Ik heb volgende week tentamens en deze week geen college.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:43 schreef cyclechick het volgende:
Donderdag dan maar m'n benen een zongebruind tintje laten geven op de fiets!
quote:Op maandag 30 maart 2009 23:24 schreef eentwee het volgende:
Zo'n TT is natuurlijk de goden verzoeken. Ik zal jullie verzoek in behandeling nemen.
Dezelfde als voor ander verkeer. 30 in een 30-zone, 50 in een 50-zone.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 07:25 schreef kraaksandaal het volgende:
Zijn er eik nog snelheidsregels voor de fiets?
Schande is dat.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dezelfde als voor ander verkeer. 30 in een 30-zone, 50 in een 50-zone.
Blijft toch bijzonder, dat brommers en scooters gewoon ongestraft boven de 40 mogen rijden, maar als je met 30 op een haar na een nietsvermoedende voetganger aanrijdt (die zonder omkijken het fietspad overstak) ben jij ineens een "mongool die niet zo als een bezetene moet racen"
Die scooters maken vaak ook zon teringherrie dat het niet gehoord word als je naar ze roept. Als je een lekkere stille fiets hebt is het effect hogerquote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dezelfde als voor ander verkeer. 30 in een 30-zone, 50 in een 50-zone.
Blijft toch bijzonder, dat brommers en scooters gewoon ongestraft boven de 40 mogen rijden, maar als je met 30 op een haar na een nietsvermoedende voetganger aanrijdt (die zonder omkijken het fietspad overstak) ben jij ineens een "mongool die niet zo als een bezetene moet racen"
Nee, de snelheidslimieten gelden niet voor fietsers. Wel moet je natuurlijk rekening houden met de andere weggebruikers.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dezelfde als voor ander verkeer. 30 in een 30-zone, 50 in een 50-zone.
Ik, omdat ik ook wedstrijden rijd.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:35 schreef Oksel het volgende:
Wie scheert zijn benen, en waarom? Ik vind het altijd erg "kijk mij eens zogenaamd professioneel zijn" staan..
Dat is voor mij echt een brug te ver. En ik vind het ook voor de gemiddelde toerfietser, zoals ik, onnodig. Als je het doet is het idd voor de sier.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:35 schreef Oksel het volgende:
Wie scheert zijn benen, en waarom? Ik vind het altijd erg "kijk mij eens zogenaamd professioneel zijn" staan..
En een stuk handiger als je onderuit gaat...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, is niet verplicht, maar wel gebruikelijk.
Hier ook, helemaal glad, smeer er zelf olie op om ze te laten glimmenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:35 schreef Oksel het volgende:
Wie scheert zijn benen, en waarom? Ik vind het altijd erg "kijk mij eens zogenaamd professioneel zijn" staan..
Ik. Zelfde reden als Wombat. En er zit idd verschil tussen wedstrijdamateurs en mensen die 2 keer per week een keertje gaan fietsen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:35 schreef Oksel het volgende:
Wie scheert zijn benen, en waarom? Ik vind het altijd erg "kijk mij eens zogenaamd professioneel zijn" staan..
Ik denk dat de gemiddelde tourfietser moet beginnen met eens goed op de fiets te gaan zitten, want dat is over het algemeen ook een verschrikking...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat is voor mij echt een brug te ver. En ik vind het ook voor de gemiddelde toerfietser, zoals ik, onnodig. Als je het doet is het idd voor de sier.
Deze discussie komt elk jaar weer terug.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:35 schreef Oksel het volgende:
Wie scheert zijn benen, en waarom? Ik vind het altijd erg "kijk mij eens zogenaamd professioneel zijn" staan..
Ik dus. Wedstrijdrijder en het staat gewoon mooier. Al zijn ze momenteel nog wel erg witquote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:35 schreef Oksel het volgende:
Wie scheert zijn benen, en waarom? Ik vind het altijd erg "kijk mij eens zogenaamd professioneel zijn" staan..
Leg anders even uit. Tips kan ik wel gebruiken, ik wil er natuurlijk niet als een stumpert uit zien. Alhoewel het scheren van mn benen nog iets te ver gaatquote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde tourfietser moet beginnen met eens goed op de fiets te gaan zitten, want dat is over het algemeen ook een verschrikking...
Zadel niet op de goede hoogte. Stuur even hoog of hoger dan het zadel...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:00 schreef montoya_fan het volgende:
[..]
Leg anders even uit. Tips kan ik wel gebruiken, ik wil er natuurlijk niet als een stumpert uit zien. Alhoewel het scheren van mn benen nog iets te ver gaat
Ik heb m'n stuur tegenwoordig zowat even hoog als m'n zadel staan. Ooit was dit anders. Meerdere door het werk veroorzaakte schouderblessures dwingen me ertoe.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zadel niet op de goede hoogte. Stuur even hoog of hoger dan het zadel...\
Nja, niet iedereen is hetzelfde natuurlijkquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb m'n stuur tegenwoordig zowat even hoog als m'n zadel staan. Ooit was dit anders. Meerdere door het werk veroorzaakte schouderblessures dwingen me ertoe.
Dat hoop ik wel, dat je "iets" hoger zit, want Bouke mag eerst wel eens terug naar de cyclefit meting o.i.d. gaan: die zit echt way-too-low! 'k snap echt niet hoe triest die profs soms op de fiets zitten, en dat na al die jaren met professionele begeleiding. Hier laat-ie gewoon kostbare wattjes liggen...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zadel niet op de goede hoogte. Stuur even hoog of hoger dan het zadel...
In dit filmpje zie je op het laatst wat shots van Mollema op z'n racefiets. Hij heeft een mooie houding vind ik.
Ik zit zelf denk ik ongeveer hetzelfde op de fiets, iets hoger.
Wat voor frame en onderdelen heb je precies?quote:Op woensdag 1 april 2009 00:01 schreef twisteddlogic het volgende:
Donderdag komt de fiets terug van een onderhoudsbeurt, meteen maar een rondje fietsen
Ik heb een Raleigh frame, en volgens mij alle onderdelen van shimano. Welke serie weet ik niet, zal ik Donderdag eens kijken.quote:Op woensdag 1 april 2009 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat voor frame en onderdelen heb je precies?
Die van mij ook nog nooitquote:
wat voor fiets?quote:Op donderdag 2 april 2009 08:49 schreef cyclechick het volgende:
even een goede bak brinta wegwerken en dan spring ik straks op mijn gefixte fietsje, eens kijken hoe dat fietst als alles zowaar werkt
Ons rondjequote:Op donderdag 2 april 2009 12:37 schreef cyclechick het volgende:
(werkhoven, wijk bij duurstede, langebroek, leersum) toen de berg op bij Amerongen, wegens tijdgebrek slechts 1 kant omhoog en naar beneden, en met wat meer vaart via doorn en zeist terug naar huis.
Ook met korte mouw en broek gereden. Had het nog gewoon warm.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:44 schreef maartenducrot het volgende:
Volgens mij was ik de enige met korte mouwen en korte broekMaar op wat schaduwrijke afdalingen na was dat gewoon goed te doen, ik denk dat de mensen met lange broek het flink warm hebben gehad.
Lekkerquote:Op donderdag 2 april 2009 16:55 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ook met korte mouw en broek gereden. Had het nog gewoon warm.
Maar ik zag inderdaad nog veel jasjes en lange broeken. (en een man in een iets te dun broekje die mijn machtssprintje "bergop" blokte, ik zag zn ingang door zn broek heen...)
Ik zal oplettenquote:Op donderdag 2 april 2009 17:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lekker
Ik had het met korte mouwen en broek ook gewoon koud...
Zat op een gegeven moment bij zo'n kerel in het wiel. Merkt ie me op, gaat ie versnellen
Ik had eerst wel zin om kop over kop te gaan rijden maar ben er lekker achter blijven rijden totdat hij wat kapot zat en ben er toen maar bij weggefietst
Vandaag reed ik voor het eerst met m'n Look pedaaltjes, dat beviel goed. Alleen heb ik een schroefje niet goed vastgedraaid, die ligt nu ergens in Groningen of Drenthe op een weggetje
Als je de Eyserbosweg doet, zorg dan dat je je in het eerste gedeelte spaart. De fout die de meeste mensen maken als ze daar voor het eerst omhoog rijden, is te snel beginnen. Het begin is namelijk nog heel goed te doen, maar het venijn zit 'm in de staart.quote:Op donderdag 2 april 2009 18:39 schreef drummerdude het volgende:
[..]
Ik zal opletten![]()
Ik ben morgen voor tot zondag in zuid-Limburg, heb er super veel zin in, voor het eerst een echt heuveltje ontdekken
Gewoon op 't buitenblad en stampen maarquote:Op donderdag 2 april 2009 20:31 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Als je de Eyserbosweg doet, zorg dan dat je je in het eerste gedeelte spaart. De fout die de meeste mensen maken als ze daar voor het eerst omhoog rijden, is te snel beginnen. Het begin is namelijk nog heel goed te doen, maar het venijn zit 'm in de staart.
Oh, en bij de Keutenberg, vóórdat je de s-bocht ingaat schakelen, want daarna ben je te laat.
valt wel mee, alleen de eerst 4 a 5 meter zijn 22 %, zijn goed te doen met een 39quote:Op donderdag 2 april 2009 20:35 schreef kaasplankje het volgende:
Nee hoor,de keutenberg rijd ik echt niet voor de lol op amai wat is dat ding stijl
Ja lekker, ik krijg er echt steeds meer zin in zoquote:Op donderdag 2 april 2009 20:35 schreef kaasplankje het volgende:
Nee hoor,de keutenberg rijd ik echt niet voor de lol op amai wat is dat ding stijl
Haha, mooi is dat!quote:Op donderdag 2 april 2009 21:34 schreef cyclechick het volgende:
100 km gehaald vandaag!
Ik kwam trouwens ook nog een andere fietser tegen vanochtend, dus daar ben ik lekker een tijdje achter gaan rijden, maar voelde me toch wat schuldig, dus ook maar even een stukkie op kop gereden, daarna nam hij het weer over en toen splitsten onze wegen![]()
Oh en toen ik bijna terug was uit amerongen, reed ik een stukke 34-35 ofzo, word ik ineens ingehaald door een fietser: gewone fiets, kinderzitje achterop, man in driedelig pak! WTF!! Naja dan kan je dus twee dingen doen: 1. Even willen laten zien dat je met je racefietsje toch echt wel sneller bent, of 2. denken: hee das makkelijk, ga jij je maar lekker uitsloven, dan profiteer ik wel.
Laatste dus gedaan hehe![]()
Was echt een heerlijke dag! Mijn gezicht gloeit nog na van alle zon (en de glaasjes rose net!)
De mortiroloquote:Op donderdag 2 april 2009 21:03 schreef dutch_cyclist het volgende:
Van de zomer naar Bormio, daar heb je de Stelvio, Gavia en de Mortirolo en ik ben juist van een triple naar compact gegaan, we zullen zien.
quote:
Oh echt! bij mij nog niet, maar vanochtend was ik vertrokken met lange mouwen en lange broek: halverwege jasje uitgedaan, en later broek opgestroopt, nog later in korte broek gaan fietsenquote:Op donderdag 2 april 2009 21:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha, mooi is dat!
Ik fietste de afgelopen dagen in m'n bolletjestrui. Dan krijg je ook gegarandeerd mensen op een gewone fiets die wedstrijdjes willen doen, maar 34-35 in driedelig is wel straf hoor! Ik zou er ook achter gaan hangen
Ik ben ook heerlijk rozig nu, heb bij een vriendin een paar witbiertjes gehad, die vielen wel lekker. En je kan weer een beetje zien tot hoever mijn fietskleren komen
Zigzaggend over de weg met een hartslag van 190quote:Op donderdag 2 april 2009 22:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]Heb ik gedaan, vorig jaar met de Marco Pantani. Erg leuke ervaring, nog nooit zoveel mensen zien afstappen (naja, op de Keutenberg in de AGR na dan). Ben 'm zelf zonder afstappen opgereden in 1 uur 23 minuten.
Ik denk de Izouard vanaf Guillestre wat mij betreft. Echt mooi als je een bocht omgaat en opeens in de cassé deserte zit. Heel aparte ervaring.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:15 schreef kaasplankje het volgende:
Passo di Gavia is 1 van de allermooiste bergpassen die ik ooit heb gefietst wauw!
Zo langzaam als ik daar mensen heb zien fietsen, is echt niet normaal. Nu ging ik zelf ook niet heel erg hard.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zigzaggend over de weg met een hartslag van 190en dan van die irritante steekvliegen die je prikken willen
Ik ben pas om half 2 opgestapt, dusjaquote:Op donderdag 2 april 2009 22:03 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Oh echt! bij mij nog niet, maar vanochtend was ik vertrokken met lange mouwen en lange broek: halverwege jasje uitgedaan, en later broek opgestroopt, nog later in korte broek gaan fietsen
Lekker he! Witbiertjes of rose daar had ik ook echt even behoefte aan
Net terug..quote:Route: Koblenz, Lahnstein, Frucht, Fachbach, Lahnstein, Koblenz.
Weer: 23 graden, strak blauwe lucht.
Afstand: 39,5
Tijd: 1:45
Gemiddelde: 22,6km/h
Maximum: 63,6km/h
voor je ´t weet ben je boven hoorquote:Op donderdag 2 april 2009 21:35 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ja lekker, ik krijg er echt steeds meer zin in zo![]()
Klopt, ik had matig weer besteld want ik was de hele week buiten en vandaag moet ik binnen werkenquote:Op zaterdag 4 april 2009 16:14 schreef Wombcat het volgende:
't was idd nogal fris vandaag.
Hele week mooi weer, is het eindelijk weekend, krijg je dit
quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt, ik had matig weer besteld want ik was de hele week buiten en vandaag moet ik binnen werken
Was het een klimtijdrit?quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:19 schreef Tommeke het volgende:
Net terug van de tijdrit in Warns. Wat een wind zeg. Ging helemaal kapot. Gelukkig hield ik het gemiddelde wel boven de 13.
Daar ken je idd het beste schakelen, daarna gewoon als een debiel naar boven gaan, tegen de tijd dat je dood ben, ben je al bijna bovenquote:Op donderdag 2 april 2009 22:32 schreef ultra_ivo het volgende:
De Keutenberg is idd altijd lachen met mensen die 'm niet kennen. Ken je 'm dan schakel je op het laatste moment, halverwege de laatste bocht rond het huis. En dan hopen dat er niemand vlak voor je stilvalt. De meeste winst boek je trouwens pas na het dorp zelf. Dan is er een lang stuk vals plat met meestal wind op kop. De meeste mensen hebben zich kapot gereden op de Keutenberg zelf. Na het 22% stuk vlakt het wat af, daar herstellen en dan na het dorp doortrekken
Suf is dat, ik krijg hier ook wel eens iets van DHL, blijf je er speciaal een dag voor thuis, komen die gasten als je nét ff onder de douche staatquote:Op zondag 5 april 2009 00:41 schreef Sjiznit het volgende:
Zucht, de DHL kan mijn huis niet vinden ofzo. Heel vervelend. Twee keer een Milram shirt besteld bij de Teamshop van ze. De eerste keer kwam er na een week op de tracker dat hij unsuccesfull delivered was. Kan gebeuren.
Volgende keer dat ik kijk is dat ding weer in Duitsland. Na een week nog niks geleverd en niks veranderd op de tracker dus ik aan mn pa vragen hoe het met zijn creditcard staat. Hadden ze het geld eerst afgeschreven en na de mislukte levering weer teruggeschreven. In plaats van dat ze het nog een keer proberen of bij mijn buren afleveren.
Nou ja, de hoop dus maar opgegeven op dat pakje. Opnieuw besteld vanaf de Milram Teamshop in de hoop dat die nu wel goed aan kwam. Ik had een vermoeden dat hij weer op zaterdag geleverd zou worden. Ik dus de hele zaterdag thuisgebleven en gewacht. Eerst op vrijdag nog even gekeken op de tracker. Daar stond dat hij al geleverd was. Ik had dus nog niks. Die zaterdag dus de hele dag thuis gebleven en weer niks gekomen. Ik mail maar eens naar de helpdesk van DHL. Krijg ik twee dagen later een mailtje terug waarin staat dat hij die zaterdag unsuccesful delivered is. Mijn klompje brak toen minimaal 3 keer. Ik was de hele dag thuis. Nu een paar dagen later weer het geld teruggeschreven.
Nu weer besteld alleen niet meer bij die Milram siteHopelijk krijg ik hem nu wel, wel hoogst irritant van die lui. Had er allang in willen fietsen
Ja en bij de buren afleveren hebben ze ook nog nooit van gehoord, dat vind ik nog wel het irritantste aangezien er bij ons thuis doordeweeks nooit iemand thuis is.quote:Op zondag 5 april 2009 08:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Suf is dat, ik krijg hier ook wel eens iets van DHL, blijf je er speciaal een dag voor thuis, komen die gasten als je nét ff onder de douche staat
Wat achterlijk zeg, zoiets is toch eigenlijk niet meer dan normaal.quote:Op zondag 5 april 2009 11:24 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Ja en bij de buren afleveren hebben ze ook nog nooit van gehoord, dat vind ik nog wel het irritantste aangezien er bij ons thuis doordeweeks nooit iemand thuis is.
Ik zit te bedenken waar ik het bij heb besteld, ik had namelijk nergens problemen mee, maar ben het vergetenquote:Op zondag 5 april 2009 11:24 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Ja en bij de buren afleveren hebben ze ook nog nooit van gehoord, dat vind ik nog wel het irritantste aangezien er bij ons thuis doordeweeks nooit iemand thuis is.
Nu bij Futurumshop besteld. Nog 15 euro goedkoper ook.quote:Op zondag 5 april 2009 17:59 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik zit te bedenken waar ik het bij heb besteld, ik had namelijk nergens problemen mee, maar ben het vergetenSorry
Dat klinkt bekend, denk dat ik m daar ook vandaan heb!quote:Op zondag 5 april 2009 18:00 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Nu bij Futurumshop besteld. Nog 15 euro goedkoper ook.
En de hond?quote:Op maandag 6 april 2009 15:09 schreef maartenducrot het volgende:
Leuk hoor, overstekende honden![]()
Ik ben weer een schaafwond rijker.
Mensen die honden uitlaten zijn ook leuk. Afgelopen weekend liep er eentje midden op het fietspad, met twee honden aan van die lange lijnen. Allebei een paar meter voor 'm en elke aan een kant van het fietspad, ik kwam de bocht om en kon nog net op tijd remmen. En ik reed niet eens hard.quote:Op maandag 6 april 2009 15:09 schreef maartenducrot het volgende:
Leuk hoor, overstekende honden![]()
Ik ben weer een schaafwond rijker.
Hier de hele dag geen zon gezien.quote:Op maandag 6 april 2009 17:26 schreef ursel het volgende:
Ik ga nog ff trappelen zolang die zon nog schijnt..![]()
Voordeel van aan de kust wonen.. Is net ff wat meer zon..quote:Op maandag 6 april 2009 18:01 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hier de hele dag geen zon gezien.
En tsja, honden. Zo vaak gehad dat het baasje aan de ene kant van de weg loopt en de hond aan de andere kant en je als een achterlijke moet remmen omdat je het lijntje wat over de weg gespannen is dus niet ziet.
Het blijft me toch altijd weer verbazen hoe luchtig je erover doetquote:Op maandag 6 april 2009 22:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Zo, net terug van een driedaagse Ardennen/Moezel/Rijn. Zaterdag liep niet goed. Was laat op gang, direkt terug kunnen draaien omdat m'n GPS plotseling geen kaart meer gaf. Na een uur klooien maar eens de contactpuntjes van het geheugenkaartje gepoetst en bingo. Dus pas tegen 11 uur vertrokken. Achter Lierneux plotseling problemen met m'n pedaal. Lager kapot. Voorzichtig doorgereden, in Salmchateu nagevraagd. Gelukkig daar met lokale hulp snel een fietsenmaker gevonden die noch ff open wou doen. Laten de pedalen nu bij mij een van de weinige 'normale' onerdelen zijn. Hij had nog SPD's![]()
Doorgereden, maar in Luxemburg was het duidelijk dat ik de Jeugdherberg van Vianden niet meer op tijd zou halen. In Clevraux op de trein gesprongen. Luxemburg-stad was vol, de JH van Trier had nog plek en wilde nog speciaal voor mij tot kort na middernacht openblijven. Terug naar het station, naar Trier en daar direkt naar de JH. De rest ging eigenlijk soepl. Toch wat tegenwind langs de Moezel. Nieuw stuk route door Koblenz is mooier dan de oude. Daarna ff wat klieren met een grote weg en uiteindelijk een mooie oversteek gevonden. genieten was weer het laatste stuk naar Bad Neuenahr, een super klim door het Ahrdal.
Was het nu een wedstrijd, of deed je zelf maar wat?quote:Op maandag 6 april 2009 22:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Zo, net terug van een driedaagse Ardennen/Moezel/Rijn. Zaterdag liep niet goed. Was laat op gang, direkt terug kunnen draaien omdat m'n GPS plotseling geen kaart meer gaf. Na een uur klooien maar eens de contactpuntjes van het geheugenkaartje gepoetst en bingo. Dus pas tegen 11 uur vertrokken. Achter Lierneux plotseling problemen met m'n pedaal. Lager kapot. Voorzichtig doorgereden, in Salmchateu nagevraagd. Gelukkig daar met lokale hulp snel een fietsenmaker gevonden die noch ff open wou doen. Laten de pedalen nu bij mij een van de weinige 'normale' onerdelen zijn. Hij had nog SPD's![]()
Doorgereden, maar in Luxemburg was het duidelijk dat ik de Jeugdherberg van Vianden niet meer op tijd zou halen. In Clevraux op de trein gesprongen. Luxemburg-stad was vol, de JH van Trier had nog plek en wilde nog speciaal voor mij tot kort na middernacht openblijven. Terug naar het station, naar Trier en daar direkt naar de JH. De rest ging eigenlijk soepl. Toch wat tegenwind langs de Moezel. Nieuw stuk route door Koblenz is mooier dan de oude. Daarna ff wat klieren met een grote weg en uiteindelijk een mooie oversteek gevonden. genieten was weer het laatste stuk naar Bad Neuenahr, een super klim door het Ahrdal.
In welke groep rij jij dan??quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:28 schreef dutch_cyclist het volgende:
Ivo zit in de organisatie en ik denk dat hij dit weekend een route heeft verkend door hem alvorens te fietsen.
Vanavond beginnen de Wedrenners weer 6 maanden lang. Heb er lang naar uitgekeken.
Lekker knallen met een hoog gemiddelde
Klopt. Ik organiseer deze serie brevetten. De 600 heb ik 2 jaar geleden voor het laatst georganiseerd. Dat was toen gelijk de eerste keer voor die route. Ben dus nu de kritiekpunten van vorige keer aan het wegwerken. Eigenlijk had ik veel daarvan afgelopen winter moeten doen maar bij sneeuw is het lastig verkennen. Zeker op de weggetjes die ik soms mijn parcoursen opneem. Meer dan 150km verkennen op een dag is overigens geen doen. Je staat te vaak stil om een situatie te bekijken, info in te winnen bij locals en controleplekken te zoeken. Nog 3 dagen en ik heb al mijn routes helemaal gecontroleerd en verkend.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:28 schreef dutch_cyclist het volgende:
Ivo zit in de organisatie en ik denk dat hij dit weekend een route heeft verkend door hem alvorens te fietsen.
Tof verslag! Heb je al vaker een wedstrijd gereden?quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:39 schreef drummerdude het volgende:
Net een wedstrijdje met mijn club gefietst![]()
De structuur van de wedstrijd was 1ste uur gewoon koersen, en er goed voor komen te staan, en na 8 uur (het begon om 7 uur) nog 3 rondes en de sprint. Het eerste kwartier had ik het al lastig, het tempo lag voor mij vrij hoog, en er zat een irritant stukje in het parkour (Een scherpe bocht, daarna een klein stukje vals plat, een klim, een stuk vals plat). Na een kwartier lag ik er af. Na 10 minuten kwamen ze me weer tegen. Weer op hetzelfde plekje. Ik gaf vrij veel om bij te blijven, maar langer dan een halve minuut is dat niet gelukt. Toen kwamen ze me 10 minuten weer voorbij, en toen ben ik maar voor mijzelf gaan rijden. Erg snel erna ingehaald, en daarna niet meer. Op een gegeven moment had ik een afvaller in het vizier. Die heb ik ingehaald, en weggereden. Het leek er even op alsof hij me nog wilde bij halen. Op een gegeven moment sprintte hij naar me toe met het advies de volgende 2 dagen rustig aan te doen. Daarna probeerde hij nog 1 keer bij me te blijven, wat niet lukte. Dat gaf toch wel het gevoel dat er iets lukte. Het kan ook gewoon zijn dat me de eer gunde. Daarna heb ik het uitgereden en terug naar huis gereden
http://www.bikely.com/map(...)ondje-WV-De-Driehoekquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:56 schreef OProg het volgende:
Wat is dat precies voor een parcours dan? Of waar met een een klimmetje erin?
En hoe hard ging het eig? op welk niveau?
Alle categorieën? Dan heb je het goed gedaan, met jouw leeftijdquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:15 schreef drummerdude het volgende:
[..]
http://www.bikely.com/map(...)ondje-WV-De-Driehoek
Snelheid weet ik niet, fietscomputer doet het nog niet. Het is voorjaarscompetitie van mijn WV, iedereen mag dus mee doen
Lullig zeg!quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:05 schreef Wombcat het volgende:Ik wilde dit weekend naar Frankrijk (Normandië) gaan om mijn eerste cyclo van het jaar te rijden (La Cote Picarde), zie ik net op de website dat 'ie op last van de politie geannuleerd is
Nou maar een alternatief gaan zoeken.
Ik zat me er eigenlijk al twee weken op te verheugen. Het zou een mooie voorbereiding voor de Ronde van Sardinië zijn (een week later).
Dit is alles wat er op de website staat:quote:Op woensdag 8 april 2009 00:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lullig zeg!![]()
Wat is de reden van annuleren?
Zal wel met de (verkeers)veiligheid te maken hebben. Ik vind het alleen wel raar dat ze daar dan een paar dagen van te voren mee komen, want afgelopen weekend stond het er nog niet.quote:ATTENTION .. PAR DECISION DE GENDARMERIE, COURSE ANNULEE CETTE ANNEE
Tsjah, Franse slag he?quote:Op woensdag 8 april 2009 06:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit is alles wat er op de website staat:
[..]
Zal wel met de (verkeers)veiligheid te maken hebben. Ik vind het alleen wel raar dat ze daar dan een paar dagen van te voren mee komen, want afgelopen weekend stond het er nog niet.
Dankje, we waren maar met zijn 10-en, wat zij een hoge opkomst vonden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Alle categorieën? Dan heb je het goed gedaan, met jouw leeftijd
quote:
quote:Model: 2009
Kleur: Zwart
Maten: 49, 52, 55, 58 en 61 cm
Frame: Aluminium frame
Voorvork: Aluminium
Versnelling: Shimano 2200 24
Remmen: Promax
Velgen: MACH1 Omega 8x4 wit
Spaken: RVS
Banden: Rubena Syrinx
Pedalen: Too clips
Stuurpen: Aluminium zwart
Zadel: San Marco Ponza
Zadelpen: Aluminium zwart
Gewicht: 10,5 kg
410 euro
Ik ben er tevreden over. Ik reageerde ook niet zo uitgebreid omdat ik niet zeker weet hoe groot de overeenkomsten zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:15 schreef The_Hives het volgende:
ook qua specificaties? En ben je er tevreden over? Die velgen en remmen merken ed zeggen me namelijk totaal niets
Ik vind het maar onbekend allemaal en dat ga je merken.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:32 schreef The_Hives het volgende:
Ik ga wel uit van schakelen met remhandles. Zo niet hebben ze ook nog veel andere fietsen daar
Afdingen moet ik echt gaan proberen ja. Ben er alleen geen held in. km-teller, 2e bidonhouder enzovoort. Daarnaast 'stunten' ze op 2e paasdag met verschillende aanbiedingen, dus als ik op tijd thuis ben van mn werk ga ik er zeker even langs.
Thnx voor je reactie
Eerste 50 inderdaad.quote:Op donderdag 9 april 2009 22:12 schreef Trainspotter het volgende:
Heel goed! Heb je nog een doel voor Sardinië, eerste vijftig bijvoorbeeld?
Ik vertrek morgen voor vier dagen naar Verviers. Morgenmiddag een tocht op de racer over de Hoge Venen, via Eupen en Malmedy. De overige dagen vooral mtb, met maandag en misschien zaterdag een wedstrijdje.
Kwestie van trainen, dan moet dat best kunnen.quote:Op donderdag 9 april 2009 22:16 schreef bloep123 het volgende:
Ik vroeg mij even af, tussendoor.
Een vriend van mij beweert dat ie alleen op zn teller 32 km/u gemiddeld rijdt over een afstand van 136 km met zo'n 600 hoogtemeters in het parcour. Hij weegt net als ik zo'n 68 kilo, maar ik rijdt slechts 30 km/u gemiddeld over zo een afstand..
Hij beweert ook dat ik met training deze snelheid moeilijk ga halen, bangmakerij ? want 32 is toch ook weer niet zoveel ? Meeste mensen die ik ken rijden overigens met moeite tegen de 30 aan (gemiddelde op de teller)
gewoon veel trainen, afgelopen dinsdag een rit van 77 km gemaakt met een groepje met een gem van 34.1quote:Op donderdag 9 april 2009 22:16 schreef bloep123 het volgende:
Ik vroeg mij even af, tussendoor.
Een vriend van mij beweert dat ie alleen op zn teller 32 km/u gemiddeld rijdt over een afstand van 136 km met zo'n 600 hoogtemeters in het parcour. Hij weegt net als ik zo'n 68 kilo, maar ik rijdt slechts 30 km/u gemiddeld over zo een afstand..
Hij beweert ook dat ik met training deze snelheid moeilijk ga halen, bangmakerij ? want 32 is toch ook weer niet zoveel ? Meeste mensen die ik ken rijden overigens met moeite tegen de 30 aan (gemiddelde op de teller)
quote:Op donderdag 9 april 2009 21:03 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik vind het maar onbekend allemaal en dat ga je merken.
Aanlopende remmen als je even gaat staan, versnellingsapparaat wat snel onzuiver gaat schakelen en noem maar op.
Ik keek even op de site van Math Salden en zag meteen al iets wat veel meer kwaliteit heeft maar alhoewel het voor de halve prijs weg mag is het twee keer zo duur als de fiets die jij op het oog hebt.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=2017&fs=6823&catid=2931
hm, op zich is het wel een goede fietsenzaak, maar geen expert op het gebied van wielerfietsen inderdaad.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:50 schreef Wombcat het volgende:
Shimano 2200 zegt mij ook niets. Dat zit dan nog onder Sora en kan niet erg goed zijn. Leuk om mee te starten, maar als je een beetje veel gaat fietsen, dan is het na een jaartje wel ver op allemaal.
.
Zou ik doen ja. Ik ben vorig jaar begonnen met fietsen en wilde ook met een basismodelletje beginnen (ben maar een student) en heb bij de lokale FM uiteindelijk nog een degelijk, nieuw overjarig model van Batavus op de kop kunnen tikken met Shimano Sora (dat is echt het minimale, lager moet je niet gaan), carbon voorvork en klikpedalen voor, ik dacht, 700 eurootjes.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:07 schreef The_Hives het volgende:
[..]
[..]
hm, op zich is het wel een goede fietsenzaak, maar geen expert op het gebied van wielerfietsen inderdaad.
Aan de shimano remmen en dergelijke te zien dacht ik dat het vast goed zou zijn. Maar jullie raden me dat dus af?
Het zou inderdaad zonde zijn als ik meteen volgend jaar weer een nieuwe fiets moet kopen. Kan ik beter nu wat meer uitgeven
Spaar ff door en neem bijvoorbeeld dees:quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:07 schreef The_Hives het volgende:
[..]
[..]
hm, op zich is het wel een goede fietsenzaak, maar geen expert op het gebied van wielerfietsen inderdaad.
Aan de shimano remmen en dergelijke te zien dacht ik dat het vast goed zou zijn. Maar jullie raden me dat dus af?
Het zou inderdaad zonde zijn als ik meteen volgend jaar weer een nieuwe fiets moet kopen. Kan ik beter nu wat meer uitgeven
Morgenmiddag schijnt het ook nog mooi te worden, nadat de mist is opgetrokken.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:08 schreef knep het volgende:
Moet vandaag werken en dadelijk om 17:00u ook nog een meeting.
Dag mooi weer.
Misschien zondag voor Parijs-Roubaix nog een stuk fietsen.
Wat dat afdingen betreft, je moet gewoon niet laten merken dat je al verkocht bent. Maar dat je toch wel dit en dat en bla er minimaal op wilt hebben, en eigenlijk maar x te besteden hebt. Maar je moet er ook een beetje mazzel mee hebben (veel winkels kijken helpt natuurlijk).quote:Op donderdag 9 april 2009 20:32 schreef The_Hives het volgende:
Ik ga wel uit van schakelen met remhandles. Zo niet hebben ze ook nog veel andere fietsen daar
Afdingen moet ik echt gaan proberen ja. Ben er alleen geen held in. km-teller, 2e bidonhouder enzovoort. Daarnaast 'stunten' ze op 2e paasdag met verschillende aanbiedingen, dus als ik op tijd thuis ben van mn werk ga ik er zeker even langs.
Thnx voor je reactie
The_Hives dus.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:59 schreef Schunckelstar het volgende:
hier ook maar even mijn topic spammen
wellicht dat er hier nog iemand op zoek is naar een goede beginnersfiets
Zo'n tof shirt! Een vriendin van me wil een fietsshirt voor haar verjaardag, ik weet al wat ik ga kopen voor haarquote:Op vrijdag 10 april 2009 18:34 schreef Sjiznit het volgende:
Awesome. Mijn Milram shirt eindelijk in huis, gister mailtje gehad dat hij opgestuurd was en vandaag binnen gekregen. Helaas kan ik dit weekend niet fietsen maar ach. Hij is wel echt tof.
Helaas heb ik morgen ook geen tijd, dan maar zondag tussen de buien door ofzoquote:Op vrijdag 10 april 2009 16:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Morgenmiddag schijnt het ook nog mooi te worden, nadat de mist is opgetrokken.
Dinsdag heb ik overigens de eerste trainingsrit van de nieuwe plaatselijke wielerverening waarvan ik lid ben geworden.
Goed bezig! Morgen maar weer of niet? Tis zo'n lekker weer!quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:06 schreef cyclechick het volgende:
Sjiznit: Tof dat je je shirt hebt! Hij is cool
Net terug van 106 km, 7 klimmetjes gemiddeld 26.4
(Amerongen, beide kanten, ruiterberg, plus die daarna komt en 3 bij zeist/austerlitz)
Gaat langzaam de goede kant op!
Waar ging je focus toen naartoe?quote:Op donderdag 9 april 2009 22:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kwestie van trainen, dan moet dat best kunnen.
Overigens rij ik zelden dergelijke gemiddeldes in training (tegenwoordig nooit meer eigenlijk), maar ik doe ook nooit echt mijn best voor het gemiddelde. In het verleden (de eerste jaren dat ik fietste) reed ik wel altijd op het gemiddelde (en reed ik meestal 32-33 gemiddeld, ook met Posbank en zo, maar was wel over kortere afstanden), maar ik ben pas echt beter geworden toen ik het heb losgelaten me op het gemiddelde te fixeren.
Sommige stukken harder rijden. Dus meer zo snel mogelijk de klimmetjes op, of een paar km tegen de 40 rijden, of intervallen (hoewel ik dat laatste niet echt graag doe) in plaats van een gelijkmatig tempo. En ben meer clubwedstrijden gaan rijden, en dan tussendoor minder intensief trainen.quote:
Goed hoor! het is nu ook heerljik weer!quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Goed bezig! Morgen maar weer of niet? Tis zo'n lekker weer!
Ik ga sowieso wel, nu ff in m'n eentje zodat ik wat sneller kan
Haha, zo ff je rustmomentjes pakken is ook verstandig!quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:54 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Goed hoor! het is nu ook heerljik weer!
Ik ga vandaag niet, heb echt zulke zere benen dat ik vannacht nauwelijks kon slapen, hahaha. (ik had eigenlijk al verzuurde benen voordat we weggingen, van de afgelopen week) Morgen even rustig een stukkie uitrijden, maandagavond met de wielrenvereniging mee, voor het eerstben benieuwd!
Wel lekker hoor, even rustig uitfietsen na zo;n lange rit van gisteren!quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha, zo ff je rustmomentjes pakken is ook verstandig!
Ik had gister 110 km gefietst, na een vermoeiende tentamenweek. Ben vandaag maar 45km geweest, maar kon het wel merken. Heb heel rustig aangedaan. Was gisteravond ook totaal gesloopt! Drie rum-cola en ik viel in slaap.
Oeh, cool! Ga je ook wedstrijden rijden, of alleen lekker toeren?
(Nee, dat is niet dé Michele Bartoli, maar toch altijd weer grappig om die naam in een cyclo tegen te komen).quote:162 BARTOLI Michele GranGiro - Cat. E
quote:62 ZOETEMELK Karl GranGiro - Cat. B
In het begin word je er denk ik toch wel afgereden denk ik. Vorige week reed ik voor 't eerst een tijdrit en werd ik ook keihard voorbijgereden. Mij lijkt 't ook wel tof, bij een wielervereniging. In Groningen is er een leuke studentenvereniging, misschien ga ik daar toch eens kijken. Steeds in je eentje fietsen is toch maar saaiquote:Op zondag 12 april 2009 00:39 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Wel lekker hoor, even rustig uitfietsen na zo;n lange rit van gisteren!
Ik weet het niet, eens kijken wat de mogelijkheden zijn, sowieso wekelijks trainen met een groepje vind ik al heel leuk, maar mocht het mogelijk zijn om wedstrijden te doen (en ik goed genoeg zou zijn om niet op een dramatische laatste plek te eindigen) dan lijkt me dat wel supertof!
Dat 'ie 2e wordt zou best kunnen, maar niet achter mijquote:Op zondag 12 april 2009 10:07 schreef Wackyduck het volgende:
Nou Womcat, misschien kan hij dan 2e worden achter jouw.
Je hebt verschillende groepen en meestal moet je in de laagste groep beginnen om te leren fietsen.quote:Op zondag 12 april 2009 00:39 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Wel lekker hoor, even rustig uitfietsen na zo;n lange rit van gisteren!
Ik weet het niet, eens kijken wat de mogelijkheden zijn, sowieso wekelijks trainen met een groepje vind ik al heel leuk, maar mocht het mogelijk zijn om wedstrijden te doen (en ik goed genoeg zou zijn om niet op een dramatische laatste plek te eindigen) dan lijkt me dat wel supertof!
Ja, dat is ook zeker zo natuurlijk! Ik heb nog best een hoop te leren wat dat betreft. Vooral heel dicht in iemands wiel rijden vind ik nog lastig, laat toch snel weer gaatjes vallen omdat ik het niet prettig vind dat ik anders niets zie van wat er voor me is (bochten, wegdek etc). Maar oefening baart kunst, dus dat leer ik vast wel als ik een beetje fanatiek mijn best ga doenquote:Op zondag 12 april 2009 12:50 schreef Colnago het volgende:
[..]
Je hebt verschillende groepen en meestal moet je in de laagste groep beginnen om te leren fietsen.
Dat wil zeggen dat je dicht op het wiel moet kunnen rijden (uit de wind), schouder aan schouder, goed bochten aan snijden en aanzetten na de bochten.
Dus het gaat in het begin niet eens om welke plaats je rijdt maar om het leren fietsen.
Ja, je kunt altijd even kijken toch! En dan kun je, wat er net al werd gezegd ook leren om in iemands wiel te rijden en bochten goed te nemen etc, lijkt mij iig heel leuk dat soort dingen!quote:Op zondag 12 april 2009 12:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In het begin word je er denk ik toch wel afgereden denk ik. Vorige week reed ik voor 't eerst een tijdrit en werd ik ook keihard voorbijgereden. Mij lijkt 't ook wel tof, bij een wielervereniging. In Groningen is er een leuke studentenvereniging, misschien ga ik daar toch eens kijken. Steeds in je eentje fietsen is toch maar saai
En in het begin moet je er rekening mee houden dat je wel een keer gelost wordt.quote:Op zondag 12 april 2009 13:21 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zeker zo natuurlijk! Ik heb nog best een hoop te leren wat dat betreft. Vooral heel dicht in iemands wiel rijden vind ik nog lastig, laat toch snel weer gaatjes vallen omdat ik het niet prettig vind dat ik anders niets zie van wat er voor me is (bochten, wegdek etc). Maar oefening baart kunst, dus dat leer ik vast wel als ik een beetje fanatiek mijn best ga doen
Als je het een paar keer gedaan hebt ga je het gedrag van de anderen wel herkennen.quote:Op zondag 12 april 2009 13:21 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zeker zo natuurlijk! Ik heb nog best een hoop te leren wat dat betreft. Vooral heel dicht in iemands wiel rijden vind ik nog lastig, laat toch snel weer gaatjes vallen omdat ik het niet prettig vind dat ik anders niets zie van wat er voor me is (bochten, wegdek etc). Maar oefening baart kunst, dus dat leer ik vast wel als ik een beetje fanatiek mijn best ga doen
Ja, nu pas. Afgelopen maand druk bezig geweest met verhuizen en weinig tijd gehad voor fietsen. Was in ieder geval weer lekkerquote:Op zaterdag 11 april 2009 21:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Nu pas?
Morgen weer een 2daagse door de diepe Ardennen.
Jep! Mij ook!quote:Op zondag 12 april 2009 13:22 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ja, je kunt altijd even kijken toch! En dan kun je, wat er net al werd gezegd ook leren om in iemands wiel te rijden en bochten goed te nemen etc, lijkt mij iig heel leuk dat soort dingen!
Zit er een bagagedrager op? en wisselen jullie dan halfverwege?quote:Op maandag 13 april 2009 12:07 schreef Klapdeur het volgende:
Vorige week een 10e hands fiets op de kop getikt samen met een vriend van me. Vandaag gaan we voor het eerst even een stuk fietsen.
Ik ben echt nog een newbie betreft fietsen, keek het wel regelmatig op tv. Nu dan toch de eerste stap gezetquote:Op maandag 13 april 2009 12:12 schreef cyclechick het volgende:
Hey Klapdeur, wat leuk dat je een fiets hebt aangeschaft!
Ben benieuwd hoe de eerste rit bevalt, veel plezier in ieder geval!
(wat heb je voor fiets?)
quote:Op maandag 13 april 2009 13:20 schreef paricos het volgende:
[..]
Zit er een bagagedrager op? en wisselen jullie dan halfverwege?![]()
Je moet inderdaad ergens beginnen, leuk hoor! Ben benieuwd hoe je eerste rondje je is bevallen! Fietsen is leukquote:Op maandag 13 april 2009 14:21 schreef Klapdeur het volgende:
[..]
Ik ben echt nog een newbie betreft fietsen, keek het wel regelmatig op tv. Nu dan toch de eerste stap gezet. De fiets is een Koga miyata,type volgens mij super winner alloy. Het is al een oudje met nog versnellingen aan het frame. Maar je moet ergens beginnen.
Ga straks dus een stuk de weg op. Heb helaas nog geen fietscomputer erop zitten om te kijken hoe hard ik ga en wat mn gemiddelde is. Die ga ik deze week aanschaffen.
[..]
![]()
Natuurlijk heeft hij er ook eentje
Gefeliciteerd! Ik zit nog maar op de helftquote:Op maandag 13 april 2009 21:49 schreef cyclechick het volgende:
Zo, vanavond mijn eerste ervaring met de wielrenvereniging gehad, en het was voor herhaling vatbaar![]()
Ik kon het tempo binnen de groep goed bijhouden, nog twee korte stukjes kopwerk gedaan ook![]()
Alleen jammer toen er onverwachts een sprint werd ingezet, nog geprobeerd om het bij te halen, maar dat was kansloos.. Met 1 ander meisje achteraan gefietst(groep was iets van 11 ofzo en we waren met 3 dames)
Ook bergop ging het weer in een slakkegang, ik begon gelukkig vrij ver vooraan, waardoor ik niet als laatste eindigde, maar wel samen met de laatsten![]()
![]()
Bij elkaar weer 60 km op de teller en dat maakt dat ik over de 1000 grens heen ben, sinds 2 maart(1027 nu) whooee!
Hoe lang duurt het dan om die kracht te krijgen, want ik kan het niet uitstaan dat ik iedere keer zo'n trage harry benquote:Op maandag 13 april 2009 22:15 schreef kaasplankje het volgende:
Het kan zijn dat je voor die klimmetjes nog iets te weinig power in je benen hebt CC
Het kan ook heel anders uitpakken als je een keer écht naar de bergen gaat want in NL zijn de klimmen maar korte heuveltjes waar je "op de macht" naar boven fietst. En daar is vooral brute kracht voor nodig
Het is leuk! In een wat grotere groep rijden is ook heel anders dan met zijn tweeen! Ga gewoon eens kijken, je kunt vaak wel zonder verdere verplichtingen een paar keer meefietsenquote:Op maandag 13 april 2009 22:06 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ik zit nog maar op de helftMaar de komende kilometers gaan in stijl
![]()
Ik zit er ook over te denken om samen met een vriend bij een wielervereniging te gaan. We fietsen nu elke week samen maar misschien is het een vereniging wel leuker.
Dat duurt lang, kracht bouw je op over jaren als je dat niet echt hebt. Je kan dat doen dmv gevarieerde trainingsschema´s; duurtraining, intervaltraining, krachttraining (op de fiets of in de gym)quote:Op maandag 13 april 2009 22:19 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Hoe lang duurt het dan om die kracht te krijgen, want ik kan het niet uitstaan dat ik iedere keer zo'n trage harry benen moet ik daar specifiek voor trainen? Ja, zeker veel heuvels doen
![]()
![]()
Hoe gaat het in de bergen dan, als dat geen kracht is waar je op boven komt?
Oh en weet je nog dat ik vorige x mijn kleinste blad steeds nodig had voor die heuveltjes? Zondag heb ik ze alle 7 op 't middenblad kunnen doen, wellicht zit er dus al enige vooruitgang in
het gaat vooral om de cadans, niet als een gek omhoog beginnen te gaan en wel zien waar het schip strandt, maar rustig aankijken welk tempo je aan kan en welke versnelling.quote:Op maandag 13 april 2009 22:19 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Hoe gaat het in de bergen dan, als dat geen kracht is waar je op boven komt?
De bochtjes gingen goed! Er kwam nog iemand naast me rijden om te zeggen dat ie me tot sprinter had bestempeld en dat ik er na de bochten steeds snel weer bij zatquote:Op maandag 13 april 2009 22:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat duurt lang, kracht bouw je op over jaren als je dat niet echt hebt. Je kan dat doen dmv gevarieerde trainingsschema´s; duurtraining, intervaltraining, krachttraining (op de fiets of in de gym)
Ik was vroeger echt een spijker en moest altijd een gaatje dichtrijden met aanzetten en sprinten kon ik ook niet. Ik train nu 10 jaar intensief (incl. wekelijks duur/krachttraining) en nu hebben ze het echt moeilijk in mn wiel als ik aanzet uit de bocht![]()
In de bergen moet je in een bepaald ritme zien te komen met je ademhaling, meestal duurt dat even voor je de goede cadans hebt
Netjes, ben je veel in cadans veranderd? Hoeveel rpm reed je vroeger, als je bij nieuwelingen/junioren reed had je bijv max verzet. Junioren 52/14 dus als ze dan zoals in de klassiekers met 55-60/uur weggaan dan was er niet veel keus dan te tollen op de 14, 115-125 rpm, terwijl ik ook sommige gasten zag die m nog op de 15 hadden liggen....quote:Op maandag 13 april 2009 22:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik was vroeger echt een spijker en moest altijd een gaatje dichtrijden met aanzetten en sprinten kon ik ook niet. Ik train nu 10 jaar intensief (incl. wekelijks duur/krachttraining) en nu hebben ze het echt moeilijk in mn wiel als ik aanzet uit de bocht![]()
quote:Op maandag 13 april 2009 22:43 schreef superbient het volgende:
[..]
Netjes, ben je veel in cadans veranderd? Hoeveel rpm reed je vroeger, als je bij nieuwelingen/junioren reed had je bijv max verzet. Junioren 52/14 dus als ze dan zoals in de klassiekers met 55-60/uur weggaan dan was er niet veel keus dan te tollen op de 14, 115-125 rpm, terwijl ik ook sommige gasten zag die m nog op de 15 hadden liggen....
Rijd je nu standaard 1/2 tanden groter, met lagere rpm? Als je dan flink aanzet na de bocht, kan je wel versnellen maar is het niet makkelijker om meer rpm's te maken op een licht verzet dan de grote molen aan te zwengelen. Als voorbeeld doel ik bijv op de sprint van Lars Boom op het NK van vorig jaar...
Je verhaal klinkt ook leuk.quote:Op maandag 13 april 2009 21:50 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Je moet inderdaad ergens beginnen, leuk hoor! Ben benieuwd hoe je eerste rondje je is bevallen! Fietsen is leuk
ah ok ic, klinkt plausibel. Ja sinds mijn juniorentijd, ben ook een spijker namelijkquote:Op maandag 13 april 2009 22:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
btw ik ben serieus begonnen met fietsen op mn 22e. Ik rijd nu idd 1 a 2 tandjes groter, kracht gaat volgens mij wel ten koste van de souplesse, tenzij je daar weer specifiek op trainen gaat. Ik wissel ook van RPM tijdens 't fietsen, ong tussen de 60 en de 100 omwentelingen.
Als 't heel hard gaat of een klim rijd ik vaak wat zwaarder en zodra je weer ff tijd hebt om te herstellen zet ik m een tandje lichter
een licht verzet is wel een + vind ik, je benen blijven wat frisser en je hebt minder kans op blessures. Volgens mij is 80 rpm licht genoeg toch?quote:Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef superbient het volgende:
[..]
ah ok ic, klinkt plausibel. Ja sinds mijn juniorentijd, ben ook een spijker namelijk, eigenlijk nooit echt zwaarder gaan rijden. Dus 100 is voor mij de bottom meestal, merk het al als ik met een vriend, die veel krachtiger is ga trainen dat ik veel lichter draai. Mss toch ook eens gaan werken aan die kracht dan
binteman!quote:Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef superbient het volgende:
[..]
ah ok ic, klinkt plausibel. Ja sinds mijn juniorentijd, ben ook een spijker namelijk, eigenlijk nooit echt zwaarder gaan rijden. Dus 100 is voor mij de bottom meestal, merk het al als ik met een vriend, die veel krachtiger is ga trainen dat ik veel lichter draai. Mss toch ook eens gaan werken aan die kracht dan
Wow! Jij bent fanatiek bezig zeg!quote:Op maandag 13 april 2009 21:49 schreef cyclechick het volgende:
Zo, vanavond mijn eerste ervaring met de wielrenvereniging gehad, en het was voor herhaling vatbaar![]()
Ik kon het tempo binnen de groep goed bijhouden, nog twee korte stukjes kopwerk gedaan ook![]()
Alleen jammer toen er onverwachts een sprint werd ingezet, nog geprobeerd om het bij te halen, maar dat was kansloos.. Met 1 ander meisje achteraan gefietst(groep was iets van 11 ofzo en we waren met 3 dames)
Ook bergop ging het weer in een slakkegang, ik begon gelukkig vrij ver vooraan, waardoor ik niet als laatste eindigde, maar wel samen met de laatsten![]()
![]()
Bij elkaar weer 60 km op de teller en dat maakt dat ik over de 1000 grens heen ben, sinds 2 maart(1027 nu) whooee!
Ik heb denk ik de hele winter minimaal 3 en soms wel tot 6 uur per week gespind, ik geef er zelfs les inquote:Op dinsdag 14 april 2009 08:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wow! Jij bent fanatiek bezig zeg!![]()
Ik zit sinds half januari op 750. Maar ik spin wel elke week
Als je kracht wil moet je dat doen. Sinds ik fanatiek spin merk ik dat ik echt veel meer power en explosiviteit heb.
Misschien scheelt het dat ik iemand in mijn msnlijst heb staan die ongeloofljik veel fietst en nu al op 2500 zit, dus dan denk ik "kom ik aan met mijn krappe 1000, ik fiets nog maar even door"quote:
Wat een motivational speech.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:41 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Misschien scheelt het dat ik iemand in mijn msnlijst heb staan die ongeloofljik veel fietst en nu al op 2500 zit, dus dan denk ik "kom ik aan met mijn krappe 1000, ik fiets nog maar even door"
Vorig jaar had ik in totaal nauwelijks 1000 gefietst (ok, fiets ook pas in juli gekocht). 500 is ook een mooi getal
Ik ga niet voor niets sportpsychologie studerenquote:Op dinsdag 14 april 2009 08:56 schreef drummerdude het volgende:
[..]
Wat een motivational speech.![]()
Ik vind van mezelf dat ik eigenlijk te weinig fiets. Ik heb vanavond weer wedstrijd, en hoop daarna een redelijk normaal trainingsschema op te pakken. Ik heb vorige week trainingsweekend gehad, en daarna erg veel rust genomen. Nu wil ik doorpakken en rond de 150 km per week gaan fietsen (4*25, 1*50).
Maar ja, ik wil wel meer, nu maar doen ook
Nee, ik moet alles nog een keer opschrijven, en alles even op een rijtje zetten. 80 moet inderdaad wel lukken. Bij het trainingsweekend heb ik 72 km in 3 uur gereden, met de heuvels erbij dan. Je rijd dan wel in een groep, maar dan nog.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:01 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik ga niet voor niets sportpsychologie studeren![]()
Maak een concreet plan van wat je wil, zodat het makkelijk is om je eraan te houden (welke dagen fietsen, hoe laat etc) en waarom is 50 je grootste afstand? Waarom niet 1x 80 ofzo? Of moet je voor je wedstrijden alleen korte trainingen doen?
Ohja, is dat "in" ? En is daar dan ook een gefundeerde argumentatie voor dat het een beter dan het ander is?quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Momenteel is het natuurlijk erg in om op hoge intensiteit kort te trainen. Net zoals een hele tijd terug het in was om op lage intensiteit lang te trainen.
Ik heb er nog geen gefundeerde argumentatie voor gezien. Ik ga er zelf vanuit dat de waarheid in het midden ligt en het verstandig is een goede mix tussen beiden te kiezen. Wat de goede mix is hangt af van je programma.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:28 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ohja, is dat "in" ? En is daar dan ook een gefundeerde argumentatie voor dat het een beter dan het ander is?
Ja een mix lijkt mij ook beter dan alleen 1 van beide. Rustige lange duurtrainingen vormen de basis lijkt me en interval en clubwedstrijdjes en bloktraining tussendoor om de snelheid en tempohardheid te trainen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen gefundeerde argumentatie voor gezien. Ik ga er zelf vanuit dat de waarheid in het midden ligt en het verstandig is een goede mix tussen beiden te kiezen. Wat de goede mix is hangt af van je programma.
Je ziet dit niet alleen in het wedstrijdpeloton. In Frankrijk, GB en België wordt er door de betere wielertoeristen vanaf het begin van het seizoen lange afstand gereden en het tempo langzaam opgevoerd. In m.n. Duitsland begint men op hoog tempo en voert langzaam de afstand op. Deels afgedwongen door de bond. In NRW werd (en dacht nog altijd wordt) het organiseren van afstanden boven de 150km voor 1 mei door de BDR niet toegestaan.
Dat boek heb ik jaren terug al eens gelezen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:09 schreef superbient het volgende:
[..]
Ja een mix lijkt mij ook beter dan alleen 1 van beide. Rustige lange duurtrainingen vormen de basis lijkt me en interval en clubwedstrijdjes en bloktraining tussendoor om de snelheid en tempohardheid te trainen.
Ik kreeg dit boek toen ik ooit bij een club ging rijden staat echt heel veel info in over training, misschien wel teveel...
Op de dagen dat het mooi weer was de afgelopen tijd, kon ik meestal niet. Maar 750 is al behoorlijk wat.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:39 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik heb denk ik de hele winter minimaal 3 en soms wel tot 6 uur per week gespind, ik geef er zelfs les in![]()
En nu met het mooie weer, ben eigenlijk al twee weken niet in de sportschool geweest! Volgende week zondag moet ik weer lesgeven, zal er wel even een pittige klimles van maken
![]()
750 is toch ook niet slecht! Zeker met wekelijks nog een uur spinnen erbij! Goed hoor![]()
Ik probeer het ook ongeveer op die manier te doen. Doordeweeks korte intensiteit (spinnen/cyclocrossen). En in het weekend langere duurtrainingen doen op de racefiets.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:48 schreef ursel het volgende:
Ik moet van mijn "coach" beide juist doen. In het weekend lange tocht en doordeweeks korte intensiteit trainingen.
Helaas nog niet echt van gekomen om een echte lange toch te gaan doen. 1x 60 km gereden en 2x 50
Dit weekend moet het denk ik wel lukken..
Totaal pas net 250 op de teller in precies 1 maand tijd..
Souplesse is beter dan kracht.quote:Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef superbient het volgende:
[..]
ah ok ic, klinkt plausibel. Ja sinds mijn juniorentijd, ben ook een spijker namelijk, eigenlijk nooit echt zwaarder gaan rijden. Dus 100 is voor mij de bottom meestal, merk het al als ik met een vriend, die veel krachtiger is ga trainen dat ik veel lichter draai. Mss toch ook eens gaan werken aan die kracht dan
Hoe lang mag je daar eigenlijk over doen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:27 schreef ultra_ivo het volgende:
voor mij is 't door de week nu ff rustig aan doen. Zondag rij ik m'n 300km brevet.
Ik doe in de winter hoofdzakelijk duurtraining, vanaf januari/februari trainingswedstrijden, dus dan meer op intensiteit/snelheid trainen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen gefundeerde argumentatie voor gezien. Ik ga er zelf vanuit dat de waarheid in het midden ligt en het verstandig is een goede mix tussen beiden te kiezen. Wat de goede mix is hangt af van je programma.
Je ziet dit niet alleen in het wedstrijdpeloton. In Frankrijk, GB en België wordt er door de betere wielertoeristen vanaf het begin van het seizoen lange afstand gereden en het tempo langzaam opgevoerd. In m.n. Duitsland begint men op hoog tempo en voert langzaam de afstand op. Deels afgedwongen door de bond. In NRW werd (en dacht nog altijd wordt) het organiseren van afstanden boven de 150km voor 1 mei door de BDR niet toegestaan.
De maximale tijd hiervoor is 20 uur. Makkelijk te halen als je een 300 op het vlakke land rijdt. Mijn 300 gaat naar Bastenaken en Hoei. Dan moet je toch iets meer doortrappen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:22 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Hoe lang mag je daar eigenlijk over doen?
hehe, jaquote:Op dinsdag 14 april 2009 21:37 schreef Littlecreep het volgende:
Zijn er overigens nog mensen zo gek om dit weekend de Amstel Keutenberg Wandeltocht te doen?
Volgens mij is het zinloos om langer dan 5-6 uur non-stop te trainenquote:Op dinsdag 14 april 2009 09:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen gefundeerde argumentatie voor gezien. Ik ga er zelf vanuit dat de waarheid in het midden ligt en het verstandig is een goede mix tussen beiden te kiezen. Wat de goede mix is hangt af van je programma.
Je ziet dit niet alleen in het wedstrijdpeloton. In Frankrijk, GB en België wordt er door de betere wielertoeristen vanaf het begin van het seizoen lange afstand gereden en het tempo langzaam opgevoerd. In m.n. Duitsland begint men op hoog tempo en voert langzaam de afstand op. Deels afgedwongen door de bond. In NRW werd (en dacht nog altijd wordt) het organiseren van afstanden boven de 150km voor 1 mei door de BDR niet toegestaan.
Zwart?quote:Op woensdag 15 april 2009 13:12 schreef oxylus11 het volgende:
Ik doe zelf de 150 km. Zwart weliswaar, maar ik vind dat dat mag als de route langs je huis loopt en je je eigen proviand meesjouwt.
Ik denk zwart als in niet betalendquote:Op woensdag 15 april 2009 13:13 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Zwart?
Ik doe ook de 150 km, maar rood denk ik, maar wat is het verschil?
En ik woon in de o-zo-platte randstad, dus het gaat nog wat worden![]()
Gripper: Lekker bezig, mooi rondje hoor!!
Ach so,quote:Op woensdag 15 april 2009 13:18 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ik denk zwart als in niet betalend
haha wat grappig, dat was ook grotendeels mijn parcours vandaag, a'dam - oudekerk - waver - woerden - driebrugge - gouda - bodegraven - woerden - nieuwkoop - zevenhoven - vrouwenakker - uithoorn - oudekerk - a'damquote:Op woensdag 15 april 2009 12:09 schreef Gripper het volgende:
Zo, na een weekendje België zonder racefiets maar mét ATB, had ik gisteren nog een vrije dag. Even een groot rondje gemaakt, om in het kader van de afwisseling (lange duur&lage intensiteit) ook dat eens te doen. Mn avondrondjes zijn meestal een km of 70 knallen met gemiddeldes boven de 30, maar nu had ik lekker de tijd, en heb ik 4,5 uur op de fiets gezeten, 120 km gereden met 28 gemiddeld. Was lekker, de armen beginnen al duidelijke wielrenmouwtjes te vertonen![]()
Rondje: Utrecht, woerden, bodegraven, alphen aan de rijn, leimuiden, aalsmeer, uithoorn, langs de amstel naar ouderkerk a/d amstel, terug naar vinkeveen en via loenen langs de vecht terug. Eigenlijk heb ik de hele dag alleen maar langs rivieren, sloten en kanalen gereden. En t was superweer!
Mijn schuld. Ik was niet erg duidelijk. Voor de duidelijkheid ik doe dus het rode rondje van 150 km.quote:
Grappig ja!quote:Op woensdag 15 april 2009 13:53 schreef superbient het volgende:
[..]
haha wat grappig, dat was ook grotendeels mijn parcours vandaag, a'dam - oudekerk - waver - woerden - driebrugge - gouda - bodegraven - woerden - nieuwkoop - zevenhoven - vrouwenakker - uithoorn - oudekerk - a'dam
km'tje of 125 en de stopwatch van de hartslagmeter gaf precies 4.30uur aan. Was echt heerlijk weer
nee kheb het vanmorgen gereden 8.30 weg 13.00 terug...quote:Op woensdag 15 april 2009 14:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Grappig ja!
Kan zijn dat we elkaar zijn tegengekomen. Ik was ergens rond half 6, 6 uur langs de Amstel aan het rijden, toen er zo'n enorme file stond voor de pont bij Nes a/d Amstel (waar 3 auto's per keer opkunnen)
Startbordje heb je niet nodig. Andere jaren waren er ook veel zwartrijders zonder bordje. Ik vind dat ik gewoon de openbare weg op mag als de route lang mijn huis rijdt. Juridisch gezien kunnen ze je ook niets maken. daarom worden er ook nooit mensen van de weg afgehaald tijdens AGR.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:25 schreef dutch_cyclist het volgende:
je moet een startbordje hebben, hoop voor dat je eruit getrokken wordt.
De organisatie heeft veel werk moeten verzetten voor die dag, lees vrijwilligers, eten en drinken en jij gaat zwart rijden. Dat je dat doet bij een lokale toertocht van een toerclubje, prima, maar niet bij zo iets.
Eigenlijk vind ik het juist erger als je het bij een lokale toertocht van een toerclubje doet dan bij dit commerciële festival.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:25 schreef dutch_cyclist het volgende:
je moet een startbordje hebben, hoop voor dat je eruit getrokken wordt.
De organisatie heeft veel werk moeten verzetten voor die dag, lees vrijwilligers, eten en drinken en jij gaat zwart rijden. Dat je dat doet bij een lokale toertocht van een toerclubje, prima, maar niet bij zo iets.
Je kunt 364 dagen rijden over het parkoers. Ik kom helemaal uit Groningen, voor mij een mooie kans om verzorgd en lekker mee te doen. Ik zou het vervelend vinden als het heel erg vol wordt met ook al die zwartrijders. Ik betaal er 40 euro plus kosten vervoer.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:42 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Startbordje heb je niet nodig. Andere jaren waren er ook veel zwartrijders zonder bordje. Ik vind dat ik gewoon de openbare weg op mag als de route lang mijn huis rijdt. Juridisch gezien kunnen ze je ook niets maken. daarom worden er ook nooit mensen van de weg afgehaald tijdens AGR.
Onweer hier in Limburgquote:Op dinsdag 14 april 2009 16:07 schreef knep het volgende:
Ik ga morgenavond ook, hopelijk weer een paar bergjes meepikken.
Als je seizoensdoelen in de regio van >24 uur nonstop liggen is het zinloos minder dan 5-6 uur te trainen.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Volgens mij is het zinloos om langer dan 5-6 uur non-stop te trainen
Dit is een commerciële organisatie die geld uit de zak van toerfietsers wil kloppen. Veel plaatselijke toertclubs bieden ritten aan die beduidend zwaarder en mooier zijn. Hen wordt zo het werken lastig gemaakt omdat ze nooit tegen de publiciteit van een grote commerciële organisatie op kunnen. De organisatie houdt zich verder niet aan de regels van de NTFU, o.a. regels op het gebied van maximale inschrijftarieven.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:14 schreef Gripper het volgende:
ik snap ook nooit zo goed waarom een festijn als de AGR nou 30 ¤ moet kosten, terwijl de jaarlijks polderbultjeshucheltjestocht bij toerclub "eendracht maakt macht" slechts 6 ¤ kost. In beide gevallen krijg je onderweg 1 of 2 keer een sapje en een krentenbol, dus daar kan het niet aan liggen dunkt me.
De wegen zijn al door de staat aangelegd, dus ook daaraan heeft de organisatie niet zoveel werk. Organisatie = vrijwilligers?
Et voila. En nu aan de herstel chocolademelk.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:37 schreef Koert het volgende:
Ik stap zo maar 's op de fiets... 80km in het vooruitzicht. En beetje bijbruinen uiteraard.
Ik ga dan ook gewoon lekker fietsen zaterdag, het is mijn vaste trainingsgebied en omdat er die dag toevallig een grote toertocht is blijf ik niet thuiszitten.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:14 schreef Gripper het volgende:
De organisatie zet zelfs enkele dagen voor de rit de complete route in gps-formaat op hun site, dus ieder die die dag een tochtje zou willen gaan maken, en "toevallig" het parcours of delen ervan betreedt, moet dat gewoon ongestraft kunnen doen lijkt me. temeer omdat het de openbare weg is.
Zo.. ook weer terug. 36.7 km met een gem. van 28.5quote:Op woensdag 15 april 2009 16:32 schreef ursel het volgende:
Tis mooi weer, ik kap met werken en ga mooi stukkie crossen..
Hier ookquote:Op woensdag 15 april 2009 20:23 schreef kaasplankje het volgende:
hier een verplichte rustdag
Zondag de Amstel volgen, dan fiets ik zelf ook zo'n 150 km incl. genoeg beklimmingenquote:Op woensdag 15 april 2009 20:51 schreef ursel het volgende:
Dat is rot, de komende dagen gaat ut regenen..
quote:Op woensdag 15 april 2009 21:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Een beetje fietser rijdt ook als het regent
Nee joh, wordt mijn fiets vies van. En dat mag niet!quote:Op woensdag 15 april 2009 21:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Een beetje fietser rijdt ook als het regent
die van mij wordt juist schoon als het regentquote:Op donderdag 16 april 2009 01:19 schreef Koert het volgende:
[..]
Nee joh, wordt mijn fiets vies van. En dat mag niet!
Dan fiets je wel op hele schone wegenquote:Op donderdag 16 april 2009 07:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
die van mij wordt juist schoon als het regent
Volgens mij gaat dat allemaal nog wel meevallen. vandaag en morgen regen, in het weekend wat koeler (prima fietstemperaturen dus) en slechts af en toe een buitje.quote:Op donderdag 16 april 2009 08:41 schreef cyclechick het volgende:
Ik denk dat ik dat heel goed voor jullie ga testen zaterdag, want het wordt volgens mij kut weer, waarbij limburg ook slechter erafkomt dan bijv groningen. 150 km in regen lijkt me geen pretje
Als het nou echt regent, kun je dan beter een lange of korte broek aandoen? (niet waterdicht)
Je kunt ook wat massage olie op je benen smeren. Gebruikten wij vroeger ook tijdens koersen om de spieren warm te houden en indien het nat was stootte het de regen af. Was wel grappig want er ontstonden dan druppels op je been en die liepen er dan zo weer af. Je hebt die olies voor verschillende temperaturen, dus je moet niet 0-5graden gaan smeren nu, want dan ontploffen je benenquote:Op donderdag 16 april 2009 08:41 schreef cyclechick het volgende:
Ik denk dat ik dat heel goed voor jullie ga testen zaterdag, want het wordt volgens mij kut weer, waarbij limburg ook slechter erafkomt dan bijv groningen. 150 km in regen lijkt me geen pretje
Als het nou echt regent, kun je dan beter een lange of korte broek aandoen? (niet waterdicht)
Dat wordt hem ook voor mij.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:21 schreef cyclechick het volgende:
Nou alsof ik jullie tips virtueel doorgekregen heb, zonder ze te lezen: Ik heb kniestukken gekocht, dat leek me wel handig! Kan ik ook makkelijk uittrekken. Verder heb ik eventueel een miniopvouwbaar regenjasje te leen gekregen!
En volgende week ga ik waarschijnlijk ook nog de ronde van N.Holland fietsen, jeej! (lekkah plat)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |