quote:
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:42 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler sliep uit tot 8.30. Hij drinkt flesjes van 150ml. Bijna altijd gaan ze op, soms een klein restje over.
Hij heeft nu echt zijn stem goed ontdekt. Zo leuk is dat!
Even copypaste. Iemand die dit weet?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:41 schreef Fuente het volgende:
Even een vraagje voor moeders van kinderen met koemelkallergie.
Wij krijgen steeds meer het vermoeden dat Merel een koemelkallergie heeft. Haar eczeem op d'r wangen wordt erger, ze blijft dunne luiers houden en drinkt gewoon niet goed.
Wat is nu de beste stap, via de huisarts verder kijken of het CB bellen? En hoe gaat dat allemaal in z'n werk?
Ik heb gelezen dat er van Friso ook koemelkvrije voeding is, mag je dat zelf zomaar geven of gaat dit altijd via de HA enzo?
Ik meende ook gelezen te hebben dat ze het niet kunnen testen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:50 schreef Diaan73 het volgende:
Fuente, ik hoop ook dat ze het nu al kunnen testen, met mn nichtje kon dat het eerste jaar niet. Maar dat is wel langer geleden hoor. Ik zou ook gewoon even de ha bellen.
Bass-Miss, Elodie is echt een flink meisje![]()
Goh, zou het dan toch zo zijn dat de babies goed doorslapen nav het uurtje...?? Bijna allemaal goed aan het slapen. Seb bevestigt de uitzondering op de regel.![]()
Gelukkig niet! Dan slaapt hij lekker door.quote:
Ik heb Seb een hele tijd in de kinderwagenbak laten slapen (daar past hij nu bijna niet meer in), maar ik merk dat hij beter slaapt wanneer hij in zijn bed op zijn kamer ligt. Dus voortaan gaat hij lekker op zijn kamer in zijn bed (en loop ik vijf keer op en neer voor zijn speen alvorens hij slaapt) Hij schrikt namelijk van bijna ieder geluid beneden dus dat is zo lastig als ik nog iets wil doen. Boven heeft hij weinig prikkels en kan ik nog gewoon mijn huishouden doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Gelukkig niet! Dan slaapt hij lekker door.
Slapen die van jullie overdag in bed, of in de box of ergens anders?
Tylertje vind overdag in bed slapen niet zo leuk.
Vanaf 20.15/20.30 (na de fles) slaapt hij zonder problemen in bed. We moeten hem zelfs wakker maken voor het spoelen en dan tijdje daarna de fles.
Ben benieuwd hoe dat na de operatie zal gaan. Dan moet hij maandagnacht ineens een fles, omdat hij zoveel uur van tevoren nuchter moet zijn. Ik weet nog niet of ik blijf slapen, Kim is er ook nog natuurlijk.
Hier welquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:22 schreef Estrys het volgende:
Zouden kinderen wennen aan de plaats waar ze slapen?
Frustrerend!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:28 schreef Estrys het volgende:
Seb slaapt nauwelijks op het KDV, nou dacht ik dat hij dat thuis ook deed maar dat kwam dus gewoon omdat hij zo snel schrikt van geluiden. Als ik niesde of even moest hoesten was hij alweer wakker. Nu hij op zijn eigen kamer gaat gaat het stukken beter met slapen. (mijn moeder: "ja dat zei ik toch al")
Haha. Ik noem hem niet vaak zo. Kim noemt hem wel vaak Tylertje. En Kim is weleens Kimsie.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:16 schreef Estrys het volgende:
Ik moet ineens aan iets denken, jij schrijft Tylertje. Ik heb er zooooo'n hekel aan als mensen Sebje zeggen. Hij heet Seb. niet SebJE. Eigenlijk is het raar want heb je een lange naam dan kort je het af heb je een korte naam gaan mensen het verlengen. En bij ons hebben we zijn officiele naam ingekort tot zijn roepnaam en vervolgens gaan andere het weer langer maken![]()
de drie R's hequote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:32 schreef freecell het volgende:
[..]
Frustrerend!Die van mij heeft ook veel te vaak achteraf eigenlijk gelijk
lennontjequote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:06 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon slaapt vanaf de 1e dag dat we thuis zijn al in zn eigen bed op zn eigen kamer. Zowel overdag als savonds als snachts. Heb ik destijds met Twan ook gedaan en dat werkte erg goed. En ik vind zelf ook eigenlijk dat ze overdag in hun eigen bed horen te slapen. Tenzij dat natuurlijk helemaal niet werkt, dan vind ik box of kinderwagenbak beneden een noodsprong. Het zoontje van mijn ex 2 weken jonger dan Lennon sliep overdag altijd beneden in de kinderwagenbak en savonds/snachts in zn eigen bedje waar hij dus absoluut niet wilde slapen. Van de cb-arts moest hij nu ook overdag op zn kamer slapen, want hij zou zijn gewend aan de geluiden beneden en dus savonds last van de stilte hebben.
Estrys, ik heb dat ook, ik vind het verschrikkelijk als mensen de namen verkleinen met -je. Kan ik erg slecht tegen. Twan wordt wel eens Twannie genoemd, liefkozend bedoeld. Lennon is nog steeds gewoon Lennon. Mijn collega heeft een Sam en een Puck. Ze worden standaard door haar Sammetjes en Puckie genoemd...![]()
Mijn naam Diana wordt afgekort naar Diaan, dat vind ik niet erg en gebruik zelf ook. Diane genoemd worden, vind ik pas erg.
Ik denk dat als ze het gaan afkorten het Len wordt... daar kan ik nog wel mee leven.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:15 schreef Dakota het volgende:
[..]
lennontje
Elinneke of elintje klinkt ook niet lekker
quote:
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:19 schreef Estrys het volgende:
ook een beetje raar van mij natuurlijk want wij hebben de naam Sebastian al meteen afgekort tot Seb. Maar ik wilde gewoon Sep met een P maar dat vond mijn man maar raar, die wilde met een b.
Nou vind ik het afkorten van namen niet zo erg als verkleinen. Lennontje klinkt ook niet trouwens, haha.
Mijn naam korten mensen vaak in tot Jes (ik heet Jessie) dat vind ik zelf niet zo erg. erger is het wanneer mensen me Jessica noemenmaar dan denken ze vaak dat Jessie een afkorting is van Jessica
ja, uiteindelijk is de klank hetzelfde dus vond ik met een b ook wel prima. En dan zit je formule 1 te kijken... en wordt het ineens Sebastianquote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:00 schreef Dakota het volgende:
[..]
mijn naam is nog erger..m'goed ik vind Sepp (met dubbel p) ook mooi
Echt nietquote:Op woensdag 1 april 2009 08:52 schreef freecell het volgende:
8 uur per dag
Nee, dat is echt niet tof inderdaad!
Ja dat had ik al willen voorstellen. Ik zie en spreek ze alleen niet zo vaak omdat ze in Limburg wonen. Ik zal ze wel even krabbelen.quote:Op woensdag 1 april 2009 11:09 schreef Fuente het volgende:
Diaan, vreselijk is dat. Merel huilde ook zoveel, tussen de 4 en de 8 uur in.
Misschien kun je ze adviseren om met 'm naar een osteopaat te gaan, dat was hier echt de oplossing, 2 dagen later was het huilen over.
quote:Op woensdag 1 april 2009 11:20 schreef Dakota het volgende:
ja he..nu ligt ze half onder t speelgoed, pakken kan wel..terugleggen uiteraard niet
dat schijnt normaal te zijnquote:Op woensdag 1 april 2009 11:51 schreef Dakota het volgende:
hahaha en kijkt ie er dan ook naar? elin ligt soms heel stom gewoon met 1 vuist omhoog er heel aandachtig naar te kijken
weet ik, handjes ontdekken en in mond proppen \O/quote:Op woensdag 1 april 2009 11:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat schijnt normaal te zijnJr. doet het ook
quote:Op woensdag 1 april 2009 11:56 schreef Estrys het volgende:
ja , en dan doet hij hem ineens in de lucht alsof hij wil zeggen YESSSS! van de week vroeg ik aan hem toen ik hem aan de leidster gaf: en heb je er weer zin in? en toen deed hij ook zijn vuistje in de lucht, zo grappig
quote:Op woensdag 1 april 2009 12:12 schreef Silmarwen het volgende:
Over Seb gesproken. Een vriend van mij broertje heet ook Seb, voluit Sebastiaan. Alleen noemt iedereen hem ook Sebje, die jongen is ruim 2.10m.Echt geen gezicht "Sebje" bij zo'n lange knul.
Nee dat is waar met papa van 1,70 en mama van 1,65quote:
Propjepopjequote:
Hopquote:Op woensdag 1 april 2009 15:44 schreef Dakota het volgende:
zitten!
ik heb net nog ff een zekerheidstest gedaan en maar 1 streepie, ole
Waarom doet Annicka dat nu nooit bij mijn man?quote:Op woensdag 1 april 2009 19:19 schreef Estrys het volgende:
Mijn man was net Seb de fles aan het geven, laat hij hem boeren op zijn schouder. Vroeg hij of ik kon kijken of hij wel op het spuugdoekje lag " ja hoor schat, maar hij spuugt niet" . Wil mijn man hem weer van zijn schouder halen begint Seb ineens te spugen met als gevolg dat alles onder zat, behalve dat spuugdoekje
Ja dat is het ook. Maar helaas kan het soms niet anders. Nu heb je er nog maar 1 en dan valt het nog wel mee, met 2 wordt dat wat anders... in die zin dat Lennon vaker mee moet/gaat op momenten dat je denkt, wat sneu om hem daarvoor wakker te maken.quote:Op donderdag 2 april 2009 09:16 schreef Estrys het volgende:
ja hoooor, kind een uur aan het jengelen, moeten we bijna weg... slaapt ie natuurlijk. Nou is hij zo weer wakker op het moment dat we op het CB zijn vrees ik. Wel sneu
Niet zo heel vaak hoor.quote:Op donderdag 2 april 2009 09:52 schreef Dakota het volgende:
hoevaak ga je in hemelsnaam naar t cb Dollemina
juhp ik ga vandaag als tussendoortjequote:Op donderdag 2 april 2009 10:13 schreef DolleMina het volgende:
Ow, maar de lengte heb ik ook maar een beetje met de losse hand ingevuld. Dat is echt niet iedere keer gemeten.Vandaar dat het waarschijnlijk zo'n grillig lijntje is en nu pas een beetje mooi wordt.
Hebben ze bij jouw CB geen inloopspreekuur? Hier iedere woensdag en donderdag. Ik ga straks gewoon iedere twee weken laten meten: een keer voor de reguliere afspraak en nog een keertje tussendoor.
Dat iig tot ik weer een baan heb. Die heb ik nog niet, en ik ga pas weer zoeken als Annicka een half jaar oud is ofzo. Als ik dan nog wat kan vinden met die kredietcrisis (of is het inmiddels een economische?)
jij weet ook ongeveer wat Lennon binnenkrijgt..quote:Op donderdag 2 april 2009 10:23 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ga nooit naar het inloopspreekuurook nooit gedaan met Twan. Wel erg leuke grafieken. Waar maken jullie die?
http://www.borstvoeding.com/groeicurve/quote:Op donderdag 2 april 2009 10:23 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ga nooit naar het inloopspreekuurook nooit gedaan met Twan. Wel erg leuke grafieken. Waar maken jullie die?
Hmm dat zou wel balen zijn, al kunnen ze wel over KMA heen groeien he? CB zou het kunnen weten denk ik of anders je zorgverzekering??quote:Op donderdag 2 april 2009 10:39 schreef Fuente het volgende:
We zijn weer terug! De HA vond Merel d'r eczeem ook wel wat zorgwekkend. Dat, in combinatie met haar dunne luiers en slechte drinken, doet hem ook denken aan een allergie. De meest voor de hand liggende is KMA, dus hij adviseert inderdaad om een tijdje koemelkvrije voeding te proberen.
De diaree zou binnen een paar dagen weg moeten zijn, de eczeem kan wel enkele weken duren. Dus ik ga zo een pak halen, dan is het alleen nog bedenken hoe we dit qua kosten gaan doen en of we een vergoeding krijgen.
Onze HA heeft niet heel veel verstand van kma voeding, zou ik het CB kunnen vragen voor advies hierover?
Ja, ik zag het, ik ben er al mee bezig hahaha...quote:Op donderdag 2 april 2009 10:42 schreef DolleMina het volgende:
Diaan, je moet de afbeelding even opslaan op je eigen computer en dan uploaden naar bijvoorbeeld photobucket en dan weer met de [ [url=]afbeelding[/url] ] hier zetten. Dan zien we hem wel.
Inderdaadquote:Op donderdag 2 april 2009 10:51 schreef DolleMina het volgende:
Leuk om al die curven te zien.Dan zie je meteen hoe verschillend alle kindjes groeien.
vorige keer 60 cm (10 weken)quote:Op donderdag 2 april 2009 11:27 schreef Fuente het volgende:
Hoe lang is Elin nu?
Merel was bij 3 maanden 59,5 cm, ze moet woensdag weer, dus ben heel benieuwd hoeveel ze dan weegt en hoe lang ze dan is.
Elin ookquote:Op donderdag 2 april 2009 12:46 schreef Estrys het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kan ik natuurlijk niet achter blijven met een curve
Hij is in de eerste week 4 keer gewogen![]()
quote:Op donderdag 2 april 2009 14:26 schreef Fuente het volgende:
Goed zo Dakota! En ook nog een stuk in de lengte gegroeid dusWordt een lange dame!
En wat tof dat ze het zo goed doet met BV
En ook fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken om d'r koppie
zat ik er 210 gram naastquote:Op donderdag 2 april 2009 12:41 schreef Dakota het volgende:
seb gaat goed!
ik vertrek over 5 minuten..denk dat ze nu 5250 weegt ofzo
elin droomt al weken hoor..wordt soms heel zielig wakker met pruillipjequote:Op donderdag 2 april 2009 14:37 schreef Marie79 het volgende:
Wat leuk al die groeicurves... Zal vanavond die van Maarten eens online gooien, nu kan ik niet bij W.'s computer (althans, ik ga er niet zomaar op) en die kan hem voor me op het i'net zetten...
Fuente, fijn dat de HA je zorgen begreep en ik hoop dat Merel op de speciale voeding goed zal reageren!
Maarten drinkt gelukkig weer beter, heeft nog wel veel poepluiers op een dag. Gisteravond was hij even heel zielig, hij lag wel te slapen maar tot 2x toe luid brullen en dan weer verder slapen. Ik dacht dat baby'tjes pas vanaf later gingen dromen?
Nu ligt hij een beetje te jammeren in zijn bedje, maar was duidelijk wel moe... Ga zo anders nog even bij hem kijken als hij met een minuut of 5 niet stil is...
Ochquote:Op donderdag 2 april 2009 14:54 schreef Dakota het volgende:
[..]
elin droomt al weken hoor..wordt soms heel zielig wakker met pruillipje
jahquote:Op donderdag 2 april 2009 14:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Och
Nou wil ik haar dor het beeldscherm heen wel knuvveluh!
ik heb t dekentje altijd in een hoes zitten..en t laken als matrozenbedje gevouwenquote:Op donderdag 2 april 2009 16:14 schreef mrien het volgende:
Score van afgelopen nacht, 2 x wakker waarvan 1 mega poepbroek.
Score van die nacht ervoor, 3x wakker (in 2 uur tijd)
We gaan weer vooruit![]()
Als het vannacht nu 1x wordt en dan 0x ben ik weer tevreden
Ze wordt nu gewoon midden in de nacht wakker en gaat dan lopen spelen in bed, proberen te staan in je bed, omdraaien in je bed, gaan gillen, gaan brabbelen en uiteindelijk gaan huilen omdat je op je knieën zit en je niet meer terug kan komen onder je dekentje
Zal straks vast wel weer beter gaan
Wie had er hier ook al weer ervaringen met het dekentje in een dekbedovertrekhoes te stoppen? Lotte trekt steeds vaker de deken + laken los omdat die mijn inziens niet strak genoeg ingestopt zitten (zit wel goed ingestopt, maar laat te snel los)
ha, de tortelduifjes zijn bijna even langquote:
jongens zijn altijd iets zwaarder dan meisjes..dus ze lopen wat dat betreft dus eigenlijk ook gelijkquote:Op donderdag 2 april 2009 16:49 schreef Estrys het volgende:
[..]
ha, de tortelduifjes zijn bijna even langAlleen hij heeft niet zo'n groot hoofd
![]()
(en meer spekkies)
Seb is rond 12 uur in de box in slaap gevallen en heeft tot 2 uur geslapen, toen heeft mijn moeder hem de fles gegeven en nou ligt hij alweer vanaf half drie te slapen in zijn bedje.
maar 8 cm hoor, Hij wordt geen zeppelin, hij begin gewoon klein. hij hield al rekening met mij toen hij nog geboren moest worden.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:56 schreef Dakota het volgende:
[..]
jongens zijn altijd iets zwaarder dan meisjes..dus ze lopen wat dat betreft dus eigenlijk ook gelijk
maar idd een groter hoofd hier..Al is die van seb wel groot geworden sinds de geboorte zeg
dat wordt vast ook een zeppelin
Elin maar 5 weet je zeker dat Seb wel normaal is ?quote:Op donderdag 2 april 2009 17:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
maar 8 cm hoor, Hij wordt geen zeppelin, hij begin gewoon klein. hij hield al rekening met mij toen hij nog geboren moest worden.(zei mevrouw met de tweedegraads ruptuur, neeeheee ik was niet ver uitgescheurd, mijn perineum is gewoon erg kort
)
Uiteindelijk denk ik dat Seb niet heel lang zal worden, Papa en mama zijn allebei van die kabouters. Maar je weet nooit, in mijn schoonfamilie zijn er wel heel veel lang (met schoenmaat 52 en zo)
quote:Op donderdag 2 april 2009 17:19 schreef Estrys het volgende:
Normaal, wat is normaal? Dat vind ik zo'n subjectief begrip.weer zoiets verzonnen door het CB zeker?
Nee een zwaar Christelijk dorp en dan een gemengd kindje (2 inmiddels) binnenkomen. En dan nog eens om de extra entingen vragen waar ze recht op hebben.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:21 schreef Dakota het volgende:
[..]
Bij t CB hier kijken ze al raar op als ze een donker kindje zien
Nou hier kijken ze nergens van op geloof ik, kindjes die Destiny heten bijvoorbeeld of vandaag was er eentje die heette Tricay (geen idee hoe je dat uitspreekt, ik zag het op zijn/haar groeiboekje staan)quote:Op donderdag 2 april 2009 17:21 schreef Dakota het volgende:
[..]
Bij t CB hier kijken ze al raar op als ze een donker kindje zien
dat woog elin vandaag dakota?? dan zie ik het nog gebeuren dat jr. haar inhaalt qua gewicht.. die woog afgelopen maandag 5050 en komt gemiddeld zo'n 250 tot 300 per week aanquote:Op donderdag 2 april 2009 14:25 schreef Dakota het volgende:
5.460! 61.8 lang en hoofdje 41.7
dus ze is deze 2 weekjes 150 gram per week aangekomen 2 cm de lucht in gegaanen r hoofdje is 0,9 groter..en ik hoefde me geen zorgen meer te maken om r hoofdomtrek
hij krijgt ook flesvoedingquote:Op donderdag 2 april 2009 19:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat woog elin vandaag dakota?? dan zie ik het nog gebeuren dat jr. haar inhaalt qua gewicht.. die woog afgelopen maandag 5050 en komt gemiddeld zo'n 250 tot 300 per week aan
ik 1.80 hij 2.02quote:Op donderdag 2 april 2009 17:28 schreef Mibos2 het volgende:
Dakota hier ook twee van die lange en met een papa van 2 meter en een mama van 1.70 is dat niet zo raar. Ik ben op mijn mams na de kortste. Bij Kaith hebben ze een berekening gemaakt en die is berekend op 1.89 met een marge van 7 cm naar boven of beneden. Voor Eva is de berekening nog niet gemaakt. Mijn nichtje is bijvoorbeeld 1.97. Mijn vader is 2.03 en die is de kortste thuis. Mijn oom heeft een speciaalzaak voor grote heren-dames-kinderschoenen. Hij heeft nl. maat 57. Dat en de kant van mijn schoonfamilie meegenomen hebben ze een berekening op Kaith losgelaten.
Dakota ik weet niet of ik het zou laten stoppen. Mijn zusjeis 1,92 en eigenlijk is er nooit gesproken over remmen. Mijn zwagertje is in januari 14 geworden en die is 1,96 en die moet nog de groei in maar mijn schoonmoeder wil ook niet dat hij aan de hormonen gaat om de groei te stoppen.
Elodie ook...quote:Op donderdag 2 april 2009 19:34 schreef cattie het volgende:
Hehehe, balen Estrys!
Dollemina, slaapzakken heb je tot maat 104 geloof ik, dus dat is een jaar of 3!
Fee is geloof ik een grote meid als ik de lengtes en gewichten zo zie! Ach ja, Ive is ook al een flinke knul.
Dat vind ik redelijk kort door de bocht.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:11 schreef Dakota het volgende:
en ik zou het wel remmen hoor..veel kwaad kan het niet en je kan er een hoop ellende mee voorkomen. langer dan 1.85 vind ik sneu.. qua kleren, pesten en opvallen.
Die heeft ze ook aan, maar blijkbaar heeft ze hetzelfde als haar vader, zonder deken/laken over je heen kun je niet slapenquote:Op donderdag 2 april 2009 16:17 schreef DolleMina het volgende:
En een trappel/slaapzak? Of is dat niet meer mogelijk voor kindjes van negen maanden?
http://www.familiemolema.nl/langkind/groeivsl.htmquote:Psychologische en fysiologische effecten van de behandelingen
Door hormoonbehandelingen gaan kinderen er twee tot drie jaar ouder uitzien dan hun leeftijdsgenootjes. Odink waarschuwt dat dit behoorlijke psychologische consequenties voor het kind met zich mee kan brengen. Zie ook de Groei Informatiegids, kindergedeelte
Een tweede consequentie van een hormoonbehandeling is de onderontwikkeling van de eierstokken en de testikels. Hiernaast komt de zaadbal pas na het stoppen met de kuur tot ontwikkeling. Er is (nog?) niet aangetoond dat deze effecten gevolgen zouden hebben op de vruchtbaarheid.
Trombose (de vorming van bloedpropjes) is een zeer kleine risicofactor voor een meisje dat met oestrogenen behandeld wordt. Roken maakt dit risico op trombose groter, net als bijvoorbeeld het breken van een been. In een dergelijke situatie dien je de behandelend arts meteen op de hoogte te brengen van het gebruik van groeiremmende medicijnen, zodat er eventueel bloedverdunners toegediend kunnen worden.
Bij een epifysiodese loopt het kind ten eerste alle risico's die aan operaties verbonden zijn, zoals bijvoorbeeld nabloedingen en operatie-infecties. Hiernaast bestaat het risico op afwijkingen aan de stand van de benen: X- of O-benen. Ook is het mogelijk dat de patiënt niet meer goed op de hurken kan zitten. Op dit moment is het niet bekend of dit inhoudt dat er later een groter risico van slijtage aan de kniegewrichten betstaat.
Tot slot benadrukt Odink dat ouders zich bewust moeten zijn van de zogenoemde onbekende risico's. Dit zijn risico's die (nog) niet aangetoond en beschreven zijn en waar de arts nu ook niet van weet. Dat bepaalde risico's nog niet aangetoond zijn, wil niet zeggen dat ze niet bestaan.
http://www.langemensenforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=100quote:Ingrijpen brengt risico's mee
Hormoonbehandelingen hebben vervelende bijwerkingen, zoals gewichtstoename, stemmingswisselingen en voor meisjes een verhoogde kans op trombose. Bij de knieoperatie kan de stand van de benen veranderen waardoor je eerder slijtage krijgt. Ook de effecten van hormoonbehandelingen en knieoperaties op lange termijn zijn nog niet duidelijk omdat de behandelingen daarvoor nog te kort worden uitgevoerd. Daarom wordt terughoudend omgegaan met ingrijpen op de groei. De mening van het kind zelf speelt een grote rol. Ingrijpen op de groei is een grote stap, waarvoor je je uitgebreid moet laten informeren. Is je kind verder helemaal gezond, dan kan het misschien beter proberen zijn of haar lengte te accepteren.
Ik vind het wel een geruststellend idee dat ze wat reserve heeft. Fons heeft zijn reserve gebruikt iig.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:16 schreef cattie het volgende:
B-M, jij hebt inderdaad flinke kinderen! Ik hou wel van spekjes!
Niets kort door de bocht.. denk je nou echt dat ik er niet over nadenk? Misschien dat er tegen die tijd nog een betere oplossing is of het helemaal niet nodig zou zijn.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:25 schreef Verida het volgende:
[..]
Dat vind ik redelijk kort door de bocht.
Veel kwaad kan het niet zijn de meningen ook nog over verdeeld, het zijn wel hormonen die je toevoegt.
Bovendien komt het erop neer dat een kind hormonaal de puberteit ingeschopt wordt, terwijl ze daar misschien geestelijk nog helemaal niet aan toe zijn. In groep 7 al borsten krijgen en menstrueren kan ook reden zijn voor pesten, opvallen enz.
Mijn dochter is 1.92 en ik heb er geen spijt van dat we haar gewoon hebben laten doorgroeien en in haar eigen tempo de puberteit hebben laten doorlopen.
ik ben ervan op de hoogte hoorquote:Op donderdag 2 april 2009 22:43 schreef Silmarwen het volgende:
Dakota, lees even mijn stukje erover. Je zult echt beter onderzoek moeten doen voor je ooit die keus maakt want het is lang niet zo simpel als jij het stelt en er zitten wel degelijk grote risico's aan vast. HEt is geen paracetamolletje.
quote:Op donderdag 2 april 2009 22:41 schreef Dakota het volgende:
[..]
Niets kort door de bocht.. denk je nou echt dat ik er niet over nadenk? Misschien dat er tegen die tijd nog een betere oplossing is of het helemaal niet nodig zou zijn.
1.92 vind ik sneu voor een meiske ja en die van mij gokken ze op 1.96, sorry hoor maar zo lang is ECHT NIET leuk voor een vrouw..wat jij ook maar beweren kan.
Tieten en menstrueren begint tegenwoordig sowieso al eerder, mijn zusjes waren tien en zijn niet gepest..dus daar zal ik mij niet zoveel druk om maken. en dat een meisje gepest wordt omdat ze ongesteld wordt lijkt me stug.
Jij hebt er geen spijt van, misschien krijgt zij er nog wel last van, dat kan jij toch ook niet voorspellen?
Wij zullen het ook zeker met haarzelf overleggen
Ik heb er geen spijt van en zij is zelf nu blij dat we haar gewoon hebben laten doorgroeien zonder extra hormonen toe te voegen. Zij is heel lang kinderlijk gebleven en had absoluut problemen gekregen als zij als 10 jarige was gaan menstrueren en borsten had gekregen. Het is nu een mooie lange vrouw die zelfverzekerd in het leven staat. Goed ze is langer dan de gemiddelde vrouw, maar kan goed met haar lengte omgaan. En ik zal niet het verwijt krijgen dat zij misschien minder vruchtbaar is of afwijkingen heeft opgelopen, alleen maar omdat ik het "lelijk"heb gevonden dat zij lang is geworden.
het gaat niet om ijdeheid! Jeumig.. geestelijk welzijn is ook een vorm van gezondheid, hallo!quote:
Inderdaad, het geestelijk welzijn van een 10 jarige, waarvan het lichaam heel andere signalen geeft, die je nog niet kunt bevatten of het geestelijk welzijn van een "normale"lengte vrouw met problemen met vruchtbaarheid of nog erger.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:54 schreef Dakota het volgende:
[..]
het gaat niet om ijdeheid! Jeumig.. geestelijk welzijn is ook een vorm van gezondheid, hallo!
En ik heb allang door dat dit een wellus nietus spelletje wordt..dus ik zal er over 10 jaar nog eens voor gaan zitten
Gelukkig is je popje nog maar klein en is het nog helemaal niet aan de orde. Tegen die tijd zullen er vast wel meer dingen bekend en duidelijker zijn, tijd zatquote:Op donderdag 2 april 2009 22:54 schreef Dakota het volgende:
[..]
het gaat niet om ijdeheid! Jeumig.. geestelijk welzijn is ook een vorm van gezondheid, hallo!
En ik heb allang door dat dit een wellus nietus spelletje wordt..dus ik zal er over 10 jaar nog eens voor gaan zitten
quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:12 schreef Estrys het volgende:
ook stiekem even hier hoor, ik ben fan van mijn kind![]()
![]()
![]()
kijk nou toch issie niet om op te vreten?
[ afbeelding ]
Hap!quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:12 schreef Estrys het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:12 schreef Estrys het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Lekker ventjequote:Op vrijdag 3 april 2009 12:12 schreef Estrys het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
gevaarlijke uitspraak Diaanquote:Op vrijdag 3 april 2009 16:11 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik vecht niet mee hoor...![]()
ik hoop toch dat mijn zoon gewoon hetero is...
Nee dat bedoelde ik niet zo hard zoals het hier staat, ik hoop natuurlijk dat hij gewoon zichzelf en gelukkig is. Ik heb helemaal niets tegen homo's maar het zou voor hem een stuk makkelijker zijn, denk ik, als hij hetero is. Ik heb altijd het gevoel dat homo's een periode in hun leven toch ongelukkiger zijn. En de kans om oma te worden, is dan groterquote:Op vrijdag 3 april 2009 16:16 schreef Estrys het volgende:
[..]
gevaarlijke uitspraak DiaanMaar bedoelde je vast niet zo
Ik hoop dat hij gewoon zichzelf is
Hij heeft wel gewandeld alleen niet met mijn schoonmoederquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:39 schreef Marie79 het volgende:
Wat een dotje Tex!
Jammer dat Seb niet heeft gewandeld Estrys, het was zúlk lekker weer
Lekker!quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:49 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hij heeft wel gewandeld alleen niet met mijn schoonmoeder(ik weet niet wat mijn schoonmoeder dacht maar ze weet dat wij werken op vrijdag en Seb naar het KDV is)
Ze zijn op het KDV naar buiten geweest met hem
ooh hopelijk blijft het goed gaanquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:44 schreef Fuente het volgende:
HannahWat een mooierd ben je!
Het gaat heel goed met MerelMaar 1 dunne luier gehad vandaag, goed geslapen, bijna alles opgedronken en ze was veel rustiger en tevredener volgens het kdv vandaag.
Het lijkt dus echt aan te slaan, maar goed, na 1 dag kun je er nog niet alles van zeggen natuurlijk.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:47 schreef texelonia het volgende:
Hannah en ik komen ons hier ook maar eens melden!
En het gaat hartstikke goed! De borstvoeding is goed op gang gekomen en Ze is er ook alweer van aangekomen. 200 gram in 1 dag![]()
Dus ik hoef niet te gaan kolven en bij te voeden waar ik even bang voor was, maar allemaal zorgen om niks dus. Gisteren en vannacht heeft ze wat last gehad van d'r darmen, maar na de eerste echte poep vandaag
lijkt dat weer over te zijn. Verder slaapt ze heel veel, wat gewoon bijna saai is
(van deze opmerking ga ik vast nog een keer spijt krijgen
)
Tot slot nog een fotootje
[ afbeelding ]
Owjah, Hannah's 2e naam is Niesje, zou dat in het lijstje erbij mogen?
Ik hoop weer wat vaker online te zijn en wat meer bij te kunnen lezen..
Hij moet minstens een week blijven. Als hij een tijdelijke stoma krijgt, dan is het vaak met een week. Zonder, duurt het vaak wat langer. Afwachten dus.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:15 schreef mrien het volgende:
Spannend voor de operatie van volgende week Ingrid. Hoe lang moet Tyler eigenlijk blijven na de operatie? Of is dat nog niet bekend? En wordt hij dan de dag ervoor weer opgenomen?
Weten ze dan al gelijk of de operatie goed gelukt is?
(sorry, hoop vragen tegelijk)
Is dat zo?quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:50 schreef freecell het volgende:
Spannend Ingrid
Je bent er zo nuchter onder, wat knap, serieus!
quote:Op vrijdag 3 april 2009 23:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja en de kinderbijslag is natuurlijk ook binnen. Kunnen altijd vast kleertjes kijken. Als we nou eens zeker zouden weten welke maat hij in de zomer heeft ...Nu zit hij al een paar weken in 56.
Voor Kim heb ik al heel wat bij zeeman weg. Maar kan altijd meer bij.h&m, hema here we come!
En nu maar weer spoelen, hopelijk is dat snel niet meer nodig. Trusten voor de rest.
Rond de 5 kg. Maandag/dinsdag wordt hij weer gewogen. Groeit iig goed, kun je nu wel aan hem zien. En kleertjes die krapper/korter worden.quote:
juhp..62 it isquote:Op zaterdag 4 april 2009 10:34 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Rond de 5 kg. Maandag/dinsdag wordt hij weer gewogen. Groeit iig goed, kun je nu wel aan hem zien. En kleertjes die krapper/korter worden.
Het is echt een lachebekje. Hij had weer dikke lol net. Nu met opa en oma mee.
Guus wat goed van Stella!
Hier ging rollen op het kleed het makkelijkst! En nu kruipen ook. Het laminaat is wel hard, maar ook glad.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:18 schreef DolleMina het volgende:
Annicka kan bijna omrollen van buik naar rug. Alleen die arm zit nog in de weg...Misschien lukt het beter op een hardere ondergrond, nu oefenen we vaak op het ouderlijk bed. Misschien gaat het in de box of op de vloer beter?
Annicka kan haar geboortepakje nog steeds aan, dat is maatje 50/56. Terwijl ze volgens de laatste meting toch echt bijna 60 cm was...Ik voel me af en toe wel al weemoedig hoor, als ik naar dat pakje kijk. Mijn kleine meisje wordt al zo groot...
thomas is een flinke knulquote:Op zaterdag 4 april 2009 11:11 schreef Reinhilde het volgende:
freecell, serieus? Bij Thomas is 68 echt te kort nu, dat ziet er niet uit (bij zn armen). Broekjes gaan nog gelukkig. En volgens de wii fit weegt hij 7,3 kilo! We zitten dan ook al in maat 4 pampers, 3 is echt te klein.
haal je haar ook van de borst als ze nog wil zuigen?quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:38 schreef Zweefvliegje het volgende:
Omrollen, wat knap! En wat leuk heh, als ze ineens meer kunnen!
Die maten van kleding blijven lastig! Lianne is nu uit de meeste 50-56 kleertjes gegroeid.. Bij het CB was ze op 19 maart 5090 gram en 55,6 cm. Ze past nu nog in een aantal rompertjes van 50-56, maar de truitjes en broekjes hoef je niet meer te proberen, daar draagt ze nu maat 62 van.
Maar is het normaal dat je kind met 6 weken nog eens gaat bedenken dat ze ineens toch wel zuigbehoefte heeft en een speen wil? Gisteren was ze namelijk 6 weken en ik dacht dat er +/- dan een regeldag aan zou komen, maar nee, Lianne lacht voor het eerst echt om alles en ze wil ineens de speen.. haha!!
En nog iets, laatst las ik dat het over reflux ging. Even dacht ik Lianne daar ook in te herkennen, maar ik twijfel.
Als ze de borst heeft gehad komt er eerst een dikke boer, gevolgd door evt. wat melk. Geen probleem dus. Maar vervolgens blijft ze wat huilen en overstrekken en dan kom er soms na een kwartier nog wat dik spuug naar buiten. Ze heeft er duidelijk wel last van want in de tussentijd zit ze te zuigen terwijl ze toch echt al vol zit.
Maar het gekke is, het is eigenlijk alleen 's avonds, want overdag heeft ze nergens last van. Ook is ze dan echt uren wakker nog, voordat ze daadwerkelijk in slaap valt. Haar in haar bed leggen heeft geen zin, want ze blijft dan huilen.
Zo ver ben ik nog niet, gisteravond wilde ze ineens die speen, bij de voedingen die ik vandaag heb gegeven had ze nergens "last" van. Maar dat zal ik gaan proberenquote:Op zaterdag 4 april 2009 15:24 schreef Dakota het volgende:
en als je haar gelijk daarna een speentje geeft? terwijl ze nog tegen je aan ligt?
wat goed!!quote:
Ze heeft nog niks gehad om jaloers op te zijn, de prinses. Ze plast overigens ook bovenop de kattenbak en in de wasbak in de bijkeukenquote:Op zaterdag 4 april 2009 18:57 schreef freecell het volgende:
Hoppa Stella!
En Estrys wat balenIs de poes vaker jaloers aangelegd? Of is dit nieuw voor je?
Ulkquote:Op zaterdag 4 april 2009 19:00 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ze heeft nog niks gehad om jaloers op te zijn, de prinses. Ze plast overigens ook bovenop de kattenbak en in de wasbak in de bijkeuken
's avonds werkt de spijsvertering langzamer volgens mij. Zou dat de verklaring kunnen zijn? Het klinkt niet echt als reflux klachten.quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:38 schreef Zweefvliegje het volgende:
Omrollen, wat knap! En wat leuk heh, als ze ineens meer kunnen!
Die maten van kleding blijven lastig! Lianne is nu uit de meeste 50-56 kleertjes gegroeid.. Bij het CB was ze op 19 maart 5090 gram en 55,6 cm. Ze past nu nog in een aantal rompertjes van 50-56, maar de truitjes en broekjes hoef je niet meer te proberen, daar draagt ze nu maat 62 van.
Maar is het normaal dat je kind met 6 weken nog eens gaat bedenken dat ze ineens toch wel zuigbehoefte heeft en een speen wil? Gisteren was ze namelijk 6 weken en ik dacht dat er +/- dan een regeldag aan zou komen, maar nee, Lianne lacht voor het eerst echt om alles en ze wil ineens de speen.. haha!!
En nog iets, laatst las ik dat het over reflux ging. Even dacht ik Lianne daar ook in te herkennen, maar ik twijfel.
Als ze de borst heeft gehad komt er eerst een dikke boer, gevolgd door evt. wat melk. Geen probleem dus. Maar vervolgens blijft ze wat huilen en overstrekken en dan kom er soms na een kwartier nog wat dik spuug naar buiten. Ze heeft er duidelijk wel last van want in de tussentijd zit ze te zuigen terwijl ze toch echt al vol zit.
Maar het gekke is, het is eigenlijk alleen 's avonds, want overdag heeft ze nergens last van. Ook is ze dan echt uren wakker nog, voordat ze daadwerkelijk in slaap valt. Haar in haar bed leggen heeft geen zin, want ze blijft dan huilen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |