abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67703714
Omrollen, wat knap! En wat leuk heh, als ze ineens meer kunnen!

Die maten van kleding blijven lastig! Lianne is nu uit de meeste 50-56 kleertjes gegroeid.. Bij het CB was ze op 19 maart 5090 gram en 55,6 cm. Ze past nu nog in een aantal rompertjes van 50-56, maar de truitjes en broekjes hoef je niet meer te proberen, daar draagt ze nu maat 62 van.

Maar is het normaal dat je kind met 6 weken nog eens gaat bedenken dat ze ineens toch wel zuigbehoefte heeft en een speen wil? Gisteren was ze namelijk 6 weken en ik dacht dat er +/- dan een regeldag aan zou komen, maar nee, Lianne lacht voor het eerst echt om alles en ze wil ineens de speen.. haha!!

En nog iets, laatst las ik dat het over reflux ging. Even dacht ik Lianne daar ook in te herkennen, maar ik twijfel.
Als ze de borst heeft gehad komt er eerst een dikke boer, gevolgd door evt. wat melk. Geen probleem dus. Maar vervolgens blijft ze wat huilen en overstrekken en dan kom er soms na een kwartier nog wat dik spuug naar buiten. Ze heeft er duidelijk wel last van want in de tussentijd zit ze te zuigen terwijl ze toch echt al vol zit.
Maar het gekke is, het is eigenlijk alleen 's avonds, want overdag heeft ze nergens last van. Ook is ze dan echt uren wakker nog, voordat ze daadwerkelijk in slaap valt. Haar in haar bed leggen heeft geen zin, want ze blijft dan huilen.
pi_67703853
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:38 schreef Zweefvliegje het volgende:

Die maten van kleding blijven lastig! Lianne is nu uit de meeste 50-56 kleertjes gegroeid.. Bij het CB was ze op 19 maart 5090 gram en 55,6 cm. Ze past nu nog in een aantal rompertjes van 50-56, maar de truitjes en broekjes hoef je niet meer te proberen, daar draagt ze nu maat 62 van.

Maar is het normaal dat je kind met 6 weken nog eens gaat bedenken dat ze ineens toch wel zuigbehoefte heeft en een speen wil? Gisteren was ze namelijk 6 weken en ik dacht dat er +/- dan een regeldag aan zou komen, maar nee, Lianne lacht voor het eerst echt om alles en ze wil ineens de speen.. haha!!

En nog iets, laatst las ik dat het over reflux ging. Even dacht ik Lianne daar ook in te herkennen, maar ik twijfel.
Als ze de borst heeft gehad komt er eerst een dikke boer, gevolgd door evt. wat melk. Geen probleem dus. Maar vervolgens blijft ze wat huilen en overstrekken en dan kom er soms na een kwartier nog wat dik spuug naar buiten. Ze heeft er duidelijk wel last van want in de tussentijd zit ze te zuigen terwijl ze toch echt al vol zit.
Maar het gekke is, het is eigenlijk alleen 's avonds, want overdag heeft ze nergens last van. Ook is ze dan echt uren wakker nog, voordat ze daadwerkelijk in slaap valt. Haar in haar bed leggen heeft geen zin, want ze blijft dan huilen.
haal je haar ook van de borst als ze nog wil zuigen?
Elin deed dit ook maar was dus aan t clusteren...
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_67704268
@Dakota, euh, nee, ik haal haar niet van de borst af als ze nog wil zuigen.
Ze heeft na een tijdje drinken ineens zoiets van "ik laat hem los", dus dan laat ik haar een boertje doen, en leg haar dan nog even terug (of aan de andere borst) om te kijken of ze nog wil. Soms wil ze dan mijn tepel wel pakken, maar gaat ze huilen, happen, slokje, loslaten, huilen, happen, slokje, loslaten huilen gaat het dan. Dus denk ik laat maar en hou haar rechtop, kijken of er nog iets uit moet. Vaak is dat dan nog een boertje of wat melk/spuug, maar soms blijft ze dan dus huilen en gaat ze ook overstrekken wanneer er pas na tijden iets uitkomt, maar ondertussen blijft ze wel ontroostbaar. Dit dus alleen 's avonds.

Clusteren ga ik nu even googelen, ik weet niet wat dat is
pi_67704693
en als je haar gelijk daarna een speentje geeft? terwijl ze nog tegen je aan ligt?
wanna rub mah puppeh?!
pi_67704864
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:24 schreef Dakota het volgende:
en als je haar gelijk daarna een speentje geeft? terwijl ze nog tegen je aan ligt?
Zo ver ben ik nog niet, gisteravond wilde ze ineens die speen, bij de voedingen die ik vandaag heb gegeven had ze nergens "last" van. Maar dat zal ik gaan proberen

Ze snapt trouwens ook nog niet helemaal hoe die speen werkt, ze zuigt eraan alsof ze aan de borst drinkt, dus dan is ze die speen zo kwijt. Wel wordt ze boos wanneer ze hem kwijt is, dus als ik hem er dan weer in doe, gaat het even goed en dan spuugt ze hem weer uit..
Het liefste heb ik dat ze helemaal niet speent, maarja, als dit haar blij maakt dan geef ik hem met liefde telkens terug totdat ze precies doorheeft hoe ze hem niet kwijtraakt
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:32:48 #281
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67704876
Het bewijs van vanochtend

pi_67705962
rende ze met r hoofd tegen de cam?

maarreee looos!
wanna rub mah puppeh?!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 april 2009 @ 17:18:17 #283
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67707158
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:32 schreef Guuzewuus het volgende:
Het bewijs van vanochtend

wat goed!!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_67707298
Wat goed Stella!!
  zaterdag 4 april 2009 @ 17:44:31 #285
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67707742
Heeft de camera het overleefd?

Goed gedaan Stella.
pi_67709196
Seb is vandaag op het strand geweest Hij vond het slaapverwekkend Het was helaas dan ook niet zo mooi weer als gisteren. Maar wat familiebezoek gedaan, was gezellig.
Nou ligt hij lekker in zijn wipstoel in de box naar zijn mobile te kijken, in zijn wipstoel ja want we kijken twee minuten niet of de poes pist wederom in de box Mijn man heeft haar gepakt (eerst achterna gezeten, wat ik dan weer hilarisch vond ) en met haar neus erin geduwd en nee gezegd. Maar ze weet goed dat het niet mag. Volgens mij is ze jaloers. Boxkleed zit weer in de was, zucht.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_67709393
Hoppa Stella!

En Estrys wat balen Is de poes vaker jaloers aangelegd? Of is dit nieuw voor je?
pi_67709440
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:57 schreef freecell het volgende:
Hoppa Stella!

En Estrys wat balen Is de poes vaker jaloers aangelegd? Of is dit nieuw voor je?
Ze heeft nog niks gehad om jaloers op te zijn, de prinses. Ze plast overigens ook bovenop de kattenbak en in de wasbak in de bijkeuken
  zaterdag 4 april 2009 @ 19:08:29 #289
223453 Guuzewuus
pi_67709620
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:25 schreef Dakota het volgende:
rende ze met r hoofd tegen de cam?
  zaterdag 4 april 2009 @ 19:08:47 #290
223453 Guuzewuus
pi_67709628
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:44 schreef DolleMina het volgende:
Heeft de camera het overleefd?
pi_67709711
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:00 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ze heeft nog niks gehad om jaloers op te zijn, de prinses. Ze plast overigens ook bovenop de kattenbak en in de wasbak in de bijkeuken
Ulk
Niet schoonmaken met chloor hè? Dat vinden ze juist lekker
pi_67710151
Tex, wat een prachtig meisje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_67712460
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:38 schreef Zweefvliegje het volgende:

's avonds werkt de spijsvertering langzamer volgens mij. Zou dat de verklaring kunnen zijn? Het klinkt niet echt als reflux klachten.

Seb kreeg ook pas met vijf weken de behoefte aan een speen.
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:26:21 #294
108648 cattie
lieve moeder
pi_67714923
Goed zo Stella!

Vervelend Zweefvliegje, ik heb geen idee wat het kan zijn.

Met Fee gaat het super, ze heeft nauwelijks meer last van darmkrampjes, is erg vrolijk en speenloos.
pi_67715647
Fijn Cattie! Dan is het ook veel leuker en makkelijker als ze geen krampjes meer hebben!

Ik had een lastig meisje vannacht/vanmorgenvroeg, toch last van de tandjes denk ik. Uiteindelijk maar een zetpil gegeven, ze bleef namelijk ontroostbaar en wilde niet aan de borst.
Vandaag overdag ging het een stuk beter, wel weinig geslapen maar wel lekker vrolijk geweest!
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:53:12 #296
108648 cattie
lieve moeder
pi_67715672
Fijn dat Lotte weer vrolijk is. Tandjes kunnen ook ellendig zijn.
pi_67715697
Ze was inderdaad best vrolijk toen ik haar zag
  zaterdag 4 april 2009 @ 23:23:13 #298
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67716544
Stella!

zweefvliegje, Ruben had veel last van lucht in zijn maag en darmen, daardoor spuugde hij ook veel en moest veel boeren, ook nog lang na een voeding. Met een boer kwam er ook vaak wat melk mee omhoog. Hij heeft er nu veel minder last van al lukt het nog steeds niet om een hele dag schoon te blijven.

Wij zijn woensdag naar het cb geweest. Ruben is 62 cm en 5800-nog wat gram. Zijn lijntje zakt wat af, dat ken ik van Emma, die begon op het bovenste lijntje en zit nu net aan op de onderste. Hijdoert het verder prima dus niks om ons zorgen te maken. Wat ik wel zorgelijk vind is zijn huid, die is extreem droog. We zijn dus heftig aan het smeren en smeren en smeren. Nu nog met olie en creme van weleda, ik hoop dat het daarmee lukt want vaseline vind ik niet zo fijn.
Hij is nog steeds een heerlijk rustig en tevreden mannetje dat alleen huilt bij honger, moeheid of volle luier. Drinken uit een fles gaat goed en ook aan de borst gaat het nog steeds prima. Lachen doet hij veel en hij maakt ook geluidjes, we voeren al hele gesprekken
Ik denk dat de speen hier ook over een tijdje niet meer gebruikt hoeft te worden omdat Ruben dan duimt, hij kan nu al af en toe zijn duim goed in zijn mond krijgen dus als zijn motoriek wat beter wordt moet dat ook lukken. Al is een speen makkelijker af te leren is zo'n zelfvoorzienend duimpje ook wel fijn!
Nog een maand en dan gaat hij naar het kdv
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_67717384
jelief, misschien is 't handig om voor Ruben een tube 'cetomacrogol' vaseline te halen. da's witte crème, voelt niet vettig, trekt meteen in de huid, en werd ons door de huisarts aangeraden bij een droge huid. is te koop bij de apotheek, niet zo heel duur, een paar euro voor een tube. volgens mij is het voor de huid neutraler en milder dan weleda-producten, en 't is echt heel ander spul dan normale vaseline.
pi_67717952
cetomagrogol vaseline wordt overigens op recept gewoon vergoed.
het is maar 4 euro de tube ofzo, maar op jaarbasis tikt dat toch wel aan. Gewoon een receptje vragen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')