67666688
Fijn LovelyLady!

Goed dat Merel het drinkt, hopelijk merk je snel verbetering (of eigenlijk wil je dat inderdaad niet, maar aan de andere kant ook weer wel, beetje dubbel)

Hier vannacht maar 1x wakker, we gaan dus inderdaad vooruit
Gisteravond was ze nog helemaal hyper actief en super wakker, die ging dus pas vrij laat naar bed

Ben er gisteren ook achtergekomen waarom ze de pap niet goed dronk als ik dat probeerde...ondanks dat ik nu een papspeen had lukte het nog niet. Gat groter gemaakt en slok slok slok, flesje leeg.
Ik ga zometeen voor haar normale flessen ook maar even een grotere speen halen, gebruikten nu nog nr 2 van Avent maar ga maar even een 3 halen, waarschijnlijk zal ze dan de flesjes ook weer wat makkelijker kunnen drinken. (we hadden het zelf even geprobeerd met 2, maar dat ging eigenlijk toch best zwaar!)
pi_67667695
goedemorgen het was feest vannacht. En vanmorgen een heel vrolijk mannetje afgegeven bij het KDV en een mezelf naar kantoor gesleurd Tijd voor koffie, bijna weekend
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:44:22 #208
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67667793
Elin had om 6 uur ook wel genoeg van dat slaapgedoe

al lag ze gisteren vanaf half 7 te maffen, tot 12, toen drinken en om 4 uur weer..dus best netjes..maar over dat 6 uur wakker worden zal ik r nog eens ernstig toespreken
wanna rub mah puppeh?!
pi_67667815
Fijn dat Lotte ook weer een beetje doorslaapt.
Werkse Estrys en geniet van je koffie.
pi_67668483
ik zal vanmiddag eens foto's maken van een blije selene in de tuin heerlijk weer nu! ik zit hier lekker aan de koffie en strakkies gaan we lekker buiten lunchen, selene is een auw/leer-moment aan het kweken door zelluf in de maxicosi te klimmen (andersom, en jawel: pleurt zonet met maxicosi en al om). sangdrax heeft vanmiddag vrij en neemt een flesje rose mee om lekker buiten op te drinken. het campingbedje doet nu dienst als buitenbox. binnen wil selene niet meer in de box, maar buiten wel
nog even dit, niet om de discussie weer te starten. ik ben altijd klein geweest, maar was wel met net 11 al ongesteld en met borsten. al op de lagere school *(5de klas zelfs al). dat was ook niks hoor.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:14:07 #211
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67670448
heeft tex zich nog niet gemeldt hier? ben zo benieuwd hoe haar hannah eruit ziet
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_67670456
ik ook!
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:15:18 #213
223453 Guuzewuus
pi_67670477
Er staan foto's in het zwangerschap en geboorte topic . Een heel mooi popje, die hannah .
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:15:45 #214
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67670488
heb ik dat weer gemist
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_67672535
ook stiekem even hier hoor, ik ben fan van mijn kind

kijk nou toch issie niet om op te vreten?

pi_67672806
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:12 schreef Estrys het volgende:

[ afbeelding ]
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:51:33 #217
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_67675803
quote:

[ afbeelding ]
Hap!
pi_67676875
quote:

[ afbeelding ]
Jammer dat ie al is uitgehuwelijkd aan Elin
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:17:02 #219
114177 Diaan73
pi_67678225
quote:

[ afbeelding ]
Lekker ventje En wat kijkt hij ontdeugend... en hij heeft zn tong ook ontdekt??
Make love, not war ☮
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:28:31 #220
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67678566
bezet!
wanna rub mah puppeh?!
pi_67679850
niet vechten dames
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:11:44 #222
114177 Diaan73
pi_67679934
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:09 schreef Estrys het volgende:
niet vechten dames
Ik vecht niet mee hoor... ik hoop toch dat mijn zoon gewoon hetero is...
Make love, not war ☮
pi_67680031
Spannend voor de operatie van volgende week Ingrid. Hoe lang moet Tyler eigenlijk blijven na de operatie? Of is dat nog niet bekend? En wordt hij dan de dag ervoor weer opgenomen?
Weten ze dan al gelijk of de operatie goed gelukt is?
(sorry, hoop vragen tegelijk)
pi_67680056
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:11 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik vecht niet mee hoor... ik hoop toch dat mijn zoon gewoon hetero is...
gevaarlijke uitspraak Diaan Maar bedoelde je vast niet zo Ik hoop dat hij gewoon zichzelf is
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:28:04 #225
114177 Diaan73
pi_67680385
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

gevaarlijke uitspraak Diaan Maar bedoelde je vast niet zo Ik hoop dat hij gewoon zichzelf is
Nee dat bedoelde ik niet zo hard zoals het hier staat, ik hoop natuurlijk dat hij gewoon zichzelf en gelukkig is. Ik heb helemaal niets tegen homo's maar het zou voor hem een stuk makkelijker zijn, denk ik, als hij hetero is. Ik heb altijd het gevoel dat homo's een periode in hun leven toch ongelukkiger zijn. En de kans om oma te worden, is dan groter

Mijn (nieuwe) collega is trouwens homo en ik vind het zo'n schatje/lieverd
Make love, not war ☮
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:47:31 #226
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67682547
Hannah en ik komen ons hier ook maar eens melden!

En het gaat hartstikke goed! De borstvoeding is goed op gang gekomen en Ze is er ook alweer van aangekomen. 200 gram in 1 dag Dus ik hoef niet te gaan kolven en bij te voeden waar ik even bang voor was, maar allemaal zorgen om niks dus. Gisteren en vannacht heeft ze wat last gehad van d'r darmen, maar na de eerste echte poep vandaag lijkt dat weer over te zijn. Verder slaapt ze heel veel, wat gewoon bijna saai is (van deze opmerking ga ik vast nog een keer spijt krijgen )

Tot slot nog een fotootje

Owjah, Hannah's 2e naam is Niesje, zou dat in het lijstje erbij mogen?
Ik hoop weer wat vaker online te zijn en wat meer bij te kunnen lezen..
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_67682694
Hannah

Nou zoals ik Seb vanmorgen weg bracht zo haalde ik hem niet op. Ik hoorde hem buiten al Hele weg naar huis gehuild, maar hij had heel weinig geslapen daar dus die was doodop, ik legde hem net even in de box en ik heb me nog niet omgedraait of hij sliep al
Hij had ook een erg dunne poepluier gehad, ik denk nog last van de prikjes
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:57:05 #228
108648 cattie
lieve moeder
pi_67682795
Aaaah, Hannah! Fijn dat alles goed gaat Tex!
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:58:19 #229
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67682819
Tex, wat een heerlijk wakker prulleke!
En Hannah Niesje staat er helemaal compleet bij, hoor!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_67683132
mijn schoonmoeder belde vanmiddag dat echt lekker weer was om met Seb te gaan wandelen. "Ja,, goed idee. Ik zal het kinderdagverblijf even bellen of ze met Seb gaan wandelen" Geloof niet dat dat de reactie was waar ze op hoopte
pi_67685499
Ziet er niet slapend uit op de foto Tex!

Wat sneu voor Seb
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:39:45 #232
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67685615
Wat een dotje Tex!

Jammer dat Seb niet heeft gewandeld Estrys, het was zúlk lekker weer
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:44:00 #233
105850 Fuente
mamamuts
pi_67685762
Hannah Wat een mooierd ben je!

Het gaat heel goed met Merel Maar 1 dunne luier gehad vandaag, goed geslapen, bijna alles opgedronken en ze was veel rustiger en tevredener volgens het kdv vandaag.
Het lijkt dus echt aan te slaan, maar goed, na 1 dag kun je er nog niet alles van zeggen natuurlijk.
Sara
Merel
Ukje
pi_67685933
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:39 schreef Marie79 het volgende:
Wat een dotje Tex!

Jammer dat Seb niet heeft gewandeld Estrys, het was zúlk lekker weer
Hij heeft wel gewandeld alleen niet met mijn schoonmoeder (ik weet niet wat mijn schoonmoeder dacht maar ze weet dat wij werken op vrijdag en Seb naar het KDV is)

Ze zijn op het KDV naar buiten geweest met hem
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:49:52 #235
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67685952
Goed zo Merel

Ik ben vanmiddag even met Maarten te wegen geweest op het cb, omdat hij afgelopen week toch steeds maar halve flesjes dronk... Hij was gelukkig evengoed 200 gram aangekomen!
Ik liep met hem naar het cb en hij herkende het en ik zag zijn koppie vertrekken, ik denk dat toch de prikjes bij hem boven kwamen drijven
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:51:35 #236
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67686022
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:49 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hij heeft wel gewandeld alleen niet met mijn schoonmoeder (ik weet niet wat mijn schoonmoeder dacht maar ze weet dat wij werken op vrijdag en Seb naar het KDV is)

Ze zijn op het KDV naar buiten geweest met hem
Lekker!
pi_67686171
Arme Maarten! Wel goed dat hij gewoon was aangekomen!

L. vindt het CB juist altijd erg interessant
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:16:33 #238
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67686858
Meestal vindt hij het er wel leuk, alleen nu was hij ook nog erg moe en er was een (heel lief) klein baby'tje aan het huilen, dus hij was erg snel van slag. Zelfs op het bureau liggen om na het wegen weer zijn luier om te doen was al genoeg om bijna te gaan huilen
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:35:51 #239
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67687507
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:44 schreef Fuente het volgende:
Hannah Wat een mooierd ben je!

Het gaat heel goed met Merel Maar 1 dunne luier gehad vandaag, goed geslapen, bijna alles opgedronken en ze was veel rustiger en tevredener volgens het kdv vandaag.
Het lijkt dus echt aan te slaan, maar goed, na 1 dag kun je er nog niet alles van zeggen natuurlijk.
ooh hopelijk blijft het goed gaan !
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:36:32 #240
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67687526
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:47 schreef texelonia het volgende:
Hannah en ik komen ons hier ook maar eens melden!

En het gaat hartstikke goed! De borstvoeding is goed op gang gekomen en Ze is er ook alweer van aangekomen. 200 gram in 1 dag Dus ik hoef niet te gaan kolven en bij te voeden waar ik even bang voor was, maar allemaal zorgen om niks dus. Gisteren en vannacht heeft ze wat last gehad van d'r darmen, maar na de eerste echte poep vandaag lijkt dat weer over te zijn. Verder slaapt ze heel veel, wat gewoon bijna saai is (van deze opmerking ga ik vast nog een keer spijt krijgen )

Tot slot nog een fotootje
[ afbeelding ]

Owjah, Hannah's 2e naam is Niesje, zou dat in het lijstje erbij mogen?
Ik hoop weer wat vaker online te zijn en wat meer bij te kunnen lezen..
poppie!
wanna rub mah puppeh?!
pi_67688198
Seb lijkt op mij Ik ben mijn babyfoto's opnieuw aan het inplakken en hij lijkt op mij met papa's kleurtje. En het heel hard huilen heeft hij ook duidelijk van mij, het bewijs staat op de foto
pi_67689639
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:15 schreef mrien het volgende:
Spannend voor de operatie van volgende week Ingrid. Hoe lang moet Tyler eigenlijk blijven na de operatie? Of is dat nog niet bekend? En wordt hij dan de dag ervoor weer opgenomen?
Weten ze dan al gelijk of de operatie goed gelukt is?
(sorry, hoop vragen tegelijk)
Hij moet minstens een week blijven. Als hij een tijdelijke stoma krijgt, dan is het vaak met een week. Zonder, duurt het vaak wat langer. Afwachten dus.
Hij wordt idd maandag opgenomen om 10.00 moeten we er zijn. Dan de hele dag rondhangen en ergens die dag krijgen we de anesthesist en arts nog te spreken.
Ik weet niet zeker of ze meteen weten of het goed gelukt is. Maandag nog even goed navragen.

Het kan meteen goed zijn, dat hij meteen kan poepen. Dat is bij 1/3 zo. Bij nog 1/3 duurt het een paar maanden en bij de rest kan het een paar jaar duren. Maar uiteindelijk komt het goed.
Blijft dus afwachten. En de kans is er dat hij hierna nog steeds gespoeld moet worden.
Maar hij poept wel iets vaker spontaan, geen idee of dat verder nog wat uitmaakt. Of het een goed teken is.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:31:30 #243
223453 Guuzewuus
pi_67689755
Hannah Hannah Hannah

Veel succes maandag Ingrid . Het komt vast allemaal helemaal goed met dat kleine stoere manneke van jullie.
pi_67689785
Ohja, helemaal vergeten. Welkom Hannah!
pi_67689839
Welkom Tex!

Fijn Fuente, lijkt inderdaad al aan te slaan zeg!

Goed aangekomen Maarten!

Arme Seb...

Zei ik pas nog dat Lotte de laatste tijd slecht sliep? Manlief zei vanmorgen van goh ze kwijlt opeens wel veel,krijgt ze weer tandjes? Ik van nee joh, volgens mij niet, hebben we wel even gehad hoor..

Niet dus, weer 2 tanden tegelijk, boven aaan beide kanten naast de middelste twee zeg maar.. srm kind

Komt daar denk ik het slechte slapen door, verder niets gemerkt!
Nr 5 en 6 alweer!
pi_67689874
Wat een knapperd die Hannah!
pi_67690515
Spannend Ingrid
Je bent er zo nuchter onder, wat knap, serieus!
pi_67690774
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:50 schreef freecell het volgende:
Spannend Ingrid
Je bent er zo nuchter onder, wat knap, serieus!
Is dat zo?
Ik vind het wel spannend hoor! Als je het uitlegt klinkt het zo simpel. "ze halen het aangedane deel darm weg en de goede delen naaien ze weer aan elkaar." Maar het duurt wel 4 uur.

Is het raar om dan de stad in te gaan? Met mobieltjes uiteraard.
pi_67691935
Gewoon doen!
Je kan ook wel daar 4 uur gaan zitten stressen, maar dat is nogal zinloos.
Ik zou wel zorgen datv ik terug was een kwartier voordat het op zijn vroegst klaar kan zijn
pi_67692304
Even gauw bijgelezen, Seb je bent een prachtventje om te zien.

Hannah, lief moppie *rammel*

Fuente wat fijn dat het goed gaat met Merel, hopelijk slaat het aan! en komt er weer een beetje rust in Merels lijfje
Marie, fijn dat Maarten toch nog is aangekomen.

Ingrid veel succes alvast voor maandag En als het mooie weer is gewoon lekker de stad in gaan, even je gedachte een beetje opzij zetten, hij is in goede handen en zodra hij klaar is bellen ze heus wel. Moet je dan in dat stikwarme muffe ziekenhuis gaan wachten en tijdschriften uit 1826 lezen?

Lotte alweer tandjes gaat echt hard.... (en hier nog steeds nix nada)
pi_67693951
Ja en de kinderbijslag is natuurlijk ook binnen. Kunnen altijd vast kleertjes kijken. Als we nou eens zeker zouden weten welke maat hij in de zomer heeft ... Nu zit hij al een paar weken in 56.
Voor Kim heb ik al heel wat bij zeeman weg. Maar kan altijd meer bij. h&m, hema here we come!

En nu maar weer spoelen, hopelijk is dat snel niet meer nodig. Trusten voor de rest.
  vrijdag 3 april 2009 @ 23:38:21 #252
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67694180
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja en de kinderbijslag is natuurlijk ook binnen. Kunnen altijd vast kleertjes kijken. Als we nou eens zeker zouden weten welke maat hij in de zomer heeft ... Nu zit hij al een paar weken in 56.
Voor Kim heb ik al heel wat bij zeeman weg. Maar kan altijd meer bij. h&m, hema here we come!

En nu maar weer spoelen, hopelijk is dat snel niet meer nodig. Trusten voor de rest.

hoeveel weegt hij nu?
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 4 april 2009 @ 09:17:23 #253
223453 Guuzewuus
pi_67698366
Mijn laatste post hier, denk ik...

Mijn dochter loopt los . Ze heeft vanochtend al een keer of 10 gedaan, zomaar een pas of vijf, van de bank naar een stoel, van het tafeltje naar de bank, bijna rennend en vallend naar voren, maar ze doet het en ze kan het .
pi_67698419
Wat goed zeg
Sara
Merel
Ukje
pi_67698807
Ik wilde hier het Vraag & Aanbod topic even spamen.. Er staan veel nuttige dingetjes aangeboden voor verse Mamma's.. En natuurlijk ook omdat ik zelf iets aanbied waar ik misschien iemand van hier blij mee kan maken.
Vraag en aanbod kinderspullen, deel 28
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zaterdag 4 april 2009 @ 10:11:43 #256
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67698855
Hoe is het nu met Merel? Las dat ze KMA-voeding goed drinkt. Merk je al wat meer verschil? Is ze rustiger...

En ik zag wat hele lieve babietjes langs komen op foto's.... *rammelt*

Ingrid, mocht ik het vergeten.... heel veel succes maandag. Ik hoop dat Tyler zich goed door de operatie heenslaat en dat hij bij de eerste groep hoort. En inderdaad lekker even de stad. 4 uur in een ziekenhuis rondhangen zonder afleiding is lang....heel lang.
pi_67698923
Yay Guuzewuus!
pi_67699109
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:38 schreef Dakota het volgende:

[..]

hoeveel weegt hij nu?
Rond de 5 kg. Maandag/dinsdag wordt hij weer gewogen. Groeit iig goed, kun je nu wel aan hem zien. En kleertjes die krapper/korter worden.
Het is echt een lachebekje. Hij had weer dikke lol net. Nu met opa en oma mee.

Guus wat goed van Stella!
pi_67699154
Normaal leg in Leander na de voeding 's morgens nog even weer op bed. Soms gaat hij dan slapen, meestal kletst hij een half uurtje en zingt met zijn muziekmobiel mee en gaat daarna huilen. Vanmorgen dacht ik: och, hij slaapt toch niet, hij mag er wel gewoon uit.
Diep-ongelukkige zoon Huilen, piepen, mopperen.
Niet voor herhaling vatbaar dus
pi_67699191
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 10:34 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Rond de 5 kg. Maandag/dinsdag wordt hij weer gewogen. Groeit iig goed, kun je nu wel aan hem zien. En kleertjes die krapper/korter worden.
Het is echt een lachebekje. Hij had weer dikke lol net. Nu met opa en oma mee.

Guus wat goed van Stella!
juhp..62 it is

niet 62/68
wanna rub mah puppeh?!
pi_67699258
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 10:40 schreef Dakota het volgende:

[..]

juhp..62 it is

niet 62/68
Je hebt het over de zomerkleding?
pi_67699476
elin zat met 5175 al in 62 ..nu nog steeds ongeveer 5450
wanna rub mah puppeh?!
pi_67699480
denk in de zomer 62/68 of 68
wanna rub mah puppeh?!
pi_67699520
Zomer inderdaad 62/68 denk ik
Dat past Leander nu nog en waarschijnlijk voorlopig ook nog wel. En die is nu 6700 gram ongeveer
pi_67699594
freecell, serieus? Bij Thomas is 68 echt te kort nu, dat ziet er niet uit (bij zn armen). Broekjes gaan nog gelukkig. En volgens de wii fit weegt hij 7,3 kilo! We zitten dan ook al in maat 4 pampers, 3 is echt te klein.
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:18:28 #266
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67699687
Annicka kan bijna omrollen van buik naar rug. Alleen die arm zit nog in de weg... Misschien lukt het beter op een hardere ondergrond, nu oefenen we vaak op het ouderlijk bed. Misschien gaat het in de box of op de vloer beter?

Annicka kan haar geboortepakje nog steeds aan, dat is maatje 50/56. Terwijl ze volgens de laatste meting toch echt bijna 60 cm was... Ik voel me af en toe wel al weemoedig hoor, als ik naar dat pakje kijk. Mijn kleine meisje wordt al zo groot...
pi_67699710
Pampers maat 3, bij 68 moet ik soms de mouwen nog omslaan, al heeft hij wel lange benen, haha.
Hij is 67 CM dus dat klopt ook wel ongeveer!
pi_67699797
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:18 schreef DolleMina het volgende:
Annicka kan bijna omrollen van buik naar rug. Alleen die arm zit nog in de weg... Misschien lukt het beter op een hardere ondergrond, nu oefenen we vaak op het ouderlijk bed. Misschien gaat het in de box of op de vloer beter?

Annicka kan haar geboortepakje nog steeds aan, dat is maatje 50/56. Terwijl ze volgens de laatste meting toch echt bijna 60 cm was... Ik voel me af en toe wel al weemoedig hoor, als ik naar dat pakje kijk. Mijn kleine meisje wordt al zo groot...
Hier ging rollen op het kleed het makkelijkst! En nu kruipen ook. Het laminaat is wel hard, maar ook glad.
Wel tof dat ze het bijna kan zeg!
pi_67699894
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:11 schreef Reinhilde het volgende:
freecell, serieus? Bij Thomas is 68 echt te kort nu, dat ziet er niet uit (bij zn armen). Broekjes gaan nog gelukkig. En volgens de wii fit weegt hij 7,3 kilo! We zitten dan ook al in maat 4 pampers, 3 is echt te klein.
thomas is een flinke knul

ik denk dat Tyler nu een beetje de groei van de eind dec jan. kindjes gaat volgen?

Elin past ook nog een paar 50/56 dingen (vooral rompers) en mt50 broekjes.. maar nu heeft ze een mt 68 broekje aan die klein uitvalt, een romper 50/56 en een truitje 62
wanna rub mah puppeh?!
pi_67699921
idd rollende annicka! elin doet niets wat op bewegen lijkt.. ja ze grijpt naar alles en pakt t vast (wurgt) maar verder trappelt ze alleen en gooit ze r kont de lucht in (en natuurlijk op r buik)
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:43:04 #271
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67700171
Nou ja, het is een beetje vals, maar ze heeft er een hekel aan om op haar buik te liggen. Dus de motivatie om om te rollen is er zeker. Annicka pakt juist nog weinig beet, nu net een beetje haar dekentje, of een spuuglapje wat je in haar handen duwt. Reiken doet ze nog helemaal niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door DolleMina op 04-04-2009 11:56:20 ]
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:48:15 #272
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67702677
Oe omrollen! Maarten heeft het vorige week ergens 1x zelf gedaan maar daarna niet meer, ik leg hem vaak op zijn buik (is ook beter voor zijn voorkeurshouding) maar behalve kwaad worden op een gegeven moment en het wel proberen hoor, lukt het hem nog niet! Ach, zal vanzelf wel komen...
Goed hoor van Annicka dat ze dat al kan!
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:10:23 #273
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67703143
Bijna, hé, bijna. Niet mooier maken dan het is...

Ze ging net ook al een klein beetje van rug naar buik, maar dat kwam omdat ze mijn been gevonden had om tegen aan te trappen. Ik zit vaak in kleermakerszit over haar heen gebogen als ze op haar rug ligt, op de bank, op het bed, etc. Gezellig samen huilen als wolven... Ze is meer een babbelaar en ze doet me graag na als ik simpele klanken maak. Ze is ook gefascineerd door bewegingen. Een spiegeltje geeft veel meer plezier dan een ander speeltje waar ze naar moet reiken ofzo.
pi_67703481
ik en elin kletsen ook met elkaar, dat wolvenhuiltjeachtige iets
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:36:59 #275
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67703679
Zo ontzettend schattig, dat wolvenhuiltje...
pi_67703714
Omrollen, wat knap! En wat leuk heh, als ze ineens meer kunnen!

Die maten van kleding blijven lastig! Lianne is nu uit de meeste 50-56 kleertjes gegroeid.. Bij het CB was ze op 19 maart 5090 gram en 55,6 cm. Ze past nu nog in een aantal rompertjes van 50-56, maar de truitjes en broekjes hoef je niet meer te proberen, daar draagt ze nu maat 62 van.

Maar is het normaal dat je kind met 6 weken nog eens gaat bedenken dat ze ineens toch wel zuigbehoefte heeft en een speen wil? Gisteren was ze namelijk 6 weken en ik dacht dat er +/- dan een regeldag aan zou komen, maar nee, Lianne lacht voor het eerst echt om alles en ze wil ineens de speen.. haha!!

En nog iets, laatst las ik dat het over reflux ging. Even dacht ik Lianne daar ook in te herkennen, maar ik twijfel.
Als ze de borst heeft gehad komt er eerst een dikke boer, gevolgd door evt. wat melk. Geen probleem dus. Maar vervolgens blijft ze wat huilen en overstrekken en dan kom er soms na een kwartier nog wat dik spuug naar buiten. Ze heeft er duidelijk wel last van want in de tussentijd zit ze te zuigen terwijl ze toch echt al vol zit.
Maar het gekke is, het is eigenlijk alleen 's avonds, want overdag heeft ze nergens last van. Ook is ze dan echt uren wakker nog, voordat ze daadwerkelijk in slaap valt. Haar in haar bed leggen heeft geen zin, want ze blijft dan huilen.
pi_67703853
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:38 schreef Zweefvliegje het volgende:

Die maten van kleding blijven lastig! Lianne is nu uit de meeste 50-56 kleertjes gegroeid.. Bij het CB was ze op 19 maart 5090 gram en 55,6 cm. Ze past nu nog in een aantal rompertjes van 50-56, maar de truitjes en broekjes hoef je niet meer te proberen, daar draagt ze nu maat 62 van.

Maar is het normaal dat je kind met 6 weken nog eens gaat bedenken dat ze ineens toch wel zuigbehoefte heeft en een speen wil? Gisteren was ze namelijk 6 weken en ik dacht dat er +/- dan een regeldag aan zou komen, maar nee, Lianne lacht voor het eerst echt om alles en ze wil ineens de speen.. haha!!

En nog iets, laatst las ik dat het over reflux ging. Even dacht ik Lianne daar ook in te herkennen, maar ik twijfel.
Als ze de borst heeft gehad komt er eerst een dikke boer, gevolgd door evt. wat melk. Geen probleem dus. Maar vervolgens blijft ze wat huilen en overstrekken en dan kom er soms na een kwartier nog wat dik spuug naar buiten. Ze heeft er duidelijk wel last van want in de tussentijd zit ze te zuigen terwijl ze toch echt al vol zit.
Maar het gekke is, het is eigenlijk alleen 's avonds, want overdag heeft ze nergens last van. Ook is ze dan echt uren wakker nog, voordat ze daadwerkelijk in slaap valt. Haar in haar bed leggen heeft geen zin, want ze blijft dan huilen.
haal je haar ook van de borst als ze nog wil zuigen?
Elin deed dit ook maar was dus aan t clusteren...
wanna rub mah puppeh?!
pi_67704268
@Dakota, euh, nee, ik haal haar niet van de borst af als ze nog wil zuigen.
Ze heeft na een tijdje drinken ineens zoiets van "ik laat hem los", dus dan laat ik haar een boertje doen, en leg haar dan nog even terug (of aan de andere borst) om te kijken of ze nog wil. Soms wil ze dan mijn tepel wel pakken, maar gaat ze huilen, happen, slokje, loslaten, huilen, happen, slokje, loslaten huilen gaat het dan. Dus denk ik laat maar en hou haar rechtop, kijken of er nog iets uit moet. Vaak is dat dan nog een boertje of wat melk/spuug, maar soms blijft ze dan dus huilen en gaat ze ook overstrekken wanneer er pas na tijden iets uitkomt, maar ondertussen blijft ze wel ontroostbaar. Dit dus alleen 's avonds.

Clusteren ga ik nu even googelen, ik weet niet wat dat is
pi_67704693
en als je haar gelijk daarna een speentje geeft? terwijl ze nog tegen je aan ligt?
wanna rub mah puppeh?!
pi_67704864
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:24 schreef Dakota het volgende:
en als je haar gelijk daarna een speentje geeft? terwijl ze nog tegen je aan ligt?
Zo ver ben ik nog niet, gisteravond wilde ze ineens die speen, bij de voedingen die ik vandaag heb gegeven had ze nergens "last" van. Maar dat zal ik gaan proberen

Ze snapt trouwens ook nog niet helemaal hoe die speen werkt, ze zuigt eraan alsof ze aan de borst drinkt, dus dan is ze die speen zo kwijt. Wel wordt ze boos wanneer ze hem kwijt is, dus als ik hem er dan weer in doe, gaat het even goed en dan spuugt ze hem weer uit..
Het liefste heb ik dat ze helemaal niet speent, maarja, als dit haar blij maakt dan geef ik hem met liefde telkens terug totdat ze precies doorheeft hoe ze hem niet kwijtraakt
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:32:48 #281
223453 Guuzewuus
pi_67704876
Het bewijs van vanochtend

pi_67705962
rende ze met r hoofd tegen de cam?

maarreee looos!
wanna rub mah puppeh?!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 april 2009 @ 17:18:17 #283
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67707158
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:32 schreef Guuzewuus het volgende:
Het bewijs van vanochtend

wat goed!!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_67707298
Wat goed Stella!!
  zaterdag 4 april 2009 @ 17:44:31 #285
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67707742
Heeft de camera het overleefd?

Goed gedaan Stella.
pi_67709196
Seb is vandaag op het strand geweest Hij vond het slaapverwekkend Het was helaas dan ook niet zo mooi weer als gisteren. Maar wat familiebezoek gedaan, was gezellig.
Nou ligt hij lekker in zijn wipstoel in de box naar zijn mobile te kijken, in zijn wipstoel ja want we kijken twee minuten niet of de poes pist wederom in de box Mijn man heeft haar gepakt (eerst achterna gezeten, wat ik dan weer hilarisch vond ) en met haar neus erin geduwd en nee gezegd. Maar ze weet goed dat het niet mag. Volgens mij is ze jaloers. Boxkleed zit weer in de was, zucht.
pi_67709393
Hoppa Stella!

En Estrys wat balen Is de poes vaker jaloers aangelegd? Of is dit nieuw voor je?
pi_67709440
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:57 schreef freecell het volgende:
Hoppa Stella!

En Estrys wat balen Is de poes vaker jaloers aangelegd? Of is dit nieuw voor je?
Ze heeft nog niks gehad om jaloers op te zijn, de prinses. Ze plast overigens ook bovenop de kattenbak en in de wasbak in de bijkeuken
  zaterdag 4 april 2009 @ 19:08:29 #289
223453 Guuzewuus
pi_67709620
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:25 schreef Dakota het volgende:
rende ze met r hoofd tegen de cam?
  zaterdag 4 april 2009 @ 19:08:47 #290
223453 Guuzewuus
pi_67709628
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:44 schreef DolleMina het volgende:
Heeft de camera het overleefd?
pi_67709711
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:00 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ze heeft nog niks gehad om jaloers op te zijn, de prinses. Ze plast overigens ook bovenop de kattenbak en in de wasbak in de bijkeuken
Ulk
Niet schoonmaken met chloor hè? Dat vinden ze juist lekker
pi_67710151
Tex, wat een prachtig meisje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_67712460
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:38 schreef Zweefvliegje het volgende:

's avonds werkt de spijsvertering langzamer volgens mij. Zou dat de verklaring kunnen zijn? Het klinkt niet echt als reflux klachten.

Seb kreeg ook pas met vijf weken de behoefte aan een speen.
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:26:21 #294
108648 cattie
lieve moeder
pi_67714923
Goed zo Stella!

Vervelend Zweefvliegje, ik heb geen idee wat het kan zijn.

Met Fee gaat het super, ze heeft nauwelijks meer last van darmkrampjes, is erg vrolijk en speenloos.
pi_67715647
Fijn Cattie! Dan is het ook veel leuker en makkelijker als ze geen krampjes meer hebben!

Ik had een lastig meisje vannacht/vanmorgenvroeg, toch last van de tandjes denk ik. Uiteindelijk maar een zetpil gegeven, ze bleef namelijk ontroostbaar en wilde niet aan de borst.
Vandaag overdag ging het een stuk beter, wel weinig geslapen maar wel lekker vrolijk geweest!
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:53:12 #296
108648 cattie
lieve moeder
pi_67715672
Fijn dat Lotte weer vrolijk is. Tandjes kunnen ook ellendig zijn.
pi_67715697
Ze was inderdaad best vrolijk toen ik haar zag
  zaterdag 4 april 2009 @ 23:23:13 #298
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67716544
Stella!

zweefvliegje, Ruben had veel last van lucht in zijn maag en darmen, daardoor spuugde hij ook veel en moest veel boeren, ook nog lang na een voeding. Met een boer kwam er ook vaak wat melk mee omhoog. Hij heeft er nu veel minder last van al lukt het nog steeds niet om een hele dag schoon te blijven.

Wij zijn woensdag naar het cb geweest. Ruben is 62 cm en 5800-nog wat gram. Zijn lijntje zakt wat af, dat ken ik van Emma, die begon op het bovenste lijntje en zit nu net aan op de onderste. Hijdoert het verder prima dus niks om ons zorgen te maken. Wat ik wel zorgelijk vind is zijn huid, die is extreem droog. We zijn dus heftig aan het smeren en smeren en smeren. Nu nog met olie en creme van weleda, ik hoop dat het daarmee lukt want vaseline vind ik niet zo fijn.
Hij is nog steeds een heerlijk rustig en tevreden mannetje dat alleen huilt bij honger, moeheid of volle luier. Drinken uit een fles gaat goed en ook aan de borst gaat het nog steeds prima. Lachen doet hij veel en hij maakt ook geluidjes, we voeren al hele gesprekken
Ik denk dat de speen hier ook over een tijdje niet meer gebruikt hoeft te worden omdat Ruben dan duimt, hij kan nu al af en toe zijn duim goed in zijn mond krijgen dus als zijn motoriek wat beter wordt moet dat ook lukken. Al is een speen makkelijker af te leren is zo'n zelfvoorzienend duimpje ook wel fijn!
Nog een maand en dan gaat hij naar het kdv
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_67717384
jelief, misschien is 't handig om voor Ruben een tube 'cetomacrogol' vaseline te halen. da's witte crème, voelt niet vettig, trekt meteen in de huid, en werd ons door de huisarts aangeraden bij een droge huid. is te koop bij de apotheek, niet zo heel duur, een paar euro voor een tube. volgens mij is het voor de huid neutraler en milder dan weleda-producten, en 't is echt heel ander spul dan normale vaseline.
pi_67717952
cetomagrogol vaseline wordt overigens op recept gewoon vergoed.
het is maar 4 euro de tube ofzo, maar op jaarbasis tikt dat toch wel aan. Gewoon een receptje vragen dus.
  zondag 5 april 2009 @ 00:51:39 #301
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67718612
Dank voor de tip, ik moet toch nog naar de huisarts spiraaltje dan kan ik ook meteen vragen naar die creme.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')