quote:
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:08 schreef Brighteyes het volgende:
Gaaf k_i_m!
Hoe is het met haar hoofdje nu trouwens? Mogen jullie al af gaan bouwen met de helm?
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:48 schreef Popples het volgende:
*knip*
maar we gaan binnenkort voor de eerste keer op de fiets.
weet iemand wat ze bedoelen met 'stevig' zitten'? ze kan nog niet uitzichzelf gaan zitten maar ze zit wel verder perfect en goed.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat ze stevig zitDus als ze zit goed blijft zitten en niet omvalt, want dat is nogal vervelend op de fiets
quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:45 schreef Armageddon het volgende:
Vanochtend om 10.09 is ze geboren! Ze heet Celine en is 8 pond en 55 cm lang! Ik zal straks kijken voor foto's :-)
Ehm nee. Aardig bedoeld, maar aangezien hij zelf weigert 1 voet in OUD te zetten hoeft zijn dochter hier ook niet in het lijstje lijkt me.quote:
Ik weet het, vandaar ook dequote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ehm nee. Aardig bedoeld, maar aangezien hij zelf weigert 1 voet in OUD te zetten hoeft zijn dochter hier ook niet in het lijstje lijkt me.
Er zal nooit iemand aan hem vragen hoe het gaat, en mocht het wel zo zijn, zal hij het niet lezen om antwoord te geven. Volgens mij kan hij prima af met dat topic in ONZ toch?
De modjes halen met regelmaat mensen uit de lijst die hun gezicht hier nooit meer laten zien, zonde om dan iemand toe te voegen die sowieso al nooit kwam toch?
Sterker nog, ik zie Arma er voor aan om ons te vragen of ze uit het lijstje mag omdat hij niks met OUD te maken wil hebben!
Tssss. Beetje hormonale vrouwen pesten he!quote:
Dat vertelde de wijkverpleegkundige mij ook, dat het geen zin meer heeft als ze eenmaal gewone voeding hebben gehad, maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:11 schreef Fuente het volgende:
Merel krijgt kunstvoeding. Ze heeft de eerste weken hypoallergeen gehad, maar omdat ze helemaal verstopt raken zijn we uiteindelijk overgegaan op Friso comfort, en nu inmiddels zit ze op Friso Extra omdat ze anders echt teveel voeding krijgt.
Ik ga het wel eens overleggen. Volgens mij heeft opnieuw hypo allergeen geven toch geen zin als ze een keer 'normale voeding' gehad hebben?
Je weet maar nooit wat dat kan opleveren natuurlijkquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:08 schreef Llewella het volgende:
Wat schattig; koen kruipend
Kan niet wachten tot m'n meisje ook echt gaat kruipen; maar; ze doet steeds serieuzere pogingenDus wellicht valt dat kwartje ook nog wel snel
(Ik zal d'r wel dicht bij koen zetten zondag; kan ze het afkijken
).
per pond, een uur. dus als je kindje 3 kilo weegt mag ze 6 uur doorslapen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 07:39 schreef Fruppel het volgende:
Lekker he Marie als ze doorslapen!
Danique heeft nu ook voor de 3e nacht op rij doorgeslapen.
Hoeveel uur mogen die kleintjes doorslapen zonder voeding? Afgelopen nacht zat er namelijk wel erg veel tijd tussen haar laatste fles en wakker worden in...had haar tussentijds nog wel verwacht maar ze kwam niet dus ik schrok me een hoedje vanmorgen toen ik wakker werd!
jup. ik weet nog van die draagdoekmeet, waarbij de oudere kindjes pffflrrrt deden. en prompt zowel selene als leander ookquote:Op woensdag 18 maart 2009 07:14 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Je weet maar nooit wat dat kan opleveren natuurlijkHet zijn net kopieerapparaten
hun zeiden gewoon laten slapen niet wakker maken. ja hallo een klein hummeltje van een paarweken lijkt me nou niet echt goed. maar goed de jongste was echt een die een paar keer per nacht kwam. dus die hoefde ik niet wakker te maken die kwam elke 2 uurquote:Op woensdag 18 maart 2009 09:07 schreef Fruppel het volgende:
Daar is misschien ook wel wat voor te zeggenwat moest je van hun aanhouden?
Wat lekkerquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:57 schreef Raissa het volgende:
Omdat Mila maandagavond van 8 tot 3 geslapen had hebben we gekeken of we dit konden opschuiven, gisteravond hebben we haar wakker gemaakt voor de fles van 12 uur en toen heeft ze geslapen tot 6 uur vanmorgen
Hopelijk is het maar 1 nachtjequote:
Ach dat is ook zo, hopelijk slaapt hij vannacht gewoon weer in zijn normale ritme.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:25 schreef Diaan73 het volgende:
Ll, wat vervelend dat Koen zo'n slechte nacht had, kan natuurlijk ook toeval of gewoon een keertje een slechte nacht zijn. Wij slapen ook allemaal wel een keertje slecht toch?
Guus, wat fijn dat ze qua gewicht nu zo goed zit... zielig van de prikjes trouwens...![]()
Lennon heeft zn arm ontdekt... als hij ligt, houdt hij steeds zn rechterarm omhoog/vooruit. Net superman
quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:39 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ach dat is ook zo, hopelijk slaapt hij vannacht gewoon weer in zijn normale ritme.
Superman Lennon!![]()
ik heb op kdv-en stage gelopen en ik kan je zeggen het is meer om elkaar te leren kennen en zoeken hoe en wat. het is voor de moeder om je kind uit handen te geven en voor de leidster om beide te leren kennen en voor het kind te leren om in een andere drukkere omgeving te zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:58 schreef Estrys het volgende:
Ik lees hier van kindjes die gaan wennen op het KDV en dat het goed is gegaan. Maar wat nou als het niet gaat? Dan moeten ze toch nog gewoon erheen de volgende keer, of hoe los je dat op? Seb gaat dinsdag naar het KDV, hij is niet gaan wennen omdat hij twee uurtjes kon komen wennen en wij deze week met vakantie zijn dus dat schoot allemaal niet zo op. Ik heb ook niet het idee dat twee uurtjes wennen voor hem wat uithaalt, de leidster zei ook dat het meer voor de ouders was om te wennen.
dat doet selene ookquote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:42 schreef Guuzewuus het volgende:
Stella sliep vannacht van 1830 tot 630uur. Zelf was ik extra vroeg naar bed gegaan, omdat madammeke soms al kreetjes laat vanaf 5.00uur en ik dan wakker ben nee, zij niet
, het hoort blijkbaar bij het wakkerwordenproces. Maar nu sliep ze als een roosje
en heb ik liggen lezen vanaf 5uur
.
Ik zie ineens dat Lianne en ik er ook al bij sta in dit topic! Heb hier nog niet gepostquote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
De modjes halen met regelmaat mensen uit de lijst die hun gezicht hier nooit meer laten zien, zonde om dan iemand toe te voegen die sowieso al nooit kwam toch?
Geen idee of het nog door de prikjes komt, maar wat ik wel weet is dat je je mannetje wel een paracetamol zetpil kan geven als hij echt heel veel last heeft. Toen Lianne gisteren haar eerste prikjes kreeg hebben ze aangeraden die iig in huis te nemen voor het geval het nodig was.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:43 schreef Marie79 het volgende:
Wat jammer dat jullie vakantie er alweer op zit Estrys...
Hier een ziek manneke, hij heeft vandaag veel liggen slapen en als hij niet sliep was hij huilerig. Ook is hij snotterig. Nu vanavond voelde hij ineens een stuk warmer aan en na de temperatuur opgemeten te hebben, bleek hij ook koorts te hebben, 39.1 zelfs. Maar het is echt zó zielig, hij is gewoon zielig zelfs, zo klagelijk aan het jammeren als hij wakker is... en je kunt zo weinig doen hè? Behalve dan dat ik hem dan maar lekker dicht bij me hou en verder natuurlijk niet te warm kleden en erop letten dat hij evengoed genoeg vocht binnenkrijgt...
Zou dit nog kunnen komen door de prikjes van afgelopen dinsdag?
welkomquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:07 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ik zie ineens dat Lianne en ik er ook al bij sta in dit topic! Heb hier nog niet gepost
Nu ga ik dat zeker wel doen hoor.. binnekort!
Zit nu namelijk nog weinig achter de pc, ik ben nu nog veels te veel met andere dingen bezig (ben zelf ook nog steeds niet helemaal 100 punten).
Lianne is vandaag 4 weken oud en zometeen ga ik voor het eerst met haar in de draagdoek naar buiten, heb er nu al zin in! (ze was al wel in de kinderwagen buiten geweest).
Gisteren is ze trouwens voor het eerst naar het CB geweest. Ze heeft nu al vaccinaties gehad, omdat er kinkhoest in Leeuwarden schijnt te heersen. Echt zielig, voor het eerst dat ze huilde en er echt traantjes kwamen! Maarja, het is voor een goed doel denk ik dan maar weer. Volgende keer pas weer over een maand gelukkig.
Seb krijgt Nutrilon 1 Standaard, maar ik ga toch eens wat anders proberen want hij is te zuur denk ik (de voeding dan, niet Seb).quote:Op zaterdag 21 maart 2009 07:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat geven jullie als flesvoeding eigenlijk aan jullie beeb? Wij geven Similac waar hij het eigenlijk perfect op doet, enige minpunt is dat het bijna nergens verkocht wordt en we dus altijd een goeie voorraad moeten hebben.
Hoelang mogen baby's eigenlijk slapen van zeg maar 8/9 weken? Want Levi sliep laatst van 2300 tot 0915 en werd pas wakker nadat wij hem moesten wakker maken want anders sliep ie nog. En nu kreeg ik een beetje woordenwisseling met iemand van KDV toen we ons inschreven en vertelde hoelang ie geslapen had. Normaal van 2300-06.30 en nu toevallig een uitzondering en volgens KDV mocht dat niet, was schadelijk, ongezond bla bla bla ....en het feit dat ze flesvoeding Similac niet kende geeft mij nu een gevoel van dat ik het KDV eigenlijk niet zo leuk meer vind![]()
Woensdag 1e prikken halen bij CB
Levi weegt nu 5200 gramquote:
Relevant in zo verre dat Similac al 50 jaar als kindervoeding op de markt is en als je als KDV al 27 bestaat (en ja de hoofdleidster werkt er ook al zo lang) enSimilac niet eens kentquote:Op zaterdag 21 maart 2009 07:44 schreef LovelyLady het volgende:
[edit] Antwoord op je vraag A_A Koen krijgt Bonbebe comfort opvolg (eerst friso comfort tot 6 maand)
En hij doet het er prima op. Ik ken similac wel en het feit dat het KDV het niet kent dat is toch niet relevant?
Voor jullie misschien lastig dat het niet zo goed te krijgen is maar als Levi het er goed op doet waarom zou je dan gaan veranderen? (grote kans dat als je dat doet, dat hij evt krampjes of andere ontlasting kan krijgen)
Over dat slapen weet ik niet. Ik vind van 23:00 tot 06.00 best knap. Het ene kind slaapt nou eenmaal sneller door dan de ander.
Preciesquote:Op zaterdag 21 maart 2009 07:47 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb krijgt Nutrilon 1 Standaard, maar ik ga toch eens wat anders proberen want hij is te zuur denk ik (de voeding dan, niet Seb).
Hij slaapt ook wel eens 8 uur aan een stuk. Ik ga hem niet wakker maken en als iemand iets anders zegt hebben ze pech. Ik ben blij als het kind slaapt want zoveel slaapt hij namelijk niet, s ochtends en s middags is hij meestal wakker en slaapt hij misschien 2 uurtjes alles bij elkaar, tegen vijf uur valt hij in slaap en slaapt dan 8 uur aan een stuk en s nachts komt hij weer om de vijf uur.Ben benieuwd wat het KDV van onze wakkere dodo gaat zeggen. Dat schadelijk heeft met de suikerspiegel te maken dacht ik.
Wij hebben vanaf het begin similac gebruikt (keuze was eigenlijk van: wij zijn er mee opgegroeid dus waarom zou het slecht voor Levi zijn. En vanaf het begin heeft ie het er gewoon goed op gedaan, ja oke af en toe wat krampjes maar daar hebben we Infacol voor en dat helpt prima. Dus overstappen wil ik niet eens aan denken eigenlijkquote:Op zaterdag 21 maart 2009 08:07 schreef Popples het volgende:
A_A wat erg dat het kdv de voeding niet kent. ze zouden zich daar eens wat beter in moeten verdiepen.
het is aan jullie welke voeding en de voeding die jullie gebruiken is prima hoor. genoeg kindjes die ze krijgen.
wij hebben friso extra maar dat heeft reden.
1 mijn kindje heeft reflux en friso is licht verteerbaar
2 voeding voor hongerige baby's is niet in kruidvat merk te krijgen enzo. alleen nutrilon en friso.
het is aan jullie of je je kind door laat slapen of niet.
nouja je hebt mijn antwoord dus alquote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Levi weegt nu 5200 gram
[..]
Relevant in zo verre dat Similac al 50 jaar als kindervoeding op de markt is en als je als KDV al 27 bestaat (en ja de hoofdleidster werkt er ook al zo lang) enSimilac niet eens kentdan vraag ik me af hoeveel ze zich verdiepen of kennis hebben van alternatieve voedingen ipv gesponsorde voeding ala Nutrillion en Frisio (oke onredelijk gedacht misschien van mij
)
[..]
Preciesik ga hem echt niet wakker maken als ie eindelijk eens doorslaapt .....doet ie meer dan 10 uur slapen achter elkaar dan maak ik hem wel wakker als ik het ezelsbruggetje in acht zou nemen dat per pond lichaamsgewicht Levi 1 uur kan slapen. Hij weegt nu 10 pond dus zeg 10 uur slapen..... en tja dat KDV het er niet mee eens is is mijn probleem niet maar ja tis allemaal nieuw voor me en dan kan ik er wel onzeker van worden of ik het wel goed doe en of ik wel verantwoordelijk bezig ben enzo
[..]
Wij hebben vanaf het begin similac gebruikt (keuze was eigenlijk van: wij zijn er mee opgegroeid dus waarom zou het slecht voor Levi zijn. En vanaf het begin heeft ie het er gewoon goed op gedaan, ja oke af en toe wat krampjes maar daar hebben we Infacol voor en dat helpt prima. Dus overstappen wil ik niet eens aan denken eigenlijk
Gaat Merel al wat meer doen nu? Of ligt ze gewoon nog om haar heen te lachenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:14 schreef Fuente het volgende:
A_a, onze oudste heeft ook similac gehad. Niets mis mee hoor! Maar op het kdv hier kenden ze het ook niet, gewoon omdat de meeste ouders nou eenmaal Friso of Nutrilon geven.
Wat slapen betreft, dat bepaal je toch gewoon lekker zelf? Heeft het kdv zich helemaal niet mee te bemoeien hoor! Ik zou graag met je willen ruilen in ieder geval, Merel van 3,5 maand slaapt niet door in ieder geval
Maar onze oudste sliep met 9 weken al eens van 19:00 tot 7:00, lekker laten liggen dus!
Ze doet nog steeds helemaal niets. Ze kan heel tevreden in de box liggen, echt heel lang, maar echt wat doen, nopequote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:19 schreef Dakota het volgende:
[..]
Gaat Merel al wat meer doen nu? Of ligt ze gewoon nog om haar heen te lachen?
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:11 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ze doet nog steeds helemaal niets. Ze kan heel tevreden in de box liggen, echt heel lang, maar echt wat doen, nope
Het enige is dat ze nu weet hoe ze haar handen in haar mond moet krijgen, en dus 'smakt'. Maar verder niets.
Ze kan wel goed haar hoofd overeind houden, ook bij zitten enzo, ze vindt het ook heel leuk om te zitten op schoot
En wat ze ook wel doet is omhoogschuiven in de box (dus liggen op haar rug, en dan heel wild doen en met d'r hakken zichzelf omhoog werken)
Dat duurde bij elin ook even hoor(groot hoofdje)( Elodie heeft toch ook best een hoofd die ze omhoog moet houden?), terwijl ze nu helemaall geen steun meer nodig heeft in haar nekje.quote:Op zondag 22 maart 2009 09:57 schreef Bass-Miss het volgende:
Elodietje heft haar hoofdje zelfs nog niet helemaal op. Haar broer deed dat eigenlijk bijna meteen. Die begon te lopen voor zijn 11 maanden. Ondanks dat ze ook groot en zwaar is nu denk ik dat het een slappe teute is.
wat rritant zegquote:Op zondag 22 maart 2009 09:59 schreef Estrys het volgende:
Seb is weer thuis (en wij ook)Hij was weer voorbeeldig in de auto. Papa alleen in de stress onderweg in Duitsland bij het verschonen had meneer zich weer helemaal onder gepoept en hij had doekjes tekort. Belt hij me op vanuit de babyverschoonruimte, dus ik naar de auto om doekjes te halen, kom ik daar staat me er toch een rij
"hallooo dauert es nog lange?!" Stom mens met een kind dat allang zindelijk had moeten zijn, stond al vanaf het moment dat hij binnen was met Seb op de deur te kloppen. Ja daar raakt mijn lief wel een beetje van in de stress en dan ook nog Seb helemaal uit moeten kleden tot zijn romper toe. Arme schat. Seb vond het allemaal best
en dan was dit nog de beste van het stel he!!!!quote:Op zondag 22 maart 2009 09:39 schreef Guuzewuus het volgende:
Whehe, zo actief dat ze niet eens scherp op de foto te zetten is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze vond het leuk geloof ik. Schudden viel erg mee, alleen op een stukje weg met klinkers schudde ze wel wat veel.
stom hoe al die deskundigen altijd van alles anders adviseren he, ik blijf me daarover verbazen. soms heb ik echt geen idee wat te doen. meestal klooi ik zelf dan maar wat aan en bevalt dat dan het bestequote:Op zondag 22 maart 2009 17:51 schreef DJMO het volgende:
ik was zelf ook niet van plan om er mee te stoppen simmuik kreeg dit advies van de wvk.. morgen zie ik de arts (gelukkig)
het leek mij zelf al helemaal geen goed idee om ze met koud drie maanden en vijf kilo al op vier flessen te zetten, dus dat doe ik dus ook niet
Guuzewuus de krulletjes zijn echt hartstikke leuk. Onze zoon is pas 7 weken oud en heeft verbazingwekkenderwijs geen krulletjes ondanks dat zowel papa als ook mama krullen hebben. Maar misschien komt dat nog.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:36 schreef Guuzewuus het volgende:
Mijn dochter krijgt krullen en dat is leuk, maar ....
... het zit soms een beetje raar![]()
:
[ afbeelding ]
ik zit op dit moment op zes flessen van zo'n 60 tot 75 cc per keer (maak wel meer, maar hij drinkt gewoon niet meer) nou ja, als meneer dan zo'n bui heeft, krijgt ie van mij wel om de 2½ uur een fles hoor. zolang hij maar genoeg binnen krijgtquote:Op zondag 22 maart 2009 18:32 schreef Grijs het volgende:
[frustratiepost]
Waarom moeten die kinderen toch steeds zo snel afbouwen met aantal flessen?! Gelukkig mag je de borst net zo vaak geven als de baby wil... hoewel je daar natuurlijk wel commentaar op krijgt, want dat is toch wel veel gedoe, zo vaak drinken... Ja en? Verschonen vind ik meer gedoe, moet ik dat ook gaan afbouwen?![/fr.p]
Niet als aanval naar jou bedoelt, DJMO, ik vind het juist goed dat jij meer naar je kind dan naar het cb luistert
nee hoor diaan, lijkt niet zo, het is zoquote:Op maandag 23 maart 2009 14:18 schreef Diaan73 het volgende:
Wat ben je al vaak bij cb geweest of lijkt dat maar zo??Wij zijn nog maar 1x geweest en de volgende keer is pas 14 april.. dan is hij al bijna 3 maanden... eerder kon niet, dat zat al vol volgens de assistente.
Maar leuk dat hij al in de kinderwagen meegenomen mag worden... en fijn dat hij wat beter drinkt nu.
Ja, maar Fons had een even groot hoofd hoor.quote:Op zondag 22 maart 2009 10:07 schreef Dakota het volgende:
[..]
Dat duurde bij elin ook even hoor(groot hoofdje)( Elodie heeft toch ook best een hoofd die ze omhoog moet houden?), terwijl ze nu helemaall geen steun meer nodig heeft in haar nekje.
Wij kregen ook zo'n soort advies. Als ze huilt mag je haar 30(!) minuten lang laten huilen, op het moment dat ze 1 minuut stil is, begint die telling van 30 minuten weer opnieuw. Dikke middelvinger dus.quote:Op zondag 22 maart 2009 21:10 schreef DJMO het volgende:
Was ook zo'n leuke van het cb: ja als je hem op bed legt, moet (!) je hem tien minuten laten huilen voor je gaat kijken, dat is zijn manier van de dag verwerken.
Hebben ze dan geen ' afgeefloket' bij het KDV?quote:Op maandag 23 maart 2009 18:36 schreef Marie79 het volgende:
Estrys, ik zou morgen wel wat langer uittrekken hoor dan een half uurtje om op je werk te komen.
Als ik naar mezelf kijk, dan ga ik om half 8 Maarten en mezelf jassen aandoen en Maarten in de maxi cosi enzo, tassen voor hem en mij erbij pakken etc. Dan Maarten in de auto, dan is het nog 3 minuten met de auto. Maar voordat ik het kdv weer uitben is het zo een kwartier verder, Maarten weer uit zijn jas hijsen, spulletjes uit zijn tas in zijn mandje, Maarten ergens installeren (vaak bij de leidster) en overdragen hoe laat hij zijn fles moet en zo. Eer ik dan weer in de auto zit is het tien over 8! Dus ik zou als ik jou was iets eerder vertrekken...
al zou het de richtlijn wel zijn, dan zou ik er nog niet aan denkenquote:Op maandag 23 maart 2009 18:31 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Wij kregen ook zo'n soort advies. Als ze huilt mag je haar 30(!) minuten lang laten huilen, op het moment dat ze 1 minuut stil is, begint die telling van 30 minuten weer opnieuw. Dikke middelvinger dus.Ik laat mijn kind niet huilen, klaar, geen haar op mijn blonde hoofd die daar maar over denkt. [ afbeelding ]
Bovendien was dat advies volgens mij een mislukte interpretatie van die niet ingevoerde richtlijn...
En Estrys hoe is het gegaan... enne fokken op je werk!!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 07:46 schreef Estrys het volgende:
Nou zeven uur opgestaan, zit al startklaarMijn lieve mannetje voor het eerst naar het kinderdagverblijf. Hij heeft de trui met zijn naam aan, kan niet mis
Vind het toch wel spannend hoor, maar voel me niet echt emotioneel eronder of zo. Komt misschien nog.
Ik spreek jullie straks weerlekker fokken op mijn werk
Ach gossiequote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:25 schreef Raissa het volgende:
Mila heeft net haar eerste prikjes gehad, ze huilde heel kort maar zo hartverscheurend dat mama ook eventjes moest huilenNou ja, verder is ze weer goedgekeurd en was ze weer prima aangekomen.
ik kan nog echt geen 3 uur zonder haar hoorquote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:50 schreef Estrys het volgende:
babyheimweehaha, ik mag hem straks gewoon weer ophalen hoor. En zo waardeer je de weekenden en vakanties wel wat meer
![]()
Ik ben trouwens om 7 opgestaan, om tien voor acht jassen aangedaan en vertrokken. Om 10 over 8 stond ik weer buiten bij het KDV, toen nog maar even naar AH voor het avondeten, hoeft dat straks niet meer en was ik nog voor half negen op mijn werk
Moederkloekquote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:10 schreef Dakota het volgende:
[..]
ik kan nog echt geen 3 uur zonder haar hoor
De kunst van het loslaten koot, vroeg of laat krijgen we er allemaal mee te maken.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:10 schreef Dakota het volgende:
[..]
ik kan nog echt geen 3 uur zonder haar hoor
Yeps, en de babyfoon bij de buren. Als er iets is, is zij zo bij ons thuis. Maakr op zich niet uit of je beneden zit of ernaast.quote:
t stomme is dat ik gewoon nog niemand vertrouw met mn kindquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:20 schreef Estrys het volgende:
[..]
De kunst van het loslaten koot, vroeg of laat krijgen we er allemaal mee te maken.![]()
Kom je trouwens ooit van dat "ben-ik-niet-iets-vergeten-ow-ja-mijn-kind" gevoel af?
Dat is voor jezelf wel lastig.... ik ben er zelf heel makkelijk in. Het zal ook wel moeten, anders kun je niets meer.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:24 schreef Dakota het volgende:
[..]
t stomme is dat ik gewoon nog niemand vertrouw met mn kind
Ik ben wel dicht in de buurt hoor... ben binnen 3 minuten weer thuis, maar Lennon slaapt de hele avond, die merkt er dus niets van. En of je nou iemand beneden hebt zitten of naast je, dat verschil zie ik niet zo.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:25 schreef Reinhilde het volgende:
Dat zou ik echt nooit doen! Ik zou niet rustig op die verjaardag kunnen zitten.![]()
Niet om jou aan te vallen Diaan, echt helemaal niet, maar ik zou dat dus niet kunnen.
Maar misschien ben ik wel te beschermend.
Je kan 'm ook meenemen... en daar in een slaapkamer leggen in een bedje. Dat zou ik doen denk ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is voor jezelf wel lastig.... ik ben er zelf heel makkelijk in. Het zal ook wel moeten, anders kun je niets meer.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:25 schreef Reinhilde het volgende:
Dat zou ik echt nooit doen! Ik zou niet rustig op die verjaardag kunnen zitten.![]()
Niet om jou aan te vallen Diaan, echt helemaal niet, maar ik zou dat dus niet kunnen.
Ik ga denk ik toch echt wel elk half uur even checken bij Thomas, of hij goed ligt, of hij niet gespuugd heeft, en alleen een babyfoon zou voor mij dus echt niet voldoende zijn!
Ik heb mijn vorige post aangepast, ik vind het dus zielig om ze overal mee naartoe te "slepen" en 's avonds weer door de kou te moeten met zo'n kleintje.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:28 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Je kan 'm ook meenemen... en daar in een slaapkamer leggen in een bedje. Dat zou ik doen denk ik.
Gisteravond zijn we uit eten geweest, Thomas gaat gewoon mee.
Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Ik ben niet zo van het psychologiosch gedoe maar komt dat door je achtergrond Koot? Of zeg ik nou wat raars, dan moet je het ook zeggen hoor. Niet mijn bedoeling om je voor het hoofd te stoten of zo.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:24 schreef Dakota het volgende:
[..]
t stomme is dat ik gewoon nog niemand vertrouw met mn kind
Zo hebben mijn zusje en ik avondenlang doorgebracht vroeger. Zaten mijn ouders zelf met de babyfoon bij de buren of idd op een verjaardag en de buren de babyfoon.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:28 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ben wel dicht in de buurt hoor... ben binnen 3 minuten weer thuis, maar Lennon slaapt de hele avond, die merkt er dus niets van. En of je nou iemand beneden hebt zitten of naast je, dat verschil zie ik niet zo.
Wat Estrys ook zegt, het is ook een stukje loslaten. Volgende week hebben we ook verjaardag maar wat verder weg, dan neem ik hem gewoon mee.
Dit lees ik nu pas... maar dat doe ik dus echt nietquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:25 schreef Reinhilde het volgende:
.
Ik ga denk ik toch echt wel elk half uur even checken bij Thomas, of hij goed ligt, of hij niet gespuugd heeft, en alleen een babyfoon zou voor mij dus echt niet voldoende zijn!
Ghe, geen idee..zou best kunnen hoor, dat ik iets te beschermend ben...ik oefen langzaam met kleine tripjes naar de stad in mijn eentje. Maar t liefst heb ik haar gewoon bij me. En zolang het niet nodig is om haar bij iemand anders te laten..neem ik haar gewoon mee of blijf ik lekker thuisquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:32 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Ik ben niet zo van het psychologiosch gedoe maar komt dat door je achtergrond Koot? Of zeg ik nou wat raars, dan moet je het ook zeggen hoor. Niet mijn bedoeling om je voor het hoofd te stoten of zo.
Ik vind het ook niks om hem overal mee naar toe te slepen hoor, ik vond het zelf vroeger heel erg als ik ergens neer werd gelegd en dan weer in een koude auto moest
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:34 schreef Reinhilde het volgende:
Ja, precies, met borstvoeding is het toch anders. Thomas wil ook echt geen flesjes.
Daar ben ik het niet echt mee eens. Het is alleen wat meer voorwerk om weg te gaan (met de kolf) Seb krijgt ook de fles op verzoek, het enige verschil is dat er geen moeder aan het eten vast zit. Met borstvoeding moet je ook op een gegeven moment loslaten natuurlijk. Ook die kinderen moeten op een gegeven moment naar het KDV of naar oma of zo omdat moeders weer moet werken. Jij werkt nu toch niet Reinhilde begreep ik?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:34 schreef Reinhilde het volgende:
Ja, precies, met borstvoeding is het toch anders. Thomas wil ook echt geen flesjes.
Dat is jouw mening. Ik doe het liever wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:34 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dit lees ik nu pas... maar dat doe ik dus echt nietIs toch ook helemaal niet nodig??
een kind raakt voller van een fles en je hebt ook geen last van ' clusteren ' met een fles, hier is het rond etenstijd altijd wel 1 tot 3 uur raak en dan wil mevrouw alleen maar aan de borst. dat is uiteraard wel na werktijd, maar dat betekent dus ook dat ik in de avonden niet weg kan.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:37 schreef Estrys het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet echt mee eens. Seb krijgt ook de fles op verzoek, het enige verschil is dat er geen moeder aan het eten vast zit. Met borstvoeding moet je ook op een gegeven moment loslaten natuurlijk. Ook die kinderen moeten op een gegeven moment naar het KDV of naar oma of zo omdat moeders weer moet werken. Jij werkt nu toch niet Reinhilde begreep ik?
Helemaal mee eens, goed gezegd Cattie!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:40 schreef cattie het volgende:
Zo, Fee is weer terug. De laatste keer wennen, volgende week voor het echie!
Ik heb ongeveer hetzelfde als Dakota en Reinhilde. Als Fee slaapt ga ik regelmatig even kijken en ik kan haar moeilijk achter laten. Maar volgende week zal ik wel moeten. Het scheelt dat ik nu weet dat als ze ouder wordt, het steeds makkelijker wordt. Maar naar verjaardagen, feestjes, uitjes e.d. gaat ze de komende tijd mee of ik blijf thuis.
Iedereen heeft zo zijn eigen manier.
idd!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:42 schreef cattie het volgende:
Natuurlijk moet je op een gegeven moment loslaten. Maar daar is nog tijd genoeg voor. En diep in mezelf vind ik het onnatuurlijk om mijn kind voordat hij/zij een half jaar is achter te laten bij een ander.
Elk half uur? 's nachts, toch zeker niet?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:25 schreef Reinhilde het volgende:
Of dat er iets mis is met mij.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:54 schreef Estrys het volgende:
Wel raar dat ik er geen problemen mee heb om hem "af te geven". Dan lees ik jullie verhalen en dan denk ik al dat er iets mis is met mij of zo.
mwoah het is ook maar net hoe je zelf in elkaar zit en hoeveel vertrouwen je in anderen hebtquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:54 schreef Estrys het volgende:
Wel raar dat ik er geen problemen mee heb om hem "af te geven". Dan lees ik jullie verhalen en dan denk ik al dat er iets mis is met mij of zo.
Ja ik vind het ook heel interessant, helaas is het via een forum vaak zo dat mensen het zien als een aanval. Zo bedoel ik mijn opmerkingen absoluut niet hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:53 schreef owlet het volgende:
Oh, ik moet ook het scherm niet zo lang open laten staan.
Goed gezegd Cattie!
Edit: ik vind dit trouwens een heel interessant onderwerp en ik zou er graag verder over van gedachte wisselen maar het is ook wel erg moeilijk om over dit soort dingen te praten zonder dat mensen zich aangevallen voelen
Ja dat heb ik zelf ook wel een beetje achteraf, grappig dat je het zegt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:05 schreef Dakota het volgende:
nou..om eerlijk te zijn vond ik het wel raar dat je seb niet even liet wennen. misschien vind jij t onzin..maar t jochie is wel in een keer een flink aantal uur zonder zijn mams, omringd door drukte van andere kindjes terwijl het thuis rustig is..en dan ook nog leidsters die hij niet kent..denk wel dat dat impact heeft hoor.
Neej het is geen onzin dat wennen. Maar twee uurtjes wennen daar geloof ik niet zo in hoor, dat is toch veel te kort voor zo'n kind. van die twee uur slaapt hij er misschien ook nog wel anderhalf ookquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:25 schreef Dakota het volgende:
zo bedoelde ik t nou ook weer niet
ik dacht dat je t gewoon onzin vond, wist niet dat je er eigenlijk geen tijd voor had
Dat gevoel krijg ik ook een beetje als ik dit lees! Elk half uur bij hem kijken, heb ik echt nooit gedaan. Zo lang ik niets hoor gaat het goed, en af en toe kijk ik wel bij hem maar dat is meer omdat ik m zo lief vind (als ie slaaptquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:54 schreef Estrys het volgende:
Twee uur lijkt me best wel lang voor een baby eigenlijk, als het gaat om wennenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:29 schreef Estrys het volgende:
[..]
Neej het is geen onzin dat wennen. Maar twee uurtjes wennen daar geloof ik niet zo in hoor, dat is toch veel te kort voor zo'n kind. van die twee uur slaapt hij er misschien ook nog wel anderhalf ook
ja misschien wel. Nou ja doe ik nou ook niks meer aan. Ik kan wel een halve dag mee gaan draaien op die groep. Nou vind ik 1 baby vaak al erg drukquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:35 schreef owlet het volgende:
[..]
Twee uur lijkt me best wel lang voor een baby eigenlijk, als het gaat om wennen
wakker maken? ik wacht gewoon tot elin wakker word of is of je legt je kindje voor t weggaan in de wandelwagenbak.. elin slaapt vrolijk verder hoor. Maargoed dat kan voornamelijk als ze nog in de bak liggen dusquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:30 schreef peterfan het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg ik ook een beetje als ik dit lees! Elk half uur bij hem kijken, heb ik echt nooit gedaan. Zo lang ik niets hoor gaat het goed, en af en toe kijk ik wel bij hem maar dat is meer omdat ik m zo lief vind (als ie slaapt) en m gewoon even wil zien. Niet omdat ik bezorgd ben..
![]()
En ik geniet heel erg van mijn zoontje, maar ook heel erg van dingen doen zonder hem dus ik ben blij dat ik hem zonder schuldgevoel aan de zorgen van het kdv of de opa's en oma's kan toevertrouwen![]()
En ik neem hem het liefst juist nooit ergens mee naar toe 's avonds. Vind het zo sneu als ik hem dan wakker moet maken..
dat lijkt mij nou juist erg leuk..kijken hoe je kindje t doet in zo'n omgevingquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:41 schreef Estrys het volgende:
[..]
ja misschien wel. Nou ja doe ik nou ook niks meer aan. Ik kan wel een halve dag mee gaan draaien op die groep. Nou vind ik 1 baby vaak al erg drukdus lijkt me nou niet echt wat voor mij
Hier ook hoor..elin is ook veel rustiger thuis..of als we weg zijn geweest en we komen thuis..dan wordt ze gelijk wakker.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:45 schreef Reinhilde het volgende:
Thomas heeft trouwens wel degelijk door of we thuis zijn of niet, thuis is hij veel rustiger en slaapt hij beter.
Maar ook dat zal verschillen per kind denk ik!
daar ben ik ook makkelijk in..luisteren ze niet naar wat ik ze zeg,dan mogen ze gewoon nooit meer oppassen. ook de opa's en oma's nietquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:52 schreef Reinhilde het volgende:
Estrys, als hij ouder is dan gaat dat niet meer natuurlijk. Maar nu nog welen dan is hij lekker bij ons, daar genieten we op zo'n moment extra van!
Als hij ouder is en niet meer alleen borstvoeding krijgt, dan laat ik heus wel mijn zusje/broertje/zwager oppassen. Die staan te springen!![]()
Thomas kent hun goed, is op zijn gemak bij deze mensen. En ik weet zeker dat ze zullen luisteren naar mijn wensen (bv: geen snoep/koek/suiker) en het niet toch doen als ik weg ben onder het motto van 'maakt dat nou uit'. Dan zit ik zelf ook rustig in dat restaurant/theater/verjaardag.
Dit gaat natuurlijk ook niet altijd op, ik denk dat het heel erg afhankelijk is van het kind... ik heb het verschil gezien bij mn schoonzusje.. maar maakt ook niet uit, anders krijg je weer de discussie over het hele wel/geen borstvoeding enz.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:41 schreef Dakota het volgende:
[..]
een kind raakt voller van een fles en je hebt ook geen last van ' clusteren ' met een fles, hier is het rond etenstijd altijd wel 1 tot 3 uur raak en dan wil mevrouw alleen maar aan de borst. dat is uiteraard wel na werktijd, maar dat betekent dus ook dat ik in de avonden niet weg kan.
En ' dat er geen moeder aan de fls zit' maakt een groot verschil, een kind aan de borst is toch sneller getroost en op r gemak dan een kind dat geen borstvoeding krijgt.
neu, daar zie ik zelfs mijn flexipeuter niet op haar gemak zijn idd.quote:[b]Op dinsdag 24 maart 2009 12:58
owlet, ben het met je eens hoor! Maar ik bedoelde idd de wat minder kind-vriendelijke dingen; zoals theater/opera/concert/kroeg/bioscoop.
Mijn schoonmoeder/zusje en zwager mogen niet oppassen, nog niet misschien, al is Seb 40.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:00 schreef Reinhilde het volgende:
Koot, ik zie mijn schoonouders niet echt snel oppassen hier. Ze weten ook nog steeds niet waar ik niet tegen kan; () dus Thomas alleen daar laten; doe maar niet! Dan weet ik bijna zeker dat een met -noten, suiker en zout- gevulde baby terug krijg. 'Even proeven'. Ja prima, maar niet bij een 3,5 maand oud babietje.
Ik had je er al bij gezetquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:06 schreef peterfan het volgende:
Ik denk dat ik ook een beetje op jou lijk hoor Diaan, en wij zijn heus geen ontaarde moeders. Ik wil mijn zoontje ook opvoeden zonder al te veel angsten en 'benauwdhede", ik wil hem de wereld laten ontdekken. Ik ben zelf ook zo opgevoed en ik ben zelf ook vrij makkelijk (ook bijvoorbeeld met troep en schoonmaken enzo). Ik maak er ook niet z'n drama van als onze oppassen (= opa's en oma's) een keer iets zouden doen wat ik liever niet heb. Ik zeg trouwens ook nooit tegen ze wat niet mag. Alleen wat wel mag en volgens mij houden ze zich daar prima aan. Gebeurt het een keer anders dan praten we daar gewoon over en is dat voor mij echt geen reden om meteen te zeggen dat het niet meer mag ofzo.
Hoe vaak is ze wezen wennen Cattie?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:06 schreef cattie het volgende:
Fee slaapt als ze is wezen wennen op het kdv de rest van de dag thuis als een blok! Volgens mij zijn die 2 uurtjes al best heftig voor haar. Al die nieuwe indrukken, geluiden en andere baby's.
Niet met een lekker chocolaatje of een koekje?? Vind ik wel erg streng hoor, dat hoort er toch gewoon bij.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:07 schreef Reinhilde het volgende:
Ze mogen hem prima verwennen als hij 4 is ofzo, met lekker fruit! En als ze dat niet willen, nou dan toch lekker niet.
Mijn ouders hebben zelf een kind met zware allergieen, dus bepaalde wensen van mijn kant over wat Thomas straks wel/niet mag, zullen zij zich zeker aan houden, daar heb ik alle vertrouwen in!
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:06 schreef peterfan het volgende:
Ik denk dat ik ook een beetje op jou lijk hoor Diaan, en wij zijn heus geen ontaarde moeders. Ik wil mijn zoontje ook opvoeden zonder al te veel angsten en 'benauwdhede", ik wil hem de wereld laten ontdekken. Ik ben zelf ook zo opgevoed en ik ben zelf ook vrij makkelijk (ook bijvoorbeeld met troep en schoonmaken enzo). Ik maak er ook niet z'n drama van als onze oppassen (= opa's en oma's) een keer iets zouden doen wat ik liever niet heb. Ik zeg trouwens ook nooit tegen ze wat niet mag. Alleen wat wel mag en volgens mij houden ze zich daar prima aan. Gebeurt het een keer anders dan praten we daar gewoon over en is dat voor mij echt geen reden om meteen te zeggen dat het niet meer mag ofzo.
wat ze niet kennen hoeven ze ook nog niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:11 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Niet met een lekker chocolaatje of een koekje?? Vind ik wel erg streng hoor, dat hoort er toch gewoon bij.
Ik denk dat Peterfan bedoelt als ze wat ouder zijn en je ze teveel afschermt voor de wereld, dat je ook te beschermend kunt zijn... of zoiets?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:12 schreef Dakota het volgende:
[..]
doe niet zo raaralsof die van ons wel angstig en benauwd zal zijn
dat wij extra komen kijken merken ze ten eerste niet eesn, en mocht er wel wat zijn..dan zijn we er iig snel achter
de wereld ontdekken ze sowieso nog niet als ze zo klein zijn..en mocht dat wel zo zijn, dan doen ze dat dus samen met mama. En de oppas vertellen wat wel en niet mag lijkt me het meest logische wat je ooit kan doen. Als ze je achteraf vertellen dat de kleine lekker van de suikerpot heeft gesnoeptword je niet gelukkig.
wat ik wil zeggen. jij gaat er meteen vanuit dat we met ons kind in een stil onker kamertje zitten met de armen stevig eromheen gevouwen ..
wij hebben het dan ook over baby's die jonger zijn dan 3 maandenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik denk dat Peterfan bedoelt als ze wat ouder zijn en je ze teveel afschermt voor de wereld, dat je ook te beschermend kunt zijn... of zoiets?
Dus jij gaat haar zelf ook geen chocolaatje of koekje geven? Ik ben zelf best een snoeper, vooral wat chocolade betreft.. ik vind dat er ook gewoon bijhoren. Twan is er in ieder geval niet veel slechter van geworden en ook niet hebberd wat snoep betreft en dat komt denk ik omdat het geen taboe is.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:14 schreef Dakota het volgende:
[..]
wat ze niet kennen hoeven ze ook nog niet.
je kan een kind op zoveel manieren verwennen..dat hoeft niet met eten.
anders kijg je idd een omachocola of een omakoekje..dat wil ik r echt niet aanleren.
Zo bedoelde ik dat natuurlijk niet hoor. Ik bedoelde meer dat ik nooit zo' n last heb van angsten en wantrouwen naar anderen, ik laat mijn zoontje gewoon makkelijk achter. Dat komt denk ik door mijn opvoeding, en dat wil ik hem later ook meegeven. Dus ik bedoelde het meer naar het gevoel wat ik er bij heb, en hoe dat dan komt snap je? Sowieso kun je zulke kleintjes wat dat betreft volgens mij nog niet zoveel meegeven. Behalve dan een gevoel van veiligheid en geborgenheid. Bij mij of, als dat even niet kan, bij mensen die (bijna) net zoveel van hem houden zoals de opa's en oma's, of die gewoon goed voor hem zorgen zoals het kdv.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:09 schreef Reinhilde het volgende:
Oi, Peterfan, dat ik Thomas nu graag bij me houdt betekend niet automatisch dat hij opgroeit met angsten en benauwdheden he? Dat is wel erg kort door de bocht.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:18 schreef Reinhilde het volgende:
Diaan, je prikkelt me tot een stevige discussie wb eten en snoepen, maar dat doe ik liever een keer face-to-face, omdat ik denk dat we dan minder langs elkaar heen gaan praten dan hier.
En dat het een leuke discussie blijft.
Ik wel even kwijt dat wmb een koekje en een chocolaatje er zeker niet zomaar bij horen.
--allergieen--
Tuurlijk ik zal r af en toe ook wel laten snoepen, ben zelf ook een snoeper (maar rozijntjes en soepstengels kunnen als ze zo klein is net zo goed)quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:16 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dus jij gaat haar zelf ook geen chocolaatje of koekje geven? Ik ben zelf best een snoeper, vooral wat chocolade betreft.. ik vind dat er ook gewoon bijhoren.
en dan links de "makkelijke" en rechts de "moeilijke" moedersquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:20 schreef Estrys het volgende:
zullen we dan maar een meet organiseren? soort discussiebijeenkomst
Ligt eraan bij welke leeftijd! Het eerste jaar volg ik het voedselschema van Stefan Kleintjes. Dus met een maand of 8 (zo uit mijn hoofd) vind ik een rijstewafel prima.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
en dan links de "makkelijke" en rechts de "moeilijke" moedersik zie het al voor me.
Cattie, een rijstewafel oid mag wel?
ik ga ook niet moeilijk doen over potjes, tuurlijk stimuleer ik haar dan om vers te eten, maar als t niet gaat gaat t niet.. ik wilde zelf bijv ook alleen maar gele vla en fruitmoesjes.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]als er allergiën zijn, wordt het natuurlijk een ander verhaal, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik heb ook over een normale situatie zonder allergiën.
Ik vind dat er soms wel erg gemakkelijk wordt gepraat over het eten van dat en dat moet hij/zij eten en ze moeten alles eten. Tot dat je een hele moeilijke eter hebt (dat was Twan) en allang blij bent dat ie wat eet en als dat dan elke dag bijv. macaroni uit een potje is... prima!! Hij krijgt in ieder geval wat binnen. Zo heb ik toen ik klein was maanden alleen maar gele vla gegeten.. de rest spuugde ik gewoon uit.
En voor mij is de normale situatie: met allergieen. Daar zit meteen een verschil he?!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]als er allergiën zijn, wordt het natuurlijk een ander verhaal, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik heb ook over een normale situatie zonder allergiën.
Ik vind dat er soms wel erg gemakkelijk wordt gepraat over het eten van dat en dat moet hij/zij eten en ze moeten alles eten. Tot dat je een hele moeilijke eter hebt (dat was Twan) en allang blij bent dat ie wat eet en als dat dan elke dag bijv. macaroni uit een potje is... prima!! Hij krijgt in ieder geval wat binnen. Zo heb ik toen ik klein was maanden alleen maar gele vla gegeten.. de rest spuugde ik gewoon uit.
Ik bedoel natuurlijk ook niet voor die kleintjes chocolade en koekjes als zouden bijv. rijstewafels wel kunnen.... ik merk dat ik in ieder geval minder moeilijk erover denk...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:23 schreef Dakota het volgende:
[..]
Tuurlijk ik zal r af en toe ook wel laten snoepen, ben zelf ook een snoeper (maar rozijntjes en soepstengels kunnen als ze zo klein is net zo goed)
ik wil r gewoonweg niet aanleren dat opa en oma haar koekjes en chocola geven..omdatze dat dan gaat verwachten.
ik wil er zelf ook geen gewoote van maken maar iets speciaals. dus een bakje chips (als ze iets ouder is) in t weekend. en in tegen de avond een koekje ofzo. Zo ben ik zelf ook opgevoed.
mijn zusjes zijn zwaar verwend, en dat kun je ook aan ze zien. Die werden om de haverklap volgepropt met zoete meuk en vinden ' iets lekkers' ook niets speciaals meer..die kauwen koekjes weg als robots.
maar wat is makkelijk en wat is moeilijkquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
en dan links de "makkelijke" en rechts de "moeilijke" moedersik zie het al voor me.
Cattie, een rijstewafel oid mag wel?
die regeling is voor als ze ouder is hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk ook niet voor die kleintjes chocolade en koekjes als zouden bijv. rijstewafels wel kunnen.... ik merk dat ik in ieder geval minder moeilijk erover denk...
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Misschien niet raar, eerder 'niet-bewust'. Of wel bewust en het onzin vinden wat wij willen voor ons kind.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:28 schreef peterfan het volgende:
Maar zijn jullie potentiele oppassers dan echt zo raar dat ze tegen allergieen ed in zouden gaan? Of echt vingers in suikerpotten stoppen? Of denken jullie dat alleen maar??
Er zijn al zoveel dingen langs gekomen die voor links of rechts, of boven of onder, of moeilijk of makkelijk beledigend kunnen zijn... Ik denk echt dat Diaan het niet rot bedoeld hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:30 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
![]()
Eigenlijk vind ik dit best beledigend.
Doordat ik heel me bewust ben van voedsel en ingredienten en mijn baby bij me houd, ben ik meteen een 'moeilijke' moeder? Ik lees het maar even met een knipoog, goed? Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp.
Dat hoop ik ook voor je Diaan!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:30 schreef Diaan73 het volgende:
Reinhilde, is het nu al bekend dan dat Thomas allergisch is?
Ik heb ooit voor Twan zelf eten gemaakt, nou mooi dat hij dat niet wilde eten... en ook niet eens mijn lekkere fruithapjes die ik zelf zo lekker vond.![]()
En natuurlijk geen koekjes als avondetenik heb weleens alleen en toetje gegeven en geen avondeten, maar daar werd hij ook niet anders van.
Ik hoop dat Lennon een betere eter wordt....
Weet ik, daarom lees ik het ook met een knipoog! Maar wilde het toch even zeggen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er zijn al zoveel dingen langs gekomen die voor links of rechts, of boven of onder, of moeilijk of makkelijk beledigend kunnen zijn... Ik denk echt dat Diaan het niet rot bedoeld hoor.
Dat is onvermijdelijk bij een gesprek als dit.
Echt waar joh? Dat lijkt me dan ook lastig en vervelend. Jammer is dat als mensen er geen rekening mee willen houden! Kijk, niet bewust, daar kun je iets aan veranderen. Maar wel bewust en je er niets van aantrekken, dat lijkt me echt vervelend!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:31 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Misschien niet raar, eerder 'niet-bewust'. Of wel bewust en het onzin vinden wat wij willen voor ons kind.
Dat is ook erg vervelend en ik vind het ook heel goed en verstandig van je dat je het zo in de gaten houdt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:34 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook voor je Diaan!![]()
Er zijn nog geen testen gedaan bij Thomas, maar ik eet zelf bepaalde dingen niet of met mate, vanwege mijn eigen intoleranties mbt bepaald voedsel. Wel heeft hij een beetje eczeem. In mijn familie is het eerder regel dan uitzondering dat er allergieen/intoleranties zijn helaas.
Ja, is het ook!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:35 schreef peterfan het volgende:
[..]
Echt waar joh? Dat lijkt me dan ook lastig en vervelend. Jammer is dat als mensen er geen rekening mee willen houden! Kijk, niet bewust, daar kun je iets aan veranderen. Maar wel bewust en je er niets van aantrekken, dat lijkt me echt vervelend!
En al 45 minuten niet wezen kijkenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:37 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Ja, is het ook!
En nu ga ik bij mijn baby kijken, hij slaapt al 3,5 uur!
Ik heb nu al 4 keer vernomen dat het vroeger bijna normaal was om de speen in de suikerpot te dopen. (helaas ook van mn schoonmoederquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:28 schreef peterfan het volgende:
Maar zijn jullie potentiele oppassers dan echt zo raar dat ze tegen allergieen ed in zouden gaan? Of echt vingers in suikerpotten stoppen? Of denken jullie dat alleen maar??
Dat heb ik echt nog nooit gehoord... zelfs niet van mn oma... maar ik kan me voorstellen dat je daar geen goed gevoel bij hebt hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:39 schreef Dakota het volgende:
[..]
Ik heb nu al 4 keer vernomen dat het vroeger bijna normaal was om de speen in de suikerpot te dopen. (helaas ook van mn schoonmoeder)
dat bedoelde ik eigenlijk ook te zeggenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:29 schreef Estrys het volgende:
en wie is Stefan Kleintjes?
Mijn kind krijgt geen chocolade, die hou ik lekker voor mijzelf![]()
Jeetje, als een grapje al niet meer kan tegenwoordigquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:30 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
![]()
Eigenlijk vind ik dit best beledigend.
Doordat ik heel me bewust ben van voedsel en ingredienten en mijn baby bij me houd, ben ik meteen een 'moeilijke' moeder? Ik lees het maar even met een knipoog, goed? Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp.
Heb je haar gewoon op de arm genomen of in een band? Leuk hoor zwemmen... misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen, maar ik heb zo'n hekel aan die hokjes. Ze zal nu wel lekker slapen....quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:42 schreef Fruppel het volgende:
Of honing aan de speen doen, hoorde ik van mijn opa laatst, was vroeger ook heel gewoon!
Ik heb vanmorgen met mijn ukkie gezwommen voor het eerst, ze vond het ontzettend leuk en was helemaal bekaf toen het afgelopen was!
Anders bemoei je je er weer eens mee zonder dat je de rest waarschijnlijk gelezen hebt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:42 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Jeetje, als een grapje al niet meer kan tegenwoordig.
Op de arm, het was een lesje babyzwemmen echt heel leuk.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heb je haar gewoon op de arm genomen of in een band? Leuk hoor zwemmen... misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen, maar ik heb zo'n hekel aan die hokjes. Ze zal nu wel lekker slapen....
Hier mag Elin pas in t klasje als ze 3 mnd is, best jammer..ik wilde eigenlijk vandaag met haar zwemmen..maar wacht toch nog maar even tot ik in t klasje kanquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:48 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Op de arm, het was een lesje babyzwemmen echt heel leuk.
Beetje spelen in het water en liedjes zingen...was leuk om te zien dat ze zo genoot!
Ik heb de rest gelezen hoor. Ben jij ook aangevallen door het woord moeilijk dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:48 schreef Dakota het volgende:
[..]
Anders bemoei je je er weer eens mee zonder dat je de rest waarschijnlijk gelezen hebt.
Daarbij staat er in Reinhildes post ook nog eens een ''
In het zwembad waar ik eigenlijk wil zwemmen mag Danique ook pas vanaf 3 maanden maar hier in het kleinere zwembad mocht ze wel al (vanaf 6 weken) dus ter overbrugging zwemmen we nu lekker hier en als ze 3 maanden is verkassen we naar het andere zwembad!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:50 schreef Dakota het volgende:
[..]
Hier mag Elin pas in t klasje als ze 3 mnd is, best jammer..ik wilde eigenlijk vandaag met haar zwemmen..maar wacht toch nog maar even tot ik in t klasje kan
neuh, maar kan me voorstellen dat je baby graag bij je willen hebben je nou niet echt onder t kopje ' moeilijk' hoort te vallen..maar meer onder t kopje ' normaal 'quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:51 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik heb de rest gelezen hoor. Ben jij ook aangevallen door het woord moeilijk dan?
ik dacht dat ik misschien met r in t peuterbadje kon gaan zitten, maar als ik dan bedenk wat daar allemaal inzit..kan ik r beter eerst meenemen in t 'middel' bad.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:52 schreef Fruppel het volgende:
[..]
In het zwembad waar ik eigenlijk wil zwemmen mag Danique ook pas vanaf 3 maanden maar hier in het kleinere zwembad mocht ze wel al (vanaf 6 weken) dus ter overbrugging zwemmen we nu lekker hier en als ze 3 maanden is verkassen we naar het andere zwembad!
En je baby zonder al te veel problemen bij een (vertrouwde) oppas achter laten is dan 'niet normaal'? En dat is niet beledigend?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:53 schreef Dakota het volgende:
[..]
neuh, maar kan me voorstellen dat je baby graag bij je willen hebben je nou niet echt onder t kopje ' moeilijk' hoort te vallen..maar meer onder t kopje ' normaal '
Ik kan mij niet herinneren dat ik daar ontkennend noch bevestigend op geantwoord heb hoor. Dat moet iedereen lekker zelf weten. Ik snap alleen de diepe belediging door een grapje niet. Maar dat zal mijn ongevoelige inborst wel zijn, omdat het mij niks kan schelen wat andere mensen "op internet" van mij vindenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:53 schreef Dakota het volgende:
[..]
neuh, maar kan me voorstellen dat je baby graag bij je willen hebben je nou niet echt onder t kopje ' moeilijk' hoort te vallen..maar meer onder t kopje ' normaal '
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |