Ik moet altijd aan de term stokslobberen denken, na daar ooit eens op gewezen te zijn bij die man, niet wetende wat het wasquote:Op donderdag 26 maart 2009 15:39 schreef Dunckie het volgende:
Misschien kan hij het debat uit het slob halen.
Het klinkt homo-erotisch...wil ik het weten?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:40 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik moet altijd aan de term stokslobberen denken, na daar ooit eens op gewezen te zijn bij die man, niet wetende wat het was
Dat lijkt me een héél puik plan.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:43 schreef TheArt het volgende:
Als Thieme daar nou alleen zou staan zodat wij naar haar kunnen kijken, maar verder haar mond zich zou houden.
Da's ook weer waar.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die zijn nooit weggeweest. de LPF draaide na de dood van Fortuyn in de achterkamertjes ook ineens als een blad aan de boom om wat betreft de JSF
Kijken daarentegen....quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:42 schreef Jovatov het volgende:
Ik schakel net in, en gelijk die Thieme aan het woord. Ik kan daar echt niet naar luisteren...
Ik denk dat daar wel draagvlak voor bestaat in de samenlevingquote:Op donderdag 26 maart 2009 15:44 schreef Horloge het volgende:
Dat lijkt me een héél puik plan.
Mwah, dit was de laatste coalitie-partij... De overige partijen kunnen we snel doorheen, boeit niet zoveel.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:08 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Dit gaat nog wel even duren, ze zijn al vanaf 10 uur bezig dus ik verwacht de reactie van de minister-president eigenlijk morgen..
Ik kan je nu al verzekeren dat dat de strategie wordt van pruik en cs. Als het op inhoud aankomt zijn ze nergens, een hoop geblaat maar als je ze om concrete haalbare standpunten vraagt waar geen hoofddoek bij betrokken is zijn ze in geen velden of wegen te bekennen. Die actie van vandaag is daar het ultieme voorbeeld van. Gewoon zeggen dat het allemaal kut is en geen enkel initiatief tonen om zaken te veranderen. Het is natuurlijk twijfelachtig dat de regeringspartijen weinig ruimte bieden maar al maak je je eigen standpunten maar duidelijk zodat je kiezers weten waar je voor staat. Nu is het standpunt "Het is allemaal kut" maar hoe het anders moet hoor je niet. Helaas vinden de IQ-lozen van deze samenleving dat dan wel weer geweldig. Ik heb me er al bij neergelegd dat die pruik een sloot aan stemmen gaat winnen maar ik hoop van ganse harte dat ze nog sneller op hun muil gaan dan de LPF als ze gaan regeren. Maar net dat regeren zullen ze wel niet gaan doen onder het mom van "we worden buitengesloten". Zo maskeer je mooi dat je eigenlijk geen regeringsplannen hebt die haalbaar zijn....quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:16 schreef Adelante het volgende:
[..]
Minderheidskabinet, maar dan krijgt ie er niks door bij de oppositie in de 2e kamer. Of afzien van regeren en plaatsnemen in de 2e kamer.
Nu is de huidige lichting politici ook wel heel erg zwak hoor....quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:11 schreef Klopkoek het volgende:
Halsema was terecht boos op de arrogantie die Slob tentoonspreidt.
Halsema heeft met haar fractie van 7 man slechts 4 uur de tijd gehad om dit debat voor te bereidenEn toch, ondanks dat, is zij de sterkste van allemaal. Allemaal!
Ja maar toch. Zo'n Rutte die 24 man beschikbaar heeft plus lekken uit het ambtenarenapparaat (wat GroenLinks op zeker niet of minder heeft)... dan moet er toch meer uit zijn waffel komen dan generieke praatjes over de Hardwerkende Nederlander en Het Tweede Kabinet Den Uylquote:Nu is de huidige lichting politici ook wel heel erg zwak hoor....
Zeker. Maar wat ook meespeelt is dat de fractiediscipline tegenwoordig zéér strikt is. Individuele kamerleden krijgen niet bepaald de gelegenheid om te rebelleren en dwarse standpunten in te nemen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nu is de huidige lichting politici ook wel heel erg zwak hoor....
Halsema is louter aan het kletsen over kledingkeuze, wat ik van de laatste 5 minuten heb meegekregen sinds ik weer na het debat kijk.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja maar toch. Zo'n Rutte die 24 man beschikbaar heeft plus lekken uit het ambtenarenapparaat (wat GroenLinks op zeker niet of minder heeft)... dan moet er toch meer uit zijn waffel komen dan generieke praatjes over de Hardwerkende Nederlander en Het Tweede Kabinet Den Uyl
Je had haar tegen Slob moeten zien. Slob ging een beetje badinerend doen tegenover Halsema. Ze zou de stukken slechts een beetje hebben doorgebladerd.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Halsema is louter aan het kletsen over kledingkeuze, wat ik van de laatste 5 minuten heb meegkregen sinds ik weer na het debat kijk.
Die zullen ze wel hebben, maar houden ze binnenskamers (wat natuurlijk ook wel weer logisch is). Maar, dit, i.c.m. de tot op het bot dichtgetimmerde regeringsaccoorden maken het leven wat saaier ? M.a.w., het vuurwerk zo je wilt, is geweest de afgelopen weken tijdens de regeringsacoordvergaderingen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zeker. Maar wat ook meespeelt is dat de fractiediscipline tegenwoordig zéér strikt is. Individuele kamerleden krijgen niet bepaald de gelegenheid om te rebelleren en dwarse standpunten in te nemen.
Het zijn ook niet haar woorden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:21 schreef Morendo het volgende:
Kabinet Grijs 1, dat is welhaast nog triester dan Rutte's 'kabinet den Uyl 2'.
Die zit zich nu af te sjorren op de reacties op telegraaf.nl schat ik zo inquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:23 schreef Morendo het volgende:
Heeft Wilders alweer zijn rentree gemaakt? Of blijft hij de rest van de dag weg?
De 'spanning' zit dan ook in de spreekbeurten van de twee grootste regeringsfracties en de premier. Daar moeten ze zich staande houden. Als de oppositie aan het woord is dan kunnen ze zich gewoon verstoppen als ze willen, hoewel Van Geel eigenlijk hetzelfde deed tijdens zijn beurt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die zullen ze wel hebben, maar houden ze binnenskamers (wat natuurlijk ook wel weer logisch is). Maar, dit, i.c.m. de tot op het bot dichtgetimmerde regeringsaccoorden maken het leven wat saaier ? M.a.w., het vuurwerk zo je wilt, is geweest de afgelopen weken tijdens de regeringsacoordvergaderingen.
Doe eens een samenvatting van het optreden van Funny Femke voor de mensen onder ons die pretenderen aan het werk te zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:16 schreef FJD het volgende:
Hoe je met 1 grap alle grappen van je tegenpartij kunt overtreffen.
Femke
quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:23 schreef Morendo het volgende:
Heeft Wilders alweer zijn rentree gemaakt? Of blijft hij de rest van de dag weg?
Ongetwijfeld, maar die discussies vinden zich niet bepaald 'en plein public' plaats. De coalitiemeerderheid in de tweede kamer stelt zich vervolgens weer op als applausmachine van het kabinet. Een zeer kwalijke zaak wat mij betreft.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die zullen ze wel hebben, maar houden ze binnenskamers (wat natuurlijk ook wel weer logisch is). Maar, dit, i.c.m. de tot op het bot dichtgetimmerde regeringsaccoorden maken het leven wat saaier ? M.a.w., het vuurwerk zo je wilt, is geweest de afgelopen weken tijdens de regeringsacoordvergaderingen.
Enige manier om dat op te lossen is een Westminster systeem, maar dat kent zijn eigen schimmigheden. Bijvoorbeeld de invloed van lobbyisten.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar die discussies vinden zich niet bepaald 'en plein public' plaats. De coalitiemeerderheid in de tweede kamer stelt zich vervolgens weer op als applausmachine van het kabinet. Een zeer kwalijke zaak wat mij betreft.
Hamer maakt een opmerking over Femke d'r stuk tegen hyperconsumptie. Hamer zegt dus iets van "waarin u aangaf dat u zelf ook wel eens te buiten gaat aan veels te dure jurkjes, die u overigens enorm beeldig staan". Waarop Femke iets zegt van "nou mag ik dat compliment dan retourneren".quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:26 schreef Monolith het volgende:
Doe eens een samenvatting van het optreden van Funny Femke voor de mensen onder ons die pretenderen aan het werk te zijn.
Als PVDA, CU en CDA de rijen gesloten houden. Wat ze dus ook overduidelijk doen. Dan is er geen enkel gevaar voor de regering. Je kunt als nummer 29 van de PVDA wel bijdehand gaan doen. en de regering het vuur na aan de schenen leggen, maar dan sta je bij de volgende verkiezingen op de 62e plaats.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De 'spanning' zit dan ook in de spreekbeurten van de twee grootste regeringsfracties en de premier. Daar moeten ze zich staande houden. Als de oppositie aan het woord is dan kunnen ze zich gewoon verstoppen als ze willen, hoewel Van Geel eigenlijk hetzelfde deed tijdens zijn beurt.
Hoe werkt dat? Voor de leekquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Enige manier om dat op te lossen is een Westminster systeem, maar dat kent zijn eigen schimmigheden. Bijvoorbeeld de invloed van lobbyisten.
Ah, je doelt op kabinetscrissisen. Ja, daar heb je gelijk in. Tegenwoordig vallen kabinetten alleen nog maar door foutjes (Balkenende II viel alleen maar doordat Balkenende een vraag over Hirsi Ali moest beantwoorden terwijl de fractievoorzitter van de VVD duidelijk was geinstrueerd om de vraag te stellen aan Verdonk. Balkenende gaf een onhandig antwoord en ja hoor, het kabinet was gevallen.).quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als PVDA, CU en CDA de rijen gesloten houden. Wat ze dus ook overduidelijk doen. Dan is er geen enkel gevaar voor de regering. Je kunt als nummer 29 van de PVDA wel bijdehand gaan doen. en de regering het vuur na aan de schenen te leggen, maar dan sta je bij de volgende verkiezingen op de 62e plaats.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen ja.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Hamer maakt een opmerking over Femke d'r stuk tegen hyperconsumptie. Hamer zegt dus iets van "waarin u aangaf dat u zelf ook wel eens te buiten gaat aan veels te dure jurkjes, die u overigens enorm beeldig staan". Waarop Femke iets zegt van "nou mag ik dat compliment dan retourneren".
Op zich niet grappig totdat je ziet in wat voor jaren 50 soeptent Hamer in de Kamer staat![]()
Geen proportioneel stelsel maar wie het eerst haalt, het eerst maalt. Winner takes it all. Zoals in Engeland, de VS.quote:
Het zou wel grappig zijn als Wilders onder het geluid van 'Eye of the Tiger' zijn rentree zou maken, net als Balkenende aan het woord is ofzo. (Ik heb overigens niets met Wilders, dit wil ik even duidelijk maken voordat ik een woedende Klopkoek achter me aan heb)quote:
quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het zou wel grappig zijn als Wilders onder het geluid van 'Eye of the Tiger' zijn rentree zou maken, net als Balkenende aan het woord is ofzo. (Ik heb overigens niets met Wilders, dit wil ik even duidelijk maken voordat ik een woedende Klopkoek achter me aan heb)
Of al zwaaiend met kalashnikovs en "Viva La Revolucion" schreeuwend binnenkomt..quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het zou wel grappig zijn als Wilders onder het geluid van 'Eye of the Tiger' zijn rentree zou maken, net als Balkenende aan het woord is ofzo. (Ik heb overigens niets met Wilders, dit wil ik even duidelijk maken voordat ik een woedende Klopkoek achter me aan heb)
Dan prefereer ik het Amerikaanse systeem. Eén keer in de vier jaar presidentsverkiezingen en om de twee jaar verkiezingen voor de volksvertegenwoordiging. Dat is een eerlijk en sympathiek systeem die niet persé voor dualisme zorgt maar het wel beter mogelijk maakt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geen proportioneel stelsel maar wie het eerst haalt, het eerst maalt. Winner takes it all. Zoals in Engeland, de VS.
Groot gelijk maar de overheid hoort daar geen partij in te zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:41 schreef hondjes het volgende:
Er zijn mensen die het heelijk vinden om voor hun kinderen te zorgen, en hebben
helemaal geen behoefte te werken en kindje al met een paar maanden naar de creche te doen.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:53 schreef FJD het volgende:
Timer loopt voor het woordje bioindustrie
-edit-
Ruim twee minuten
-edit2-
Millimeteren rondom iets kleins als de kredietcrisisVan welke planeet is deze vrouw
![]()
en afsluiten met de bioindustriequote:Op donderdag 26 maart 2009 17:01 schreef Horloge het volgende:
Toch altijd leuk, mensen die een debat kapen om doodleuk hun eigen betoog te gaan houden.
Ik dus niet. De belangrijkste argumenten voor mij zijn is dat je er een schimmig pluralistisch lobbyistisch systeem voor terug krijgt (wat vooral gunstig is voor de grote bedrijven) en zo'n stelsel nog meer tendeert naar conservatisme. Bovendien heb ik een zwak voor getuigenispartijtjes die dan zouden verdwijnen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:42 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dan prefereer ik het Amerikaanse systeem. Eén keer in de vier jaar presidentsverkiezingen en om de twee jaar verkiezingen voor de volksvertegenwoordiging. Dat is een eerlijk en sympathiek systeem die niet persé voor dualisme zorgt maar het wel beter mogelijk maakt.
Dat ze die zo langzamerhand niet gewoon tijdens de lunchpauze plannen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:08 schreef DJKoster het volgende:
Hierna nog Verdonk en daarna lunchpauze
Weer lekker conserven?quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Eerst eten. En dan weer lekker verder kijken.
Nope. via stream kijken.quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:10 schreef ryan_atwood het volgende:
poltiek 24, zit dat ook op Digitenne?
Ja, nu komt de premier aan het woord. De fractievoorzitters zijn geweest.quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:28 schreef Saphire het volgende:
Zijn we trouwens nog steeds met de eerste termijn bezig?
Je moet gewoon pakken wat maximaal haalbaar is. En in dit geval is dat zo goed als niets.quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wordt wel moe van Pechtold hoor. Pechtold ziet in deze crisis gewoon een mogelijkheid om wat D66 stokpaardjes door te voeren zoals het versoberen van het ontslagrecht. Alsof dat de crisis gaat oplossen.
Men maakt gewoon misbruik van een crisis. Anders kun je het niet noemen. Shock therapie. Teleurstellend ook, dat men door de crisis niet tot andere verfrissende inzichten is gekomen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:05 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je moet gewoon pakken wat maximaal haalbaar is. En in dit geval is dat zo goed als niets.
Het is nuttiger dan elke maand 1 euro per huishouden korten 30 jaar lang.quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wordt wel moe van Pechtold hoor. Pechtold ziet in deze crisis gewoon een mogelijkheid om wat D66 stokpaardjes door te voeren zoals het versoberen van het ontslagrecht. Alsof dat de crisis gaat oplossen.
Het bereiden van stokpaardjes werd ook gedaan door de coalitiepartijen in de weken dat gezocht werd nara een oplossingquote:Op donderdag 26 maart 2009 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
Mee eens. Ze zitten allemaal in hun handen te wrijven. Allemaal zien ze hier een kans in om hun natste dromen door te voeren.quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:09 schreef McDucky het volgende:
[..]
Het bereiden van stokpaardjes werd ook gedaan door de coalitiepartijen in de weken dat gezocht werd nara een oplossing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |