abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:12:49 #251
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67408215
Wat heb je het spannend gemaakt Dakota, maar heel fijn dat het geen plusje is!

Diaan, jullie moeten gewoon doen waar jullie je goed bij voelen en als dat zo goed gaat is het toch goed? En gewoon hartstikke lekker dat als je weer te werk bent, dat Lennon om half 7 wakker wordt!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_67408639
Diaan, gewoon doen wat je zelf fijn vindt met de voedingen.
Hier ook zo, Merel heeft nog steeds totaal geen ritme, slaapt de ene nacht wel door, dan weer niet. En haar flessen dus ook steeds op andere tijden. Zij doet het prima zo, dus we laten het lekker.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67409991
ET, Ik zie dat jouw kleine grote meid morgen 1 jaar wordt. Spannend! alvast een hele fijne dag morgen!
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:57:57 #254
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67410058
Ja jullie hebben ook gewoon gelijk... maar ik dacht dat het wel handig was zonder die avondvoeding, maar aan de andere kant maakt het ook niet zoveel uit omdat hij het er zo goed op doet... thnx!!
Make love, not war ☮
pi_67414307
pff ik zit weer eens op zo'n laf forum te kijken, jankende moeders omdat ze een kind met een hoofdomtrek van 34 cm eruit hebben moeten persen.en een paar die een keizersnede wilden omdat de omtrek 36 cm was ?.is dat t gemiddelde? Elin had een kop van 37cm en met 10 weken 40.8 wat aan de grote kant is volgens t CB..die lui maakten me weer eens ongerust maar 4 cm groei sinds de geboorte valt toch ontzettend mee ? misschien is r hoofd wat groter maar ze gaat rustig aan..ik zie ook sprongen van 7 cm.
maargoed...ik check t nog wel na bij t CB
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 26 maart 2009 @ 00:05:01 #256
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67416083
Alsof de hoofdomtrek wat zegt over hoe de bevalling gaat? Volgens mij ligt dat eerder aan de ligging van het kind in plaats van de omtrek van het hoofdje. Dat hoofdje wordt namelijk ook nog samengeperst, geloof ik, en wordt dus kleiner tijdens de geboorte.

Ik schat zelf dat Annicka een hoofdomtrek van 34 cm gehad moet hebben. Met 4 weken was die 35 cm ofzo.
pi_67418614
Ik denk dat het weinig uitmaakt voor de bevalling. Die kindjes hebben toch niet voor niets een nog niet dichtgegroeid schedeltje? Ik had *kuch* totaal geen moeite met Koen zijn hoofd ( met 1 maand was zijn hoofdomtrek 39.5 cm)
pi_67418643
ja die van elin 39 en met 10 weken dus 40.8
wanna rub mah puppeh?!
pi_67418659
Dat is net als met zware kindjes enzo. Vaak zegt het gewicht van het kind ook niet zoveel, vooral de ligging inderdaad!
Natuurlijk, 10 of 12 pond zal best anders zijn dan 6 pond. Maar zo zijn er ook moeders die 8 pond al extreem groot vinden.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67418677
ET en Swets gefeliciteerd met Nienke, tot over een paar maandjes in het andere topic!!

En Diaan heeft Lennon doorgeslapen??????

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2009 07:37:58 ]
pi_67418689
ET en Swets, van harte gefeliciteerd
Sara
Merel
Ukje
pi_67418718
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:29 schreef Fuente het volgende:
Dat is net als met zware kindjes enzo. Vaak zegt het gewicht van het kind ook niet zoveel, vooral de ligging inderdaad!
Natuurlijk, 10 of 12 pond zal best anders zijn dan 6 pond. Maar zo zijn er ook moeders die 8 pond al extreem groot vinden.
mja elin was ook bijna 8 pond, 53 cm en dus een hoofd van 37..de bevalling viel best mee achteraf gezien.

maarre hoe groot is t hoofdje van jullie kindje dan ?
T CB maakt mensen wel vaker ongerust (we moeten het goed in de gaten houden) Maar ik vind elin's hoofd nou niet echt belachelijk groot geworden volgens haar eigen lijntje..
wanna rub mah puppeh?!
pi_67418802
Koen had met 2 maanden een hoofdomtrek van 40.9 met 4 maanden43.4 en de laatste was met 7.5 maand 45.8
Ik denk dat het allemaal wel meevalt hoor!
pi_67418890
Van de bevalling weet ik het zo echt niet meer, maar Sara's hoofd was 37,5 cm bij 1 maand, ze woog 4220 gram bij haar geboorte.
Merel haar hoofd was 37,6 cm bij 1 maand, ze was 4370 gram bij d'r geboorte.
Bij 2 maanden had het hoofd van Merel een omtrek van 38,8, Sara had toen 39,2 cm.

Volgens mij ligt het allemaal redelijk dicht bij elkaar. En het koppie van Elin zal vast iets bovengemiddeld zijn, maar dat is echt niet erg hoor! Kinderen kunnen in de meest rare verhoudingen groeien, trekt uiteindelijk allemaal wel bij.
zo heeft Merel dus nog steeds korte beentjes, past nog veel broekjes maat 56, terwijl ze qua shirtjes al richting 68 gaat...
Sara
Merel
Ukje
pi_67418918
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:38 schreef Dakota het volgende:

[..]

mja elin was ook bijna 8 pond, 53 cm en dus een hoofd van 37..de bevalling viel best mee achteraf gezien.

maarre hoe groot is t hoofdje van jullie kindje dan ?
T CB maakt mensen wel vaker ongerust (we moeten het goed in de gaten houden) Maar ik vind elin's hoofd nou niet echt belachelijk groot geworden volgens haar eigen lijntje..
Op 3 maart was het 39 cm, bij de geboorte 32,5. Dat zegt niks over de bevalling inderdaad, het fontanel (of is het de?) gaat in elkaar waardoor het hoofdje door het geboortekanaal past. Gewoon zo past dat volgens mij niet namelijk.

Seb is heel fijntjes gebouwd (zeggen ze). Ik verwacht ook niet dat hij erg groot gaat worden met ouders van 1,65 en 1,70.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_67418979
pff idd..seb heeft bijv een grote sprong gemaakt qua hoofd..maar zit nu op een normale lijn..elins hoofd is ong 3.5 cm groter geworden sinds de geboorte .
mja ik denk dat t cb ook niet heeft gkeken hoe groot t hoofdje bij de geboorte was.
ze weten wel hoe ze mensen onnodig bang kunnen maken
wanna rub mah puppeh?!
pi_67419028
Goed he Dakota

Oeh, Merel kan wat nieuws! Ze trekt zich op aan m'n handen, tot zit! Whieks, ik schrok me dood gisteren! En lachen dat ze erbij deed, echt zo triomfantelijk van 'kijk mij dat ff doen mam'.
Sara
Merel
Ukje
pi_67419140
wat leuk
Merel in beweging \O/
wanna rub mah puppeh?!
pi_67419283
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:12 schreef Dakota het volgende:
pff idd..seb heeft bijv een grote sprong gemaakt qua hoofd..maar zit nu op een normale lijn..elins hoofd is ong 3.5 cm groter geworden sinds de geboorte .
mja ik denk dat t cb ook niet heeft gkeken hoe groot t hoofdje bij de geboorte was.
ze weten wel hoe ze mensen onnodig bang kunnen maken
Groter in omtrek bedoel je? Dan is Seb zijn hoofd 6,5 cm groter geworden sinds zijn geboorte. Maar ze zullen het wel combineren met de rest, lengte en gewicht neem ik toch aan. Hij was laatste keer dat ik daar was in drie weken zowat een kilo aangekomen.tja het CB, Ik ga er niet meer heen om te wegen of zo. Ze roepen toch steeds wat anders, het zal allemaal wel. Zolang hij mij gezond lijkt en hij vrolijk en alert is is het prima.
pi_67419348
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:34 schreef Estrys het volgende:

[..]

Groter in omtrek bedoel je? Dan is Seb zijn hoofd 6,5 cm groter geworden sinds zijn geboorte. Maar ze zullen het wel combineren met de rest, lengte en gewicht neem ik toch aan. Hij was laatste keer dat ik daar was in drie weken zowat een kilo aangekomen.tja het CB, Ik ga er niet meer heen om te wegen of zo. Ze roepen toch steeds wat anders, het zal allemaal wel. Zolang hij mij gezond lijkt en hij vrolijk en alert is is het prima.
idd..ik bedoel meer te zeggen dat seb en elins hoofd nu niet zoveel verschillen..dat elins hoofd langzamer groeit.vanaf de geboorte, omdat ze al 37 had bij de start.en seb een snelle inhaalrace heeft gedaan
wanna rub mah puppeh?!
pi_67419365
Dikkopjes
Sara
Merel
Ukje
pi_67419600
zo ik ga eens een eind wandelen met Seb, wat boodschappen doen want meneer is moe en wil niet slapen.In de wagen slaapt hij vast meteen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 maart 2009 @ 09:18:52 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67420135
straks lezen, nu koffie drinken en aankleden en over een kwartier de deur uit naar de fysio. misschien voor de laatste danwel eennalaatste keer
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:39:20 #274
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67422089
Ik heb er zelf een beetje op gelet, op hoe groot het hoofd was/is. Ik heb een nichtje met een waterhoofd, dus ik snap wel een beetje waarom ze op de groeisnelheid van het hoofd letten.
pi_67422647
ik snap ook wel dat ze erop letten maar als ze het doen, laat ze het goed doen en nachecken ipv mensen onnodig bang te maken.
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:30:06 #276
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67423556
Bij het kind met het kleinste hoofd ben ik het meeste uitgescheurd . Maar zij lag dan ook verkeerd (met het voorhoofd voor de uitgang). Hoofdomtrek en bevalling zegt niet zoveel.
Mijn oudste en jongste hebben best een grote hoofdomtrek, maar wel heel fijne koppies. Ze ogen daardoor best klein.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_67425292
onze volgelverschrikker heeft wel een flinke eierdop hoor.vooral als ze alleen een rmpertje aanheeft

BOE
wanna rub mah puppeh?!
pi_67425420
Awwww...

Ronja zegt: HAAAARTJES!!! een baby met HAAAAARTJES!!!!"
pi_67425490
idd, onze harige aardwortel
wanna rub mah puppeh?!
pi_67425822
OOOOO!
hebbuh!
pi_67425969
neeeeeeeeheee dan kan ze niet met leander kleine worteltjes maken..dat mag niet met pleegzusjes
wanna rub mah puppeh?!
pi_67426044
Elin

die rompertjes zijn fijn voor de zomer dakota. ik heb ze in rose met wit stippen.
mama van 3 kids!
pi_67426345
ja ik ook roze met rode stippen en deze nog een maat groter

'lekker eigenwijs' volgens oma
wanna rub mah puppeh?!
pi_67426423
deze maar de jongste past er niet in omdat ze net te groot is. dus dat word nieuwe kopen van haar verjaardagsgeld

[ Bericht 16% gewijzigd door Popples op 26-03-2009 15:23:29 ]
mama van 3 kids!
pi_67426899
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:39 schreef Dakota het volgende:
neeeeeeeeheee dan kan ze niet met leander kleine worteltjes maken..dat mag niet met pleegzusjes
Goed punt!

Ow Popples, wat een lekkere babyspekkies!

Leander kan wel heel goed kelen doorbijten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar normaal kijkt hij meestal zo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_67426981
Draculander
wanna rub mah puppeh?!
pi_67427687
oehhh leander

dat was een foto van de oudste was ze 7 maanden

dakota hier roept er een koekiemonster
mama van 3 kids!
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:26:31 #288
108648 cattie
lieve moeder
pi_67427712
Aaaah, Elin en Leander!
pi_67427962
Wat een takke-weer bij ons hè?
pi_67431012
Leander heeft net trouwens zijn middagslaapje geskipt?
Ochtendslaapje langer blijven slapen dan normaal en vanmiddag wilde hij echt niet. Nu nog steeds wakker en straks (half 4/4 uur, zoiets) gaat hij naar bed voor zijn 'laat op de dag' slaapje.
De meeste kinderen schrappen hun middagslaapje toch als laatste?
pi_67431312
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:51 schreef freecell het volgende:
Ochtendslaapje langer blijven slapen dan normaal en vanmiddag wilde hij echt niet. Nu nog steeds wakker en straks (half 4/4 uur, zoiets) gaat hij naar bed voor zijn 'laat op de dag' slaapje.
geen idee, selene slaapt om te beginnen maar hooguit een uurtje of 3 totaal op een dag. als ik mazzel heb dan he. vaak genoeg houdt ze het op 2 kleine hazeslaapjes van een half uurtje. maar ze slaapt (speelt) wel van 6/7 uur 's avonds tot de andere dag 7/8 uur (onderbroken door een laat avondpapflesje)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:14:09 #292
114177 Diaan73
pi_67431870
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:32 schreef LovelyLady het volgende:
ET en Swets gefeliciteerd met Nienke, tot over een paar maandjes in het andere topic!!

En Diaan heeft Lennon doorgeslapen??????
we hebben het niet gedaan toch nog om 11 uur een fles gegeven... hij doet het nu zo erg goed en het past ook helemaal in hoe wij het graag zouden willen, dus we laten het toch maar even zo.[sub]en natuurlijk werd hij vanmorgen om kwart over 5 wakker ipv half 7, maar hij heeft toen nog even doorgeslapen tot kwart voor 6[sub] Al blijf ik het nog wel een beetje zielig vinden om hem 's avonds nog wakker te maken. Hoezo besluiteloos

Vanmorgen bij een vriendin geweest en hij heeft even geslapen, na de fles van 1 uur zijn we even wezen lunchen, we waren rond kwart voor 3 thuis en hij ligt nu lekker in zn bedje te slapen. Tijdens het lunchen hadden we geen kind aan hem, hij lag gewoon lekker te slapen.

Elin en Leander

Freecell, ik heb ook geen idee. Ik weet eigenlijk ook niet meer hoe dat destijds met Twan ging.
Make love, not war ☮
pi_67432046
freecell, wij hadden ook een periode met alleen een ochtend en laat middagslaapje. Dat ochtendslaapje schoof bij ons steeds meer op richting lunch, totdat het een middagslaapje werd.. En het late slaapje niet meer nodig was..

Diaan, kun je het late flesje niet wat eerder geven? wij hebben het van 11 naar 10 uur vervroegd, zodat je zelf ook alvast naar bed kunt. Chris sliep dan gewoon een uurtje meer.
pi_67432150
Ah deepfreeze, dat klinkt logisch inderdaad!
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:27:50 #295
114177 Diaan73
pi_67432335
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:19 schreef Deepfreeze het volgende:

Diaan, kun je het late flesje niet wat eerder geven? wij hebben het van 11 naar 10 uur vervroegd, zodat je zelf ook alvast naar bed kunt. Chris sliep dan gewoon een uurtje meer.
Ja dat zijn we ook van plan bedankt voor je tip!

Hoe laat deed jij dan het flesje daarvoor trouwens?

[ Bericht 3% gewijzigd door Diaan73 op 26-03-2009 15:39:02 ]
Make love, not war ☮
pi_67433828
Nou wij zijn net terug met Merel van de HA. Het kdv belde op m'n werk, dat ze nog maar 40 CC gedronken had, en verder alleen maar sliep. Ze heeft nog steeds alleen maar dunne luiers, dronk gisteren ook al slecht. Dus we hebben de HA maar gebeld (vervangende, onze eigen heeft vakantie).
Eenmaal daar had ze weer een dunne luier, maar wel heel wakker en vrolijk. Daar ook een fles gemaakt en geprobeerd, bij ons wou ze niets, bij de arts natuurlijk wel Heeft ze en halve fles opgedronken.

Hij vertrouwt het echter niet zo, dus als ze vandaag niet bijdrinkt of slecht blijft drinken moeten we morgen weer komen. En haar ontlasting wil hij ook onderzocht hebben als ze na het weekend nog steeds zulke luiers heeft. Hij denkt dat het misschien een stofwisselingsprobleem kan zijn.

Dus, nu lekker thuis, met een (alweer) slapende Merel. Maar wel blij dat ze in ieder geval wat opheeft.
Sara
Merel
Ukje
pi_67434023
Oew Fuente, toch vervelend dat soort dingen
Wel fijn dat ze wat op heeft inderdaad!
pi_67434055
Diaan toch niet? En overdag gingen de flessen van 150cc er wel in of heb je dat ook niet gedaan?
Weet nog wel dat wij dat omwisselden de ene fles 120 de ander 150 om en om. En daarna helemaal over op 150cc. Zo zou je het ook kunnen opbouwen natuurlijk

Jeetje Fuente wat een gedoe met Merel. Ik hoop dat ze snel bijdrinkt en anders kan het ook geen kwaad om morgen weer naar de HA te gaan. Het kan maar beter uitgezocht worden dan dat ze zo door blijft kwakkelen.
pi_67434265
Ja nou, en als ze nou niet constant nog zo vrolijk was zou ik me echt zorgen maken, maar ze blijft maar lachen. Nu ligt ze nog lekker te slapen in de cosi, dan over een uurtje kijken of ze nog wat wil.
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:21:57 #300
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67434289
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:51 schreef freecell het volgende:
Nou mijn baby niet hoor . Die slaapt nu van 9.00 tot 10.30uur ongeveer en dan nog van 14.30 tot 1600uur ongeveer. En ik denk dat ze straks haar ochtendslaapje gaat skippen en haar middagslaapje gaat vervroegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')