wat een discussie over wel of géén groeiremmers.. ik ben máár 1.65 en (voor zover ik me kan herinneren) moest ik vroeger naar de kinderarts omdat ik te klein zou zijn. er was toen ook sprake van dat ik groeibevorderende middelen zou krijgen, maar dat is uiteindelijk niet gebeurt, mijn moeder wou er niet aan. ik ben vaak, heel vaak gepest omdat ik de kleinste van de klas was, dat plus dat ik ook de jongste was en een verlegen meid tussen merendeel jongens en/of meiden met een grote bek, tieten en die al wel menstrueerden, maakten dat ik (persoonlijk) behoorlijk vatbaar was voor pesterijen, ik ben tot mijn zestiende ofzo gepest. daarna heb ik het pas los kunnen laten. ik heb ook meerdere scholen doorlopen omdat ik het nergens echt naar mijn zin had... toch ben ik nu blij met mijn lengte, ik had niet langer willen zijn
Mijn dochter is nu nog maar één kop kleiner dan ik ben, en zij zal
waarschijnlijk rond de 1.75 worden (papa van 1.88) en mijn zoon 1.86 (papa van 1.85). voor beiden vind ik dat een zeer mooie lengte, al besef ik me wel dat ik altijd tegen mijn kids op zal moeten kijken
Maandag moet ik met jr. naar de kinderarts, de huisarts, de kinderfysio, en het cb zijn alledrie zeer tevreden over jr., zijn groei en ontwikkeling dus ik maak me nergens zorgen over.