quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:09 schreef Fuente het volgende:
Nou wij zijn net terug met Merel van de HA. Het kdv belde op m'n werk, dat ze nog maar 40 CC gedronken had, en verder alleen maar sliep. Ze heeft nog steeds alleen maar dunne luiers, dronk gisteren ook al slecht. Dus we hebben de HA maar gebeld (vervangende, onze eigen heeft vakantie).
Eenmaal daar had ze weer een dunne luier, maar wel heel wakker en vrolijk. Daar ook een fles gemaakt en geprobeerd, bij ons wou ze niets, bij de arts natuurlijk welHeeft ze en halve fles opgedronken.
Hij vertrouwt het echter niet zo, dus als ze vandaag niet bijdrinkt of slecht blijft drinken moeten we morgen weer komen. En haar ontlasting wil hij ook onderzocht hebben als ze na het weekend nog steeds zulke luiers heeft. Hij denkt dat het misschien een stofwisselingsprobleem kan zijn.
Dus, nu lekker thuis, met een (alweer) slapende Merel. Maar wel blij dat ze in ieder geval wat opheeft.
Nou mijn baby niet hoorquote:Op donderdag 26 maart 2009 14:51 schreef freecell het volgende:
Leander heeft net trouwens zijn middagslaapje geskipt?
Ochtendslaapje langer blijven slapen dan normaal en vanmiddag wilde hij echt niet. Nu nog steeds wakker en straks (half 4/4 uur, zoiets) gaat hij naar bed voor zijn 'laat op de dag' slaapje.
De meeste kinderen schrappen hun middagslaapje toch als laatste?
Nee toch maar niet... erg he? Overdag heb ik wel steeds flessen van 150 aangeboden, maar hij heeft geen enkele leeggedronken en had hij steeds iets van 25-30 cc over, dus eigenlijk gewoon 120 gedronken. Vandaag ben ik inderdaad begonnen met om (120) en om (150) te geven. Hij drinkt ze nu wel meer leeg, net 150 bijna helemaal leeg gedronken. De volgende flessen doe ik gewoon weer 120.. de avondflessen drinkt hij vaak net of niet niet op. Hij moet het dus hebben van de voeding overdag.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:15 schreef LovelyLady het volgende:
Diaantoch niet? En overdag gingen de flessen van 150cc er wel in of heb je dat ook niet gedaan?
Weet nog wel dat wij dat omwisselden de ene fles 120 de ander 150 om en om. En daarna helemaal over op 150cc. Zo zou je het ook kunnen opbouwen natuurlijk
quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:47 schreef Estrys het volgende:
mijn baby slaapt überhaupt niet overdag, wat nou middagslaapje? slapen is voor watjes
Ja maar het is drama vandaagquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
dat kan nog wel weer veranderen hoor.. heeft hij nog wel geslapen in de kinderwagen?
Weer even wennen na 2 dagen kdv? Zou misschien kunnen, ik weet niet in hoeverre dat invloed kan hebben.... lastig hoor.quote:
Dat vermoeden heb ik ook, en het leuke: morgen mag hij weerquote:Op donderdag 26 maart 2009 17:04 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Weer even wennen na 2 dagen kdv? Zou misschien kunnen, ik weet niet in hoeverre dat invloed kan hebben.... lastig hoor.![]()
![]()
Alweer een sprongetje? Hij begint zowaar op een kangoeroe te lijken met al die sprongen van emquote:Op donderdag 26 maart 2009 17:24 schreef Dakota het volgende:
o en Estrys..misschien ook bezig met t sprongetje al?
Elin overduidelijk
dan weet je in ieder geval wat het is geweestquote:Op donderdag 26 maart 2009 17:50 schreef Dakota het volgende:
heb ik gedaan..ik krijg ze anderhalve week na t sprongetje
Ow werkelijk? Kan dat via de website?? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig, niet dat ik me er veel van aantrek...quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:48 schreef Estrys het volgende:
je kan je opgeven voor een SMS service, dan krijg je rond de periodes van een sprongetje een Sms'je
waar kan dat danquote:Op donderdag 26 maart 2009 17:48 schreef Estrys het volgende:
je kan je opgeven voor een SMS service, dan krijg je rond de periodes van een sprongetje een Sms'je
Ik had even gezocht, maar volgens mij kan het hier: http://www.oeiikgroei.nl/quote:
Jawelquote:Op vrijdag 27 maart 2009 07:43 schreef Estrys het volgende:
Ik hoop dat het weer de goede kant opgaat met Merel, Fuente, want dat aanmodderen schiet ook niet zo op.
Ik zit hier een beetje op een vervelend schema. Omdat Seb gisteren zo moeilijk aan het doen was heeft hij op andere tijdstippen eten gehad. We proberen nu hem 's nachts door te laten slapen ipv 's avonds wat hij tot nu toe doet. Om 22 uur een fles, nou wkam hij om 4 uur weer. Volgens het CB is dat doorslapen overigens maar daar ben ik het toch niet zo mee eens geloof ikNou ging ik ook pas om half 12 naar bed ivm een vergadering. Op zich is het niet erg dat hij om 4 komt maar nou komen we op het KDV wel een beetje vervelend uit. Ze hebben liever niet dat de kindjes tussen 8 en 9 gevoed moeten worden ivm de ochtenddrukte tijdens het brengen. Maar goed, op vrijdag zal het wel niet zo heel druk zijn denk ik, niks aan te doen. Denk ook niet dat ze het erg vinden.
Maar Frizzle Sizzle hadden dus echt geen gelijk met hun liedje ' alles heeft een ritme' .![]()
Nou ik ga Seb wakker maken en aankleden voor yet another day KDV, bijna weekend
Kijk nou hoe woest:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wazige foto, want moest snel![]()
Ja dat kunnen we ook eens doen, zeiden ze op het CB ook trouwens. Maar twee uur nadat hij gegeten heeft is hij vaak zoooo misselijk dat het gewoon zielig is om iets te geven. Dan gaat hij heel hard metz ijn hoofd op en neer doen (de Stevie Wonder imitatie noemen wij dat) Nou ja proberen kan altijd weer. Vannacht maar eens doen. Dank voor de tip.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 07:53 schreef Marie79 het volgende:
Fuente, fijn dat Merel gisteravond en vanmorgen goed gedronken heeft!
Estrys, wat wij doen als Maarten 's nachts (extra) wakker wordt is hem een iets kleinere fles aanbieden en dan om 7 uur (rond die tijd) de 'gewone' eerste fles. Dan is die fles 's nachts gewoon een extra'tje... Hij drinkt nl. ook wel eens zijn flessen niet helemaal leeg dus dan mag dat van mij wel.
maar wij zitten nu in de luxe positie dat meneertje wat vaker doorslaapt, vannacht ook weer van 11 tot 6.30 en om 7 uur de fles
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:16 schreef Estrys het volgende:
Ik zit even (jaaaaajaa ik moet eigenlijk werken I know) in de Lief! webwinkel te kijken. Maar het is zeker not done om Seb een stroken rokje met stippen aan te geven he?![]()
![]()
Ik vrees dat we toch nog eens in de toekomst een zusje voor Seb moeten gaan maken.
daar komt ze vanzelf wel achterquote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:02 schreef Estrys het volgende:
Nou ja, mijn zus wil perse een meisje (later als kinderen gaat krijgen, misschien ooit want dan kan ze niet meer iedere week nieuwe schoenen kopen dus nog maar even niet en ja dat zei ze echtmijn zus is 3 jaar ouder)
Dus dan kan ik die rokjes ook kopen. Maar ja mijn zus vraagt ook of ik wel genoeg om Seb geef als reactie op dat ik hem soms laat huilen als meneer weer eens niks wil/hoeft.Maar daaaar komt ze nog wel achter.
en wat deed dat vingertje in haar neus?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:49 schreef Dakota het volgende:
elin moest net heel hard huilen..ze kreeg r vingertje niet uit r neus
Nee dat doe ie nog niet.... tenminste nog niet gezien. Ik zal het eens in de gaten houden.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:02 schreef Dakota het volgende:
spreidt ie zn vingers ook? dat doet elin nogal vaak en dan lijkt t net een breedbekkikker
nog even een vraagje..Elin heeft nogal de neiging om te gaan staan..dit bedoel ik niet opschepperig van kijk mijn kind wil al staan met 11 weken ;') ) maar kan dit een vorm van overstrekken zijn? ze lacht er namelijk wel bij. Ik weet ook dat het iig niet zo goed voor de beentjes is dus ik vouw r snel weer dubbel dan..
ach. onze familie vindt het doodnormaal om dingen te doen waar selene overstuur van raakt en gaat huilen (krijsen, wat ze normaal echt nooit doet) ik quote: "dat geeft toch niet, wij gaan erna toch weer naar huis"quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:02 schreef Estrys het volgende:
Maar ja mijn zus vraagt ook of ik wel genoeg om Seb geef als reactie op dat ik hem soms laat huilen als meneer weer eens niks wil/hoeft.Maar daaaar komt ze nog wel achter.
Ik hou heel veel van mijn zus en ze is heel leuk met Seb hoor, maar ze is zelf gewoon nog helemaal niet met dat soort dingen bezig dus ze weet niet waar ze het over heeft. Ik weet wie het zegtquote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:48 schreef simmu het volgende:
[..]
ach. onze familie vindt het doodnormaal om dingen te doen waar selene overstuur van raakt en gaat huilen (krijsen, wat ze normaal echt nooit doet) ik quote: "dat geeft toch niet, wij gaan erna toch weer naar huis"
lekker niks van aantrekken.
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:19 schreef mrien het volgende:
Lief LL!
Lotte heeft nu door dat ze ook aan mijn benen kan "staan", ze zoekt nu elke keer m'n benen op
Kruipen lukt d'r nog niet, maar tijgeren gaat echt heel snel..
Denk dat ze binnenkort nog wel een keer (ondanks voorzorgsmaatregelen van mij) wat kattenbrokjes zal eten
Het is niet heel veel inderdaad, maar ook niet dramatisch weinigquote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:01 schreef Estrys het volgende:
als ze de slaapijden goed op hebben geschreven heeft hij in totaal (vanaf 8 uur vanmorgen tot vijf uur) iets van 2,5 uur geslapen: 40 min, 60 min en 45 min.Dat lijkt me niet bijzonder veel voor iemand van 11 weken.
stuur mij even een berichtje met wat je wil..waarschijnlijk kan ik het wel even voor je doenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:24 schreef Popples het volgende:
LL ik laat het nu gewoon gaan maar eerst deed ik haar terug leggen. maar dan bleef zze dus nog harder huilen.
dakota ik zou haar nog niet aten staan het is veel te slecht voor haar heupen en beentjes. soms kan het gebeuren.
ik ga de taart niet zo krijgen als ik wil. photoshop ik haat het. ben de hele week aan het klooien en snap er nog geen ..... van.
elin heeft ook van die dagen hoor..als het druk om r heen is slaapt ze in totaal 3 uur overdag. in 1 keer..maar tegen de avond is ze dan K.O en slaapt ze aan 1 stuk door met alleen voedingen waarna ze dus weer in slaap kukeltquote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:01 schreef Estrys het volgende:
als ze de slaapijden goed op hebben geschreven heeft hij in totaal (vanaf 8 uur vanmorgen tot vijf uur) iets van 2,5 uur geslapen: 40 min, 60 min en 45 min.Dat lijkt me niet bijzonder veel voor iemand van 11 weken.
Hij heeft het altijd, thuis ook. Dan is het wel iets meer dan in het KDV maar hij slaapt nooit meer dan 4 uur over de hele dag.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:12 schreef Dakota het volgende:
[..]
elin heeft ook van die dagen hoor..als het druk om r heen is slaapt ze in totaal 3 uur overdag. in 1 keer..maar tegen de avond is ze dan K.O en slaapt ze aan 1 stuk door met alleen voedingen waarna ze dus weer in slaap kukelt
Wat leuk om weer wat over Yade en jou te lezen! Vroeg me onlangs al af hoe het met jullie ging!quote:
quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:08 schreef LovelyLady het volgende:
Koen heeft zijn ochtendslaapje ook verandert. Eerst waren het powernaps van een half uur a 3 kwartier, nu slaapt hij ruim een uur, soms anderhalf uur. s'middags slaapt hij zowiezo zo'n 2 uurtjes.
Meneer wilde vanmiddag nog niet helemaal slapen....En ik maar denken: goh die tingeltangel* die is nou toch wel eens klaarZat hij op zijn knietjes in zijn slaapzakkie in bed aan die tingeltangel* te trekken. Kom ik binnen, lang en breed uit lachen natuurlijk....en daarna.... mamamam
![]()
*tingeltangel = muziekbeestje
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:19 schreef freecell het volgende:
Ow en Koot Leander stond ook rond die tijd. Ik heb het toen gevraagd en als ze zelf gaat staan mag het wel evenZolang het niet te lang duurt en je haar niet zelf zo neerzet
NEe geen gastouder, ik werkte zelf in de kinderopvang. Ga binnenkort ook weer werken, maar Yade gaat niet naar de kinderopvang. Mijn schoonmoeder kan gelukkig oppassen. Vind ik toch fijner, KDV is behoorlijk stressvol voor kindjes en ze krijgen toch minder aandacht etc dan een op een.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 19:06 schreef mrien het volgende:
[..]
Wat leuk om weer wat over Yade en jou te lezen! Vroeg me onlangs al af hoe het met jullie ging!
Wat fijn dat ze een super makkelijk kindje is. Jij bent gastouder toch? Wel lekker dat ze nog maar 2x ziek geweest is. Heb je de borstvoeding nog een tijd volgehouden zoals je van plan was?
Heb je nog een fototje van haar?
Dat baby/peutermuziek klinkt eigenlijk wel leuk, eens kijken of er hier ook zoiets te vinden is!
Had je hem niet uitgekookt? Die rubberen dingen onderin kun je trouwens gewoon los kopen bij de drogist. In ieder geval heb ik ze bij Prenatal gezien.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:53 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hij heeft het altijd, thuis ook. Dan is het wel iets meer dan in het KDV maar hij slaapt nooit meer dan 4 uur over de hele dag.
Ik zag net dat ze het flesje (van Difrax)dat ik mee had gegeven naar het KDV niet hadden gebruikt, de speen zat ope en andere fles. Ben ik vergeten te vragen waarom, wil ik net die fles uitspoelen, loopt het water er meteen weer uit aan de onderkant, zit dat rubberen ding niet onderin, aha vandaar dat ze hem niet hebben gebruikt. Ik had het ding alleen nog nooit gebruikt dus dat heeft zo in de verpakking gezeten
Hij is helemaal niet zo heel erg vervelend op de momenten dat hij wakker is, soms wel soms niet zeg maar.
Het went wel iets hoorquote:Op vrijdag 27 maart 2009 21:22 schreef Raissa het volgende:
Mila had vandaag één echte traan toen ze aan het huilen was![]()
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:59 schreef Macka66 het volgende:Dag kleine babietjes, bijna dreumesen en moeders. Maja en ik verhuizen naar het dreumestopic. Geniet van jullie babytijd!
Ja kan ik het helpen, je had trouwens makkelijk nog 3 dagen kunnen wachten met werpen, dan was het andersom geweest. Je moest toch al zolang wachten, hadden die drie dagen nog wel bijgekunnenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 08:38 schreef Dakota het volgende:
ja, zit ik hier met jou opgescheepten volg je me ook nog eens naar t dreumestopic
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 08:43 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja kan ik het helpen, je had trouwens makkelijk nog 3 dagen kunnen wachten met werpen, dan was het andersom geweest. Je moest toch al zolang wachten, hadden die drie dagen nog wel bijgekunnen
6 ookquote:Op zaterdag 28 maart 2009 08:53 schreef Dakota het volgende:
likeeeeeeeee a bridgeeeeeeeeeeee over troubled waterrr
3 jan is een mooie datum
jaaa over feestdagen gesproken. dat kan ik beter: mijn vader en mijn man zijn op tweede kerstdag jarigquote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:00 schreef Dakota het volgende:
veel te veel adel voor t kind..ik heet al prins..dan die koningen en dan ook nog bijna een beatrixkapsel.
we hebben wel mooi alle feestdagen achter elkaar
(vriendlief is op 5 dec jarig)
gewogen lijkt me stugquote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:04 schreef Estrys het volgende:
[..]
jaaa over feestdagen gesproken. dat kan ik beter: mijn vader en mijn man zijn op tweede kerstdag jarig![]()
Je snapt dat ik op 2de kerstdag angstvallig mijn benen dicht hield![]()
Waarom poept mijn kind altijd als zijn vader weg is? Hij ligt nu lekker in mijn armen te slapen, wilde in slaao gewiegd (gewogen?) worden, ze verwennen hem op het kdv. Meneer met de grote bruine ogen en lange wimpers, knippert een keer met zijn ogen en hij heeft ze allenmmal op zijn hand
niet eerlijkquote:
Ik ga dadelijk shoppen in Eindhoven, vrees dat Seb weer meer kleren gaat krijgenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:13 schreef Dakota het volgende:
ooooooooo en ik heb zo'n tof boxpakje gekocht bij H&M..zwart wit gestreept met een joekel van een Elmo op de achterkont
Ik sta al meer dan een maand bovenaanquote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:14 schreef Dakota het volgende:
[..]
niet eerlijkmaar ik heb lekker heeeeeeeeeeeeel lang alleen bovenaan gestaan
mja ik koop nu ook alleen nog maar 68..ze heeft zoveel 62 dat ze t vast niet allemaal meer aankan.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:16 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik ga dadelijk shoppen in Eindhoven, vrees dat Seb weer meer kleren gaat krijgen
ghehe, ja dat deed ik met DJMO.. maar die beviel wel op tijd..quote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:16 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik sta al meer dan een maand bovenaan
Mijn datum stond in het lijstje niet goed namelijk op 12 januari. Heb het nooit laten wijzigen dus ik heb nooit bovenaangestaan. En in dit lijstje denk ik ook niet want Seb is niet de enige op de 6de.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:14 schreef Dakota het volgende:
[..]
niet eerlijkmaar ik heb lekker heeeeeeeeeeeeel lang alleen bovenaan gestaan
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:20 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mijn datum stond in het lijstje niet goed namelijk op 12 januari. Heb het nooit laten wijzigen dus ik heb nooit bovenaangestaan. En in dit lijstje denk ik ook niet want Seb is niet de enige op de 6de.
shit, heeft Seb net een leuk nieuw shirt aan...natuuuurlijk niet op zijn slabber, zucht
En ik word nu nog ingehaald door soepstengel die een maand later uitgerekend is. Over niet eerlijk gesprokenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:20 schreef Dakota het volgende:
[..]
ghehe, ja dat deed ik met DJMO.. maar die beviel wel op tijd..
ik heb de eerste 2009 baby
*poch*
o jij komt hier ook naartoe met je mini he
misschien heeft hij niet mijn kledingsmaak, denkt ie "wat heb ik nou weer aan?"quote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:21 schreef Dakota het volgende:
[..]ik ben zo blij dat Elin niet spuugt..die heeft blijkbaar wel manieren
![]()
en idd er waren veel 6,7,8 jan data
ja ik werd ook ingehaald door Ingrid geloof ik.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:23 schreef texelonia het volgende:
[..]
En ik word nu nog ingehaald door soepstengel die een maand later uitgerekend is. Over niet eerlijk gesproken
Het wordt vast 1 april, en dan gelooft niemand me
mja ik had elin laatst in zo'n poppig rokjequote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:24 schreef Estrys het volgende:
[..]
misschien heeft hij niet mijn kledingsmaak, denkt ie "wat heb ik nou weer aan?"
Over manieren gesproken, dat doet de mijne niet hoor.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:27 schreef Dakota het volgende:
[..]
mja ik had elin laatst in zo'n poppig rokjezag ik langzaam een gelige vlek onder r rokje vandaan komen
allercharmantst
9 dagen, als je het zo zegt stelt het ook niks voor eigenlijkquote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:26 schreef Dakota het volgende:
[..]
ja ik werd ook ingehaald door Ingrid geloof ik.
je bent nu 8 dagen overtijd?
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:32 schreef Estrys het volgende:
[..]
Over manieren gesproken, dat doet de mijne niet hoor.
De klok gaat een uur naar voren vannacht, hoe reageren baby's daar eigenlijk op? reageren ze er uberhaupt wel op?
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:33 schreef texelonia het volgende:
[..]
9 dagen, als je het zo zegt stelt het ook niks voor eigenlijk
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:38 schreef Estrys het volgende:
Dat is wel het fijne van een dag te vroeg. Ik was dat van jou aan het volgen Koot en ik had me er al op ingesteld dat het bij mij vast ook zo zou gaan.
Seb is echt vervelend vandaag naar mijn idee, of komt dat omdat ik hem gisteren niet heb gehad overdag. (en natuuuurlijk is papa naar de motorrijles nog zeker 1,5 uur)
Volgens mij heeft hij het nog een beetje moeilijk met het wennen aan wel en dan weer niet KDV.
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:55 schreef Dakota het volgende:
[..]
of t sprongetjeeeeeeeeElin is er vandaag vanaf!
Oja, kutquote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:29 schreef Estrys het volgende:
goed van leander !(nou hopen dat hij geen jetlag krijgt van de klok verzetten
)
Ik zit even op H&M te kijken,oooooo dat doen ze expres, die mooie baby's gebruiken voor de foto
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |